Annons:
Etikettkriser
Läst 2796 ggr
äppelsnäcka
2011-04-29 16:01

Stora problem..Vet inte vad jag ska göra längre

Hej! Jag har varit tillsammans med min flickvän i över 2 år och nu på senaste tiden har det varit ganska mycket problem och bråk…
Anledningen till det här är att jag tycker hon prioroterar hennes kompisar före mig.. Fast hon vet att jag alltid väljer henne före mina..Som ett exempel så ska hon på fest idag fast vi hade planerat annat. Och jag se att jag ville ha henne hemma så vi kan mysa och ha trevligt.. och när jag sa det blev hon jätte bångstyrig typ som en 3åring..
Och började säga att jag försöker kontrolera henne och att hon kommer gå ändå… Vet faktiskt inte vad jag ska göra… Jag känner att jag inte kan vara tsm med en tjej som prioroterar sina kompisar före mig :/

PS:Hon bor på internatskola och är med sina kompsar hela dagarna.. Och det är bara på helger vi ses och det är därför jag vill ha henne hemma…Och ni får ursäkta stavfel men jag är väldigt upprörd just nu..

Btw vi bårda är 18.

Annons:
lemuu
2011-04-29 16:43
#1

Okej, före jag såg det du skrev om internatet så tänkte jag att du gjorde fle. men när jag läste det så förstår jag ditt problem, min kille jobbar hela veckorna tex så vi ses inte då, vi bor inte ihop heller så.. men han träffar mig på helgerna o vill göra det.. kan hon inte komma imorgon då? Det är ju helg då med ju.. Man måste ju inte vara 2 dagar.. (men jag förstår dig annars)

hus-musen
2011-04-29 16:57
#2

Helgen är ju lång, om hon festar ikväll och kommer till dig imorgon så spelar de väl ingen roll? Planer kan ju ändras, var det ingen speciellt ni tänkt göra så. Eller följ med henne på fest? Att "förbjuda" någon att göra något är inte ett okej sätt i alla fall.

Men om hon alltid väljer sina kompisar före dig så får du nog fundera på om du verkligen får ut det du vill ha av din tjej.

Qui dormit, non peccat

 


äppelsnäcka
2011-04-29 18:39
#3

Jag kan inte följa med på festen eftersom jag och hennes kompisar hatar varandra dom pratar skit bakom hennes rygg men ändå bryr hon sig inte…Det ända jag vill är ju att hon ska fatta att jag lägger allt på sidan för henne varje helg ställer jag in allt för att kunna vara med kvinan jag älskar… Men när det blir tvärt om så blir det andra bullar…

Hon bor på internat ----->Borta hela veckorna
Jag bor inte på internatet..

lemuu
2011-04-29 19:13
#4

om du är ovän med hennes vänner känns det inte som ett sunt förhållande, vet själv hur det är o va ovän med en av dem bara…

äppelsnäcka
2011-04-29 19:15
#5

Nej jag vet och vi har bråkat tusen gånger om det…. Men det hela startade ju med att dom pratade skit bakon hennes rygg och när jag sa det brydde hon sig inte… Och vid varje bråk försvarar hon dom till 100% Det känns som att jag är mindre värd än dom…

pyromanen
2011-04-29 19:16
#6

Även om hon bor på internat och träffar folk i veckorna så är det ju anorlunda med helg än med vardag och man kanske inte alltid vill vara med sin tjej/kille varenda ledig helgdag.  Jag kan förstå att för dig känns det som lite ni träffar varandra, men jag kan också förstå henne att det kan kännas väldigt bundet om du förväntar att hon ska vilja var med dig hela helgerna varje helg.  Om du säger att du lägger allt åt sidan blir det ju ett välgit press för henne, hon förväntas vara med dig oavsett om et kanske dyker up annat roligt hon vill göra.  Varför inte själv prioritera dina kompisar lite högre och inte alltid finnas där för henne?

Annons:
Cissis matte
2012-12-29 12:24
#7

Jag tror att hon inte är mogen för en relation och ni är ganska unga. Om man är kär i någon så vill man vara tillsammans med den personen så mycket som möjligt. Kanske skall ni göra ett litet uppehåll i relationen och se vad som händer. Är du viktigare än hennes kompisar så kanske hon väljer dig framför dem. Ni kanske även bör skaffa några gemensamma vänner som ni kan umgås med på helgerna. Om du mår dåligt av din relation så bryt upp och sök efter den rätta som finns någonstans. Hela livet ligger framför dig.

Toxics
2012-12-29 13:33
#8

jag tror inte att hon mognat tillräckligt för att vara i ett seriöst förhållande ännu.
Och kanske inte du heller. Du är fri hela veckorna och hon är på internatet. Klart hon kanske vill ut och härja när det ä'r helg.

men jag vet inte. Men ni kanske borde ta avstånd från varandra ett tag. Det låter heller inte sunt att du är ovän med hennes kompisar. jag tycker att det är naturligt av dig att bli arg när de snackar skit om henne.

Men ett förhållande håller inte i längden om man inte kan umgås¨/hälsa/träffa sin partners vänner utan att de blir bråk.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Sarah
2012-12-29 17:41
#9

I mina ögon ska man kunna välja att vara med sina vänner en helg om det är det man vill. I ett seriöst förhållande. Att du självmant har valt bort dina vänner betyder inte att du kan kräva att hon ska göra samma sak. Ditt beslut är ditt val. Hade ni inte mer planerat än att sitta hemma och mysa kan jag inte alls se problemet att hon går på en fest istället.

Kanske har hon och vännerna haft ett långt samtal och rett ut eventuella problem mellan dem. Förmodligen snackar de alla skit om varandra då och då. Hon verkar inte ta det på så stort allvar och då borde kanske inte du göra det heller.

Tvinga inte din tjej att välja mellan dig och hennes vänner, det kommer inte sluta bra för dig i slutänden. Att dessutom lägga allt åt sidan för henne är inte hälsosamt, umgås med dina vänner i helgen istället.

mikkan01
2012-12-29 17:53
#10

Rätt gammal tråd, såg i en annan tråd att han även lämnat sin flickvän och kommit ut som gay! Glad

~mikkan

Sarah
2012-12-29 18:00
#11

ahaaa, kollade inte datumet :)

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: