Annons:
Etikettsex
Läst 2277 ggr
pson
2008-03-21 03:03

Vad gör en man till en bra älskare?

Annons:
AnneN
2008-03-21 03:21
#1

Alla alternativen och lite till

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

pson
2008-03-21 03:27
#2

Ja, jag skulle såklart ha ett sådant alternativ…att man aldrig lär sig  ;)

adiafora
2008-03-21 11:51
#3

En av varje omnämnd egenskap plus lite till…att han kan varva allvar och skratt i sängen, att han är öppen, att han är intresserad, att han är kompatibel rent fysiskt med mig samt att jag är TÄND på honom och att han är TÄND på mig.

[Vargnatt]
2008-03-21 16:22
#4

En blandning av alla alternativ :)

stellina
2008-03-21 17:51
#5

Kärlek, jämlikhet,respekt och passion.

Alex
2008-03-21 21:00
#6

En blandning som de flesta sagt, men två väldigt viktiga egenskaper är självförtroende och lyhördhet. Självförtroendet gör ju att han vågar testa saker, och lyhördheten att han märker vad det är som funkar på mig och inte :)

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Annons:
[SharpMissy]
2008-03-22 18:42
#7

Jag tycker det var bra att det inte fanns ett
alla-alternativen-alternativ för det hade ju blivit för enkelt, eller hur?

Självklart tycker man att det ska vara en liten blandning av mycket, men gör man en enkät så vill man ändå urskilja vad av alla saker som känns viktigast…

Jag valde lyhörd, för övrigt.

Brokenfether
2008-03-25 08:44
#8

Håller med om att det ska va en blandning av allt. Intiativrik och ska kunna ta för sig men samtidigt lyhörd. Lekfull och fantasifull. Lite hämningslös. Inte ha bråttom. Kunna skratta. Visa närvaro och kunna ge lika mycket som att få. Ha viljan att utforska varann gemensamt.

Hej på er alla../BrokenSkrattande

CarolineJ
2008-03-29 22:38
#9

Att han är dominerande :)

Gillar när mannen tar det han vill ha.

(vill även tillägga att säger jag stopp eller liknande så stannar han såklart)

men eftersom jag tänder på det så säger jag inte stopp hihi

PLUS att han måste ge lika mycket som han tar.

Sarah
2008-04-01 01:20
#10

lyhörd såklart men han måste ha självförtoende, en tafatt kille klarar jag inte, tyvärr… det är nog så många fina killar man missar.

Hennum
2008-04-01 03:27
#11

är han lyhörd så vet han när han ska vara dominerande och när han ska vara mjuk. för att kunns vara riktigt lyhörd så måste man nog oxå ha bra självförtroende, och bra självkänsla. för att riktigt kunna "lyssna" till den andre, och inte bara till sig själv och ens egen osäkerhet. röstade på lyhörd.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

citytjejen
2012-09-08 20:00
#12

Alla alternativen skulle jag helst velat kunna välja men eftersom det inte gick så valde jag lyhörd. Att ha en känsla för vad som funkar helt enkelt, även om man såklart bör kunna prata om vad man tycker om i sängen.

/Christina

PiganX
2012-09-08 21:52
#13

Att han är lyhörd är nog det viktigaste, för det kommer man långt på. Att se mig, kunna känna om jag njuter eller inte och kunna ge och ta. Inte bara ligga där och pumpa som vissa har en tendens att göra.

Han får gärna ha lite självförtroende så att han vågar göra saker och inte bara ligger där och är nervös. Och som många andra säger - en blandning av allt. Dominant ibland, och mjuk ibland.

När jag har ett one night stand vill jag inte att killen ska vara mjuk eller öm, det känns för personligt tycker jag. Men under förhållanden vill jag gärna ha det så mellan varven.

Annons:
Alibi
2012-09-08 22:41
#14

Har svårt att välja ut det viktigaste. Det är så mycket som spelar så stor roll! :)

I'm gonna let my little light shine

Amorell
2012-09-09 00:09
#15

Jag kanske är konstig men för mig handlar det mycket om känslan mellan två människor dvs samhörigheten på något vis och framförallt tilliten och kärleken. Känner man tillit nog att ge sig hän på riktigt och bara njuta av varandra ömsesidigt, släppa alla yttre tankar och låta kroppen och behovet styra. (Låter riktigt poetisk här ser jag, haha) Samt passionen för varandra. 

Jag tycker med andra ord inte att det är speciellt viktigt att han är dominant, har självförtroende eller är lyhörd på vad jag vill ha. Utan känslan mellan mig och partnern avgör. Alltid. Men sen har jag å andra sidan problem med sex och sådant. Kanske därför det hänger mycket på annat.

Men om man tänker sig rent tekniskt sett utan känslor tycker jag att självförtroende är bra (samt gärna grund för det självförtroendet, skicklighet eller kunskap om känsliga områden…) så att han kan framkalla den här känslan av behov och passion.

~ Ysmn

PiganX
2012-09-09 00:41
#16

#Håller med dig. Jag vill ha den där speciella känslan och passionen i ett förhållande, men inte med ett ONS eller en kk eftersom jag tycker att det kan bli lite för personligt för mig. Du beskriver det ganska bra.

Upp till toppen
Annons: