Annons:
Etikettsingel
Läst 3659 ggr
Fuerte
2012-03-26 08:00

Hantera singellivet?

Jag är verkligen inte bra på att vara singel. Har varit singel i över 3 år nu och knappt varit påväg in i en relation med någon… Jag börjar tröttna rejält och spenderar mycket tid grubblandes över varför? Varför hittar jag ingen, varför har jag varit singel så länge, Vad är det för fel? på mig?

Det jag letar efter är väl ett sätt att hantera den här situationen, som blir jobbigare för varje dag, varje kille som visar sig inte vara den rätta. Har hört att det finns böcker med teorier om hur människan bör leva själv… Men jag vill inte läsa dem, därför jag vill ju ha en relation, jag vill inte tappa tron på tvåsamheten liksom. Det jag vill är att lära mig leva i den här situationen, finna ett lugnt och insikt om att allt kommer lösa sig och jag kommer visst hitta någon. Sluta stressa och grubbla, överanalysera.

Jag är också skiträdd för att när jag väl hittar någon, blir jag upp över öronen engagerad i det, vilket kan kväva honom och skrämma iväg honom. Bara för att jag är så excited, vill så gärna liksom.

Tröttsamt.

Annons:
Dan.m
2012-03-26 12:10
#1

Jag är lite på samma bana, fast inte det minsta rädd att skrämma nort mågon. Däremot tycker jag det är skittråkigt att vara singel. Tror det enda som finns att göra är att varva ner, vara öppen och trevlig, våga chansa när tillfälle ges och inte vara rädd för att "misslyckas". Lycka till :)

Honestyisdead
2012-03-26 12:37
#2

Du har inte funderat på att prata med en kurator eller liknande?

hus-musen
2012-03-26 13:43
#3

Ju mer du grubblar desto sämre går det definitivt.  Slappna av, ta dagen som den kommer, le och var glad! Den rätte dyker upp när tiden är inne och inte en minut före ;) 
En hobby eller liknande är ett bra sätt att träffa folk med liknande intressen på, krogen kan funka den med om man är intresserad av sånt.

Om du känner dig manisk och tankarna tar upp hela din tid dock så kan det vara en bra ide att prata med en kurator eller något som hera säger.

Qui dormit, non peccat

 


thildatessie
2012-03-29 12:54
#4

Du har fått bra svar. När du väl träffar den rätte så kan det ju vara bra att förklara för honom hur du känner och vad du är rädd för. Då kan han ju säga till om du blir för "på" så får ni lösa det då :) Lycka till. Det händer när man minst anar det Glad

Tintin82
2012-09-23 20:40
#5

har varit singel i snart 7 år och blir ibland rädd för att man "glömt" hur ett förhållande är?

[WickedAlly]
2012-09-24 19:44
#6

Jag har också varit singel i tre år, lite längre tom kanske. Tappat räkningen, hehe. Var påväg in i en relation, men sjabblade till det (ärligt talat så var jag rejält dum i huvudet och förtjänade henne inte heller). Kan inte sluta tänka på henne heller, men det är en annan diskussion.

Jag gillar att vara singel, men vill samtidigt ha ett förhållande. Dock försöker jag tänka att det händer när det är meningen att det ska, så länge jag letar efter någon och försöker se potentiella partners överallt så kommer jag aldrig hitta någon.

Men instämmer med de som ger rådet att du borde prata med någon professionell om tankarna upptar för mycket tid. Ibland är det ju skönt att få ventilera och få någon erfarens synpunkt på det hela :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: