Annons:
Etikettförhållande
Läst 3063 ggr
Miiiz
12/9/11, 3:14 PM

överreagerar jag eller är jag bara fånig/barnslig?

Min pojkvän satt just på till mig för att jag tycker att det är fel att han aldrig kommer till mig och han har alltid orsaker till varför.

- Jag jobbar

- Jag måste laga med båten

- Jag måste renovera

- Jag måste städa

- Jag måste göra någting annat.

I allafall vore detta inget problem men när han oftast ha jobba så har jag och pojken farit till honom ist och fått se att han jobbade inte heller, renovering projektet brukade oftas dra ut eftersom dom tog en öl när det ändå var helg eller någonting annat. Ofta när han gjorde någonting med båten eller annat och jag ringde honom senare på kvällen hade han sin pappa och nåra sina vänner hos sig och dom kom dit för att prata och dricka öl så han hann inte prata med mig.

Denna helg kunde han heller inte komma till mig för han måstade ta hand om båten, förra helgen tyckte han att det var onödigt att jag och sonen skulle komma dit för han skulle arbete på lördagen.

Nu är jag så förbannad att jag varken orkar se eller höra av honom mera denna helg, en helg man skulle haft för varann och han väljer sin båt före mig igen. Och jag sa att han kan fira nästa helg ensam och julen ensam om det kommer att han inte gjort va fan han skulel göra med den där båten denna helg.

Är väldigt envis av mig i personligheten men är svag mycket svag för denna karl, så min instinkt säger att jag inte skall svara till honom när han ringer bara för att han satte på, så då kan han gptt vara utan att prata med mig tills han ber om förlåtelse. Bryr mig inte om det kommer ett meddelande eller personligen men förlåtelse skall det komma först.

Men jag gillar honom så mycket att jag skulle säkert svara vara sur och vänta på min förlåtelse för att sedan märka att jag inte kommer få den och kämpa emot för att ge vika.

De senaste tiden så har allt bara handlat om hur han jobbar, han har renoveringen, han måste sköta om båten innan snön kommer. När jag kommenterat det.

1. Han jobbar för att han skall kunna jobbar så vi kan fara på resa i Januari. Och så att han kan betala underhåll och leva själv.

2. Han renoverar så att jag och sonen skall ha ett fint renoverat hus att flytta till.

3. båten…han har bara hållit på med den nu i 4 månader, för att han inte hinner när han jobbar och han hinner inte för han renoverar.

Jag spelar wow, ofta om jag ber honom komma och spela en stund med mig på kvällen så säger han jo han kan komma. Men det slutar med att klockan blir 12 på natten ingen karl synnats till jag loggar. Pratar med honom nästa dag. jo hans internett vara så trögt att han kunde bara spela Battlefield3.

Förstår ni min fustration? Jag ser detta från båda delarna men jag tycker att han inte gör det…han säger bara att allting kommer bli bättre med tiden.

Jahapp menar han då bättre med tiden, ifall jag orkar (kärleken räcker till) eller kommer det någonsin bli det.

Han har 3 jobb. Bonde, slaktare och gruvarbeteare. Gruvarbetare är typ året runt förutom på vintern om det är mycket kallt. det är ca 12 timmars dag om inte mer. Sedan så jordbruket faller oftast på våren och hösten. Sedan slakten är ungeför samma period som jordbruket. Han har hållit på att säga nu i ett halv år att det kommer bli bättre men jag ser ingen jävla förändring och lusten att vänta på den är frustrerande. Och det är för jävligt att man inte kan göra någonting för att hjälpa till utan att det blir någo gräl.

Jobbar och tar hand om sonen på veckorna så är ganska slut under helgerna så jag använder helst dem för att lata mig. Har bara sådan lust att gråta,slå någonting jätte hårt eller fara och sova för att glömma. Just nu är jag inte ens kapabel av att kunna hantera detta, varken orken eller lusten finns. Det ända som finns är den där lilla toffel djure som viskar i mitt öra att jag skall ringa upp och säga förlåt.

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Annons:
LaSadie
12/9/11, 3:20 PM
#1

"Min pojkvän satt just på till mig för att jag tycker att det är fel att han aldrig kommer till mig och han har alltid orsaker till varför." - Ursäkta men jag förstår inte meningens första rad

Miiiz
12/9/11, 3:42 PM
#2

oj han satte på luren (telefonen) medan vi pratade ännu.

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Honestyisdead
12/9/11, 3:43 PM
#3

Samma utryck i den här "så min instinkt säger att jag inte skall svara till honom när han ringer bara för att han satte på" Förstår inte riktigt vad som menas.

Men om det nu är så att han säger att han ska jobba med det ena eller det andra och han istället sitter och dricker öl med vänner, så hade jag sagt en gång för alla att man för det första inte ljuger, och för det andra brukar man vilja umgås med sin partner. Förklarat en sista gång att det inte är acceptabelt att alltid välja annat före sin partner.

Sker det ingen förändring efter dessa raka ord hade jag lämnat honom. Man ska känna sig älskad, inte åtsidosatt., Visst händer det ibland att man väljer annat före sin partner, men i detta fallet verkar han ju ha satt det i system.

Toxics
12/9/11, 4:17 PM
#4

Jag skulle nog ställa honom mot väggen en gång för alla. Han behandlar dig inte med respekt. Och respekt är väldigt viktigt i ett förhållande.

Men ställ honom mot väggen och förklara vad du känner och hur du tycker. Och reagera därefter beroende på hur han svarar. 

Du märker ju ganska snabbt då om hans intresse har svalnat. Och iså fall så är de ju inte värt att lägga mer tid på honom.

Det är alltid så frustrerande när man fastnar för dem som inte är bra för en själv!

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Miiiz
12/9/11, 5:09 PM
#5

#3 alltså med instinkt menar jag att han sårade mig när han satte luren i örat så jag vill höra en ursäkt innan jag pratar med honom. Helst vill jag ha den personligen eller sedan ett "förvarande" meddelande om att man är ledsen och vill prata ut om det.

Det känns nämligen så att jag alltid är den som ger efter. Vi bor distans 68km emmellan. Och pga av detta med hans jobb, renovering, båt och annat som han håller på med så är det oftas så att jag och pojken far till honom. På ett år har han varit 4 ggr hem till mig, och de helger som jag inte kunnat komma så har vi heller inte träffats.

Det roliga med detta är att innan vi blev ett par så var han 4 ggr hem till mig på ett halvår för att hälsa på sonen.

Vi har haft några disskussioner om detta med hans jobb, har även disskuterat det med hans far (som är hans arbetgivare). Och han sa att han verkligenf örsöker att Glen inte skolla behöva jobba helger så att vi kan umgås som en familj när vi itne kand et under veckorna.

Sitter hela tiden och tänker på vårat telefonsamtal, han tyckte "om du har haft en dålig dag är det onödigt att vi pratar ". Jag har inte haft en dålig dag fören han meddela att vi inte kommer att träffas eftersom jag itne slipper att komma till honom. Och han har ingen möjlighet att komma till mig för han skall fixa på båten.

I nio veckor kom han undan utan Gnäll eller annat för han hade kattungar.

Underlig var med hans förra flickvän kunde han nog fara till en plats som är längre bort än hans ort för att festa med henne och lämna katterna hemma, men det kan han inte för mig.

Ju mer jag tänker på allt detta destu argare blir jag, han tycker också att det är onödigt för mig att dra upp gammalt. Så som att samma vecka som vi blev ihp hade han skickat ett meddelande till sitt ex att han älskade henne. Jag fick reda på det ett år senare och jag fråga honom om det. Han blev arg. Tyckte att jag var barnslig.

Och då frågade jag såhär " hur kan du säga till någon att du älskar den om du tänker lämna den 2 dagar senare? " Sedan sa jag " förstår du inte att jag blir orolig vad de där 3 orden egentligen betyder för dig!?" efter det var jag barnslig och tog upp gammal som inte jag ens hade att göra med!

Jag vill ställa honom mot väggen personligen för ofta om vi pratar i telefon gör han nå annat, eller så nu då har han börjat sätta på när det närmar sig konflikt. Är så arg att jag skulle kunna köra dit bara för att säga honopm ett par sanningen ord.

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Honestyisdead
12/9/11, 5:21 PM
#6

Kör dit då! Ställ honom mot väggen öga mot öga så han inte kan lägga på luren i örat på dig!

Låter ju helst sjukt hur få gånger han har varit hos dig det senaste året! Inga undanflykter i världen kan få det till att vara okey. Så upptagen är INGEN! Och det här med båten. Säsongen är över, han har HELA vintern på sig väl med båten. Så en riktig kass undanflykt.

Annons:
Toxics
12/9/11, 5:31 PM
#7

precis 6

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Miiiz
12/9/11, 6:46 PM
#8

Har ingen bil, och det är nästan snö storm ute så vill inte ringa till någon av mian vänner heller och fråga om dom kan köra mig dit.

Han har inte ens försökt ringa till mig ännu och då grälade vi för ca 3 timmar sedan.

känner mig som 2 människor. En som är blåögd och hoppas allt bara går över och det kommer att fixa sig. Och en som vill stå på sig men kan inte för att den naiva personen är så mycket större.

Jag vet själv att det är iten värt att satsa på ifall han skulle säga tack och adjö för att jag nu skulle stå rakt upp och säga detta är inga toma hot utan nu är det såhär.

Men sen har vi våra vackra stunder och jag tycker ju faktist mycket om honom och vill vara med honom.

Skulle vilja ringa till honom nu bara för att se om mina misstankar om att han sitter hos någon och dricker öl eller spelar på datan stämmer. Men vet själv att om jag gör det så är det jag igen som ger efter, eller så sätter han på i örat igen. Eller kanske inte svara.

Detta är kanske mera ett sätt för mig att tygla mina känslor för att just göra det jag inte vill. Alltså ringa till honom för att "ge upp" striden.

Försöker tänka på saker som att jag borde städa och paketera in pojkens böcker som kom ida och hans kråka. Men jag kan inte röra mig. Sitter och funderar om jag skall ringa en vän hit, tror det skulle vara bästa lösningen.

Men tack jätte mycket för era svar och omtanke. uppskattar det verkligen fast min situation är så kluven.

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Uncle Thomas
7/25/12, 10:30 AM
#9

68 km är ingen orsak (om det fnns bra förbindelser eller man har bil/mc). Det är kortare än jag åker och dansar…   Glad

Eftersom han har tid att sitta och dricka öl med andra, är det tydligt att det bara är dåliga bortförklaringar…

Om jag var du, skulle jag göra ungefär som andra föreslagit =Ställ honom mot väggen. Om han inte ändrar sig, är han inget att ha…

viktoria91
7/25/12, 12:08 PM
#10

Är det er gemensamma son eller din son TS?

Miiiz
8/14/12, 8:37 PM
#11

# 10

Det är våran gemensamma son.

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

[vaniljen]
8/14/12, 9:01 PM
#12

#11 Hur har det gått?

Miiiz
8/19/12, 4:31 PM
#13

Jo vi är fortfarande ihop, vi bor i hop nuförtiden. Alla var väldigt nervösa inför det inklusive jag själv. Men det har varit de skönaste 3 månader nu någonsin mellan oss två.

Nu kan han ta hand om pojken fara och fiska osv med honom och låta mig ha tid för mig själv eller att han lägger pojken och sova för att jag är så trött och så ser vi sedan på en film tillsammans.

Under sommaren har vi varit som ett par ganska mycket tillsammans, också som en familj.

Men vi gick ut på djupt vatten med att flytta in tillsammans!

Så jag föreslår ingen att om dom skulle haft liknande förhållande som mig det är inte en lösning att man flyttar ihop.

Vi pratade jätte mycket om våra problem, och strider blev också mången gång. Men tills sist så fattade han vad jag menade med " du är aldrig med oss som familj". Han fattade inte att jag ville vara bara vi tre utan hans vänner, hur super trevliga de än kunde vara och fast det bara var en eller två av hans vänner.  Och fasst vännerna lekte och skoja med sonen så att vi skulle få lite time out…det var ju inte samma sak.

Men nu vi skall börja renovera ytterhallen i morron och sedan skall dom börja med köket som vi alla längtar efter, hoppeligen får vi det så som vi vill ha det :)

< you gotta hold on, no matter what they say.>

<If you fail to be strong, their gonna have it just their way.>

Annons:
Upp till toppen
Annons: