Annons:
Etikettskilsmässa
Läst 6186 ggr
[Olärd]
7/20/11, 8:19 PM

Får man göra såhär rättsligt?

Min kompis är nyskild, hans ex fru har han två barn med ihop i lågstadie åldern.

Kvinnan dyker upp väldigt ofta hemma hos honom, blir galen och skriker över saker som att någon har tvättat åt honom och vikt tröjerna i fina högar för det måste ju vara en kvinna så skriker vi så mycket vi orkar, stökar ned när hon letar efter sina personliga tillhörigheter hon inte behagat flytta ännu, jag har hjälpt honom packa ned allt men hon vägrar ta det med sig och rotar igenom hela lådorna för att hon skall ha några saker just idag och slänger resten på golvet och sedan skriker för att jag snokat i hennes privata saker (det är böcker som stått på en hylla i vardagsrummet) eftersom jag hjälpt honom.

Ännu värre är att hon korsförhör deras barn ang vem han pratar med, vem han träffar och vad han gör om dagarna på hans veckor.
Nu har hon även fått vänner som spejar åt henne, mannens granne rapporterade att mannen åkte hemifrån 23:15 på lördagskvällen och kom inte åter förens på kvällen nästa dag, varpå en annan kompis har lokaliserat bilen mitt på byn utanför någon tjej kompis hus och dagen efter stod den utanför min bostad.
Allt detta berättade hon för sin systerdotter och hennes partner som är inneboende hos hennes ex man för tillfället, varpå dem är lojala mot honom och berättade detta när vi kom hem till honom (vi är arbetskamrater, bästa vänner och hjälper varann med det mesta vi kan) varpå hon även ska ha sagt (citerar) "Jag måste hålla koll på honom nu, det är något skumt på gång och jag ska ta reda på vad det är"..

Dessa kvällar han försvinner hem till någon kompis är på hans barnfria veckor, då hon även har vart hemma hos honom och sätt en kvinno jacka hänga i hallen och då blivit uppringd, utskälld för att sedan bli korsförhörd om vems det är.

Huset är officielt hans helt och hållet (han har bara betalat på det med regler för gifta är ju sådana) nästa vecka och då kan hon ju inte komma till huset oanmäld som hon vill för att "det är mitt hus!" men är det egentligen riktigt att hon ska komma och gå igenom hans bostad bara för att hon har saker där och att bankpapprena inte är helt klara, är det skäligt att han ska bli förföljd och dokumenterad i varje steg han tar på byn?    

Kanske ska tillägga att hon var den som yppade att hon ville skilja sig i julas efter att det knakat i fogarna i över ett år.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Gur4m1
7/20/11, 8:37 PM
#2

Läskigt controlfreak till kvinn, men jag vet inte hela sotryn bakom- varför hon är så svartsjuk och misstänksam mot sin exmake men hon har ju uppenbart inte släppt honom- hon tror att hon fortfarande kan styra och ställa. Han får helt sonika bära över hennes saker till hennes hem, hos honom har de inget att göra. Sen byter han lås.

Men sånt bör han göra då banksakerna är ordnade så hon inte sätter sig på tvären, hon verkar vara farlig och oberäknerlig på det sättet och hör nog till den typen av människor som kan gå rätt långt för att jävlas med folk som inte dansar efter deras pipa.

Sånna gånger som det suger att bo i en by :> eller mindre samhälle. My bizniz is everuones bizniz.

Eftersom de har skilt sig borde han ha en advokat i närheten som han kan rådfråga om just sådana här saker. Med en sån glaning ska hans e till att verkligen följa lagen så han inte ger henne en hållhake för då blir han aldrig av med henne!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

pyromanen
7/20/11, 8:43 PM
#3

Kände en kille som var så svartsjuk på sin exfru så han kröp i henne trädgård på fredagskvällen o kikade in genom fönstren vem som var på fest hos henne (Det var han själv som berättade det för mig), så sånt förekommer tyvärr.

Om jag vore din kille skulle jag nog (efter att alla papper är klara så det juridiskt är klart att huset är bra hans) samla ihop alla hennes prylar och ställa ut det åt henne och sätta ett datum typ: xx juli är sista tillfället du har att vilja ha mer prylar, sen får vi vara färdiga med uppdelningen. Efter datumet skulle jag byta lås.

[Olärd]
7/20/11, 8:50 PM
#4

#1/2 Jag tror hon är svartjuk för att dom gjorde slut men skillde sig inte och flyttade inte isär och sedan var han med en annan sexuellt, då var det även hon som sa att det var slut, troligen är det så att hon hotade med att det skulle ta slut och skilsmässa sen har hon kanske inte riktigt fattat vad som hänt, när det väl är igenom så står hon där och kan inte göra mer än att bli arg för hon inte kan komma tillbaka in.

#3 Han är inte min kille (spela roll hör inte hit), otäck människa som kan krypa runt i hennes trädgård :S Jo han borde ju göra det, jag har sagt att han borde ställa en täckt kärra med grejerna i utanför hennes hem sen får hon plocka där bäst hon vill.

Gur4m1
7/20/11, 8:53 PM
#5

Vet inte hur lagen ser ut just kring hanteringen av andras ägodelar. Vet att det är förbjudet att byta lås och kasta ut någons ägodelar så länge hon står som boende i huset (kommit upp i samband man diskuterat hur man bäst gör sig av med ett otroget kräk ;))

Bara fixa en advokat (kanske kan fråga via någon bekant som har advokat- om råd i just den frågan).

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Olärd]
7/20/11, 9:35 PM
#6

#5 Eftersom att hon är ingift i ägodomen (huset) och har en egen bostad som hon står skriven på inne i byn är det ett frågetecken just där.

Annons:
hurricane
7/20/11, 10:39 PM
#7

Jag tycker att det är sjukt av henne att hålla på på det där sättet.
Men jobbigast måste det ju ändå vara för barnen?
Att se sina föräldrar bråka på det där viset..
Det bästa vore ju om mannen och ex-frun kunde snacka med varandra och åtminstonde försöka komma fram till någon sorts lösning. Parterapi kanske vore något?

Gur4m1
7/20/11, 11:31 PM
#8

ingift? Beror nog på hur deras äktenskapsförord etc såg ut. Det är därför bra att ta råd av någon som faktiskt kan lagarna så man vet att man har rätten på sin sida, speciellt då barn finns med i bilden så man inte gör något som blir galet och ger motparten "skit" att kasta på en, för denna kvinna verkar lite crazy.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Greigh
3/14/13, 1:07 PM
#9

Att stalka någon är varken rättsligt eller lagligt i någon typ av situation. Så länge det finns bevis så går det att polisanmäla sådana här kontrollfreak!

ChristineL
3/14/13, 1:14 PM
#10

#9 - Tråden är nästan två år gammal så förhoppningsvis är det löst nu ;)

Greigh
3/14/13, 1:23 PM
#11

Såg detta nu.. ahahah, sorry!
Hoppas allt gick bra oavsett ^^.

ChristineL
3/14/13, 1:28 PM
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Upp till toppen
Annons: