Annons:
Etikettskilsmässa
Läst 7866 ggr
Ceciliaolucifer
2007-12-05 13:46

Fulaste ordet om dig?

Alla har vi haft bra och dåliga relationer och mkt har man lärt sig.
Men jag undrar, Vad är det fulaste/vidrigaste som din kille/man/sambo har kallat dig för? Och i vilken situation hände det?

Val av elakt ord kanske inte är det sorgligaste. Utan själva situationen kanske gjorde att det sved mer än innebörden av ordet.

Annons:
Honestyisdead
2007-12-05 13:48
#1

Slyna skulle jag tro. Och jag var inte bättre själv ;) Vi var unga och hade tröttnat på varandra.

Hazelnut
2007-12-05 13:50
#2

Hahaha sånna svordommar må aldrig upprepas!
Har bråkat många gånger med pojkvänner.

SeaHawk
2007-12-05 13:58
#3

Hmm.. det mest elaka… oj.. jag får alltså fundera på den här.. måste vara att det var något så hårt och elakt så jag har förträngt det..  Återkommer när jag begrunnat lite till

[SharpMissy]
2007-12-05 14:04
#4

Miiiin SeaHawk säger aaaldrig nåt dumt till mig. Inte ens när vi bråkar. Men jag har sagt en gång till honom för många år sen, när jag var så arg så jag inte visste vad jag skulle ta vägen, att han var så j-a dum-i-huvudet! Förlåt mig, älskling. Det var nog enda gången jag använt mig av en så elak och onödig kommentar.

[Vargnatt]
2007-12-05 14:12
#5

Eric har aldrig sagt något elakt åt mig faktiskt och detsamma gäller mig mot honom.

demon_sid
2007-12-05 15:01
#6

Kan säga min första svärmor….
Fick höra ordet BRÖFETTA då gick hon hem från eskilstuna till kungsör 2.5 mil….Tror ej de tjafsa han bara sa det på skoj….
MEN jag tror det gjorde henne gott med FÖR hon behövde mer en 1 promenad på 2,5 mil …

Men ord som är elaka tror jag ej  vi brukar kasta på varann….

Mvh Fredda

Annons:
tindra21
2007-12-05 15:38
#7

Hmmm Min man har aldrig sagt något dumt till mig.. När han är arg på mig så börjar han alltid meningen med

-Älskling….bladi bladi

Vilket kan reta gallfeber på mig;)

Mitt ex kallade mig Hora när jag träffade stefan min nuvarande man trotts att det var slut mellan oss sedan ett tag tillbaka, innan jag började dajta Stefan. Så det är nog det värsta någon har sagt till mig!

/Maria

didis
2007-12-05 15:50
#8

Har aldrig blivit kallad något fult och faktiskt aldrig haft en dålig relation. Har nu inte haft så många eftersom jag träffade maken när jag var 17.

[Sajberlena]
2007-12-05 16:00
#9

Det värsta jag fått höra var nog "Du är… du är… du är… Du är så jävla elak!" Länge sen… Så här efterhand får jag nog hålla med vederbörande, jag VAR elak…

Annars har det nog mest varit jag som sagt dumma saker… I min ungdom har jag nog vräkt ur mig både det ena och det andra till efterhängsna, jobbiga karlar.

Maken och jag har aldrig sagt förnedrande eller dumt till varandra, och jag skulle aldrig acceptera om han gjorde det. Å vice verca.

White_Trash
2007-12-05 17:08
#10

Hm, det är nog jag mest som kallar mig själv elaka saker när jag är arg och förbannad över något. Har världens sämsta självförtroende och har alltid haft! *morr* Min stackars kille som måste stå ut med elaka mig! :-D

Rickard07
2007-12-05 17:21
#11

Av brodern är man hatad och ett cepebarn dagligen :)

adiafora
2007-12-05 18:34
#12

De oden har aldrig kommit i min närvaro. Antar att det säkert kommit ett och annat bakom min rygg dock.

bubbelbubbel
2007-12-05 18:49
#13

eeh….jag har nog fått höra både det ena och det andra, mend et är inget jag lagt på minnet faktiskt, för just nu kan jag inte minnas nått :P

Annons:
Anna77
2007-12-05 21:09
#14

Mitt ex sa till mig "Du behöver färga håret, du ser ut som en gråtant" Det tyckte jag var elakt! Herregud jag var bara 24 år! Är rätt ljus men färgar mahognyröd/brunt och hade en liten utväxt på kanske några millimeter bara.

Johanna
2007-12-05 21:16
#15

jag fick höra så mkt elakt av min gamla sambo att jag inte ens orkar skriva ner det….

i vilken situation? ja,.så fort han hade chansen… dvs i stort sett hela tiden vi var med varann

Honestyisdead
2007-12-05 21:19
#16

#15 Vad tråkigt :(

Johanna
2007-12-05 21:20
#17

#16 ja, jag tycker synd om hans nya tjej, om han nånsin lyckas skaffa nån.. hehe

 men nu har jag en snäll, helt underbar sambo som tur är ;)

fettmedkevlar
2007-12-05 21:35
#18

mitt ex kallade mig fitta, hora, dryga fittkärring, slyna, slampa, fittskalle/fittnylle(fittansikte), äckel, dryga horjävel.. bråket brukade sluta med att jag fick slag och grät, och han gick ut och kom hem sen för att tro att ingenting hade hänt.

det är bara en liten del av allt.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

[SharpMissy]
2007-12-05 22:08
#19

#18 Det allra BÄSTA ordet i ditt inlägg är ordet ex. Tack gode Gud för att du gjort dig fri från honom. Det du har hört förtjänar ingen att höra.

*kram*

fettmedkevlar
2007-12-05 22:27
#20

#19 Jag är själv otroligt lycklig över att jag kom ifrån honom, mådde inte bra av att vara i ett förhållande där droger, polis, misshandel var inblandat.

kram!

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Annons:
Micce11
2007-12-05 23:48
#21

Tölp, men jag kommer inte ens ihåg varför LOL

abbis
2007-12-06 00:09
#22

Bitch av min syster…elakaste människan på jorden av min mor..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

Denna kommentar har tagits bort.
Zarahh
2011-05-02 19:15
#24

Jag har aldrig blivit kallad något fult ord av mina (två) pojkvänner som jag har haft. Dock var det en kille som var oerhört kär i mig i somras, och när jag träffade min dåvarande pojkvän kallade killen (som var kär i mig) mig för hora. Kanske inte räknas. Men jag tyckte att det var jävligt onödigt. Jag kunde ju verkligen inte rå för hur han kände och att den känslan inte var ömsesidig…

Banankaka320
2011-05-02 20:06
#25

Bitterfitta Oskyldig


Maria
2011-05-02 20:25
#26

"Haschkärring"Tungan ute Fast det var av en full kille, när stod och rullade mina handrullade cigaretter så jag tyckte det var ganska kulFlört

Ursäkta OT. Jag vet att det handlar om att bli kallad för otrevligheter i ett förhållande och jag och min man har nog kallat varandra lite olika elakheter genom åren men inget som har "fastnat" som någon tagg…

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Sarah
2011-05-02 20:37
#27

En hel del genom åren… jag är duktig på att diskutera och kan på det sättet tränga folk ibland. Vissa av mina killar haft svårt att inte gå till personangrepp då de inte har ngt vettigt kvar att säga.

Annons:
[mysvensk]
2011-05-02 20:38
#28

Mina ex har kallat mig för allt från tjockis till slampa.

Min nuvarande är som tur jättefin, autistiker som han är så är han lite klumpig ibland men han menar aldrig illa.

Lyan
2011-05-02 23:02
#29

Att jag inte var sjuk på riktigt utan att jag försökte ta livet av mig för att jag var för lat för att jobba, men hans mamma hon var minsann sjuk på riktigt för hon hade ont (att hon sedan spelade på det "onda" för att hon var svartsjuk på mig hörde inte dit).

Att jag var en potentiell styckmördare för att jag skar mig och klarar att avliva akut sjuka marsvin.

Det är det jag kom på just nu. Exet hade en väldig förmåga att gå till personangrepp så fort han fick slut på argument. Tomma hot var också populärt, tror det var därför han blev så chockad över att jag faktiskt menade allvar med att gå om han inte blev snällare.

Ett "ex", 40år äldre gubbe som utnyttjade mig menade på att han var tvungen att supa för att stå ut med livet för jag var så jobbig, att han redan var periodare sedan flera år innan han träffade mig hade han tydligen glömt bort

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

Sara
2011-05-02 23:38
#30

Lögnare.

När mitt ex hävdar att det inte är han som är pappa till barnet jag väntar fast jag sagt att det inte finns en chans att det kan vara någon annan.

Sara

CelsiusT
2011-05-03 20:22
#31

Äh.. ord… för mig är det sådant man bara säger.. Det kan svida, irritera, göra ont osv, men det är absolut inget jag tar åt mig på ett sådant sätt att jag minns det långt tid efter. Jag tror nog över lag att jag slår ifrån mig det mesta. Visst har man fått höra ord i stridens hetta, säkerligen sagt några också. Men minnas det när man gått därifrån, det är bara onödig skit att dra på, det blir ingen glad av.

Medarbetare på westernridning.ifokus

freudiana
2011-05-06 17:21
#32

#29 Jag hoppas VERKLIGEN inte att du har tagit dom elaka saker som sagts till dig på allvar. Det är bara en spegling av personen som säger det och inte av dig!

Jag har varit alllvarligt deprimerad i många år och fått höra samma skit som du om det,

Det taskigaste jag hört är från min nuvarande man: "Du ser förjävlig ut" (när jag precis gått upp 1 timma tidigare för att laga frukost till honom) och "det spelar ingen roll vad du gör med ditt hår eller dina kläder, jag är ändå inte attraherad av dig" (då befann vi oss på ett lyxigt spa dit jag hade bjudit honom på övernattning + behandlingar…).

Honestyisdead
2011-05-06 17:22
#33

#32 Jomen tjena vilken charmknutte du har då. Eller inte! Blir äcklad av att man kan säga så till en partner.

Maria
2011-05-06 17:24
#34

#32 Pungspark…säger jag baraSkrikandes

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
hus-musen
2011-05-06 17:24
#35

#32 Jag hade sparkar min sambo så långt vägen räcker om han sagt något sånt till mig..

Qui dormit, non peccat

 


freudiana
2011-05-06 17:24
#36

…och för övrigt har de intresserade karlarna raddat upp sig i kö sedan jag offentliggjorde min separation. Så jag är attraktiv och ser inte förjävlig ut som min (snart ex-) man hävdade. :-)

Honestyisdead
2011-05-06 17:26
#37

#34 Fniss Tungan ute

#36 Det han sa till dig sade väl snarare något om honom än om dig Glad

[Wera]
2011-05-07 00:39
#38

Min nuvarande kille har aldrig sagt något riktigt elakt om/till mig även om vi tjaffsat, jag tänker mer på ex. "idiot, hora, slampa, fitta etc."

Jag har dock sagt "idiot" till honom en gång. Jag var dock påverkad, ledsen och arg. - Det var på en fest, då han blev sur och bara stack utan ett ord, jag ropade efter honom men… och redan innan det var jag lite småsur på honom och då blev jag bara ännu mer sur.

Fast jo, precis då vi började träffas, innan vi blev tsm hade han tydligen sagt att jag var "fjortis" till en vän. Jag hatar verkligen när någon säger så om mig, för jag är verkligen inte det. Och de killkompisar jag har, som faktiskt lärt känna mig, blir helt paffa när jag berättar att en del säger att jag är fjortis, för jag är inte i närheten av s.k. "fjortis". Glad
Jag tar verkligen illa vid mig när någon säger "fjortis"…

Fast en gång när vi tjaffsa om hans vänner (som inte jag tycker om). Då sa jag "Du har verkligen jätte snälla och trevliga vänner" (ironi) då sa han "Ja dom är ganska lik dig" (ironi). Skrikandes

(Förövrigt har jag inte haft någon annan än honom tidigare).

Blirknäpp
2011-05-07 08:37
#39

Det finns många ord och uttryck: Din jävel, jävla nolla, idiot, häxa, jävla kärringjävel och sen många många fler.

JossanH
2011-05-07 10:37
#40

Jag kan inte komma på att någon direkt har sagt något elakt.. Min första pojkvän, när jag gick i 9an hade dock en underlig förmåga att förnedra/nedvärdera mig för att lyfta sig själv.
Tom flera år efter att vi gjort slut har han lyckats höja sig själv genom nedvärderande ord till mig… Tror dock inte det är något han gör medvetet utan han är en liten "översittare" som person.

Min nuvarandre sambo är ibland lite för ärlig i vissa situationer.. ;) Frågar jag vad han tycker om min nya tröja säger han vad han tycker om den.. Det är tur att jag vet att han inte menar något illa med det :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Blirknäpp
2011-05-07 10:52
#41

#40 jag tycker sånt är bra, att de talarom vad de tycker om tröjan, men sen behöver man ju inte säga att den är så jävla ful. utan kanske mer nej, den var inte din stil

Annons:
ChristineL
2011-05-07 10:57
#42

Har inte hört något jättehemskt vad jag kan komma på, att jag är egoistiskt kanske och det är ju inte bra, men det var med ett ex och jag mådde inte bra och bråkade en massa med honom. Nu mår jag bättre och vet bättre :)

JossanH
2011-05-07 11:21
#43

#41 Ja, det tycker jag med! Bara det att han ibland kan säga det lite klumpigt.. ;) Men som sagt, jag vet ju att han inte menar något illa.

Sajtvärd på Iller.ifokus

[Wera]
2011-05-07 12:56
#44

#40 Det där med kläder kan min kille också kommentera ärligt om jag frågar, eller bara ge en blick och säga "vad fan har du på dig!?" haha! Men jag bryr mig inte eftersom det är mina kläder. Han är mer en "enkel" och tråkig, alldaglig person som tycker mjukisbyxor eller jeans med en t-shirt eller tjocktröja (munkjacka) alt. kofta/cardigan duger bra på tjejer.

Medan jag gärna kan ha höga jeansshorts med instoppad blus (han fullkomligt avskyr instoppade tröjor och högmidjade byxor). Eller ex. "gladiatorsandaler". Jag tycker det är ursnyggt med klackskor på fest. Men det tycker han inte heller om på tjejer. Då är man nästan finare i jeans och sneakers typ. När jag köpte mig en blommig byxdress (jumpsuit) så frågar han mig varje gång "Varför har du på dig den där? -.-" Men jag tar inte åt mig. Glad Och jag vet att han egentligen inte menar att "nedvärdera mig" eller vara elak.
Vi har bara olika klädsmak ^^

Aviendha
2011-05-07 13:34
#45

Det var efter en fest, jag sov när han kom hem. När jag vaknar är han rasande och jag försöker förgäves lugna ner honom och när jag ska gå ur rummet för att låta honom kyla ner sig så hugger han tag i mig och hindrar mig från att gå och säger sedan "dra åt helvete, jag vill aldrig mer se dig".

Anledningen? Jag pratar i sömnen, jag hade uppenbarligen varit sjukt otrevlig och han kunde inte se att jag faktiskt inte var vaken. Att jag försökte förklara och förstå vad det hela rörde sig om när jag faktiskt vaknade av hans gormande så spelade det ingen roll alls. Jag förstår nu i efterhand att han blev upprörd, men jag tycker att han överreagerade. Och jag tog det hårt iom att jag upplevde det som att vakna av en orättvis utskällning för att sedan få höra att han aldrig mer vill veta av en.

Ett ex sade en gång att jag var rätt så fin, bara jag inte vore så "vit". Det gjorde ganska ont med tanke på att jag har väldrigt svårt för att bli solbränd, jag är en blekfis helt enkelt och det är något jag haft ganska stora komplex för. Nu i efterhand vet jag att han inte menade det så illa som jag tog det, han är bara lite taktlös och för ärlig men lilla jag på 16 år blev ledsen.

Lyan
2011-05-07 15:03
#46

#32 Nej, jag tar inte åt mig :-) Vet att det var för att de hade egna problem och genom att trycka ner mig fick de känna sig lite manligare en stund. Däremot försvann all respekt jag hade för dem och även om de skulle vända och börja uppföra sig som folk på heltid kommer de alltid vara mindre värda för mig.

Angående ditt (väldigt snart hoppas jag!) ex kan jag inte gör annat än hålla med bumbleboo!

#45 Nej, vad jobbigt :-(

Vänliga hälsningar Emmy
*Min hemsida  *Satin och satinsjukan  *Färggenetik
Svarar jag inte på PM? Påminn mig! Jag glömmer lätt

hus-musen
2011-05-07 15:48
#47

#44 Ta inte illa upp, men jag undrar oxå hur människor tänker med instoppade tröjor i byxor och jumpsuits ^^

Kan inte komma på att min sambo typ nånsin har sagt något elakt, eller jag till honom. Fast vi bråkar typ aldrig heller. Eller jo, när jag väckte honom kallade han mig faktiskt för slamkrypare, men de var mest på skoj!

Hmm när jag tänker på saken så har flera ex sagt att jag är roten till allt ont, men det är mer en komplimang med tanke på att de är ex nu :D

Qui dormit, non peccat

 


[Maine]
2011-05-07 17:53
#48

#47  Jag älskar jumpsuits, typ onepiece! Köpte mig en sådan, men min överdel råkade vara för stor, så dräkten blev för liten. Jag älskar mysplagg!

Annons:
[Wera]
2011-05-07 20:04
#49

#47 Haha ja alla har olika smak, just jumpsuits och högmidjade byxor tror jag är en grej som man antingen älskar eller fullkomligt hatar Flört
Men jag går mest med jumpsuits hemma, eller om jag ex. bara ska till stranden, Ica, till min pojkvän - inte på stan eller i skolan Glad Dom är skön, lämplig och mysig.

hus-musen
2011-05-07 20:36
#50

#48 och #47 Jag gillar andra mysplagg, men delade set då Glad Ja jag tror oxå det är något man antingen gillar eller avskyr, men tur så gillar vi alla olikaGlad

Qui dormit, non peccat

 


Sarah
2011-05-08 08:42
#51

Hehe, killen är oxå lite för ärlig med utseende ibland, dock har jag börja ge tillbaka med samma mynt. Ska du verkligen ha de där jeansen? De sitter inte så bra… ;P

Allamej
2011-05-09 10:09
#52

" Du är ju helt värdelös"

"Ska du verkligen äta det där"

" Om du kunde tänka så skulle du inte ha satt mig i den här situationen"

" Det är ingen idé att du ens försöker, jag är ju bättre än dig och ingen kom och tittade på mig"

" Ta av dig den där, du ser ut som en hora" (singoallatop)

" Du har ju ingen anledning att må dåligt, jag däremot har ju dig att tacka för min depression"

" Nu skaffar vi inga fler djur, vi väntar tills dina katter är döda sen kan du ta hand om mig istället"

" Klart du kommer att få kolla din email men jag kommer att bli förbannad när du gör det"

" Jag kommer och flyttar in till dig nu"

Efter den sista kommentaren så sa jag att jag inte älskade honom något mer och att om han kom så var det antingen han eller jag som dog av det. Detta är bara ett litet uttdrag av 5 år av psykisk misshandel.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Goseflir
2011-05-09 10:16
#53

Jag blir på fullt allvar rädd av blotta tanken att man i en relation kan kalla sin partner för somliga av dessa ord eller yttra dessa meningar… Gråter

Det värsta jag har hört är nog att jag är dum i huvudet och en idiot men i den relation jag har nu har det inte yttrats ett elakt ord och ska inte behöva göras heller. Glad

http://gosmagen.wordpress.com

 

lkmf
2014-01-26 00:12
#54

Mitt ex var väldigt duktig att benämna mig som "inte så smart"  inför sina och även nån enstaka gång mina vänner. han har även sagt det om mig till sina vänner när jag befunnit mig i rummet.

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

jackiejohn
2014-01-26 01:06
#55

"Flata" - av mitt ex och detta kallade han och hans kompisar mig pga att jag är tatuerad. Han skyllde på mig att han var otrogen, om han bara hade fått komma till oftare så skulle han aldrig vara otrogen.. Ska då tilläggas att han "tog" sig sex när de passa honom, när som helst o var som helst. Min man har aldrig yttrat en ont ord till mig och inte jag till honom heller.

Annons:
Gur4m1
2014-01-26 08:21
#56

I min nuvarande relation har jag aldrig blivit kallad för någonting fult, men jag har ex som kallat mig för korkad, idiot, fittjävel, kärringjävel osv. Men så är ju de pojkarna just ex.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

MeBad
2014-01-26 09:35
#57

56 hmm, var ordet pojkarna medvetet negativt menat? Flickan ;) Jag tycker att det är för j+vla trist, när mitt förtroende för någon blir utnyttjat till sista droppen. Usch och fy. Ibland är det inte orden som smärtar. Ibland är det de orden som inte sägs, som smärtar mest..

obstitant
2014-01-26 10:07
#58

I 20-årsåldern hade jag en väldigt destruktiv relation med en kille som hade extremt svårt att acceptera mitt förflutna (= 3 tidigare pojkvänner, inget mer skandalöst än så). Vi bråkade mer och mer och han började kalla mig hora när vi gjorde det.

En dag hade vi ett intensivt bråk, och jag frågade om han inte skulle kalla mig hora snart också. Då svarade han:

"Nej, det är orättvist mot hororna att kalla dig för det, en prostituerad får åtminstone pengar för det och jag har en viss respekt för dem."

Jo, det är nog det värsta jag fått höra… Tack och lov blev man äldre och tuffare och slutade ta skit från idioter.

MeBad
2014-01-26 11:04
#59

Äldre och tuffare.. Hur tuff bör man bli? Är målet att sluta känna något? Jag känner som att jag fortfarande blöder efter min senaste "kärringdjävul". Eftersom tantan ifråga utnyttjat mitt förtroende, ser jag som min rätt att kalla tanten för det jag kallade tanten för.Inget jag är stolt över, men det känns tyvärr bra att säga det där ordet..

Gur4m1
2014-01-26 11:41
#60

#57 mja jag är heterosexuell och jag vill inte kalla dem för män direkt, då det ändå handlar om killar i äldre tonåren/yngre 20årsåldern :) Så pojkar passade fint ;P Blir ofta kallad för tjej och "flickan" trots att jag är 30+ så om det ska ses som något negativt vet jag inte.

#59 kan inte tala för Obstitant men jag tolkade hennes inlägg som hon skriver det- att hon "inte tar skit"- Dvs en kille/partner skulle inte komma undan med sådant beteende- som man tyvärr allt för ofta tillåter en partner göra när man är lite mindre oerfaren/har mindre skinn på näsan. Jag är iallafall en sådan som vuxit med åldern, blivit bättre på att säga ifrån och ställa krav på vad jag behöver- inte bara ge, ge och ge och ta emot och ja, bli sårad. Handlar inte om vad man ska tåla- handlar inte om att stanna kvar och gråta och offra sig för någon som faktiskt inte bryr sig ett skit - det handlar om att ha modet, självkänslan och förtroendet- att bara gå, lämna sådana människor bakom sig! Eller sätta dem på plats ;)

Vet inte vad din tant gjort för att förtjäna kärringjävel, vet bara att jag aldrig skulle acceptera att bli kallad för det! Eftersom du känner att du behöver kalla någon för det och dessutom verkar ha lite ambivalenta känslor inför att behöva göra det (både skönt men ändå sårande?) så skulle jag fundera på varför du behöver göra det, vad du får ut av det och hur det sårar din partner också :( (eller vem nu tanten är). Jag har gjort mycke skit men skulle _aldrig_ ta emot ett kärringjävel/satmara/fittjävel eller liknande. Sårr jag honom/han mig, får vi kommunicera det på mer givande sätt än elaka ord och "du sårade mig så nu ska jag jävlar i mig sätta dit dig med!". Det är inte kärlek i mina ögon.

Har t.ex jag gjort fel så finns det mer konstruktiva sätt att få mig att förstå det och vända på det hela till något bra/en lärdom eller få mig att förstå hur sårande/ont det jag gjorde var för min partner. Som tur är så har min pojkvän (pojke!! 🤪), som inte på något sätt är perfekt, förstått detta.  Annars skulle jag nog inte varit med honom fortfarande. Jag står inte ut med sådant "våldsamt" och hetsigt beteende som jag anser att svordomar, hot, skällsord, skrik och agressivt beteende som knytnäven i bordet och väggen är för mig. Jag hetsar på så bra själv nämligen, om jag blir upprörd (jag är inte heller en perfekt partner, suprise!🤪). 

Men visst, när ett ex varit otrogen mot mig så fick han höra på en hel del salvor av svordomar och fula ord ett bra tag, ducka för "flygande objekt" i vårt hem osv. Ibland, ibland, kan jag förstå att känslorna behöver pysa ut. Men sen behöver man prata om det…utan dessa elaka ord. Märkt att en del sätter i system att säga väldigt sårande saker när det vankas diskussioner, som ett billigt sätt att "vinna", slå sin partner ur spel. Min egen erfarenhet är att när man gått över den gränsen är det svårt att backa bort från det beteendet så jag har verkligen kämpat med att inte "gå dit" med min nuvarande särbo.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

MeBad
2014-01-26 12:52
#61

Ja. Att prata ut är bra. Att bli ignorerad är döden.

MeBad
2014-01-26 13:11
#62

Därför tycker jag inte att kärringdjävul är så farligt i sammanhanget. Det är hon som varit mentalt otrogen. (Med sanningen.) Det smärtar när man finner någon som man verkligen kan prata med. Och som sedan visar sitt kallsinniga … Men det finns många trevliga personer här på den snurrande jorden.

Annons:
MsSofieG
2014-01-26 13:25
#63

Har blivit kallad otroligt mycket i min relation innan den jag sitter i nu. Det jag minns allra bäst är att jag gråter en kväll då det ser  ut som att jag måste avliva mitt djur. Då säger han åt mig att gå eftersom han försöker sova så jag går och sätter mig i badrummet. Och efter några minuter ställer han sig utanför dörren och skriker hur mitt gråt är så jävla patetiskt, att jag är ful som stryk när jag gråter och att han aldrig hört någon gråta så fult som jag. 

Det värsta med det var väll ändå att relationen höll ett år till innan jag hade hittat styrkan och stödet att ta mig därifrån.

Gur4m1
2014-01-26 13:43
#64

#16 istället för att kalla folk för fula saker (och sjunka ner på samma nivå) ska man lämna dem bakom sig, tycker jag idag. :) Dvs sviker någon mig så pass att jag känner behovet av att skrika/kalla denne för fula saker- så skulle jag nog hellre lämna personen idag.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[GrandPa]
2014-01-26 14:21
#65

Vad svårt de vart, men jag antar att det är ett gammalt ex som kallade mig slampa när jag (Åtta månader efter uppbrottet) träffade någon ny.  ^^

Fizzy
2014-01-26 14:52
#66

Hmm kanske inte är ett så grovt ord för er. Men själv är det ett ord jag avskyr att bli kallad. Ser rött om någon anklagar mig för det.

Lögnare. Eller anklagelsen att man ljuger. Ofta var anklagelsen att jag ljög när jag hade avslöjat dom för att vara otrogna så försökte dom anklaga mig för att ha varit det också och följt av att jag var en lögnare när jag sa att jag varit trogen.

Tar starkt på det för att familj ofta trott att jag ljugit och skällt ut mig så extremt för att sen få reda på av en annan att jag talat sanning hela tiden.

May the Gerbils be with you :3

obstitant
2014-01-26 16:04
#67

Precis som #60 säger. Idag skulle jag inte ha stannat en kvart i det förhållandet (som varade i över ett år)

Man kan diskutera, vara osams, bli arg och tala om för sin partner hur jäkla fel den har. Men börjar man kalla varann för fula saker är man ute på en slippery slope. Så om någon kallar mig fula ord KANSKE jag ger vederbörande en chans till och talar om att om hen nånsin säger nåt sånt igen är det slut. Men jag accepterar det absolut inte. Och om jag själv känner ett behov av att säga såna saker till min partner är det hög tid att ta sig en funderare på vad som gått snett i relationen. Varför är jag annars ens ihop med någon som jag tycker är en *****?

adirf1
2014-01-26 16:30
#68

När jag var tillsammans med skolans "snällaste" kille som de flesta tjejer kladdade på. Han sa flertalet gånger att jag inte var den söta fina tjejen han trodde han blivit tillsammans med. Svider än idag…

PennyScarlett
2014-01-26 21:33
#69

Hur ska man kunna välja? 

  • Hora
  • Våldtäktsoffer
  • Missfoster
  • Lögnare
  • Surfitta

Man har fått höra så otroligt mycket skit. Tur att man har kunnat släppa det

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Annons:
thessanh
2014-01-26 22:04
#70

Han har inte kallat mig nåt elakt när vi bråkat. Det värsta är nog "kakmonstret" efter att vi varit och ätit tårt- och kak-buffé

Bine93
2014-01-26 22:54
#71

Mitt ex var fruktansvärt elak… Jag var alltid där för henne men fick höra mycket skit. Något av det värsta var nog "jag önskar jag aldrig träffat dig" eller "varför existerar du" eller "skär dig, du spelar ändå ingen roll". 

Förstår inte hur man kan säga så elaka saker till någon.. Den nivån kommer jag verkligen aldrig sjunka till. Ord kan såra så fruktansvärt hårt.

teardrops
2014-01-27 18:44
#72

Har för mig att han kallade mig för äcklig jävla hora och fitta men det mest kränkande var när han anklagade mig för att inte älska hans dotter..Det tog hårdast.

[rumelle]
2014-01-27 21:26
#73

Min sambo har aldrig kallat mig något fult. Och jag har aldrig kallat honom något fult. 

Okej, där ljög jag för på skämt kallar vi varandra både det ena och det andra, sen gapflabbar vi åt våra lustigheter.

[TheMiko]
2014-01-28 00:28
#74

Härhemma har vi VÄLDIGT högt i tak så vi kan kalla varandra både det ena och det andra på ett skämtsamt sätt. Vi har aldrig grälat så vet inte vad som dykt upp då.

Roamer
2014-01-28 08:11
#75

En gång i min ungdom när en flicka som var min uttalade och överenskomna, från båda håll, kk blev kär i mig och jag sa att det var bäst att avsluta det hela för jag hade inga känslor för henne mer än att vi hade kul ihop, sa att "du är djävligt bra i sängen, men i övrigt är du ingen man!". Problemet med detta var att när en kvinna säger åt en man att han är bra i sängen så finns det ingen förolämpning som tar efteråt, även om det normalt är delen efter "men" man ska lyssna på.

Calcifer
2014-02-09 05:21
#76

Mitt ex kallade mig efterbliven hora. Det är väl det värsta jag fått höra. Go snubbe, det där.


"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"

Annons:
[Forest]
2014-02-09 10:05
#77

Jag tror man minns det som tog hårt på än. Jag har vart i kaosförhållanden men där slängdes det ut fula ord till varandra utan att man blev så arg på just ordet. Det jag tycker sved hårdast var att jag är så jävla dum i huvudet=korkad.

[Lunafox]
2014-02-10 14:32
#78

Världens hemskaste människa, att jag borde ta livet av mig, värdelös, slyna, hora, prostituerad , att det var synd att jag inte dog när jag var inlagd på sjukhus, att han hoppades att jag skulle bli våldtagen av nån gammal gubbe, etc.

Som tur är så har jag alltid varit en ensamvarg så ingen människa har  direkt kunnat komma innanför min hud oavsett ord och sammanhang sålänge extrema känslor inte varit inblandade (dvs ett starkt band som antingen näravän-syster-familj-livskärlek). Och som tur är så var det bara vänskapliga känslor där så jag skrattade mest bort det på ett typiskt kvinnligt sätt. Stod mest och glodde medan jag fick skiten kastad på mig sen var det direkt mot vänninorna och berätta hur sjuk i huvudet han är och skratta bort det. 😃 I och för sig så var människan  psykiskt störd på nåt vänster och jag visste om det så var nog mest därför jag inte blev så berörd.
Haft många olika relationer, aldrig har jag blivit kallad något dumt förutom av en bland 15 st, men som sagt var han ju inte frisk så det är ju egentligen bara synd om honom.

Tur att jag hanterade det så bra, för ibland kan det vara lätt att ta på sig saker trots att man vet att personen egentligen är sjuk.  🥵

Det gäller att hålla fast vid det logiska tänkandet och inte låta det andra förblinda en!

Upp till toppen
Annons: