Annons:
Etikettsex
Läst 35765 ggr
Hanna89
12/29/07, 9:02 PM

Oskuld-smärta ?

Tyckte ni det gjorde ont att förlora oskulden, skriv och berätta och hur lång tid det tog för er innan det vart "skönt" med sex! :)

Annons:
SeaHawk
12/29/07, 9:05 PM
#1

Nää, jag kan inte vad jag kommer ihåg säga att det gjorde nått ont alls faktist. Den sköna känslan tror jag infann sej ganska så omgående för att typ 4 sekunder senare eskalera till en ofantlig skön känsla. Men det kanske inte va ur en manlig synvinkel du ville veta?Oskyldig

[SharpMissy]
12/29/07, 9:05 PM
#2

Oj! Nu drar du upp gamla minnen, ända från 19 maj 1985.

Ja det gjorde ont… det var inte skönt med sex förrän kille nr4… låt se här nu… det måste varit cirka 6 månader senare. *host*

SeaHawk
12/29/07, 9:08 PM
#3

Jag fattar inte, om jag eldar mej på handen och det gör ont, inte fasen gör jag om det en månad senare då… för att yttligare en månad senare göra det IGEN…. Kvinnor….Fundersam

Hanna89
12/29/07, 9:11 PM
#4

Hehe :) okej;P jag tyckte det gjorde förjävla ont :D men vist fan vill man göra det igen!

[SharpMissy]
12/29/07, 9:19 PM
#5

Jaha! Det här kan utvecklas till en riktig diskussion, det känner jag ju. *host*

Om man inte är så ung som jag var, 13 år, utan väntar till man är 15 år, då behöver det INTE göra ont att bli av med oskulden. Allt detta enligt en säker källa, och jag kan inte säga emot eftersom jag inte förlorade oskulden som 15-åring.

Hur var det för er som var 15 år eller äldre? Gjorde det kanske inte så ont för er?

[Vargnatt]
12/29/07, 9:30 PM
#6

Jag var 15 år när jag förlorade min och det var helt klart det smärtsammaste jag varit med om. Kändes verkligen som jag slets sönder, inte alls trevligt.

Sedan tog det väl kanske…3-4 gånger innan det slutade göra ont.

Annons:
[SharpMissy]
12/29/07, 9:46 PM
#7

Men kanske är det som min käre make säger, att det handlar om att det är en kille som är försiktig, mjuk och omtänksam och inte en hormonstinn 15-åring vars enda tanke är att stoppa IN den??

[Vargnatt]
12/29/07, 10:54 PM
#8

#7 Nja, min kille var några år äldre än mig och inte oskuld. Han var inte alls hårdhänt eller så.

Gabriella77
12/29/07, 11:15 PM
#9

Det gjorde lite ont, sved en del och kändes lite konstigt på nåt sätt. Vet inte riktigt hur lång tid det tog innan det kändes bra men det beror väl oxå på hur duktig man är på att säga till hur man vill ha det. Och det var inte jag så sex var väl inte det skönaste den första tiden…

[Sajberlena]
12/29/07, 11:30 PM
#10

Tror jag inte det gjorde, för då hade jag säkert kommit ihåg det. Men jag minns att det var svettigt, trevande, fumligt och tämligen besvärligt… Men inte värre än att jag ville igen!

[SharpMissy]
12/29/07, 11:39 PM
#11

Men ni hästtjejer, se hit. Man påstår ju att hästtjejer rider bort sin mödomshinna och att de i viss mån har mindre ont vid första samlaget än andra… ligger det nåt i det eller inte?

adiafora
12/29/07, 11:43 PM
#12

Inte alls ont. Men vansinnigt spännade. Hade idkat väldigt mycket petting och onani av alla möjliga sorter och slag innan det begav sig…vet inte om jag hade någon mödomshinna att tala om.

Annette
12/29/07, 11:44 PM
#13

#11. Det stämmer i mitt fall.

Annons:
[Sajberlena]
12/29/07, 11:57 PM
#14

#11

Vet inte om det berodde på det, kanske inte hade gjort ont ändå…

fotokrafs
12/30/07, 1:13 AM
#15

#12 Precis så var det för mig, fysiskt hade man redan tagit sin egen oskuld.. så när det väl blev det dags att bli av med den "riktiga'" så var det bara underbart. Sen var jag ganska gammal då.. och haft sex flera ggr innan fast då utan penetrering.

zeretki
12/30/07, 1:19 AM
#16

Nej,d et gjorde inte ont alls men så var jag 21 och hade nog tänjt ut mig själv en del innan.

Dessutom kan man "bli av med" mödomshinnan genom ridning osv. Inte alla har en så tydlig heller.

Maja
12/30/07, 1:25 AM
#17

Njae, lite ont gjorde det, men vet inte om det berodde på att jag hade mens just då heller.. :P

Peppe
12/30/07, 11:52 AM
#18

#11 nej jag har ridit i 10 år och det kändes på mig ändå. inte så mycket eftersom han var försiktig, men det var inte helt smärtfritt.

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

bubbelbubbel
12/30/07, 2:44 PM
#19

jag tror jag mest tyckte det var jobbigt :P
och jag tror det blev vid helt fel tillfälle och helt fel kille, men gjort är gjort och jag har nog aldrig ångrat mig.
minns faktiskt inte så mycket av det, om det gjorde ont eller inte, kanske har förträngt det :D

jag hade nog ett ganska långt uppehåll efter domdär första gångerna och han dumpade mig ganska rått, men sen andra killen var nog lite mer erfaren och visste vad han pysslade med. :)

juliapettersson
12/30/07, 2:54 PM
#20

Gjorde ont, gick knappt. Men jag var väl inte så tänd, och så hade jag inte fått mens heller.

Annons:
DubbelE
12/30/07, 4:08 PM
#21

verkar som om det bara är jag som upplevde njutning första gången? Oskyldig jag var 14 när jag blev av med oskulden.

erfaren kille, långt förspel och tog det bara lugnt o försiktigt. och så var jag väldigt trygg med honom. tror det var mycket att jag slappnade av när jag var med honom.

[helenal]
12/30/07, 4:09 PM
#22

Jo mitt gjorde inte helelr ont. Mne jag och min dåvarande kille hade mkt förspel och han va försiktig.

[Simple]
1/2/08, 5:04 PM
#23

Jag tycker inte det gjorde ont alls. Visst är det skönare nu, men det har ju sin  förklaring det med. :)

NinniH
1/2/08, 6:29 PM
#24

Var 16 och gjorde inte ont alls, var bara skönt.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

Lotta_A
1/2/08, 7:59 PM
#25

Jag var sjutton och det gjorde inte alls ont. Var lite fumligt och stelt bara men det är lätt hänt första gången ju.

abbis
1/2/08, 8:03 PM
#26

Jag va 15 ..tror jag..Inte alls kul…inte för att det gjorde ont det satt nog i huvet…Hade en pappa som gjort sexuella närmanden så jag va nog lite störd där…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Tina-A
1/2/08, 8:12 PM
#27

Jag var 15 och det gjorde inte det minsta ont.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Annons:
Ylva_Sundbyholm
1/2/08, 9:55 PM
#28

Jag var 13, det gjorde ont som fasen.. är först nu 7 år senare som jag kan njuta av sex… endå har jag haft sex en hel del under dom sju åren.

KirkeMandragora
1/3/08, 12:39 AM
#29

De två tre första stötarna gjorde ont men sedan var det enbart skönt. Vi var oskulder båda två och fick orgasm samtidigt.

Mimus
1/3/08, 1:05 AM
#30

Själv gick man hem te mamma å sa; Ja FÖRSTÅR inte varför folk gör detta.. Då sa mamma; D BLIR BÄTTRE.. Å gud va rätt hon hade ;)

Sovgott
1/3/08, 12:12 PM
#31

#5. Tror inte åldern spelar roll. Det är individuellt hur mogen man är. En som är 15 år kan ju vara mer mogen än en som är 18 år… Själv var jag 17 år och det gjorde djävulskt ont och jag blödde som fan! Kan bero på att förspelet var obefintligt, killen fel, tillfället illa valt… Jag ville bara bli av med oskulden.

Skönt? Nej. Det var inte förräns med kille nr 8 (min första riktiga pojkvän) jag fick min första orgasm. Men det kan ju vara skönt ändå, så det beror ju på hur man räknar…

Hanna89
1/3/08, 5:45 PM
#32

Tycker ni det är sent att förlora den som 18 åring :) ?

fotokrafs
1/3/08, 5:56 PM
#33

#32 Jag förlorade oskulden som 18-19 tror jag.. Jag tyckte inte att jag förlorade den sent.. snarare att andra förlorade sin tidigt ;-)

zeretki
1/3/08, 6:05 PM
#34

#32 Nej, jag tycker inte det, eftersom jag var 21 när jag hade sex med någon annan första gången. Men det är ju olika för olika. Jag var nog inte mogen innan dess, men det kan ju finnas dom som är det. 

Men det finns nog många som haft sex för tidigt och ångrar det.  Jag ser oftare att folk har sex innan dom vet vad dom vill. Men det är bara min åsikt…

Annons:
Heda
1/3/08, 6:15 PM
#35

Det sägs ju att det här med mödomshinna bara är ett påhitt.
Vissa Kvinnor föds utan mödomshinnan.
Sen om den finns eller inte, det kan jag inte svara på, men att den "försvinner"för att man rider på hästar tror jag är ren bullshit.
Själv har jag ridit i alla år, men mitt första samlag gjorde satans ont Förvånad

BranDuir
1/3/08, 6:22 PM
#36

mödomshinna som ett lock eller hinna existerar inte, däremot en förträngning i slidväggen som kan brista och blöda…och orsaka smärta…

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

fotokrafs
1/3/08, 6:25 PM
#37

#36 haha.. vore problem vid mens annars

BranDuir
1/3/08, 6:37 PM
#38

Precis

sajtvärd på Druid & Shaman iFokus

zeretki
1/3/08, 6:38 PM
#39

Det finns ju tyvärr många myter om kvinnan och hennes sexualitet som fortfarande folk tror på…

Det var inte länge sen man trodde att Kvinnor inte kunde njuta av sex och i vissa länder tar man ju bort klitoris på unga tjejer - något som jag personligen anser vara tortyr, eftersom det är ett så känsligt område…

Raja
1/3/08, 7:58 PM
#40

För mig kändes det nog mest konstigt första gången men det dröjde nästan ett år innan jag träffa nån som verkligen kunde göra det skönt. Jag var nästan 18 och tycker det var alldeles lagom ålder. Hade ridit sen jag var typ nio men tror det hänger mer på hur avslappnad och säker man är.

DubbelE
1/3/08, 8:08 PM
#41

#40, jo slappnar man inte av så går det ju dyngont oavsett hur mkt sex man har haft. så är det för mig iaf, slappnar jag inte av o ligger spänd som en fiolsträng så gör det grymt ont.

Annons:
madland_se
1/11/08, 12:47 PM
#42

Nä, det gjorde inte ont. Fast, i mitt fall var det ju svendomen jag blev av med. Oskuld eller inte, förspel är rätt väg att gå.

Sockerbubbla
2/23/08, 4:12 PM
#43

Se till och var riktigt upphetsad, så gör det inte lika ont.

[Sara_Elis]
2/23/08, 5:22 PM
#44

17 år och det sved till men inte så att det gjorde ont.

Liss
2/23/08, 5:41 PM
#45

Mjaa.. jag vet i tusan! Han var super försiktig och jätte snäll. Jag kände mig trygg.. men först drog jag mig ju bort lite.. men sen var de nog bara tre, fyra stötar som gjorde riktigt ont sen var de nog ingen jätte fara. Eftersom vi efter de hade sex fem ggr till samma kväll så^^ Jag tyckte nog mer eller mindre om det iaf:P

Fast jag är ju med om det varje gång så..

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Buffaomini
2/23/08, 6:56 PM
#46

15 år, och nej det gjorde inte ont.
förstod nog inte riktigt vad som hände, hade aldrig tänkt tanken på sex just då och inte med den människan.

det tog någon sexpartner till innan lärde känna sig själv hur man ville ha de. fick experimentera lite men de får man göra hela livet
lär sig alltid något nytt..

supermoccine
2/23/08, 7:04 PM
#47

Jo, det gjorde ont, men det var dessvärre inte särskilt frivilligt heller.

emsems
2/25/08, 11:47 AM
#48

jag trodde det skulle göra ont och hade hört talas om att folk blödde… första ggn var jag nervös, men det funkade direkt. tyckte att det var ointressant och fattade inte varför jag väntat på det (18 år). nu efter ett antal fler partners så har jag förstått att det bara var han som var KASS i sängen..! =)

Annons:
[mjuue]
2/28/08, 8:28 PM
#49

Gjorde inte ont, var 14 år. Ångrar mej inte, men det var väldigt synd att just den killen var en player o ja insåg inte de förrän efteråt :P

MimmieM
2/28/08, 8:35 PM
#50

Nepp, gjorde inte ont.. De va inte skönt heller för den delen.. Jag skulle vilja påstå att hela grejen kändes fasligt överreklamerad. Jag var besviken helt enkelt.. De va den killens 10 sek. of fame.. :P

Men jag fick snällt ändra åsikt med tiden :)

Carpe Diem

Velepa
2/28/08, 9:52 PM
#51

#11 Jag är hästtjej. Tyckte inte att de gjorde ont.. Så de kan stämma. Men ångrar mej för killen va äldre och vela bar en ska och gjorde slut efter kanske 1 månad..

Alex
2/29/08, 11:53 AM
#52

Jag var 16, full som ett svin och hade väl tappat den mesta känseln skulle jag tro, för ont gjorde det inte ^^ Inte gångerna efter heller.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Theres
2/29/08, 12:57 PM
#53

Njae, det gjorde inte ont =) Jag var 17 år.

golf.ifokus.se

JoJos
2/29/08, 1:09 PM
#54

#11 ja de stämmer =)

EmmaG
2/29/08, 3:34 PM
#55

Var 17 år, det gjorde inte ont för min kille hade redan spräckt min mödomshinna via petting. (och det gjorde inte heller ont)

// Emma, aka Althea

Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken

Annons:
Destany
2/29/08, 4:34 PM
#56

jag var lite onykter när jag blev av med oskulden men det gjorde lite ont.. jag blev ihop med killen som tog min oskuld o de resterande gångerna med honom gjorde inte ont..

skrollan
2/29/08, 9:44 PM
#57

Tror den redan var "spräckt" genom petting, men jag kände ändå av det första gången, men tror det berodde på att jag inte var ett dugg kåt. Allt gick så fort, han slet av mig kläderna och satte på mig, efter ca 30 sekunder drog han =/

MimmieM
2/29/08, 9:46 PM
#58

#57 En klubba i skallen på honom

Carpe Diem

baby-lovedoll
3/1/08, 12:39 AM
#59

Mjo det var ganska obehagligt första gångerna, gjorde lite ont och så.

Sen tog de väl kanske ett halvår innan det blev skönt, dock hade vi inte sex mer än några gånger däremellan :)

etteko
3/1/08, 3:14 AM
#60

Jag var 15 och hade inte ont, däremot var det ett rejält fiasko men det hör väl inte hit :) Men sen har jag alltid varit nyfiken av mig så jag har hållt på med annat innan jag hade sex så jag hade nog heller ingen betydande mödomshinna kvar :)

skrollan
3/1/08, 5:40 PM
#61

#58 ja, om jag ändå hade vart så pass starkt av mig, men hade ändå konstigt nog en massa käsnlor för denna människa =/

Tesan
3/1/08, 11:51 PM
#62

Hästtjej é ju jag, första gången då var jag 15 o det kändes inget speciellt, vare sig åt det positiva eller det negativa hållet! Men andra gången, jävlar imej, då kändes det tro attans, ont som f-n gjorde det!

Annons:
juliapettersson
3/4/08, 5:08 PM
#63

Jag har ridit sen jag var 9 år, men satan så ont det gjorde ändå… Gör alltid ont om man inte är kåt, fast det var väl mest när man var ung och blyg som man hade sex innan man var riktigt förberedd.
Förresten så spricker inte mödomshinnan, den töjs ut.

Honestyisdead
3/4/08, 5:20 PM
#64

#63 stämmer bra det

"En del flickor föds utan mödomshinna, andra tänjer ut den genom fysisk träning till exempel gymnastik och ridning. Hur som helst, mödomshinnan täcker inte ingången till slidan helt. Vid det första samlaget kan det kännas lite obehagligt beroende på hur uttänjd mödomshinnan är, men är du försiktig brukar det inte göra ont eller blöda allt för mycket"

http://www.mittunderliv.nu/content/modomshinnan.html

Nitro
3/4/08, 7:46 PM
#65

Hrm, jag kommer inte ihåg. Satans bubbeldricka ;) Nej men jag var 14 år, skitfull och kommer inte ihåg så mycket.

Hennum
3/4/08, 9:49 PM
#66

för mej gjorde det väldigt ont, tog oxå väldigt lång tid innan jag kunde ha sex utan att de gjorde ont. men det är några år sen nu, så jag minns inte så exakt :)

glömde säja att jag var 14. och det var första gången för honom oxå, så hela situationen var ganska spänd.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Anema
7/18/09, 12:14 AM
#67

Är oskuld.. är rädd att det kommer göra ont, så ja vet inte om jag vågar :(

StickyKitten
7/18/09, 12:24 AM
#68

Om du är rädd för att det ska göra ont så är det en bra idé att testa på egen hand med en dildo/morot eller whatnot. Så att du har lite koll på hur det är att ha nått uppstoppat i alla fall Glad

Ett annat tips är att när du väl ska ha sex, se till att vara överst. Då kan du själv styra själva penetrationen och skulle det börja göra ont så är det ju bara att dra sig ur.

isafisa
7/18/09, 12:53 AM
#69

För mig gjorde det ont första gången, men det var  absolut uthärdligt. Redan andra gången tyckte jag det blev skönt.

Annons:
nilami
7/18/09, 11:34 AM
#70

gjorde inte ett dug ont, va skönt redan första gången, men det var väldigt flummigt, trevande och mycket skratt .

ChristineL
7/18/09, 11:45 AM
#71

Jo, det gjorde väl lite ont men var skönt också. Vet inte hur mångaånger det tog innan det blev skönt på riktigt :P

LinnB
7/18/09, 3:08 PM
#72

Det gjorde så h*lvetiskt ont. Han var mycket större än genomsnittet, och kanske inte den mest omtänksamma i hela världen.
Tog några gånger innan jag började tycka det var skönt. Minns inte hur många däremot.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

chade
7/19/09, 10:17 AM
#73

För mig gjorde det hemskt ont, jag började faktist gråta. Så det var ju inte det roligaste jag gjort xD
Men redan efter andra gången så var det betydligt mycket skönare.

Små stjärnor lyser också i mörkret.

snuttis
7/19/09, 3:39 PM
#74

Jag var 16 år. Det gjorde ont och blödde, så han gjorde bara hål på mödomshinnan. När vi gjorde det nästa gång blev det bara bra.

Katti
7/19/09, 7:03 PM
#75

Gjorde inte ett dugg ont för mig. Och någon mödomshinna har jag aldrig haft. Jag var 15, nykter och kär Skrattande. Vi var hade varit tillsammans en månad och var ihop flera år till. Så jag fick en bra start (men vad alla 15-åringar ser unga ut nu för tiden - vi som var så vuxna och mogna!).

Ska jag ge ett råd till ungdomar som ännu inte haft sex så är det att man kan ha mycket kul utan att stoppa in den. Kul så det räcker i månader och år Flört. Inte blir man med barn heller!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

MimmieM
7/20/09, 1:10 AM
#76

Haha, superbra tips Katti!

Carpe Diem

Annons:
DoD
7/20/09, 9:56 PM
#77

Jag var 16 och de gjorde inte alls ont, de kändes spännande, konstigt och skönt på sammagång!

Kommer aldrig glömma den dagen ;) (ni skulle bara veta) ;)

Jag hade ridit i ca 5år och nån mödomshinna har jag nog aldrig varit med om.

Medarbetare på ExotiskaDjur.ifokus, TV-Spel.ifokus och papegojor.ifokus!

Att förstå är att förlåta

vornanen
7/21/09, 8:08 PM
#78

Med en kille som tog det försiktigt så var det egentligen ingen fara, men nu var jag inte riktigt med om den upplevelsen.

Oskulden var ett helvete för mig och jag önskar jag kunde få den tillbaka.

Bestla
7/25/09, 7:43 PM
#79

det är så sorgligt att läsa om alla som ångrar sig och inte kände sig redo. tjejer måste skaffa sig en bättre självkänsla =(

sexpressen i tonåren är förödande och man kan faktiskt skylla på den att det tar flera år att hitta sig själv sexuellt och att det är så lätt att hamna med fel kille ….eller tjej med för den delen.

förlorar man oskulden med rätt partner är det inte en skräckupplevelse även om det kan smärta och blöda en del på några av oss. men njutningen ska vara större än smärtan….ha det som riktmärke.

ChristineL
7/25/09, 7:45 PM
#80

#79 - Åh, vad bra skrivet! Hoppas många kan ta till sig det :)

[Fiction]
7/26/09, 4:24 PM
#81

#5

Jag var 19 när jag förlorade oskulden och för mig gjorde det inte ett dugg ont. Visserligen tyckte jag inte att det var skönt heller, men det är ju en annan fråga…

Denna kommentar har tagits bort.
SweGizmo
7/27/09, 1:34 AM
#83

det blev inte riktigt skönt för ens 5-6 gången tror jag.

Min blogg: SweGizmo.se

Annons:
CarolineO
7/27/09, 12:52 PM
#84

Jag var 14 år. Kan inte komma ihåg att det gjorde särskilt ont… Men jag hade iofs använt tampong innan dess, de säger ju att de också tar hål på mödomshinnan…..

Niini
7/27/09, 1:45 PM
#85

Var 17 när jag blev av med oskulden, hade varit tillsammans ca 3 månader då. Glad att att jag väntade "så länge", inte minst för att han lär vara den första och enda :) Sen var (är) han väldigt förstående och försiktig så ont vet jag inte direkt om det gjorde men inte var det skönt heller. Minns dock inte hur länge det tog innan det blev skönt.

[LucyInTheSky]
7/28/09, 10:48 AM
#86

Jag var 21 år.. Och det bara hände, han inte tänka alls.. Gjorde inte ont utan mer än ny spännande känsla som jag inte väntat mig alls. Trodde ju att det skulle vara hemskt första gången.

pernillaa
7/28/09, 11:17 AM
#87

Jag var 15 år när jag förlorade min oskuld. Det stack till lite just när han skulle in och det kändes ju trångt och stelt kan man säga, de första minuterna. Blödde litegrann. Men efter ett tag blev det skönt. Och andra gången var det jätteskönt.

Ha en bra dag! // Pernilla

Tisdus
7/28/09, 11:14 PM
#88

Första gången jag hade sex var jag 16 år och det gjorde jätteont :P Faktiskt de första typ fem gångerna gjorde det superont! Men sen kom vi på att det var för att jag spände mig… :P

M1wi
8/5/09, 1:47 PM
#89

ja tkr att sex är ett rent missbruk, det finns oftast ingen kärlek i det, jag kallar det hellre behov. Ordet kärlek betyder något fint i mina öron! vad man än gör, hör på musik, ser på filmer, pratar me kompisar eller va fan som helst så handlar det alltid om "åh han är så snygg" eller nått liknande, inte nog me de, man måste se ut på ett visst sätt o killar o tjejer måste vara på ett visst sätt, det finns många Kvinnor som tkr killar ofta är svin o diverse, men ja tror vi ser dom dåliga sidorna hos varandra för att vi inte kan hantera våra egna. Jag bryr mej inte om vilket kön det är, vi alla är MÄNNISKOR! o "skilnaderna" mellan oss har ju skapats av oss själva, men ja tror o hoppas att det blir bättre

LinnB
8/5/09, 3:51 PM
#90

#89 Tyst

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

Annons:
M1wi
8/5/09, 4:24 PM
#91

#90 jag får säga min åsikt om jag vill det!

vornanen
8/5/09, 4:37 PM
#92

#89

Enligt mig finns det två sorters sex. Det ena är passionerat tack vare kärlek, och det andra är bara sex. Att sex är ett behov kan jag hålla med om, men du ger mig bilden av att sex inte alls kan vara passionerat och glödhett, och utstråla just kärlek. Just att våga låta sin kropp, som är något av det viktigaste man har, vara i någon annans händer, oskyld och skör, att lära känna varandra bättre genom att lära känna varandras kroppar genom sex, kan stärka kärleken. Så visst finns det en koppling mellan sex och kärlek. Om kärleken är fin, blir sexet fint.

Man måste inte alls se ut på ett visst sett, man väljer själv om man vill följa idealet och vara mainstream eller om man går sin egna väg. Hittar man någon så gör man det, det handlar inte om att man ska leta efter den som följer kraven på hur alla andra tycker att någon ska se ut eller bete sig. 

Många Kvinnor tycker att killar är svin, och många killar tycker att tjejer är blåsta. Det är väl inte konstigt med tanke på att vi är helt olika som individer och ingen är den andra lik, alla tänker olika och på såvis skapas intriger som det kan göra mellan vilka människor som helst. Man blir väl sårad och besviken om saker och ting inte går som man vill, därav alla sådana uttryck. Det är nog ganska jämlikt mellan män och Kvinnor bortsett från att männen inte ofta går ut med sina känslor, även en man kan väl bli besviken och tycka att en kvinna "är ett svin".

Liten reflektion på vad du skrev..

M1wi
8/5/09, 5:08 PM
#93

#92

jo du har rätt, men det finns fortfarande mkt krav, men det gäller väll att försöka strunta i det .. jag sa aldrig att inte en man kan tycka att en kvinna är ett svin, observera ordet ja skrev "och diverse" och det är klart att män också kan vara blåsta och känslosamma, det är ju det ja säger

LinnB
8/5/09, 8:15 PM
#94

#91 Självklart, jag sa inget. Tyckte bara du var lite hård, men det är som sagt din åsikt.

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

[SarahOhrn]
8/6/09, 12:43 AM
#95

Nja, första gången gick inte så bra om man säger så. Eller det va jättemysigt och höll på länge men just penetreringen blev inte så mycket, det gick liksom inte riktigt fast gjorde inte direkt ont heller… Andra gången (då med en annan kille) en månad senare va det underbart! :)

[SarahOhrn]
8/6/09, 12:45 AM
#96

#11 Mycket möjligt. Jag hade ridit många, många år innan jag blev av med oskulden. (Ska tilläggas att jag va 17)

M1wi
8/6/09, 1:57 AM
#97

#94

jo ja kan hålla me dej, kände mej nog extra sur just då oxå, .. x)

Annons:
LinnB
8/6/09, 2:00 AM
#98

#97 Haha, ja det kan ju vara så ibland. :)

Va hjälp ä å fly om du ha töjje fel väg?

M1wi
8/6/09, 2:02 AM
#99

#98

ibland går det inte att styra sej hehe :)

[SarahOhrn]
8/6/09, 2:04 AM
#100

#89 Och vad exakt har allt det där med sex att göra? :S Förutom första meningarna..

Det kan vara ett missbruk ja, been there done that! MEN, när man är tillsammans med någon länge och har det på ett annat sätt liksom, då är det väl också kärlek!

Man får ha sina åsikter och det har jag också,

M1wi
8/6/09, 2:09 AM
#101

#100

jaa ja sa precis te LinnB att ja va sur just då om du läser lite längre ner, har gått igenom lite, så ja överdrev ju

[SarahOhrn]
8/6/09, 2:18 AM
#102

#101 Precis :p

[Liinda]
8/6/09, 12:52 PM
#103

I vissa forskningar har dom kommit fram till att våra största drifter och begär är Sex, Sömn och Mat.

[SarahOhrn]
8/6/09, 12:56 PM
#104

Haha hos mig verkar mat ha tagit över både mat- o sexdelen numera:P

Annons:
JossanH
8/6/09, 3:01 PM
#105

Jag var 16 och det gjorde ONT! och det blödde…

Sajtvärd på Iller.ifokus

menokej
12/25/12, 12:24 PM
#106

jag blev av med min oskuld väldigt, väldigt nyligt. Minns dock inte så mycket då jag var väldigt full men de gjorde sjukt ont och när jag sa det sa han bara 'tyst'…

men jag gjorde typ allt du inte 'ska' göra när du förlorar oskulden, man ska väl helst vara med sin pojkvän osv… Jag hade ett typ 'one night stand', han visste att jag var oskuld men han körde på ändå och gick direkt efter utan att säga något :/ Och på det var han några år äldre.

Men jag ville bara bli av med oskulden. Känner typ skuld nu…

Fridaaaa
12/25/12, 7:49 PM
#107

Gjorde inte ont på mig alls första gången, var ganska skönt ganska snabbt faktiskt :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

citytjejen
12/25/12, 8:10 PM
#108

Jag var 21 år, det var med min första pojkvän som jag sen var tillsammans med i ca 11 år. Är glad att jag väntade och gjorde det med honom. Inte för att jag haft chansen innan, men dock Glad

/Christina

Druiden
12/25/12, 11:46 PM
#109

Jag var 18 och det gjorde inte ont på mig alls. 
Tog kanske några månader innan det blev skönt

Medarbetare på Pokémon Ifokus

Hennum
12/26/12, 12:38 AM
#110

#106: kram till dig. inte ok beteende av den du var med första gången. Verkligen inte! Jag hoppas av hela mitt hjärta att du träffar någon snart som du kan ha en fin stund med, som får dig att må bra.

/ Johanna Hoogendoorn, ordförande för Kattens Talan

Upp till toppen
Annons: