Annons:
Etikettskola
Läst 4294 ggr
wixie
11/26/11, 12:28 AM

Byta klass...

Hej!

Jag går i 7:an och har en ganska bra klass. Men det finns ganska kraftiga gruperingar i klassen. Jag och tre andra och en till som vill vara med oss och följer efter oss. Sedan är det alla tjejer utom en tjej som är ensam i en grupp. I den gruppen är det också nästan alla killar utom några. Och dom i den gruppen berättar allt för varandra nästan och typ snackar skit och en massa om andra.

Och en av mina bästa kompisar berättade att hon var kär i en preson till en tjej i den stora gruppen, och hon berättade det i förtroende att hon inte skulle berätta vidare. Men sedan får on höra att han Amanda(min ästa kompis) var kär i viste det, och då hade hon Amanda berättat för sagt det till han. Och Amanda ochhon Amanda berättade för har känt varandra jättelänge i över 4 år och sedan sviker hon henne.

Nu vill hon byta klass och om Amanda byter klass kommer en till av mina bästa kompisar(Emelie) också byta klass.

Och den sista bästa vännen kan vara lite jobbig ibland och vill gärna vara med i den stora gruppen och vara lite populär.

Vi har känt varandra i 1 år ungefär. I 6:an stod vi riktigt nära varandra men nu har vi glidit isär. Men jag vet om jag skulle vara ledesen och behöva någon så finns hon, och mer ska man inte begära, eller?

Men jag vill inte att Emelie och Amanda ska byta klass för då kommer vi sluta vara med varandra typ och inte vara bästa vänner längre. Jag har förlorat en bästa kompis redan. Hon valde bort mig. Hon umgicks med fel sällskap och jag gick undan och bad henne följa med men hon valde att stanna. Och det sista jag vill nu är att förlora en till.

Åh, vad ska jag göra? Hur ska jag kunna övertala dom att stana?

(förlåt för långt och rörigt inlägg)

Annons:
ettlitetalias
11/26/11, 12:48 AM
#1

Jag tror väl inte att man bara kan byta klass hipp som happ eller? Och om det nu skulle vara så, så tror jag nog ändå inte att du behöver oroa dig - situationen kommer nog snart att blåsa över Glad

Om det nu blir så att de byter klass så tror jag inte att du kommer ha några problem med att hitta nya vänner - eller hålla kvar i dem du redan har!

När jag började 7an så hamnade vi alla bästa vänner i olika klasser, men det gick bra att hålla ihop ändå Glad (Och de som det inte gick med gjorde det ingenting att man tappade för de var inte så bra vänner som man tänkte sig att de var då).

Att hon finns där är ju jättebra för dig, men gå inte och gör dig beroende av henne. Det kommer komma många stormar bland vänskapsgrupper, speciellt under högstadiet, och då är det alltid bra att kunna umgås med fler personer, och ha flera kompisgäng som man umgås med Glad

Hoppas att allt löser sig för dig!

wixie
11/26/11, 10:40 AM
#2

Åh tack så mycket! Ja vi får se om det löser sig, hoppas hoppas! Men det ska nog gå bra ländes lungnande med det du skrev, tack igenSkrattande

wixie
11/26/11, 10:42 AM
#3

När man byter klass är det bara att prata med lärarna och föreldrarna?Tungan uteHar aldrig vetet hur det funkar.(a)

line84
11/26/11, 11:33 AM
#4

Jag tror inte att det går att byta klass bara sådär.. Inte när jag gick i skolan i alla fall.. Det kommer säkert att lösa sig på ett bra sätt! :)

wixie
11/26/11, 4:39 PM
#5

#4 Jaha okej men vi får väll se. Ja hoppas det löser sig!:)

Upp till toppen
Annons: