Annons:
Etikettsingel
Läst 25276 ggr
Honestyisdead
2008-04-23 00:24

Du som är singel ...

Jag undrar hur ni känner, ni som för tillfället inte har partner. Är ni nöjda med singellivet eller trånar du efter en partner?

Annons:
Brokenfether
2008-04-23 00:29
#1

Både och..*L

Ijin
2008-04-23 00:53
#2

Neh, letar för fullt…

MimmieM
2008-04-23 00:53
#3

jag trånar efter min partner iaf!

Carpe Diem

Liss
2008-04-23 00:55
#4

Jag trivs som fisken i vattnet just nu. Söker inte alls och saknar inte en "pojkvän" i den benämingen. Utan de jag kan sakna ibland är just närhet.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

MimmieM
2008-04-23 01:28
#5

#4 Vi kan kompiskramas och dricka te!

Carpe Diem

[mia-38]
2008-04-23 01:42
#6

Ja det är ju både och…..Jag är väldigt kluven just ju i detta. Samtidigt som jag vill ha en pojkvän så samtidigt vill jag kanske inte. Jag är en sån människa som tycker det är skönt att va själv emellanåt. Jag är väldigt rädd om min egna tid vissa gånger. Har haft relationer där killen inte alls fattat detta och ska umgås 24 timmar om dygnet ungefär. Gäller att hitta den kille som är som jag i det avseendet.

Annons:
Veyla
2008-04-23 02:12
#7

Inte precis. Men jag har otur (hitils) men jag har ju hela livet på mig juh:P

Herr_Wanker
2008-04-23 02:53
#8

Just för tillfället är det skönt att vara singel. Hänga in den lite då och då är perfekt.

Liss
2008-04-23 03:02
#9

#5 Hehe tack tack:P Men de var nog närhet i den mån som bara killar för min del kan ge^^ Men de var vänligt av dig så jag får kramas lite iaf, och te älskar jag:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Hayley
2008-04-23 10:21
#10

njae jag trivs att vara singel..kommer ifrån ett 4 års långt förhållande..JAg har en kompis som är homosexuell, vi brukar träffas och kramar och sådär när vi känner för det..Sen har jag en kille som alltid ställer upp när jag är sugen på sex. det räcker för mig. förhållanden är krånliga =P Bara jag och mina illrar och jag är nöjd med det =)

Destany
2008-04-23 19:02
#11

jag trivs inte.. tycker det e skittrist att vara singel.. emn sen e jag jätte förhållande rädd så jag vet inte hur jag ska få det att gå ihop..

Sara87
2008-04-27 11:35
#12

Hmm.. Både och. Vore ju trevligt att ha nån att mysa med, men det är samtidigt skönt att bara ha sej själv att tänka på s a s :D

Martin
2008-04-27 15:01
#13

Trivs rätt bra, men skulle helst ha en partner.

mvh Martin

Annons:
Ijin
2008-04-27 15:15
#14

#7 Livet är kort;)

Hennum
2008-04-28 02:34
#15

jag har länge kännt mig väldigt nöjd med att vara singel. men nu börjar det ändras lite. vill nog inte vara ensam längre. men det finns ingen utom han jag är olyckligt kär i som jag nu skulle tro att jag skulle vilja det med. och jag kommer säkert inte träffa någon annan på väldigt länge som lever upp till mina krav, för nu ska jag börja ställa krav innan jag hoppar in i förhållanden, det gjorde jag inte innan, då dög vem som helst som tyckte om mig. hade inga krav på mej själv heller.

så, här spanas det ^^  *ställer mig på en kulle och håller handen för att få skugga mot solen så att jag kan spana ut ordentligt över alla människohanar där nere* minsann, att jag är ensam på min lilla spanarkulle. trött oxå. godnatt

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

SaraC
2008-04-28 03:19
#16

Första tiden efter att det tog slut med ex. sambon tyckte jag det var jätteskönt att vara singel och att bo ensam! Nu har jag varit singel i lite mer än 1 år och nu börjar jag tycka att det skulle vara kul att ha någon igen. Men det är inte så jag letar, händer det så händer det, jag trivs som det är :)

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

[Malin3033]
2008-06-14 23:17
#17

Kan väl knappas säga att jag trivs med det eftersom jag är helt tokkär just nu

JossanH
2008-06-14 23:36
#18

jag trivdes jättebra med att vara singel och ville inte träffa någon och inte ha nåt förhållande, trivdes så bra med att vara ensam… Men så träffade man någon och så hamnade man i ett förhållande och nu är det sååå ensamt när han inte är här…

Sajtvärd på Iller.ifokus

marinelady
2008-06-15 00:02
#19

Just nu känns allt väldigt bra ( om jag kunde bli av med migränen..suck) men sen har jag ju verkligen satt ett datum att inga nya killar innan den 1 september…Så man verkligen kan njuta av singellivet..

SimsBrooke
2008-06-15 00:08
#20

Det är faktiskt både och, det kommer i perioder. Men nu på senaste åren så vill jag ha en kille, är så trött på att vara ensam..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Annons:
Tuvalu
2008-06-15 00:34
#21

Ikväll har jag en stor längtan efter att få kramas med någon… Men trivs ändå med att vara singel, eller… Fundersam

Wiizy
2008-06-15 00:55
#22

Haha jag älskar att vara singel. *s* Jag har ju i stort sätt iof aldrig haft nått seriöst - något alla mina pojkvänner vetat om att jag inte är ;P.

har hela livet på mig att hitta drömprinsen. ;P

//Wizy

Sara
2008-06-15 02:33
#23

Jag saknar att ha någon brevid mig när jag sover, illrarna biter mig bara då. Jag saknar någon att gå promenad med och hålla handen. Jag saknar känslar av att vara kär.

Jag saknar inte att kompromissa om tv. Jag saknar inte att plocka upp efter någon annan. Jag saknar inte tråkiga familjesammankomster med hans familj. Jag saknar inte någon som gnäller över lite illerskit i hörnen.

Sara

tokage
2008-06-17 03:26
#24

Gah! Jag blir galen! Jag längtar sååå efter att ha någon tjej här med mig!

Men jag är stolt över att ha kommit över att min förra kärlek har en flickvän, så nu försöker jag hitta nån ny tjej.

Men det är inte lätt inte! Särskilt när man måste luska fram på något bra sätt om tjejen är gay/bi eller straight. Det skulle nästan vara lättare om jag bara var en kille ju! HAHA :'D

Gabriella77
2008-06-17 10:57
#25

Jag vill gärna hitta någon, singellivet är okej men det är roligare att vara i ett förhållande.

SallyB
2008-06-17 15:51
#26

Tycker inte om att vara singel.

Lurvtass
2008-06-21 16:54
#27

Jag har länge kännt att jag klarar mig bra som singel. Inte haft något direkt behov av en partner. Visst har jag haft svackor till och från då längtan efter någon att dela livet med varit större, men på det hela har jag klarat mig bra…

 Tills nu dvs. I går förlovade sig den sista av mina tjejkompisar. Detta släppte loss en hel del ensamhets-känslor hos mig. Jag är nu bokstavligen den enda singeln kvar i min vänskaptskrets. Alla är förlovade (som minst) och planerar/har barn.

Det känns som om jag är den som är längst bort från allt sånt. Tyvärr, för nu känner jag mig så ensam när alla har någon och jag inte ens har en flirt på gång. Jag vill också börja planera familj, förlova mig men framför allt ha någon att dela mitt liv med.

Så känns singel-livet för mig just nu…

Annons:
[Tassy]
2008-06-21 16:58
#28

singellivet är verkligen ingenting för mig

keei
2008-07-07 19:20
#29

känns både bra och dåligt. Behöver lite tid för mig själv.
Dåliga med det är att jag är så så så kär i en som jag inte får..
så det suger lite..

Salladshataren
2008-07-07 20:07
#30

Singel, men är rätt nöjd, har ett ragg som jag är kär i :)

 

Lat är ett så hårt ord. Kan vi inte kalla det motivationshandikappad?

Skrattar sämst som skrattar sist, för han har inte förstått skämtet

mordieus
2009-01-13 22:49
#31
Sarah
2009-01-14 01:58
#32

Ibland saknar jag singlelivet så mycket att jag är redo att kasta ut killen. Det var sjukt jobbigt i början men jag lärde mig att älska det.

Tatsja
2009-01-14 07:58
#33

Jag är väl i stora lag nöjd med mitt singelliv. Men jag har varit ensam i många år. Det jag kan sakna är en famn att krypa upp i, en kram eller puss. Närheten med andra ord. Sen vet jag inte om jag vill vara sambo. Särbo är nog bättre.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

laba
2009-01-14 10:39
#34

svårt i perioder och när man bara ha vänner som är i förhållanden, känner man sig rätt ensam…sedan tar det en sådan energi varje gång man träffar någon och vill verkligen bygga upp något seriöst, för att efter bara några veckor upptäcka att motparten drar sig undan…

Annons:
RocknRollbitch
2009-02-07 23:28
#35

Efter snart 3 år som singel så har man ju börjat tröttna på ensamma hemmakvällar framför tv:n, laga middag själv, ja dela vardaglivet med någon men samtidigt så är det rätt skönt att vara singel när man hör sina vänner gnälla över sina respektive

Jenahbella
2009-02-08 00:51
#36

de e riktigt jobbigt att inte ha nån men skönt att få göra som man själv vill! :)

marinelady
2009-02-08 11:37
#37

Här är i alla fall en singel som är hur nöjd som helst inga nojer inför alla hjärtansdag och livet är topppen :)  Men jag har ju också bara ett års singel liv bakom mig ;)

Hennum
2009-02-08 22:19
#38

hihi… :D not singel anymore. ^^

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

mammialex
2009-02-08 23:14
#39

Hela hösten var jag övertygad om att jag INTE ville ha en relation men nu känns det som om jag fått nog av singellivet men är sååå kräsen:)

[michaelalundgren]
2009-02-09 01:08
#40

Jag måste nog säga både och. Har varit singel sen aug 07, och trivdes inte alls som singel i början. Nu trivs jag riktigt bra, men saknar ofta närheten som man får i ett förhållande.

Och tyvärr har jag haft otur att falla för fel killar :( Men än så länge vet jag inte om jag vill vara singel eller satsa på att hitta en kille.. Så ska ta och klura ut det först ;)

[Henke29]
2009-02-09 11:13
#41

Jag är också singel..
Tycker de funkar rätt bra.
Har vant mig vid det nu.
Men skulle nog helst vilja ha nån tjej..
Saknar de där att ha nån oh prata me oh gosa
lite..

Henke

Annons:
sagalisa
2009-02-09 19:03
#42

jag tycker det funkar, bor med mina 2 hundar så jag trivs men visst saknar man att dejta eller dricka ett glas vin med någon ibland.

[Rebecka]
2009-02-09 20:35
#43

det funkar helt utmärkt att va singel, har ju mina underbara hästar och vänner ;)

dashiva
2009-02-12 20:22
#44

Har alltid varit singel, är 29 snart!  Är lite blyg & något dålig självkänsla, så det är omöjligt att hitta någon… Börjar dock bli less på att ständigt höra varför man inte har en flickvän. Internetdejting är lönlöst. -Det går minst 10 killar på 1 tjej. Tjejerna får helt enkelt vara otroligt kräsna och välja och vraka. Yep, dagens sanning. "Biter i det sura äpplet och accepterar läget". Obestämd

Lilacbower
2009-02-12 20:56
#45

Tycker det är trist! Tänk att få överraska med en present på lördag……….

Ensam - men stark!

DinJejja
2009-02-12 21:14
#46

Jag är rätt nöjd med att var singel.. De ända som jag känner är att jag saknar närheten av ngn ibland.. :)

Ixion
2009-02-12 22:36
#47

Jag är nöjd med livet singellivet med just det att jag kan göra allt på mitt sätt, behöver inte bry mig om någon annan än migsjälv.

Men samtidigt saknar jag mycket det att få hålla om någon och känna att man är lika mycket älskad tillbaka.

Ser ut som att jag inte är den ända som tycker så ^^

Ixion / Medarbetare på musik.ifokus.se

HolyFuck
2009-02-22 16:51
#48

Jag har alltid föredragit att vara singel, men nu måste jag medge att jag börjat sakna att ha en pojkvän^^

Annons:
marinelady
2009-03-03 15:45
#49

Jag är faktiskt nöjd med singel livet, någon helg då och då har jag en tillfällig partner, ibland kan det strula runt i några veckor eller bara blir en gång, men det har aldrig lett till något seriöst och det är ju skönt att känna att man kan ångra sig en bit in om saker inte fungerar… det enda är väll att sexlivet blir ganska sporadiskt och att män inte riktigt kan förstå att jag som tjej inte går gråtande hem eller sitter och väntar vid telefonen efter en kväll ihop. .Hm man kanske bara har sprungit på fel sort pojkar :), men det verkar vara svårt för killar att se att tjejer söker bara sporadiskt sällskap och inte är ute efter mer.

Men jag har gjort misstaget att bli ihop med totala främlingar några ggr och det får vara nu, det blir aldrig bra när man väl lär och känna varandra.Så då är det bättre att lära känna personen innan man tänker i dem banorna..

Jojaton
2009-03-03 20:23
#50

Både och. Trivs med att vara singel, men går ju och är kär (har bara inte mod att prata sådant med honom) så får väl ta och skylla mig själv lite ;)

Johanna - Instagram

WinterPrince
2009-03-04 05:02
#51

Jag har varit mestadels singel. Undantag på korta förhållanden och regelbundna dejter. Jag har aldrig hunnit vänja mig vid att ha en kille i närheten. Men visst saknar jag det ibland.

Just nu har jag ingen ork till att hitta en karl, men har ingen lust att vara ensam. Vill ha tillbaka min gamla!

[okkrip56]
2010-05-13 01:09
#52

Skild 2002 från barnens pappa. Efter det haft relationer vara en ungdomskärlek - först särbo med honom o sen sambo. Det fungerade inte alls, katastrof. Juni-09 flyttade jag o det var en befrielse! För första gången i mitt liv kände o upptäckte jag ett lugn i att vara singel o har ron inom mig.. Sedan har jag mött 2 män under den här som singel där jag blivit förtjust i dem o när det visat sig att det inte är ömsesidigt, blivit besviken o hängt upp mig på dessa karlar .. o då har jag känt en tomhet o som om det inte existerar nåt annat.. ingen glädje..  Jag har lärt mig o förstått att det här något jag måste lära mig, att älska mig själv, jag duger, jag behöver inte "hänga upp" mig på nån man som inte besvarar mina känslor..jag har nog kärlek ändå..när jag "fixar" detta så är jag redo för en trevlig man som ser mig som den jag är, för jag har mycket att ge

Hur som helst så trivs jag ändå med att vara singel, 2 döttrar 18 o 17 år, nöjd o tillfreds. För den skull vill jag inte vara singel länge utan självklart vill jag ha en man att dela vardagen med! Trevligt o lättsamt o glatt!

Soliga hälsningar från Norrland

Okkrip 56Glad

[PeterWem]
2010-05-14 13:52
#53

Både nej och ja för mig. Nej för att inte ha någon att krama mm, och ja för att jag nu under 2010 gör det jag drömmer om. Kebnekaise, Island och kanske Nya Zeeland. Visst, skulle varit kul med någon tjej som delar mitt intresse på den fronten, men det tror jag knappast jag finner. Jag får helt enkelt hitta någon tösabit på plats iställetOskyldig

Chippers
2010-05-14 17:28
#54

Jag har aldrig haft någon kille och är nöjd med singellivet.
Spanar inte ute väntar tills han dyker upp… en kompis vän, på ett jobb, en resa t.ex. Är otroligt kräsen och har bara varit (olyckligt) kär EN gång i hela mitt 18-årigt långa liv.
Jag saknar riktig kärlek, värme och närhet, bekräftelse med mera, men det skulle räcka om det vore från familj, en vän, släkting t.ex.

LinnSam
2010-05-16 00:11
#55

Livet på en pinne!

Jag gör vad jag vill, när jag vill, och vem jag vill, haha!Flört

Annons:
druttizen
2010-07-15 16:37
#56

Jag behövde vara singel några år…
Hade ett förhållande där han inte var så snäll på slutet. Innan dess var ju förhållandet bra, men han ändrade sig pga svartsjuka. Blev farligt.

Så behövde vara singel för att hitta mig själv och allt..
Men nu har det gått flera år och jag känner att det börjar bli trist.
Har inte ens dejtat på 3 år….. Och då är jag bara 26 år.
Nästan alla i min ålder har partner, flyttar ihop.. många har barn och de få som är singlar de dejtar iallafall.

Här sitter man som ensam singel bland alla vänner Obestämd
Så det skulle inte alls vara fel att bli kär. Känna pirr i magen. Ha någon att gå promenader med hunden med.. laga mat med… vara kär!
Kanske en dag få familjen och allt det där..

Loveferrets
2010-07-17 05:30
#57

Jag trivs kanon, enligt mig är män inget att ha o man sköter sig själv bäst, det är bara illrar som är värda min kärlek.

Kallecolt
2010-07-19 14:43
#58

Är väldigt tråkigt att vara singel, vill ha närhet och någon att bry mig om.

Har varit singel i 8år nu och håller på att gå sönder av ensamheten.

Har också bara haft ett förhållande och det varade bara 3 månader, men det tog tyvär slut då avstånds förhållandet var svårt att hålla gnistan vid liv.

Sedan hjälper det väl inte att man är lite blyg och tänker att, tänk om hon inte är intresserad och vrider sönder mitt självförtroende ännu mer än vad det redan är.

Är så less på att vara singel.

EddaM
2010-07-19 23:09
#59

Är singel men har en riktigt het sommarflört =)) Får se om det blir något mer efter sommaren=)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Sarah
2010-07-19 23:10
#60

singel men dejtar och det är fint :)

SimsBrooke
2010-07-20 23:39
#61

Både och, känner att det är verkligen jobbigt ibland, men samtidigt är det skönt att vara singel och inte behöva tänka på någon annan än mej själv(egoistiskt kanske men jag r nog inte den enda).

Men för det mesta går jag och hoppas på att jag ska hitta kärleken snart, för jag är verkligen trött på singellivet och jag är verkligen trött på att vara ensam, mamma har pappa, min bror har sin tjej, ja det känns som om alla i min närhet har en kille/tjej, alla förutom jag så jag känner mej ensam speciellt då min bror och hans tjej är här, dem spelar kortspel som jag inte kan som jag tkr är svårt och jag kommer säkert aldrig lära mej det heller.

Det är som att dem inte kan spela något annat spel än det dem spelar. så ensam känner man sig, ooooh ja ..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

sannixan
2010-07-22 14:47
#62

ganska trött på att vara singel.vart på date med en underbar kille…men det verkar som jag är mer intresserad.vi chattar ganska ofta och när jag föreslår en date så ska han alltid kolla om han har tid.ja jag vet att jag har inget tålamod.men hade han inte vart intresserad så hade han väl inte brytt sej över huvud taget.ja vi får se om det blir en date imorgon,,,jag föreslog det.ja kosmos får väl se till att ordna detta.har jag väntat så här länge på den rätte så kan jag väl vänta lite till.

Annons:
[Mqvist]
2010-07-23 02:00
#63

Nej. Vill inte heller förrän jag flyttar till Uppsala om tre år efter gymnasiet, 2013 dvs. Om det blir ett långvarigt/seriöst förhållande och han inte tänker flytta med mig till Uppsala så känns det inte helt okej, eftersom jag vill/ska gå utbildningen där.

Distansförhållanden är ingenting som fungerar för mig heller.

Naturkillen
2010-07-26 02:52
#64

Kan va skönt att leva själv. Men i bland saknar man någon.

coffee-girl
2010-07-26 22:54
#65

Jag både trivs och vantrivs. Visst är det skönt att bestämma själv över mitt liv, att inte behöva ta hänsyn till nån annan. Men lika ofta saknar jag den gemensamma "vardagsplaneringen". Att gå tillsammans till Ica och dyka på huvudet i frysdisken på lördag förmiddag för att bestämma middagsmat till hela veckan. Och jag saknar mysfaktorn, att gemensamt sjunka ner i soffan med en kopp fika eller ett glas vin och småkramas…

Men trots allt, jag trivs mer att vara singel än att leva i ett kärlekslöst förhållande där allt bara går på rutin…

Namiko
2010-07-26 23:44
#66

Jag trivs som singel, jag börjar dock sakna att vara förälskad och saknar närheten ibland. Men jag har inga planer på att hoppa in i ett förhållande den närmaste tiden. Jag kan inte göra nåt speciellt för att bli förälskad förutom att träffa nytt folk och det gör jag redan. Närheten kan jag få från mina vänner, även om det inte är i närheten av samma sak som att få mysa med någon man har känslor för.

Men jag litar på att det kommer att bli precis som förut. Precis när jag känner mig till 100% nöjd med mitt liv och inte kan tänka mig något annat än att vara singel så dyker någon upp som jag blir så galet förälskad i att jag inte kan tänka på nåt annat. Det har hänt 2 gånger dom senaste 3 åren och jag tror inte att det kommer att slå fel den här gången heller.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

LillaBenice
2010-08-01 23:34
#67

jag är inte nöjd..gillar en kille som jag inte vet om han gillar mig..

Karinz
2010-08-07 13:22
#68

Hej

Jag såg något om internetdejting och loggade in här. Jag är egentligen ingen van forumsnackare och det här är en idé i fröstadiet så be gentle.

Jag har ett tag funderat på att starta en alternativ datingsida men vet inte om jag vågar. Det som är grejen är att jag har jäkligt bra instinkt över vilka som passar ihop och vilken typ av förhållande de skulle ha. Jag antar att det kommer från år av studerandet av människor och bettenden eftersom det fascinerar mig. Jag kan ofta avgöra (men hemmagjorda undersökningar) om förhållandet kommer att hålla eller inte. Jag pusslade exempelvis ihop min syster med en från helgon och de förlovade sig, flyttade ihop och har nu varit tillsammans i flera år.

Jag sitter nu är och är arbetslös och sitter kanske på något skulle kunna hjälpa tusentals människor. Vad skulle ni gjort?

Det jag funderar på är att typ göra en provperiod där människor skickar in bilder på sig själva till mig och där jag då pusslar ihop de efter min förmåga. Grejen är jag antar att det här säkert verkar jäkligt new age eller nåt för många medan jag mest ser det som instinkt. Jag tror jag skulle kunna hjälpa mänga och då skulle det verkligen vara värt det.

Men hur ser ni på en typ av datingsida där man skickar in bilder på sig, gärna tre olika ansiktsuttryck och sedan pusslas ihop med någon och typ får deras mail och foto? I början skulle det i sådant fall vara totalt gratis bara för att se om det verkligen fungerar och skulle det fungera skulle jag efter provperioden starta ett företag och i sådant fall ta betalt endast när jag hittat någon passande.

Skulle ni våga?

Honestyisdead
2010-08-09 15:50
#69

Karinz; man måste våga för att vinna! Kör på säger jag :)

Annons:
Karinz
2010-08-09 18:38
#70

Hera: Den inställningen har jag också =). Jag har redan intresserade men jag söker fler så är det några här som vågar så hojta till bara =)

Kallecolt
2010-08-12 23:58
#71

#70

Testar gärna på om det finns platser kvar. :D

Kalendula
2010-08-15 23:36
#72

Nej, jag är inte nöjd alls med singel livet. Mår väldigt dåligt av att leva och vara ensam….

Uppskattar att bli tilltalad "Kalendula" när man svarar mig på inlägg.

"If you kill all my demons, maybe all my angels will die to. If you kill all my angels, my demons will survive"

Karinz
2010-08-18 18:44
#73

#71 Japp, det gör det =)

EddaM
2010-08-18 23:42
#74

hmm…kanske inte är singel så länge till *leeer* vi får se vad som händer =)

Madeleine, ägd och uppfostrad av fem pälsklingar!

S*Luddhuvet´z

 

Kallecolt
2010-08-19 02:18
#75

#73 Härligt, bara att höra av dig när det är dags och om vilka uppgifter du behöver. :D

sannixan
2010-08-26 22:03
#76

karinz…kom igen kör på.håller själv på att dra igång eget.

Annons:
WillowsEpona
2010-08-28 13:58
#77

Jag har det väldigt bra som singel, men saknar tvåsamheten!

Vill gärna träffa ngn, men har äntligen slutat leta!

#70, Jag hänger på!

Karinz
2010-08-31 14:21
#78

#76 Dra igång eget? Förklara Glad

#70 Kul, du är välkommen!

Karinz
2010-09-03 12:29
#79

Hej,

Jag tänkte dra igång nu och det jag söker är en bild på dig när du är glad/lycklig/mår bra, en när du är "normal", så som du tycker att du ser ut och en övrig- kan vara arg, ledsen, eller någon annan känsla.

Bilderna kan skickas till karinz27@gmail.com

=)

Karinz
2010-09-09 11:34
#80

Hej!

Jag skulle gärna vilja ha bilder från WillowsEpona och Kallecolt om ni fortfarande är intresserade =). Mailen står ovanför.

matildaakerlund
2010-09-09 22:03
#81

jag säger som några andra, det är både och:) fast hittat man den perfekta killen som förstår ens "behov" så skulle jag inte tveka en sekund:)

jaaa, nu har även jag hittar hit till relationer ifokus:)

rani09
2010-09-14 15:51
#82

Både skönt å va singel å kunna göra lite som man vill, men saknar ändå nån att dela min vardag med…

Karinz
2010-09-18 13:27
#83

Fler som är intresserade av min idé/ mitt experiment? (står under #68) hör av er snarast i sådant fall :)

/Karin

Annons:
BranDuir
2010-09-18 13:55
#84

Nu är jag vansinnigt trött på att vara singel….längtar efter nån att älska och bli älskad av…:-)

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Beckah
2010-09-22 18:48
#85

Jag är trött på mitt singelliv.. Saknar någon att dela vardagen med, älska och bli älskad.
Men jag har lärt mig att man inte ska leta, utan det sker när man minst anar det… så jag får väl hoppas att den dagen kommer snart då ;)

BranDuir
2010-09-22 19:39
#86

#85 haha det hoppet delar jag febrilt :-)

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

Baconost
2010-12-28 12:04
#87

Singel och saknar både sex och närhet

Det är verkligen inget positivt med det livet :/

Bumzzan
2010-12-28 23:19
#88

är singel och är trött på det! vill ha en kille nu typ XD

Ladydragon
2010-12-28 23:55
#89

jag är väldigt nöjd med att vara singel och jag hoppas det varar ett bra tag nu

dom senaste 10 åren har vart jobbiga från att förlova sig bli sambo gifta sig och sen skilja sig ifrån samma man börja om med en annan man vara särbo men det sket sig oxå och sen några korta förhållanden och sen tillbaka till mannen jag va gift med och sen sket det sig igen….

puuh nee nu får det räcka….jag är less på kärleken jag är less på att hoppas och tro och vilja så jävla mycket och så blir det bara skit

tror jag istället skaffar mig en hund eller något annat djur för det är verkligen kärlek som består

[ghostdoggy]
2011-03-03 00:52
#90

#89 ..lol..även om jag fusllständigt håller med dig att kärleken är ett rent helvete så saknar jag den lix förbannat,måste väll finnas nån därute som är ämnad för mig ..hund har jag redan =P

Annons:
eliana
2011-03-03 15:44
#91

Jag är lite sådär "halvsingel" just nu. Träffar mitt ex några dagar i veckan eftersom vi båda har känslor kvar för varandra men jag är osäker på vad det kommer bli av det där… mSå jag ahr inget förhållande men vi har kommit överens om att vi inte ligger/hånglar/strular med nån annan och det håller jag ju såklart.

Men när jag varit helt singel så… Jag trivs oftast. Nu har jag lite problem med mitt mående och min självkänsla men under bra perioder så har jag inget större behov av nån pojkvän. Jag ÄLSKAR att gå på krogen och ragga, att ha sex med nån jag inte känner, få upptäcka en ny kropp och få nya erfarenheter.

Så mitt läge just nu passar mig rätt bra, jag får närhet och sex i veckorna och de helger jag är hemma. De helger jag går ut på krogen flirtar jag och har kul med nya spännande grabbar. Mer än flirtande blir det förstås inte men bara det är ju kul. Senast blev det efterfest med en riktigt het trummisTungan ute

Men visst kan man sakna någon som älskar en, nån som finns där även när man mår dåligt och vill ha en famn att krypa upp i, nån att dela vardagen med. Men till det har jag vänner iställetGlad

Jag tror att man måste kunna trivas i sitt eget sällskap innan man fullt ut kan njuta av en relation faktiskt…

Att umgås med djur är att vila sin själ

Destany
2011-03-03 21:53
#92

Innan när jag var singel tyckte jag det var skönt men efter det tog slut med exet så hatar jag varenda minut av singellivet..

[Sephrenia]
2011-03-04 07:38
#93

Jag saknar min fd sambo, älskar honom verkligen och saknar honom men kan inte leva med honom.. känns hemskt att det skulle sluta så, även för att han har samma känslor för mig, men vad ska man göra när man mått psykiskt dåligt i ett förhållande länge?

emmamf_2
2011-06-12 23:16
#94

Jag är nöjd som singel, visst i bland kan man vilja ha någon. Men ne trivs verkligen som singel ^_^

bellanova
2011-06-13 10:54
#95

är oxå nöjd som sk singel Men det betyder bara att jag lämnat idén om sk absolut tvåsamhet.Kanske på väg att bli relationsanarkist vem vet?

Namiko
2011-06-13 11:37
#96

Känns nästan som att mitt inlägg här behöver uppdateras. Jag upptäckte relationsanarki väldigt snart efter jag skrev i den här tråden och har nu helt ändrat tankesätt.

Jag har gått ifrån begreppet singel, jag tycker att det känns som en beskrivning på en person som vill ha ett förhållande men som inte befinner sig i ett just nu och det är inte jag. Jag har inget förhållande men jag vill inte heller ha ett. Tror inte att det finns något ord som riktigt passar på den beskrivningen utöver just relationsanarkist. Men för att gå tillbaka till ämnet så ser jag fram emot en (eller flera) förälskelse(r) men jag trivs ändå alldeles utmärkt med mig själv och mina vänner även utan romantiska känslor :)

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Katti
2011-06-13 18:36
#97

Jag är nyskild efter ett 15 år långt förhållande och saknar definitivt tvåsamheten. Har en del erfarenheter med mig till nästa förhållande känns det som. En del saker skulle jag se till att de blev annorlunda, även om vi i det stora hela hade ett bra förhållande större delen av tiden. Sambo är inte alls nödvändigt, men att det är 100% seriöst från båda håll är ett måste för mig.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Annons:
Allamej
2011-06-15 09:47
#98

Har varit singel vääääldigt länge nu och det skulle vara kul att få pirret i magen igen, men jag har ju blivit så inbiten i mina vanor och hur saker ska vara att jag skulle vilja ha en särbo.

Någon att älska och som älskar mig tillbaka men är lika glad som jag över delat boende.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Tatsja
2011-06-20 08:07
#99

varit singel i nästan 10 år och det jag saknar är en famn att krypa upp i. Någon att ge en kram och få tillbaka. Hålla handen.

Inte samma sak att krama barnen eller hunden.

Väl mött, Tatsja

Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

tvättäkta bybo
2011-06-27 00:50
#100

vill såsåsåsåsåsåså otroligt gärna ha en viss person (vi kallar honom p)men så blir det inte! (av olika anledningar) kan int släppa honom och om jag nu skulle hitta någon annan och när jag väl sitter där med någon annan så kommer jag troligtvis tänka att p är såå mkt bättre! jag måste helt enkelt komma över honom!Skrikandes

tvättäkta bybo
2011-06-27 00:55
#101

har varit nöjd som singel länge nu men nu är jag less! troligtvis så kommer aldrig riktigt p försvinna, men jag måste som inse att det finns fler och troligtvis bättre än honom oxå! men å andra sida så känna det som om jag "inte riktigt är färdig med p" heller… jag vill ha bara liiiiiiite till! (alltså alldeles för mkt)

petronellapan
2011-07-04 17:07
#102

både och, vill ha en partner som tillåter mig att leva mitt liv, men någon som man kan dela glädjen och mysa med hade varit underbart, annars så kan det vara, väntar definitivt på mr right…

May the force be with you :)

PogoPedagog
2011-07-04 20:58
#103

Jag hittade en novell i helgen jag skriviut som tonåring. En ytterst bitter berättelse som skulle handla om en skoldans men mynnade ut i att alla hade pojkvänner utom huvudpersonen(det var en himla stor del av mig själv i denne). Sensmoralen var att det var bättre att vara singel än att ha någon bara för att.

Iaf så sitter jag nu en massa ensamma år senare med en skitbra pojkvän och skulle vilja hälsa mitt yngre jag att jag nog hade rätt. Det var värt att vänta på. Lite OT kanske men ändå.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
J.J
2011-09-17 14:42
#106

Hejsan, jag skriver en bok om Kvinnor och män just nu. om det skulle finnas någon som är intresserad av att svara på några frågor skulle jag bli jätte gladSkrattandefrågor till män

vad tycker ni om Kvinnor? och vad gör er attraherade till dem? berätta mer!

och till oss kvinnor

vad tycker vi om män? och vad söker vi i dem? hur ska Mr. perfect vara?

Tusen tusen tusen tack till alla som tar sin tid och svarar! Glad

Honestyisdead
2011-09-17 17:09
#107

#106 Förstår inte riktigt frågan "vad tycker vi om män?" Det beror ju på vilken man det gäller, eftersom alla är olika :)

Det jag söker efter i en man är trygghet, stabilitet, öppenhet, ärlighet, humor, mognad och kärlek. En man med dessa kvaliteter är Mr "perfekt" ;)

LosGinos
2012-07-09 00:01
#108

Klart det är skönt men samtidigt inte.. Så.. Trånar efter någon…

Sajtvärd för Sport iFokus & Datorspel iFokus & Inget iFokus.
SM-Guld: 1965, 2003, 2005, 2016 & 2019 CHL: 2016, 2017, 2019 & 2020
Med vänlig hälsning Brian

bellanova
2012-07-10 23:38
#109

jag bor ju i kollektiv Då är man singel men ändå inte Haha

Denna kommentar har tagits bort.
[eeklund]
2012-10-13 17:36
#111

Jag trivs som ensam.. jag BEHÖVER vara ensam. Varit singel i enbart 8 månader dock och i början var det hemskt.. hade snälla vänner som skrev godnatt och godmorgonsms för att jag kände mig ensam men det blev bättre med tiden och nu trivs jag :). Behöver som sagt vara ensam ett tag nu.. ta hand om mig själv och slippa bry mig om någon annan liksom.

Annons:
Geru
2012-10-15 03:48
#112

Jag trivs bra som singel. Blir inte emotionellt instabil då.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

LinaLj
2012-10-15 15:39
#113

Jag är lite kluven. Jag gillar att vara singel och är lite av en ensamvarg. Trivs att kuna göra som jag vill när jag vill utan att behöva kompromissa.

Men samtidigt börjar jag känna att det är dags att hitta någon. Tycker det är lite läskigt och är lite rädd att jag har fastnat i mina egna vanor och kommer ha svårt att kompromissa. Men det lutar åt att jag får ta tag i det :)

Tawny
2012-10-17 09:06
#114

det är underbart att vara singel!

varit det i några år nu och det är sjukt skönt.. :)

kan i framtiden tänka mig nåt halvseriöst, men aldrig mer sambo.

Geru
2012-10-17 10:26
#115

Haha, jag ser att #2 är mitt gamla alias. Det var verkligen länge sedan det.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Honestyisdead
2012-10-17 12:15
#116

#114 Får man fråga vad det var som du inte gillade med att vara sambo?

Tawny
2012-10-17 12:21
#117

#116

det var schysst i början, men jag blev mer och mer "kvävd"..

jag behöver få vara ensam..

pannika000
2012-10-17 12:22
#118

#114 så kände jag ett tag efter att ha haft ett dåligt samboförhållande som jag borde tagit mig ur tidigare. Men det kan alltid bli bättre när man träffar rätt person

Annons:
Tawny
2012-10-17 12:24
#119

#118

chansar nog inte på det nästa gång :P

[Airo]
2013-01-10 17:41
#120

Både och..

Pauhan
2013-01-10 19:16
#121

2 st på detta kontot ♥

men jag e P

OCH JAG VILL HA POJKVÄNNNN!!!!! Vill ha någon att kyssa, krama, gå på promenader med, prata med osv ♥♥ villl såå gärna ha en pojkvän alltså! längtar som 17 :*

Honestyisdead
2013-01-10 19:21
#122

#121 Ett konto är personligt. Ni får skaffa vars ett konto.
Blir rörigt för oss andra om ni sitter två stycken på ett konto.

Salish
2013-01-11 23:40
#123

Lite blandat. Ibland vill jag gärna ha någon och ibland får jag till och med för mig att jag saknar mitt ex (utan att jag egentligen gör det) bara för att jag känner mig ensam. Ändå tycker jag att det är ganska skönt. Man slipper massa bråk och tjafs, men det är ju mysigt att ha någon kille eller tjej att mysa med och dela saker med. Tror jag vill ha någon om jag hittar någon jag verkligen trivs med och passar ihop med. =)

Knorran
2013-01-12 23:41
#124

jag är jätte nöjd just nu med singel livet.. men skulle behöva ett k.k.. hehe ;)

[WickedAlly]
2013-01-13 01:14
#125

Jag är nöjd, pluggar på heltid och jobbar halvtid vid sidan om så just nu vill jag bara fokusera på det :)

Annons:
[Russinflarn]
2013-01-13 15:15
#126

Jag är inte nöjd! Jag saknar att dela vardagen med någon. Kramar och närhet och SEX saknar jag. Nog för att jag kan få ligga om jag vill, men jag är lite trött på KK etc. Been there ett par gånger nu redan.

Men mest av allt saknar jag någon att dela livet med, helt enkelt.

byggarn30
2013-01-13 16:15
#127

Saknar att sova sked… :(

[MohammadElharthy]
2013-01-27 11:36
#128

är uttråkad och blir galen snart om jag inte hittar någon tjej

Jenniferan
2013-02-22 14:46
#129

Hur nöjd som helst!

Underbarn
2013-02-22 23:55
#130

Varit singel bara ett par veckor. Efter att ha varit i ett förhållande i 3 år. Så jag har inte hunnit känna mig varken nöjd eller onöjd.
Längtar inte efter en ny, för jag har inte kommit över mitt ex 100 % än och inte han över mig heller. Vi ses fortfarande, men bara vissa kvällar. Vill dock inte gå tillbaka till han igen, så helt onöjd känner jag mig inte :)

Men då jag kommit över mitt ex och bara har 100 % vänskapskänslor kommer jag nog vilja hitta en ny pojkvän. Vill inte vara ensam. :) Men jag hoppas ändå att jag fortfarande kommer kunna träffa mitt ex ibland - som vänner givetvis, om än inte lika ofta, och om han känner likadant som jag förstås.

Katti
2013-02-25 23:05
#131

Kan man ha 100% vänskapskänslor för ett ex?

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Winta
2013-02-25 23:24
#132

Lycklig singel… sen halvåret. Och trivs ännu bra med det. bor själv, gör vad jag vill och sånt.

131# Det skulle kunna gå bra om ni har inga känslor för varandra och vet gränser vart ni står. Både jag och ex har inga känslor kvar och kunde bli vänner utan problem.

Annons:
Underbarn
2013-02-26 22:49
#133

#131 jag vet inte än om jag kan det. Men jag hoppas och tror det. Mitt ex har ett annat ex som han enbart har vänskapskänslor för. Han har helt kommit över henne, bryr sig inte om hon snackar om sin dåvarande kille om ex att han är bra i sängen (vilket hon gjort). Men enligt några så har hon fortfarande "känslor" - kanske inte så starka, men hon kan tänka dig bli tillsammans med han igen, fast det vill inte han.

Gur4m1
2013-02-27 19:55
#134

#131 mitt ex är en av mina bästa vänner så jo, det kan man. Jag vill inte ha sex med honom och att ha en relation……been there, gillade det inte ;) men jag älskar ju honom, men det där "älska" har ju omvandlat till något annat, låter lite incestuöst nu, men jag älskar honom som en bror. För i en lång relation kommer man ju onekligen närmre varandra än man gör i många "normala" vänskapsrelationer, vi var ju sambosar och delade flera år. Men de romantiska/erotiska känslorna stendog…kan jag säga. Men det tog tid att reda ut allt innan vi kunde bli den stabila vänskap vi är idag, sedan många år tillbaka.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

majaliten
2013-03-30 19:56
#135

Jag trivs jätte bra som singel och har aldrig mått dåligt eller haft frustration av att va singeln. Jag söker ingen relation och är inte ute efter de heller men blir det så blir det . Det är inte så som att jag mår dåligt över att va singel . Tills jag hittade en kar jag verkligen vill ha på alla vis jag helt såld och vill inte ha någon anan. Den personen skulle jag kuban tänka mig att skaffa barn med och är helt perfekt på alla vis. Och jag har aldrig vart någon sådan som oroat mig eller velat haft någon. Men nu vill jag ja han kramas mysa ha en stadig relation skaffa barn och Älska. Han gör mig otroligt kåt och för första gången känner jag mig frustrerad . Jag har aldrig känt så stor frustration över någon

[AnnaFannyKarolina93]
2013-10-05 19:05
#136

Är 20 år gammal och har alltid varit singel. Är ibland väldigt nöjd med det och under de tidpunkterna blir jag nästan rädd för möjligheten att inte vara singel. Och ibland vill jag inte vara singel längre. Så, ja det går lite fram och tillbaka.

neasfotografier
2013-10-05 19:08
#137

Jag är en sån att när jag är i ett förhållande så kan jag ibland sakna singellivet men då brukar jag bara tänka på allt bra i det förhållandet jag har då.
Men när jag är singel så saknar jag förhållande-livet något fruktansvärt.
Jag har svårt för att vara ensam och föredrar att ha ett förhållande där jag trivs och känner mig älskad!

Medarbetare på  Skor iFokus och TV iFokus
"I'm happy to be alive, I'm happy to be who I am."

RebeccaG
2013-10-06 01:23
#138

Till en början var jag glad över att slippa mitt kräk till ex, men nu saknar jag verkligen någon när hela världen tycks motarbeta😕

Behandla andra såsom du själv vill bli behandlad
Mina kaninselar m.m. | Min blogg | Min uppfödning 
| Youtube

Challa86
2014-05-06 13:57
#139

Jag fullkomligt ÄLSKAR att vara singel. 
-jag behöver inte tänka på någon annan än mig själv
-jag får göra precis vad jag vill, se vilken film jag vill, äta vad jag vill etc
-jag har inga jobbiga konflikter eller bråk att lösa eller irritera mig på. inte heller någon jag måste rätta mig efter eller ta hänsyn till
-jag kan klä mig hur jag vill, vare sig det är provocerande eller sunkigt, tråkigt eller sexigt
-jag kan prata med vem jag vill, när jag vill och hur jag vill
-jag kan fokusera på mig själv och bara mig, lära känna mig själv och umgås med mig själv
Jag ÄLSKAR singellivet. 
Wohoo! 😃

challameow.wordpress.com 

Annons:
Gur4m1
2014-05-06 15:58
#140

#139 whoha….låter sjukt positivt, men jag blir lite mörkrädd inför vilken relation du haft om du inte fick äta vad du ville och se på vilka filmer du ville? Att du inte fick göra vad du ville och att du inte fick klä dig som du ville…och allt annat du skrev. Förstår att du älskar singellivet, låter som att du blev av med något riktigt dåligt. Grattis! 🌈

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
2014-05-06 16:05
#141

Precis min tanke 140.

Toxics
2014-05-06 18:28
#142

140# Fast det är ju lite  en smaksak de där med filmer och liknande. Haha, Det är inte alltid att jag få se på det jag viill här hemma, eller ptja, Inte så att jag inte FÅR se på den filmen jag vill, men om han vill se en annan så kan jag lätt gå med på det och se den andra filmen någon annan dag. 
Sen är min karl ganska kräsen, han äter inte kyckling exempelvis, medans jag älskar kyckling. Så när han är hemma så äter jag inte kyckling. Absolut inget jag lider av, men hade jag varit singel hade jag kunnat äta kyckling varje dag. Men jag vill understryka att jag hellre aldrig mer någonsin äter kyckling än att lämna min sambo =) 

Men jag tror att 139# pratar om att man helt enkelt inte behöver anpassa sig till någon annan. Man kan göra VAD man vill, NÄR man vill. 
När man är i ett förhållande kan man fortfarande göra vad man vill, men man kanske borde rådfråga sin samb först om man tex vill måla om någon möbel, eller iaf säga till om man ska gå ut och gå. Så är det inte om man är singel. Då följer man sina egna lagar och som sagt, för en del är det bättre än att vara i ett förhållande. 

Och det är inget fel att tycka om att ha det så, på samma sätt som man kanske gillar att dela allt man gör med någon annan.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Julip
2014-05-06 18:34
#143

Håller med #142 till punkt o pricka. 🙂

Gur4m1
2014-05-06 18:51
#144

#142 mja jagvet inte. Jag tolkade det inte som just det. Det du beskriver är vad jag räknar som att kompromissa. Du ebskriver det mer som "får äta vad jag vill när jag vill" hon skriver "Äta vad jag vill". Dvs det tolkar jag som ett direkt insränkande och…ja

en del tycker uppenbart om att bli t.ex misshandlade, för de stannar med en hustrumisshandlare. Makes sense :P

Jag ser alla filmer jag vill, men inte alltid när jag vill. Inte med min pojkvän. Men jag kan fortf se dem. Kan fortf pata med vem jag vill. En möbel är ju en sa i en bostad man delar så självklart pratar man och kollar läget innan man målar möbeln i en annan färg. :) 

Jag har aldrig varit med en pojkvän, utom mit tpsykoex, som reagerat på eller haft åsikter kring hur jag är klädd. Utom här om dagen när jag kom till min pojkvän i tärningstghts och randiga knästrumpor när vi skulle handla. Han skrattade till och gav mig en blick "noooooowaay in heeeelll!" men sa ingenting. För det är inte hans sak att säga något.Men jag vet att han inte gillade det…haha…:D

Det är för mig en sund relation. Mitt psykoex var inte en sund relation, och han hade haft en del olika åsikter…om allt möjligt kring min persons vara eller icke varande. Det var mest däröfr jag reagerade på inlägget och kände att…det var nog bäst för henne att hon blev singel, bra att hon ser det positiva i det. Värt att tänka på i framtiden, vad man uppskattar som singel kan man behålla en hel del även i en (enligt mig, sund)relation. Om det är vad man vill ha.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Leon1973
2014-05-06 19:19
#145

Jag trivs med att vara singel efter ett förhållande som varade i 16 år men självklart saknar jag någon att ha gemensamma intressen med, men det hade jag inte under förhållandet heller.

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Challa86
2014-05-06 21:44
#146

#140 och #142 har rätt bägge två. 
Jag var i en destruktiv relation med ett manipulerande kontrollfreak. Jag fick inte ens lämna lägenheten själv. Så fort någon ringde var jag tvungen att prata i samma rum som han befann sig i. Han skulle läsa min mail, mina sms, min skräppost, min papperskorg. Alla brev jag fick var han tvungen att kontroll-läsa för att han var helt effing psyko. 
Jag blev våldtagen, hotad, psykiskt misshandlad och kränkt, men jag tog mig ur det och nu är jag starkare än någonsin. 
Jag tror att när man väl förstår att man är viktig och man ger sig tid och energi till att lyssna på ens eget inre -sin egen röst, då sätter man ner foten och gör tydliga gränser. 
Min självrespekt kommer först. JAG kommer först. Nu är det JAG som bestämmer och styr över mitt liv :) 

Självklart ska man kompromissa i en relation. Idag ser vi filmen jag vill se, imorgon den du vill se. 
-Vill du äta kyckling så väljer du att göra det när han inte är hemma, för att då får du det du vill ha och han slipper må dåligt över det. 
Jag tycker det är fint gjort. :) 

Men att inte behöva anpassa sig efter någon annan känns otroligt bra ändå. ^^

challameow.wordpress.com 

Annons:
Leon1973
2014-05-06 21:58
#147

#146 du har all rätt att vara glad över din singelstatus…

be inte om hjälp om du inte vill ha den

Gur4m1
2014-05-07 11:40
#148

#146 då tolkad ejag texten ganska rätt ;) Och jag har varit i en liknande relation och förstår känslan av att vara fri. Det är skönt! :)

🌈

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[sessie98]
2014-05-07 14:56
#149

Skulle göra vad som helst för att han jag tycker om ska gilla mig också. Mår dåligt och kan nästan gråta av att jag inte har och aldrig haft någon speciell. Känner mig så ensam trots några väldigt nära vänner både tjejer och killar. Men när min bästa kompis tydligen kan få killar hur lätt som helst så undrar man ju vad det är för fel på mig…

klockan12
2014-07-04 18:42
#150

Jag har varit singel hela livet :) man vänjer sig vid ensamheten….tyvärr.

Honestyisdead
2014-07-04 19:27
#151

150 Då är det ju inget man vänjer sig vid utan detta enda man vet. Då är det när man väl träffar någon man får vänja sig.

Mops1
2014-07-04 19:36
#152

Tror att alla önskar bli sedda,önskar närhet,så även jag.Jag har levt som singel i en väldans massa år.Lugnt och skönt.Man bestämmer helt själv över sitt liv.Både på gott och på ont med andra ord.

Portie
2014-07-05 01:33
#153

Nej jag är inte det minsta nöjd med singellivet.. Älskar fortfarande min föredetta pojkvän så sjukt mycket att det gör ont. Jag skulle göra vadsomhelst för att få tillbaka honom igen..

Annons:
J0554N
2014-07-06 12:26
#154

Visst, jag är nöjd med att vara singel, har mer tid för mig själv haha. Men umgås med min kompis och hennes kille eller ser en söt kille så hatar jag att vara singel.

Strong people don't put others down, they lift them up. 


[Rödbull]1
2014-07-06 20:14
#155

Jag lider av sammalika som #153

Skillnaden då att jag fortfarande har enormt starka känslor för min föredetta flickvän :d (detaljer!)

Att vi fortfarande bor så pass nära varandra så att jag krockar med henne och hennes nya gör ju inte livet positivare.

Angelfish
2014-07-07 10:06
#156

Jag är singel och jag trivs med det, och jag trivs med att bo själv. Skulle aldrig vilja flytta ihop med någon.

Wide Awake Dreamer
2014-07-07 11:06
#157

Jag trivs bra med att vara singel. Kan inte säga att jag haft något direkt problem med det. Känner mig inte ensam eller så. Men visst kan man känna ibland att man saknar någon att dela livet med. Det är mycket som funkar helt ok att göra ensam, egentligen det mesta. Men det finns även många saker som känns lite mer meningsfulla om man gör dem tillsammans med en person man tycker om. Jag har upptäckt att jag själv lätt blir mer isolerad när jag inte har någon annan i mitt liv. Det är så lätt att bara strunta i att hitta på vissa saker, bara för att det känns meningslöst att göra de sakerna själv.

Katti
2014-07-19 22:50
#158

Skrev i # 97 att jag var ofrivillig singel efter ett långt äktenskap. Nu, 3,5 år efter skilsmässan, har jag träffat en man och är så upp över öronen förälskad som det bara är möjligt att vara!!!

Jag föll ner i ett stort svart hål när skilsmässan var ett faktum och har befunnit mig där sedan dess… Men nu vill jag säga till alla sargade själar och ofrivilliga singlar att det är mycket möjligt att något annat, och bättre, väntar bakom nästa krök i livet ❤️!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Niniz
2014-07-21 17:25
#159

Jag är olyckligt kär i någon så jag antar att jag inte är nöjd :P Eller, jag TROR att jag är olyckligt kär skulle aldrig våga säga ngt till honom :P :( Så jag antar att jag aldrig får veta helt säkert… Men lär väl märka när han får en ny flickvän :'(

Annars är det väl ganska bra att vara singel (har dock inte varit i förhållande) men man behöver inte oroa sig för att han ska lämna mig eller vad mina mkt kritiska föräldrar skulle tycka

Vetgirig_
2014-10-10 17:45
#160

Det här med singellivet känner jag mig tudelad inför. Jag har för några månader sedan blivit singel efter att ha blivit rent emotionellt sårad av min dåvarande sambo. J Vissa dagar känns det rätt skönt att "bara ha mig skälv i åtanke" . Har ett stort träningsintresse som tar mycket tid och jobbar otroligt mycket, så att bara fokusera på det känns bra (vissa dagar) . Vara egoist med andra ord. Sen kommer de dagar då mina tankar går tillbaka till dels "Han" , men också tankar på kärlek och samhörighet. Om jag ska jämför min syn på singelliv vs. att ha partner ser jag helst mig själv i ett förhållande. Jag tror att jag vill dela min vardag och mina intressen med en man som jag trivs ihop med och som höjer mig de dagar jag känner mig nere samt delar de goda tingen i livet med mig .

Annons:
[Hayabusa]
2014-10-13 11:35
#161

Efter ett 16 år långt förhållande blev jag singel. Det var en rejäl omställning, men det "rättade till sig" efter 2-3 år och nu har det gått mer än 17 år. Visst har det förekommit några korta romanser under dessa 17 år, men de senaste 10 åren har jag levt som 100% singel. Trivs väldigt bra och har svårt att se mig själv i ett förhållande igen.

Åsa S
2014-10-13 12:07
#162

Varit singel i stort sett hela livet men vid 42 års ålder träffade jag min stora kärlek och gifte mig. Är nu 43 pch vill inte bli singel igen någonsin vi har så kul ihop och passar väldigt bra ihop. Vi jobbar dock lite olika tider så vi har en hel del ensamtid så när vi båda är lediga gör vi en massa saker ihop. +Vi har inga barn vilket underlättar får sånt sliter på de flesta förhållanden.

Gur4m1
2014-10-13 14:06
#163

Är singel nu och mycket nöjd med det. Längtar inte in i ett förhållande men jag saknar närheten man har med en partner. Men det är nog allt. Den närheten upplever jag att jag kan få av mina närmaste vänner lika gärna, hellre än en dålig relation- vilket jag tydligen lätt hamnar i förr eller senare :P Även om nu senast evar bra, men det gick väl sådär mot slutet den med. Då är jag hellre singel.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

johkru0218
2014-12-28 05:41
#164

Singellivet har sina fördelar. Man är väldigt fri.  Jag kan själv säga att jag har någon typ av blockad som gör att jag har svårt att bli kär. Detta beror på att jag inte vill ha en tjej som "behöver" mig. Då känner jag att jag får ett ansvar som jag helst inte vill ta. Då började jag göra slut. Fördelarna med relationer är såklart många, men just nu föredrr jag singellivet. Jag är inte redo för ett förhållande.

[Tuulikki]
2014-12-28 05:58
#165

Nej, blev dumpad för en månad sen ungefär och är otroligt missnöjd över det.

[Udoon]
2014-12-28 19:26
#166

Saknar ju närheten, sex mm emellanåt, men det nrukar gå över, skönt att kunna bestämma 100% av alting själv här hemma😃

MissPokemon
2014-12-29 01:11
#167

trivs med singellivet, då kan man liksom göra lite vad man vill utan att behöva oroa sig för att såra någon

Annons:
Niniz
2015-04-06 18:26
#168

Uppdaterar o vad jag tycker igen! 

Jag är nöjd som singel. jag skulle kanske vilja ha någon att dela livet nån gång i framtiden men jag gillar verkligen att vara fri och kunna fatta mina beslut utan att ta hänslyn till någon annan på samma sätt man måste göra om man är i förhållande. Jag har aldrig varit i något förhållande dock, så jag har inget att jämföra med men… har man sina vänner, sin familj , sina älskade getter och några bra romantiska böcker och filmer så är jag helt nöjd. Att vara i förhållande verkar överskattat.  Visst kan de finnas vissa stunder man önskar att man hade någon, men överlag är jag helt, helt nöjd. Framför allt nu när jag ska flytta utomlands med familjen är jag glad över att inte ha någon pojkvän att säga hejdå till  eller försöka få ett långdistans förhållande att funka med (är dock väldigt imponerade över de som klarar det)

Tiktak697
2015-04-06 22:08
#169

Jag gillar singellivet otroligt mycke ren licka mycket gillar jag att ha en partner . Just nu lever jag singel mår bra av de toppen skönt men däremot så sitter jag inte och letar efter en partner bara för att jag ibland saknar ömhet mys och kärlek. Men nu så har jag hittat en man som jag sågarna vill ha som fått mig att endast tråna efter honom och där är de skillnad jag sat ju inte och leta poff så kom han bara . Men trivs som singel fortfarande däremot saknar jag honom en del och önskar stt han altid vore nära . Vi får se vart framtiden bär oss kanske inom en snar framtid är jag inre så singel längre . De ända jag kanske rent konkret mår dåligt över är att väl inte ha honom nära och va med honom och tråna efter honom inte själva singel livet i sig

Mvh Tiktak

[134643]
2015-04-08 18:12
#170

Jag är lite kluven. Emotionellt är jag nog rätt glad att jag är singel, det känns som om jag måste älska och känna mig bekväm med mig själv innan jag kan vara med någon annan. Fysiskt sett däremot hade jag gärna haft någon att mysa med haha, någon som kan hålla om mig, någon som fysiskt får mig att känna mig trygg helt enkelt. Av just den anledningen har jag väl haft lite "one night stand"-liknande grejer, just för att få närheten men slippa resten. Däremot så tror jag att jag egentligen gärna skulle vilja hitta den rätta, som kan älska mig för den jag är, med flaws and all, och som jag kan älska tillbaks 😊

Jojaton
2015-04-08 19:33
#171

Känner lite som #170

Jag tycker att det är skönt att vara singel, samtidigt som jag känner mig ensam ibland. Är intresserad av en kille, och han är intresserad av mig, men jag känner att jag har lite svårt att investera känslor just nu (och är inte intresserad av kk), och tror han känner ungefär lika dant så vi får väl se vart det leder.

Johanna - Instagram

[Túrwen]
2015-04-10 08:54
#172

Lite både och känner jag. Jag lämnade min ex och det var andra gången jag lämnade någon efter att ha blivit lämnad själv flera gånger.. Den partner jag blev lämnad av för 3-4 år sedan har jag fortfarande inte riktigt kommit över och har därför väldigt svårt att lita på män vilket förstört de eventuella relationer jag haft efteråt. Träffade någon nyligen som jag blev väldigt attraherad av i men är fortfarande livrädd och bli sårad så kanske lika bra att jag förblir singel.

LeS-
2015-04-10 15:41
#173

usch nej det suger. Trivs inte i singellivet alls, jag är en förhållandemänniska…

[silkesnosen]
2015-04-10 20:14
#174

Just nu urjobbigt…har varit singel alldeles för länge och vissa dagar tänker jag att det helt enkelt inte finns någon för mig *suck*. I min ålder så finns även den biologiska stressen, men samtidigt måste man gilla läget.

Annons:
Scorpio97
2015-04-10 20:31
#175

Jag har ju alltid varit singel och jag kan inte direkt påstå att jag är missnöjd med situationen. Men många i min ålder har ju mer eller mindre seriösa relationer, och ibland skulle jag gärna ha någon vid min sida.


//Jessie

Portie
2015-04-10 20:53
#176

Uppdaterar här lite då jag blivit singel igen för några månader sen. Denna gången känns det faktiskt bra. Visst jag vill gärna ha ett förhållande men innan jag går in i ett igen så måste det kännas helt bra och jag vill lära känna personen riktigt ordentligt innan. Träffar en kille lite då och då som är helt fantastisk men både han och jag är osäkra på vad vi vill så vi tar det sakta framåt vilket känns väldigt bra!

[mr_mac]
2015-05-13 05:17
#177

tråna är nog lite starkt. Men visst hade de varit fint med någon vid sin sida.

Men ibland får jag känslan jag kommer vara singel för evigt..vad som händer så försöker jag se på det jag har. Saknar i stort sätt bara 2 saker av det med förhållande så de får jag kämpa mig utan..men att vara ensam det är en svår en!

Emshify
2015-05-13 18:16
#178

Visst vore det mysigt med pojkvän, men jag har ganska fullt upp i mitt liv som det är nu ändå så det är ingenting jag går och saknar hela tiden liksom. Jag skulle inte säga att jag letar efter nån, men dyker det upp nån så är jag öppen för att se vad som kan hända :)

Caelus
2015-06-02 14:30
#179

Jag är nöjd med det ibland, och ibland inte. Det är nog bäst att jag är singel då jag inte tror att jag skulle vara bra nog för någon. Men det finns de dagar då jag önskar att jag hade någon som tycker om mig.

[Hadraniel]
2015-06-02 19:23
#180

Jag är oftast missnöjd med att vara singel då jag väldigt ofta känner mig ensam och saknar den fysiska närheten samt någon att dela vardagen och bolla mina tankar och funderingar med.

Men visst blir tillvaron oftast enklarare på många sätt när man är singel så enbart negativt är det väl inte ändå. Sedan är jag hellre själv än att vara tillsammans med "vem som helst". Det blir ju ännu värre när man känner sig ensam trots att man är med någon annan än när man känner sig ensam då man faktiskt är själv.

Dock är det ju inte värt tortyren man måste utsätta sig för om man nu skulle leta efter någon så alltså borde man väl kanske inte klaga så mycket på att man saknar partner utan mer försöka lära sig att känna sig nöjd med att leva själv. Fast det är ju tyvärr svårt att bara släppa den delen av livet när saknaden efter närhet så ofta tränger sig på vare sig man vill det eller ej.

Kanja_
2016-02-28 02:12
#181

Nee usch för singel livet. Duger inte för mig.

Annons:
powerofthebass
2016-03-04 21:51
#182

Har länge sett livet som ensam är stark . skriver mer ivnt när mobilen laddat klart

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Denna kommentar har tagits bort.
Myrrami
2016-03-07 13:57
#184

Jag trivs som singel. Efter ett 15 år långt äktenskap som var dåligt i flera år innan vi skiljde oss trivs jag med att vara själv.

Har dock hittat en bra mellanväg nu. Jag har börjat träffa en kille som är i samma sitts som jag. Vi träffas i bland, har sex sover nära och myser. På morgonen dricker vi kaffe sen går vi tillbaka till att göra vårt eget.

Passar mig utmärkt att ha min egentid och inte behöva anpassa mig efter någon men ändå få närhet och mys.

[justforyou]
2016-03-09 21:53
#185

Singel och kommer antagligen vara det hela livet, ingen skulle ändå vilja ha mig. 

Men klagar inte för så länge man har en hund i sitt livs så har man en vän.

sjukkatt
2016-03-10 06:25
#186

Det har gått väldigt mycket upp och ner hos mig. Just nu trivs jag bäst som singel.

[ellenhellstrom]
2016-03-23 17:52
#187

saknar mitt ex så de gör ont. men hoppas varje dag på att den rätte ska dyka upp.. känns hopplöst

[Luxlathor]
2016-03-26 13:03
#188

SIngel = värdelöst. Isolerar mig från människor = flykt. Dejtar lite genom Tinder å Badoo. Några irl-dejtar. Lite närhet. Men nä. Behöver närheten så jävla mkt (som jag tror vi alla gör) Men räds den samtidigt. Catch 22.

Annons:
Thotis90
2016-03-26 14:43
#189

Jag blev lämnad av min fästman för en vecka sedan efter 4 år tillsammans och just nu känner jag att jag aldrig vill ha en partner igen, men vi får se.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

[Otippbar]
2016-03-27 19:12
#190

Det går upp och ner. Saknar någon lite att dela livet med, men avsaknaden av fysisk närhet är grym! just nu. Har stort behov av att umgås med mig själv, men är samtidigt väldigt fysisk av mig, och det går inte alls ihop nu. #184 Låter skönt!

John G
2016-03-27 21:37
#191

Jag trivs ganska bra med singellivet för tillfället.

Samtidigt är det ju som Liss säger i #4:
I bland saknar man ju närheten.

För att förbättra dig, våga verka fördummad.

[Allanboysen]
2016-06-19 20:47
#192

Efter min senaste kille, var jag nöjd i ett år efter ca. Nu letar jag igen. :)

Corgitok
2016-06-19 21:52
#193

Är nöjd. Vill inte ha någon kille.

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

Blanksteg
2016-06-19 22:09
#194

Jag tycker om att vara singel. Ibland känns det som att jag skulle kunna tänka mig att vara singel hela livet. Att ha någon att både umgås och mysa med skulle räcka. Nu har jag dock ingen bra erfarenhet av just förhållanden…

Sabinan
2016-06-20 23:55
#195

Trivs med att vara singel. Mitt förra förhållande var så hemskt att jag nästan tappat tilltron på förhållanden för egen del. 
Tror jag aldrig kommer träffa någon vettig man (mer än som vän), så jag är hellre ensam än i ett dåligt förhållande.
Obs! att jag inte är bitter, utan bara realist 🙂

Sajtvärd för Balkongodling & Akvarell
"Big Journeys Begin With Small Steps"

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Corgitok
2017-01-20 20:01
#197

Är singel, vill inte ha ett förhållande, men en internetcrush skulle vara mys

Råkade skriva en liten kommentar här uppe, ojdå!

[Meddwín]
2017-01-23 05:15
#198

Trivs inte särskilt bra med det, men så har det alltid varit och finns inte så mycket att göra åt det, för träffar -aldrig- någon IRL, pratar knappt ens med någon på nätet, och ogillar datingsidor eftersom de är så överfulla med oseriösa och ytliga och ointelligenta personer som jag oftast inte har någonting alls gemensamt med. För jag vill ha något djupare och mer… Meningsfullt. Så kommer förmodligen att bli tvungen att spendera hela livet i ensamhet utan att ha fått uppleva hur det känns att vara älskad eller omtyckt av någon tjej. :(

tiger tok
2017-01-24 06:41
#199

Har en stor crush som jag ser varje dag, och försöker visa lite hintar och tycker jag ser några också för den delen :D

[Lukasgraham]
2017-01-26 21:51
#200

Singel men hoppas faktiskt hitta någon snart, hade varit trevligt faktiskt…

Sarafiaklara
2017-01-27 15:57
#201

#198 Förstår att du inte gillar dejtingsajter men du kan inte hitta nån grupp på nätet som ex. delar samma intressen som dig där du kan hitta någon som du klickar bättre med?

Flower97
2017-01-28 12:55
#202

Vet inte, första dagen som singel på 9 månader. Jag brukade längta förut, innan detta förhållande och mina två tidigare, men samtidigt som förhållanden är fantastiska så är de också jobbiga.

Annons:
Honestyisdead
2017-01-28 13:35
#203

#202 Jag har lärt mig att om ett förhållande är jobbigt är det inte rätt.

powerofthebass
2017-02-03 00:03
#204

Från och till .Ibland vill man bara har någon vid sin sida . Ibland är det bara skönt att inte har nån annan att tänka på. Men sen kommer tankarna som är jobbiga att brottas med. Det kommer nog en dag då man går från att vara 1 till att vara 2. Kram på er där. Ute

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Skogsvittra
2017-02-04 13:41
#205

Har aldrig trivts i en romantisk relation. Gillar det helt enkelt inte. Ibland kan jag längta efter en partner men alltså nä, skulle ändå inte trivas.


[III]
2017-03-28 00:28
#206

Jag blev ofrivilligt singel efter 8 år.

Träffade sen en kille som jag enbart hade sex med, vi utvecklade en otroligt fin vänskap och lever idag som " Vänner med fördelar".

Lagar mat tillsammans, går på bio med hans bröder, träffar föräldrarna, sover kvar flera nätter i veckan etc. Vi ser oss själva som bästa vänner som har sex. Vi träffar andra också som vi berättar om. Ser inget fel i detta och trivs oerhört.  Snart 2 år har detta funkat för oss.

[Devya]
2017-03-28 15:32
#207

#205 Får man fråga varför du inte har trivts? Säger inte att det är fel men lite nyfiken på orsaken till att vissa inte trivs i förhållanden. :)

[Roe Deer]
2017-06-07 21:40
#208

Jag trivs väldigt bra! Jag älskar mitt eget sällskap och mitt eget sällskap tillsammans med andra människor, utan the flirty part! Man behöver inte en partner för att leva lycklig! Jag har själv aldrig velat ha barn, vilket gör att jag ej heller känner en stress kring att finna en man. Jag har haft längre förhållanden tidigare men var aldrig lycklig. Krossat hjärta. Men förstod bara att vi var för olika… och olika människor som vill förändra varann blir aldrig lyckliga. Så jag är hellre singel tills och om jag finner en prins värd att kyssa min hand ;)

Greta G
2017-06-08 07:59
#209

Jag går inte och längtar etter en partner, blir jag kär i någon så visst då gör jag ju det men då efter just den personen. Har lite svårt att förstå varför vissa inte klarar sig själva utan måste ha någon, ser tyvärr lite ner på sådant beteende. Jag är nog inte skapt för att vara i en relation, jag känner mig ofta kvävd.

Annons:
[Roe Deer]
2017-06-08 11:03
#210

Jag förstår dig #209 Greta G. Att känna sig kvävd beror nog ofta på att man vill leva upp till en annan människas krav och förväntningar. Att ha krav på en annan person är inte alltid okay, om det inte är på en arbetsplats så att säga. Men att vara trygg i sina egna rutiner, vanor och sig själv är A och O för att vara lycklig. Många lever nog kvar i tron om att andra ska uppfylla ens behov…

Greta G
2017-06-08 11:20
#211

#210 ja fast inte bara det. Känns så fel för mig att alltid behöva kolla med någon annan vad man "får" göra och inte, jag är smått allergisk emot det. Vill känna att jag kan göra lite vad jag vill (och då menar jag inte att vara otrogen) utan att "fråga om lov". De flesta vill också leva ihop och ha barn, något jag inte känner ingår i min livsplan, så det måste vara en speciell person för att han ska få mig att må bra i en relation :)

[LadyK]
2017-06-08 22:43
#212

#211 Beror väl lite på hur ens förhållande är. Jag ber inte speciellt ofta om lov för att göra saker, undantaget stora ekonomiska grejer som drabbar båda.

Greta G
2017-06-09 11:19
#213

Lady K, då har du ett förhållande som jag skulle må rätt bra i :)

Greta G
2017-06-09 11:20
#214

Ja alltså inte i ditt förhållande utan i ett liknande menar jag såklart :D

misterx
2018-11-19 01:06
#215

I det stora hela tror jag de flesta vill ha en partner.
Singel-livet kan vara skönt, för att man inte behöver tänka på så mycket mer än just sig själv och vad man själv vill.

Men förhållande fyller dom hål som man hittar i singel-livet. 

Sen finns det  människor som trivs/njuter i sin egen tillvaro  och det ska dom ju givetvis få göra. Att tycka om sig själv och sitt eget sällskap ser jag som en STOR styrka.

Kalli
2018-11-19 12:07
#216

Jag är nöjd. Jobbar kväll/helg och de kvällar jag inte jobbar är det kurs/träning/föreläsning med/om hundarna. Ibland kan jag sakna närhet men om jag inte träffar någon som också jobbar oregelbundet har jag svårt att se hur det ska gå ihop.

Annons:
Lona
2018-11-19 23:04
#217

Efter 22 år(!) som singel är jag ju inte det längre men jag var rätt nöjd med singellivet. Det jag saknade mest var närheten, att sitta och mysa i soffan eller bara ligga och gosa i sängen. Tryggheten i att någon som tycker om mig för den jag är - och att jag får vara just den personen. Och ja, sexet också men det är inte det jag saknade mest.
Skulle mitt nuvarande förhållande ta slut däremot så tror jag inte att jag hade letat efter en ny partner utan då hade det nog blivit singelliv igen. Jag har lite svårt att lita på andra och, faktiskt, att lita på mig själv och att jag faktiskt duger.


"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com

spiritoffalconer
2018-11-23 17:35
#218

Från och till . Vissa tider är jobbigare som vid jul och semester . Tar ingen semester. Pengarna gör större nytta. Julen då har alla i familjen sina och där är jag Första julen utan min bästa vän min lilla vovve som fick somna in i somneas. Vilket gjort att ta kärna snurrat lite extra mkt. Men dagen den kommer då man finner tomrummet i hjärtat

sponny
2020-05-19 20:09
#219

Singel. Vill gärna ha en partner men har svårt för att bara dyka på en person och fråga ut dem på dejt. Tänkte att en dejting-app borde funka för att träffa vänner och en eventuell partner.  Skaffade Tinder, gjorde en trevlig personlig sida med gott om foton på mig själv och såg fram mot att träffa folk. 👍

Har blivit höger-swipad två gånger på ett halvår. Självförtroendet är på botten och självkänslan är körd. Känner mig som en sköldpadda som vågat ut huvudet ur skalet, blivit sparkad rakt i ansiktet och nu bestämt mig för att gömma mig igen. Det är bara för mig att acceptera att jag inte duger och att jag får vänja mig med att laga mat, äta, somna och vakna själv.

Soligajag1
2020-05-25 14:38
#220

#219 Hejsan , Ville bara skriva och säga att du säkert träffar en kille en vacker dag . Jag trivs som singel , har varit gift , sedan sambo . Är singel idag och trivs med det nu . Visst skulle det vara trevligt att träffa en go’ Karl , men helst särbo . Är en självständig kvinna med egna åsikter , har blivit bekväm eftersom man varit ensam några år. 😀

HH 🙂

[Hayabusa]
2020-05-25 15:53
#221

#220 Jag är inte 100% säker, men jag tror att "sponny" är ute efter en tjej.

Soligajag1
2020-05-25 15:58
#222

#221 Ok , ingenting som jag vet om. Jag är heterosexuell . Jag har många vänner som har olika läggningar , Man är den man är ! 😀 .

HH 🙂

[Hayabusa]
2020-05-25 16:01
#223

#222 Nä, det var mest som en "by the way"…inte för att det spelar någon roll. Jag tror att "sponny" är en man som söker en kvinna. 

Instämmer, man är den man är och allt är i sin ordning :)

Annons:
Soligajag1
2020-05-25 16:06
#224

#223 Ok , tack 😊 Då vet jag.

HH 🙂

Mitchika
2020-05-26 14:27
#225

Jag trivs som fisken i vattnet och kan lätt se mig vara singel för resten av livet. Det enda jag behöver för att må riktigt bra (utöver det livsnödvändiga) är en hund, ett par nära vänner, en fungerande dator och lite broderande. Allt utöver det är bara bonus. 😃

Jag är öppen för ett förhållande, men jag har ett stort behov av egentid och kommer med en massa baggage så det är inte säkert att det skulle fungera eller ens få plats i mitt liv. Vilket kan kännas lite tråkigt ibland, men jag har det så pass bra att det inte känns som om något saknas. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"En hund i famnen och en eldkastare i handen" 
"When life gives you garbage, make a dumpster fire"

Dragontwin
2020-06-12 11:00
#226

Jag är lite ambivalent där. Jag vill nog mer ha en romans. Depressionen gör att jag tänker väldigt själviskt för att försöka kunna behålla energi. Men ibland vill ju egot ha närhet och bekräftelse. 

Möjligen träffa en partner som inte tar energi utan ger mig energi samt att jag inte tar energi från honom.

Lillyrod
2020-06-13 20:43
#227

Är singel och tänker fortsätta vara det. Jag håller med #125 men byter hunden mot marsvin.

Upp till toppen
Annons: