Annons:
Etikettallmänt
Läst 4283 ggr
Honestyisdead
4/16/12, 12:28 PM

Att ge komplimanger

Vi har ju en tråd som handlar om vi fått komplimanger. Nu undrar jag om du brukar ge komplimanger till andra?

Annons:
Toxics
4/16/12, 12:37 PM
#1

Jag brukar ge komplimanger när det komemr från hjärtat. Brukar aldrig säga att någon hat fint hår tex "bara för att säga något snällt."

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

ChristineL
4/16/12, 12:41 PM
#2

Jag är betydligt bättre på att ge komplimanger än att ta emot! ger både sambon och kolleger komplimanger nästan dagligen :)

Honestyisdead
4/16/12, 12:41 PM
#3

Jag ger gärna komplimanger, men jag ger dom inte om jag inte verkligen menar det.

NinjaKakan
4/16/12, 12:55 PM
#4

Jag ger också gärna komplimanger som kommer från hjärtat, men aldrig om jag inte menar det ^^


pyromanen
4/16/12, 12:57 PM
#5

Ger komplimanger ja. Och bara ärliga. Ibland kan jag känna att jag verkligen vill ge en komplimang och då faktiskt anstränga mig/ tänka till lite för att leta upp nåt jag kan säga och mena det.

ettlitetalias
4/16/12, 4:18 PM
#6

Jag är skitdålig på att ge komplimanger. Tänker massa fina saker, men de tar sig liksom inte verbal form. Men när något är extra speciellt, eller jag känner mig full av kärlek att ge så säger jag många fina saker, men bara sånt jag menar.

Annons:
[Mairah]
4/16/12, 5:52 PM
#7

Jag ger också komplimanger om de kommer från hjärtat. Inte bara för sägandets skull.

Maria
4/16/12, 6:14 PM
#8

Ärliga komplimanger är jag bra på att ge och jag tycker det är viktigt att man säger vad man tänker är det är något positivt.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Intehärutandär
3/23/13, 11:44 PM
#9

Jag är duktig på att ge komplimanger, men jag ger det inte hur som helst. Om någon har en fin klänning, sminkat sig lite extra fint, hjälpte till frivilligt med något eller var allmänt duktig - så säger jag det.

Ger aldrig falska komplimanger. Har t ex vänner eller vänners barn som jag inte alls tycker är iögonfallande, men de har andra goda kvalitéer som jag gillar - och det säger jag. Skulle aldrig säga att de var vackra, hade snygga kläder, fint hemma osv om jag inte tyckte det.

Gur4m1
3/24/13, 1:33 AM
#10

JA, det är en social grej anser jag- men jag ljuger ju inte. Men det kan vara till någon som jag pratar mycket med eller inte pratar mycket med. T.ex "vad fin du är i håret- har du klippt/färgat det? Snyggt det blev" eller "vilken fin klänning, den passr vekrligen dig". Men jag TYCKER ju så, men jag kunde ju låta bli om jag ville :) Men det känns bra att öppet uppskatta andra människor på ett sätt som förhoppningsvis gör dem glada/stolta/nöjda och att de känner sig sedd, jag vet själv hur det är att inte bli sedd så det är viktigt för mig att våga se andra. Förr såg jag andra men jag vågade inte riktigt visa det…vet inte hur jag ska förklara det.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[typellisch]
3/24/13, 7:34 AM
#11

Jag vet själv att komplimanger värmer, såklart jag ger komplimanger till andra. Ärliga sådana, jag säger inget fint bara för att. Och jag ger heller inte komplimanger till dom som fiskar efter det. Det ska vara ärligt, speciellt och fint.

Namiko
3/24/13, 1:25 PM
#12

Jag har fått jobba på det, förut var jag kass på att ge komplimanger. Numera tar dom sig ofta ut ur munnen innan jag ens reagerat. Ser jag något jag gillar så säger jag det och det är härligt att se hur glada folk blir.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Norlevo
3/24/13, 4:57 PM
#13

Massor! Jag arbetar i butik och bemöter minst en människa i minuten, och jag är en sådan som bara slänger ur mig saker. Åtminstone trevliga saker.  😃

Annons:
Afturelding
3/25/13, 3:52 PM
#14

Jag är hemskt dålig på det, tyvärr. Till och med till min sambo, men jag försöker i alla fall. Det är absolut något jag måste jobba på, speciellt med tanke på att jag får så många komplimanger själv.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

citytjejen
3/25/13, 7:53 PM
#15

Det gör jag, men bara om det är något jag verkligen tycker.

/Christina

[Russinflarn]
3/25/13, 9:04 PM
#16

Pja, rena… Utseendekomplimanger kommer när det är något särskilt. Ibland kan man inte riktigt ta på det, det liksom "skimrar" om någon och då brukar jag försöka påtala det på något sätt. Oftast med den något trista termen "vad fin du är" - ibland med extratillägg. Men om någon gjort något särskilt med håret eller så, och jag tycker det är fint, så säger jag det, ja.

Men jag säger ofta att jag blir glad att höra av den eller den, eller att jag blir glad av att prata med någon. Givetvis för att jag BLIR glad.

Vyer
3/26/13, 8:11 AM
#17

Ger i princip aldrig komplimanger.


[luneri]
3/26/13, 8:30 AM
#18

Jag är dålig på det, men när jag ger komplimanger menar jag det, och det är huvudsaken att man är ärlig med komplimangerna man ger. Jag är dock lite bättre på att ge komplimanger nu än tidigare, och personligen ger det väldigt mycket tillbaka när man ger  komplimanger till en person.

Michaela-N
3/26/13, 7:40 PM
#19

Ger bara komplimanger om jag verkligen menar det. Jag är även alltid ärlig om någon frågar "Tycker du om det här?" även om jag kanske borde dra en vit lögn istället.

PogoPedagog
3/27/13, 10:21 AM
#20

Jag ger ganska ofta komplimanger. Förut tyckte jag att det var så himla viktigt att man verkligen menade det man sa men nu tycker jag faktiskt att det är viktigare att göra människor lyckliga!  Man kan ofta hitta något positivt med det mesta, tex kanske jag personligen tycker att en tröja någon har har de mest vedervärdiga färgerna MEN en snygg modell. Så då säger jag: Vilken snygg modell din tröja har.

Särskilt äldre människor med lite mindre umgänge försöker jag hitta saker att ge komplimanger för. De får inte komplimanger för sitt utseende så ofta och man ser hur himla glada de blir och de känner sig sedda:)

Mer lycka till alla!

Annons:
Wide Awake Dreamer
3/27/13, 10:32 PM
#21

Jag är nog tyvärr inte så bra på att ge komplimanger, men jag har börjat tänka på det på senare tid och har försökt bättra mig. Jag kan iofs gärna uppmuntra någon och säga "Det där var bra gjort!" eller något sådant, men komplimanger för utseende har jag svårare för.

Gur4m1
3/27/13, 11:36 PM
#22

#20 jo lite så kna jag känna också- att det handlar om att visa att man ser människan. JAg kna tycka något se röfrjävlig ut men samtidigt tycka att personen också är MODIG som vågar ha den där outfiten, som ett exempel- då  väljer jag att fokusera på det, och uppmärksamma det istället för att bara ignorera/fokusera på det jag inte gillar. Är viktig att bli sedd men också att se andra. Det blir en helt annan atmosfär i ett rum med folk som har modet och energin att göra det. JAg är jättedålig på att ta emot komplimanger, men man blir ju onekligen alltid glad när man får sådana! :D

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

LinaLj
3/31/13, 2:24 PM
#23

Jag skulle behöva bli bättre på att ge komplimanger muntligt. Det är något jag faktisk arbetar på. Jag är egentligen en människa som hellre visar med handling än med ord, men jag vet att det inte är många som "fattar vinken" så att säga så jag behöver blir tydligare.

Fast å andra sidan så är jag bedrövlig på att ta emot komplimanger också. Jag blir så glad så jag vet inte riktigt vad jag ska säga eller göra och känner mig mest bortkommen…

Gur4m1
3/31/13, 2:56 PM
#24

JA, hur tar man emot en komplimang på ett BRA sätt? JAg blir alltid så glad men folk säger att "det märks att du inte är van att få komplimanger/du är inte så bra på att ta emot komplimanger" och ärligt, jag undrar varför de säger så, för jag blir alltid glad, men man får kanske inte bli för glad? :> Ska man ta emot dem lite nonchalant "men självklart…är min tröja snygg, bah!" ;D

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Yllhilda]
4/3/13, 4:52 PM
#25

#24

Jag har också undrat det. Jag tror jag har en lösning!

Man agerar som att man ser det som en självklarthet, ler och ser dem i ögonen.

Folk har brukat säga att jag var blyg för att jag unvikit ögonkontakt, i synnerlighet när jag fått komplimanger.

majaliten
4/3/13, 6:25 PM
#26

Jag är gaska bra på det :D Men Suger på att ge det till persone jag tycker mycket om (kär förälskad i ) då blir jag bara blyg . Men försöker mitt bästa

Upp till toppen
Annons: