Annons:
Etikettförhållande
Läst 12667 ggr
Virvlan
7/12/12, 9:17 PM

Folk som gjort slut..

Ni som gjort slut med eran partner, varför gjorde ni det?
vad var det som gjorde att ni gjorde slut? Hittade ni någon annan efter uppbråttet? eller innan? var det grönare på andra sidan?

Blev det bättre eller sämre?

Att jag undrar är för att de är så många idag som gör slut.. nyfiknen på varför…

Annons:
Fridaaaa
7/12/12, 9:20 PM
#1

Har bara haft 1 pojkvän innan min nuvarandra partner

Och vi gjorde slut pga känslorna för varandra tog slut.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

j0sssan
7/12/12, 9:27 PM
#2

Det var gemensamt beslut då vi blev mest som kompisar sista året

Ove-D
7/12/12, 9:34 PM
#3

Hm… så många olika anledningar… Någon ville flytta ihop utan att jag var redo/ville… Någon var inte redo för att vara "plastförälder"… Någon var FÖR pedantisk eller utseendefixerad… Någon klagade på mig… Någon porrsurfade och tafsade på tonåringar… Någon var "psykopat"… Någon stack utan förklaring…

pinku
7/12/12, 11:05 PM
#4

Vi passade helt enkelt inte ihop, det var mycket tjafs och ingen av oss var lyckliga. Det var ändå ett svårt beslut eftersom vi tyckte mycket om varandra, men mot slutet var jag så frustrerad att jag nästan aldrig var hemma. Det blev väldigt ohälsosam och dålig miljö, och göra slut var helt klart ett av mina bättre beslut. Min nuvarande pojkvän är sååå mycket mer på min nivå, och jag är lycklig med honom.

JossanH
7/13/12, 12:08 AM
#5

Den första var otrogen och vi tog fram det sämsta hos varandra så tröttnade samtidigt som jag fick känslor för en annan.. den personen dumpade mig och jag hade svårt att släppa honom, men hittade strax en "ny".. den killen var jag ihop med i 3 år men jag mognade om honom trots att han var 7 år äldre och jag blev intresserad av en annan så gjorde slut.. den killen var jag också ihop med i 3 år. Vi passade egentligen inte speciellt bra ihop. Var för olika. Fick panik över det liv jag levde, fick känslor för en annan som jag innerst inne visste att det aldrig skulle bli något med vilket i sig var skönt, så gjorde slut och levde sedan som singel i ett halvår. Träffade min sambo som jag nu varit tillsammans med i över 4 år och väntar nu på att vårt barn ska ploppa ut :) så inget mer stressande och strulande mellan killar! Vi vet vad vi vill med vår framtid.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Honestyisdead
7/13/12, 1:12 AM
#6

"Att jag undrar är för att de är så många idag som gör slut"

Jämfört med när?

Jag har gjort slut både pga otrohet och pga att vi tagit fram de sämsta sidorna hos varandra.

Och jag har nu hittat rätt :) Nu kan man bara göra sitt bästa och hoppas att det fortsätter vara så bra som det är nu!

Annons:
myhairlady
7/13/12, 10:24 AM
#7

#6 Hon kanske menar att det är vanligare att folk skiljer sig idag jämfört med…50 år sen. Kanske

Jag har aldrig gjort slut

Virvlan
7/13/12, 10:32 AM
#8

Ja precis Myhairlady. Känns bra att ni alla hittat rätt :)
Själv har jag aldrig heller gjort slut och jag kommer vara ihop med min kille hela livet precis som min mormor och morfar har varit. De är mina förebilder.
De träffades i tonåren och är idag båda närmare 80 år. Varit tillsammans hela livet.

Katti
7/13/12, 12:35 PM
#9

#8 Är inte det lite svårt att veta när man är ung Flört? Det har vi väl alla trott i början av ett förhållande (och i det perspektivet är väl 20 år eller så början!).

Som jag ser det är det viktigt att man gemensamt kommer fram till vad som ska gälla i förhållandet. För mig är det en självklarhet att man, om förhållandet är till största delen bra, kämpar även när det kommer motgångar. Samtidigt finns det ju lägen när bort är enda vägen man kan gå, t ex om det förekommer våld eller missbruk (efter att man kämpat mot missbruket så klart, men när det har tagit över livet).

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

Honestyisdead
7/13/12, 12:53 PM
#10

Visst är det underbart att känna att man vill spendera resten av sitt liv med någon, men realistiskt sett så finns risken att det tar slut i framtiden, speciellt om man är väldigt ung.

Sen finns det faktiskt dom som håller livet ut, men de är inte så vanliga.

[Devya]
7/13/12, 1:07 PM
#11

Jag har aldrig gjort slut. Har varit tillsammans med min pojkvän i ca 9 år nu. Jag hoppas att det kommer att bli många många år till.

Visst har vi haft lite allvarligare bråk där vi nästan har tänkt göra slut med varandra men vi har klarat oss igenom det eftersom vi älskar varandra. Om man har hittat den man vill vara tillsammans med så får man också kämpa en hel del, men det är det värt.

StickyKitten
7/13/12, 1:10 PM
#12

Det tog slut eftersom vi hamnade snett på något vis, det blev en obalans som inte gick att fixa då. Senare blev vi tillsammans igen.

Sen bara för att folk varit tillsammans hela livet så betyder inte det att de varit monogama under hela den tiden. Att ha någon vid sidan om, lite diskret, har säkerligen inte varit ovanligt.

Idag är det mer så att vid minsta snedsteg så faller äktenskap och familj samman totalt, för att vi har en idé om att monogami är det enda rätta och kan inte hantera svartsjuka osv.

Namiko
7/13/12, 1:20 PM
#13

Jag visste det inte då men huvudsaken till att jag har avslutat förhållanden är för att jag inte passar i dom.

I början hoppade jag in i förhållanden alldeles för snabbt, vilket även fick dom att ta slut snabbt när jag insåg att det inte fanns någon kärlek på andra sidan förälskelsen. Jag känner mig otroligt instängd efter bara några månader, även om alla känslor finns kvar och jag har aldrig ångrat att ett förhållande tagit slut, även om jag ibland önskat att vänskapen kunnat fortsätta efteråt.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
fobofobiker
7/13/12, 1:58 PM
#14

Jag tycker egentligen det är hemskt att folk har så svårt att bestämma sig. Då menar jag de som påstår sig vara monogama.

Jag har en väninna som är 29. Och jag vet inte hur många hon varit tillsammans med. Och varje gång är det "den rätta" säger hon.

Visst kan jag ju förstå att förhållanden kan ta slut av olika orsaker men nån måtta får det väl vara. Den första höll det väl bara ett halvår med. Men sen har hon flyttat ihop med en massa olika. Ett år där, 2 år där,  8 månader där, 1 år med han… osv osv osv. 4 av dem förlovade hon sig med och nu har hon precis blivit singel igen men söker en ny.

Jag har aldrig gjort slut men blev lämnad av mitt ex efter 3 år tillsammans. Har nu varit sambo i 4 år och hoppas att det ska hålla länge

tjiivans
7/13/12, 1:59 PM
#15

jag gjorde slut för att mitt ex hela tiden prioriterade annat än oss.
Alkohol, hans djur, polare..

Sedan också för att jag hela tiden gör nästan allt hemma och är den enda vuxna av oss, fast han är fyra år äldre.
Han fick mig att känna som om jag bara fanns där för att fixa allt, städa, betala räkningar, laga mat och tillfredställa honom.

Vi gjorde slut för en månad sedan och han har ännu inte flyttat ut.
Det gör han i slutet av månaden och det ska bli så skönt!

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Virvlan
7/13/12, 2:16 PM
#16

Min kille och jag har gått igenom mycket tillsammans och varit ihop snart 7 år. Finns ingen ja litar på mer än honom.

Folk hittar fel på sin partner för lätt och lämnat så fort det inte passar. Kärlek är inte som på film.
Man måste tillsammans bygga ett förhållande och ta hand om varandra. Inte rymma för varje liten motgång.
Sen finns det ju saker som gör att det inte funkar och då ska man så klart lämna. Sen tycker jag man ska tro lite mer på kärleken!!

Livslångkärlek är vackert!

tjiivans
7/13/12, 2:51 PM
#17

#16 Jag håller med om att man ska vårda kärleken och inte rymma direkt vid motgång.

Kan säga att i mitt fall har jag i fyra år försökt att hantera min sambos (nu ex) alkoholvanor. När han för en månad sedan vart så stupfull på min systers student och gjorde bort sig så totalt gentemot min släkt och behandlade min hund illa så att min mamma ringde och berättade att han inte är välkommen där längre, då funderade jag ordentligt på om kärleken verkligen kan övervinna allt.
Jag har sedan ett bra tag tillbaks funderat på det och när hans mamma berättade att han är alkoholist och har brukat ännu värre saker tidigare kände jag att nej, jag vill inte stanna kvar länge.
Vill inte sitta där om 10 år och klandra mig själv för at tjag inte tog mig ur det tidigare.

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Virvlan
7/13/12, 2:55 PM
#18

#17 Nej det förstår jag verkligen. Kan du prata med honom? kan han gå i terapi och sluta dricka?
Något har ju gjort att han blivit alkoholist. Säkert en traumatisk upplevelse som han inte orkar ta tag i och bearbeta?

Det är verkligen synd att han ska slänga bort sitt liv så :(

JossanH
7/13/12, 3:01 PM
#19

Släppa för lätt och motgångar i all ära, men jag tycker nästan att det är värre när människor vill bryta upp och gå ifrån men inte gör det. Utan de "kämpar" år efter år när de kunde varit mycket lyckligare på olika håll.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Virvlan
7/13/12, 3:03 PM
#20

Ja det också!!

Annons:
Honestyisdead
7/13/12, 3:42 PM
#21

#19 Håller med. Känner ett riktigt olyckligt gift par. 60 år har de levt tillsammans, kanske var 10 av dom bra. Men de skiljer sig inte trots att det aldrig syns ett lende hemma hos dom, trots att det enda man hör är bråk och skrik.

De vet att de hade haft det bättre utan varandra, men de är av den gamla skolan, och då lämnar man inte sin partner.

hus-musen
7/13/12, 11:59 PM
#22

Den ena var jag less på, inte ett dugg kär. Ungdomsförälskelse så inte allvarligt direkt fast det kändes som att det var en jättestor grej då!

En annan visste jag inte om att jag var tillsammans med faktiskt förrän han sa det, och då gjorde jag slut. Jag trodde vi var bara vänner men hade visst fel. Måste ha missat något.

Ytterligare en var en ren förtryckande psykopat, riktigt stolpskott. Lämnade honom för min egen säkerhets skull och för att vi inte hade en enda gemensam sak eller mål i livet.

Jag tycker att det är bra att man kan lämna och skaffa nya partners, visst kräver ett förhållande engagemang, men man ska då inte få betala mer än vad det kostar.. Det är ju bara dumt.
Den livslånga kärleken som många drömmer om existerar knappt, ytterst få hittar den, men det är ju trevligt att tro att man har gjort det.

Qui dormit, non peccat

 


Allamej
7/14/12, 1:16 AM
#23

Dumpat en massa men de två sista är väl dom som spelar roll

Kräk nummer ett raderade mig så jag bara var värd något om han bestämde det och det var ungefär aldrig.

Den andra hade en läggning som inte gick ihop med mig så…

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Destany
7/14/12, 5:05 PM
#24

Jag lämnade mitt ex pga en massa olika anledningar typ avståndet o att jag ej var lycklig med honom. Folk hade problem med att jag lämnade en sån "drömkille" o jag sa till dem han e en drömkille bara inte för mig. Nu har jag hittat en lika snäll kille som jag är lycklig med :)

Sarah
7/14/12, 11:01 PM
#25

våldtäkt, kär i ngn annan, bråk, bara vänskap, sen för mycket städtjafs. De anledningar till att jag gjort slut på längre relationer, kortare relationer har jag avslutat pga att det inte stämt mellan oss av olika anledningar.

pinku
7/14/12, 11:07 PM
#26

#24 usch jag avskyr när folk säger sånt där: "hur kan du lämna en sån drömkille", passar det inte så gör det inte. Tänker bara: bli tillsammans med honom själv då Tungan ute

Jetaime
7/15/12, 3:09 PM
#27

Jag gjorde slut med mitt ex för ett par månader sen. Jag var helt förstörd ett par dagar tills jag insåg att jag hade det så mycket bättre utan honom, han fick mig att må så dåligt på alla sätt och vis, och han var den mest egoistiska människa som jag någonsin träffat, och jag hatade mig själv efteråt så mycket för att jag varit så blind. Jag insåg fatkiskt att jag förtjänade bättre än så. Man ska inte behöva vara med någon som får en att må så dåligt och känna sig så sämst som han fick mig att göra.

Vi var ändå tillsammans i strax över ett år och jag är bara glad att det tog slut och inte gick längre tid. Jag letade aldrig efter någon efter att vi gjort slut, men för ett par veckor sen träffade jag min nuvarande pojkvän och han är i princip mitt ex motsats.

Så för min del var det ett bra val och jag ångrar inte det för en sekund..

Annons:
mandyosv
7/17/12, 12:57 AM
#28

Jag gjorde slut med min nuvarande pojkvän i vårat första förhållande, för då var det min första pojkvän och första jag hade sex med. Kändes helt enkelt orimligt att han skulle vara den ända jag skulle ha sex med….

Så jag började tvivla på det och gjorde då slut och hade sex med några andra under en tid och nästan tsm med en annan som intresserade mig litegrann.

Men känslorna försvann aldrig helt för min första pojkvän som jag alltid stalkade på facebook och var vansinnig på saker han gjorde fastän mina saker va 1000 ggr värre.

Så tillslut hitta vi tillbaka till varann och nu har vi varit tsm sedan dess och lever lyckliga =)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

[Taxie]
10/18/13, 4:14 PM
#29

Jag var tillsammans med en kille sen jag var 14 år (är 18 år nu) Vi var tillsammans i 3,5 år. Varför det tog slut var för att han tröttnade på mig , hans känslor hade svalnat och hade pågått så under ett halvår men vi försökte lösa det. Hans bror hade dött och det var precis efter det som han gjorde slut. Jag ställde såklart upp och var med på begravningen trotts att vi inte var tillsammans. Vi växte helt enkelt ifrån varandra och hade olika framtidsplaner och var inte så lika. Men vi kommer alltid att vara vänner och han betyder fortfarande mycket för mig! I samma veva så träffa han en ny tjej som funnits som vän i vårat umgänge. Jag gick också vidare och träffade en kille som passar mig helt perfekt. Vi är så lika och delar samma intressen och har samma framtidsplaner. Det känns så underbart och jag tror vi kommer hålla ihop ett bra tag. 9 september blev vi ett par :) Allt gick väldigt snabbt tog en månad bara… Men det känns helt rätt!

[MikeW]
10/18/13, 4:43 PM
#30

Hade en flickvän för kanske ett eller två år sedan som jag gjorde slut med. Vi var tillsammans kanske 5/6 månader.

Jag gjorde det för att det var orättvist mot henne, hon kunde få bättre så jag gjorde slut så hon kan hitta någon annan som är bättre för henne. Och jag hade börjat bli ärlig mot mig själv också, och eftersom jag är homo så tyckte jag att både hon och jag kan få bättre.

Vi blev bästa vänner efteråt igen :)

[Zorita]
10/18/13, 5:11 PM
#31

Min första pojkvän och jag gjorde slut tre gånger. Den sista gången var det pga att han var så omogen och känslorna hade försvunnit. Nr två var för att vi inte var bra för varann. Nr tre för att han var en känslokall tråkmåns. Det var de seriösa förhållandena jag haft.

Gur4m1
10/18/13, 6:16 PM
#32

Gammal tråd men ville mest säga att "så många gör slut just nu"?

Kan bero på att folk inte längre tvingas in i äktenskap direkt de börjar bli sexuellt aktiva  ;) Att sex utanför äktenskap- och framföralt, sex utan att det behöver bli bäbisar- är en stor orsak till att folk lever seriemonogama liv. En del kan ha en och samma aprtner och utvecklas tillsammans, andra upplever att de behöver flera. Det har ju genom studier visat att Kvinnor och män gärna väljer olika partner beroende på vad de vill göra (Om de är pensionärer, eller vill vara flräldrar, eller bara ha sex/leva på).

JAg har gjort slut när det blivit otrohet inblandat eller känslorna tagit slut. Kan inte sätta fingret på vad det varit för saker. Mitt liv är iallafall inte som Seinfield (Där man gör slut över skitsaker- t.ex att man delar mat eller tandborste, hellre än pratar om dem), kanske är det därför den humorn alltid gått mig rakt över skallen.

Men när någon inte ger mig kärlek så har jag börjat söka mig till andra och därför gör jag slut- eller så driver jag dem till att göra slut :P (omedvetet, såklart). Detta beror på att 1. jag tror inte på att jag hamnar i helvetet om jag har sex före äktenskapet. 2. jag tror inte att jag får AIDS abra för att jag har fler än 1-2 sexpartners, hört talas om kondom? 3. Jag är inte speciellt rädd för att leva ensam och/Elleratt inte leva så som samhället ser som "normalt", även om mitt mål är att leva just ett Svenssonliv (men inte till vilket pris som helst).

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

PennyScarlett
10/19/13, 1:03 PM
#33

två var narcissiter, någon slutade uppvakta mig efter det att "jakten" var över, någon gnällde och bölade jämt och ständigt, någon tog till lögner och var otrogen, någon föredrog att kolla på andra och umgås med sitt ex, en annan var hårdhänt. 

Har sedan jag var 15 år inte varit singel i mer än 3 månader. Är idag 19 år, har varit igenom typ…10-12 pojkvänner? Mer seriösa är väl 5 stycken med mitt nuvarande inräknat.

Vi gör alla så gott vi kan utifrån våran kunskap och erfarenheter

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[elmaek]
10/19/13, 2:23 PM
#35

Ni som gjort slut med eran partner, varför gjorde ni det?
Jag tappade känslorna, oavsett hur mycket jag pratade med han om vad jag behövde i relationen så bättrade han sig inte. Jag gav han 3 år nästan på att bättra sig, kände att jag inte kunde slösa mer tid på den relationen när jag kunde ha mycket roligare och bättre på egen hand.

Vad var det som gjorde att ni gjorde slut?
Han gav mig aldrig komplimanger om det inte var att jag såg ut som HAN ville att jag skulle se ut. Jag behöver mer än så.. hans familj baktalade mig och snackade skit och han bara satt och lyssnade på och sa aldrig att det var enough liksom. Kände mig väldigt ovärd.
**
Hittade ni någon annan efter uppbråttet? eller innan? var det grönare på andra sidan?**
Jag hittade en kille 10 månader efter uppbrottet, innan det levde jag loppan som fasen alltså. Men det förhållandet höll inte alls.
Ja, det var grönare på andra sidan. ;)

Blev det bättre eller sämre?
Jag började må mycket bättre än jag gjorde i relationen så jag ångrar inte att jag drog på kort varsel.

obstitant
10/19/13, 11:18 PM
#36

Jag var för ung för att stadga mig. Hade tre längre föhållanden i tonåren, med hyggliga killar som det inte var något större fel på, men efter ½-1 år kände jag att det var dags att gå vidare.

Därefter lämnade jag efter alldeles för lång tid ett destruktivt förhållande med en kille som var väldigt dålig för mig.

Ove-D
10/20/13, 10:37 AM
#37

Jag tror att hela (svenska) samhället speglar en otålighet. Personer har sällan tålamod att stanna upp och njuta av det de har utan ilar vidare till mer spännande platser. Jag kan inte i något förhållande säga att kärleken tog slut. Jag tycker om mina ex och förstår att jag föll för dem. Ibland har jag varit för ivrig att hitta en partner och det visat sig att personen inte var den jag trodde.

citytjejen
10/20/13, 5:19 PM
#38

Jag har tre förhållanden bakom mig. 

Det första varade i drygt 10 år, vi gjorde slut för att vi inte var kära längre och för att vi hade växt isär. Tog väl ett år innan jag började dejta och träffade en ny kille, dock en svinig sådan så jag dumpade honom efter några månader. Sen följde en singelperiod och så blev jag ihop med en kille som flyttade in till mig efter några veckor bara. Han var helt fel och jag var väl ihop med honom för att ha sällskap. Det höll ett år.

Idag är jag gift med mitt livs kärlek och är väldigt lycklig.

/Christina

mikkan01
10/20/13, 5:35 PM
#39

Vi valde att gå ifrån varandra på grund av att båda var så nere i skiten som det bara gick att vara. Han sökte ständig uppmärksamhet från alla, försökte visa upp en fasad som inte alls överstämde med verkligheten och det var så förvirrande att dag ut och dag in höra att han var så snäll och trevlig när han egentligen inte var det. 

Vi var ständigt osams i någon veckas tid på grund av att han hängde ut mig inför vänner och bekanta, sen var det bara slut. Vi pratade inte efter det.

Vi var ett par i 3 år och jag kan ännu inte förstå hur jag kastade bort 3 år på honom. 

Träffade min nuvarande kille ett halvår senare och det klickade direkt. Han är helt underbar och än så länge kan jag inte tänka mig någon annan jag hellre vill vara med.

~mikkan

Jessicahagstrom94
10/21/13, 1:12 PM
#40

Enda gången JAG har gjort slut var med killen jag hade innan min nuvarande.

Jag klickade aldrig med honom liksom, vi bodde en bit ifrån varandra och när han hälsade på mig var det inte roligt. Stelt och tråkigt. Jag var inte kär så jag gjorde slut. plus att jag inte fattade vad han sa när han pratade för han pratade hur snabbt som helst, ingen i min familj hängde med. Kändes inte bra.

Han jag har nu har jag haft i över 4 år.

pyromanen
10/22/13, 7:34 AM
#41

Har "gjort slut" två gångar.  Först var det min första pojkvän från jag var 18-23år . Vi var alltså ihop i 5 år. Jag ville mer… resa, festa, träffa andra. Var inte redo att bli monogam/flytta ihop eller sånt som han ville och som kanske vore naturligt efter 5 år…

Nästa var mina döttrars pappa. Från första början till sista slut var vi ihop i 9 år fast inte stabilt hela tiden. Jag var inte lycklig med honom. Kände mig inte älskat. Sista åren hade vi en vänskap men ingen kärleksrelation. Man lever bara én gång och då ville jag inte ha det så!

Annons:
pyromanen
10/22/13, 7:36 AM
#42

Och ja, det blev bättre sen. Mycket bättre!  Gräset var grönare om man väljer kalla det så som du frågar ts. Jag träffade ju sen min man jag är gift med och som är mitt livs stora kärlek

[stanna eller gå?]
10/22/13, 11:25 AM
#43

Jag har grubblat på om jag ska stanna eller gå men känner mer och mer hur stark den är som bryter upp och går om det känns rätt. Jag kanske känner innerst inne att det är hopplöst a t t försöka lappa ihop något som är alldeles för trasigt. Det är modigt och inte alls så lätt som många tror att gå, åtminstone känns det så för mig. Jag hade ju velat att det skulle vara för evigt men om jag upptäcker att det var fel så försök er jag kanske bara att hålla fast vid en dröm som inte var sann om jag stannar och det är ju dömt att misslyckas. Kanske ger många upp alldeles för lätt, man måste ju jobba för förhållandet. Underhålla känslorna, få förälskelsen att nytända när den ger sig för det gör den ju om man inte håller den levande. Acceptera tillfällen av svackor. Men inte stanna till varje pris. Kanske går det till och med att acceptera otrohet om partnern verkligen ångrar sig och man känner att man till hundra procent lita r på att han aldrig gör om det. Jag tycker ockdå att det är härligt att höra om livslånga förhållanden men då ska de ha varit goda och båda ska ha haft en stark vilja att vandra sida vid sida med just den personen resten av livet och jobba för det.

JustMySelf
10/22/13, 8:51 PM
#44

 #43 Jag förstår hur du känner om livslånga förhållanden och att kärleken varar för evigt. Du skriver om att acceptera otrohet om partnern ångrar sig, problemet jag ser med din man är att han inte alls ångrar sig, han anser inte ens att han gjort fel. Jag tycker du gör rätt som lutar åt att lämna honom.

Upp till toppen
Annons: