Annons:
Etikettotrohet
Läst 10008 ggr
[QInfinity]
11/10/11, 12:56 PM

Otrohet... gränser?

Hejsan…

Jag gjorde nyligen slut med min kille då jag kom på honom för 3dje gången med att sex chatta i webcam med andra, svenska tjejer! :(
Jag såg det som ett stort svek och jämställde det med otrohet..
Dock såg han inte på det på samma sätt, utan liksällde det med vanlig porr.. Vilket jag vet att han tittat på, och tyckt varit okej!
Men när jag kontrade honom och frågade vad han skulle tycka ifall jag satt och onanerade till en okänd kille i en chatt.. Så fick man det inte helt oväntade svaret att, han inte skulle tycka var så kul han heller…. Och att han troligtvis skulle reagera på samma sätt som jag gjorde..

Han fick ett ultimatum att sluta upp med det NU och föralltid, då jag inte accepterar den sortens beteende i vårt förhållande. Det var ggn nr 2 jag kom på honom med att göra det.. MEN, dagen därpå efter att ha ställt ultimatumet att sluta med sex chatt eller jag gör slut.. Så överraskar jag honom lik förbannad med att sitta framför datorn med en halvnaken tjej i webcam… RESPEKTLÖST!!!

Alltså… Om det nu varit så att vi varit otydliga med var gränsen för otrohet går.. Så var jag VÄLDIGT tydlig med det dagen innan jag gjorde slut. Men uppenbarligen gick det inte in i hans trånga skalle! :(

Så, till min fråga?! Vad anser ni vara otrohet? Gränsen för otrohet osv!?
Jag anser ju att gränsen från att "bara" sex chatta lite oskyldigt.. leta rätt på tjejer/killar på sexdejssidor osv, är hårfin till att det ska leda till IRL sex träffar! Särskilt när man har en partner som arbetar borta väldigt mycket…. Det är väldigt svårt för min del åtminstone, att kunna lita på att det verkligen stannar vid chatt! :(

Mvh Bedragen.. eller?

Annons:
aangeleyes
11/10/11, 1:03 PM
#1

tråkigt och höra :( jag tycker gränsen är att man börjar få ett intresse för någon annan dvs om man nu lever i en parrelation. ett intresse som leder ex till något mer. Visst kan man tycka någon är attraktiv men det kan ju stanna där isåfall. Att ha tankarna på någon annan i en relation , troligtvis är det något som inte är bra i relationen eller att tyvärr en person kan inte hålla sig till en. Men det är ju såklart min åsikt .. tycker det var starkt av dig att du lämnade honom , en del infinner sig dock i sådana situationer vilket gör det svårt att tänka rationellt när känslor är inblandade. sköt om dig tjejen

Honestyisdead
11/10/11, 1:31 PM
#2

Sexchatta är otrohet för mig. Men att kolla på porrfilmer är okey, så länge det inte är någon tjej eller kille med på filmen som man vet vem det är. Porr ska ha med okända människor att göra, eller oss, om ni förstår vad jag menar.

Telefonsex går också bort.

Även kontakt med andra tjejer bakom ryggen på mig räknar jag till otrohet, eftersom något inte står rätt till om killen måste dölja det för mig. Är det bara vänskap så är man ju öppen med det.

[swiss]
11/10/11, 1:39 PM
#3

Oj, det kunde ha varit jag som skrev denna tråden.
Fast det har ""bara"" hänt en gång för oss (en gång för mycket!) och det var mycket mycket nära att jag gjorde slut då, för ca tre veckor sedan. Men jag har bestämt mig för att ge det en ny chans, men i mina ögon så är man otrogen om man sexchattar/camsex mm för det enda som skiljer är ju faktiskt bara en datorskärm.

Det är svårt att säga exekt allt vad otrohet kan vara, men för mig kan man vara det både i tanken och fysiskt. Om man lever med en partner men har känslorna hos någon annan och ändå stannar hos "tryggheten" för att man inte vet vad man kanske får annars. Sedan är det sex, camsex, sexchatt, telefonsex, kyssar, smek och annat som kan vara intimt. Även att dölja en del saker tycker jag kan räknas som otrohet, tex dölja vänner av motsatt kön bara för att man tror att partnern kan bli ledsen/svartsjuk mm.

Vanligt porr med okända personer tycker jag är helt ok, men det är en enorm skillnad på att se på porr och att ha camsex eller vara otrogen på andra sätt.

Det är aldrig kul när något sådant händer, men när din kille gång på gång upprepade det så är han inte mycket att ha ändå. Det kommer bli bättre igen, du kommer hitta någon som också är helt trogen och monogam.

Denna kommentar har tagits bort.
Magrat
11/10/11, 4:36 PM
#5

#3 Även om man inte är monogam så räknas det där till otrohet, att vara polyamorös betyder nämligen inte heller att det är okej att smyga bakom ryggen och ljuga, det är otrohet.

För mig går gränsen för otrohet när min partner börjar smyga och ljuga om andra. Skulle min partner däremot säga att han vill ha en relation med någon annan, oavsett känslomässig eller sexuell skulle jag inte se det som otrohet, eftersom han då är öppen med det.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[Mairah]
11/10/11, 6:59 PM
#6

Sexchatt på nätet är helt klart otrohet för mig. Obestämd Han beteende mot dig är totalt respektläst!!

Försök hitta dig en kille som bara har ögon för dig istället FlörtSkrattande

Annons:
francesca1
11/10/11, 8:15 PM
#7

För mig är det inte otrohet när det inte är irl. Jag tycker man måste ha rätt att fantisera om andra sexuellt, chatta, sms:a, prata i tel och även träffa andra fast då bara som kompis, typ bio, fika utan att ha någon redovisningsplikt till sin partner. Därmed inte sagt att man ska dölja det men det ska inte vara ett krav att nu måste jag säga vad jag gorde ikväll medan min partner jobbade

Men om ni båda var överens om att sexchat är otrohet och talat om det dagen innan så var det såklart otrohet i erat fall

pyromanen
11/10/11, 8:30 PM
#8

Eftersom gränsen är så olika för olika mnniskor måste det enda vettiga vara att faktiskt prata i varje relation om vart man har varandras gränser så att man vet.  Har man inte pratat kan man ju gå runt med var sin bild av vad otohet är och tro den andra tror samma.

Banankaka320
11/10/11, 8:44 PM
#9

Ja jag räknar det som otrohet, att direkt live sexchatta med ngn, även skicka bilder/text/ljud osv. Porr är något som är inspelad av proffs (? .. det lätt fel men ni förstår..)


hus-musen
11/10/11, 9:29 PM
#10

Japp, man bör prata om saken och reda ut vart gränserna går i ett förhållande.

Visst, alla har rätt till att fantisera, men att sexchatta, ha camsex, telefonsex är ju inte en fantasi, det är en aktiv handling med någon annan. Mao otrohet tycker många i min omgivning.
Personligen ser jag väl inte så hårt på sex om jag får veta det före! Jag vill inte höra om det efteråt eller av någon annan.

Qui dormit, non peccat

 


Honestyisdead
11/10/11, 9:31 PM
#11

#10 Håller med, det är en aktiv handling och inte längre en fantasi.

francesca1
11/10/11, 9:39 PM
#12

Ja naturligtvis måste man vara överens med sin partner om att båda tycker det är ok med camsex osv. Det vet jag att min kille sysslar med också (liksom jag) som en krydda tex då vi kan vara ifrån varandra långa perioder pga jobb. Att göra något sexuellt fysiskt med andra irl som kyssar osv där är våran gräns

pyromanen
11/11/11, 9:59 AM
#13

Tror inte jag skulle betrakta det som otrohet. Men däremot som ett fullständigt osmakligt beteende och något som skulle får mig att stänga av och inte vilja ha med personen att göra.

Annons:
[Jessica_91]
11/11/11, 4:59 PM
#14

Såg på tv någon gång ett program om otrohet där programvärden sa ungefär att "Allt man gör med en person av det kön man dras till, som man INTE vill att ens partner ska få reda på räknas som otrohet".

Själva betckningen "otrohet" kanske är lite väl stark i alla de tänkbara scenarion men annars tycker jag om det citatet. All sorts aktivitet med personer av det kön man dras till som man känner ett behov av att dölja ska man alltså inte pyssla med!

Olika personer har ju uppenbarligen olika gränser, jag tycker att man antingen får acceptera sin partners gränser eller så gör man slut. Att gå över de gränserna i smyg är inte okej.
Jag tycker inte heller det är okej att kompromissa som vissa gör. T.ex att partnern får vara otrogen så länge han/hon inte gör det i hemmet. Om man mår dåligt av att ens partner flirtar/sexchattar/har sex med andra, och partnern i sin tur inte tänker sluta fast än att man ber honom/henne, så ser jag ingen anledning till att man ska vara kvar i ett sådant förhållande.

Jag hade känt mig fruktansvärt kränkt om jag råkade ut för samma sak som dig TS, speciellt om jag redan gett honom chanser att sluta med sexchattandet. Han visste hur ledsen du blev av det, ändå valde han att fortsätta trots ditt ultimatum och då är han inte värd dig!

Namiko
11/11/11, 10:42 PM
#15

Jag tycker att #14 har fått till min åsikt rätt bra. Känner man att man måste dölja något så har man troligen gått över en gräns.

För mig är otrohet ett svek, att gå bakom ryggen på mig eller ljuga för mig. Är man bara öppen och ärlig om vad man gör med andra så har jag inget emot det. Jag behöver inte veta allt så länge man inte döljer det för mig. Det blir lite luddigt inom relationsanarki men ärlighet och kommunikation är det viktiga, börjar man ljuga och dölja saker så kommer relationen att gå utför snabbt.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Huldan
11/11/11, 11:46 PM
#16

Jag tycker att det i en realtion är viktigt att prata om vad som är ok och inte, helst innan något händer.

Det finns inget rätt och fel i var man drar gränsen, så länge båda är nöjda och inte känner sig begränsade i sitt vardagliga liv.

För mig coh min sambo går gränsen IRL vid puss på munnen, dvs. kramar och dans är ok. Via internet är det okej så länge han inte känner personen sen innan. Då tycker jag nämligen det blir för personligt.

[QInfinity]
11/12/11, 3:36 AM
#17

Hej allesammans! Och tack för era synpunkter!

Håller med er överlag vad beträffar det som hänt.. Jag orkar verkligen inte vara i ett förhållande, där min pojkvän hellre söker sig till andra tjejer för att tillfredställa sina behov. Särskilt inte när han inte fixat att sköta det i vårt förhållande pga flera olika skäl. 
Det har varit allt ifrån lägenhetsrenovering, till bilmotorer.. Allt sånt har tagit upp så otroligt mycket tid ifrån vårt förhållande.
Vi gled väl ifrån varann nånstans där… Men jag förstår inte varför det ska vara så svårt att bara sätta på mig, istället för söka kontakt mer andra på internet?! 
Något har varit allvarligt fel.. Så mycket inser jag såhär i efterhand!

Och jag håller med er #2 #3 och #14..
Att han bara ansträngt sig för att hålla det hela hemligt för mig, gör det till något förbjudet.. Även i hans egna ögon måste det ju innebära?
Om han nu tyckt att det varit samma sak att se porrfilm, som att sex chatta.. Varför har han då inte gjort det öppet? Eftersom jag aldrig haft något emot att se på porrfilm! :S 
Han hade ju en särskilt msn-adress för endamålet.. Och ja.. Han raderade sin sex dejtsida.. MEN.. Jag har dock efter lite Insider funnit att han har ÄNNU EN msn-adress som han är aktiv på fortfarande…

Så.. Slutsatsen jag eventuellt kunnat dra, är att han kanske är sexmissbrukare? 
Han bönade och bad att jag skulle ta honom tillbaka förra veckan.. Han sa han skulle radera ALLT han hade på internet.. Men vad är det jag upptäcker?? Jo, att han skiter rakt och blank i vad jag sagt åt honom vad beträffar hans sex aktiviterer på msn..
Vi har trots allt haft en diskussion om att vi kanske ska försöka igen, fast om ett tag.. Så han får "reda ut" sitt liv..
Men.. Med tanke på hur lite tyngd det verkligen har legat i det han sagt åt mig hitills, så bryr han sig inte om hur jag ställer mig till hans beteende. :( Han verkar ganska tillfreds med att leva som han gör.
Dvs.. ett liv utan mig! :S

Nej fy fan… Om man ändå bara kunde släppa taget och inse att man inte betyder lika mycket för honom, som han gjort för mig! :(
Blir så ledsen på alltsammans… Att vissa killar/tjejer verkligen inte bryr sig om sina  partners..
Man har väl bara varit "bra och ha", med tanke på allt man gjort och ställt upp för honom.. :( Var väl trist för honom och förlora en sådan person.. När man kan både ha kakan och äta den, så att säga… GAAAAAH

[QInfinity]
11/12/11, 3:46 AM
#18

forts på sexmissbrukar funderingen… gled ifrån ämnet..

Jo… Att han struntar i vad jag säger angående sex chatt, och istället skaffar ytterligare en msn.. som han tror att jag inte är medveten om!
Så går han väl och tror att jag kanske tar tillbaks honom, i god tro att han slutat upp med sitt sex chattande.. Och vi ska leva lyckliga! Men i själva verket fortsätter han som ingenting har hänt?! 

Shalala… Känns som hans behov/beteende är närmast sjukligt!
Eller också så är han bara ytterligare ett respektlöst svin, som bara tänker på sig själv?!!

Bli fan galen på att vara tjej.. Man vrider, vänder och överanalyserar precis ALLT!!!
Om man bara kunde släppa greppet och gå vidare… Eller om man bara gjort slut tidigare av annan orsak, innan allt det här kom till ytan.. Då har man sluppit må skit och klandrat sig själv för att kanske vara ful eller oattraktiv! :(
Mitt självförtroende hade ju varit något bättre då kan jag ju säga…. 

Mvh

hus-musen
11/12/11, 11:29 AM
#19

Om det är som du säger ett missbruk så har det inget att göra med hur du är eller ser ut för det första. Det är själva grejen med cam och internet som gör det spännande, sexigt och som lockar.

Sen så det faktum att han ljuger om det är inte ok! Alla är vi ju olika, och man har rätt till "egentid", men det ger en inte rätt till att gå bakom ryggen på sin partner.
Kan du inte lita på honom så var inte med honom  helt enkelt.

Han verkar inte förstå hur du ser på saken, har du konfronterat honom med den andra adressen?

Qui dormit, non peccat

 


[QInfinity]
11/12/11, 2:39 PM
#20

#19  Ja, det är ingen lätt situation.. Jag skulle nog kunna förlåta honom, om det är så att han lägger av med sina dolda aktiviteter.. Eller helt enkelt lyfter fram problematiken i vårt sexliv som lett till att han ens har detta behov. Försöker få mig att förstå varför han gjort det osv.. (Dock verkar detta varit något han pysslat med en längre tid, eller till o från innan vi träffades med? Det vet jag ju faktisikt inte i dagsläge..)
Då kanske man kan komma fram till nån form av kompromiss eller liknande.. För det ska ju trots allt vara samma regler som gäller för båda parter i ett förhållande. Får han, så ska jag också..

Fast nu kommer jag ju inte försöka acceptera att han fortsätter med att ha kontakt med andra tjejer för sexuella utspel.. Det skulle jag må dåligt av i längden.. Tänkte mer på att man kanske kommer överrens om att vi chattar med varanndra på samma sätt, om det är det som triggar honom sexuellt?!
Men då krävs en hel del från hans sida att kunna bevisa att han menar allvar! Att det bara är MIG han vill vara med osv.. Men hitills har han ju inte visat särskilt mycket till förbättring.. :/

Ja nej… Jag har inte konfronterat honom med den andra adressen ännu! Eftersom vi inte är tillsammans för tillfället, så tänker jag inte göra en särskilt stor grej utav det.. 
Den biten kommer jag ta den dagen han kommer och visar att han vill ha kvar mig som flickvän!

Tyvärr är situationen som så ganska komplex och besvärlig på många sätt just nu.. 
Hans pappa är döende i cancer och de har tidigare inte haft kontakt under ca 13år pga svårt alkoholmissbruk.. Men nu i samma veva som jag kom på honom med sin sidoaktivitet, så tog hans pappa kontakt med honom och vill väl ha nån form av chans till försoning innan han dör och det är för sent. :(
Så det är rent av KAOS i min kille/ex liv just nu.. Hans pappa som aldrig funnits där för honom ska dö.. Och hans flickvän har gjort slut pga sex chatt som han ansett varit en "oskyldig grej" från hans sida..

Kommer försöka ligga lågt ett tag till alls fått sjunka in tror jag.. Även om det tär på mig känslomässigt! Men man vill så gärna tro att det man haft tillsammans betytt mer än bara trygghet!

Mvh galen eller galnast

Annons:
[swiss]
11/13/11, 12:46 PM
#21

#17 Ja, det är lite knepigt med sex-porrmissbruk/beroende och när han faktiskt inte slutar även när du talar om hur illa det gör dig så är chansen inte stor att han ändrar på sig, tyvärr.

#19 Jag tycker faktiskt att du ska gå vidare av det jag läser. Det kommer krävas otroligt mycket energi till att det bara Kanske kommer fungera "igen", att han Kanske ändrar på sig, att du Kanske ska kunna lita på honom igen, att han Kanske kommer bevisa att du kan lita på honom, att du Kanske kommer kunna må bra med honom igen.
Alldeles för många kansken, om du går vidare nu och bygger upp ditt självförtroende igen och är för dig själv ett tag så kommer du att komma över det mycket snabbare än om du fortsätter älta allt och hoppas på att han ska ändra sig. Om det är meningen att det ska vara ni så blir det kanske så i framtiden istället, tills dess kan du må bra och hitta på bättre saker.

lintor
2/11/13, 2:48 PM
#22

Vet precis hur du känner!! är i samma sitution som du varit i…

Jag anser att otrohet är när man chattar med någon specifik och visar sina privata delar…. och pratar sexuellt!!! det är skillnad från porr och sexchatta…. bara att han själv skulle tycka att det inte var okej att du gjorde det gör att det är inte är okej!! då vet han ju själv att det är fel men har inte vett eller respekt i huvudet att inse det eller sluta med det….. vet hur svårt det är att själv inse att han faktiskt varit otrogen och göra slut, själv har jag inte kommit så långt! du är stark! och jag håller fullständigt med dig, gränsen för otrohet är chatta…. och som i någon kommentar jag såg "så fort något med det andra köner händer så anses det vara otrohet" jag precis… dom försöker dölja det, när dom väl blir kontfronterade så säger dom bara saker för att det ska låta bra…..

Ta hand om dig! :)

bellanova
2/11/13, 3:31 PM
#23

Man har väl olika syn på saker tydligen

Otrohet är för mej när partnern utan att tala om det innan har sex med en annan person jag inte samtyckt till.

Dvs jag tycker INTE typ sexchat,nakenbad eller trekant är otrohet

men som sagt finns ju inget som är absolut  rätt eller fel här

Honestyisdead
2/11/13, 3:55 PM
#24

Trekant är väl aldrig otrohet, då är ju båda med på det. Är det med andra än partnern och man gör det bakom ryggen blir det genast en annan sak.

viktoria91
2/11/13, 5:09 PM
#25

Allt utom mainstream porr. Alltså kyssar, gången, smek, webcam, m,m. Vanligt porr bryr jag mig inte om men allt annat.

ramm5tein_
2/11/13, 5:44 PM
#26

Herregud, det där är ju som vilket svek som helst. På vilket sätt kan det liknas vid porr då han faktiskt sitter tillsammans med en annan tjej och gör allt det här? Jag tycker det handlar minst lika mycket om känslorna,  att han helt enkelt känner att han måste göra det här. "Skit samma att jag har en flickvän", jag måste sitta och sexchatta. Jag är så jävla sugen, jag måste sitta och runka till en annan tjej. Det går inte annars.

Det är ett vidrigt och svinigt beteende och du ska inte lägga något på dig själv om du varit otydlig med vad du tycker är okej och inte. Har man ett så kallat öppet förhållande där man till och med kan ligga med andra så ja, då har man ju bestämt det. Men i allra dom flesta förhållanden har man och bör bara ha ögon för varandra, och då spelar det ingen roll om det är kroppsligt eller i cyberspace.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Tomteslakt
2/11/13, 6:21 PM
#27

För mig går gränsen till otrohet vid när personen i fråga inte är öppen och ärlig med det han/hon vill.
Jag är monogam men polysexuell, så för mig är det ingen stor grej att partnern har sex med någon annan så länge det sköts snyggt, ärligt och öppet samt med skydd om det inte är någon man känner vääldigt väl.

Tror mycket som sexchatt, telesex, camsex, noveller m.m. dock kan ge inspiration och nya tankar och idéer. Samt att det för mig är bland det sexigaste med en person som kan egga någons fantasi med det skrivna ordet.
Och jag skulle aldrig vilja tvinga min partner till att sexuellt eller relationellt hålla sig till mig. Då känns det för mig som att jag stänger in partnern.

Otrohet går då som sagt vid när det sker i skymundan.

Annons:
ramm5tein_
2/11/13, 6:29 PM
#28

#27 Fast du beskriver ju en typ av öppet förhållande… Det verkar inte som att TS med partner har det.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Tomteslakt
2/11/13, 6:53 PM
#29

Precis, men fortfarande finns det otroheter i sådana förhållanden också. Så länge man går över de gränser man gemensamt satt så är det ju att räkna som otrohet. Och hon frågade vad andra anser som otrohet.
TS:s partner kanske passar bäst i ett öppnare förhållande.
Och frågan är ju då hur TS:s partner själv skulle reagera på att TS onnanerar med andra i cam, byter bilder m.m….

ramm5tein_
2/11/13, 7:17 PM
#30

#29 Jo det är klart. Det beror ju på hur dom tillsammans vill ha det. 

Så ja TS, det är helt upp till dig hur du känner! I mitt fall skulle jag inte tycka det var ok, i andras fall är det helt ok. Det är bara du som känner, det finns ingen som kan säga att "det här är mer normalt, det andra inte". Utan du måste känna helt själv. Och vill han i så fall inte gå med på att du tycker han ska sluta med det för att det fungera, då ska du inte ge vika om du redan nu mår dåligt över att han gör det… Sådant där kan ju säkert leda till mer förstås. Men ni måste verkligen prata om det.

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

[glitterglam]
2/11/13, 11:40 PM
#31

Min kille har gjort samma som TS kille, jag trodde aldrig någon skulle svika mig så, men det gjorde den som jag älskar mest. Det var på vippen att jag avslutade vår relation (han hade ju redan gjort det på sitt sätt), men att jag älskade honom gjorde att jag stannade kvar. 

Till er som är i samma situation nu råder jag att tänka till både en och två gånger, då det är hemskt svårt, energikrävande och jobbigt att lappa ihop tilliten efter en sån sak.  Försök sätta gränser för vad som är värt att göra och inte för att ev laga er relation. Jag gråter fortfarande ibland när jag läser sånna här trådar och för mig tog otroheten en del av min hälsa med sig. 

Jag älskar min kille och det går att ta sig ur en del av det. Alla har olika gränser och detta är otrohet för någon, men inte för andra. För mig är det definitivt otrohet och tidigare trodde jag aldrig jag skulle stanna kvar efter en sån sak och jag råder fortfarande andra att gå vidare, trots att jag inte gjorde det själv. (Jag vet, dubbelmoral…)

Väljer man att fortsätta med relatonen, så tycker jag att man kanske ska överväga att prata med någon utomstående. Det önskar jag att vi/jag gjorde.

Gur4m1
2/12/13, 7:43 AM
#32

Gränsen för otorhet sätts upp mellan båda partnerna- tycker jag. 

Jag ser inte längre porr som otrohet- men det fanns en tid i min ungdom då jag inte skulle ha accepterat porrtittande- alls. Jag tycker int eheller att cam-sex och chatt är otrohet, otrohet för mig är när planerna som skrivs på chatten börjar bli sann.

"jag önskar du var här"- när det lämnar fantasin och de börjar planera att faktiskt ses, delar ut nummer, börjar prata på mic/telefon, börjar prata känslor, snackar skit om mig, då skulle jag slå bakut även om det "bara är nätet". Cam, hm. Skulle vara okej om han tittade på andra, men kännas lite läbbigt att han skulle visa upp sig för andra. DET är nog gränsen för mig med cam-sex.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[glitterglam]
2/12/13, 5:28 PM
#33

#32 Ja, vanligt porr har jag inga invändningar emot.

Men camsex är otrohet för mig, likaså om de skriver om att träffas, vilket min kille skrev om med någon som skrev att hon bara bodde 20 min från min kille. Hon lämnade även ett mobilnr till honom, så jag vet faktiskt inte hur det hela blev, för min kille har ju förstört förtroendet ett antal ggr, så det är svårt att lita på allt han säger. Min kille ljög dock om vissa saker i chatten, han skrev inte precis var han bodde och ljög om att han hade bil o körkort för att åka till henne… Men jag förstår ju att detta inte är den första och enda chatten och att inte veta hur alla andra har varit är jobbigt.

mynameislova
2/12/13, 5:41 PM
#34

#32 Tycker du det är ok att han ser andras kön i cam men inte visar upp sig själv alltså? (nyfiken bara :) )

Annons:
Gur4m1
2/13/13, 5:41 AM
#35

#32 ja :) Eftersom då ta rhan del av det visuella och fantiserar, men visar han upp sig så blir han själv inte lika anonym, jättegoistiskt, jag vet :P Det blir mer jämlikt i hela grejen om han visar sig, ömsesidigt om du förstår hur jag menar. Fram tills hans visar sig i camen kan han ju hitta på vad som helst :P Sen tror jag att t.ex min pojkvän är mer okej med att jag snackar sex med killar, mer eller mindre anonymt, men inte helt ok att dessa killar får "fri tillgång" av min kropp, visuellt. Fantasier är ens egna tycker jag. Men jag går inte och delar ut kort på mig själv till folk- och skulle ta illa vid mig om min pojkvän gjorde det- sen får han gärna dela ut sig själv som Bred Pit or whoever :P

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Denna kommentar har tagits bort.
[Zorita]
5/30/13, 5:26 PM
#37

Jag tycker det beror så väldigt mycket på vad som är ett svek. Egentligen tycker jag tex inte det är otrohet att titta på porr, men jag kände mig ändå bedragen när en tidigare pojkvän gjorde det av olika anledningar. Och fantisera får han självklart göra, men om jag skulle få veta att han fantiserat om att ha ett förhållande med xx så skulle jag nog känna mig sviken i alla fall.

Men generellt skulle jag nog säga att när man ljuger och går bakom ryggen på sin partner, samt när man brutit mot överenskomna regler, så har man varit otrogen. Sen finns det väl olika grader av hur illa övertrampet är, från en liten flirt till ett helt förhållande vid sidan av tex.

isafisa
5/30/13, 6:02 PM
#38

Mellan mig och min kille har vi en överenskommelse. Allt som vi inte kan göra när den andra är närvarande och allt vi inte vill att den andra ska göra - det gör vi inte. Kan jag inte krama en manlig vän när min partner är med så gör jag det inte heller när jag är ensam. Ganska enkel och tydlig regel. Och då vi har väldigt lika värderingar angående otrohet och var gränsen går så är det inget snack om saken. 

Tycker spontant att den killen du gjorde slut med nu saknar respekt för dig, och kanske har han något slags beroende av sexchattandet. Hur som helst, du gjorde rätt i att göra slut för en kille som gör så där känns inte alls pålitlig.

Upp till toppen
Annons: