Annons:
Etikettartiklar
Läst 1995 ggr
Hemligajag
4/2/07, 2:48 PM

Problem med kompis-

Hej, min bästa kompis vill inte längre vara bästis med mig, hon är med mig i skolan och på fritiden men hon säger att hon inte längre är min bästis och hon har skaffat en ny, jag kan som itne släppa taget om henne  och jag vill att vi fortfarande ska vara bästisar.

Annons:
ciss
4/2/07, 2:50 PM
#1

Ifall hon är med dig på fritiden & i skolan så gör det ju inget om ni inte är bästisar.

Hon kanske stör sig på dig av något du gör?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

[Sajberlena]
4/2/07, 3:12 PM
#2

Varför är det så viktigt med en bästis, varför kan man inte vara kompis med flera stycken?

abbis
4/2/07, 8:53 PM
#3

Om någon skulle säga så till mig skulle nog jag skita i henne…det finna så många andra att bli vän med..Hon är inte värd din vänskap…

En krukmakare och bloggare http://krukmakerihemjord.blogspot.com/

ciss
4/2/07, 10:14 PM
#4

Antagligen har hon inte sagt det rakt ut, kanske nämt det och sagt att hon varit med sin bästis någonstanns t.ex?

Men varför måste folk vara bästisar hela tiden!? Funkar bra med flera kompisar istället för en bästis.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Gasoline
4/2/07, 11:10 PM
#5

Man kan ju ha flera bästisar. Är det så att hon inte gillar dig längre och att hon inte vill vara med dig? Tycker du ska snacka med henne och reda ut de.

Keno
1/4/08, 1:54 AM
#6

Nu fick jag mig en ordentlig nostalgi tripp här! Min tankar togs tillbaka till småskolan där man alltid hade en bästis och delade halsband osv. Det var nästan som att vara ihop, man kunde lixom inte ha mer än en bästis åt gången och när man hittade en ny kompis var man tvungen att "göra slut" med den gamla.

Men varför är det så egentligen? Varför kan man inte bara som nu, på senare dagar vara vän med flera? Visst man kanske har en person som man tycker är ens bästa vän. Men behöver man offentlig göra det och säga till sina andra vänner att man tycker att en annan person är en bättre vän? Alla kan vara vänner, och alla vänner är bra på olika sätt. Ingen är den andra lik, så tro det eller ej man behöver faktiskt nästan flera bästisar!

Du kan bestämma själv vem som är din bästis och inte. Man behöver inte gå och bestämma att nu är vi bästa vänner, Utan man själv vet bäst vem man själv tycker bäst om att vara med. 

Oj vad långt det blev. Sorry!

Annons:
Keno
1/4/08, 1:56 AM
#7

Åh fy fan va gammal den här tråden var. Den smular ju sönder vilken sekund som helst! Antar att det lilla problemet inte är så aktuellt längre, men jaja jag svarade ju för det! ;)

zeretki
1/4/08, 2:16 PM
#8

#6  Du skulle bara veta att vuxna människor kan vara såna också… Avundsjuka på att man har favoriter, att man spenderar mycket tid med någon annan än just dom…

Jag har "gjort slut" med en tjejkompis av just den anledningen, hon var possessiv och kunde inte acceptera att jag hade ett liv på sidan om…

fotokrafs
1/4/08, 3:31 PM
#9

Att ha en bästis är inget konstigt speciellt inte när man är i skolan. Jag kommer ihåg att många gånger fanns situationer då man skulle bilda par och hur blev det då om man inte hade en "bästis"..  då fanns alltid risken att man blev över och hamnade med en annan som saknade "bästis".

siddelina
1/7/08, 2:44 PM
#10

Ojoj, det är som att vara tillbaka i lågstadiet när jag läser ditt inlägg, där jag blev ratad av min bästis för en annan tjej. Så ont det gjorde …  Hon sa inte ens varför hon inte ville vara bästis med mig längre …

Men det gick över och jag hittade en annan tjej som jag fortfarande är vän med.

Upp till toppen
Annons: