Annons:
Etikettsex
Läst 10697 ggr
MimmieM
2009-02-17 02:57

Är cybersex att vara otrogen?

Fiction skrev en väldigt intressant fråga i tråden "frågelek" som jag blev sugen på att disskutera vidare.

  • Anser du att cybersex är otrohet?

Carpe Diem

Annons:
Magnuzk
2009-02-17 03:22
#1

Intressant fråga, och att ge ett definetivt svar för mig är nog inte så lätt ändå. Har funderat lite på det.

Man läser ju ord på en skärm som skrivs av en annan person och lever sig in i det, om allt är som det borde vara…

Man kanske läser en erotisk berättelse i en bok som har skrivits av någon annan person och man kanske lever sig in i det också…

Boken skrivs inte i realtid, men på skärmen görs det. Skulle det vara otrohet att läsa en erotisk berättelse? En berättelse kan vara skriven i tredjeperson, men den kan också vara skriven i första person, precis som på skärmen. Vad är skillnaden egentligen? Förutom att en erotisk berättelse oftast är bättre skriven… Kan jag tänka mig alltså dåhråh! Skäms

Personligen så vet jag inte hur jag skulle reagera och tycka om tjejen hade cybersex med någon kille, men jag skulle säkert bli riktigt svartsjuk. Jag skulle också tänka att något kanske inte var helt bra i vårt förhållande och försöka ta reda på det, och varför hon har cybersex.

Vid första tanken anser jag att det är en aning otrohet, men mycket beror nog på vad hon skulle säga om det tror jag.

Magnus.

MimmieM
2009-02-17 03:23
#2

Skillnaden mellan cybersex och erotisk litteratur är ju att du interagerar med en annan människa.

Om man använder sig utav webcams då? Blir det någon skillnad då?

Carpe Diem

Magnuzk
2009-02-17 03:30
#3

Ja, man integrerar med en annan person det håller jag med om, men hur är det med inlevelsen då? Om man är en sån som lever sig in i det som skrivs på skärmen eller på bladen? Man lever sig in med personen bakom orden på skärmen och man kan kanske göra det med personen på bladen. Personen på skärmen kan bli en person på blad om man sparar "konversationen" och skriver ut den, kan den inte? Är det inlevelsen eller akten som kan ses som otrohet?

Jag ska tilllägga att jag tycker inte att det är otrohet att läsa en erotisk berättelse.

Ett exempel på inlevelse, eller o-inlevelse kanske: Person A och B har chattrat lite och kommit till cybersex. Person A skriver så fina ord, men sitter där med musik, en kopp med kaffe och fullt påklädd och bryr sig inte så mycket om vad som händer. Person B skriver tillbaka lika fina ord som reaktion på As ord och skriver hur mycket kläder han/hon har på sig osv. Person A tänker att Person B sitter där och njuter. Men Person B sitter där med en film i bakgrunden, kanske pojk/flickvän pratar, och Person B tar på sig en tröja för det kallt och har en dricka och tänker att Person A njuter, men bryr sig egentligen inte så mycket.

Skulle en sån situation räknas som otrohet? Eller ens som cybersex?

Web cams är nog en annan sak. Där är det mer påtagligt att man är med en annan person och verkligen ser hur den ser ut och kanske hör också, och då är jag nästan säker på att jag skulle tycka att det var otrohet, men ändå så måste jag nog höra vad tjejen har att säga om det innan jag helt och fullt kan säga att det är otrohet.

Jag själv skulle inte ha cybersex om jag var i ett förhållande.

Cybersex, webcam och erotiska berättelser kanske kan ge lite extra krydda till sexlivet, även om det är med en annan person?

Magnus.

Aviendha
2009-02-17 09:01
#4

Det faller utanför mitt förhållandes regler i alla fall. Visst, det är en skärm emellan, men allt hänger ju på interaktionen med en annan människa. Utan den andre blir det inget alls. Jag vet att jag skulle bli väldigt sårad, och killen med för den delen. Så ja, otrohet för mig.

Love-
2009-02-17 09:42
#5

för mig räknars det som otrohet

Besök gärna min FB:sida:http://www.facebook.com/RosaliesDesign och min hemsida http://www.rosaliessmycken.n.nu/
 Medarbetare på återbruk , trädgård och Feminism

 

  

[Vargnatt]
2009-02-17 10:06
#6

För mig räknas det inte som otrohet, vill min sambo ha cybersex med eller utan webcam, så får han det utan att jag blir sårad eller arg.

Annons:
Gasoline
2009-02-17 10:26
#7

Jag tycker nog inte att det är otrohet, men jag skulle inte uppskatta det. Och ifall det va på tal om cam så skulle jag bli skitförbannad, den ända han ska visa sitt organ för är mig. "Men det är väl inte värre än porrfilm" har jag hört när jag har diskuterat detta med andra. Nehä, tycker inte du det? Kan du snacka med dom i porrfilmerna? Snudd på att jag skulle flytta hem om jag kom på att min pojkvän satt och camade sexuellt, som tur är så har vi ingen cam ;)

[cancan]
2009-02-17 10:55
#8

Jag vet inte om jag skulle se det som otrohet, men jag skulle bli jäkligt förbannad!

ChristineL
2009-02-17 11:05
#9

Jag ser det om otrohet. Jag tror inte att han skulle uppskatta om jag hade cybersex med någon annan och jag skulle definitivt inte uppskatta det! Och skulle han göra det bakom ryggen på mig så är det ju ännu värre.

marias777
2009-02-17 11:16
#10

Jag måste nog få säga att jag räknar det som otrohet helt klart….

LinnB
2009-02-17 11:18
#11

Jag ser det som otrohet. Skulle jag komma på min pojkvän med att ha cybersex med en annan tjej skulle jag bli så förbannad. Han har ju mig, varför skulle han vilja skriva massa snusk med någon annan random brud på datorn? Nej, det skulle jag inte acceptera. Speciellt inte om det är webcams med.
För mig är det i klass med telefonsex med någon annan - förutom att det är skärmar istället för telefoner.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Buffaomini
2009-02-17 11:19
#12

jag skulle räkna det som otrohet
för man kan ju också räkna om mail är otrohet (om de innehåller sex och åt det hållet, ni fattar) då. de är ord på en skärm. fast med längre tid mellan svaren

hus-musen
2009-02-17 11:54
#13

cybersex är otrohet för mig. De är ju som att ha telefonsex eller sms-sex. O är det cam med så är de ju verkligen otrohet, varför vill man visa upp sig halvnaken/naken för andra? Jag vet att min kille skulle bli skitsur om jag gjorde nått sånt.

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
Magnuzk
2009-02-17 12:23
#14

Tänkt under natten och kommit fram till att jag också skulle tycka att det är otrohet. Jag skulle bli svartsjuk, avundsjuk på den andra killen, sårad, besviken, vilsen, ledsen och känna mig ensam.

Om cyber-, tele-, web-, och sms-sex är bättre än mig, vad har jag att komma med då?Obestämd Kanske inte så bra betyg…

Hur jag skulle gå vidare med det vet jag inte. Jag skulle tänka att något inte var helt bra i vårt förhållande och försöka ta reda på det. Mycket beror på vad hon skulle säga.

Magnus.

Sovgott
2009-02-17 12:23
#15

Ja. Cybersex eller webcam-naken-aktiviteter skulle jag inte acceptera!

freemark
2009-02-17 12:23
#16

Jag skulle inte vara ok med det. Otrohet för mig.

Telefonkontakt
2009-02-17 13:03
#17

I mitt förhållande så är det inte otrohet, men inte okej. Här så ser vi otrohet när man är fysisk.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

Honestyisdead
2009-02-17 13:57
#18

För mig är det inte ok att sexchatta med andra eller visa sig för andra i cam.

Är man tillsammans med mig så är man. Då är det vi som gäller, inget annat.

Lilacbower
2009-02-17 20:21
#19

Varför ska han hålla på med sånt när han har MIG?????

Ensam - men stark!

fotokrafs
2009-02-17 21:43
#20

Tror att jag likställer random sexchatt mer med porr, det vill säga inget mer än onani-materiel. Camsex, att visa upp sig är lite känsligare och då främst av anledningen att bilderna kanske sprider sig.

Annons:
Falurven
2009-02-17 22:06
#21

Håller med de flesta andra här. Jag skulle inte acceptera det ;o

Mvh Nathalie

Angelclaw
2009-02-17 22:28
#22

Definitivt otrohet om man frågar mig!

//Tess

Sajtvärd på Motor

Medarbetare på: nattsudd och gerbiler

 

emsems
2009-02-18 10:09
#23

Om man gör det bakom ryggen på mig, JA!

elegance
2009-10-27 16:49
#24

Jag har nyligen fått veta att min man har haft cybersex under stora delen av vårat äktenskap, känner mig så oerhört kränkt.

Hade nog nästan varit bättre om han blivit full på krogen o haft sex med någon.

Nu har han planerande systematiskt haft cybersex.

Jag ser det garanterat som otrohet, vet inte hur vi ska gå vidare härifrån.

Lenore
2009-10-27 17:09
#25

Nej, i vårt förhållande är cybersex inte otrohet.

Bergspuman
2009-10-27 22:00
#26

I mitt förhållande har vi bara pratat lite löst om otrohet rent generellt, o kommit fram till att bägge tycker det är fel. Vi har inte diskuterat VAD som är otrohet. Men själv skulle jag se cybersex som otrohet. Och jag skulle definitivt inte anse att det är OK.

Jag brukar chatta då och då med några gamla flammor, där vi glidit över till att vara enbart vänner, särskilt sen jag blev tillsammans med den här killen. Men jag märker att jag inte har lust att snacka sex längre, som jag kunde göra förut.

Kommer samtalet in på sådant, brukar jag avstyra det lite elegant sådär. Vill inte hamna i en sits där jag på något sätt blir sexuellt intim med någon annan, även om det bara är i en tankevärld. Det skulle inte kännas bra. För om jag inte accepterar att min kille gör så, ja då ska jag inte göra så heller.

Är man tillsammans med någon, då ska man hålla sig enbart till den anser jag.

Mysan59
2009-10-28 16:33
#27

Jag anser nog att det är lika med otrohet, absolut!

Annons:
[Sandraaa]
2009-10-28 21:56
#28

Jag anser som många andra cybersex = otrohet.
Helt okej för mig att han kollar på porrfilm för det är inte lika intimt som om han personligen skulle sitta och prata/visa/skriva med nån.

Geten
2009-10-28 22:45
#29

Jag ser det absolut som otrohet!

Meddo
2009-10-29 10:53
#30

Jag ser det som otrohet, absolut, inga tvivel. Det är en annan människa man håller på med - OTROHET !

regskylt
2009-10-29 11:23
#31

jag ändrar mig.. det är inte otrohet med fysisk kontakt heller och allså inte otrohet med cybersex. (telefonkontakt är min gamla användare)

Jenahbella
2009-10-29 11:29
#32

jag tycker inte att det är otrohet men det är inte heller okej.

Sofieen
2009-10-29 13:03
#33

Jag tycker det är att gå över gränsen. Jag kan inte säga otrohet, fast jag vill det. Otrohet skulle jag säga om det var fysisk kontakt. Jag är lite kluven. Men jag hade sparkat ut honon om han haft cybersex med någon.

Hyrrokkin
2009-10-30 05:16
#34

För mig, i mitt förhållande, är det solklar otrohet. Om han fantiserar/kollar på porrfilm så fine, det är bara något som sker i hans huvud, men med cybersex är en annan människa aktivt med för att han ska bli tillfredsställd. Fysiskt eller inte, människan är där och det är inte okej.

Annons:
Mysan59
2009-10-30 11:40
#35

Jag håller med om att det skillnad på att kolla på porrfilm mot att ha cybersex… Det skulle göra mig skitförbannad!

Tomteslakt
2012-05-08 21:52
#36

För oss är det helt lugnt med att ha cybersex med andra, eller webcama. Om inte den andra parten i förhållandet kan/har lust att ha sex just då den andre är sugen så varför göra så stor sak av att man har det skrivet eller via två skärmar?
Vi vet var vi har varandra och tja, tror inte man vinner en massa på att vara pryda, gammalmodiga och trångsynta. Så länge man älskar varandra. Och att älska någon och sex är inte detsamma.

Honestyisdead
2012-05-08 23:06
#37

#36 Bara för att andra inte tänker som du/ni betyder det inte att dom är trångsynta. Inte heller att man är gammalmodig eller pryd.

Man har bara olika tankesätt. Likaså kan sex mycket väl betyda samma sak som kärlek för många. Det går ut i ett. Tex jag skulel aldrig vilja dela sex med någon annan än min partner. Det är en stor del av kärleken för mig.

Men om båda är med på cybersex är det ju självklart ok, men tro inte att det är det enda rätta. Alla har vi olika förhållanden.

Maria
2012-05-09 09:15
#38

#36 Att älska någon och sex är inte detsamma.

I min värld är det i allra högsta grad detsamma. Jag skulle ha svårt för att ha sex om det inte är kärlek med i sammanhanget och det beror inte på att jag är trångsynt, gammalmodig eller pryd.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

emelinen
2012-05-09 10:37
#39

Jag skulle nog säga att svaret på den frågan är helt indeviduellt och och måste diskuteras med sin partner.. Ett generellt svar tror jag inte på i denna fråga. Som många andra sagt så skulle jag i min nuvarande relation inte klassa det som otrohet men jag skulle nog känna mig ganska krängt och oälskad..

Darkness can only be if we let the light fade..

Westwind
2012-05-09 23:04
#40

Exakt! Kränkt känner jag mig. Han menar på att det inte betyder nåt. Då undrar jag varför han smygigt med det och skäms efteråt?

Tomteslakt
2012-05-10 06:33
#41

Skulle snarare se det så att cybersex kan ge krydda till det egna sexlivet i förhållandet. Då man kan prova fantasier man gillar med en annan fast inte fysiskt. Eller utveckla sin fantasi.
Det är också för oss en skillnad på att leka med fantasin och i verkligheten (fysiskt alltså).

Om partnern är trött, sjuk, på dåligt humör, inte sugen eller så, varför då låsa den andra parten till inte få ha det trevligt själv på egen hand via datorn eller så? Tycker personligen det är lite egoistiskt att förvägra sin partner att leka med fantasier. Det är ändå bara ett skrivet ord, inte en fysisk handling. Sen är ju njutningen så mycket mer än bara en handtralla eller lite självsmek och -pill.

Annons:
Zofia89
2012-05-10 07:32
#42

Jag anser det som otrohet…

Honestyisdead
2012-05-10 09:10
#43

#41 Själv är jag en sådan som föredrar att leva ut mina fantasier med min partner som jag ju delarmitt liv med. Behöver inte främmande för det.

emelinen
2012-05-10 10:53
#44

#41 Tomteslakt = som jag sa är det ju något man måste komma överens med sin partner om. Att smyga bakom ryggen på en om det är ju inte bra i en relation, oavsett vad det handlar om.

Om ena partner har gett den andra ett "go" för det hela, ja då är det ju frid och fröjd men om den ena partnern känner sig bedragen så tycker jag att det kan vara likställt med fysisk otrohet eftersom man HAR bedragit sin partner på ett sätt som ens partner inte tycker om. Jag vet inte hur bra/dåligt jag lyckas förklara detta men..

Ang att ens partner är "trött, sjuk, på dåligt humör, inte sugen eller så" så tycker jag att man skall låta den partnern vara delaktig i beslutet. Man skall inte gå bakom tyggen på sin partner om det.

Darkness can only be if we let the light fade..

Tomteslakt
2012-05-10 21:54
#45

Klart man inte ska smyga bakom ryggen på sin partner absolut inte. Det har jag aldrig påstått heller. Självklart ska man göra klart ihop med partnern var saker och ting går

Lina
2012-05-11 14:50
#46

Jag tycker att det är otrohet.

wunderbaum
2012-07-26 03:21
#47

Det är otrohet. Att göra någon en sexuell tjänst över internet tex Facebook bakom ryggen på sin partner är äckligt och otroget!

miljonarskan
2012-07-26 13:06
#48

Det beror ju på. Har man de "reglerna" i sitt förhållande så är det otrohet.

För mig är det helt ok med cybersex. (jag har det inte men min gubbe som har mycket högre sexlust har c6 på nätet)

Annons:
kkarinn
2012-07-26 13:24
#49

ja det blir otrohet för mig, spreciellt om han inte skulle fråga först utan göra det i smyg. känns samma som att ha telefonsex.

Fridaaaa
2012-07-26 13:42
#50

För mig är det otrohet ja.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Skutta]
2012-07-26 22:23
#51

#47 Äckligt? Varför? .

wunderbaum
2012-07-26 23:39
#52

#51 Själva "Cybersex" är inte äckligt i sig. Men att göra det i ett förhållande är äckligt, förstår du mig?

[vaniljen]
2012-07-27 19:24
#53

Håller med #47, det är otrohet och all otrohet är svek och äckligt respektlöst gjort.

[Skutta]
2012-07-27 20:36
#54

#52 Ok.

Upp till toppen
Annons: