Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 19376 ggr
oroligtjej
2012-03-29 15:38

chatta fast man har förhållande?

Hej,

Snälla kan nån komma med synpunkter på mitt problem

Jag har en kille som jag älskar och vi har varit ihop i 2 år, bott ihop 1,5 år. Jag har verkligen tyckt att vi har ett toppen förhållande. Ingen svartsjuka, bråka väldigt sällan. Han säger ofta att han älskar mig och jag till honom också. Allt har varit så bra.

För några månader sen lånade jag hans dator för min var nåt konstigt med. Jag såg då av en slump att han varit inne på en chatsida en massa  gånger, (chattis.se)

Jag blev helt förstörd och har tagit upp det med honom. Men han är helt oförstående och säger att  det absolut inte har något med vårat förhållande att göra. Han säger att chatta bara är en kul grej för honom. Att han aldrig  sagt mer än förnamn och stad till dom han chattar med och att han aldrig pratat sex med nån.

Jag har sagt att han får lov att sluta med chattandet men då blev han arg. Så arg som han inte varit under hela vårt förhållande.  Han säger att han inte är arg för att det är så jätteviktigt för honom att chatta, utan mer att han är arg för att jag försöker styra vad han får göra och inte.

Han säger också att det är en slags avkoppling för honom på kvällen/natten  att få koppla av och vara anonym och "prata av sig" med folk på den där chatten om vad som hänt under dagen tex.

Och nu menar jag inte heller att han sitter och chattar medan jag ligger och sover.  Nej  jag jobbar nätter 21.00-07.00 och då kan han sitta och chatta i  3-4 timmar innan han sover.

Jag frågar varför han smyger med det, då säger han att han visst inte smyger, men att när jag är hemma så vill han ju ägna sig åt mig och inte chatta med andra.

Men jag mår ändå riktigt dåligt nu sen jag fått reda på detta och när jag är på jobbet går jag bara och tänker att nu sitter han och  "pratar" med andra tjejer på datorn igen.

Vad tycker ni är det jag som är svartsjuk och löjlig bara som inte vill att han chattar när jag jobbar?

Eller är det fel det han gör som jag tycker?

Annons:
AnneN
2012-03-29 15:42
#1

Jag undrar lite vad som är så hemskt med att han chattar med andra om han nu inte pratar sex och sånt med dem på chatten?

Vad är skillnaden mellan att han chattar på den sidan och att du skriver till andra här?

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Gronstedt
2012-03-29 15:43
#2

Om det var sexchattar skulle jag förstå att du blir arg och ledsen, men det var det ju inte frågan om. Vet du att det bara är tjejer han chattar med?

Vad är skillnaden på att han chattar och att han pratar med kompisar på krogen eller i telefon eller på annat sätt? Varför plågar det dig mer?

Banankaka320
2012-03-29 15:44
#3

Det låter som du inte litar på han. Finns det en anledning till att inte lita på han?


Mooniq
2012-03-29 15:45
#4

Oh, svårt problem. Själv har jag erfarenheter av att bli bedragen, och jag hade nog ställt ultimatum. Att sitta med några gånger när han chattar eller så lägger han ner.. en fulare variant är ju att kolla upp vad han kallar sig och be nån kompis gå ut och kolla vad han chattar om. Ev även ta kontakt under alias. Hade jag sen inte varit nöjd med svaret så hade jag valt att fortsätta själv - men det är jag det -med mitt mentala bagage..

Jag hoppas han lugnar ner sig och inser att detta sårar dig och lägger ner detta av egen vilja.

Jag förutsätter att du är öppen med vilka internetsidor du besöker och bjuder honom att sitta med.

Skrattande

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
2012-03-29 15:48
#5

#1 Precis vad jag tänkte skriva. Du hann föreFlört

#0 Du chattar ju på ett sätt med dina tankar och funderingar här fast det iFokus kanske inte just kallas för ett chatforum men ibland när många är inloggade så är det ju nästan samma sak.

Han har ju dessutom varit anonym på sajten och inte pratat sex utan allänna saker.

Jag tycker att hans sätt att reagera är ganska normalt för man kan inte styra en annan människa hur den ska leva.

Han är ju varken otrogen eller flirtar med andra vad jag förstår. Vem är det som säger att han bara chattar med tjejer?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

hus-musen
2012-03-29 15:48
#6

Är det en chatt som inte är sexrelaterad så är det ju precis samma sak som det du gör här! Du pratar med andra människor helt enkelt. Råd, tips, frågor, musiksmaker, politiska frågor, kläder, djur eller vad det nu kan vara som är intressant.

Hade han sexchattat och du inte tyckt det var ok så är det en annan sak, då hade jag förstått att du blivit upprörd!
Jag hade blivit sur om min sambo förbjudit mig från att vara på iFokus och prata med folk eller chatta med vänner jag mött på nätet.

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
Mooniq
2012-03-29 15:51
#7

Jag kollade chatta.se - min ögonbryn for upp i hårfästet.. Inga bra rukriker alls - verkar vara riktade till singlar…

Jag står fast vid det jag skrev i inlägg 4

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

oroligtjej
2012-03-29 15:51
#8

Jag har alltid litat på honom tidigare. Hans bästa kompis är tjej och dom träffas ju och umgås irl, detta har jag aldrig haft problem med, men hon har jag ju också träffart och tycker bra om.

Men chattandet känns som en annan sida.  Personerna där på den sidan har jag ingen aning vad det är för folk, eller hur väl han kan känna dom. Kanske inte än men kan väl bli att man chattar om mer och mer saker och att man tillslut kommer varann närmare.

Jag tycker bara att vi båda har ju personer runt omkring oss, vänner som vi känner på riktigt.. .. varför inte prata med dom istället.

Gronstedt
2012-03-29 15:53
#9

#8: Av samma anledning som du är här i stället för att prata med människorna omkring dig, antagligen. Blir du störd av att han "pratar" med människor som DU inte känner?

Mooniq
2012-03-29 15:54
#10

.. och sen kommer man inte in om man inte först klickar på "kolla denna domänen" och där ska man regga sig med pers.nr, tel, adress, namn etc etc.. och längst ner står det nåt om personnummer som krav - kontakt-sida..hmmmm

Förvånad

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Gronstedt
2012-03-29 15:56
#11

#10: Du är på fel ställe Glad. chattis.se var det, inte chatta.se.

Mooniq
2012-03-29 15:58
#12

#11

VILKEN TUR…jag blev förvånad, minst sagt..Förvånad

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

hus-musen
2012-03-29 15:58
#13

#7 KOlla igen på rätt sida!!
chattis.se är adressen…

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
oroligtjej
2012-03-29 15:59
#14

Nej jag tycker inte det är samma sak på iFokus som på den där chatten.

Han är för övrigt en  aktiv medlem på kolhydrater.ifokus och detta har jag aldrig haft något emot.

Men ok, det är väl mig det är fel på då

Mooniq
2012-03-29 15:59
#15

.. men chattis.se verkar vara till viss del för singlar oxå.. finns chattrum som kallas dejtarna..nåväl - utanför min horisont - jag håller mig till ifokus Skrattande

Älta inte problem - skapa lösningar!! 🤔😃

Maria
2012-03-29 16:01
#16

#8 Varför pratar du inte själv med vänner om detta istället för att skriva här? Jag ser det som ungefär samma sak faktiskt.

Skulle inte du bli upprörd om din kille gjorde en stor affär av att du skrev på en relationssajt på iFokus?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

hus-musen
2012-03-29 16:02
#17

#15 Standard, det har du/hade du på fjortissajter som lunarstorm och liknande oxå. Hotmail-användare har tillgång till en dejtingsajt.
Fanns tillomed på sajten jag var med på för att lära mig ett andra språk.

Qui dormit, non peccat

 


Zofia89
2012-03-29 18:36
#18

Jag är väldigt svartsjuk av mig så skulle min kille chatta med andra skulle jag nog inte tycka om det… men så länge jag inte ser tecken på att han skulle vara "otrogen" på nåt sätt skulle jag inte neka honom att göra det…

Honestyisdead
2012-03-29 19:57
#19

Kan inte se att han gör något fel. Sålänge du skriver med främmande på iFokus gör du ju samma sak. Varför skulle inte han få prata med främlingar om du får?

Det är farligt att försöka bestämma över sin partner på detta viset, jag förstår att han blev arg. Tror du måste komma över detta och lita på honom.

oroligtjej
2012-03-29 20:28
#20

Jag provade själv att logga in på den där chatten och ganska snart kom det väldigt oseriösa frågor från helt främmande killar/män som undrade om jag var "kåt?" .. "hur stora bröst har du".. "är du rakad".. "vad har du för underkläder på dig?"   Många hade nick som "SugenMan" osv

Nu menar jag inte att min kille skulle bete sig så men det säger lite om vad för slags ställe det är och jag blir paff över att han tycker att det lockar

Jag kan inte riktigt jämföra dessa chattare jag träffade på då jag loggade in med folk här på iFokus.  Det känns väldigt mycket mer sexinriktat där än här upplever jag det med de frågor jag fick inom loppet av knappa 10 minuter

Annons:
Honestyisdead
2012-03-29 20:42
#21

#20 Idioter finns det tyvärr på alla chattar.

Jag har fått sådana frågor här inne också, inne på iFokus.

Maria
2012-03-29 22:03
#22

Haha, jag har t.om fått "skamliga förslag" när jag spelat WordfeudFörvånadFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

EmelieGustavsson
2012-03-29 22:40
#23

Folk raggar på alla möjliga ställen, har också fått skamliga förslag via Wordfeud Flört

är det inte bättre att ni pratar om detta och kommer fram till en lösning? det måste ju gå och lösa på något sätt :)

Sarah
2012-03-29 23:15
#24

Han kan inte rå för att det finns andra idioter. Förstår helt och hållet att han blir förbannad då du försöker kontrollera vad han ska göra.

AnneN
2012-03-29 23:49
#25

#20 Testa att logga in och utge dig för att vara kille istället, har själv testat det på någon chatt någon gång och då har det plötsligt varit betydligt lugnare med "skamliga" förslag.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Gronstedt
2012-03-30 07:47
#26

#0: Om jag "kommit på" min partner med att göra som din när jag var 20-25 år yngre, så hade jag tagit fruktansvärt illa vid mig, känt mig otillräcklig och förkastad och gått sönder invärtes om partnern inte genast lovat sluta och givit mig alla kärleksförklaringar i världen. Numera rycker jag på axlarna, även om det kan hugga till en del.

Det är nog så, att man inte kan vara trygg i sin partners styrka innan man kan vara säker i sin egen. Det låter hårt, men OM det nu är så att han bara kompischattar, bara pratar av sig, som han säger, så ligger problemet (absolut inte felet, men problemet), hos dig. Först när ditt liv är komplett och tryggt utan honom kan du möta honom och dela ditt liv med honom i jämlik respekt utan rädsla. Först när du är viss om att du skulle klara dig utmärkt utan honom kan du utan rädsla ge honom frihet att agera som han vill.

Naturligtvis har du full rätt att sätta dina gränser! Om du inte accepterar ett visst agerande, så är det din absoluta rätt. Men då måste du vara beredd på att det tar slut på fläcken, om han inte vill foga sig i dina gränser. Säger du "Sluta chatta, annars är det slut!" så måste du vara beredd på acceptera att du kan vara singel inom 1 sekund.

Om man backar från sitt ultimatum sliter man sönder både sig sin egen självrespekt och partnerns respekt - det vinner ingen på, allra minst kärleken. Tro mig, jag har provat …

oroligtjej
2012-03-30 10:39
#27

#23 Ja, självklart har vi pratat en massa om detta.

Mitt förslag senaste tiden har varit att jag kan få vara med ibland och se på vilken "nivå" snacket ligger men det blånekar han. "När du är hemma ska vi ju göra annat än att chatta" Han gör det endast kvällar efter 21.00 och bara då jag jobbar.  "Men ETT undantag kan du väl göra nån gång fast jag är med"  Aldrig!!

Han har registrerat sitt nick också, man ska skriva ett lösenord då man loggar in så jag får inte veta vad det är heller.

Så jag har bara att välja mellan att stanna eller göra slut och att det fortsätter som det gör nu.

Det känns ju som att det är mer hemlighetsmakeri runt den där chatten för här på iFokus vet vi ju varandras nick och kan läsa i varandras trådar osv. Men där får jag inte  alls veta vad han loggar in som.

Annons:
Maria
2012-03-30 10:42
#28

#27 Men han kan ju vara med här på iFokus som helt anonym utan att du vet om det också.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

oroligtjej
2012-03-30 10:45
#29

#28 Ja han är ju med på iFokus och har varit länge? Eller hur menar du?

Maria
2012-03-30 10:58
#30

Jo men han kanske tycker det är obekvämt att du kan läsa allt vad han skriver och han kan läsa vad du skriver.

Du registrerade ju ditt nya nick. "oroligtjej" igår så varför skriver du inte under ditt gamla nick? Är det för att du inte vill att han ska läsa?

Det är väl ungefär samma sak för honom menar jag. Han kaske inte vill att du ska läsa allt. Det behöer inte innebära att han funderar på att vara otrogen, sexchattar med andra tjejer eller liknande utan kan vara hur oskyldigt som helst.

Han har ju bestämt sagt ifrån att det är just det här att du vill styra honom som han är så emot och att det inte är så viktigt för honom att chatta egentligen.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

oroligtjej
2012-03-30 11:04
#31

Nej men fast det inte är så viktigt enligt honom så chattar han 3-4 kvällar i veckan 3 timmar varje gång.

Jag har inget "gammalt nick" Har aldrig skrivit förut. Bara läst trådar. Mest på KiF eftersom vi äter lågkolhydratkost. Det är han som har ett registrerat namn här sedan 4 år tillbaka

Och ja, han vet att jag startat denna tråd och han läser den. Jag döljer det inte för honom. Tvärtom påtalade jag att nu har jag registrerat "oroligtjej"

Maria
2012-03-30 11:08
#32

OK, det är ju bra att du är öppen och att han kan läsa dina funderingar men jag tror ändå inte att det är bra att kräva av sin partner att sluta med någonting eller att kräva insyn in något.

Du får helt enkelt lita på hans ord.Flört

Fast du skrev så här:  här på iFokus vet vi ju varandras nick och kan läsa i varandras trådar osv.

Då känns det ju som om du haft ett registrerat nick innan.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

oroligtjej
2012-03-30 11:13
#33

Ja fel att uttrycka mig så, menar att jag vetat hans nick och han vet mitt som jag nu skaffat

Maria
2012-03-30 11:14
#34

Jo, jag fattade det till slut.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
oroligtjej
2012-03-30 11:17
#35

Men jag tycker ändå det är konstigt att jag inte kan få sitta med och chatta ens en gång. För har han inget att dölja så måste det ju mer bara vara en principsak att jag minsann inte SKA få veta

Maria
2012-03-30 11:28
#36

Jag tror också att det är en principsak från hans sida. Han vill att du ska kunna lita på hans ord och inte sitta med som en detektiv bredvid.

Då har han ju låtit dig "vinna" detta.

Varför ska du sitta med när han chattar? Det är ju enbart för att stilla din egen oro och inte alls för att du skulle tycka det var kul.

Läser du hans sms också? Nuförtiden har man väl ingen dagbok men det är väl ungefär så som nätet fungerar idag. Ett ställe där man skriver ner sina tankar med den lilla skillnaden att man får svar från andra oftast anonyma skrivare.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

hus-musen
2012-03-30 11:36
#37

Varför skulle du få sitta med?
Varför i hela fridens namn kräver du att få sitta med som en vakande hök?
Jag tror inte att min sambo skulle acceptera något sådant och jag skulle definitivt inte acceptera det. 
Finns något som heter privatliv, det kan man ha fast man är ett par.

Qui dormit, non peccat

 


[trewq]
2012-03-30 11:44
#38

Ibland har man bara en känsla av att något inte riktigt stämmer, och då kan det vara något annat än själva chattandet. Skulle ta din känsla på allvar, och kanske inte fokusera på att han chattar.

Du är ganska oförstådd i tråden, och du står på dig så din känsla är nog inte helt obefogad. Sedan att han blir arg när du tar upp det ser jag som en överreaktion av honom.
Känner lika där att om det nu inte är en stor grej så borde någon kunna få sitta med, även om han kanske känner sig obekväm.

oroligtjej
2012-03-30 11:55
#39

Jag menar ju inte att alltid få sitta med.. men det kändes konstigt att inte ens få sitta med en enda gång i några minuter om det nu är bara kompissnack. Det är ju  inte något han gör någon gång i månaden ibland när han har tråkigt, utan mer än 10 timmar i veckan. Konstant.

Har man inget att dölja kan man gå med på några minuter för sin partners skull och ja - för att stilla min oro

Maria
2012-03-30 11:56
#40

#38 Jag håller inte alls med dig faktist.

Att bli arg när någon vill kontrollera ens liv är ingen överreaktion utan snarare ganska normalt tycker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[trewq]
2012-03-30 12:20
#41

Nänä men han kan vara lite smart..och gå med lite på det i stället för att bli arg. Har man starkt humör får man tillslut lära sig att bjuda in i stället för att reagera.
Vissa kanske kallar det manipulation. Skillnad från att gå till psykolog? Har fått vara min egen psykolog, och det funkar utmärkt att vara smart socialt sett om man är medveten om sig själv…

Annons:
Maria
2012-03-30 12:25
#42

#41 Varför ska man bjuda in istället för att reagera?

Undertryckta känslor lär inte vara bra för någon part.

Att bli arg är fullt normalt liksom att bli ledsen, besviken, upprymd osv.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Honestyisdead
2012-03-30 12:34
#43

Håller helt med dig bumbleboo. Verkligen ingen överreaktion att bli arg när någon försöker kontrollera en.

StickyKitten
2012-03-30 13:01
#44

#39 Fast det är inte din killes jobb att lugna din oro. Han har inte gjort något fel eller onormalt, utan det här problemet ligger hos dig och det är något som du måste bearbeta inom dig själv.

[FruStein]
2012-03-30 13:06
#45

Jag skulle nog också ha reagerat som din pojkvän, faktiskt. En av mina största hobbies är att brevväxla, dvs skriva om mitt liv, som en slags dagbok fast till någon annan, till människor i andra länder. Om min man skulle förbjuda mig att göra det skulle jag säga precis som din pojkvän gjorde - det är inte chattandet/skrivandet som är problemet utan att ens partner tror sig ha rätt att bestämma vad man ska göra på sin fritid.

oroligtjej
2012-03-30 13:09
#46

#44 Jag tror inte att många här skulle acceptera att er partner varje kväll ni jobbar så fort ni går till jobbet chattar på den chatten i 3-4 timmar 3-4 kvällar i veckan och att ni till varje pris inte får vara med och se ett par minuter en enda gång. Ni säger att det är normalt men jag tror inte ni skulle trivas med det om ni hade det så med er partner

Honestyisdead
2012-03-30 13:11
#47

#46 Jag sitter minst 3 timmar på iFokus varje dag, och skulle alltså acceptera att min partner satt vid datorn lika mycket. Ett ex till mig spelade 5 timmar om dagen, där sitter man och snackar i lurarna.

Hur vet du hur många timmar han sitter vid datorn om du inte är hemma?

oroligtjej
2012-03-30 13:18
#48

#47 Jag frågar. Chattar du varje natt jag jobbar. Han svarar ja. Jag frågar hur länge då ungefär. Han svarar 3-4 timmar innan jag somnar.

Jag hade mer förstått om han nångång kunde göra det även om jag var hemma. Nån gång. Känns ju annars som att det är för att jag inte ska råka komma in i samma rum och se vad som skrivs. Eftersom det måste ske bara då jag säkert är på jobbet

Annons:
Honestyisdead
2012-03-30 13:19
#49

Eller så har han tråkigt när du inte är hemma och därför dödar han tid på chatten, så känner han sig inte lika ensam.

Maria
2012-03-30 13:31
#50

#48 Jag minns när Aftonbladet kom med sin chat för en herrans massa år sedan. jag tyckte det var jättekul en period och kunde sitta i timmar. Min man jobbade utomlands då.

Men som med allt annat så tröttnade jag till slut efter ett par månader. Det kanske din kille också gör.

Jag är också på iFokus en massa timmar då jag är haltv sjukskriven.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Gronstedt
2012-03-30 13:39
#51

Jag vill inte att min partner ska läsa allt vad jag skriver här. Inte för att jag direkt har hemligheter, men hen behöver inte på och krafsa i allt som är jag. Hen vet mitt nick men jag litar på att hen inte kollar mig.

Men du har exakt det val du beskriver i #27. Du har stött på en av hans gränser, nu måste du antingen foga dig i den eller ta konsekvensen av att du inte vill foga dig. Han har rätt att sätta sina gränser där han vill, du kan inte bestämma var de ska gå.

oroligtjej
2012-03-30 13:40
#52

#50 Ja jag var också på ab-chatten en massa men då var jag singel och jag träffade några därifrån också.  Jag gick inte in på en chatt bara för att fördriva tid utan för att träffa folk att lära känna. Men bara när jag varit singel har jag gjort så.  Har helt tappat intresset för det då jag blivit kär

Honestyisdead
2012-03-30 13:42
#53

#52 När jag chattade för många år sedan var det inte för att rtäffa folk, utan bara för att prata. Du får inte glömma att dina intentioner inte är andras.

StickyKitten
2012-03-30 13:45
#54

#46 Jag hade inte brytt mig tillräckligt för att ens be om att få vara med, så problemet hade inte uppstått.

Din pojkvän är ju dessutom ärlig med att han gör det och att han gör det länge, så vad är problemet? Att du inte tillåts ha koll på allt han gör och säger till andra människor varje sekund av hans liv? Jag fattar faktiskt inte och jag ser inget problem mer än hos dig, ärligt talat.

Han vill väl ha något att roa sig med när du är på jobbet.

Maria
2012-03-30 13:52
#55

#52 Jag var absolut inte inne på AB:s chat för att flirta med andra utan för att det var kul att prata om allt mellan himmel och jord.

Jag var/är ju gift och hade inga avsikter alls. Jag chattade med både män och Kvinnor. Ett ganska kul tidsfördriv tyckte jag då.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
oroligtjej
2012-03-30 13:54
#56

Ja han är ärlig om det nu.

Men hade jag inte lånat datorn den dagen och själv upptäckt, är jag tveksam till att han skulle sagt något. Han hade ju inte gjort det innan den dagen heller.  Visst hände det förut att jag frågat vad han gjorde igårkväll när jag jobbade. "Kollat datorn" sa han ofta, men jag trodde det innebar att skriva på KiF, kolla mail, betala räkningar, spela spel, möjligen kolla porr (vilket jag absolut inte är emot) inte hänga på chattis i timmar

Honestyisdead
2012-03-30 14:16
#57

Anledningen till att han inte redovisade exakt vad han gjorde när han satt vid datoren kan ju vara så enkel som att det inte är viktigt för honom.

Nej, jag anser problemet ligger hos dig. Kan inte se hur du kan tycka att han gör fel.

[trewq]
2012-03-30 14:17
#58

#42 du ilska är riktigt dåligt för hela ditt system. Så om du är en arg person, som blir arg ofta så lär du till slut hitta på något annat än vad de säger i skolböckerna om undertryckta känslor

Honestyisdead
2012-03-30 14:20
#59

#58 Det är viktigt att erkänna det man känner.

Vem har snackat om att någon är en arg person? Hänger inte med riktigt nu. Vem blir arg ofta?

Maria
2012-03-30 14:24
#60

#58 Nej, du. Jag har alltid haft ett häftigt temperament men det går över lika fort och jag är inte långsint om det nu var mig du riktade dig till.

Människor har olika personligheter och att inte få vara den man är gör att man mår dåligt.

Jag tror att vi pratar om olika slags ilska här.

På dig låter det som om jag i framtiden kommer att löpa amok på grund av att jag kan bli argSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[trewq]
2012-03-30 14:27
#61

#59Det var en re spons på inlägget :) Jag har mycket starka energier på det området, och skulle jag skrika så fort jag kände för det, hade det blivit ofta fram tills att jag fann yogan som hjälp.

[trewq]
2012-03-30 14:32
#62

#60 vi har kanske lite olika tillvägagångssätt. Vill inte ha sådana arga energier inom mig, för känner deras dåliga inverkan. Är jag påväg att bli arg, eller omjag blir det ofta med folk så hittar jag annat att göra, eller är själv.

Sedan kan vi väll ta diskussionen längre om hela grejen med undertryckta känslor, men det är nog inte rätt tid för det :D

Hela samhällssynen kommer inte ändras för att jag sitter och uttrycker tankar här och nu

Annons:
Maria
2012-03-30 14:43
#63

#62 Fast det är väl självklart att man inte kan bli arg i vilka situationer som helst.

Jag kan konsten att behärska mig ocksåFlört men jag är övertygad om att det bästa är att säga ifrån om man känner sig orättvist behandlad eller blir arg på något som finns belägg för.

Nu tror jag att TS kille inte vaken är våldsam eller överdrivet ilsken utan bara allmänt arg för att han känner sig kontrollerad.

Jag tror heller inte att han går omkring och är arg på detta hela tiden utan att det har blivit de gånger det har kommit på tal.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[trewq]
2012-03-30 14:55
#64

Förstår det för en vän till mig har också kontrollerat mig, men med lite fulare sätt. Genom att vara elak, och jobbig att ha att göra med. Var då arg dygnet runt ibland, men reagerade inte ofta utan lätt ilskan gå i omlopp i mig i stället. Som att vänta ut stormen :D Hehe

Och ja, säg ifrån om det blir för mycket det gör jag med! Men iomed att skriva detta gör jag ju som ni säger att man inte skall göra?!

Zofia89
2012-03-30 15:03
#65

Jag tycker det är väldigt bra att man talar om för den andre om hur man känner för saker och ting… Det betyder ju inte att man försöker kontrollera, man måste kunna kontrollera sin "svartsjuka", iaf så länge som man inte har konkreta bevis på att han i detta fall diskuterar annat än "normala" saker med människorna på chatten =)

[trewq]
2012-03-30 15:09
#66

#65 Precis, det handlar ju i båda fallen om att kontrollera sig, och ska killen kontrollera sin ilska, så bör tjejen kontrollera svartsjukan. Eller så kan båda vara både ilskna, och svartsjuka tills de antingen bryter upp/ihop..eller att det mirakulöst händer något som gör att de samtidigt tappar ilskan, och svartsjukan och kommer överrens.

Klart man får be om att få sitta vid datorn om man är nyfiken, eller undrar, lika som att man isf får uttrycka sin ilska. Vad är skillnaden? Ser den inte i nuläget

Honestyisdead
2012-03-30 15:12
#67

#66 Så du anser inte att man får lov att bli arg, någonsin?
Självklart blir man arg om någon försöker förbjuda en att göra det man tycker är kul. Och det har man all rätt till.

Och så är det skillnad på ilska, och på att bli arg.

Zofia89
2012-03-30 15:35
#68

Klart man får bli arg men killen kan oxå försöka se det hela från tjejens perspektiv och förstå varför tjejen blir orolig… Antar att killen oxå skulle bli lite sotis och fundersam om han märkte att tjejen satt "i smyg" och chattade på nätterna…

Honestyisdead
2012-03-30 15:42
#69

#68 Hon visar ju tydligt att hon inte litar på honom. Hur kul kan det kännas för honom? Det är bättre att lita på sin partner. Kan man inte det så är det ju inte mycket till ett förhållande egentligen. Då får man antingen välja tt jobba på sin svartsjuka, eller gå vidare.

Annons:
drulleman
2012-03-30 17:01
#70

Jag som man kan ju lägga ett svar också.

Satt tillsammans med min kvinna tidigare idag och vi loggade in på den ovan nämnda chatten. Först med ett killnamn. Verkligen dött. Urtrist var det. Vi hejade till höger och vänster och försökte prata med folk men ingen  hade svarat efter en kvart.

Så loggade vi in med ett tjejnamn, bingo! Ett 20-tal killar och män ville helt plötsligt prata. Och visst fick vi en hel del förslag av det mindre rumsrena slaget.  Några verkade dock ganska "normala" (kunde tänka sig att prata om intressen arbeten osv)

Jag kan på ett sätt tycka att TS pojkvän är lite löjlig som inte kan tänka sig att någon gång chatta tillsammans med sin flickvän. Att han även vill göra det då han är ensam är en annan sak och det har han naturligtvis också rätt till. Men är det ett så stort intresse för honom, vilket det uppenbarligen är då han offrar mer än 10 timmar i veckan på det, så borde han väl tycka att det bara är kul om även hans partner börjar gilla det.

Jag önskar dig lycka till TS och jag hoppas att ni kan lösa detta tillsammans :)

Zofia89
2012-03-30 17:01
#71

Ja man måste jobba på svartsjuka, men tycker oxå att man visar en del respekt för sin partner om man kan tänka saker från den andres sida och inte genast hingsta upp sig om hon frågar nåt…

I och med att han blev otroligt arg så tar jag det som att han försöker dölja nånting genom att bli defensiv genast…

Hade samma problem med min förra kille fast han chattade verkligen INTE oskyldigt men när jag frågade blev han superarg, senare hittade jag en massa match-making sidor han hade profiler på där det stod att han är singel….

oroligtjej
2012-03-30 17:47
#72

#71 Vad hemskt för dig att upptäcka att han var ute och uppgav sig som singel. Förstår om du blivit misstänksam efter det. Jag hoppas verkligen inte att min kille skulle göra så mot mig. Jag vill ju lita på honom. Jag tycker verkligen otrohet är smutsigt och fult och vill aldrig bli drabbad av det och aldrig utsätta någon för det

Zofia89
2012-03-30 18:11
#73

Jag hoppas oxå verkligen att du inte hamnar att uppleva det… Jag vet precis hur det känns att VILJA lita på någon men tillika känna sig osäker…

Men tycker att det låter underligt att han blev så arg genast, som jag sa skulle jag ta det som att han döljer nåt om han blir defensiv genast du frågar om saken…

oroligtjej
2012-03-30 18:17
#74

#73 Ja det är ju definitivt en öm tå jag trampar på när jag tar upp det.  Det går inte prata om det i lugn och ro alls

pyromanen
2012-03-30 18:17
#75

Jag skulle alldrig acceptera om någon annan ville bestämma om eller vem jag fick skriva med, så där förstår jag killen. Å andra sidan om han inte har nåt att dölja, då kan han väl visa lite vem han skriver med och om vad och berätta lite om vad det ger honom och varför han vill hålla på såpass mycket. Inte för att han ska behöva försvara sig men för att göra det lite mindre laddat.

Honestyisdead
2012-03-30 18:18
#76

#73 Fast nu blev han ju inte arg genast, utan det var först  när TS sade åt honom att sluta chatta som han blev arg.

Annons:
oroligtjej
2012-03-30 18:23
#77

#75 Ja precis så menar jag.

Att berätta kanske lite ibland om det han gillar så med det och så. Inte att det ska vara ett helt annat liv han lever där som jag absolut inte är en del av

[trewq]
2012-03-30 18:54
#78

#67 man får bli arg, man får bli vad man vill. Vad jag kanske menar lite är att det är svårt att sätta gränsen, och i detta fallet tänker jag som pyromanen ungefär.

Sarah
2012-03-30 19:57
#79

Hade jag varit din kille hade jag börjat fundera på att göra slut med dig. Du litar inte på honom och du försöker kontrollera vad han gör. Att kräva att få sitta med i en privat konversation/ att han ska sluta med det, är ett rejält övertramp. Ska du kräva att bugga hans mobil också? Läsa hans sms eller dagbok om han har en?

Som jag sa tidigare, jag förstår att han blir riktigt förbannad och ännu mer sen du vill sitta med. Du har inte med det att göra. Man måste få ha privatliv i sin relation, en del som den andra inte lägger sig i. Antingen litar du på honom eller så gör du det inte.

Herregud, om min kille skulle kräva att veta allt jag gör. Jag skulle bli galen. Jag är inte otrogen men mitt liv är mitt liv och vad jag pratar om med vänner och bekanta har han inte med att göra, om inte han råkar vara med eller om jag väljer att dela med mig av det.

Du måste inse att det finns privatliv även i relationer och det väljer man själv om man vill dela med sig av. Alla har rätt till sin egna sfär och att tränga sig in på den är grovt integritetskränkande. Vi har våras gemensamma liv då vi är i relationer, men det betyder inte att det är det enda liv vi vill ha och har rätt till.

oroligtjej
2012-03-30 20:05
#80

Nej jag har inte sagt något om telefonsamtal sms etc. Var hittar du det? Jag läser inte hans sms, tänker inte bugga hans mobil, letar inte genom hans fickor, kräver inte att få följa med på bio eller fika då han gör sånt med sin bästa tjejkompis. Jag har öht aldrig varit svartsjuk tidigare.

Sarah
2012-03-30 20:21
#81

Det var bara exempel, vilka jag tycker är precis samma sak som du nu vill göra. Kontrollerande kan man vara på olika sätt. Om du aldrig varit svartsjuk tidigare så verkar det väldigt dumt att börja bli det. Om ni har haft det bra hela tiden och han aldrig gett dig verklig anledning att vara svartsjuk så är det förståeligt att han blir arg och ledsen för att du plötsligt blir det på det här sättet. Kränkande.

Zofia89
2012-03-31 08:17
#82

Klart man har ett eget liv fast man är i en relation… men varför har han hållit hela sin hobby hemlig?? det är det som är skumt… Man behöver inte tala om för den andra vad som diskuteras och så, men om det är hans hobby så kanske han borde talat om för henne att han chattar??

Jag har svårt med det där att "leva sitt eget liv som den andre inte har nåt att göra med"… Jag och min man delar ALLT och jag tycker det är så det ska va =)

Maria
2012-03-31 08:20
#83

#82 Har han verkligen hållit det hemligt? Jag uppfattar det inte så men när TS kräver insyn eller att sitta med då backar han och blir irriterad och det är fullt förståligt tycker jag.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Sarah
2012-03-31 09:37
#84

Hur man har en relation är såklart upp till var och en, men man kan inte kräva att allt ska delas. Jag umgås ofta ensam med mina vänner och ibland är min kille med, men han har inte rätt att få veta allt vi pratar om när han inte är där. Han har inte heller rätt att få bestämma vem jag umgås med eller hur jag umgås med folk. Precis som att jag aldrig skulle komma på tanken att säga till honom hur han ska sköta sitt umgänge och sociala liv. Det handlar inte om att dölja saker för varandra utan att visa varandra respekt och tillit. Att dela allt är bara konstigt i mina ögon, ska man berätta varenda ord som man sagt till kompisen man var och fikade med? Nej, tänker du efter så delar ni nog inte exakt allt.

I det här fallet umgås pojkvännen med folk via internet och det är helt ok i dagens samhälle då man kan ha ett socialt liv utan att lämna hemmet. Jävligt fräckt att försöka lägga sig ioch styra sin partners sociala liv.

Honestyisdead
2012-03-31 10:50
#85

#82 Det är skillnad på att hålla hemligt och på att inte ha berättat. Hade han velat hålla det hemligt hade han ju kunnat ta bort allt om sidan så TS inte kunde hitta det. Tycker han verkar ha varit öppen med det så fort hon frågade om det.

[trewq]
2012-03-31 13:54
#86

Jag kan hålla med om mycket av det som skrivits här :D Hade verkligen inte velat ha någon som klagar på hur jag är, och inte är nöjd med mig. Sådana har jag haft att göra med, och det var botten!

Ts; du kanske inte får veta saker för att du är helt enkelt för i hans personlighetsvärld?
Ni vet, så fort folk vill ha något av en så brukar de liksom stänga sig. Som ett försvar.

Zofia89
2012-03-31 16:15
#87

Jag sa inte att man ska berätta varenda ord man sagt under tex en fika… Jag pratade om att berätta för den andre vad man sysslar med… eller brukar inte ni meddela er partner om ni går och fikar eller nåt med någon vän? Brukar ni bara sticka?

Samma tycker jag det är med chattandet, i en relation bör man veta om den andres hobbyn, vad den andre gillar att göra… (kallas för att känna varann), han behöver verkligen inte tala om för henne vad han diskuterar med personerna i fråga, men kanske han kunde ha berättat för henne att han gillar att chatta??

[trewq]
2012-03-31 16:50
#88

Men # 87  faktiskt så känner jag att killen visste att hon visste att han chattade, och det var inte problemet. Sedan att känna varandra handlar minst, eller ytligast om att veta intressen, m.m. Var det inte på dagis man delade med sig om sina intressen och kallade dessa för kompisar :)

Zofia89
2012-03-31 17:06
#89

Det handlar delvis om intressen, jag sa inte att man känner någon pga att man vet vad han eller hon har för intressen, men det är en viktig del tycker jag =) Hur skulle man kunna leva tillsammans med någon om man inte vet ett skvatt om den andres intressen??

[trewq]
2012-03-31 17:10
#90

Det går väla bra att göra, man kan leva med alla utan att veta ett dugg om dom. Men i detta fallet var det nog mer att de int ekommer överrens, right?!

Annons:
Sarah
2012-03-31 17:15
#91

i #87 gör du ju min poäng klar. Man delar inte allt. På internet komunicerar man med andra, oavsett om man får svar direkt eller två dagar senare. Vad spelar det för roll om man chattar eller om man är på fb, eller om man är här eller på ngn annan sida? Allt är komunikation med andra människor. Det är inte en hobby, det är bara en del av våra dagliga liv. Jag surfar och jag komunicerar med andra hela tiden, det är ju underförstått om man är på internet. Jag vet att min kille är på nätet mycket, det räcker som info, vilka sidor han är på behöver jag inte veta om han inte känner för att berätta.

[trewq]
2012-03-31 17:47
#92

#91 jo att det inte skiljer sig om man är på fb eller iFokus, eller nån annan sida tycker jag är rätt självklart! Det är som sagt igen, och igen, deras situation som är problemen…

Hur de förhåller sig till varandra kanske, eller hur de beter sig, hur de samhåller, hur deras hjänor, och kroppar passar ihop, hur deras psyke klaffar eller inte

oroligtjej
2012-03-31 17:49
#93

Det är lugnt. Det löser sig ändå f.o.m maj månad.

Tack för svar

Zofia89
2012-03-31 17:56
#94

#93 Vad menar du?

Min poäng från första början var att jag kanske inte skulle lita på att han "bara pratar oskyldigt"… Fick en sån känsla när jag läste hennes inlägg…

[trewq]
2012-03-31 18:01
#95

Kanske problemet är att du inte litar, men visst, det är ju det jag menar. När det går över gränsen, så säger det poff så litar man helt på den andre :D Knasigt, va?

Honestyisdead
2012-03-31 18:09
#96

#93 Vad händer då?

Maria
2012-03-31 18:16
#97

Jag blir också nyfiken på vad som änder i majFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
Zofia89
2012-03-31 18:56
#98

Jag hade svårt att lita på min förra karl, den jag har nu litar jag på till 150%… Men fick en känsla av att denna killen inte är att lita på…

oroligtjej
2012-03-31 18:57
#99

Nej men att det är en dagpersonal som ska sluta på mitt jobb och frågan har varit uppe om en nattare vill gå över till dagtid. Jag har inte nappat på det förut men funderade hela dagen igår och det kanske blir så iaf

Maria
2012-03-31 18:59
#100

#99 Hoppas innerligt att du gör det för att du vill ha jobbet och inte för att kontrollera din kille.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

oroligtjej
2012-03-31 19:09
#101

#100 Jag gör det av många olika orsaker, bland annat för att det sliter mer på kroppen att jobba natt en längre tid och min kille har hela tiden tyckt att det varit jobbigt att när han kommer hem från jobbet är det snart dags för mig att bege mig till mitt. Han jobbar 10- 19 de flesta dagar och varannan lördag. Och jag jobbar 21-07 och varannan helg. Blir inte många timmar tillsammans då förutom på lediga helgerna.

Det har varit ett velande hit och dit. Jag kanske trivs en aning bättre med de arbetsuppgifter som nattarna har men resten är negativt

Maria
2012-03-31 19:45
#102

Jo, det kan jag förstå.

Det är aldrig kul att jobba på olika arbetstider så att man sällan träffas.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[trewq]
2012-03-31 21:28
#103

Jag brukar lita på alla som kommer i min väg, tills de visar sig vara sitt dåliga jag…Tungan ute

[Tovab]
2012-04-01 08:18
#104

Jag ser inget fel i det han gör. Hade min pojkvän reagerat på att jag chattade med människor och sagt att jag inte fick göra det hade jag blivit galet arg på honom.

Annons:
Toxics
2012-04-01 10:08
#105

Herregud =) Jag tycker nog att det är väldigt fel av dig att bli arg på din pojkvän.  Varför i hela friöden ska han inte få chatta? Han borde väll få göra vad tusan han vill när du är på jobbet?

Jag har perioder som jag chattar med folk. Då kan jag också sitta flera timmar. Och bara snacka med folk och fördriva tid. Har man varit på en och samma chatt lä'nge nog så lär man sig att känna igen de som också sitter där för att fördriva tid och kan ignorera de som bara är ute efter sex eller så .

Och om din kille säger att det inte handlar om sex så ska du tro på honom tycker jag .

Jag tror att du bara är sur över att han inte har rapporeterat till dig så fort han gör något eller chattar med någon. Men nu vet du om det och han förnekade det inte alls. Ta dig i kragen nu! Han kanske tycker att det är skönt att ventilera med människor som han inte har en aning om vilka det är. Bakom en skärm. Ska du ta det ifrån honom?

Och om du nu verkligen inte litar på honom så gör slut. För isåfall så förtjä'nar han bättre ä'n någon som inte litar på honom och vill kontrollera allt han gör.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[fessing]
2012-04-01 13:30
#106

Jag vill inte vara dum mot varken dig eller din kille men jag rekomenderar nog att du bör be ha ta de liete försiktigt med de dära..sj har ajg gjort de stora misstaget och jag satte för lite gränser på mig sj och jag har en känsla av att de flesta killar e lite likadana på den fronten! Menar visst är de roligt att chatta men glider de iväg sen så ja..har din kille ett samvete så sitt ner prata med han fråga om han har något att berätta för dig…kolla hans blick osv..tro mig de går att lösa sj försöker jag helt avstå från chattande för jag känner mig sj och jag är lyckligt tilsammans med en tjej och samma tjej och har varit i snart 7 år…man får ha lite koll på varann men försöka att ändå inte binda fast sin partner för de kan förstöra allt..för att kunna fixa något så prta om de och berätta hur du känner och låt han berätta hur han känner..de kommer lösa sig…de har fortfarande inte blivit tillräckligt bra mellan mig och min tjej men mitt mål är en dag att vi skall vara helt ifrån all ev oärlighet..viktigt alltså var öppna och ärliga om allt nästan för ärliga..

lycka till nu!

Toxics
2012-04-01 17:24
#107

106# Är man i ett riktigt förhållande. Där allt är som det ska vara så ska man inte behöva "hålla koll " på varnadra. Då kan manlika gärna göra slut och gå vidare.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[fessing]
2012-04-02 05:51
#108

#107

säg inte så ingen av oss vill lämna varann ju men vi litar sådär på varann

vi jobbar hela tiden på den biten..jag vill ine gå ifrån henne iaf…något tips på vad vi bör göra?

Maria
2012-04-02 06:02
#109

#108 Prata med varandra.

Kommunikation är A och O i ett förhållande.

Tala om hur man känner och varför. Våga släppa den andre. Man kan inte äga en annan människa men man kan leva ihop med varandras fel och brister om man pratar om det och verkligen älskar varandra i grunden men misstänksamhet tär på kärleken i längden.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Elshira
2012-04-02 11:04
#110

Du har fått många klocka svar i den här tråden tycker jag. Att prata med andra människor i form av att chatta är helt OK i min värld i.af. Som sagt iFokus är ju nästan det samma!

Själv sitter jag och spelar ett relativt simpelt onlinespel. Men jag har gått med i en "klan", samtliga var helt nya människor för mig och jag kände inte någon. Jag spelar i princip för att kunna sitta och prata (vi pratar via skype istället för att skriva bara), spela är lite det man gör när man inte har något att säga… Ungefär… Dessutom känns det lätt att hitta någon att prata genom spel.

Om man hittar folk genom en chattsida, genom spel, iFokus eller något annat måste väll ändå kvitta… Det finns ju liksom en "dejt - del" på nästan alla chattsidor, må det vara vuxna seriösa sidor eller ungdomssidor. Har man väl hittat en sida som man gillar, eller där man "hängt" förut så stannar man ju ofta kvar där även om chatten/forumet kanske förändras. Jag brukar själv gärna sitta i chatten med allt möjligt folk på sidor där jag ändå är annars (t.ex humorsidor, hästsidor med mera) vart det nu råkar bli. Det finns ju till och med chattroulette som kan vara ganska så rolig ibland (även om det blivit förstört med mycket sjuka saker, men det är ju inte svårare än att skita i dem). Så kan man träffa helt "random" personer och ha roligt!

Det är för mig otroligt stimuleran, att prata med folk man känner "lite lagom". Man får liksom "prata av sig" och dra på smilbanden lite! Jag menar, let´s face it - att sitta och chatta med sin älskade är något man inte kan göra 24/7 utan att gå varandra på nerverna.

Själv är jag ganska beroende av iFokus. Det är lite som en drov av må-bra känssla av att sitta och prata såhär =) Skriva av sig!

Jag FÖRSTÅR din pojkvän. SÅ länge han inte sitter och chattar den lilla tiden ni har tillsammans utan gör det när han ändå inte har något bättre för sig.

Hakuna matata!

MouIIyo
2012-05-16 10:43
#111

Har han skrivit något olämpligt?

Jag sitter ofta på hemsidor, msn, facebook och chattar när min kille sitter breve. Varför ska man inte få chatta?


Annons:
MouIIyo
2012-05-16 10:51
#112

Loggade in på chatten, verkade lamt. Förstår inte varför du blir så upprörd. Finns inget där att bli upprörd för. Lita på din kille och sluta styra.


oroligtjej
2012-05-16 11:14
#113

#111 Det är just det som är skillnaden. Du chattar ofta då han sitter breve. Han chattar aldrig då jag ens är i samma rum. Alltid då jag var hemifrån. Så jag har ingen aning om vad han skrev om.

Men skitsamma, vi har ju löst det nu och det är inget problem längre

MouIIyo
2012-05-16 11:21
#114

Jag chattar när min sambo är på jobbet. Såååå?

Man ska lita på varann. Annars kan man strunta i förhållandet.


Honestyisdead
2012-05-16 11:48
#115

#114 Precis. Tillit är en av grundstenarna i ett förhållande.

#113 Vad bra att det löst sig.

PiganX
2012-06-12 17:56
#116

Så länge han inte sexchattar eller liknande så ser jag inte problemet. Han kanske pratar om sin vardag eller problem mellan er med andra där, precis som du gör just nu här på relationer iFokus?

Försök att se helheten. Jag hade också blivit arg om min partner försökt styra över vad jag gör, sålänge jag inte gör något fel eller är oärlig.

vallhund
2012-06-12 19:00
#117

Du verkar ha allvarliga problem, had jag varit din kille hade jag blivit rasande o förmodligen gjort slut.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

PiganX
2012-06-12 19:02
#118

#117 Döm ingen du inte känner.

Annons:
[vaniljen]
2012-06-12 20:12
#119

Har bara läst första inlägget och lite liknande detta har vi haft problem med, min kille har sexchattat och sexcamat. En gång råkade jag komma hem till honom mitt i och då var det 99,9% säkert att jag tänkte göra slut, men jag tänkte efter under kvällen och gav det en sista chans. Den chansen vara ännu och jag hoppas jag slipper mer otrohet. För en gång till orkar jag inte med, jag har fortfarande inte "läkt" efter detta som hände för 8 månader sedan, ibland kommer det över mig som en kalldusch.

Det är bara du som kan dra din egen gräns. Känn efter noga, är det något du inte kan acceptera får ni prata om det ordentligt och om han vägrar, så får du helt enkelt lämna honom.

Men jag tycker det beror lite på vilket sätt det chattas också. Är det bara med tjejer och i smyg så skulle jag förmodligen misstänka något mer, för om han inte döljer något borde han väl inte smyga med det(?) Vad chattar han om? Varför i smyg? Chattar han med alla? Chattar han kanske bara om en hobby eller lite allmänt? mm.

Honestyisdead
2012-06-12 20:14
#120

#119 Tycker det är mycket stor skillnad på att sexchatta/cama och på att chatta vanligt.

Som att träffa vänner eller att ha sex med dom.

[vaniljen]
2012-06-12 20:18
#121

#120 Ja, det tycker jag med. Sorry att jag inte har läst tråden och inte riktigt förstod på vilket sätt TS kille chattade.

MouIIyo
2012-06-14 11:40
#122

Kommunikation. Dom får helt enkelt prata med varann.


Carrolinline
2012-06-14 16:27
#123

Tycker det verkar skumt, alltså om han är så beroende av att chatta varför har han inte sagt det?

Gick in på sidan och gick in i chattrummet, och det enda folk skrev där var en massa snusk.. Jag hade aldrig tillåtit min gubbe sitta där å skriva faktiskt..

Honestyisdead
2012-06-14 16:50
#124

#123 Du hade inte "tillåtit"? Bestämmer du vad han får göra och inte göra?

Jag såg inget snusk när jag var där inne.

Carrolinline
2012-06-14 20:24
#125

#124 Nej, jag hade  faktiskt inte tillåtit det. Inte på den sidan eller liknande..

Okej men när jag va där så var det bara massa snusk och under dem två minuterna jag hann vara där hann till och med en kille skriva till mig, och det var inget trevligt..Vill inte skriva sånt här för misstänker det är emot reglerna.

Självklart tillåter jag han att skriva med andra människor , han är med i andra forum osv.. Men skulle han börja hänga på en sådan chatt hade jag blivit lite fundersam.. Och nej jag bestämmer verkligen inte vad han ska göra och inte göra men han får ju respektera vad jag tycker och tvärtom.

Annons:
Honestyisdead
2012-06-14 21:12
#126

#125 Är inte huvudsaken att HAN inte skriver snusk?
Snusk råkar man ut för överallt. Poängen är väl ändå vad man själv väljer att göra då man råkar ut för det.

Sarah
2012-06-14 22:50
#127

När man börjar tillåta eller inte tillåta sin partner att göra saker, och tro att man har rätt att göra det är på ute på väldigt hal is…

Carrolinline
2012-06-15 10:54
#128

Jo att han inte skriver snusk är också huvudsaken.. men går man in på en sådan chatt sida, vad är det man är ute efter om inte snusk? När det är 98 % snusk, lycka till att hitta dem 2% som verkligen vill bara prata.. Nej det finns många bra eller iallafall bättre sidor tror ju jag.. Men du och jag vi tänker nog inte på samma sätt.. Om han hade sagt till mig att han inte gillar att jag gör vissa saker så lyssnar ju jag på honom.. Och han ska lyssna på mig vad jag tycker annars fungerar det aldrig , om han inte hade lyssnat på vad jag mår bra eller dåligt av hade det inte varit ett bra förhållande..

oroligtjej
2012-06-15 12:03
#129

Hej, jag har inte varit inloggad på ett tag. det var jag som startade tråden.

Jag vill bara förtydliga att vi talat ut om allt detta och det är inget problem längre. Men ni får naturligtvis fortsätta diskutera ämnet i tråden om ni vill.

#128. Det är sant att det är en del snuskprat på denna sida.  Loggar man in med ett tjejnamn får man ganska snart frågor om tele6, mys i webcam osv. Loggar man in med ett killnamn är det rätt lugnt.

Tack för alla synpunkter :)

Carrolinline
2012-06-15 12:55
#130

#129 Vad bra att de löst sig för er :)

kloker1
2012-06-15 15:47
#131

#129  Om nu din snubbe skulle ha haft tele6 och camsex med folk, vad är det med det då? Det är ju inte som att han gått och varit otrogen precis!!

// Redigerat av admin. Tänk på hur du skriver.

Honestyisdead
2012-06-15 15:57
#132

#131 Du kan ju knappast tala om vad som är otrohet för andra! Eller är du en del av deras förhållande?

Skulle min pojkvän ha camxex eller tele sex räknar jag det definitivt som otrohet!

Annons:
kloker1
2012-06-15 16:06
#133

Man måste ju träffas, röra vid varann för att vara otrogen. Man kan inte vara otrogen genom ord, bilder eller video

vallhund
2012-06-15 16:18
#134

# 133 Det är din deffinition, inte Heras.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Honestyisdead
2012-06-15 16:45
#135

#133 Må så vara i ditt liv, men i mitt liv behöver man inte ha fysisk kontakt för att vara otrogen.

viktoria91
2012-06-15 21:03
#136

Håller med Hera. Otrohet räcker verkligen med bilder, snusksms och liknande. Absolut inte ok för mig att man gör i ett förhållande! Kan man inte hålla sig till den man är tillsammans med får man ha ett öppet förhållande eller vara singel.

Toxics
2012-06-15 21:20
#137

Jag håller också med Hera. Att tänka tanken att man "ska" eller "vill" ha sex med någon annan skulle såra oerhört mycket. Så , ja. Jag anser att tele6 och camsex är Otrohet.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

kloker1
2012-06-16 11:33
#138

Ja då har vi väldigt olika åsikter. Jag jämfär tele6 och cam6 med ren porr, sålänge man gör det med någon man inte känner och aldrig kommer att träffa, och inte talar om var man bor heter osv.

Jag har haft tele6 med hundratals tjejer och även några killar på fritt forum (ett ställe dit man kan ringa helt anonymt) Och jag har haft 3 långa förhållanden, varit sambo och förlovad samtidigt. Jag räknar inte som att jag varit otrogen. Det har varit perioder då vi av olika orsaker haft mindre sex. (Min sexlust har alltid varit högre än deras. Jag vill åtminstone varannan dag)

Sarah
2012-06-16 11:37
#139

#138 om du hade frågat dina partners så hade de nog sagt att de räknade det som otrohet…

Annons:
[vaniljen]
2012-06-16 14:15
#140

Jag räknar definitivt camsex, telesex mm som otrohet. Jag har blivit utsatt för det och då var vårt förhållande enormt nära på att ta slut.

hus-musen
2012-06-16 14:53
#141

#138 Ja om du och dina partners har varit ok med det så är det inte otrohet. Om dina partners inte har varit ok med det så är det otrohet.

Vad som är otrohet är upp till varje par, en del har öppna förhållanden och så länge det finns kommunikation så är det inte otrohet. Andra anser att prata med en främmande av motsatt kön eller vad som helst är otrohet.

Qui dormit, non peccat

 


Marie_1987
2012-06-17 13:30
#142

Var glad du att han inte sitter och chat flirtar med personer som han känner. SJälv så gjorde min kille det chattade med personer som han känner när jag var på jobbet ller låg och sov mitt i natten när jag råkat somna tidigare. Han flirtad till och med med tjejer på sitt jobb. och då pratar han sex med vissa också.

Ove-D
2012-06-17 23:55
#143

Jag har levt ihop med en man som haft flera mailadresser och  användarnamn på vissa forum. Ett som han själv och ett som yngre kille… Av en slump fick jag reda på hans användaruppgifter och kunde logga in på hans FALSKA id. Det rös i mig… Han sa sig vara ca 20 år yngre och chattade med unga tjejer… och det var inte så oskyldigt… Flera unga Kvinnor skickade lättklädda kort… Jag kontaktade några och de berättade vad han sagt. På en sajt sa han sig vara en fotograf som gärna tar kort på lättklädda Kvinnor 25-40 år. Jag lyckades gå in på denna och se att en kvinna hört av sig men bodde för långt bort. Jag tog upp det. Jag förbjöd honom inte att chatta med andra men att ljuga så… Han hade ju inte ens en systemkamera! Titt som tätt hittade jag lättklädda eller nakna "teenage" på datorn… Och efter jag flyttat så blev han anmäld för att ha tafsat på en tonåring.

Om det hände med min nuvarande kille skulle jag bli förvånad… Men lika mycket sårad. Jag vet att han är på vissa forum där jag inte är intresserad av att vara… Men det skulle vara synd om jag kände att han svek mig…

… Ska tillägga att jag själv är aktiv på ett forum men där jag inte på något sätt är hemlig eller flirtar utan är tydlig med att jag inte söker en partner för att jag redan har det och att jag inte är intresserad av några ångvältar som bara vill en sak. Men VÄNNER skaffar jag gärna fler av…

[vaniljen]
2012-06-25 08:57
#144

#143 Usch vad jobbigt, hoppas du aldrig behöver uppleva det igen. :(
Det där med att ljuga, få bilder, samla på bilder, dölja allt och ha olika namn på underliga ställen känner jag igen, jag skulle aldrig göra något sånt mot min kille och hoppas jag slipper vara med om liknande igen.

Ove-D
2012-07-01 16:31
#145

Jag tycker att många gånger kan jag förlåta en otrohet, men lögnen sårar mer! Så har man inte förtroende för varandra så är det mycket jobbigare att vara kvar i förhållandet. Förtroende är en KÄNSLA oavsett om personen är ett rötägg eller en drömpartner. Om jag inte kan känna förtroende får något så är det mig själv som jag behöver jobba med…

Uncle Thomas
2012-07-06 22:15
#146

#TS  "Jag tror inte att många här skulle acceptera att er partner varje kväll ni jobbar så fort ni går till jobbet chattar på den chatten i 3-4 timmar 3-4 kvällar i veckan och att ni till varje pris inte får vara med och se ett par minuter en enda gång. Ni säger att det är normalt men jag tror inte ni skulle trivas med det om ni hade det så med er partner"

Många (mest Kvinnor tror jag) har problem med att deras partner är för mycket med DATORN då båda är hemma. Din kille vill vara med DIG då du är hemma, och det klagar du på!   :)

Det skulle vara en principsak för mig om min partner skulle säga åt mig att inte få göra något, som inte är fel, som t ex att chatta med kompisar.

Min ena syster har alltid haft fler killkompisar än tjejkompisar. Själv har jag fler killkompisar, men även många tjejkompisar. Min flickvän undrade lite en gång i början, men nu tror jag hon litar på att de bara är kompisar.

Så länge förhållandet känns bra har jag inga problem med ens om tjejen åker på dans med sina kompisar. (Förrut dansade jag mycket själv, men nu har jag skadat knä, och jag har roligare saker att göra än att åka med och titta då andra dansar, t ex att skriva på forum (/chater)   :)

--

#kloker   Är du så klok  :)  om du inte räknar sexmöten på nätet som otrohet?!

Annons:
Ove-D
2012-07-09 11:19
#147

Jag tror vi alla har olika gränser för otrohet… Är att drömma om en annan (reell) partner att vara otrogen? Är man orolig om man sitter vid en chatt och pratar snusk men inte vidrör varandra? Är det att vara otrogen att titta på porr och onanera?

Vem säger vem som har rätt och fel när det gäller etik och moral? Vi har alla olika och kanske till och med olika i olika situationer.

Uncle Thomas
2012-07-09 11:55
#148

#147. Ja, fast chatta med kompisar är inte otrohet, ens om ens partner får för sig det   Glad

Ove-D
2012-07-09 13:20
#149

#148 Håller med… OM man är så sotis att man inte ens klarar att ens partner kommunicerar med en annan männsika så ligger nog största problemet hos sig själv och inte hos partnern… ;-)

jeannaqm@gmail.com
2015-12-17 12:46
#150

Jag håller inte med de flesta här.

Det ÄR skillnad på att prata med folk och att chatta. Detta kan vara början till något mer. Han kanske testar sig själv i n period, för att se om han vill mer eller inte.

Detta gör att du ständigt måste undra om han "överträtt gränsen" och börjar småflirta osv. för att gå längre.

Att bara hänga upp sin fritid på andra människor! Bättre är väl att ha ett intresse typ läsa, promenera med en kompis, samla växter, ja vadå.

Han kanske tänder på några han chattar med utan att det skrivs öppet som flirt.

Bara i ordet "chatta" finns ett visst sexintresse, eller att bekräfta sig själv genom andra könets uppmärksamhet.

Varför chattar han inte med killar?

Att skriva här om ett problem en gång är INTE alls samma sak som att chatta med folk.

Jag förstår dig!

Gaara
2015-12-17 15:19
#151

#150 Men alltså… Att prata med folk på riktigt kan också vara början till något mer. Hur blev folk tillsammans annars innan internet fanns? Jag träffade min nuvarande kille på mitt jobb. Vi hann jobba i 2 år på det företaget innan vi blev tillsammans. Och ja, vi båda hade ett varsitt långt förhållande när vi började prata och umgås. Hans tjej gjorde slut med honom innan vi startade något och jag gjorde slut med min kille ett par månader innan vi blev officiellt tillsammans. 

Vem är det som har sagt att TS kille bara pratar med tjejer? Har killen själv ens sagt det? Har inte sett någonstans att han skulle ha sagt att det är just tjejer han pratar med. Och vad spelar det för roll? Hans bästa vän är ju en tjej t.ex. Och det är ju ok. Du chattar ju även när du skickar snabbmeddelanden till någon på facebook, eller när du skriver till någon på skype. Finns inget "sexintresse" i ordet chatta. Jag var 10 när jag började chatta och jag tyckte det var jättekul. Kan lova dig att jag inte pratade snusk.

fruktgumman
2015-12-17 19:16
#152

#150 och 151. Tråden startades 2012 och ts har inte varit inloggad sedan dess.

Gaara
2015-12-17 20:50
#153

#152 Jag vet. :) Jag reagerade bara på det föregående person sa och kände att det kliade i fingrarna över att få säga min åsikt om det denne sa. :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: