Annons:
Etikettkänslor
Läst 20337 ggr
[mia-38]
12/27/09, 1:40 PM

Vad är KK för er?

Drar upp detta med KK igen. Men jag skulle vilja veta vad ni menar med KK.
Vad definierar ett KK-förhållande för er?
Vad tycker ni att man gör och inte gör i ett sådant förhållande?
Vet att det är olika från person till person..men jag vill veta hur ni var och en ser på det.

Berätta….

Annons:
Sean1234
12/27/09, 2:00 PM
#1

Enligt mig så är ett KK förhållande inte baserat endast på sex. Kan även vara relativt kärleksfullt till en viss del.

Vissa KK- förhållanden kan vara att man träffar personen har sex tackar för sig och sen drar.

Andra KK- förhållanden kan vara att man träffar kollar på film kanske äter middag har sex ligger och myser efteråt ,, pratar om sina problem med den andra personen. Man får sina behov efter närhet bekräftade.

sen finns det väll väldigt många olika situationer från person till person som du själv säger Mia.

[mia-38]
12/27/09, 2:03 PM
#2

Tack Sean.

Jag är själv i ett KK-förhållande. Och det är kul att läsa hur ni ser på saken i ett sånt förhållande.
Vår relation är väldigt kärleksfull. Vi gör precis allt det som du beskriver. Kollar film, pratar mycket…m.m.
Ibland har jag svårt att kalla det för bara KK-förhållande…*L*

Sean1234
12/27/09, 3:13 PM
#3

Kan också vara lite skönt ibland med ett sånt förhållande faktiskt. det har fått en sån negativ klang. Det absolut skönaste med ett sånt förhållande är att slippa ansvaret och stressen när det gäller själva " förhållande idealet " och istället njuta av alla underbara delar!

Bara leva för stunden så att säga!

Lycka till med KK-förhållandet Mia, låter som du har något riktigt gött på gång!

[mia-38]
12/27/09, 3:37 PM
#4

Jag håller med dej Sean.
Att vara KK är att slippa alla "krav". Man umgås när man kan och har lust.
Och både han och jag njuter av att ha det så här.
Sen får man se i framtiden vad som händer. Flört Men det känns så nära som ett "riktigt" förhållande.
Om du hajar vad jag menar. *L*

Jenahbella
12/27/09, 4:41 PM
#5

ett KK förhållande för mig är att man har någon att ha sex eller mysa med, man kanske ser en film å pussas å kramas i soffan. 
ett förhållande utan förpliktelser lixom. bara närhet.

[mia-38]
12/27/09, 4:44 PM
#6

Kan ni tänka er att baka en sockerkaka enbart tills den ena ska komma? Ge julklapp tex?
Kul att höra vad ni tycker…

Annons:
Jenahbella
12/27/09, 4:49 PM
#7

#6 visst kan man bjuda på fika :) 
presenter e nog inget jag skulle ge till en kk, då blir de genast lite mer allvarligt lixom. de hade nog inte funkat för mig om jag bara ville va kk. 
hade jag fått en present av min kk hade jag nog trott att han ville nånting mer :P

Sean1234
12/27/09, 4:50 PM
#8

Varför inte?! KK-förhållandet är ju i grund och botten även ett vänskapsförhållande och att baka en kaka eller ge bort en julklapp är oftast ett tecken på uppskattning.

Ser absolut inget fel i det what so ever faktiskt! tvärtom så låter det som en väldigt bra ide!

Peace and love Sean

[mia-38]
12/27/09, 4:53 PM
#9

Heheheh…Jag gav min tre röda rosor dagen innan jul med blommogram. Han kunde tagit det illa men han tog det jättebra…Skrattande
Tre röda rosor betyder ju en sak. Vet inte om KK kan göra en sån sak…men jag gjorde det iallafall och resultatet blev bra.

Sean1234
12/27/09, 5:20 PM
#10

Hahaha Mia fy fan vad rädd jag hade varit om jag hade skickat tre röda rosor till mitt KK utan och tänka efter … jävla tur att han tog det så bra ändå. tänkte faktiskt skriva det i mitt förra inlägg man får vara försiktig med vad för slags presenter man ger.

Den lilla friden med ett KK-förhållande kan försvinna väldigt snabbt om man inte är försiktig!

Men eftersom resultatet vart bra så finns det inget och diskutera där!

Peace and love sean

[mia-38]
12/27/09, 5:43 PM
#11

Hahahah Sean. Jag vart rädd…men eftersom han är en sån människa som inte tar allt på allvar så vågade jag..hahahah.
Allt var som vanligt när vi träffades…om inte mer intensivare än innan.

Så tur att det gick åt det hållet. Skrattande

Jenahbella
12/27/09, 6:20 PM
#12

de va modigt mia :) vilken tur att han tog de bra !:D

Honestyisdead
12/27/09, 9:27 PM
#13

KK förhållande är för mig bara sex.
Ska man hålla på med allt det andra förstår jag inte varför man inte är tillsammans.

Man träffas väl inte om man inte känner för det bara för att man är tillsammans? Man träffas när man vill ändå.

Annons:
Sean1234
12/27/09, 9:51 PM
#14

Okej men Hera föreställ dig att du inte vill ha ett förhållande ? du vill helt enkelt inte binda upp dig för något du inte är säker på att du kan slutföra eller du vill helt enkelt inte ha allt ansvar och allt annat som kommer med ett förhållande!

MEN din kropp längtar efter närhet, efter passion och efter någon och mysa med kanske ikväll, du kanske inte vill ta av dig kläderna ha sex , ta på dig kläderna efter ni haft sex och åka hem igen. du kanske vill ligga kvar en stund mysa. kanske prata i sängen! finns så mycket mycket!

Ett KK-förhållande kan användas substitutet till ett vanligt förhållande utan de bitarna som kanske är svårast och ta itu med tex efter man kommit ur ett långt förhållande!

Det är iallafal min tanke!

Bergspuman
12/27/09, 10:12 PM
#15

Jag förknippar kk-förhållande med en relation där det enbart är sex som gäller. Det hörs ju på namnet: Knull-Kompis.

För mig kan det aldrig bli något annat än två människor som enbart vill ha varandra för sexet. Är det så att man gör andra saker förutom att ha sex, och t ex ger varandra presenter, ja då är det i min värld ett förhållande.

Icke kk-Förhållanden kan vara så många olika slags, och se ut på så många olika sätt. Tydligen kan kk-förhållanden också vara så.

Tilläggas kan att jag haft flera kk-relationer under min singelperiod när jag behövde komma i fas med mig själv och hitta min nya plattform i livet. Men till sist blev de otillfredsställande och jag valde bort dem. De fyller sin funktion om bägge parterna är i samma fas i livet, men de blir katastrofala om den ene får känslor och vill mer än den andre. Därför är jag avogt inställd till dem.

Är på nåt sätt för enkelt att säga ja, jag vill vara kk men inte ha ett riktigt förhållande. Min åsikt är att det är att göra sig för bekvämt för sig och slippa ta ansvar, vilket jag anser att man bör göra om man inlåter sig intimt med en annan människa. Visst, man är vuxen och ingen annan vuxen människa måste ta ansvar för en annan vuxen. Men jag menar att man bör ta ansvar för RELATIONEN och för att se till att man inte sårar den andre, vilket är hur lätt som helst när man väl börjat bli intim.

Det fordrar närhet och tillgivenhet och tillit för att njuta fullt ut av sex med en annan människa, och jag tror inte vi människor är skapta för att ha sex utan känslor.

ChristineL
12/27/09, 10:21 PM
#16

För mig är det också knullkompis. Man träffas bara för sex och inget annat. Man har inga skyldigheter eller rättigheter gentemot varandra.

Så länge det funkar för båda parter är det väl bara att köra på :)

[mia-38]
12/27/09, 10:22 PM
#17

Min KK och jag ligger inte bara med varandra som jag skrev innan. Vi gör så mycket mer. Går på bio, kan sitta och prata i timmar, bara ta en fika eller nåt annat.
Efter sexet så är det inte bara "tack och hej" utan det är så mycket annat där med.

Både han och jag har haft och har det lite struligt i våra liv. Och därför är detta egentligen perfekt både för han och mej nu då vi inte "orkar" ha ett riktigt förhållande pga det jobbiga privata.
Men ibland tycker jag att det vi har liknar ett vanligt förhållande….*L*

Jag ser inget fel i att bara vara KK. Är det upp till bägge så är det väl helt OK.

Jenahbella
12/27/09, 10:24 PM
#18

#17 jag tycker de låter mer som ett öppet förhållande ni har :)

[mia-38]
12/27/09, 10:31 PM
#19

Ja Fnuha. Jag har börjat undra..hahahahSkrattande

Jenahbella
12/27/09, 10:42 PM
#20

#19 ;) bara ni e nöjda så kan man ju kalla de vad man vill :D

Annons:
[mia-38]
12/27/09, 10:44 PM
#21

#20 Ja jag vet inte om jag bara kan kalla det för KK längre. För mej så är KK bara sex och inget annat.
Vi är nöjda bägge två som det är nu. Inga krav på när vi måste ses. Utan tar det när det kommer och bägge kan och vill.
Skrattande

Mysan59
12/27/09, 10:55 PM
#22

Jag tycker inte det låter som enbart KK, inte i min värld iaf.

fotokrafs
12/27/09, 10:56 PM
#23

För mig är KK inte kära i varandra utan bara vänner med förmåner, som sagt kompisar som knullar. Typ man har någon att umgås och mysa med, kanske i väntan på den "riktiga" kärleken.

Tänkte precis skriva att jag inte haft något kk-förhållande, men det har jag nog banne mig haft.. dock har dessa slutat olyckligt då killen blivit sotis när jag träffat andra eller sur när sexet upphörde. Finns risker att någon blir sårad som sagt.

[mia-38]
12/27/09, 10:59 PM
#24

Vi träffar inga andra vid sidan av. Jag letar inte och det verkar han inte heller göra. (inget jag vet säkert men han har sagt det iallafall och han är ärlig av sej).
Visst kan det ställa till en del om den andra blir kär men den andra inte.

[mia-38]
12/27/09, 11:00 PM
#25

Kul och se hur alla har olika uppfattningar om vad ett KK-förhållande innebär. Skrattande

Mysan59
12/27/09, 11:16 PM
#26

Enligt min erfarenhet (inte när det gäller just mig själv) utan det man har hört av andra, så är det nästan alltid EN som är kär i ett kk-förhållande…

[mia-38]
12/27/09, 11:21 PM
#27

Ja Mysan59…heheeh…Du vet ju hur det är här…*L* Men jag kan handskas med det eftersom jag trivs med det han och jag har just nu.

Annons:
Mysan59
12/27/09, 11:32 PM
#28

Det är underbart att ni trivs och har det så bra! Och jag tror att ni tycker väldigt mycket om varandra båda två.

Men sen finns det ju andra kk-förhållanden där det kan bli lite ojämnt i känslorna.

[mia-38]
12/28/09, 10:39 AM
#29

Ja och det är ju inget kul när den ena känner och den andra inte.

Jag vart i ett sånt för länge sen. Först kände jag. Men inte han. Då backade jag och ville inte vara med längre. Efter ett tag så hörde han av sej och var kär i mej. Men då ville inte jag.
Så kan det gå med.

Mysan59
12/28/09, 5:07 PM
#30

Hahaha! Ja det där med känslor är inte lätt Tungan ute

LenaR
12/28/09, 7:59 PM
#31

KK handlar bara om sex enligt mej också. Så jag skulle påstå att du har en älskare, Mia! Förvånad Det tycker jag är ett bra namn på en relation som innefattar mer än bara sex, kanske t.o.m kärlek, utan att man behöver känna sej bunden.


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

[mia-38]
12/28/09, 8:03 PM
#32

LenaR…det var ett bra uttryck. Jag har svårt att hitta det själv..Men älskare låter det som.Skrattande Vi gör allt som man gör i ett förhållande men har ändå inget "riktigt" förhållande.
Och det är nog därför det fungerar för mej. Jag har alltid känt mej inbunden och låst i ett "riktigt" förhållande. Nu känner jag mej fri och glad men har ändå en…ja just det…älskare.

Skrattande

LenaR
12/28/09, 8:25 PM
#33

Ja, jag är likadan, "riktiga" förhållanden fungerar inte för mej. Skäms


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Honestyisdead
12/28/09, 8:29 PM
#34

För mig finns inget annat än ett riktigt förhållande, där man bara har varandra, eller så är man KK och har bara sex.

Annons:
LenaR
12/28/09, 8:31 PM
#35

Alla är vi olika! Glad


En människa kan göra vad hon vill, men inte vilja vad hon vill.

Bergspuman
12/28/09, 8:37 PM
#36

Jag har lite svårt att förstå er som tycker att ni känner er instängda i "riktiga" förhållanden.

Om man bara följer reglerna, dvs. inte dejtar andra, flörtar med andra eller har sex med andra, och är trogen, vilket man ju gärna är när man älskar någon! - så kan man ha hur mycket frihet som helst, även om man t o m är gift. Man får gå ut med sina kompisar. Man får plugga och gå på kurser. Man får resa. Man får göra saker på egen hand. Man får göra exakt lika mycket som när man var singel. Det enda man inte får, är att ha sex med och inlåta sig intimt med en annan människa.

Många som har s k kk-förhållanden ingår ju ändå ett slags ömsesidig förpliktelse om att inte dejta eller ha sex med andra. Vad är då egentligen skillnaden? Det är ju lika bindande det.

Jag har däremot förståelse för dem som inte vill bo ihop. Klart man vill ha sitt eget livsutrymme, sin egen bostad. Ha sina prylar i fred.

Men den äkta, varma relationen där man är ett stadgat par och gör saker tillsammans, som ett par, uppträder utåt som ett par - varför är den så skrämmande? Även om man inte bor ihop eller är gift?

Förklara för mig. Jag har varit allt det där - gift, sambo, förlovad och särbo, kk, älskarinna, flickvän, särbo igen. Har en del jämförelsematerial :-).

Mysan59
12/28/09, 8:40 PM
#37

Jag håller med både Hera och Bergspuma i det dom säger.

Och liksom Bergspuma undrar jag också varför vissa inte klarar riktiga förhållanden? Skulle vara intressant att få höra åsikter om det.

[mia-38]
12/28/09, 8:49 PM
#38

Jag fixar det inte iallafall. Har haft "dåliga" förhållanden där den ena har kvävt mej med sin kärlek. Jag har inte haft utrymme alls. Det skulle bestämmas i förväg när vi skulle ses och hur ofta. Han satte regler för hur det skulle vara. Då blev jag livrädd.

Jag har oxå haft förhållanden där den ena vart alkoholist. Och kontrollerande och svartsjuk.

Summa sumarum har allt detta gjort att jag inte vågar ha ett riktigt förhållande just nu.
Har dessutom ganska mycket privata jobbiga saker som gör att jag inte vill känna den pressen igen.
Det KAN ju bli annorlunda….men just nu vågar jag inte utan vill ha denna lite lösa förbindelse.

Jag hoppas jag förklarade min syn på det hela så att ni förstår.

Jenahbella
12/28/09, 8:52 PM
#39

#36 fast man kanske helt enkelt vill flirta med andra? 
man kanske precis har kommit ur ett förhållande, blivit dumpad/sårad och känner att man inte vill ge sig in i leken på allvar direkt?
man kanske är rädd för att bli sårad?
finns nog många, många olika anledningar till att man inte vill ge sig själv till 100%. 
finns ju de kk relationer när man får ha sex/dejta med andra med :)  

och som #34, #36 och #37 säger: "det finns inte för mig/jag förstår inte" kanske är så för att ni kan ge er själva till 100%. vissa kanske aldrig kan göra de och då blir den här typen av förhållanden nånting som passar dem som kanske bara vill/kan ge 75%? :)

abbis
12/28/09, 8:56 PM
#40

#32 För mig låter det som om du har ett särboförhållande!

KK är en knullkompis och då har man kanske flera sådana.Inga krav på trohet eller att man ska träffas regelbundet.

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[mia-38]
12/28/09, 8:58 PM
#41

Just precis så Fnuha menar jag med.

Jag kan inte ge 100% av mej själv just nu med alla privata problem. Och kan inte lova hur utgången blir heller…så därför passar mej denna relationen jättebra just nu. Och för han med.

Egentligen så skulle jag vart ensam ett tag efter mitt misslyckade sista förhållande i somrars. Men så mötte jag denna mannen och ville ju inte släppa honom bara för att jag inte orkar ha ett riktigt förhållande. Vi attraheras så mycket av varandra så vi ville ändå ha ett förhållande av nåt slag utan dessa krav och måsten som kan bli i ett "riktigt" förhållande.

Jag ser det som så nu att nu växer vi in i det lite fint bägge två. Vi känner oss för…

Annons:
Bergspuman
12/28/09, 8:59 PM
#42

#39. Jag har också gjort så, som jag beskrev förut. Alltså haft kk-relationer. Under första tiden efter min skilsmässa. Då ville jag absolut inte ha ngt förhållande.

Dessutom råkade jag ramla in i en lite för intensiv relation bara ett par månader efter separationen, en relation som sårade mig grymt. Jag behövde ha några år efter den, för att läka invärtes och hämta mig och bli redo igen. Så visst förstår jag att man under en viss tid, kan vilja ha det så. Jag tror att när man väl är redo, så väljer man till slut bort kk-relationer och försöker hitta en ny partner att vara tillsammans med riktigt.

Men att köra med kk systematiskt och aldrig ha riktiga förhållanden någonsin, det tror jag inte på. Det blir för själsligt och känslomässigt torftigt. Jag tror inte att vi människor är skapta för sånt.

[mia-38]
12/28/09, 9:02 PM
#43

Jag tror heller inte på KK-förhållanden livet ut.

Givetvis så hoppas jag ju snart att man är beredd på att ha ett riktigt förhållande. Detta är bara tilfälligt. Iallafall för min del.
Jag hoppas ju på att det ska bli allvar mellan han och mej..och det verkar som om att vi är på väg dit sakta men säkert.
Och då känner vi varandra lite iallafall….vet vad den andra vill osv.

Lenore
12/28/09, 10:53 PM
#44

För mig har kk-relationen varit olika beroende på vem jag har varit med men gemensamt för alla är ett kravlöst förhållande där sexet varit i fokus och där inget mer än känslor av vänskap funnits.

Vad man gör och inte gör i ett kk-förhållande hade jag inte några förbestämda "regler" för (mer än att det skulle vara utan förälskelse när jag blev ihop med sambon eftersom vi hade den överenskommelsen). Man fick prata om det tillsammans och komma fram till vad man ville ha ut av relationen, vad som känns bra, och vad som inte känns bra och skapa relationen utifrån det.
För mig har det varit allt från att bara träffas ett par timmar för att ha sex och sen gå till att ha ett nästan vanligt förhållande minus kärlek.

Nuför tiden definierar jag inte mina relationer eftersom jag och sambon numera inte har begränsar vår kärlek till endast en. Jag tycker att definitioner sätter begränsningar för hur förhållandet ska utveckla sig just eftersom folk ofta har förutbestämda uppfattningar om hur vissa relationer ska vara, vad man får och inte får göra, vad man bör och inte bör göra. Jag låter relationen växa fram och bli vad den blir efter vad som känns rätt med just den människan.

Sarah
12/31/09, 1:59 PM
#45

Hade ett grymt kk forut. Han bodde i lund och jag i stockholm. nar han var har ringde han, vi sags, lag och hordes aldrig dar emellan. Da vi sags hade vi jattekul och snackade och myste massor. Inga kanslor annrs.

[mia-38]
12/31/09, 2:00 PM
#46

Vi hörs varje dag antingen genom mej eller sms. Ibland tele med.

Katti
12/31/09, 7:06 PM
#47

KK i min värld är sex helt utan förpliktelser. Väldigt negativ innebörd i både ordet och företeelsen för mig faktiskt. Fast jag vet flera som har en kk som gärna "skryter" om det, även irl. Det känns konstigt tycker jag. Och nej, jag tror inte att det är en generationsfråga! Om det nu var svar på frågan i rubriken som efterfrågades så har jag gett det!

(Tycker att din relation verkar vara mycket mer än kk, mia-38!)

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

abbis
12/31/09, 8:23 PM
#48

#46 Frågan jag ställer mig är det du som vill ha ett KK förhållande medn tycker att det inte är ett eller är det han som vill ha ett och du som är missnöjd?

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Annons:
[mia-38]
12/31/09, 8:28 PM
#49

#48, Han ville ha KK från början..Jag gick med på det. Blev lite kär men kunde/kan hantera det.
Nu vet jag inte om han bara vill vara KK längre eller om det är mer på G.
Egentligen så vill jag ju ha ett riktigt förhållande men har så mycket annat omkring mej privat som jag vill reda ut innan. Så jag är nöjd med det vi har nu. Men det är ju nästan som ett riktigt förhållande ändå…svårt att förklara det hela.

abbis
12/31/09, 8:31 PM
#50

#49 Då är det väl bara att gilla läget och vara tydlig*L*

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[mia-38]
12/31/09, 8:32 PM
#51

#50. Jag gillar läget nu..hihihihi….
Sen får vi se vad det blir av det senare…*L*

Tummisa
1/10/10, 1:30 PM
#52

Att vara kk är väl att ha en vän att ringa så fort man blir sugen. Knullkompis. Men jag har aldrig haft någon sådan vill jag påstå. däremot har jag haft en vän med förmåner. Eller vad man ska säga. Där man kan snacka om allt, man har roligt tillsammans och har underbar sex tillsammans. Kk tycker jag står för att man bara träffas och har sex. Men vänner med förmåner gör man ju lite mer med. Fast nu har ju min vän med förmån bivit flickvän i stället.

[mia-38]
1/10/10, 5:54 PM
#53

Ahhh,,ja så kan man säga med. Då har jag en mycket god vän med mycket bra förmåner. fniss

Igår vart vi och käkade ute igen och efter det bio. Hem till mej på kaffe och te och sen lite mys. Sen hjälpte han mej med att kolla en sak på min bil.

Skrattande Tycker det är liiiite mer än KK allt.

Tummisa
1/10/10, 5:55 PM
#54

Japp de är troligtvis en vän med mycke bra förmåner….

ZABA
10/3/11, 1:48 PM
#55

Mycket intressant läsning.

Har själv något form av KK-"förhållande" sedan ett år tillbaka som till och från känns jobbigt och andra stunder helt fantastiskt. Precis som i andra "riktiga" förhållanden. Vi är ärliga och väldigt öppna mot varandra och träffar inte andra personer (sexuellt). Funkar för mig, trots att jag gärna skulle vilja göra det till något mer…

Annons:
line84
10/3/11, 2:24 PM
#56

Tror tyvärr att "risken" med ett KK-förhållande är att någon av parterna får känskor för den andre.. Men så länge det funkar och man är överens är det väl bara bra! :)

emmamf_2
10/4/11, 9:17 AM
#57

Jag har ett kk förhållande sen 1år tillbaka.

Vet inte om det är på väg att utvecklas till något mera, för vi har varit så här inte träffa varandras kompisar. Men ses ha kul och sen gå hem ungefär har vi haft det och vi båda har tyckt det har varit bra så-

Men nu på senaste tiden så har jag träffat hans två bästa kompisar vi pratar mera, myser och vi hörs av på telefon ibland för bara prata.

Och ska ha fest nu ihelgen så då tänkte jag ärsch bjuder han lär ändå inte komma. Men det ska han göra och han ville inte ha någon kompis med sig för jag tänkte det kan han få ha eftersom han inte känner någon på festen förutom mig.

Men det ville han inte ha han tyckte det räckte att jag va där :P

Så man får väl se hur det hela utvecklas.

Namiko
10/4/11, 1:52 PM
#58

Jag tycker att det hela handlar om vad man själv vill definiera en relation som och inte "nu är vi kk:s så vi kan göra det här och det här men absolut inte det här". Vill man bara ha sex så kan det vara lika mycket av en kk-relation som två nära vänner som umgås, myser, hittar på massa grejer till sammans och har sex när dom känner för det. Sen tycker jag inte att man ska vara rädd för att låta en relation utvecklas, oavsett åt vilket håll det går, bara för att det inte passar in i mallen som finns för just kk-relationer.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: