Annons:
Etikettartiklar
Läst 3220 ggr
[Sajberlena]
7/1/07, 8:34 PM

I´m back!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inte för att jag tror någon precis noterat det, men jag har varit på semester!!! Wow. En vecka. På Öland. I tält.

Man har ju lite förväntningar vad gäller semester och sånt. Inte minst på kärleken. Ni vet - tid för varandra, mysiga grillkvällar med rödvin och romantik… Varsin bok framför kvällsreprisen av sommarprataren på radion, barnen sussar sött i sovsäckarna… Och precis så blir det ju!… eller… Nähääääää? Va? Mäh…

Inte ett dugg, kan jag meddela, inte ett dugg. Det blir mest helt annorlunda! Japp.

Maken måste det och det och det, vilket innebär att man måste åka upp själv till Öland med barnen, hunden, tältet och packning för ett års bortavaro. Maken kommer efter, ett dygn senare. Ok. Brummbrum. Framme på Öland ska skiten ur bilen, tältet sättas upp (vi har ett stoooooort, tuuuuuungt tält), all packning hitta sin plats. Svettigt i gassande solsken! Två mycket trevliga damer från Holland kom helt plötsligt fram och erbjöd sin hjälp, vilken tacksamt togs emot.

Ett par timmar senare börjar saker se ganska bra ut, känns det som. Mmm, maken kommer nog tycka det är skönt att få komma till dukat bord och rest tält, kan han väl vara värd!

Umgås med barnen på stranden, bränner mig i solen, upptäcker hur besvärligt det är att hitta en bra plats för hunden på stranden som är i total avsaknad av skugga, har glömt barnens sandsaker hemma, ger dem två plastmuggar att gräva med, minstingen hysterisk över allt sjögräs och jag håller god min. Vi har ju semester, jättemysigt!

Maken kommer sent på kvällen dagen efter. Mmmm, mysigt, nu är vi tillsammans allihop! Han får först spader över röran i tältet, men försöker hålla god min han också och säger ingenting. Alla går och lägger sig, och vi upptäcker att hela tältplatsen lutar så vi ligger PÅ varandra hela natten - allihop! Ingen sover nånting, i stort sett. Utom hunden.

Dagen efter ösregnar det. Jag menar ösregnar. Vi lyssnar på radio och hör hur hela Sverige håller på att dränkas. Restaurangen på campingen stänger på grund av översvämning. Men vi håller oss torra! Tältet klarade pärsen, mot alla odds.

Har ni varit på en camping i ösregn? Det måste vara den mest öde platsen på jorden! Jag drog på mig regnstället och gick barfota i ösregnet ner till stranden med hunden - jag tyckte det var mysigt! Det gjorde inte hunden… Gick där i vattenkanten, det var jättevarmt i vattnet! Helt ensam på flera mils strand, häftigt. Inte speciellt romantiskt, maken satt kvar i tältet och underhöll barnen, men man kan ju inte få allt.

Sen förflöt ett par dagar i ganska ok väderlek, och vi åkte hit och dit och vi kollade på saker, handlade och körde gocart. Inte mycket romantiska grillningar eller några mysiga kvällar framför radion inte, nä, maken tyckte det var jättejobbigt, jättetrångt och jätterörigt. Vi släpade iväg engångsgrill, korv och en flaska vin till stranden en kväll och jag tänkte att nu, NU blommar nog romantiken upp i alla fall! Korv och vin, vem kan begära mera? Men nä. Ungarna gnällde över sand på korven, det var kallt och luktade rutten tång… Fast jag tyckte det var rätt ok, och hunden trivdes utmärkt!

Hm. Vi har tältat i 18 års tid, och plötsligt tycker han det är jobbigt? Men vi är ju tillsammans! Visserligen kunde ingen av oss sova på grund av tältlutningen, och visserligen var vädret inte bäst men kunde varit sämre men i alla fall! Semester!

På lördagen åkte vi hem. Maken fick ett spel på fredagen och tyckte det var skittråkigt. Så vi åkte hem efter en överenskommelse om att vi åker tillbaka i början av augusti, och då hyr vi en stuga.

Nåja. JAG hade jättemysigt i alla fall. Barnen tyckte det var kul. Romantiken vette 17 i vilken vattenpöl den rann ut, men jag är vid gott mod! Den kommer nog tillbaka första veckan i augusti!

När vi kom hem hade vår vedleverantör lagt 40 kbm ved framför garaget. Så idag, imorgon och några dagar framåt ska vi stapla ved. Det kan vara ganska romantiskt, stå där sida vid sida och stapla och stapla… eller…. återkommer med besked…Cool

Annons:
[SharpMissy]
7/1/07, 10:53 PM
#1

Åh, herregud! *duh* Så vill du att JAG ska följa med och bo i tält på Öland vecka 28?? Hatar du mig så mycket?? Vad har jag gjort för att tvingas uppleva detta? *asgarv*

Näru, jag sitter nog hellre här och myser i mitt varma goa hus. Bag-in-boxen är öppnad och lider mot sitt slut, dags att köpa mer…

Men jag har i alla fall spanat in blåbärstillgången för året, och kan konstatera att det är rätt gott om blåbär. Jag funderar på om jag ska packa in ungarna och gummistövlarna och komma ner till dig på ett par dagar? *ler stort*

Jag påbörjar min semester på onsdag. Sedan förflyter fem och en halv vecka där jag inte tänker göra ett skapandes grand. Nåja, förutom att förarga min man lite med jämna mellanrum, som att åka och köpa saker han måste gräva ner i trädgårn, som små söta träd och sånt.

Vi ses!

Kyss

Sessan1
7/1/07, 11:45 PM
#2

Blåbärstillgång, mums vad jag blir sugen på blåbär :) Hoppas det blir blåbär i höst. Gillar blåbär i alla versioner. Har inte plockat blåbär på många många år :(  Har bott så att det inte funnit blåbär där jag har bott. Jo på ett ställe jag hittade för många år sedan, så plockade jag hela 17 liter blåbär :) Hade tält med mig och sov där i skgen :) Det är sant. Det bara lyste blått där på marken, så långt ögat kunde se.

Nu bor jag på annat ställe, så det blir att hitta nytt blåbärsställe att hitta. 

Tass

Sessan1

Opal
7/2/07, 12:24 AM
#3

Om 2 veckor så åker jag till Öland, ska bli så kul. Har aldrig varit där förr. Men vi har hyrt en stor stuga vid vattnet.

[Sajberlena]
7/2/07, 12:43 AM
#4

#3

Öland är underbart! Se bara min sommarbild på mina änglar vandrandes iväg på Ölandsstranden! Har tillbringat varenda sommar på Öland sedan 15 års ålder, med något undantag under tonåren…

#2

Nu hade vi väl inte riktigt planerat en romantisk semester, du och jag, vilket genast bäddar för betydligt större framgångar än vad min förflutna vecka inneburit! Du och jag hade haft skitkul förra veckan, det var nog mer det gnälliga sällskapet det var fel på! JAG tyckte det var mysigt!

Rekade blåbären idag när jag var ute och plockade smultron - på med stövlarna, myggmedlet och kom! Om en vecka eller två har de förmodligen vuxit till sig också, de ser lite små ut än så länge.

abbis
7/2/07, 12:47 AM
#5

Mitt första äktenskap tog slut i tält på en regnig camping i höganäs..

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

[Sajberlena]
7/2/07, 12:54 AM
#6

#5

Ja, den erfarenheten delar säkert många med dig efter det dygnet på campingen. Faktum är att jag gick där barfota, i min ensamhet, iklädd heltäckande knallrött regnställ (man behöver knallröda regnställ, man blir glad av sådana) och tänkte tanken - om jag skulle gå in i tältet, le från öra till öra och fråga om vi inte skulle ta och skilja oss? Mest bara för att det skulle hända något! Risken att jag hade fått ett absolut JA utan betänketid var överhängande…

Annons:
Annette
7/2/07, 6:29 PM
#7

#0 Skrattande. Det du beskriver begriper jag inte varför det skall kallas semester. Äktenskapshållbarhetsprov vore bättre.

Upp till toppen
Annons: