Annons:
Etikettförhållande
Läst 6101 ggr
vilsenkattunge
2011-11-15 17:53

min pojkväns bästa vän?

Hej allihopa. Jag skulle vara jättetacksam för svar. Detta är ngt som har varit jobbigt för mig i över ett halvår. Ska verkligen försöka ta det kort!

Ni förstår, jag har en pojkvän som jag varit ihop med i över ett år. Jag känner honom igenom en av mina föredetta kompisar. Dem första månaderna medans vi var tillsammans blev min fd kompis (väldigt bra kompis) mer och mer vän med min pojkvän. Dem smsade hela dagarna, jag pratar om var 4 minut ungefär skickade hon iväg ett sms. Jag började känna av något ungefär ett halvår in i mitt och min pojkväns förhållande. Då var jag så elak att jag faktiskt läste hans sms.

Och för att vara ärlig mår jag inte så dåligt på det. Det hade varit värre om man inte hittade ngt, men jag fick reda på en hel del. Ingen av dem var oskyldiga och det kunde vara allt ifrån snuskiga skämt till att berätta att ngn av dem låg naken i sängen. Men jag accepterade det, kanske var det så deras relation såg ut?

Men jag tittade på henne noggrannare, hörde hur hon pratade om honom och insåg att hon var kär i honom. Jag tog mod till mig och berättade det för min pojkvän och svaret jag fick var: Jag vet. Detta gjorde mig så ledsen, att han bara accepterade detta och blev sur på mig för att jag blev upprörd över det.

För bara ca 2 månader sen så sa jag till min pojkvän att det var jobbigt för mig att dem pratade så mycket. Och det blev värsta bråket eftersom han var säker på att det inte var något för mig att oroa mig för, att jag skulle sluta vara så mesig ungefär. Jag gav mig inte försen han sa att han skulle tänka sig för.

Nästa gång blev jag riktigt trött på det, det gick för långt ännu en gång. Denna gången tvingade jag honom att välja mellan att prata mindre med henne eller att vi gjorde slut. han lovade att han skulle prata mindre med henne för min skull. Ni förstår jag o min fd kompis är ovänner så det blir ju inte bättre av att jag inte kan prata med henne.

Nästa gång var på en fest vi alla tre var på där min kväll slutade med att jag hittade dem båda stupfulla, mysandes i en soffa. Försökte väcka min kille (slog tillomed till honom) men han sov o viftade bort mig. Gråtandes åkte jag hem. Pojkvännen sa förlåt och berättade att han faktiskt inte visste att det var hon. Och det kan jag acceptera, för han var så full. Han bad faktiskt om ursäkt ordentligt denna gången.

Grejen är att jag vet hur mycket min pojkvän älskar mig och jag älskar honom. Men jag vet också att han o min fd kompis inte dragit ner på pratandet så mkt. Jag klarar inte av detta en gång till, det går inte. Jag vet inte vad jag ska säga eller vad jag ska göra. Jag vill bara veta hur jag får det att sluta men jag vill inte göra slut med honom. För i övrigt kan vi inte passa bättre.

Tack på förhand! Förlåt för den långa texten!

Annons:
madilicious
2011-11-15 18:05
#1

Inte för att låta elak på något vis men mitt råd är tyvärr att dumpa honom. Eller så får han välja. Bryta med kompisen eller så gör du slut. Om han verkligen älskar dig hade han respekterat dig och dragit ner på pratandet med henne. Visst klart han ska få ha tjejkompisar men eftersom hon klargjort att hon är kär i honom och han vet om det blir situationen annorlunda. Dessutom var deras sms inte helt oskyldiga. Jag vet att det är lättare för oss som sitter utanför det här att råda och tycka då våra känslor inte är inblandade för när man själv är mitt uppe i är det så mycket svårare. Jag tycker en bra grund i en relation är ärlighet och respekt. Dessa 2 sakerna tycks han sakna för dig. Hoppas du blir lyckligare hur du än väljer. krams

// Madelene och Pälsbollarna

Sajtvärd på Camping

Medarbetare på Omplacering och Gecko


vilsenkattunge
2011-11-15 18:08
#2

Tack så mkt för svaret! Jag ska verkligen tänka på det du sagt, betyder mkt för mig! Det löser sig på ett eller annat sätt! :) Kram!

[Momiji]
2011-11-15 18:09
#3

tycker samma som # 1

vilsenkattunge
2011-11-15 18:12
#4

Jag bör verkligen tänka över det, tack!

[Jessica_91]
2011-11-15 18:27
#5

Med tanke på deras ibland porriga sms och att de dessutom strulat så känns det som att risken är väldigt stor att han kommer ha sex med henne. Jag skulle nog gjort slut redan vid sms:en, det är fruktansvärt respektlöst av honom att behandla dig så.

En annan grej man kan tänka på är hur elakt det är av honom att ge förhoppningar till en tjej som är kär i honom medan han är i ett förhållande. Kan tänka mig att hon mår väldigt dåligt över att inte vara hans på riktigt. (även om det så klart inte är ok att hon håller på så med en upptagen kille)

Nej, det låter inte alls som en bra kille det här!

vilsenkattunge
2011-11-15 18:37
#6

Jag håller absolut med dig med att det inte är ok! (Dock strulade dem inte, var fulla och låg sked i soffan.) Jag vet att han inte skulle ha sex med en annan tjej. Men att han inte lyssnar på mig är ngt av det jobbigaste. Jag håller med, det är inte bara mig det smärtar, hon kan inte heller ha det lätt! Ju mer jag hör av er desto mer inser jag att jag borde verkligen ta tag i detta! Tack!

Annons:
[Jessica_91]
2011-11-15 18:40
#7

#6 Ah sorry, läste fel! 

Det är ju väldigt individuellt vad man anser är fel och rätt i ett förhållande men om han gör dig ledsen och besviken med sina handlingar så hoppas jag att du förstår att du är värd mer än så! Man ska aldrig behöva kompromissa så att man själv mår skit, bara för att ens partner ska få flirta med andra.

Hoppas i vilket fall allt löser sig för dig, måste vara jätte tufft med en sån här situation.

hus-musen
2011-11-15 18:49
#8

Säger dumpa jag med.

Han vet ju att hon är kär i honom, och det är elakt av honom att uppmuntra henne, och dessutom göra det bakom ryggen på dig är inte okej mot dig. 
Visst kan man ha nära vänner och bästa kompisar av motsatt kön, sånt är helt okej. Men porriga sms, skedande på fyllan med dåliga ursäkter som jag visste inte att det var hon mm känns inte som att det är något att satsa på.

Qui dormit, non peccat

 


vilsenkattunge
2011-11-15 18:50
#9

Det är lugnt! Händer ibland :)

Tack så mkt! Ja, det är tuffare än vad det kan verka tror jag! Men jag har väl fått mer styrka nu och insett att jag inte är tokig som reagerar som jag gjort! Tack allihopa!

[swiss]
2011-11-15 23:37
#10

Nej, jag tycker mig inte läsa något om att han visar att han älskar dig så mycket som du tror. Vet att det är mycket svårare när man väl är i situationen, men jag tycker verkligen att du ska tänka dig för om han är värd all energi när han fortsätter som han själv vill ändå.

vilsenkattunge
2011-11-16 10:59
#11

Det ligger verkligen så mkt sanning i det ni säger! Tack!

[_annaH]
2011-11-16 15:30
#12

Att han ligger sked med henne på fyllan kan leda till annat tillslut tyvär.. Jag hade lämnat honom direkt, älskar han verkligen dig så kommer han bryta kontakten med henne o försöka få dig tillbaka.

Vill du inte lämna honom så säg till han att bryta kontakten med henne, du ska vara med när han gör det. Vill han inte eller fortsätter smsa/träffa henne så lämna han direkt.

Jag förstår att det är jobbigt, men du mår bara sämre av att vara tillsammans med honom när han sviker dig.

Hoppas det löser sig!

vilsenkattunge
2011-11-16 15:58
#13

Tack allihopa! Jag ska ta tag i mig själv. Tack! Det gör jag med!

Annons:
Katti
2011-11-17 01:09
#14

Jag håller med de andra, med tillägget att när du stannar hos honom trots att han inte respekterar dig och dina känslor så respekterar inte du heller dig eller dina känslor. Det verkar ju till och med som om du innan du skrev och fick svar här själv tyckt att du överreagerade. Jag tycker att det är tvärtom, att du har accepterat och förlåtit (för) mycket!

Lycka till!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

[mejja]
2011-11-17 09:19
#15

jag skulle göra slut pronto!! lätt sagt än gjort, jag vet men du kommer över honom. tänk på dig själv o att du är värd nåt mycket bättre… lycka till o kram till dig!

FruThea
2011-11-17 12:50
#16

Han respekterar inte dig och dina känslor och tyvärr är ju män så ibland. Man måste verkligen banka in det i skallen på det, för det kan ju vara så att han bara inte förstått hur illa du mår av detta. Men du borde inte behöva tjata, han borde direkt välja dig, inget mer med det. Tyvärr så om jag vore du skulle jag sluta lägga energi på de där människorna och gå vidare till några som faktiskt bryr sig och inte skulle göra så mot dig.

Och som #15 säger, det är givetvis lättare sagt än gjort. Men säg att någon av dina bästa vänner skulle sitta i din sits, skulle du säga åt henne att stanna eller skulle du säga åt henne att göra slut? Kom ihåg att du måste vara din egna bästa vän och beroende på vad du skulle tipsa andra om borde du även lyssna på själv.

Hade själv en otrevlig upplevelse med liknande situation. Dock var det mitt ex, första kärleken, var tillsammans i 6 år och min bästa vän, sedan än fler år som hittade varandra bakom min rygg och sedan ljög om det under ett års tid. Min f.d bästa vän lät mig även komma till henne och prata om hur jobbigt det var att jag fortfarande var kär och hur jag skulle kunna få honom tillbaka osv. Undrar än idag hur mycket de måste ha skrattat åt mig..

Men nu är jag lycklig, har världens snällaste och finaste pojkvän och av allt dåligt som hände tidigare har jag nu lärt mig av misstag och behandlar detta förhållande med varsamhet och kärlek.

Lycka till i hur du än väljer att göra!

vilsenkattunge
2011-11-17 17:42
#17

Att vara sin egen bästa vän var verkligen ett bra råd. Jag vet inte hur jag ska tacka er alla nog!

Det låter så hemskt det du var med om. Men jag är glad över att du mår bra nu och kan se det på det viset, och jag längtar till den dagen jag kan göra det!

Tack!

vilsenkattunge
2011-12-07 12:53
#18

Jag vill bara säga tack till alla er här. Ni har gett mig mer styrka än vad jag tror att ni förstår. Jag vill bara berätta att jag tillslut tröttnade, ringde och sa till honom att jag inte kunde ha detta förhållande om jag skulle må som jag gjort. Slutade med att jag berättade allt och det verkade som om han förstod. Men jag satte ner foten att sa så länge han inte förstår att jag ska vara den enda för honom i vårat förhållande kan jag inte vara tillsammans med honom. Så en paus ser det ut som för tillfället.

Tack allihopa!

Honestyisdead
2011-12-07 13:07
#19

#18 Starkt jobbat!

Khadidja
2011-12-07 17:05
#20

Vad stark och modig du är vilsenkattunge.. Hur mår du nu?

*Bamse Kram*

Never regret anything cause at one time it was exactly what you wanted.

Annons:
Mojma
2011-12-07 18:35
#21

Tycker det var superbra av dig. Av det jag läste i ditt första inlägg så hade jag gjort slut på förhållandet med en gång. Tycker VERKLIGEN han har behandlat dig som skit, rent ut sagt. Att göra så mot någon & dessutom fortsätta, det är helt & hållet att leka med dig & inte ha ett uns respekt. Han borde vara tusen gånger mer rädd om dig, tror tyvärr inte att hans känslor för dig kan vara lika "djupa" som dina känslor är för honom - då hade han ej smsat med din f.d. vän på det viset han gjorde! Hoppas du inte mår allt för dåligt. Men SUPERbra val av dig att ta en paus. Jag hoppas, mest för din skull, att ni inte blir tillsammans igen. Om han inte ändrar på sig Totalt, vill säga. Vilket nog tyvärr skulle ta ett bra tag för honom. Många år. Han kanske inte är redo för ett ärligt & fast vuxet förhållande än.

Många kramar!

[Momiji]
2011-12-07 19:54
#22

# 18 Så skönt att höra att du verkligen satte ner foten och berättade vad du tyckte, blir så glad av att höra det Glad

Hoppas allt känns bra för dig nu occh lycka till i framtidenGlad

vilsenkattunge
2011-12-07 21:46
#23

Ni är så fina allihopa! Tack för allt! Jag mår faktiskt väldigt  bra, stolt över mig själv så in i bomben! Ska det bli ngt igen så får det bli förändringar!

Kram på er alla!

Katti
2011-12-07 21:51
#24

Härligt att höra!!!

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

vilsenkattunge
2013-03-04 11:19
#25

Hej allihopa!

Jag vet att det var väldigt länge sedan jag skrev här. Det jag ville var att bara göra klart för er hur mycket ni hjälpte mig! Det behövs verkligen att höra ifrån någon opartisk. Jag gjorde slut med den här killen på riktigt, for ever and ever, för ett bra tag sen (lite mer än ett år kanske?). Jag har ingen som helst kontakt med honom. 

Allt ni sa stämde verkligen, det kan jag se nu. Det är konstigt vad något  man vill kalla kärlek kan göra en blind. Det ligger väldigt mycket mer i storyn än vad jag är bekväm att lägga ut här. Men det är som balsam för själen att veta att ingen av dem längre finns i mitt liv. De är inga trevliga människor men jag hoppas ändå att de kan finna ro någon dag de med. 

Jag vill inte på något vis låta bitter, det är jag inte. Men hårda erfarenheter ger en många ärr. Men framför allt är jag tacksam. För att jag fick gå igenom detta och bli starkare i mig själv. Visst låter det typiskt. Även om jag inte specifikt tycker om situationen så tycker jag om vad den gjort med mig. Hur jag utvecklats och verkligen uppskattar mig själv och mina riktiga vänner. 

Nu ska inte detta bli en hel roman. Men TACK för alla fina råd och ord. Och sen vill jag säga till folk som läser detta att man aldrig ska acceptera att bli behandlad så här. Det är inte kärlek. Det är inte vänskap. Hitta någon som vill göra dig glad, och få dig att må bra. Det är det viktiga!

[Momiji]
2013-03-04 17:56
#26

Skönt att höra :)

Upp till toppen
Annons: