Annons:
Etikettsex
Läst 13425 ggr
ru4real
5/22/12, 7:50 PM

Onanerande partner

Sitter och kollar på tv just nu (ngn tramsig amerikansk talkshow), där en kvinna kommit på sin man med att onanera i badrummet. Hon blev jättechockad och äcklad. Han var så hemsk osv… yadayadayada…

Vad tycker ni? Om ni kom på er partner onanderandes, hur skulle ni reagera? Är det ok?

Annons:
theone2
5/22/12, 7:54 PM
#1

Skulle inte bry mig hennes kropp hon får la göra vad hon vill med den

oroligtjej
5/22/12, 7:55 PM
#2

Ja det är väl en naturlig handling och något de flesta gör. Inget att chockas över

Banankaka320
5/22/12, 7:58 PM
#3

Jag skulle bli förvånad och lite äcklad, men mest undra vad jag gjort för "fel" eftersom människan hellre är själv x)


theone2
5/22/12, 8:09 PM
#4

3: Kanske för du e hund ;)

oroligtjej
5/22/12, 8:22 PM
#5

#3 Onanerar du aldrig själv då?

Tomteslakt
5/22/12, 9:03 PM
#6

Varför skulle man bli äcklad? Gör man inte samma sak på partnern under sexet?

Annons:
ru4real
5/22/12, 9:09 PM
#7

Jag försvarar inte ngt alls, är mest konfunderad över hur man kan bli äcklad eller chockad. Förvånad skulle jag bli, men jag antar ju att min partner har behov likasom jag, ibland behöver man en stund för sig själv. Självklart är det mysigare att vara m partnern, men ibland även m sig själv.

Sen att fundera på om ngn gjort ngt fel, varför då? Varför utgå från att du har gjort ngt fel? Det kan faktiskt bara vara så enkelt att din partner behöver det just då, och det har inget med dig att göra.

Cazzos
5/23/12, 12:06 AM
#8

Håller med dig #7.

Ser inget fel i att onanera med eller utan sin partner, och om man blir påkommen så är det inte så farligt, man har sina behov och onani är avslappnande enligt vissa källor och ja.. Det är inget dåligt med det antar jag Tungan ute


Fridaybrew
5/23/12, 12:16 AM
#9

Länk till en artikel med en liten bildspel med fördelar med onani =)

Så man kan helt enkelt säga att man onanerar för sin hälsas skull, inte helt fel =)

http://www.improveme.se/new/magazine/article/7528

/Fridaybrew

Banankaka320
5/23/12, 12:47 AM
#10

Jag har ju distansförhållande och då får man ju typ passa på… Nää jag onanerar inte. :)


OttoIsTheShit
5/23/12, 5:25 AM
#11

jag skulle inte se nåt fel i det. man måste inte alltid göra allt med sin partner :P

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Jespersen
5/23/12, 6:13 AM
#12

Jag har också distansförhållande och hade nog tyckt att det hade vart lite tråkigt om jag inte ens fick hjälpa till när vi väl träffas ;) I övrigt har jag inget emot att onanerar :)

Honestyisdead
5/23/12, 7:50 AM
#13

Onani är naturligt.

Annons:
hus-musen
5/23/12, 9:02 AM
#14

Onani är naturligt, så länge det inte går till överdrift och sambon hellre onanerar än är med mig så bryr jag mig verkligen inte.

Qui dormit, non peccat

 


Banankaka320
5/23/12, 4:13 PM
#15

Vill bara intyga att jag inte tycker onani är äckligt, men skulle min distanspartner "smita iväg" och göra de själv skulle jag ju reagera lite äcklad.. vet inte hur jag ska förklara det. Folk gör ju såklart som de själva vill.


Banankaka320
5/23/12, 4:13 PM
#16

Tror jag letade efter ordet "avtändande" :)


JustMySelf
5/23/12, 5:23 PM
#17

Så länge han inte gör det istället för att vara med mig så får han göra det om han vill.

Salish
5/23/12, 9:40 PM
#18

Jag skulle bli lite förvånad kanske, men jag hade ju inte tyckt att det var nåt fel. Gör ju själv sånt ibland liksom. Det är ju hans kropp. Hinner man inte träffas mer än ett par gånger i veckan är det klart att man kan använda sig själv för sådana behov, tycker jag. Ser inget fel i det alls, så länge han/hon inte väljer det före att ha sex med sin partner.

Sarah
5/24/12, 2:01 PM
#19

#16 jag tror att din partner gör det när ni inte ses…

Banankaka320
5/24/12, 2:43 PM
#20

#19 Ja och det får han. Jag menade att jag hade upplevt det avtändade om han "smet iväg" när vi umgås för göra det själv


Annons:
Gur4m1
5/25/12, 9:04 AM
#21

När jagg ar ung så tyckte jag att det hade varit virdigt, men då tänkte man bara på sig själv :D Idag skulle jag mest skämmas, å hasn vägnar- alltså, att jag störde honom :) Sedan låta honom fortsätta. Onanera är något "alla" gör, mer eller mindre. Men i -USA (antar jag, då det var en talk show?) är de ju jättereligiösa, dubbelmoraliska och bara allmänt hycklande när det kommer till detta med sex, relationer och sin egen kropp…. tycker jag.

Förstår int ehur någon kan bli arg över onani. Är som att bli arg över att någon sitter Privat och petar näsan, bajsar eller rapar? sånt där man såklart inte gör vid matbordet men ändå har RÄTTEN att göra, och gör… for good reasons.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

erspers
5/25/12, 9:26 AM
#22

Jag var ihop med en tjej ett tag för 15 år sedan som hade skiljt sig pga att hon kom på sin dåvarande man med att göra saker o ting på egen hand så att säja ..hon tyckte det var åt helsike iaf..men sååå farligt är det ju inte..det beror ju på situationen också iof..om han /hon vill ha lite trevligt o partnern säger nej så är det väl ok att göra det ?….

S

Gur4m1
5/25/12, 9:33 AM
#23

Vad är okej? :) Skilja ssig för att patnern onanerar istället för att ge hennes sex? Upp till dem. Jag tror ju att en sådan relation har problem som inte är just onanin i så fall :) Som tjej kna jag onanera ibland när det är perioder då sex med mannen inte är möjlig. Jag vet att min pojkvän förmodligen onanerar så gott som varje dag, när jag inte är där, och skulle han sluta vilja ha sex med mig så skulle jag inte tänka "fan, de tär för att han onanerar, det är onanerandets fel!!" :D

Problemet är nog tyvärr värre och djupare än så. Jagg upplever att de som är emot onani oftast är allt för kontrollerande, som svartsjuka.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

ru4real
5/25/12, 9:47 AM
#24

Tror lite som du, Gur4m1. Alla onanerar ju ngn gång. Att sen ens partner gör det ibland kan man ju inte bli sur eller svartsjuk på. Det är ju ett fysiologiskt behov, om man inte gör det tror jag man mår dåligt faktiskt.

Och sen var det ju ett amerikanskt program, med allt vad de står för och deras underliga syn på sex och så. Blir inte klok på dem, där det blir skrik och panik om en kvinna ammar sitt barn offentligt men det är helt ok att alla har vapen.

Sen kan man ju onanera tillsammans, det är ganska trevligt det med.

Att skilja sig bara för att ens partner onanerar e ju fan inte klokt. Som du säger, de måste finnas fler problem där än det. Men om man hellre leker m sig själv än sin partner bör man nog se över det.

erspers
5/25/12, 12:26 PM
#25

vad är ok ?..ok att göra det man känner för..det har väl gått lite väl långt om man vill skiljas bara för att man kommer på partnern onanerande helt klart..det är väl inte så farligt tycker man..hon var från Venezuela från början  o där kanske dom har annan uppfattning om saker o ting också iof

CelsiusT
5/26/12, 10:18 AM
#26

Om jag skulle komma på min partner med att onnanera skulle jag nog (om jag var på bra humör) kunne bli lite tänd och fråga om jag fick vara med, vilket jag tror att jag mer än gärna skulle få om jag känne rmin partner rätt. Om jag inte skulle vara sugen alls eller må dåligt eller så, då skulle jag nog bara snabbt backa ur situationen och låta honom fortsätta. Vilket han skulle ha svårt att göra i den situationen om jag känner honom rätt.

Självklart får han onnanera hur mkt han vill! Jag gör ju det också så varför skulle inte han få det?! Helt naturligt och jag räknar med att han gör det ibland iom att jag gör det ibland. Är vi brta från varandra länge så kan vi ju tom ha telefonsex och det är ju någon form av att onanera inför varandra.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Louen
5/26/12, 8:37 PM
#27

Jag ser inget fel i fall min partner onanerar, dock blir jag väl inte glad ifall han gör det istället för att ha sex med mig.

Annons:
Sweelin
5/27/12, 7:24 PM
#28

Haha! Jag hade först blivit chockad, men sen se det lite roliga i det hela och avslutat det åt honom Oskyldig

Fast eftersom han får det väldigt ofta så hade det väl varit lite lustigt att han inte känner sig riktigt nöjd Förvånad

Men jag gillar inte riktigt att han tittar på "pippinuppor" med silikon och allmänt överdrina ;) Samt äldre än mig i månag fall Förvånad Men det är ju hans val Flört

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Fridaybrew
5/27/12, 7:52 PM
#29

#28 det är typ det enda som erbjuds på marknaden lagligt dvs äldre än dig just nu. Du är 19 år och det är verkligen inte mycket porr ute om man ska hitta 18åringar. Var glad att han ser på äldre =)

/Fridaybrew

Buffaomini
5/27/12, 9:04 PM
#30

sex tsm är alltid bäst men skulle inte blir arg eller tycka det var konstigt om jag råka gå in i ett rum och han satt där, mer: oj, satt du där?! :p

Sweelin
5/27/12, 9:57 PM
#31

#29 Jo men precis, så känner mig inte direkt hotad Flört Men som sagt, varför kolla på massa äldre Kvinnor på datorn när man har en ung snygging i hemmet i hans läge? Flört

Haha nejdå! Men vi har distans så han får väl köra på då han inte har så mycket annat ^^

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

wolfgrin
5/28/12, 12:52 PM
#32

Alla har olika stort lust, skulle min partner ha mer lust än mig skulle jag tycka det var lite konstigt om hn inte gjorde det.
Däremot skulla jag nog inte välja en partner var sexdriften var för olika, det blir bara jobbigt för båda. Oavsett vem som har mest/minst driv.

Ge mer än du förväntar dig att få.

Zandrama
5/30/12, 1:27 PM
#33

Beroende på situation och relation reagerar man nog annorlunda.

Har man ett stabilt förhållande och bra sexliv som man är nöjd med så skulle nog de flesta inte reagera på något märkvärt sätt.

Har man däremot problem i sin relation och då framförallt problem på det sexuella planet kanske man kan bli stött, ledsen eller sårad.
Exempel: OM man själv vill ha mer sex och ens partner vill nästan aldrig och knappt tar på dig och man kommer på denne med att kolla porr på storbystade, anorektiska tjejer och runkar, ja… då hade ialf jag blivit ledsen.

//Belinda aka Zandrama

CelsiusT
5/30/12, 2:02 PM
#34

#33 Ja det kan jag hålla med dig om! Om något är problem i den sexuella delen av relationen så skulle jag nog ha väldigt svårt för det också och blir ordentligt ledsen om jag kom på något liknande. Men nu har jag en superbra och välfungerande relation på alla plan och då är det ju inget konstigt alls!

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
citytjejen
5/30/12, 8:08 PM
#35

Varför skulle man bli äcklad undrar jag? Om det skulle hända mig skulle jag genast erbjuda mig att "hjälpa till" så att säga, skulle bara vara nice om det skulle inträffa :)

/Christina

regskylt
5/30/12, 8:23 PM
#36

Han får väl göra det om han vill, varsågod säger jag. Sex och onani är två helt olika saker. Dock så skulle jag nog gärna hoppa över att komma på honom. Så lås dörren till badrummet om han gör det där eller när jag inte är hemma.

Jag blir sambo på lördag och undrar hur jag ska få tid till onani. Jag har stort behov av de stunderna och jag kommer aldrig att vara ensam hemma när han flyttar in…

CelsiusT
5/31/12, 3:51 PM
#37

#36 Det brukar lösa sig. Första tiden är det ganska intensivt när man blir sambo, men efter ett tag så löser sig det där med egentid.

Medarbetare på westernridning.ifokus

regskylt
5/31/12, 6:16 PM
#38

#37 jo det lär nog märkas. Grejen är det att han flyttar upp från annan ort och varken han eller jag umgås ofta med bekanta. Men som sagt, det löser sig nog :)

CelsiusT
5/31/12, 9:51 PM
#39

#38 Jo fast med tiden så blir det ändå att man går om varandra. Men kommer hem olika tider från jobbet, någon handlar på vägen hem och blir borta lite längre, han kanske åker hem och hälsar på familj och vänner osv osv osv. det löser sig allti =P

Medarbetare på westernridning.ifokus

Ruzicka
5/31/12, 11:20 PM
#40

Jag tror att jag är lite knäpp, för jag tycker inte alls som ni gör. Men jag och min sambo har bara bott ihop i 8 månader, så det kanske har något att göra med "nyhetens behag" och allt det där?

Hade min partner onanerat utan att jag var involverad någonstans hade det gjort mig mycket ledsen. Jag har däremot gjort mycket klart för honom att han självklart får lov att göra precis vad han vill, men jag bibehåller mig rätten att hysteriskt gråta mig till sömns efteråt, ungefär. Jag ser hellre att han involverar mig på något sätt, att det är jag som ger honom njutningen, eller den visuella stimulansen eller vad det nu kan vara. Att det är jag som är musan. I och med detta får jag också ställa upp var gång han behöver/vill det. Men att han skulle titta på någon annan och runka till det, utan att ens berätta det för mig.. för mig känns det som att han lika gärna hade kunnat haft sex med någon annan.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

PogoPedagog
6/1/12, 9:24 AM
#41

#40. Du får så klart tänka hur du vill om detta! Jag tror det kanske beror på hurdan sexuallitet man har själv. Du kanske inte har något behov av onani och kan därför inte förstå hur det kan vara så viktigt för någon. Inte så konstigt egentligen.

Men du litar väl på din partner hoppas jag. Att han verkligen älskar dig och aldrig skulle bedra dig på riktigt med någon. Jag kände lite likadant precis i början med min pojkvän men sedan när jag fick bättre förtroende för vår relation försvann alla sådana känslor och jag unnar honom gärna en fin egenstund eller att titta på andra. Vi kan tom diskutera olika tjejer han tycker är snygga utan att jag känner mig det minsta hotad trots att dom rent objektivt sett är mycket snyggare än jag. Han har ju valt mig:)

Annons:
Ruzicka
6/1/12, 10:08 AM
#42

#41 Så kan det mycket väl vara, att jag själv inte har onanerat i någon större utsträckning alls. Jag har kanske bara svårt att se mig in i situationen. För mig är sexuell njutning något intimt förknippat med den man älskar. Men jag är kanske lite konservativ.. >.<

Ja, jag litar helt på honom! Skulle aldrig misstänka att han bedrar mig med någon annan. Det har verkligen ingenting med svartsjuka att göra, utan antagligen som du säger att jag själv inte har det behovet. ^^

Men, bara för att klargöra igen: han får onanera precis hur mycket han vill, jag förbjuder verkligen ingenting och skulle aldrig göra. Problemet ligger ju hos mig och i min inställning till det. Det är däremot mycket svårt att stilla vissa känslor, och jag kan inte hjälpa att jag blir väldigt ledsen om han gör det. Det kanske låter lite hypokritiskt egentligen, som att han indirekt förbjuds eftersom han inte vill göra mig ledsen. Men om det är okej för honom att få utlopp för sina känslor (=onanera) så måste det väl ändå vara okej för mig att få ulopp för mina känslor (=bli ledsen).. eller? Tycker ni att jag tänker lite snett här?

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Emelie-E
6/1/12, 10:14 AM
#43

#42 jag tänker precis likadant som dig och har gjort i alla år. Så jag förstår dig och jag tycker likadant :)

hus-musen
6/1/12, 10:39 AM
#44

#42 Självklart är känslor ok, alla är vi ju olika och tycker olika om saker och ting. Glad
Så länge du inte aktivt jobbar för att han ska känna sig dum eller smutsig över en fullt naturlig sak (som inte går till överdrift såklart) så är det helt ok. 
Man kan faktiskt säga att du får onanera hur mycket du vill, men jag vill inte veta om det. :)

Qui dormit, non peccat

 


[Wera]
6/7/12, 12:20 AM
#45

Bryr mig inte så mkt så länge han inte föredrar det framför mig (sex tsm). Så jag håller med #18.

Men jag har en vän som tycker det är super äckligt, "vrf skulle man vilja onanera för sig själv när man har en partner" …

Jag gör det dock inte.

[Northbridge]
6/9/12, 10:37 PM
#46

Min pojkvän onanerar själv, och erkänner det. Dels för att han och jag inte är så ofta - distansförhållande, och det då blir som det blir. Jag accepterar det!

Praefatio
6/9/12, 10:45 PM
#47

Min pojkvän onanerar faktiskt aldrig själv sedan vi blev ihop, han tycker att han får utlopp för sin sexualitet tillsammans med mig. Själv tycker jag att han är jättekonstig! Jag onanerar trots att vi har ett bra sexliv. Sex själv och sex med någon annan har inte alls samma syfte för mig, onani är egentligen ett sätt för mig att slappna av mer än att det är någonting sexuellt.

Hade med andra ord inte brytt mig ett dyft om han hade onanerat också :) Men hade han gjort det när jag hade legat bredvid så hade jag nog frågat om han ville ha hjälp.

Marie_1987
6/24/12, 6:14 PM
#48

huvudsaken inte partnern onanerar när man e hemma då skulle jag nog bli lite sur och undra varför han inte tar mig ist. en annan sak om jag inte e hemma på flera timma då är dt förståligt om han vill ha sex när man kommer hem vill säga. skulle han onanera och vara helt ointresserad av mig skull jag defenetivt inte tycka att det är okej

Annons:
Toxics
6/24/12, 6:43 PM
#49

Jag gör det inte alls när illen är hemma. Har hellre sexuellt umgänge med honom isåfll. Men han får onanera hur mycket han vill. Men när jag är hemma väljer han hellre mig =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Viccan92
6/24/12, 11:07 PM
#50

Fick själv igår reda på att min fästman ibland runkar men vi har distansförhållande iaf en vecka till så det är inga problem. Däremot när jag flyttar hem så ser jag hellre att han kommer till mig. Vet att han har problem nu. Han klagar ofta på att han "lille man" som vi säger lever ett eget liv när vi inte är tillsammans. Är bra att han tar hand om det själv.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

pyromanen
6/25/12, 5:21 PM
#51

#0 Skulle antagligen skratta åt han o säga nåt i stil med "he he, nu blev du visst avslöjad i att inte ha händerna på täcket va"

Tycker det är nåt som alla självklart ska få göra så mycket eller lite dom själva vill utan att andra ska ha åsikter om det.

MonaAlexandra
7/19/12, 2:29 PM
#52

Jag tycker inte att det är fel i sig. Men om min sambo skulle t.ex kolla på porr eller liknande medans skulle jag bli sur.

Men inte annars.. det är ju hans kropp.
Så länge han respekterar mina känslor för sådant som jag är emot t.ex porr eller otrohet av något slag.

Zofia89
7/19/12, 4:27 PM
#53

Med min förra partner blev jag väldigt sårad när jag kom på honom en massa gånger… men det för att han tackade nej till sex och så väntade han på att jag skulle lägga mig och så satte han igång…

Med min nuvarande tror jag inte jag skulle ha någon skillnad, bara om han skuller göra samma att han inte vill ha sex med mig men endå onanera…

Så jag tycker det är ok så länge det inte handlar om att ersätta sexet med det! =)

Mitralis
7/19/12, 10:43 PM
#54

Nu har jag inte läst alla. Men jag håller med i det som jag sett många skriva och det är att det är okej för mej som partner om onanin inte ersätter sex med mej.

Onani är bra för alla och ger självkännedom och det underlättar i sexet med en partner.

För tjejer så hjälper onanin att lära sig komma och för killar så hjälper onanin för att inte komma, för tidigt…
Och ibland så kan man helt enkelt göra det bara för att det är skönt Glad
Räcker det inte att det är skönt så kan man ju göra det för hälsans skull, som vi får tips om i #9 Skrattande



Kire84
9/22/12, 12:57 AM
#55

Tycker det är sexigt att se sin partner leka med sig själv ibland:)

Annons:
Mosqito
8/18/18, 12:57 AM
#56

Jag och min partner är båda överens om att onani är något som tar udden av det sexuella intresset för varandra. Det är så mycket härligare att gå och ladda upp sig och längta efter närhet och sex än att onanera titt som tätt och sedan inte ha samma uppbyggda känsla när vi har sex tillsammans. Vi vill se på sexet som en kärleksfull upplevelse som för oss närmare varandra och inte som ett behov som måste uträttas eller som en skön kick, även om vi emellanåt drivs mest av lust och passion så är det alltid kärleken och närheten mellan oss som är i centrum. Sex har många hälsofördelar men jag personligen tycker att samhället har blivit översexualiserat, med bl.a porr som förnedrar, bygger osunda ideal och uppmuntrar till snuskigare och snuskigare snuskigheter och mystiska fetischer. Orimliga förväntningar på utseende och prestation driver gång på gång relationer in i bl.a osäkerhet-otillfredställelse- otrohet. Det känns som om vi människor generellt är så stressade och avstängda känslomässigt att vi inte kan uppskatta ömsint passionerat spontant naturligt sex längre utan jagar starkare kickar, mer chockeande och skamliga, förbjudna aktiviteter. Sex är naturligt och nödvändigt för oss människor men måste vi se på det som ett behov i likhet med att äta och sova? Måste man alltid ge vika för sin kåthet, sina begär, sin kick, när det faller på? Är det inte något fint i att spara sig åt varandra, att kunna stå emot sina begär. Göra sex till något betydelsefullt, för det känns som att det är något vi gjort till något berusningsmedel för att få lite endorfiner och kunna sova bättre eller bli på bättre humör, som om det vore ett glas vin. Även om sex är nyttigt finns det väldigt mycket osunt kring det, sexindustrin är en av de största industrierna i världen, massvis med människor.. och djur.. och träd..! far illa för att vi låter våra sexuella luster löpa amok ohämmat. Hur påverkas vi rent psykologiskt av att delta i detta? Klart vi har instinkter och drifter men vad som får oss människor att utmärka oss är just att vi kan gå emot våra impulser genom att tänka, välja och sedan handla sunt. Sex bör i sund mening för mig vara någonting vackert, inte något snuskigt. Jag tycker såklart att var och en ska få ha sin sexuella frihet, men inte på någon annans bekostnad!

[Hayabusa]
8/18/18, 8:37 AM
#57

Äh…spelar ingen roll.

Upp till toppen
Annons: