Annons:
Etikettfamilj
Läst 19199 ggr
Honestyisdead
11/4/08, 11:11 PM

Sova över hos killen/tjejen?

Vid vilken ålder lät ni era barn få sova över hos sin pojkvän/flickvän? När var första gången?

Hade ni bestämt en ålder i förväg, eller kom det som en klarhet efterhand?

Annons:
DinJejja
11/4/08, 11:12 PM
#1

jag är ju inte förälder, men jag fick sova borta när jag var 15. men ganska självklart när min då varande pojkvän bodde 30 mil ifrån. Men vi fick inte sova i samma säng tills vi blev 17. :)

Honestyisdead
11/4/08, 11:14 PM
#2

Jag var över 16 innan jag fick sova över hos min pojkvän. Minns att jag ljöt ett par gånger och sa att jag sov hos en tjejkompis. Men jag gjorde inget jag inte fick. Inte fören jag verkligen fick lov att sova över.

hus-musen
11/4/08, 11:17 PM
#3

jag är inte heller förälder men jag var 16 när jag fick sova över hos killen första gången. då hade jag och killen varit tillsammans i 4 månader=) innan jag fyllde 15 fick ja inte för mamma för hon tyckte jag var för ung för sånt=)

att ha 15 som åldersgräns tycker jag är ok då de är den ålder man blir "byxmyndig". vet en som hade 18 år som åldersgräns,  men de var inte så bra då hon ljög o sa att hon skulle sova hos en kompis fast hon var med killen ändå.

Qui dormit, non peccat

 


Honestyisdead
11/4/08, 11:26 PM
#4

Fast jag tycker nästan 15 är för ungt. Men jag kanske bara är gammalmodig Flört

hus-musen
11/4/08, 11:35 PM
#5

#4 jovisst är det ungt! ser gärna att mina framtida barn väntar tills de är äldre än 15=) men de får ju ha sex när de är 15,men innan tycker jag att man som förälder ska säga stopp. ingen av de jag känner som hade sex när de var 13-14 är särskilt nöjda med sin sexdebut, alla säger att de var rätt misslyckat o de gjorde det för att de äldre i gängen gjorde det. o alla tog chansen när de fick sova över hos sin kille första gången=) så jag blir hellre kallad gammalmodig=)

Qui dormit, non peccat

 


Honestyisdead
11/4/08, 11:38 PM
#6

Det är synd att många känner sådan press på att bli av med oskulden. Så många ångrar det i efterhand Obestämd

Annons:
Salladshataren
11/4/08, 11:43 PM
#7

Är ingen förälder ooch jag har/haft ingen pojkvän. Men den första killen som jag sov i samma säng med och hade sex med så var jag 18 år gammal (är fortfarande 18 men inte länge till Flört). Så jag har inte haft så bråttom direkt Glad

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Honestyisdead
11/4/08, 11:46 PM
#8

Det är jättebra Salladshataren!

abbis
11/4/08, 11:48 PM
#9

Lite kluven i denna fråga!

Flyttade själv ihop med min blivande man och pappa till min äldsta son när jag var 15 år…

Skulle jag haft en dotter hade jag aldrig låtiti henne flytta så tidigt.

Med facit i handen gick det bra för förhållandet höll i 11 år.Det blev inga barn förren jag blev 22 år..

Jag har 2 söner den äldsta hade inga tjejer innan 25 årsåldern .Den yngsta hade tjej när han var drygt 15 år.Det höll i 3-4 månader och jag lät henne sova över men inte i samma säng.Han sov hos tjejen i gästrummet då dom bor i skogen.Detta p.g.a  min egen erfarenhet*L*.Blir det barn i 15 års åldern som faktiskt kan ske så tycker jag att man förstör sitt liv totalt..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Salladshataren
11/4/08, 11:48 PM
#10

Man ska ju göra med en person som man tycker om, och för att det är inte tvunget :) Anser jag. Sen är jag gammal nog för bestämma över mig själv också.

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

Musiken
11/5/08, 12:02 AM
#11

Jag fick sova over nar jag var 16. Killen fick dock inte for sina foraldrar, och om jag sov over (vilket de inte tyckte om utan hellre skjutsade hem mig 4 pa morgonen) sa fick jag sova i gastsangen, som stod sa att man sag den fran frukostbordet.

Kan val tillagga att det var en valdigt kristen familj, sa hade de vetat vad som hande under dagtid hade jag nog blivit bannad bade tre och fyra ganger fran huset.
Hans syster som hade varit tillsammans med sin pojkvan i 7 ar fick inte flytta ihop med honom forrens hon var 25. Da insag de att de nog inte kunde gora sa mycket mer at "inte sex fore aktenskapet" da hon vagrade gifta sig.

[Vargnatt]
11/5/08, 12:09 AM
#12

Jag hade pojkvän som sov över hos mig när jag var 14 iaf, och då sov jag hos samma pojkvän en gång också. De två pojkvännerna efter det har också fått sova hos mig, ena bodde dock lång bort så honom sov jag aldrig över hos. Och sista är min nuvarande sambo, honom sov jag hos första gången när jag var 17 tror jag.

JossanH
11/5/08, 1:12 AM
#13

När jag skaffade pojkvän sov vi genast över hos varandra. Jag var väl 15 på väg till 16 tror jag… Inga problem med att sova i samma säng eller what so ever.
Mina äldsta bror var tillsammans med samma tjej i 8 år. de träffades när han gick i 8an eller 9an och hon var 2 år yngre. Har aldrig hört att dom inte fick sova hos varandra från det dom träffades.

Jag hade blivit asförbannad om inte jag fick sova hos min pojkvän när jag väl skaffade en och jag tycker verkligen inte 15 år för ungt! Men sedan känner man ju sitt eget barn bäst (antar jag).

När jag precis fyllt 17 så blev jag tillsammans med en 7 år äldre kille och jag sov nästan jämt där. Kanske bara sov hemma en eller ett par kvällar i veckan. Inga problem och inget jag ångrar någonstans.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Annons:
Liss
11/5/08, 5:27 AM
#14

Hade mitt första seriösa förhållande som 16 åring, och de var också hos honom jag fick sova över först. Så 16 år som sagt. Och mor min visste nog vad som skulle hända också, för hon tjata himla mycket om skydd dagarna innan.

Har inte för mig att jag sovit hos en kille innan dess..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Ylva_87
11/5/08, 10:02 AM
#15

Jag fick sova över första gången när jag var 15. hade pojkvän redan när jag var 13 men då tyckte mamma och pappa att jag var för ung för att sova över hos varandra plus att vi bodde bara ca 2 km från varandra. Men vi var i väg på semester med min familj då fick vi eget hotellrum :P Så det var väl första gången ja fick sova med en kille och då var jag 13.

Niini
11/5/08, 1:47 PM
#16

Eftersom jag inte har några barn så kan jag bara berätta när mina föräldrar lät mig sova över. Vi hade varit tillsammans ca 4 månader, jag var 17 år och skulle väl inte fått fara egentligen. Mamma var väldigt emot det men jag tyckte eftersom han fick sova här så vad är skillnaden? Slutade med att jag en ferdagkväll efter att ha tjatat länge och väl packade och helt enkelt bara sa "Nu far jag till J och sover!". Mamma ringde nog och var lite sur därefter men sen dess var det ok att jag sov över hos honom  ;)

Telefonkontakt
11/5/08, 2:39 PM
#17

min dotter är bara 3 månader men vi har redan sagt 15 år, för då är hon byxmyndig.

själv så fick jag inte sova över förens jag var 16. hade ingen pojkvän förens 3 månader innan jag blev 16 och mamma tyckte att vi skulle lära känna varandra först och sedan sova över. Med min andre pojkvän (3de egentligen då den 2de inte räknas) så var vi inte ens ihop när han sov över hos mig första gången och då var mamma inte hemma och min syster var "barnvakt" och hon godkände det. fast mamma sa att det var okej en vecka efter och då hade vi blivi ihop. med den 3de som är min man, så fick han sova över en hel helg utan problem då vi inte ens hade träffats IRL (vad hon visste om). men jag VET att jag aldrig kommer att låta någon främmande pojk sova med min dotter som hon bara kännt över internet förens de har träffats många ggr alt att jag har pratat med honom i telefon samt med hans föräldrar.

// Lowe. Medarbetare på hår.ifokus.se

fotokrafs
11/5/08, 3:51 PM
#18

Jag tror det var först efter gymnasiet som jag sov över hos en kille, inte för att jag inte fick tidigare. I högstadiet for jag och kompis utomlands och morsan sa inget huruvida det var okej med pojkar på rummet eller ej Flört

Maria
11/5/08, 5:02 PM
#19

Min son hade nattgäster var och varannan helg. Vi bodde bra till eftersom "nattspårvagnarna" stannade utanför oss. Det var både killar och tjejer i både bäddsoffor och i hans säng om det behövdes plats. Jag hade dålig koll om det var någon särskild flickvän i början. Detta började väl när han var runt 15 år ca.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

destroyed
11/5/08, 6:59 PM
#20

Jag har inga barn. men jag fick inte sovaöver hos min kille förens jag var 16 år tror jag och den enda anledningen till att jag fick det var att jag hade varit jättearg på mamma och vi hade bråkat som fan och hon var trött på att ha mej hemma….

Jag förlorade oskulden veckan innan jag fylde 14 och jag fattar verkligen inte varför det är sånt stim om att ens första gång ska vara perfekt m.m. jag ångrar mej inte just nu, kanske senare men inte nu därför att jag ville då och kände mej redo. Det var inte det bästa sättet att ha sex på(sov över hos en kompis med min kille jag blivit tillsammans med dagen innan) men ändå.

Mot mina barn så vill jag tro att jag kommer ha sån koll på mina barn att jag vet när de är redo eller inte. men annars så ligger det på 15-16 år. men däremot kommer jag nog aldrig tillåta att man sover över på veckorna. utan helgerna är det som gäller(om man nu inte har det så bra som jag har det, är ledig på onsdagar:P)

Annons:
Honestyisdead
11/5/08, 7:14 PM
#21

#20 Det handlar väl mer om att sex faktiskt är viktigt för många.

MimmieM
11/5/08, 7:21 PM
#22

Hmm.. Jag var väl 15 skulle jag tro.

Carpe Diem

Maria
11/5/08, 8:34 PM
#23

Faktum kvarstår att man kan faktiskt ha sex utan att sova över hos någon. Dygnet har 24 timmar och det finns avskillda vrår lite var som helst eller hur…?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

destroyed
11/5/08, 8:42 PM
#24

21# jag menar inte att det inte är viktitgt, det jag menar är att jag aldrig varit sån att jag måste ha allt perfekt till min första gång. men visst om vissa vill det så fine… jag säger inte att det inte är fel bara att jag inte förstår det.

Honestyisdead
11/5/08, 8:43 PM
#25

#24 Perfekt tror jag inte att någon får det första gången. Eller det beror på vad man menar med perfekt. Men man kan ju göra det med någon man tycker om. Det var viktigt för mig.

Inte bara kasta sig i säng med första bästa frivilliga. fy vad jag hade ångrat det.

destroyed
11/5/08, 8:47 PM
#26

25# nej, om man inte är riktigt pedantisk kanske.. jag tyckte om den killen som jag hade sex med. så vad antyder du? att jag gjorde ett misstag? det är min sak att dömma inte någon annans

Honestyisdead
11/5/08, 8:51 PM
#27

Har inte skrivit ngt om dig? Jag skriver om mig.

Annons:
Sovgott
11/5/08, 10:03 PM
#28

Jag fick inte sova över hos någon pojkvän förrän jag var 18 år.

JossanH
11/5/08, 10:42 PM
#29

Det är ju det absolut mysigaste- att vakna upp brevid sin pojkvän och bara vara sådär kär! Jag älskar det. Och det måste inte alls vara sex inblandat bara för att man sover över och det måste inte betyda att man inte har sex bara för att man inte sover över.

Sajtvärd på Iller.ifokus

MimmieM
11/5/08, 11:00 PM
#30

Haha, allting är reativt!

Carpe Diem

lovlin
11/6/08, 4:54 PM
#31

jag reagerade på en sak när jag läste igenom det här nu. Har precis för mig att tjejer inte blir byxmyndiga förrän dom är 16?

Varför tror jag det? Kan man få se någonstans svart på vitt vad som gäller? :)

Lenore
11/6/08, 5:00 PM
#32

Min dotter kommer att få sova över hos sina flick/pojkvänner när hon känner för att göra det om hon så är 10 eller 18 år.
Känner hon sig redo för sex tidigt och vet vad det innebär och känner till konsekvenserna så ser jag ingen anledning att försöka stoppa henne.
Skulle jag tro att hon skulle känna sig tvingad att gå med på sex om hennes flick/pojkvän skulle vilja så hade jag nog försökt få henne att sova hemma men skulle också hjälpa henne att få bättre självkänsla.

SLennartsson
11/6/08, 5:38 PM
#33

Är som #1, inte förälder. Men jag var också 15 år när jag sov över hos en kille. Liksom DinJejja så bodde killen i Göteborg, men vi delade säng. Hela resan dit var ett misstag. *ler*

SLennartsson
11/6/08, 5:40 PM
#34

Håller med dig Hera. (#6) Det finns en hel del som stressar med det. Men ta´t lugnt! Jag var 17 när jag förlorade oskulden, men jag gjorde det på sättet jag ville. :)

Annons:
hus-musen
11/6/08, 6:01 PM
#35

#31 nee de är 15 som gäller för både pojkar och flickor.. varför skulle de vara en högre ålder för tjejer?

Qui dormit, non peccat

 


hurricane
11/6/08, 6:08 PM
#36

Jag vart ihop med min första pojkvän när jag var 17 år och då fick jag sova över hos honom och han hos mig.

Honestyisdead
11/6/08, 6:49 PM
#37

Jag har också lärt mig att det är 16 för ett av könen och 15 för ett av dem. Vet inte var jag hört det. Vet heller inte vilket kön som var vad.

hus-musen
11/6/08, 7:03 PM
#38

fattar itne varför fok tror att de är 16 för en del!! nej det är 15 för alla oavsett kön. http://susning.nu/Byxmyndig

Qui dormit, non peccat

 


Honestyisdead
11/6/08, 7:05 PM
#39

Då var det nog någon filur som försökte lura mig ;)

hus-musen
11/6/08, 7:06 PM
#40

jaopp de var de säkert.. ne att de ska vara 16 för ett visst kön har blivit som en vandrinssägen, dock är det så att lagen ska vara lika för alla oavsett kön, sexuell läggning och nationalitet=) så länge du är i sverige då=)

Qui dormit, non peccat

 


Musiken
11/6/08, 7:59 PM
#41

Att sa manga tror att det ar 16 beror nog pa att det var tal om att infora en EU-lag pa det, men det hande aldrig.
Ar 16 har i England dock.

Annons:
lovlin
11/6/08, 9:13 PM
#42

okej, då har man lärt sig något nytt idag igen :) men jag har en väldig förmåga att suga upp små bitar med information, som man sen inte fattar varför :p

som tillexempel att bly förkortas Pb i det periodiska systemet. lite OT :D

jag vet inte om mina föräldrar hade några förutfattade meningar angående översovning.. Har aldrig varit problem att sova över efter fest hos kompisar. Men sova hos någon dom inte visste vem det var gjorde jag först som 19åring. Haha, jag visste inte ens själv vem det var, andra dejten bara.. Men nu har vi varit ihop i två år.
Kort svar på frågan: har inte haft några regler, och för mina egna barn känns ändå gymnasieålder som en bra gräns.

Niini
11/8/08, 11:26 PM
#43

Angående byxmyndigheten så har jag för mig att det är 15 år i Sverige och här i Finland 16 år. Kanske det är därför ni hört olika?! :)

Tatsja
11/9/08, 9:40 AM
#44

Mina pojkar fick inte a flickor som sov över förrän de var 18 år. Deras tjejer var os oss på kvällarna men fick å em när det var sovtid.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

LinnB
11/9/08, 12:23 PM
#45

Jag fick sova över när jag var 13 år. Det var inte sex inblandat (på nätterna i alla fall) utan jag sov där då jag inte ville gå hem 7 km mitt i natten.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Emelie-E
11/9/08, 1:39 PM
#46

Första gången jag sov över hos min dåvarande pojkvän var jag 16. Mina föräldrar var inte glada över det, för dem tyckte inte om honom. Men jag struntade i vad dem sa.

juliapettersson
11/9/08, 4:02 PM
#47

Fick sova över hos min första pojkvän när jag var 16 år. Blev av med oskulden i tidigre ålder, men sov inte över då.

LilleBell
11/19/08, 10:52 PM
#48

Sov över hos pojkvännen nu när jag var 16 år, 2 månader in i vårt förhållande. Dock inte då jag blev av med oskulden, det hände längre in i förhållandet.
Blev lite av en slump att jag sov över då vi var på släktträff och det blev sent osv.
Men det var lugnt för mamma, hon vet hur det är.

Hon stack själv som 14 åring till Finland med min pappa i två veckor utan mormors vetskap så hon inser att hon inte har så mycket att säga till om, haha!

Annons:
pyromanen
11/20/08, 1:45 PM
#49

Mina döttrar är 13 och 15 nu, har inte varit aktuellt än men när nån av dom själv vill kommer jag inte att protestera medmindre jag hade anledning att mistänka att hon skulle fara ialla av nån anledning. När nån är "mogen nog" är väldigt individuellt och svårt att generalisera om nån viss ålder tycker jag.

Guldklimp
11/23/08, 5:10 PM
#50

Mina föräldrar hade ingen speciell ålder när jag fick sova över eller inte, min kusin sov jag ofta hos och han hos mej redan som barnsben, första killkompisen sov väl hos mej vid 14 års åldern.

Förlorade dock inte oskulden förren vid 16 år men hade gärna väntat längre om jag hade kunnat, tyvärr var det spriten och drogerna som bestämde de ödet, vilket ger en neggativ och ångerfylld bild i dag på sex.

Mina barn kommer inte ha någon bestämd ålder men jag ska ha mera och bättre kontakt med dom på alla sätt än vad jag hade med mina föräldrar, så att dom litar på en och man kna komma på en bra deal tillsammans

HannaM
11/23/08, 11:58 PM
#51

Var 16… fick bara ett par månader tidigare ABSOLUT inte sova hos den pojkvännen jag hade då… sen var det helt plötsligt fritt fram, kanske gillade dom den nya bättre=)

idaviotti
11/24/08, 12:29 PM
#52

jag får inte sova hos min pojkvän och jag är 14 år, min mamma vill att jag ska bli 15 minst. lite sur blir man ju men man kan ju alltid umgås på dagen :)

Timmorn
1/16/13, 10:28 PM
#53

Jag förlorade oskulden 3 dagar efter min 15nde födelsedag, vi hade varit ihop 2 dagar, han var 14 och ett år yngre än mig. Vi hade gått i samma klass + paralellklass i sedan 5an och blev intresserade och tillsammans i 8an. Vi har nu varit tillsammans snart 7 år. I efterhand skulle jag ha väntat med min första gång ett tag till.Vi hade sex när vi kunde.

Men vi var tillsammans i över ett år innan vi sov över.Då han hade fyllt 15. Mina föräldrar sa aldrig rätt ut vad de tyckte så de hade inga regler.  Men hans mamma ville antingen att han skulle vara 15 eller så tröttnade hon på hans tjat.Då bodde vi i gäststugan i en bäddsoffa där det fanns 2 sängar. I hans rum fick vi INTE sova.Han har berättat i efterhand att de tydligen bråkade väldigt mycket om mig och det faktum att jag inte fick sova över, vilket han inte berättade för mig då för han tyckte det var döpinsamt.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Timmorn
1/16/13, 10:29 PM
#54

… AMEN varför poppar det upp inlägg till mig som är apgamla för

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Honestyisdead
1/16/13, 10:30 PM
#55

Poppar upp var?

Annons:
Timmorn
1/16/13, 10:34 PM
#56

haha nej men det stod som länkar i familj nedan och då tänkte jag inte alls på att titta när tråden var startad och tänkte att det var något nytt.

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Honestyisdead
1/16/13, 10:53 PM
#57

De inlägg som syns under trådarna är oftast äldre inlägg.

Afturelding
1/17/13, 11:06 AM
#58

Första gången jag sov över var jag 16, men min sambo sov över första gången när jag var 15. Vi bodde 40 mil ifrån varandra första året, och mina föräldrar ville inte att jag skulle åka själv eftersom att man måste byta och ha sig.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

-Idaoh-
1/17/13, 12:51 PM
#59

Jag har faktiskt aldrig haft problem men att sova över .. Mina föräldrar tyckte det var skönt att jag sov borta mycket ;) Även fast jag fick sova över vart jag ville så sov jag inte hos mina pojkvänner förns jag var 14 ..

Tycker det var skönt utan "åldersgräns" då man slapp ljuga för föräldrarna .. Något jag kommer ta med mig när jag själv får barn :)

Som tonåring testar man ju föräldrarnas gränser , får man inte en grej blir det genast mer spännande att göra det .. Av någon konstig anledning :)

oh-la
1/17/13, 12:55 PM
#60

jag fick inte sova hos killar förrän jag var 18, vilket jag också höll. blev av med oskulden mycket tidigare, men jag tyckte det var ganska jobbigt att sova hos folk och inte vakna upp i min egen säng, eller vakna med någon annan. det var otroligt skönt att kunna säga att jag inte fick och himla med ögonen åt mina otroligt fåniga föräldrar och var alite "sur", och sedan få åka hem och slappna av själv. ibland är dom bra, dom där föräldrarna :P

när jag var 18 sov jag för första gången hos en kille som bodde för långt bort för att jag skulle kunna ta mig hem ifrån. killen efter det som jag sov med är min sambo, och vi sover ju ihop utan några större problem, tack och lov :P

Emmetem
1/17/13, 12:56 PM
#61

Jag sov fick inte sova över hos min pojkvän fören jag var 15 år, men jag har däremot sovit hos många tjejer och killkompisar länge! Ända sedan jag var liten faktiskt.
Dock förstår jag inte vad mamma oroar sig för då jag faktiskt fortfarande är oskuld..

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

[TheMiko]
1/17/13, 2:32 PM
#62

Jag flyttade ihop med min dåvarande pojkvän när jag var femton så det var väl i samband med det jag började sova över.

Dottern här hemma var 14 när hon började sova över hos sin pojkvän, hon har iofs satt in p-stavar på ungdomsmottagningen också. De är tyvärr inte barn så länge man vill idag.

Annons:
JustMySelf
1/17/13, 2:58 PM
#63

Jag hade min första pojkvän när jag var 15, men sov aldrig hos honom då det inte höll särsklilt länge. Frågade aldrig mina föräldrar om jag fick, så jag vet inte vad de hade tyckt.

Min andra pojkvän hade jag när jag var 16, och honom sov jag hos, och han sov hos mig också. Vi sov alltid i samma säng utan att någon ifrågasatte det.

Intehärutandär
1/17/13, 8:40 PM
#64

Mitt barn är 13 år, singel och ganska ointresserad av att sova över hos någon. :)

Själv var jag fjorton år och fick visa mamma kondomer först. hah! Efter det sov jag ofta hos min svärfamilj. :) Skulle nog göra ungefär likadant till mitt barn, men ge honom kondomer istället.

pyromanen
1/17/13, 9:19 PM
#65

Själv var jag 18, eftersom jag inte had enån kille tidigare än då. Däremot sov jag själv hos kompisar mina föräldrar inte kände och "borta". Dom höll inte koll på mig eller la sig i, så hade jag haft nån kille att sova med tidigare så hade jag gjort det utan att mina föräldrar vetat det eller försökt förhindra. De litade på mig.

Mina dötrar är nu 17 och 19. De har en liten övernattningslegänhet i stan där gymnaiset är och kommer bara hem på helgen. Jag gör altså ungefär som mina egna föräldrar, lämnar utrymme, litar på dom och lägger mig inte i. Har inte hört om eller sett någon kille än.

Jetaime
1/17/13, 9:44 PM
#66

Jag är inte förälder. Men jag har aldrig haft någon sån gräns av mina föräldrar… dock mådde jag inte så bra under min uppväxt och träffade sällan människor, framförallt inte killar. Första gången jag sov tillsammans med en pojke var jag 18 ;).

ElinaPersson
1/18/13, 12:32 AM
#67

Jag var 12 år och tillsammans med en kille som var 15 år, det lyckades hålla i 1 år faktiskt och jag minns att hans mamma bäddade i en egen säng åt mig på hans rum men jag sov iallafall bredvid honom. Det var aldrig något mer än kyssar och kramar i vårat förhållande och han såg inga problem med det Glad

Är glad att min mamma ändå låtit mig vara fri när det kommer till relationer för jag blev ändå inte av med oskulden förens jag var nästan 17 år. Killen var ett svin men upplevelsen var bra och jag kände mig otroligt säker i mig själv.

Dock går det inte att jämföra med mitt nuvarande förhållande där det mesta är som en dans på röda rosor Tungan ute

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

[WickedAlly]
1/18/13, 12:39 AM
#68

Jag har inga barn men jag var 15 år själv första gången jag sov hos en kille, mina föräldrar gillade det inte alls och det blev väl en del barnsligt tjat från min sida. Fixade dock p-piller innan och det lugnade min mamma tillräckligt tydligen :)

[Tilde]
1/18/13, 12:17 PM
#69

15 år hade jag satt som regel för mina barn, son som dotter. Men sen beror det också på hur gammal deras partner är. De skulle INTE få sova över hos en som var vuxen (18+) i den åldern.

Annons:
Jojaton
1/19/13, 11:54 PM
#70

Jag hade min första riktiga pojkvän när jag var 18, så det var inte aktuellt innan, så har ingen aning om vad mina föräldrar har tänkt om detta. För mina barn vet jag inte riktigt vad jag kommer tycka, beror på både barnens och partnerns personlighet vilken ålder tror jag :)

Johanna - Instagram

EternalWinter
1/22/13, 4:59 PM
#71

Har inte heller barn men jag sov över hos en killkompis / han sov över hos mig med. När vi var 13. Jag har alltid haft mer killkompisar än tjejkompisar och mina föräldrar accepterade detta ganska snabbt. Ibland sov vi i samma säng (bara kompis inte pojkvän) så när min pojkvän väl kom över när jag var 15 hade min mor bäddat extra sängen men där sov han inte. Flört

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

lkmf
1/23/13, 5:02 PM
#72

Har inga barn.. själv var jag 17 när jag träffa min förtsta (och än så länge ända) pojkvän som jag sov hos.

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

Clementinbarn
1/27/13, 9:54 PM
#73

Jag var 16 år gammal när jag fick sova över med min pojkvän, eller rättare sagt med en kille i huvudtaget! :o Och det var bara för att mina föräldrar kände min pojkvän sen några år tillbaka och för att han är 3 år äldre än mig! Det var år 2010 och vi sitter i samma soffa här nu idag också så :)

"I am definitely a mad man with a box." - 11th Doctor

[Loca Diaz]
1/28/13, 4:18 AM
#74

Jag är ingen förälder men har aldrig haft gränser utan själv får avgöra. När jag var 15 skulle jag och en kompis sova hos två killKOMPISAR. Min mamma sa inte något och tyckte inte det var något märkvärdigt alls (jag var inte intresserad av killar på det sättet då) men min kompis som var 14 fick ABSOLUT INTE (sjukt fjantigt) och då vågade jag inte :P idag skulle jag våga utan kompis såklart haha :) är mer säker i mig själv. Iaf så bodde jag inte hemma då jag började sova med killar själv så min mamma visste inget första gångerna. Jag var 16 och hade killar sovandes hos mig ett par gånger efter fester och hos dom en gång med tre killar haha fast jag sov alltid med tröja och det var inget sexuellt ;P Nej men efter det sov jag bara med min nuvarande pojkvän (jag var 16 och vi sov ensam i min lägenhet och hans stuga på gården hos hans föräldrar innan vi blev tillsammans) och det visste mamma :) inte så att någonsin frågat henne. Tagit för givet att jag får göra vad jag vill :) jag tar ansvar och det vet dom. Trots att jag fick göra vad jag ville och de lärde mig aldrig om preventivmedel så skötte jag det själv. Tog två månader innan vi hade sex och då hade vi sovit med varandra nästan varje dag. Jag hann skaffa P-piller allt för att slippa jobbiga kondomer haha. Tycker de som får göra saker och ting ofta tar eget ansvar. Än de som blir begränsade och inte får göra något alls. De som inte får röka röker mest. De som inte får dricka smygdricker och ljuger. Jag menar hur bra är det? OT jag vet men ibland hjälper inte gränser och regler. Man är mer ärlig om man som jag växer upp med "frihet under ansvar"

Katti
1/28/13, 8:59 AM
#75

Många verkar sätta likhetstecken mellan "få sova över" och "få ha sex", som om inte ungdomarna skulle kunna ha sex någon annastans än i en säng och annan tid än på natten Cool.

Jag sov över hos min pojkvän (och han hos mig) första gången när vi båda var 15 år. Min äldsta son skaffade flickvän när han var 5 och de sov ofta över hos varandra. Nu är han 13 och han och fickvännen har fått sova över. Jag pratar med barnen om allt och inget är pinsamt. Tror inte på att komma med en föreläsning när de är 15 (eller vid vilken ålder det än är) och kära för första gången, det blir nog bara pinsamt!

Eftersom vi har mycket djur och ofta hundvalpar och kattungar så blir det naturligt att prata om allt livet innehåller. Även döden har vi tyvärr haft anledning att diskutera vid flera tillfällen…

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Maria
1/28/13, 12:39 PM
#76

#75 Precis. Det fattade aldrig min mammaFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Honestyisdead
1/28/13, 12:40 PM
#77

Ja, mina föräldrar satte också likhetstecken mellan sova över och sex ;)

[NinaCrown]
1/29/13, 2:40 PM
#78

Mina föräldrar försökte reglera mina övernattningar, men gick inte så bra då jag inte lyssnade ^^''

Därför blev min första övernattning när jag var 15, det var tänkt att jag skulle sova i gästrummet… Men så vart det inte Oskyldig Inget jag är direkt stolt över, men skämms inte heller. Det mest bara blev så och går ju inte direkt att ändra på.

Skulle jag någon gång få barn så tror jag inte att jag skulle försöka styra och ställa speciellt mycket. Men jag skulle åtminstonde be barnet vänta tills den/dess sovkamrat är 15 så att de båda är byxmyndiga först, då sova tillsammans och ha sex ofta går hand i hand.

Sen beror det ju lite på hur barnet är med, vissa mognar fortare än andra… Och det får man ju ta med i beräkningen med på ett plan. Barnet kanske inte ens är intresserad av en partner förren den är långt över byxmyndighetsåldern, sen skulle det ju kunna vara att det är en väldigt bra kompis den vill sova hos… Men att det är just en kompis, och de inte går över vanliga kompisgränsen.

Sen finns ju även chansen att någon, antingen ens eget barn eller den ens barn vill sova hos, inte tycker om motsatta könet på sådant sett att man som förälder behöver vara orolig för att de ska ha sex. Det är väldigt många variablar som måste tas med i frågan med andra ord Glad

Upp till toppen
Annons: