Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 18592 ggr
[Northbridge]
2012-06-09 22:35

Sova naken.

Hur sover era partners (pojkvän/flickvän)? Min pojkvän har nu börjat erkänna för mig (distansförhållande!) att han för det mesta brukar sova naken. Han säger att vill jag inte att han ska sova naken, så tar han mer än gärna på sig ett par boxer och en tröja - för att jag ska känna mig trygg. Det tycker jag är omtänksamt! :')
Själv sover jag oftast i trosor & bh eller kanske i pyamas. Tycker att pyamas låter osexigt, men det är sanningen..

Hur sover era partners?

Annons:
Praefatio
2012-06-09 22:41
#1

Vi sover nakna båda två, om vi inte sover borta eller har gäster förstås - då har han boxers och jag trosor och t-shirt :) Jag har sovit naken sedan tonåren och skulle känna mig obekväm om jag var tvungen att stänga in mig i kläder varje natt. Det är ju himmelskt att krypa ner naken och nyduschad i nytvättade sänglinnen!

MarHai
2012-06-09 22:43
#2

Ibland kallingar, ibland naken. Jag är likadan, ibland trosor ibland utan :)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[Northbridge]
2012-06-09 22:43
#3

#1: Jag skulle aldrig kunna sova naken här hemma. Vem som helst kan komma in i mitt rum och se mig ligga naken sovandes.. Men ja :)

hus-musen
2012-06-09 22:49
#4

Naken, både han och jag. I undantagsfall trosor på mig om jag sover borta eller har besök och sambon har kallingar.
Om jag inte är frusen, då kan jag vara fullt påklädd med strumpor, mysbyxor och tröja.

Qui dormit, non peccat

 


Praefatio
2012-06-09 22:49
#5

#3 När jag bodde hemma hos föräldrarna så behövde jag aldrig oroa mig för sånt, vi visade varandra respekt och kom inte in i varandras rum utan lov. Man knackade och väntade på svar helt enkelt. Så låg man och sov, bytte om eller liknande så var det bara att säga "Vänta lite" och klä på sig/dra täcket över sig. Visar inte dina föräldrar samma respekt? :)

vallhund
2012-06-09 22:54
#6

På vilket sätt skulle du känna dig säkrare för att din partner har kalsonger på sig i sängen?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Annons:
[Northbridge]
2012-06-09 22:58
#7

#5: Nej, sådan respekt har vi inte.. x) Faktiskt allmänt störande. Brorsan kan stå och pinka med öppen dörr, pappa kan stå och bädda sängen när jag står i underkläder, mamma kan komma in när man håller på och byter om.. Usch! :(

Praefatio
2012-06-09 23:02
#8

#7: Vad tråkigt! Jag hade fått panik om det hade varit så hemma hos oss, jag vill känna mig bekväm i mitt eget hem :) Det är viktigt att man får ha integritet tycker jag.

Geru
2012-06-10 00:45
#10

Nakna

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

[great76]
2012-06-10 01:22
#11

Usch, sova naken… hjälp va otrevligt.

Hanna
2012-06-10 01:47
#12

Är det inte obekvämt att sova i Bh? :O Råkar jag somna i Bh så sitter den åt alla håll och kanter och har oftast gett mig skav"sår" pga det x)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

[great76]
2012-06-10 02:31
#13

Ibland är det helt okej att sova med alla kläder på också. Men bara i nödfall.

Annons:
Hanna
2012-06-10 03:00
#14

Bara fötterna är fria kan jag sova i nästan vad som helst som inte blir för varmt eller gör ont :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Magrat
2012-06-10 03:01
#15

Vi sover båda nakna, hos gäster är han i kalsonger och jag i trosor. Har aldrig uppskattat att sova i kläder.

Såhär mitt i natten kan jag dela med mig av en anekdot om hur tokigt det kan bli när man sover naken i vanliga fall.
Det här hände någon månad innan vi officiellt blev ett par:
Han skulle sova över hos mig hemma i min lägenhet för första gången, vi hade ju redan börjat inse att vi hade känslor för varandra så vi nog rätt intima. Min man är en enorm romantiker (inget sex utan förhållande!), jag är den raka motsattsen men kände att dät gick hans gräns och då är det nog. Så vi såg något mer avsnitt av någon random sitcomserie och skulle gå och lägga oss.
Jag var först i säng, och som vanligt i bara trosor och karln kryper ner i både tröja och kalsonger. Jag kände mig ganska korkad då som inte tänkt ett steg längre och klätt på mig lite mer, men det var ju dags att komma på då. Klädregler bör kanske etableras innan man går och lägger sig.

Bloody but unbowed I stand tall at the oar And I'll climb their scaffold once they bring me back to shore I'm master of my fate, I am captain of my soul And I'll ride this boat, all the way, to hell

[great76]
2012-06-10 03:29
#16

Så roligt att ni faktiskt bryr er om vad ni sover i för saker. Klart att är skillnad på skillnad, men det finns väl viktigare saker. Själv får jag enorm huvudvärk av att se på tv för länge, speciellt när det är kaoset handlar om. Vissa går runt i vad som helst, andra klär hellre på sig. Troligen hade jag respekterat de omkring mig, och anpassat mig efter min gräns. Passar det inte tar jag mig därifrån så fort det går, även om jag kan bli fasttagen i situationer.
Ibland gör jag något "dumt" så en kalsong fastnar över ansiktet, och sitter där rätt länge innan den vill krypa hem igen.
(just det, gillar inte att låna andras kläder heller…)

m.m.

Maria
2012-06-10 07:53
#17

TS, vad jag förstår så bor du hemma, har ett distansförhållande och är 15 år.

Så långt  är allt väl men hur kan du ha synpunkter på hur din pojkvän sover när ni inte bor ihop? Är det när ni sover tillsammans som du vill att han ska ha kalsonger och T-shirt?

Bor man trångt och är många i familjen så kan jag förstå att man kanske inte vill sova naken ifall någon skulle komma in i rummet och man har sparkat av sig täcke och liknande.

Det handlar ju lite grand om hur man har det i familjen också. Vissa är mer blyga än andra.

Själv sover jag naken på sommaren och flanellpyjamas på vinternSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Northbridge]
2012-06-10 09:17
#18

#17: Vi har just pratat om det här med att sova över. Då frågade han vad jag tyckte om när han sa att han sover naken. Jag accepterar det, för jag själv har alltid haft den tanken i huvudet att kanske sova naken.

Jag sover jämt utan bh, men då kanske en tröja eller pyamasjacka/nattlinne över mig. Byxor har jag för det mesta, oftast när jag har mens. Annars kan man ju sova utan.. Men i och med att pappa/mamma väcker mig om morgonen när jag ska till skolan, vill jag inte ligga naken x) Anledningen till att de väcker mig är för att jag inte ska riskera några förseningar till skolan osv. Men det är som sagt en annan sak! ;)

JossanH
2012-06-10 10:39
#19

Vi sover nakna.

Sajtvärd på Iller.ifokus

regskylt
2012-06-10 14:09
#20

Vi sover nakna, förutom när jag har mens, då har jag trosor på mig. han får ofta ha kallingar då för lite sympati. När folk är över så är det kallingar samt trosor och tröja.

Annons:
JustMySelf
2012-06-10 14:10
#21

Båda mina ex har sovit i kalsonger, och jag har sovit i trosor när vi sovit tillsammans. När jag sover ensam eller med kompisar sover jag i trosor och t-shirt.

Geru
2012-06-10 14:11
#22

#18 Är det så att du blir väckt av din familj kan jag mycket väl förstå att du inte vill sova naken, själv så kan ingen ens komma in i mitt rum under natten, låser.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

foreveryoung
2012-06-10 14:42
#23

Jag trivs i pyjamas. På sommaren kan jag ha bara pyjamasjackan och trosor. Pojkvännen har kalsonger

[Pappsing]
2012-06-10 18:13
#24

Jag sover helst naken, min fru har på sig pyjamas eller nattlinne, beroende på hur varmt det är

[Vargöga]
2012-06-10 18:58
#25

Mitt ex sover i kallingarna och jag i trosorna.

Jespersen
2012-06-10 19:24
#26

Min pojkvän sover i kallingar.

Själv brukar jag sova i bara trosor/naken när jag är själv, men av någon anledning har det blivit att jag brukar ha linne på mig när jag sover med honom :)

[vaniljen]
2012-06-10 19:40
#27

Innan jag och min kille träffades hade jag precis börjat sova naken och min kille sov i kallingar, shorts o t-shirt. Så när vi träffades sov han i alla sina kläder och jag i linne, pyjamasbyxor o trosor.

Sedan blev det bara trosor/kallingar och linne/t-shirt.

Och nu är det helnaket och vi tycker båda att det är mysigast. :)

Annons:
citytjejen
2012-06-10 20:03
#28

Här sover vi nakna båda två, det är mysigt!

/Christina

Emelie-E
2012-06-10 20:50
#29

Är jag ensam är det t-shirt som gälller och antingen med eller utan trosor, beror lite på. Sover jag och mannen ihop så brukar vi oftast sova nakna :)

[Wera]
2012-06-10 22:46
#30

Vrf skulle man inte trivas med att ens partner sover naken i sin egen säng… ensam? :P

Sover antingen i enbart trosor eller med ett par sovshorts, topless, händer ibland att jag har en sov t-shirt. Ibland sover jag naken med killen. Han sover antingen i kallingar (oftast ensam) eller naken med mig.

Viccan92
2012-06-11 11:32
#31

Min pojkvän sover i bara kalsonger. Är vi hemma hos mig sover jag i nattlinne och ev trosor. Är vi hos honom så sover jag naken.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Liss
2012-06-11 17:21
#32

Har alltid sovit enbart med trosor så, så fort jag sover naken känns det jätte underligt. Precis som att sova med något på överdelen, vilket jag är van utan - så det känns också jätte underligt. Vanemänniska!

Min pojkvän sover naken ibland och med kalsingar ibland. Hur han gör hemma, vet jag faktiskt inte. Men det skulle inte förvåna mig om han sover naken jämt, så som han går runt hemma i sin lägenhet.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Nikkis
2012-06-21 19:31
#33

Nakna såklart, finns inget härligare att krypa ner till kojs intill sin älskade och bara gosa in sig. ^^

Destany
2012-06-21 19:45
#34

Min sambo har oftast kallingar o T-shirt för han e frösen av sig i vintras sov han i joggingbyxor o munktröja. Jag sover i ett stort linne eller naken

Annons:
ChristineL
2012-06-22 15:25
#35

Vi sover båda två för det mesta i trosor resp. boxers.

NinjaKakan
2012-06-23 13:32
#36

Jag sover alltid med ett linne och mjukisbyxor. Ibland så även tjocktröja :P


NinjaKakan
2012-06-23 13:33
#37

Och ja, mina pojkvänner har ju päls så för dom är det inte så svårt. ^^ :P (Läs hamstrar :P höhö)


fotoninja
2012-07-17 20:22
#38

förr sov jag oftast näck eller med kallingar, nu sover jag med en stooor t-shirt Glad

JoJo!
2012-07-17 21:52
#39

Vi sover nakna Glad

Trosor på när jag har mens Sover vi borta eller har gäster blir det kalsonger, trosor (och eventuellt t-shirt)

Är det riktigt kallt gör jag ett undantag Då sover jag i raggsockor Min man tycker att det är väldigt osexigt Konstigt Tungan ute Men han uppskattar inte att känna mina iskalla fötter heller, så då är nog sockorna bättre Dessutom brukar jag ta av dem när jag fått upp värmen lite

bellabu
2012-07-18 02:05
#40

han i boxer och jag i bara t-shirt naken nertill.

mandyosv
2012-07-18 20:43
#41

Jag brukar sova med kallingar och nån av hans tshirtar eller linne han med kallingar =)

Vi delar på hans kallingar :D

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Annons:
patronsaint
2012-07-19 14:00
#42

Han sover i kallingar för det mesta. Jag i trosor ibland och naken ibland. hahaha beroende på vad man har gjort ^^

Är jag själv sover jag i pyjamas ibland med .-)

I want to be like the patronsaint of reality.

Jetaime
2012-07-19 15:27
#43

(distansförhållande) Han sover oftast i boxer när han sover själv, och jag i trosor och sovtröja eller bara trosor, men när vi träffas brukar det bli att vi sover nakna Oskyldig

Zofia89
2012-07-19 16:22
#44

min sambo sover med boxers + t-skjorta, ibland med bara boxers men sällan… själv sover jag alltid naken, hatar att ha nåt på mig då jag ska sova…

Fast undantag finns… när hans barn sover över håller jag trosor och linne på mig =)

[Besan]
2012-07-31 23:21
#45

Tycker det är sjukt obehagligt att sova naken xD

Jag sover helst i antingen nattlinne, t-shirt och trosor, eller pyjamas :)  Och han i kalsonger.

Sweelin
2012-08-01 00:47
#46

Looove it! Flört Sover alltid naken och han med

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Susanna_w
2012-08-01 08:33
#47

Sover naken, har alltid gjort. Min Sambo sov i kalsonger när vi blev ihop men han sover också naken, numera. Borta sover jag med trosor och t-shirt eller bh och sambon hat på sig kallingarna.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Iceland
2012-08-01 15:59
#48

Naken! Bästa som finns helt klart :)

Är vi borta så har han kallingar och jag trosor + t-shirt :)

http://isabellarun.weebly.com/

Annons:
XeZafir
2012-08-01 20:41
#49

Nakna båda två om det inte är kallt eller vi sover borta, då är det trosor och t-shirt på

Inaarah
2012-08-03 16:46
#50

Har distansförhållande, men när vi sover tillsammans brukar det vara nakna. :) Annars sover jag oftast i sovshorts och linne eller t-shirt och trosor när jag sover själv.

nottheonly
2012-08-03 17:24
#51

Jag tycker det är obehagligt att sova naken.. sover alltid i trosor & en t-shirt! Glad

[Betleguise]
2012-08-05 19:56
#52

Naken, naken, naken! Jag har tom svårt att sova i trosor och tröja när jag är borta men jag anstränger mig men oftast vaknar jag naken ändå! Cool

Babydino
2012-08-13 12:21
#53

Kalsonger bara. 
Själv sover jag i följande: Trsosor och bh eller trosor och tröja.
Någon gång bara trosor.  
Gillar inte att sova med bh för den där byggeln.
Har förekommit ett antal gånger att vi sovit helt nakna tillsammans. Mys.

PetitePuma
2012-08-14 00:06
#54

Haha, min ld-kille erkände också samma sak för mig häromdan :') [Northbridge] (alltså att han sover naken)

Själv sover jag i trosor, eller trosor och pyjamasbyxor. Har även en gudomligt skön skjorta att sova i :3

lkmf
2012-09-30 23:05
#55

Mitt ex sov i kalsonger.

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

Annons:
makkeosv
2012-10-01 01:34
#56

Det är jävligt skönt att sova helt naken, de är de bästa och jag tror man sover väldigt mycket bättre då också.

// Redigerat av admin. Tänk på språket.

[Kottschejk]
2012-10-01 05:58
#57

Sover aldrig naken främst för blir billigare i längden ifråga om uppvärmningskostnader, sen mår man bättre av ha det lite svalare i rummet, man sover bättre om det inte är så varmt.

För egen del anser jag det näst intill orenligt & sova näck, man smutsar ner mer än vad man behöver, beror väl lite på hur man lever också.

T-shirt & byssor av nått slag, en tröja på vintern om det är extremt kallt.

Honestyisdead
2012-10-01 11:07
#58

#56 Du kanske sover bättre naken. Men många sover bättre med något på sig.

MegN
2012-10-01 22:56
#59

Jag sover gärna med täcke på mig, lite frusen så där… Skrattande

Nej, allvarligt. Sover gärna naken. Brukar duscha/bada på kvällen och då blir det rätt naturligt att krypa ner naken i sängen efteråt. På vintrarna blir det nattlinne eller långärmad t-shirt (håller helst svalt i sovrummet, tycker man sover bättre då).

[Mirka]1
2012-10-03 00:35
#60

Jag sover med kläder på mig, och har gjort så länge jag kan minnas. Mjukisbyxor eller shorts och en T-shirt.

Drömde hemska mardrömar som barn om köttätande monster och liknande, och känslan av det sitter i än idag. Därför sover jag med kläder! Vill ju inte bli uppäten.. hehe Skrattande

Pojkvännen sover i kallingar.

[Devya]
2012-10-03 17:16
#61

Jag skulle inte ens vilja sova naken eftersom jag finner det lite ohygieniskt. Jag skulle inte heller tillåta min kille sova naken just på grund av att jag skulle tycka att det är lite äckligt. Jag menar killar får ju morgonstånd och då är det väl inte osannolikt att det någon natt kommer lite försats? I alla fall har jag för mig det. Är inte så insatt i hur det fungerar faktiskt. Men tanken på att det är lite äckligt hänger kvar i huvudet.

Om killen och jag skulle sova nakna så skulle jag byta sängkläder väldigt ofta trots att vi båda duschar varje dag.

Annars är jag också otroligt frusen så jag skulle dö av kyla om jag inte hade på mig mina mjukisbyxor, yllestrympor, t-shirt och tröja. :)

Upp till toppen
Annons: