Annons:
Etikettförhållande
Läst 6778 ggr
Ruzicka
2012-06-05 14:33

Hur tar det slut?

Jag läste den här tråden om hur många seriösa förhållanden vi varit i, och har funderat mycket över det de senaste dagarna.

Vad är det som händer när ett seriöst förhållande tar slut? Hur tog era seriösa förhållanden slut?

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Annons:
Fridaaaa
2012-06-05 14:51
#1

Har bara haft 2 med detta jag har nu då.

Det förra tog slut pga att känslorna tog slut, var helt enkelt inte menat att det skulle vara han och jag

Detta förhållandet hoppas jag aldrig tar slut :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

OttoIsTheShit
2012-06-05 16:10
#2

har haft nåra seriösa men de som var mest seriöst tog slut genom att han sa att han inte tänder på mig längre och det är inte kul å åka så långt (10 mil enkel):P

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

pyromanen
2012-06-05 16:37
#3

Det första seriösa förhållande (5 år) tog slut för att vi inte var synkade. Han var redo för att flytta ihop och bli mer "seriösa" jag full av krut och ville resa jorden runt några varv, leva vildt studentfestliv mm. När vi pratade gemensam framtid hittade vi inte heller några gemensamma nämnare, han ville t.ex. definitivt bo i Köpenhamn, jag absolut långt ute på landet.

Det andra förhållandet övergick rätt snabbt från kärleksrelation till nån sorts vänskap. Ändå höll vi ihop i 9 år eftersom vi hade gemensamma barn. Jag var inte nöjd med att bo med en "kompis" och vi lyckades inte blåsa liv i någon glöd, så det fick bli separation.

Sarah
2012-06-05 16:49
#4

Sambo 1 tog det slut med för att vi inte kunde hålla sams. Det är den största kärleken jag haft och jag vill aldrig mer känna så, vi älskade varandra till besatthet och det tärde på oss enormt mycket.  Vi var båda ganska osäkra och vi bråkade konstant. Tillslut orkade vi inte längre.

Sambo 2 och jag blev vänner istället för att vara ett par. Var som att bo med en kompis.

Sambo 3 är jag fortfarande tillsammans med, men vi är inte längre sambos, vi flyttade isär för att det blev för mycket bråk om hushållsarbete etc.

Ratlings
2012-06-05 17:33
#5

Mitt första seriösa tog slut för att han ville "testa annat".

Mitt nuvarande förhållande vill jag aldrig att det ska ta slut.

// Lise
When nothing goes right, go left!

[Northbridge]
2012-06-05 22:10
#6

#2: Skiljer 8 mil mellan mig och min nuvarande. Inte så farligt, tycker inte jag..? Obestämd

Annons:
Fridaaaa
2012-06-05 22:12
#7

#2 10 mil enkel resa är inte långt?! Räknas knappt ens till distans tycker ja:P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Northbridge]
2012-06-05 22:14
#8

#7: Haha, nej nej c: Håller nog med!

hus-musen
2012-06-06 22:49
#9

10 mil är ju jobbigt långt^^ Precis sådär så man skulle kunna kliva in i bilen men för långt för att man ska orka göra det spontant.

Qui dormit, non peccat

 


Honestyisdead
2012-06-07 00:17
#10

Jag sitter och funderar på vad som räknar som seriöst. Innan jag träffade min nuvarande trodde jag att jag jag hade haft 2 seriösa innan, men det har aldrig känts som det här.

Det andra slutade pga otrohet från hans sida.

Salish
2012-06-07 11:06
#11

För att han mådde dåligt och inte orkade ha ett förhållande längre,, fast han tyckte om mig. Eftersom att jag var väldigt intensiv tyckte han att det blev ännu jobbigare, och satte ännu mer press på sig själv.

[Malin3033]
2012-06-07 11:46
#12

#11 hände precis samma sak för mig. Jag är otroligt intensiv när jag väl bestämmer mig för något och gör saker med 100 % engagemang - likaså förhållanden. Han var likadan, men när det blev för mycket på jobbet och han blev deprimerad så tog det slut.

Kalli
2012-06-07 14:45
#13

Det har varierat.

Första gången berodde det nog främst på att jag inte mådde så bra men såhär i efterhand var vi nog inte rätt för varandra heller. Det var ett distansförhållande och ingen av oss ville flytta (eller jag kunde tänka mig och flytta men inte dit han ville bo).

Andra gången ebbade känslorna ut när jag flyttade 10 mil bort. Märkte helt enkelt att jag inte blev glad när han hörde av sig varje dag utan mest irriterad och tyckte att vi hade lite att prata om. Han kände nog att jag blev mer avståndstagande och blev i sin tur mer klängig. Tillslut tog det slut.

Tredje tog slut när han träffade någon annan. Tack och lov för det säger jag bara. Det var ett väldigt destruktiv relation och jag slutade älska honom långt innan han gjorde slut. Jag hade också försökt göra slut innan men alltid blivit övertalad att göra ett nytt försök så jag är glad att jag tog steget. Vet inte om han hade släppt mig annars.

Annons:
Vyer
2012-06-07 22:08
#14

Känslorna försvann och det "rann ut i sanden".


Liss
2012-06-08 23:44
#15

Nu svarade jag ju att jag inte haft några "seriösa", innan detta. Men saker och ting förändras ju med tiden.

Mitt långa och första förhållande tog slut för att han var otrogen, och jag var aldrig lycklig med honom egentligen.

De andra förhållandena efter det, som var kortare, tog slut för att; jag inte var redo, jag inte kände desamma, vi inte klickade, saker kändes fel - känslor som inte överensstämde helt enkelt.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

OttoIsTheShit
2012-06-08 23:46
#16

jag sa det till honom innan vi ens blev tsm att det är ju en liten bit å åka xD men det var han som tjata om att det inte alls va såå långt. haha men helt plötsligt var det väldigt jobbigt ;P

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

ettlitetalias
2012-06-09 09:34
#17

Det fungerade helt enkelt inte nar han var religos och jag inte var det. Sen borjade jag ata p-piller nar jag traffade honom, och i backspegeln sa ser jag att jag blev verkligen helt "sjuk i huvudet", vilket nog gjorde saker bra mycket varre an de egentligen var. Har nastan dodat det har forhallandet flera ganger nu ocksa innan jag slutade med pillren och blev som en ny manniska!

PiganX
2012-06-12 23:20
#18

Har haft 2 seriösa, första tog slut pga otrohet, bråk och lögner. Det andra tog slut pga att känslorna dog ut, vi matchade inte helt enkelt. Det blev bråk om så små saker som egentligen inte hade med saken att göra.

Namiko
2012-06-13 07:27
#19

Mitt senaste och mest seriösa förhållande tog slut på grund av bristande engagemang från hans sida tror jag. Han är en person som undviker det som är jobbigt och dom sista månaderna började han undvika mig mer och mer, han svarade inte så ofta när jag hörde av mig och ringde själv "för att det var ett tag sen vi sågs och du är ju min flickvän" som han sa.

Hans anledning till att göra slut var att mitt liv var så planerat med mina djur som tog så mycket tid (var hos honom 6-7 dagar i veckan dom första månaderna utan problem). 2 månader senare var han tillsammans med en tjej som hade barn, så jag vet inte riktigt vad han tänkte med sin motivering, inte var det sanningen iaf. Inte för att jag hade förväntat mig sanningen från en typ som verkligen undviker allt som känns jobbigt så länge som möjligt.

Att jag sagt redan från början att jag inte vill ha barn var nog en del i det hela, men jag tror att han tappade sina känslor för mig och när han började undvika mig mer och mer så tappade båda två engagemanget för förhållandet. Jag hade kvar mina känslor för honom hela tiden ut men det var skönt att bli singel igen för förhållanden är verkligen inget för mig och jag har varit smart nog att hålla mig borta från sånt efter det.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

ellebelle1994
2012-06-14 22:32
#20

mit enda seriösa tog slut för han sa att han va rädd att han inte kunde finna mig atraktiv för jag va "tjock" saken e den att jag inte gått upp sen vi blev tillsammans :S han va minst sagt skum efter det förhållandet e själförtroendet noll och jag hadde bara pojkar för bekräftelse under ett helt år :/

Annons:
ru4real
2012-06-16 00:02
#21

Vad räknas som ett seriöst förhållande?

För mig är ju alla förhållanden som inte är enkvällare seriösa, grundtanken är ju att det skall funka, men sen av olika anledningar så kanske man inte passar tillsammans.

Men, för att svara på frågan, jag skilde mig från min fru eftersom hon lämnade in om skilsmässa, kärleken tog slut enligt henne. Jag, fattade itne så mycket just då tydligen.

Och det innan tog mest slut pga av att jag träffade exfrun, och att den flickvännen var extremt svartsjuk och jobbig.

regskylt
2012-06-16 12:26
#22

Mitt första seriösa (som jag räknar som seriöst) var när jag var 16-17 och varade i 10 månader ungefär. Jag gjorde slut då jag inte orkade med att komma i tredje hand längre. Först var det datorn/mmorpg, sedan gitarren och sist jag. Jag träffade samtidigt han som jag gifte mig med samtidigt så jag gjorde slut med R för A så at säga.

Sen så var det A. Höll i nästan 6 år varav 3,5 som gifta och ett barn ihop. Det tog slut för att kärleken dog ut i mitten av förhållandet, ca samtidigt som vi gifte oss och fick barn. Kom på honom med att han hade raggat på nätet innan vi flyttade ihop (efter två år) och regelbundet under tiden vi bodde ihop tills veckan efter vi gifte oss (blev gravid veckan efter vi flyttade ihop). Kom aldrig över det fast jag intalade mig själv att jag gjorde det.
Funderade i ca två år på separation men vågade inte ta steget. hade ingen familj i närheten eller vänner jag kunde lita på.
Växte även så mycket i mig själv och kom ut med att jag var Polyamorös som jag egentligen alltid hade vetat och började smått leva därefter (mitt ex var med på det fast han var mono). Träffade då K ochkände kärlek igen. Efter några månader kom jag och exet fram till att vi skulle gå skilda vägar helt gemensamt.

Som det kanske märks så kämpar jag länge i en relation innan jag "ger upp" och i samma veva träffar jag en ny och blir påmind om vad kärlek är. Detta märks även i tidigare förhållanden när jag var yngre.

IzaEleonora
2012-06-27 22:32
#23

Har haft 3 Seriösa förhållanden under min lilla livstid haha ^^

1# var mitt absolut första förhållande, det vara i 1½ år och var med en helt underbar kille som bor 17 mil söderut :)

Anledningen till att det tog slut var först och främst att känslorna tog slut, sen var det mer småsaker som bidrog till det. Att vi träffades bara på helgerna och med det att man var tvungen att vara med varandra helga helgerna, kändes mest bara som ett tvång i slutet och det tärde på min relation med mina vänner. Har träffat han någon gång efter på bowlingtävlingar och bussen och han mår hur bra som helst så är jätteglad att båda gått vidare på ett sånt bra och hälsosamt sätt :)
Måste faktiskt ge han en liten elouge för hur "avslutet" gick till ^^ han åkte faktiskt till mig så han kunde göra det IRL och inte bara över telefon :) Något jag uppskattar något enormt nu!

#2 Mindre hälsosamt förhållande, en manipulativ, brottslig och player till kille!
Var tillsammans med honom i 8 månader.

I hela relationen var jag otroligt osäker och efter att fåt höra flera gånger "är du fortfarande tillsammans med J" från folk som sett han på krogen så kom hökögat fram… kollade hans sms när han inte var i rummet (så jävla patetiskt gjort) och följde med honom varenda gång han gick ut, var också nykter bara för att kunna hålla koll på honom = hade världens tråkigaste utekvällar. De kvällarna slutade oftast i bråk och en kväll fick han nog och ville ha en paus och tid att tänka. Hörde inte ett ord från honom på tre dagar sen kom han hem och bad mig komma över.
Allt va som vanligt sen såg jag att han pratat med sin tjejkompis att han fortfarande var kär i sitt ex. Tog upp det, han börja grina och sade att han inte visste vad han skulle göra så slutade med att jag gjorde slut även fast jag fortfarande var dödskär ihonom.
Försökte va vänner då vi hade samma vännskapskrets men då han började prata om alla sina ligg och så med mig fick jag nog.
Den människa har skapat stora ärr inom mig och tog några månader innan jag drog mig ur den depression jag hamnade i.

#3 Mitt nuvarande förhållande <3 varit med honom nu i 7-8 månader tror jag har inte hållt räkningen så bra ^^ Är fortfarande nykär, han är så otrolig på alla sätt och vi tänker lika på många sätt och vis. Något bråk händer ibland men istället för hur bråk påverkat mina tidigare förhållanden så har dem här stärkt oss och fått oss att förstå varandra bättre :D
Jag kan helt klart se en underbar framtid med denna människa så vill absolut inte att det ska ta slut!

Flower97
2017-01-28 12:44
#24

Mitt första riktigt seriösa förhållande tog slut igår och jag känner mig helt förkrossad. Vi var tillsammans i 9 månader och jag trodde faktiskt att vi skulle hålla längre, men det tror man väl alltid. Det tog slut på grund av att han börjat tveka på vårat förhållande och med rädsla för att förlora mig som vän, hur dumt det än låter så ville han göra slut, för han ville inte offra vänskapen. Bort ser man från våran relation så mår han väldigt dåligt psykiskt och jag har pga omständigheter i mitt familjeliv börjat må allt sämre också… Känns väldigt trist att det var tvunget att sluta så här, just här.

Thotis90
2017-01-28 17:32
#25

Jag har haft tre seriösa förhållanden. Det första tog slut då han kärade ner sig i en klasskamrat efter att jag flyttade och vi inte kunde ses lika ofta. 

Den andra tog slut p.g.a. att jag mådde väldigt dåligt psykiskt och kände att jag inte klarade av att vara i ett förhållande just då. Det bubblade helt enkelt över, fast vi hade det bra.

Det tredje tog slut p.g.a. kommunikationsproblem. Vi började träffas igen 1 månad efter att vi separerade och någon månad senare var vi tillsammans igen. Vi bor dock inte ihop, utan tar det som det kommer. Målet är att vi ska sätta på oss ringarna och flytta ihop en dag, men vi tar det slow.

Medarbetare på Bloggande, Endometrios, Ensamhet, Motionspepp och Ångestsjukdomar Stjärnor

[Tuulikki]
2017-01-28 19:02
#26

Mitt första förhållande rann ut i sanden, jag växte ifrån det helt enkelt. Mina känslor hade dött helt, och jag trodde hans hade det också. Det hade de inte, men vi gick ändå skilda vägar utan något drama. Har än idag sporadisk kontakt. Det tog slut för 4 år sen.

Mitt nuvarande höll verkligen på att gå käpprätt åt skogen men vi lyckades rädda det och firar snart 3 år ihop🙂 Om det tar slut vet jag nog inte vart jag ska ta vägen. Det får helt enkelt hålla🎧

Candela
2017-01-30 17:38
#27

Första förhållandet varade när jag var 16-23. Under dessa år förändrades jag väldigt mycket (gick igenom en livskris runt 20-årsåldern och bytte värderingar och syn på saker och ting). Det blev så att han inte längre jag var den person han blev tillsammans med, och det blev slitningar mellan oss. Jag kände mig också kvävd och kände att jag behövde vara singel.

Andra förhållandet tog slut för att killen var religiös och sa att han inte kunde leva med mig på grund av sin religion.

Nuvarande förhållandet ska förhoppningsvis fortsätta fungera bra. Har varit tillsammans snart 4 år.

Annons:
Katti
2017-02-01 11:39
#28

Om man ska hårdra det så har båda tagit slut på grund av brist på kommunikation. Vilket i sin tur har lett till både det ena och det andra, men med kommunikation hade det nog aldrig gått så långt.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

MissClue
2017-02-01 17:49
#29

Första seriösa tog slut för känslorna försvann och jag var ung och omogen, blev ihop med honom av fel anledning. höll ändå 4 år.

Andra seriösa tog slut för han var omöjlig. Har förstått i efterhand att han prickade av många punkter på psykopatlistan. Aldrig känt med ngn före eller efter att denna personen vill jag vara med i resten av livet. Tyvärr var min drömman en mardröm så till slut var det han eller mitt liv och jag valde livet.

I love not man the less, but Nature more…

sp0ngeb0b
2017-02-02 15:07
#30

Jag har haft ett seriöst förhållande, det varade 2,5 år. Vi hade det bra och så, men jag insåg liksom att jag inte såg en framtid med honom. Vi var helt olika, ville olika saker, hade olika prioriteringar, tänkte helt olika om vissa viktiga saker… det var därför jag valde att lämna. Det var riktigt jobbigt, han försökte få mig tillbaka men jag stod fast vid mitt beslut.

Gaara
2017-02-08 21:16
#31

Så här i efterhand så känns mina två tidigare förhållanden inte så seriösa även om det liksom var vuxna och "längre" förhållanden. Men i alla fall. Första förhållandet tog slut för att vi växte ifrån varandra, den trista vardagen kom ikapp och vi hittade aldrig på något tillsammans längre då. Andra förhållandet tog slut efter 5 år för att jag tillslut fick upp ögonen och insåg att vi inte hade någon framtid tillsammans, att vi var för olika och ville för olika i livet.

Mitt nuvarande förhållande är det enda som känns seriöst och på riktigt. :) En helt annan känsla än de två tidigare förhållandena.

laiinadp
2017-02-10 19:55
#32

Mitt tog slut förra torsdagen efter 1.4 år tillsammans, mitt första riktiga förhållande efter några försök med andra killar. Vi passade verkligen inte ihop, men trots det så kämpade vi på för att vi egentligen älskade varandra. Jag gjorde slut eftersom att han började välja andra framför mig, kunde säga att han behövde sällskap och sen inte svara när jag försökte hålla honom sällskap, kunde prata med folk på datorn mitt i vårat samtal i telefon, han gick bakom ryggen på mig med min fd bästa vän, träffade tjejer i hemlighet, tryckte ner mig och sa att "han blev nedstämd för att jag såg ledsen ut och att jag skulle se gladare ut" (han sa det inte på ett positivt sätt) och inte alls längre fanns för mig. Det som gjorde att jag verkligen tog steget att göra slut ordentligt (jag har gjort slut ungefär 6 gånger under vårat förhållande men alltid gått tillbaka) var att han en lördag skulle komma till mig efter att bara jag åkt till honom i ungefär ett halvår, och den dagen skulle han komma SENAST 4, men halv fyra ringer han och säger att han ska duscha, äta och sen packa innan han skulle åka - det tar mer än en timme kommunalt att åka mellan oss. Varje gång jag åkte till honom skulle jag alltid vara där senast 12, gärna innan han ens vaknat och stanna i flera flera timmar. Jag sa bara att jag inte orkade att han skulle komma, och i några dagar ignorerade jag honom innan jag sa att det var slut. Tänker på honom varje dag och känner mig otroligt ensam, men samtidigt känner jag mig lite fri och jag är säker att det kommer bli enklare, något som jag aldrig trott förut.

Hjärta

mangemani4
2017-02-14 00:30
#33

har varit ihop med en herrans massa tjejer men typ 4 utav dem har varit seriösa. det första var med min första tjej och det är det enda förhållandet som jag tar på mig fulla ansvaret och skulden till att det tog slut, jag betedde mig som en riktig idiot och det händer, trotts xx antal år sedan, att jag skäms för det, än idag. resten beskyller jag helt tjejerna för, det har varit allt mellan himmel och jord, otrohet, lögner, svek, psykiskt sjuka, brottsliga osv. men sen har jag ett förhållande där det bara tog slut, inga hårda ord, inga speciella känslor, inga problem, inga krångligheter, inga kvarglömda känslor, ingenting, utan vi sa bara hejdå och gick separata vägar, ett helt neutralt och ömsesidigt avslut, fanns ingen anledning.

To be a good soldier you must love the army. To be a good commander you must be able to order the death of the thing you love.

http://nostalgiminnen.fria.ifokus.se/discussions/57f19cd5ce12c43ad8000dd6-valkomna-till-nostalgiminnen?readstate=false

Upp till toppen
Annons: