Annons:
Etikettförhållande
Läst 9253 ggr
Jetaime
2011-09-25 21:42

Hur träffade du din partner?

Det har säkert funnits såna här trådar innan, men kollade igenom lite och hittade ingen inom det närmaste iallafall och det är alltid lika kul att höra/läsa om hur andra träffades!

Skriv gärna hur länge ni varit tillsammans också :)

Annons:
DesK
2011-09-25 21:48
#1

Jag träffade min käre sambo via en sajt om linux operaqtivsystem. Han hade sin hund som Avatar och jag min hund. Vi har nu känt varandra i cirka 6 år och bott tillsammans i snart 4 år Glad

En grej, skriv ihop! Särskrivningar skadar allvarligt din hälsa, missbruka inte mellanslagstangenten.

Honestyisdead
2011-09-25 23:03
#2

Har ingen partner nu. Exet träffade jag på en kurs.

Buffaomini
2011-09-25 23:14
#3

via nätet. tsm i 5 år och 2 månader

hus-musen
2011-09-25 23:43
#4

Via skolan, gick i samma klass. Har varit tillsammans i snart 7 år.

Qui dormit, non peccat

 


[Wera]
2011-09-26 00:49
#5

Vi träffades genom dåvarande gemensamma vänner. Förutom att vi hade setts i skolan någon gång så träffades vi hemma hos honom. Nu har vi varit tillsammans i 16 månader.

Niini
2011-09-26 09:27
#6

Var egentligen en vän som hade pratat med honom på nätet o jag följde bara med när de skulle träffas ifall han skulle vara en galning eller nåt sånt. Bestämde träff utanför McDonalds o sen gick väl allt "lite snett" när vi gått vidare till hans lägenhet, vännen hade ingen intresse alls i honom medan han visade stort intresse för mig direkt (vilket jag inte direkt märkte).

Resten av historien kan ni läsa här :) I november har vi varit tillsammans i 7 år och gifta i 6 månader.

Annons:
[Spööket]
2011-09-26 10:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

I skolan, men jag vågade inte prata med honom direkt, utan fick hans msn av hans klasskompis som jag pratat med tidigare. Sen gick det som det gick, trodde aldrig någonsin att han skulle visa intresse för mig. Första gången vi skulle ses, gick jag inte dit, jag var säker på att hans kompis lurade med mig, har varit med om det en gång.

Men sen bestämde vi träff igen, och han sov kvar hos mig.

Idag har vi varit tillsammans i 4 år och 17 dagar.

Vi träffades Irl och pratade på Kulturnatten i Uppsala <3

Maria
2011-09-26 11:18
#8

Jag trodde min man var en hundFörvånad

Jag skulle dejta en kille som jag kände lite ytligt som hade en hund. Vi skulle gå ut men han skulle hem och duscha först så han sa "-Du kan väl underhålla ***** medan jag duschar. Min man har ett smeknamn som mycket väl skulle kunna vara ett hundnamn så jag tänkte vad kul att leka med hunden en stund.

Nu hette den "riktiga" hunden Ludde och han var också hemmaFlört Den andre killen som var hemma delade denna lägenhet med min dejt.

Det var kärlek vid första ögonkastet. Jag vart helt förlorad. Glömde t.om av hunden LuddeSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Fridaaaa
2011-09-26 12:13
#9

Träffade min sambo i skolan. Skrattande
Jag själv skaffade pojkvän på annat håll och han hade tjej.
Men sedan gjorde dem slut och jag & min dåvarande pojkvän gjorde slut. Vi började prata i telefon nästan varje kväll, flera timmar. Och på msn men inte direkt mycket i skolan.
Sedan blev vi tillsammans i ca 1 månad, tog slut av olika anledningar.
Sedan bestämde jag & en tjej kompis att vi skulle ha dubbeldejt med han och en killkompis till han, slutade med att vi blev tillsammans igen och har nu hållt ihop i lite mer än 4 år och är förlovade  Tungan uteSkrattande

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Zolah
2011-09-26 12:19
#10

träffade min kille via en sida för nördar, geek2geek. xD

Jetaime
2011-09-26 12:50
#11

Jag träffade min pojkvän via mötesplatsen… En nät-dateingsida. Jag vet igentligen inte varför jag la upp en profil där, tänkte liksom mest "för skojskull" efter att en vän till min tipsat om det, då hon träffade sin nuvarande kille där. Såg en liten annons om mötesplatsen när jag var innne på någon annan internetsida, och tänkte "amen what the f*ck, varför inte!"

Sen efter att ha pratat ett tag på internet och så bestämde vi oss för att träffas på riktigt. Han bor i helsingborg och jag i Höllviken, så jag tog tåget upp till honom och det skulle bli en sån där klassisk första date med bio! Men det mesta blev totalt misslyckat, men det blev bra i slutändan ändå. Och det var nära jag inte ens gick av tåget, men idag är jag glad att jag gjorde det ;).

Vi har vatt tillsammans i lite mer än sju månader.

Vyer
2011-09-26 14:32
#12

Internet, vi hade några gemensamma vänner (irl) så det föll sig naturligt att vi började chatta. Det "klickade" direkt och vi träffades efter bara någon vecka. Sen gick det som det gick :>

Vi har varit ihop i två år - ett års distansförhållande och ett års samboförhållande.


[Ninjakossan]
2011-09-26 16:24
#13

Internet. Medlemmar på samma forum, chattade intensivt i ca 4 månader, sedan kom han och bodde hos mig tillsammans med två andra inför en forumträff. Vips så sov vi tillsammans och grät på perrongen två dagar senare.

Hade distansförhållande i ett år och sedan flyttade jag till honom, här har jag nu bott i två år. Lycklig som få =)

Annons:
BaraDu
2011-09-26 20:01
#14

Jag träffade min pojkvän genom att hans syster och min bror var tillsammans! :) Dom var tillsammans i ca 18månader. Jag & min pojkvän har snart varit tillsammans i 12månader. :)

Mona22
2011-09-26 20:11
#15

började chatta med min gubbe på ett kommunity i början/mitten av 2002, träffades i sept. blev tillsammans jan 2003.

Flyttade ihop mars 2006. Gifte oss i juli 2006.

Är så glad att jag hittat min självsfrände.

GabbiS87
2011-09-26 20:16
#16

Jag träffade min genom att vi bodde grannar när vi bodde "hemma". Mina föräldrar köpte hus i ett nytt område och på andra sidan häcken gick en snygging omkring som jag spanade in ^^ Tog väl några månader innan vi började prata och våran första dejt var en promenad med min hund! Nu har vi varit tillsammans i drygt 4 år och är sambos.

Sarah
2011-09-26 21:07
#17

Gick ner för trappen till en klubb, spanade på en snygging som spanade på mig när vi samtidigt gick ner för trappen. Visade sig att vi skulle träffa samma person och att jag hade hört talas om honom i 8 år. Tillsammans i 5 år nu.

[FruStein]
2011-09-27 07:44
#18

Vi träffades på den dejtingsida, faktiskt. ^^

[Ninjakossan]
2011-09-27 08:59
#19

#17

Vad rart det lät <3

Sarah
2011-09-27 11:30
#20

#19 ja :) tog några månader innan vi blev tillsammans men det var fint :)

Annons:
Salish
2011-09-27 20:13
#21

Heh. Vi gick i samma grupp i en gemensam kuurs för alla esteter när vi gick i ettan (vi går olika estetprogram). Jag tyckte alltid att han var väldigt söt och var alltid jätteglad när jag fick chansen att småprata lite med honom, men vi pratade först inte så mycket. Jag var dessutom hopplöst kär i en annan och han hade ett väldigt destruktivt förhållande. Sedan i början av mars kom det sig att han lyckades göra slut med sin flickvän, och några veckor senare blev jag kär i honom. Och ännu en månad senare tog han kontakt med mig via facebook. Han var nyfiken på mig sa han. Så vi blev bra vänner och jag trodde ju att han gillade mig. Brukade spana på mig i skolan och var alltid intresserad över vad jag hade att säga och sånt där. Sen fick jag reda på att han blivit dissad av en tjej han varit kär i ganska länge, jag blev förstås ledsen och tänkte att det var bäst att säga som det var. Han blev jätteförvirrad men sen blev han plötsligt kär i mig. Så en och en halv vecka senare kysste han mig när vi var i stan. Det var väldigt random men väldigt trevligt. Så det brukar vi räkna som dagen vi blev ihop. 30 maj. Nu har vi varit tillsammans i 4 månader. =)

cookie89
2011-09-27 21:38
#22

Skolan. Jag la märke till honom första dagen i skolan men vågade inte prata med honom då.. Tog väl 1 år innan vi var singlar samtidigt då vi började skriva på internet & han började umgås mer med en gemensam vän som jag umgicks med nästan varje rast.. sen gick det som det gick ^^ Hållt ihop i snart 4 år :)

[Pewsi]
2011-09-29 16:53
#23

Jag träffade killen första gången för några månader sedan, vi var på samma fest och passade på att snacka när vi båda var onyktra,
sedan sov jag hos honom och vi vaknade upp bredvid varandra dagen efter med gemensam baksmälla.
Vi satt halvnakna på balkongen och drack kaffe och diskuterade. Då insåg vi att vi hade en hel del gemensamt och att han faktiskt förstod en hel del om min bakgrund, därefter stöttade han mig och lyssnade ännu mer när han fick veta vissa grova delar som jag har upplevt.
Det kändes som om jag hade känt honom hela mitt liv.
Vi dejtar fortfarande men på kvällarna kan det hända att vi myser en del.
När vi är på stan håller vi inte på och kysser varandra och sådant, det blir en överaskning för alla vänner så småningom. Man ska inte ha så bråttom med allting har jag insett och vi tar den tid vi behöver för att lära känna varandra och jag känner att det håller på att byggas upp någonting extremt starkt mellan oss, det tycker han med.

Jag tror aldrig jag skulle lyckas hitta en sådan bra karl, hade i princip bestämt mig att bli lesbisk efter allt jag varit med om. Men han räddade mig och fick mig att inse att alla karlar inte är svin.

Mona22
2011-09-29 17:01
#24

#23 vad roligt för dig Skrattande.

[aammE]
2011-09-30 04:32
#25

På samma forum som Ninjakossan träffade sin partner. Träffades hos ett par bekanta (också från samma forum..) till oss båda efter att vi hade pratat i några veckor och så blev det som det blev, det var faktiskt väldigt fint. Glad

NinniH
2011-09-30 11:30
#26

Vi träffades via en internetchat. Träffades IRL ett tag senare och har nu varit tillsammans i snart 4 år och 5 månader.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

VeronicaKahlbäck
2011-09-30 11:44
#27

#23 Det lät supermysigt!

Ja min nuvarande som jag pratar med varje dag men vi har valt olika vägar i livet så som de ser ut nu har vi inget förhållande, förhoppningsvis blir det rätt tid och plats för oss en dag men det får tiden visa:)

Allt började med att våra vänner hade ett förhållande sen skulle de såklart para ihop oss men jag kunde absolut inte förstå hur dom tänkte för han var absolut inte min typ, deras förhållande fortsatte så vi sågs hos dem ibland men fann inget där.
Sen var de påskvecka så mycke dricka blev det, en av kvällarna hamnade vi ensamma kvar på festen då han var portad från krogen och jag inte alls var sugen på att gå dit, egentligen skulle vi till en annan fest men mitt i allt det här och alkoholen så blev allt väldigt passionerat så vi var kvar när alla kom tillbaka men då gick vi vidare hem till han.
Sen har de helt enkelt bara fortsatt så, känslorna var dom samma när vi vaknade och även nu.
Men som jag nämde tidigare hade vi lite olika planer i livet så vi har flyttat åt olika håll men vi låter tiden utvisa vad de blir av det här.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Annons:
Anna
2011-09-30 13:48
#28

Online, på en foto/konstsida. Jag är fotograf och han är konstnär. Vi har varit tillsammans i snart 9 månader, varav 6 månader ifrån varandra pga distans.

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

SaraC
2011-10-02 01:07
#29

Genom gemensamma vänner. Hade umgåtts med samma folk i över 10 år men så blev det mer intensivt och vi fastnade för varandra.

Nu har vi varit tillsammans i 3 år och några månader.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Neess
2011-10-19 23:12
#30

Perfekt letade just efter den här tråden, älskar att läsa om hur andra träffades. Tänkte ju såklart skriva ett litet inlägg också XD

Få se nu jag och min pojkvän har varit tillsammans i 4 månader men vi sågs en gång tidigare innan vi träffades på riktigt.

Jag var påväg till en agilitykurs som hölls ute på hässlö i Västerås. Jag gick dit å på vägen mötte jag en snygg kille som var ute med den sötaste naken hunden. Vi tittade på varandra å log men vi gick bara förbi varandra så det var inge mer med det. Men jag tänkte på honom hela den dagen å var ganska okonsentrerad på kursen. Några månader så kommer en killkompis på besök och med sig har han killen jag mötte påväg till agilityn. Jag tänkte ju inte på det direkt men gud vad jag kännde igen honom så det första jag gör är att krama honom. Han blev ju lite förvånad eftersom han trodde att vi bara skulle skaka hand men nej. Det var nog det han tyckte om att jag var så glad å öppen. Han sa inte så mycket då men efter någon månad så blev det allt mer och senare så fick jag veta att han gillade mig från första början. Så från att se varandra på en promenad till att han helt plötsligt står i min hall några månader senare. För mig låter det lite som ödet ;)

Allt ordnar sig tillslut

Mona22
2011-10-20 07:20
#31

#30 det var verkligen speciellt. vilken tur du har som träffade honom igenGlad

JossanH
2011-10-20 10:51
#32

Jag träffade min sambo på en fest hos en av mina bästa vänner. Hon hade bjudit lite tjejer som gått i hennes klass på gymnasiet. Jag kände alla men mer eller mindre ytligt. I vilket fall som helst så hade en av tjejerna med sig sin expojkvän (då dom fortfarande är vänner). Jag visste vem han var men det var väl typ bara det.

Planen var att vi skulle ut i Linköping efter, men jag lyckades dricka så mycket att jag fick gå hem och spy redan vid 22 på kvällen.. Det sista jag sagt innan jag snubblade ut var "efterfest hos mig sen!"..
Och jag var ju den som hade fixat skjuts från tåget på natten för att alla skulle ta sig tillbaka hem.

Vid typ 12 på natten så vaknade jag hemma i sängen igen, spydde, och var sedan pigg. Ringde skjutsen, ringde mina vänner och sa att skjutsen fortfarande skulle komma.
Följde med och hämtade alla och bjöd in på efterfest och mat.

Min blivande pojkvän var med och han skulle egentligen sova hos en kompis, men jag sa att jag bjöd på mat om han följde med och han råkade vara extremt hungrig så han kunde inte säga nej ;)

Vi vaknade upp i var sin ende av soffan och skrattade och pratade. Man kände väl av lite vibbar men ingenting hände.
Ett par veckor senare hade han skaffat facebook och jag var kanske hans 10e vän där, vilket sa väldigt mycket.. ;)

Det visade sig att han skaffat facebook bara för att ragga upp mig ;P Och det funkade ju tydligen! Nu har vi varit tillsammans i 3,5 år!

Sajtvärd på Iller.ifokus

Hyrrokkin
2011-10-20 13:28
#33

Happy Pancake, där vi båda hängde för skojs skull. Vi snackade på msn nästan dygnet runt i en vecka innan vi bestämde för att träffas bara för att vi trodde vi kunde ha så kul ihop. Vi gick på Skansen (mitt i vintern, urmysigt!), åt och sedan följde han med mig hem, Här har han stannat sedan dess. Nätterna han inte sovit här går nog att räkna på en hand.

Det tog dock ett tag innan vi verkligen blev tillsammans. Han hade massor i skolan och jag planerade en långresa, så ingen av oss ville eller hade tid att gå in i ett seriöst förhållande. En månad senare var vännerna trött på allt kärlekstjat och dom sa hela tiden "Men ser ni inte hur ni håller på, ni ÄR ju redan tillsammans". Och ja, det var vi väl, inofficiellt. Så vi gjorde det officiellt och har nu varit tillsammans i 8 månader. Och ja, han flyttade in helt och hållet och adressändrade för ett halvår sedan :)

JustMySelf
2011-12-01 18:17
#34

På internet. Började flirta helt oseriöst med varandra, pratade lite på msn och sms. Det höll väl på så några veckor och sedan tappade vi kontakten. Nästan ett år senare skrev han till mig på msn och frågade vem jag var, för det hade han tydligen glömt.

Vi började smsa igen, prata lite i telefon och så, och sedan bestämde vi oss för att träffas. Vi hade tänkt ta en promenad i stan men det började regna så det slutade med att vi satt på ett café och pratade i 4 timmar

Glad

Annons:
snuttis
2011-12-01 20:49
#35

På ett dansställe men det är också 27 år sen. Så annorlunda det är nu för det verkar vara som att man ofta träffas på internet.

pyromanen
2011-12-01 21:02
#36

Allra först var jag KRAV-kontrollant och han ekobonde och jag var hos honom i jobbat för att kontrollera hans odlingar och får :-)  Fast då hade både han och jag sambo.

Några år senare träffades vi på fest hos en gemensam kompis.

Zizza
2011-12-02 00:04
#37

Jag träffade min partner i en loge i skogen (Fest) bakom röken av en vattenpipa som han satt å drog från. Sedan lämnade jag mitt nummer till honom (Underligt nog så hade jag skrivit rätt, var rätt packad) En månad efter skrev jag till honom och vi började umgås lite smått som vänner .. tog lite över ½år innan vi blev tillsammans. 

Nu har vi hållt ihop i snart 1½år :) och får en lägenhet 1/1-12

Mvh. Sanne & Djuren

81an
2011-12-12 11:27
#38

träffade min pojkvän via en gemensam tjejkompis, visade sej att vi hade massa gemensamma vänner.  det klickade direkt o nu har vi varit tillsammans i över 10 år o har en dotter ihop. nu kollar vi efter hus o har planer på o gifta oss:)

<3 kärlek <3

Aniara4
2011-12-12 11:57
#39

Vi träffades på en dejtingsajt, den sunkigaste gratissajt som fanns. (Ja, nu finns det ju ännu sunkigare otrohetssidor och sånt förstås.) Vi är nämligen rätt snåla båda två och hade ingen lust att betala. Guld i mun

Där fanns verkligen otroligt mycket skit och man blev ganska härdad efter ett tag. Jag hade faktiskt gett upp om dejtandet och hängde mest kvar för att diskutera i grupperna och med de kompisar jag fått där fast jag inte alls var ute efter nya vänner från början. (Flera av dem har jag fortfarande kontakt med och träffar IRL.) Så jag blev först lite ställd när jag fick ett mail från nån okänd snubbe, jag hade nästan glömt att det var en dejtingsajt jag var på.

Men hur det nu var så slutade det med att vi gifte oss för ett tag sedan. Glad

ChristineL
2011-12-12 11:58
#40

På krogen, en sån där kväll jag bara skulle ut och ta nån öl med vänner och absolut inte letade efter nåt ragg. När vi skulle gå hem hittade jag 120:- på golvet så vi går glatt vidare till ett annat ställe. Jag lade märke honom på en gång när vi kom in, men var som sagt inte intresserad av nåt just då. jag och min vän beställer tequila och öl/cider för våra upphittade slantar och tar ett bord. Efter en stund slår han sig ner bredvid mig, mitt första intryck är "Vilken full människa!" Han var inte odräglig utan sluddrade mest :P Sen försvinner han bort med min kompis, så jag tänkte jaja, då var det henne han var intresserad av. Sen kommer han tillbaka med en cider till mig. Han hade tagit med henne till baren för han ville veta vad jag drack ;) Han vill följa med mig hem, jag säger nej, han vill att jag ska följa med honom hem, jag säger nej :P han får mitt telefonnummer bara för jag tänker att han är så full så han kommer inte komma ihåg det ändå.

Två dagar senare ringer han och vill bjuda ut mig på middag :) Vi har varit tillsammans drygt tre år, bott ihop i två och köpte nyligen hus tillsammans :)

nezeel
2011-12-12 12:14
#41

På en musikfestival. Under en nyligen inledd jag-är-singel-och-nöjd-med-det-period.

Vi kom fram till att vi båda hade biljetter till att se samma band månaden därpå. Ett ganska litet band som inte så många känner till, men som vi båda tyckte var fantastiskt bra. Vi bytte nummer (och msn som man använde då).

Efter jag kom hem så chattade och smsade vi nästan varje dag. Blev dökär i honom med en gång. Vi hade så mycket gemensamt, och utseendemässigt min typ på pricken. Tyckte till och med han var lite för snygg för mig. :P En månad senare tog det fart, och vi har nu varit tillsammans i 4 år. Nästa år flyttar vi ihop.

Annons:
Aniara4
2011-12-12 12:16
#42

Min bästa kompis träffade f.ö. sin man när hon för ovanlighetens skull åt lunch ute istället för att ha matlåda, och restaurangen var fullsatt så de var tvungna att dela bord.

Emelie-E
2011-12-12 13:51
#43

På Bilddagboken :P Han kommenterade en av mina bilder, fick svar och sen fortsatte pratet på msn ^^

Men jag visste vem han var redan från början i stort sett, vi har gått i samma skola. Han visste nog däremot inte vem jag var :P

Men nu har vi snart varit gifta i två år och har det väldigt bra =)

Toxics
2011-12-12 15:51
#44

Genom en gemensam vän. Vi umgicks med samma vänner i ca ett år. Sen blev det bara så att det vart vi. Han var en "raggare" då. Raggade på tjejer och så. Tills han fick upp ögonen för mig. Vi var inte tillsammans de första halvåret. Men vi ägnade oss bara åt varnadra. Höll inte på med andra ochså. Och sen ville han ta mig ut på "officiell dejt" Och på den vägen vandrar det. Nu har vi varit tillsammans i snart tre år =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[Surina]
2011-12-12 17:53
#45

Träffade min pojkvän på ett online spel :P Var kompisar över nätet ca 3 år sen så träffades vi på Dreamhack.

Nu har vi varit ihop i 3 år och 3 månader :)

Mandusius
2011-12-14 15:09
#46

Träffade min på scouterna;) har nu varit tillsammans i 5 år ^^ jag är 20.

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

Elshira
2011-12-14 16:48
#47

Vi träffades när vi började sjuan (gick i högstadiet tillsammans). Vi blev bara bekanta, han var kompis med mina kompisar och på så vis träffades vi efter skolan. Kommer ihåg i åttan när vi spelade bond på ps2, och det enda han gjorde var att försöka döda mig. 13-0 till honom… Han ägde mig xD

Sedan vart vi ihop i början på nian, och höll ihop tills nästa sommar. Då jag mådde väldigt dåligt pga problem hemma. Jag visste varken ut eller in så det tog slut för jag inte orkade med mig själv ens.

Första året på gymnasiet träffade jag en kille i klassen, men vi insåg efter lite mer än ett halvår att vi inte borde vara mer än vänner, och så var det med det. Den andra killen träffade jag via Tibia (onlinespel), där jag efter drygt ett halvår blev dumpad. Han ångrade sig sedan, men han var ingen bra kille så det fick vara så…

I slutet på tvåan insåg jag att jag ville byta linje och det gjorde jag. Fick av en slump ett sms från exet (han i nians) mobil, det var en kompis som busade typ, fast till fel person. Vi började prata lite och vi träffades som KK under sommaren, fast kk med ensamrätt typ… xD

Vi insåg snart att vi båda saknat varandra väldigt mycket, både hade "vuxit till sig". Det ena med det andra, och vi har varit ihop igen i snart 3 år, och har bott ihop i ett år. Och båda är glada och lyckliga!

Så efter lite omvägar så blev det vi i.af… Högstadiekärleken levdre kvar ;)

Hakuna matata!

Inkanyezi
2011-12-14 16:54
#48

Jag träffade min fru när jag hyrde rum hos henne när jag för nästan tolv år sedan första gången reste till Kuba för att jag var nyfiken på musiken där. Jag reste dit flera gånger och gjorde väldigt många olika saker, mest relaterade till musik, och vi kände varandra i ett par år innan vi blev ett par, och ytterligare ett år senare gifte vi oss. Jag hade engagerat mig en del i hennes familj under tiden före; bland annat finansierat dotterns emigration med ett barnbarn. Vi har varit gifta i snart nio år nu.

Annons:
Åsa S
2011-12-14 17:20
#49

Bara varit ihop med minpojkvän i ca 4mån men jag hittade honom på en gratis dejtingsite

ElinaPersson
2011-12-14 19:52
#50

Träffade min nuvarande kille Niklas via hans kusin Daniel..

Det var förra sommaren och jag hade precis kommit ur ett väldigt stormigt förhållande..

Blev tillfrågad av Daniel om jag ville följa med och spela basket med hans kusin ( Jocke - Niklas bror), Jockes flickvän Sofie och Niklas.

Självklart svarade jag ja eftersom att jag fortfarande hade det jobbigt med mitt ex som ständigt tjatade om att jag skulle komma tillbaka till honom och sluta umgås med andra osv.. Så det var för att komma bort från allt och unna mig åt sånt jag tycker är kul, just UMGÅS..

Kommer dit och får träffa Jocke, Sofie & Niklas för första gången. Det var verkligen nyfikenhet vid första ögonkastet, hans ögon är grymt charmiga! Så jag spana in honom i "smyg" på basketplanen men fick veta av Sofie senare att det var ganska uppenbart att jag var intresserad, samt att hon märkt av att Niklas spanat tillbaka - haha..

Niklas som bor i Stockholm var enbart på besök hos sin bror som bor i samma stad som mig och det var lite trist att han skulle åka hem eftersom jag blev såpass intresserad vid första mötet..
Men jag leta upp han på Facebook, spanade lite extra, kolla vad han hade för intressen, vilka han kände (han har bott i min stad i ca 17 år tidigare) osv..

När vi sedan träffats några gånger så kolla jag helt enkelt upp hans nummer via Eniro och skickade ett sms som innehöll texten "du är väldigt vacker"..

Det blev början på ett väääldigt bra och lyckligt förhållande! Firade faktiskt midsommar med han och hans mamma som bor i Dalarna bara någon månad efter vi blivit tillsammans! :)

Hittills har det hållt 6 ½ månad! Skrattande

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

Wand
2011-12-14 23:23
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Jag träffade min pojkvän på en hemsida vid namn emocore.se (lol)

Han skrev till mig att jag var läskig för att jag besökte honom så ofta, går alltid in på senast inloggade och då råkade han vara senast inloggad ganska många gånger.

Sedan började vi prata och efter en månad blev vi tillsammans, den 25:e maj -10. På sommaren, den 6:e juli har jag för mig, så träffades vi för första gången. Han var här i 2 veckor.

Nu har vi varit tillsammans i 1 år och snart 7 månader. Stronger than ever.

Det verkliga livet existerar i fantasin. Did I mention demons?

Upp till toppen
Annons: