Annons:
Etikettkänslor
Läst 4429 ggr
LitenPyssling
2012-07-17 12:31

H*n gick till ditt syskon efteråt

Har det någon gång hänt er att när ert förhållande tagit slut så har ert ex börjat ragga på ert syskon strax därefter?

Hur skulle ni känna er om detta hände eller hur kände ni er när det hände?

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Annons:
LitenPyssling
2012-07-17 12:45
#1

Jag och mitt ena ex gjorde slut för ett år sedan ganska precist på grund av att han misshandlade mig psykiskt, jag hade och har fortfarande känslor för honom men går inte tillbaka på grund av den tidigare misshandeln.

Under vårt förhållande var han aldrig otrogen och han skulle heller aldrig klarat av att vara det då han tyckte om mig alldeles för mycket för att klara det, han har efter vårat slut inte ens kunnat kolla på en annan tjej nästan och på fyllan bryter han i princip ihop för att han vill ha mig tillbaka (berättat av hans kompisar och sedan har jag sett det själv).

Under vårat förhållande så var han dock ärlig med att han tyckte min 4år äldre syster såg bra ut och jag brydde mig inte så mycket, hon är snygg och det vore en lögn om jag sa annat.
Dock fick jag veta för två månader sedan av min syster att det här exet hade SMS:at henne och sagt att han tyckte hon var söt, snygg och hade nice bakdel.
Detta rör mig inte ryggen då jag misstänkte detta långt innan även om jag emellanåt kan känna mig stött av att han bara någon vecka efter vi gjort slut började ragga på min syster som dessutom också har pojkvän men jag tror det jag är mest stött av är att min syster inte sa något om det förren 10 månader efteråt - jag berättade direkt för henne när hennes pojkvän ragga på mig på ett 10års jubileium där han var aningens full. Mitt ex var fullt nykter.

Dock är det ingenting jag bryr mig om som sagt, jag tycker mest synd om honom då han i nästan samma veva blev smått förtjust i en tjej som för några månader sedan omkom i en olycka. "Tur nog" fick han inte upp så mycket känslor utan tyckte hon bara var fin att kolla på men jag tycker oerhört synd om honom för detta även om han inte alls tog så hårt att hon är borta - han kände henne inte utan visste bara vad hon hette, det var en kompis till hans kompis tjej.

Dock hade jag reagerat helt annat om han börjat med detta när vi var tillsammans, men nu hade vi ju ändå gjort slut även om båda fortfarande har känslor för varandra.

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

hus-musen
2012-07-17 14:11
#2

Nej, ingen fara heller eftersom jag bara har bröder. Skulle sambon börja ragga på en kille så skulle jag bli mycket förvånad.

Men hade jag haft systrar så hade jag inte tyckt det var ok, har killkompis som gått från en syster till en annan, det känns lite knasigt.. En sak om det vore äkta kärlek, men inte bara för ett ragg.

Qui dormit, non peccat

 


Geru
2012-07-17 14:37
#3

#2 Men börjar inte mycket kärlek med just ragg? Eller missförstod jag dig nu:P?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Honestyisdead
2012-07-17 15:51
#4

#3 Ragga ser jag som något man gör då man vill ha någon i säng, inte för att det är känslor inblandat.

Geru
2012-07-17 16:11
#5

#4 Då missuppfattade jag :) Tack för klarheten.

På en sidnot: Jag tycker inte det är okej att göra på det viset som TS beskriver.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Honestyisdead
2012-07-17 16:25
#6

#5 Är säkert så att andra ser på det på ett annat sätt än jag :P

Och för att svara TS, tycker inte det är OK.

Annons:
Sweelin
2012-07-17 17:17
#7

Näää. Mina systrar är minst 15 år äldre och har egna familjer. Annars så har jag ju en bror som är ett år äldre Förvånad

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Jetaime
2012-07-17 18:30
#8

Jag hade nog aldrig kunnat förlåta min syster om det hände. Hade nog hatat honom rätt grvt också.. Meeen mina syskon och jag har inte alls samma typ av killar, och jag har svårt att se att det skulle hända.

LitenPyssling
2012-07-17 19:52
#9

Jag vet inte riktigt men jag tror nog jag hade reagerat lite mer om jag fått vetat det direkt och inte 10 månader efter.
Nu är jag mest stött utav att min syster inte sa något, hade hon sagt det direkt så hade jag nog tyckt mer illa om exet också som hade mage nog att ragga på min syster - dessutom när han säger sig ha starka känslor för mig, något han faktiskt bevisar än idag att han har men det är OT. Det är lite skumt det här vad vissa kan göra och inte göra.
Hm… Hehe, jag och mina funderingar!

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

pringles
2012-07-17 20:01
#10

Om min exflickvän började ragga på min syrra skulle jag bli förvånad

[vaniljen]
2012-07-17 20:02
#11

#9 Jag skulle blivit mer arg om jag fick veta det först efter 10 månader.

LitenPyssling
2012-07-17 20:06
#12

#11 Både och för min del.
Hade min syster kommit direkt så hade det varit OK men nu kom hon efter 10 månader och berättade och detta gör att jag blir mer stött av det från hennes sida.

Dock är jag inte säker på vad gäller killen, hade jag fått veta direkt så hade jag konfronterat honom men nu är det så längesen + att jag är för nära bristningsgränsen psykiskt så jag är rent psykiskt väldigt avtrubbad och saker som normalt gör mig arg/ledsen rör mig inte ryggen längre.

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

[vaniljen]
2012-07-17 20:08
#13

#12 Jag förstår. Jag menade att jag skulle blivit arg på min syster om jag fick veta det efter en lång tid. Killen skulle jag struntat i efter en sådan lång tid.

Annons:
Namiko
2012-07-19 13:13
#14

Mitt ex blev tillsammans med min kusin nästan ett år efter att det tog slut. I början tyckte jag att det var lite jobbigt, mest för att jag inte klarade av att vara i samma rum som honom. Nu har det gått några år och dom har barn tillsammans, det är inga problem alls. Jag har aldrig varit arg eller irriterad på någon av dom över det här.

Nu är båda mina systrar upptagna men var dom inte det så skulle jag inte se något fel i att någon gick från mig till någon av dom. Jag skulle reagera mer på om deras flickvänner började ragga på mig.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

hus-musen
2012-07-20 16:29
#15

#3 Ett ragg för mig är något man gör utan känslor bara för sex som Hera skriver.Glad

Qui dormit, non peccat

 


blondiie
2012-07-23 17:01
#16

Var inte tillsammans med en kille men vi höll på i ungefär 3veckor medan jag bodde hos min moster. Jag visste att han hade känslor för mig och jag för han, han visste de oxå. Men sen blir ja och moster ovänner och jag flyttar typ 3mil ifrån och då han börjar umgås med min moster väldigt mycket så blir jag sur på honom för det. ungefär en vecka senare så är dom tillsammans, medan han hela veckan sagt att han gillar mig. jag va helt förstörd, alltså ett totalt nervvrak. min moster tycker inte att hon gjorde något fel eftersom jag och killen inte va tillsammans. (dessutom vet jag att de va hon som började "ragga" på honom för de gjorde hon redan medan vi höll på) mår fortfarande jätte dåligt över min moster, men kan prata med killen, men håller de löst så de inte blir så att alla känslor blomma upp igen.

Inaarah
2012-07-23 17:52
#17

Jag är ensambarn, så lär nog aldrig råka ut för något sådant. Var dock tillsammans med en kille för ett par år sedan, som har stått mig väldigt nära i hela mitt liv. Under en tid hade vi det väldigt trassligt i vårt förhållande - och han var otrogen. Den tjej han då låg med hade jag ingen kontakt med, vilket jag var tacksam för. Nu, två år senare, är denna tjej dock en av mina absolut närmsta vänner. Rätt knepigt, det där, att gå från rena hatobjektet (egentligen inte hon; men det blev väl henne jag riktade min ilska mot eftersom jag älskade min dåvarande pojkvän) till en väldigt nära vän. Men, om de två skulle bli tillsammans idag, vet jag inte riktigt hur jag reagerat. Det skulle nog göra otroligt ont, antar jag. Tyvärr är det nämligen så att jag och mitt ex tvingas umgås emellanåt, även om det blir bättre med tiden.

mandyosv
2012-07-23 19:17
#18

Två kompisar till mig som är systrar, Allis & Mia har varit med om det flera gånger.

Dom  hade ihop det med varsinn kille, Markus & Jonas  de var "på g" osv.

Killarna bode ihop i ett hus.

Allis var ihop med Markus & Mia med Jonas.

Först tog de slut mellan Allis och Markus och Allis skaffa ny pojkvän.

Sedan tog de slut mellan Mia och Jonas och Mia började hålla på med en annan kille, Patrik.Dock var dom aldrig helt ihop men dom hade sex osv.

Sedan fick vi plötsligt reda på att Mia hade haft sex med Markus en dag efter krogen!

Och några veckor senare började Allis hålla på med Patrik och sedan blev dom två tillsammans…

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

[Tilde]
2012-07-25 10:18
#19

Usch, nej vad hemskt! Hade mitt ex börjat ragga på min syster hade jag blivit riktigt sur! Om det var ett ex som man var tillsammans med länge hade jag nog aldrig mer pratar med varken honom eller min syster om hon höll på med honom. Så gör man bara inte.

Uncle Thomas
2012-07-25 10:50
#20

Aldrig OK om det sker direkt, men kan vara under vissa förutsättningar. Vem gjorde slut?

OM du själv gjorde slut, OCH om det inte berodde på att han gjort något mycket illa som t ex varit otrogen, DÅ tycker jag det kan vara OK efter tillräckligt lång tid. D v s syskonet ska inte bara är"tröst", utan det måste vara allvarligt intresse.

Annons:
[Tilde]
2012-07-25 10:52
#21

#20 Ganska awkward på släktträffar då ;)

Jag och min syster är så väldigt nära att vi aldrig skulle gå efter varandras ex ändå. Av ren respekt :)

Uncle Thomas
2012-07-25 11:16
#22

#21 OM det nya paret verkligen älskar varandra ja, blir det awkward för den som dumpade Glad

Under förutsättningarna jag skrev, så vore det ju taskigt mot paret om de inte fick vara ihop för att den som gjorde DUMPNINGEN tycker det…

[Tilde]
2012-07-25 11:19
#23

#22 Nja… Såhär tycker jag… Om vi säger att jag var singel och det var min systers ex som flirtade med mig, så hade jag sagt ifrån från första början, även om jag hade varit inrtesserad av honom! Så jag hade inte utvecklat starka känslor för honom ändå. Dessutom vet jag att det hade sårat min syster väldigt mycket om jag hade varit med honom och jag älskar ju henne extremt mycket mer än vad jag hade "älskat" något av hennes ex! :) För mig kommer familj alltid i första hand.

hus-musen
2012-07-25 11:25
#24

Känslor är ju inte logiska, bara för att huvudet säger en sak så behöver inte hjärtat säga detsamma. Att undanhålla någon eller sig själv kärlek och lycka bara för att det är ett ex är ju bara dumt.

Om det är ett ex och känslorna är slut, varför ska man då bry sig? Verkar ologiskt att man ska hävda någon sorts bestämmanderätt över en annan människa.

Qui dormit, non peccat

 


Namiko
2012-07-25 11:28
#25

#23 Men om starka känslor redan har utvecklats mellan dig och din systers ex? Skulle du ändå säga nej bara sådär utan att ens ta upp det med din syster?

Min kusin ringde mig för att höra om jag var okej med att hon träffade mitt ex. Eftersom jag kommit över honom för länge sen och dessutom vet att min kusin sällan blir kär i andra så såg jag inget fel med det hela. Det har aldrig känts konstigt på släktträffar eller någon annan gång heller. Dom passar så mycket bättre tillsammans än vad jag och han någonsin gjorde och jag är glad att dom hittade varandra. Det var inget planerat från någon av dom utan det var något som bara hände. En dag stod dom där med känslor för varandra och det hade varit väldigt småsint av mig om jag förbjudit dom att agera på sina känslor, jag har inte rätten att styra över någon av dom men jag är glad att jag fick chansen att säga att jag var okej med det hela innan det gick för långt mellan dom.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[Tilde]
2012-07-25 11:30
#26

#24 Inte säkert att känslorna är borta bara för att man har gjort slut.

Uncle Thomas
2012-07-25 11:41
#27

#23 " Dessutom vet jag att det hade sårat min syster väldigt mycket om jag hade varit med honom och jag älskar ju henne extremt mycket mer än vad jag hade "älskat" något av hennes ex! :) För mig kommer familj alltid i första hand."

Varför skulle det såra din syster om HON dumpade honom, för att hon kom på att hon inte gillade honom tillräckligt???   (Som jag skrev är det BARA sådana fall, som jag ser som OK.)

Och om din syster inte tycker det är OK att du blir ihop med någon som passar dig, så kommer ju INTE familjen först för henne…  Glad

Annons:
hus-musen
2012-07-25 11:45
#28

#27 Sant, tänkte inte på det viset Glad

Qui dormit, non peccat

 


[Tilde]
2012-07-25 11:45
#29

#25 Japp, det hade jag. Skulle tryckt undan vilka känslor som helst för henne. <3

#27 Just min syster och hennes ex hade en väldigt komplicerat relation mot slutet. Man dumpar inte folk endast för att känslorna försvinner. Det finns många olika anledningar.

Och nej, hon känner sig såklart sviken av mig om jag skulle flirta med hennes ex.

Uncle Thomas
2012-07-25 11:59
#30

#28  "Sant, tänkte inte på det viset Glad "

Glad

#29 "Just min syster och hennes ex hade en väldigt komplicerat relation mot slutet. Man dumpar inte folk endast för att känslorna försvinner. Det finns många olika anledningar.

Och nej, hon känner sig såklart sviken av mig om jag skulle flirta med hennes ex."

Det finns det visst människor som gör - Se vad som skrivits i andra trådar…  Glad

HENNES ex ja, eftersom det är en ANNAN situation än den jag skrev kan vara OK.

LitenPyssling
2012-07-27 20:48
#31

#30 Jag kan svara på din fråga i #20 om vem som gjorde slut, det var jag som gjorde slut men inte för att känslorna var borta - de fanns och finns nämligen där ännu. Utan det var för att han misshandlade mig psykiskt under hela vårat förhållande och detta både medvetet och omedvetet men oftast medvetet (han erkände själv).

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Uncle Thomas
2012-07-27 22:09
#32

#31  Jaha!  Det blev det inte som i en annan tråd, där det blev mycket annorlunda med den mer kompletta informationen, men här böev det tydligare d v s då är det helt fel om han blir ihop med din syster.

Vet inte din syster om att han misshandlat dig?

OM hon vet det, och ändå blir ihop med honom, så är hon BÅDE mycket oshyst mot dig, och dum i huvudet för att hon vill bli ihop med en misshandlare…

LitenPyssling
2012-07-27 22:16
#33

#32 Hon vet att han har misshandlat mig psykiskt, dock blev de inte ihop men han började stöta på henne. Hon har pojkvän och vill heller inte bli tillsammans med en som är 4år yngre än hon själv så på så vis är det lugnt.

Det som störde mig här var att hon kom 10 månader efter och berättade att han stött på henne och detta trots att hon vet att jag hade/har känslor för honom. Vad jag vet så sa hon inget tillbaka, dock är hon flirtig av sig så det skulle inte förvåna mig om hon gjorde det men enligt henne och exet (pratade med honom) så sa hon inget tillbaka.

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

[Wera]
2012-08-01 00:47
#34

Jag skulle inte acceeptera det. Jag gör typ det mesta med min syster så det skulle vara jobbigt - vi är tvillingar! Jag vet att de flesta killar som tycker jag ser bra ut även tycker att min syster ser minst lika bra ut :) sen har vi dock olika personligheter som drar till sig olika killar. Min kille "skämtar" om att gå till min syrras rum istället, och kanske en trekant osv haha :) vet att dom aldrig skulle göra det därför ser jag inte "skämten" som fel eller dumma. Men jag vet att han tycker min syster ser bra ut.

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Iceland
2012-08-01 16:09
#36

Jag och min sambo var tillsammans, sen under ett halvår var vi inte det, sen blev vi tillsammans igen och är det fortfarande.

Under det halvåret började min styvsyster (vi stod varandra sjukt nära) ragga på honom väldigt intensivt. Jag som fortfarande var kär i snubben blev självklart sjukt ledsen. Han raggade tillbaka på henne lite för att få mig avundsjuk. (han lyckades)

Efter vi blev tillsammans igen så har det varit sjukt stelt mellan mig och min styvsyster. Snackar väl under jul och sådana tillställningar. Annars aldrig. Är min sambo med, ja då blir det ännu stelare…

http://isabellarun.weebly.com/

Upp till toppen
Annons: