Annons:
Etikettsex
Läst 24154 ggr
prästkragen
2012-07-17 15:30

partner som haft många ligg

Är det fler än jag som inte tycker det känns bra att få reda på att ens partner  haft många sexkontakter innan?

Jag menar inte svartsjuka utan mer att det känns mer som man bara är en i mängden. Om partnern legat med 50 st innan känner man sig inte direkt som kvinnan i hans liv utan bara nr 51. En i mängden.

Jag skulle känna mig tryggare om jag vet att han haft tex 3 st innan och att det var  3 längre förhållanden. Det känns som en tryggare person. Inte nån som hoppat mellan en massa partners och verkar ha svårt att bestämma sig.

Vet inte om ni fattar vad jag menar för det verkar ingen göra. Mina vänner tycker mer att det är en fördel om de träffar en som är "erfaren" och legat med många.  För mig känns det inte bra alls och jag har dissat flera som stött på mig  då jag vet vad de levt för liv innan.

Men så är jag ju själv en som aldrig haft ett ons och bara 2 förhållanden och alltså bara 2 sexpartners.

Men nu har jag liite svårt att träffa nån ny för jag tycker det är viktigt att han inte ska ha k****t halva stan före mig.

Annons:
Sarah
2012-07-17 15:34
#1

Jag skiter fullständigt i hur många min kille har legat med. Vi har varit tillsammans i 6 år med ett uppehåll och jag kan ärligt säga att jag inte vet hur många han haft sex med. Förmodligen ganska många. Det har ingenting att göra med hur vi känner för varandra idag.

Mona22
2012-07-17 15:40
#2

jag hade aldrig kunnat bli kär i min man om han legat runt. Tyvärr. skulle känna mig som dig #0. Bara en i mängden.

Jag själv skulle nog inte kunna ta någon på ordet om han skulle säga ""jag älskar dig" när han sagt det till 50 andra tjejer.

Nu hade jag ju tur att bli hans första och tvärt om och det känns jättebra att han bara älskat/älskar mig Skrattande

prästkragen
2012-07-17 15:43
#3

#2 Vilken fin känsla. Så ser jag också på kärlek och sex.  Jag skiljer inte på det. Tycker det hör ihop

Honestyisdead
2012-07-17 15:47
#4

Om mannen legat med många har det ju antagligen inte varit känslor inblandat med alla liggen. Så varför ska man känna sig som en i mängden om killen väljer att spendera sitt liv med just mig?

Kan ändå ibland känna lite så, fast jag vet att det är ologiskt.
Nu vet jag inte hur många killen legat med innan mig, och jag tänker inte fråga heller tror jag ;)

Sarah
2012-07-17 15:50
#5

Jag har absolut inte sagt att jag älskar dem till alla jag legat med :) Min kille har väl älskat 2 tjejer, mig och den han blev tillsammans med då han var 17. Men han har haft många singelår, inte fan förväntar man sig att folk ska leva i celibat då.

[Devya]
2012-07-17 16:05
#6

Jag tror ju knappast att han har haft seriösa förhållanden med alla de 50 tjejer han har legat med. Så om jag skulle blivit ihop med en sån kille (seriöst förhållande) så skulle jag kanske mest känt som om att jag då var speciell eftersom han valde just mig.

Fast jag förstår nog varför vissa inte skulle kunna tänka sig bli tillsammans med en sådan person.

Jag kan väl skatta mig lycklig då min pojkvän har inga ex.

Annons:
Geru
2012-07-17 16:14
#7

Antingen har han bara haft en massa sex med olika människor just för sexet, eller så har han väl inte hittat rätt tjej att spendera sitt liv med helt enkelt?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Namiko
2012-07-17 16:26
#8

Jag struntar helt i om någon har varit med många. Jag backar hellre vid motsatta scenariot. När man inte varit med så många brukar det vara en mycket större grej och eftersom jag inte ser det så längre så känns det konstigt för mig. Jag föredrar också när den andra har lite koll på hur saker går till.

Men i grund och botten så har tidigare relationer (hur långa, kortvariga eller många dom än varit) inget med min relation med någon att göra. Varje relation är unik och man kan inte alltid basera någons tidigare handlingar på hur den kommer att agera i framtiden.

Har någon haft sex med många så har det troligen varit korta relationer eller rent av engångsligg och inga djupare känslor inblandat. Om någon haft sex med många i unga år men lugnat ner sig på den biten sen, ska den bli "straffad" hela livet på grund av att siffran blivit "för hög" trots att personen helt bytt beteende och inställning till saken?

Jag är för att leva i nuet och att backa från en relation som verkar lovande och man har starka känslor för varandra bara för att den ena legat runt känns konstigt för mig. Borde inte dom känslor som finns där nu och den framtid man vill bygga tillsammans väga tyngre?

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Toxics
2012-07-17 17:10
#9

Alltså. Jag ser inte att ha sex och kärlek som samma sak.

Vore en annan sak om jag träffade en ny och han hade varit tillsammans med massor av tjejer. Typ veckorförhållanden och så. Då skulle jag nog vara lite oisäker på om han verkigen var seriös och så vidare.

Men om han bara har legat runt så är det okej för mig. Jag menar ett förhållande är inte alls samma sak som att ha sex.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

prästkragen
2012-07-17 18:10
#10

Okej, att ligga runt är inte så "bara" för mig. Det är ett osmakligt betéende.

Sex har jag bara i ett fast förhållande och känns inte bra att ha förhållande med en som tänker helt annorlunda om sex. Vill att det ska vara något fint mellan 2 människor inte nåt man kan ha med nästan vem som helst utan känslor

Geru
2012-07-17 18:16
#11

#10 Att han har haft lite roligt innan betyder ju inte att det är någonting fel på honom som person. Jag hoppas du hittar rätt i livet, och att du inte förbiser någon du kan vara lycklig med endast pga antalet sexpartners.

Det är fint att sex med den man älskar. Och att ha sex när man är singel, te.x. one night stands, är inte samma sak. Långt i från.

Men det är ju så jag ser på saken.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Henrika85
2012-07-17 18:21
#12

#10 Det där är dina värderingar, och du får självklart ha dem, men du bör även respektera att alla inte delar dem.

Jag tycker inte att du ska fastna i det förflutna när det gäller din partner. Varken han eller du kan ändra på vad som hänt tidigare i era liv, det enda ni har kontroll över är det som sker här och nu.

Han har legat med många före dig - so what? Säger han att han älskar dig och att du är speciell så får du väl tro honom? Om du inte gör det, så bör ni nog gå skilda vägar. Man måste lita på sin partner. Har han givit dig en anledning att inte lita på honom?

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Jetaime
2012-07-17 18:29
#13

På ett vis tycker jag lite det är historia och inte spelar någon roll, han är ju med en här och nu.. Fast klart det kanske hade känts lite jobbigt att vata om han hade haft sex med jääättemånga innan en… faaast då kanske han haft lite mer erfarenhet också… ;)

Annons:
Destany
2012-07-17 19:13
#14

Då hade min sambo inte velat ha mig om han resonerat som dig TS. Jag har haft sex med betydligt fler än min sambo . Man blir inte en sämre människa för att man haft one nightstands o så. Min sambo är inte en i mängden jag älskar honom o han älskar mig inte för hur många jag legat med utan för att jag e jag

[vaniljen]
2012-07-17 19:19
#15

Jag känner lite som TS.

Min pojkvän är min första och enda. Min kille har inte direkt några ex (jo, ett internet-ex), men han har en haft mycket "sex" för sig på Internet och ett första och enda ligg, antagligen precis innan han träffade mig.

Jag skulle inte tyckt om ifall han hade haft hur många som helst, men man kan aldrig veta vem man träffar och blir förälskad i heller. Om han hade träffat hur många tjejer som helst innan skulle vi förmodligen ha för olika syn på sex och kärlek, vi har förmodligen lite väl olika syn på det ändå, men jag älskar honom och han är en superfin kille.

pringles
2012-07-17 19:59
#16

Strunta i vad han gjorde innan och se framåt är mitt råd

JossanH
2012-07-17 20:24
#17

Vet inte hur många min sambo haft före mig, vet bara att det är fler än vad jag haft.. men inte skulle jag straffa honom för det.

Sajtvärd på Iller.ifokus

viktoria91
2012-07-17 20:31
#18

#2 Han behöver ju inte säga " jag älskar dig till alla". Sex är sex och kärlek är kärlek.;)

bellabu
2012-07-18 02:10
#19

Jag har lite problem med det. jag blir lixom lite "äcklad" av det. då jag själc bara varit med 3 st i längre förhållanden känns det konstigt att min har haft många olika engångs bara. vet inte hur jag ska förklara men det känns konstigt onaturligt(även fast det inte är det!!)

Men vet att jag är mer än dom andra men kan ibland kan jag ine sluta fundera på vad han gjord med andra och hur han bara träffat dom för att typ hej ska vi ha sex.. känns konsigt..

Uncle Thomas
2012-07-18 04:27
#20

#TS   Håller med dig, möjligen med untantag för om en har varit vild och lugnat ner sig innan vi träffades.

"Men nu har jag liite svårt att träffa nån ny för jag tycker det är viktigt att han inte ska ha k****t halva stan före mig."

Du letar på fel ställen  :)     d v s leta på ANDRA ställen än på krogen.

Annons:
StickyKitten
2012-07-18 19:53
#21

Jag förstår inte varför det är sån stor grej. Jag vet att min pojkvän legat med typ en hel skolklass innan mig, medans han var min första. Nu har vi varit tillsammans i sex år och det gör verkligen noll skillnad rent mentalt ifall han legat med många eller få, det är så genuint irrelevant.

Det enda som betyder något är personen man har framför sig, inget annat.

Amorell
2012-07-18 20:20
#22

Man kan ju vända på det åt andra hållet med
"Han har haft alla de där engångliggen innan, men bara jag dög att ha relation med" Flört Personligen tycker jag att många ödelagda relationer bakom sig är mer oroväckande.

~ Ysmn

Toxics
2012-07-19 09:14
#23

22# precis så jag menar!. Hellre flera olika sexpartners som man har haft för att det då tex är skönt att ha sex. Än flera olika förhållanden som inte har fungerat.

Och med flera menar jag utöver vad man själv tycker är normalt.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

JoJo!
2012-07-29 00:01
#24

Förväntar mig viss erfarenhet om jag dejtar en man i min ålder (30) Ser inget fel i att man har en del one night stands när man är singel Då handlar det mer om att tillfredställa ett behov ("Cure for the itch")

Egentligen föredrar jag sex i en relation Det är bättre när kärlek är inblandat Och så kan man få det oftare

Skulle dock dra mig  för att dejta en kille som aldrig haft ett seriöst förhållande, men det är jag det

Skönt att vara gift Glad

PiganX
2012-07-29 01:43
#25

Inte spelar det någon roll hur många han legat med, är ju snarare positivt att han har lite mer erfarenhet. Glad

[Wera]
2012-08-01 00:28
#26

Jag känner lite som sig TS och #20 - undantag att han har lugnat ner sig efter en vild period. Men samtidigt har jag bara haft en partner - min nuvarande. Det som avskräcker mig om en kille som legat med halva byn skulle ragga på mig är att jag tänker - "han är bara ute efter en sak." Sen skulle jag inte våga ge mig in i någon relation eller våga visa intresse tillbaka. Vill inte ta risken att bli utnyttjad eller bara ha sex sen bli lämnad. Men det är nog för det är väldigt vanligt i just min ålder. Blir jag förälskad i någon och får i efterhand veta att han har haft sex med sjuhelsike många men jag trivs ändå med honom kommer jag inte lämna han.

Namiko
2012-08-01 09:33
#27

Nu blir jag lite nyfiken, frågar ni hur många någon har haft sex med innan er? Vad känner ni att ni får ut av den informationen? Eller handlar det här om att ni går på rykten om att någon haft sex med många? Jag ser ingen anledning till att ens fråga men svarar ärligt dom gånger jag får frågan själv.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
prästkragen
2012-08-01 10:26
#28

#27 Ja jag vill veta sådant innan jag har sex med personen i fråga

viktoria91
2012-08-01 11:09
#29

#27 Dem jag varit tsm med, 2 st, har jag frågat men dem jag bara haft sex med har jag inte brytt mig.

drika
2012-08-01 11:11
#30

Förstår inte varför en sån sak ska störa en i ett förhållande, en partner visste ju inte att man fanns då. Lev i nuet och var glad istället:)

Hälsningar

Fredrika

Ove-D
2012-08-01 11:26
#31

Min särbo har få relationer/sexpartners bakom sig. Ibland känns det som om min särbo saknar sitt ex och att jag är ett andrahandsval. Om det hade funnits tjugo relationer bakom och valt mig hade jag kanske känt mig hedrad. Känslan och upplevelsen av relationen är individuell från relation till relation, iaf för mig.

prästkragen
2012-08-01 11:31
#32

#31 Om det känns som din särbo saknar sitt ex och att du är ett andrahandsval så kan han ju inte vara färdig med sin tidigare relation. Det bör ni ju tala ut om anser jag. Du ska inte vara ett andrahandsval utan nr 1!

Ove-D
2012-08-01 12:01
#33

Vi pratar om det då och då… Han blev lämnad och det finns inte så mycket jag kan göra åt det…

[Wera]
2012-08-01 17:46
#34

#27 haha nej jag frågar absolut inte. Oftast vet man bara på ett "ungefär", ex. andra som har haft sex med denna person eller genom h*ns vänner att h*n har berättat. Jag har aldrig frågat min kille men ändå vetat genom hans (och mina) gemensamma vänner (hur många seriösare förhållanden han har haft) :) men sen om det är en helt okänd person som man får upp intresset för (att man ex. inte ens känner hans umgängeskrets) då vet man ju inte alls. Detta har dock inte hänt mig, för somsagt har jag bara varit tillsammans med en person (min nuvarande).

Annons:
oh-la
2012-08-02 10:01
#35

#27, jag kan nog ärligt säga att det är för att jag är nyfiken. å andra sidan är jag alltid nyfiken på folks historia och tidigare relationer, ochj ag vet det mesta om min sambos tidigare förhållanden. han har haft ett gäng tjejer, mer eller mindre seriöst innan mig, och jag känner mig helt bekväm med det. jag litar fullständigt på att min sambo vill vara med mig och är inte det minsta svartsjuk av mig, och lite har jag inställningen att om han berättar lite för mycket får jag skyllal mig själv, jag frågade ju. än så länge har det inte hänt, och då vet jag ändå så mycket som han är bekväm att berätta.

att han har haft fler tjejer tidigare och att jag inte är den enda ser jag snarare som något positivt. jag tycker det är skönt att veta att jag inte är hans enda erfarenhet och att han har "lekt runt" lite och lärt sig vad han gillar och inte. jag skulle aldrig dömma någon utefter antaler partners. det säger absolut ingenting om personen ifråga.

[vaniljen]
2012-08-02 21:18
#36

#27 För mig och min kille blev det en naturlig del att ta upp det i från allra första början. Om vi inte skulle kommit in på det, så skulle jag frågat och även berättat själv.

Uncle Thomas
2012-08-02 23:09
#37

#35 "antaler partners. det säger absolut ingenting om personen ifråga."

Jo det gör det  Glad

Fast det säger iofs inte om det blivit någon stor förändring nyligen.

Honestyisdead
2012-08-02 23:12
#38

#37 Vad säger det om en person då?

Uncle Thomas
2012-08-03 00:30
#39

#38  Är inte en del av det självklart?

Det är ljusår skillnad mellan "krogfolk" med många engångsligg, speciellt stor skillnad till de, som efter engångsligg säger att de ska ringa och sedan inte gör det.

och andra, som inte vill det.

Sedan finns det de "emellan", som har haft (ganska) många, men det har varit i (korta) förhållanden.

En del ligger ju med många, som de inte är ett dugg intresserade av, en del bara för att visa att de kan få med sig någon - vem som helst! Det skulle aldrig falla mig in, jag har tackat nej till många.

[vaniljen]
2012-08-03 00:58
#40

#39 Håller med.

Namiko
2012-08-03 01:11
#41

#39 Men det finns ju även dom som har sex med många och är helt ärliga med ifall dom vill ha något mer eller inte. Bara för att en person har varit med många så betyder det inte att dom är oärliga eller ens att dom ligger med vem som helst.

Undrar också vad ni anser vara många, i det här fallet. Det kan ju också skilja enormt från person till person.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Annons:
Honestyisdead
2012-08-03 09:49
#42

#39 Ställer mig frågandes till din benämning "krogfolk". Knappast bara krogfolk som har en gångsligg, och verkligen inte alla som har många engångsligg som är oärliga, inte heller alla tar med sig någon hem bara för att visa att de kan.

Många är faktiskt helt ärliga med att de vill ha sex och inget mer. Och brukar bjuda hem en likasinnad.

Sitt svar säger inte heller VAD det säger om en person om den har haft sex med många. Du bara skriver att en del av dom har en dålig agenda. Vad säger det om folket som inte har det?

mariehm
2012-08-03 11:08
#43

..inflikar en fundering i denna tråd…

Vad är många ligg?

Ja för mig är många ligg när man inte på rak arm kan säga att "jag har legat med 8 st" tex. När man måste fundera…"få se nu… hur många har jag legat med… 25-30 kanske?"

När man legat med så många att man kanske glömmer nån av dom när man ska säga antalet, då anser jag att det är många.

Namiko
2012-08-03 12:51
#44

#43 Så det är för många om man inte håller räkningen? Jag höll räkningen själv tills jag kom till 10, sen insåg jag att det är helt onödigt att räkna, jag har inte glömt någon och kan räkna upp alla om jag vill även om jag inte kan ge mer än en ungefärlig siffra om någon vill ha svar snabbt. Om du direkt får svaret "47", räknas det inte som många då?

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

mariehm
2012-08-03 14:10
#45

#44 Jag tror inte att någon spontant kan komma ihåg att de haft sex med just 47 st (utan att anteckna eller göra ett streck i kalendern för varje)

Precis som du säger, någonstans vid 10 börjar man tappa räkningen och måste tänka efter för att inte glömma någon. Det är vid den gränsen jag anser att "många" är. Jag har dock inte sagt att det är för många. Det avgör var och en själv.

oh-la
2012-08-03 19:47
#46

#39, nej, det säger absolut inte ett skvatt om personen ifråga. framför allt med tanke på att "många" helt klart verkar vara en defenitionsfråga. många här inne skulle säkert tycka att jag har klarat av många, andra skulla tycka att det inte var något att tala om. vissa tycker att två är för mycket, andra börjar fundera runt 20 och vissa bryr sig inte om hur många det är.

jag har en vän som helt klart skulle anses ha haft många av många. personen ifråga läser till läkare, är en av de ärligaste, öppnaste människor jag känner och otroligt tillgiven och fin i slla sina relationer. pesonen råkar bara tycka om sex, och ser inte frånvaron av ett förhållande som en orsak att vara avhållsam… så, vad säger denna persons antal sexpartners om personen? absolut ingenting. precis lika mycket som att man kan ha hudfärg till grund för huruvida någon skulle vara kriminell, eller lika mycket som ett kön säget något om hur duktig en person är på att meka med en bil.

själv har jag haft ett gäng, och det är inget jag vare sig dementerar eller skäms för. nu träffade jag min sambo tidigt, så det var en intensiv period mellan 15 och 19 ungefär. alla mina ligg har varit nära vänner som jag känner väl och litar på, men det förtäljer ju inte siffran. inte heller att jag är en väldigt trogen partner som inte är det minsta intresserad av sex utanför min relation. eller att ett krogragg aldrig skulle få följa med mig hem. det är dock lätt att dra slutsatser från en siffra utan att veta hur det ligger till. det har ett finare namn; fördomar

många sexpartners säger vare sig någon om personens sexuella preferenser, huruvida personen är lössläppt och är absolut inte ett bevis på en sviktande moral. det är i mina ögon bara en tråkig gammaldags syn på sexualitet (ofta tyvärr hårt slående på Kvinnor som gillar att njuta) där sex är något som ska finnas i förhållanden, och sex utanför en relation måste vara lite ful, som bara lite tvivelaktiga människor håller på med. tråkigt tycker jag. väldigt tråkigt.

Sarah
2012-08-04 02:01
#47

¤39 jag har legat med ganska många och haft många one night stands, dessutom har jag aldrig gett dem mitt nr eller tagit med dem hem till mig. Jag brukade dessutom aldrig stanna hos dem utan tog en taxi direkt hem efter sexet var klart. Jag har inte gjort det för att bevisa att jag kan ngt, jag har velat ha sex då jag varit singel och de har velat ha sex. Mer än så är det inte.

Uncle Thomas
2012-08-04 12:18
#48

#42 , 46 o 47 "Knappast bara krogfolk som har en gångsligg, och verkligen inte alla som har många engångsligg som är oärliga, inte heller alla tar med sig någon hem bara för att visa att de kan."

Nej, men det är där det är mycket vanligt, känner ni inte till begreppet "köttmarknad"?

"Sitt svar säger inte heller VAD det säger om en person om den har haft sex med många. Du bara skriver att en del av dom har en dålig agenda. Vad säger det om folket som inte har det?"

Det säger om man vill ha sex med en person som man inte älskar och siktar på att leva ihop med,

i många fall t o m inte alls känner…

Som sagt "ljusår" skillnad mellan om man vill det eller inte. DET är INTE bara en fördom.

Som ni kanske känner till kan det bli barn av sex  :)   och det är också en stor skillnad i personlighet beroende på om man tycker det är viktigt eller inte att barn kan växa upp med båda föräldrarna.

Såklart kan man ha OTUR i partnerval i långa relationer,

MEN det är stor skillnad på oddsen för att det ska kunna bli bra, beroende på hur man agerar. DET är en viktig del av skillnaden.

Annons:
Sarah
2012-08-04 12:25
#49

#48 jag förstår inte vad det står i ditt inlägg. Vad spelar det för roll om jag har sex med folk jag inte känner då vi båda är med på det?

Sen är ju många så smarta att vi inte har oskyddat sex med okända människor. Vilket minskar risken för barn. När jag var singel åt jag p-piller och använde kondom vid varje sextillfälle.

Ja man skämtar och kallar det köttmarknad, där vuxna människor som vill ha ett sexliv trots att de är singlar samlas. Vad är felet?

Odds att det blir bra… poängen med ett ons är ju att man inte är ute efter en bra parrelation med den personen man har ett ons med…

ru4real
2012-08-04 13:40
#50

Varför haka upp sig på det som har varit? Det är väl ointressant hur många din man har kn*llat innan dig? Det är ju dig som han har valt nu.

Många har gjort saker i sina tidigare liv, vilket inte behöver betyda att det kommer att vara så senare, trots allt så växer de allra flesta upp och mognar. Att då hela tiden behöva bli dömd för sitt förflutna kommer ju inte påverka förhållandet positivt.

Personligen struntar jag i hur många min partner haft innan mig, det är ju nu som räknas.

Är det en överraskning för dig att din partner haft ett liv innan dig? Var går gränsen? för "många" tidigare sexpartners?

prästkragen
2012-08-04 18:49
#51

#50 Svaret på dina frågor är: Därför att jag vill ha en partner som har samma syn på sex som jag har. Dvs inte vill ha sex utan att älska personen.

Och för att förtydliga saken: Jag är alltså singel för tillfället. Många tycks ha missuppfattat och tror att jag är i ett förhållande.

Vad jag menar i #0 är att jag dejtat några men  fått reda på att de haft sex med väldigt många och då har jag brutit. Den frågan tar jag upp tidigt.

Ni får tycka vad ni vill. Men jag ger inte upp hoppet om att finna någon som liksom jag bara haft sex i fasta långa förhllanden, inte hoppat en massa mellan olika.

Jag vill inte träffa en sexuellt erfaren kille. Erfarenhet vill jag att vi ska skaffa oss  tillsammans med varandra

Sarah
2012-08-04 21:19
#52

#51 Trist om det är en dealbreaker den dag du träffar den rätte… skulle en kille fråga mig om det tidigt i en relation skulle mina varningslampor börjar blinka. för mig är det ett tecken på osäkerhet och riskerande svartsjukeproblem. Jag skulle säga bye bye till en sån kille.

prästkragen
2012-08-04 21:29
#53

#52 Jag har aldrig behövt ställa en rak fråga heller  "hur många har du legat med" Det har räckt med att jag berättat att jag haft 2 långa förhållanden så har jag fått svaret "jag har bara haft nåt kortare, resten har varit kk:s eller o.n.s. Linande sådana svar

Och jag är inte svartsjuk i en relation alls.

[vaniljen]
2012-08-04 23:45
#54

#51 Jag förstår dig, jag vill också att jag och min partner ska ha ungefär samma syn, likaväl som att man oftast letar efter en partner med liknande värderingar eller värderingar som man själv tycker är bra.

Jag ser inte sexuellt erfaren som något särskilt bra, inte särskilt dåligt heller. Gör givetvis inget att han har haft sex i gamla förhållanden eller när han varit singel, det vore konstigt annars. Men om antalet enligt mig är väldigt många eller "sex är bara sex" så skulle jag och killen helt enkelt för olika syn på saken och det kan bli ett problem i relationen. Skulle t.ex varit samma sak om jag skulle vilja ha barn och han aldrig vill ha, det skulle också kunna bli ett problem då det blir för olika syn på en viss sak. Och har man för stora olikheter i värderingarna så är det förmodligen inte Mr Right. Visst behöver man olikheter också, men man måste välja vad som fungerar och inte.

Det viktigaste är att vi alla accepterar att vi är olika och tur är väl det, annars skulle det inte finnas några "lagom sexuellt erfarna" killar kvar till mig. ;)

Uncle Thomas
2012-08-05 01:04
#55

#49 "Sen är ju många så smarta att vi inte har oskyddat sex med okända människor. Vilket minskar risken för barn."

Minskar risken ja, för er som ör det, men risken är fortfarande inte noll Glad Sedan finns det många som inte är så smarta… Dessutom stänger av alkohol sv förståndet. Krogar och barer säljer mycket alkohol… FAKTA är att många blir gravida med personer de inte känner tillräckligt för ha en aning om om de kan tänkas passa ihop.

"Vad spelar det för roll om jag har sex med folk jag inte känner då vi båda är med på det?"

Svårt att förklara för en som inte förstår det Glad

Det är helt enkelt en attitydskillnad mellan vi, som tycker som TS, och de jag kallar "krogfolk". (Sedan finns som sagt många nivåer däremellan.)

#50 "Många har gjort saker i sina tidigare liv, vilket inte behöver betyda att det kommer att vara så senare,"

Ja, fast om förändringen inte redan skett, så är oddsen låga att det ska ske just då…  Glad

#52 "skulle en kille fråga mig om det tidigt i en relation skulle mina varningslampor börjar blinka. för mig är det ett tecken på osäkerhet och riskerande svartsjukeproblem."

Vem har sagt att man behöver fråga det tidigt?  Glad (53 har redan svarat bra på det.)

Det är helt enkelt frågan om att någon gång innan man bestämmer sig för om man tror att det är någon att satsa på långsiktigt, speciellt INNAN man blir med barn, så bör man kolla om man tycker tillräckligt lika om sådant man tycker är viktigt.

Annons:
Sarah
2012-08-05 10:00
#56

Så man ska fråga en lång tid in i relationen och sen göra slut på ett fint förhållande som fungerar pga det? Ts säger ju att hon inte frågar rakt ut. Hade ngn frågat hur många relationer jag haft hade jag svarat 5 långa. Det säger ju inget om hur många jag haft sex med.

prästkragen
2012-08-05 10:27
#57

Nej jag har aldrig frågat lång tid in i en relation för att sedan göra slut på ett fint förhållande. De har varit öppna killar som spontant berättat att de älskar sex och inte tycker det är något problem för dem att ha sex mycket och ofta utan att vara kär. Har jag inte fått svar utan att rakt fråga så frågar jag absolut innan vi har sex första gången iaf.  Sedan är jag en person som inte har sex på första dejten, kommer inte på fråga. Jag vill lära känna personen bra först.

Första killen jag träffade då var vi båda oskulder, jag tyckte det var det finaste förhållandet, vi var båda 14 år men det höll i 8 år iaf

muppenlarsson
2012-08-05 11:29
#58

Söker du en ny oskuld nu?

prästkragen
2012-08-05 11:34
#59

#58. Jag citerar det jag skrev i #51

jag ger inte upp hoppet om att finna någon som liksom jag bara haft sex i fasta långa förhllanden, inte hoppat en massa mellan olika.

Och skulle han vara oskuld är det inga problem för mig. Jag lär gärna upp honom! :)

Honestyisdead
2012-08-05 21:53
#60

"Ja, fast om förändringen inte redan skett, så är oddsen låga att det ska ske just då…"

Oddsen är väl snarare höga om en person som varit singel länge plötsligt vill ha ett förhållande! Det borde ju betyda att personen hittat rätt och vill lämna det livet bakom sig.

Sarah
2012-08-05 23:52
#61

#60 precis, jag hade min vilda tid då jag var singel och nu har jag ro i kroppen och huvudet att vara i ett ordentligt förhållande.

Hur tycker ni att folk som är singel i flera år ska göra? Ska folk leva i celibat bara för att de inte hittat ngn de kan vara tillsammans med?

Uncle Thomas
2012-08-06 03:54
#62

#60 "Oddsen är väl snarare höga om en person som varit singel länge plötsligt vill ha ett förhållande! Det borde ju betyda att personen hittat rätt och vill lämna det livet bakom sig."

Visst kan det hända, men vanor brukar sällan ändras snabbt, därför vill jag "se" förändringen INNAN jag litar på att den skett…

Och hur menar du att (den personlighetstypen) vet det så snabbt? De har ju dittills (bara) gått efter attraktion, och det är ju INTE samma sak, har många märkt senare   Glad vilket är en av orsakerna till den höga skillsmässofrekvensen…

#61 "precis, jag hade min vilda tid då jag var singel och nu har jag ro i kroppen och huvudet att vara i ett ordentligt förhållande."

Bra. Fast fick du den ron så plötsligt då?  Glad

Annons:
JossanH
2012-08-06 08:14
#63

Är det inte fruktansvärt tråkigt att hela tiden gå och tro att människor inte kan ändra sig? Tänk att förändringar faktiskt kan ske över en natt. Det är inte alls ovanligt att människor tröttnar på sitt liv och gör en radikal förändring. Det kan handla om att börja träna, äta sunt, ändra sitt förhållande till alkohol eller tobak eller tröttna på att ha sex med okända och helt enkelt sträva efter ett fast förhållande. Jag tror att "leka av sig" är ett uttryck som faktiskt har en grund för många.

Sajtvärd på Iller.ifokus

oh-la
2012-08-06 11:08
#64

jag kan säga att mitt senaste "engångsligg" blev min sambo, så jag fick den "ro" du pratar om genom att bara träffa rätt. har efter att vi träffades inte varit ens det minsta intresserad av någon annan än honom. 6 år har vi levt ihop nu. för mig handlade det om att hitta rätt och då kom ron på ett ögonblick. en av mina närmaste vänner, som varit värre än mig gick in i en fast relation för några år sedan efter att ha varit runt, och där beskrivs samma som för mig, ro. där finns inte intresse för någon annan än partnern, och även det fick snabbt.

Honestyisdead
2012-08-06 11:54
#65

#62 Nu ser jag inte sexbehov som en vana, gör verkligen du det?
Om man som singel har sex lite då och då med nya personer för att man vill ha sex, så är det väl ändå ingen vana att bryta.

Personer som har sex med olika personer under singeltiden har ofta inga problem alls med att sluta med det då kärleken dyker upp. Och ja, man brukar märka ganska snabbt vilken typ av känslor man för för en annan person.

Vad menar du egentligen att du vill se förändringen innan? Ska personen rapportera till dig då det gått ett visst antal månader sedan den hade sex med någon?

Uncle Thomas
2012-08-06 11:57
#66

#63 o 64  "Är det inte fruktansvärt tråkigt att hela tiden gå och tro att människor inte kan ändra sig? Tänk att förändringar faktiskt kan ske över en natt."

Var det till mig?

Det sa jag INTE, men att det är mycket ovanligare att det ändras just då än att det fortsätter.

TVÄRT OM så har jag en "dust" med Geru i en annan tråd, där jag påstår att det GÅR att träna bort feltänk, men för att det ska fungera så behöver personen ifråga VILJA ändra sig, och de flesta otrogna verkar inte vilja det, eftersom DE FLESTA - som gjort det mer än en gång - fortsätter att vara otrogna. (Fakta enligt undersökningar.)

prästkragen
2012-08-06 12:04
#67

Jag har hög sexlust, i ett förhållande. Men är jag singel så lever jag i celibat (sex med mig själv såklart)

Andra behöver inte leva som mig men den jag söker ska göra det.

JossanH
2012-08-06 12:34
#68

#66 du behöver inte ta åt dig personligen på det jag skriver.

Sajtvärd på Iller.ifokus

Uncle Thomas
2012-08-06 13:20
#69

#68 Det var skrivet direkt efter min post, utan någon annan hänvisning, därför frågade jag om det var till mig. Var det inte det?  Glad

Annons:
Sarah
2012-08-06 13:21
#70

#62 ja det fick jag. Jag hade varit singel i nästan ett år med mycket festande och många tillfälliga sexuella förbidelser. Många ons och mycket dejtande. Jag träffade min kille medan jag dejtade en annan och hade ett kk plus att jag gärna hade ons då och då när jag var ute. Ville inte alls bli kär och var nöjd med mitt liv. Dejtade båda killarna ett tag och fortsatte som vanligt. Kämpade emot känslorna men kunde inte. Nu har vi varit tillsammans i 6 år och är förlovade. När jag träffade honom ville jag inte längre vara med andra. Vi gjorde slut en vända och jag var tillbaka i gamla vanor och mönster med många nya killar. Men när vi senare träffades och lyckades reda ut problemen blev vi tillsammans igen och nu finns det inte på kartan att vi gör slut. Han levde ungefär samma typ av liv som mig innan vi träffades och då det var slut.

[deen]
2012-08-06 13:42
#71

Hm, jag ser nog hellre att min partner har "lekt av sig", känns som mindre chans för såna funderingar senare i livet (t.ex. vid ev. ålderskris, mm), om man redan fått utlopp för sin sexualitet på olika plan. Det är jättefint att hitta den rätte, men vet man redan vad man gillar är det nog lättare att finna det man söker. Men det är min personliga åsikt! Flört

Uncle Thomas
2012-08-06 13:44
#72

#70  "När jag träffade honom ville jag inte längre vara med andra. Vi gjorde slut en vända och jag var tillbaka i gamla vanor och mönster med många nya killar. Men när vi senare träffades och lyckades reda ut problemen blev vi tillsammans igen och NU finns det inte på kartan att vi gör slut."

Ja, men då skedde förändringen ju INTE direkt… Glad

Sarah
2012-08-06 13:54
#73

#72 jag skulle göra samma sak om jag blev singel igen. Jag trivs med den livsstilen då jag är singel. Men, poängen är att jag i min relation är en bra flickvän och väldigt trogen. Jag har inga behov att lämna min kille för att vara med andra och bara för att jag haft många sexpartners betyder det inte att han är en i mängden. Han är den som får mig att frivilligt lämna ett liv jag trivs med.

Destany
2012-08-06 16:22
#74

När jag läser denna tråden ser jag ett ord som är som en röd tråd FÖRDOMAR Helt otroligt vad folk tror er veta om andra. Ni som bara haft sex med de ni verkligen älskat grattis till er måste vara underbart o leva ett "perfekt " liv Vi som har ons o levt lite vildare liv är inga sämre människor vi har bara levt ett annorlunda liv än de som inte haft ons o så. O ja vi kan lugna ner oss o slå oss till ro Jag träffade min sambo när jag hade flera på gång o jag hade inte en tanke på att slå mig till ro men jag blev förälskad i honom medetsamma Jag ångrar inte mitt vilda liv för det har gjort mig till den jag är o gav mig ro att vara redo för ett förhållande

oh-la
2012-08-06 17:18
#75

#74, håller med du.

#66, jag förstår inte all svad det du skriver som svar på mitt  inlägg #64 har med något av det jag säger att göra. även om jag har haft fler än min sambo innan vi blev tillsammans under tillfälliga former har jag inget intresse av att vara med någon annan än honom, och det har jag inte varit på 6 år. han är mannen jag kommer leva mitt liv med, skaffa bern med och bli gammal med, det är jag helt övertygad om. och det trots att han i grunden bara var en kille jag hade sex med, alltså mitt i mitt vilda och galna liv. jag fann mitt lugn med honom på dom veckor som det tog för oss att inse att vi var förälskade i varandra, och från det att jag följde med honom hem första gången (då helt oseriöst) har jag inte varit med någon annan, trots att möjligheter har funnits.

jag tror att du enbart ser till dig själv och dina egna erfarenheter. om jag inte minns fel från tidigare trådar är du i medelåldern och har ganska nyligen kommit till ro? varför måste det vara så för alla andra? varför måste det ta en halv livstid att finna ro? jag fann den så fort jag hittade personen jag vill leva med. jag har heller aldrig varit otrogen (om vi inte räknar ett två veckor långt förhållande när jag var 13-14), mina många tillfälliga förbindelser till trots.

Uncle Thomas
2012-08-06 18:51
#76

#75 "om jag inte minns fel från tidigare trådar är du i medelåldern och har ganska nyligen kommit till ro?"

Rätt att jag är i medelåldern,

men då har du missat något mycket grundläggande Glad nämligen min inställning till att otrogen är något man ALDRIG är, och att jag tycker att man inte ska ha sex med någon förrän man känner den tillräckligt för att veta att det finns en realistisk chans att en relation håller, för av sex kan det bli barn. Så jag är född med ro   Glad Inställningen kom med "bröstmjölken", vi har s g s inga skillsmässor i släkten, och vad jag vet - och det skulle vi antagligen fått veta - så har aldrig någon med blodsband varit otrogen, däremot har några av släktingarna råkat ut för det.

(Sedan är det en annan sak att det inte är lätt att hitta någon som passar både mitt mycket allvarliga "jobbarjag" och mitt "skämtarjag", för antingen brukar ena sidan tycka tjejen är för tråkig, en annan för rörig (och så ska mål passa också)  så det tog ett tag att hitta en* Glad

(*Fast jag har hittat några även förrut, som skulle kunna passat. Med en var det mitt fel, jag var ung och inte redo att bestämma mig då en annan friade till henne och hon inte ville vänta längre på att jag skulle bli redo. En annan var för ung så jag försökte låta henne bli lite äldre först, men det var svårt för hennes storasyster saboterade, för hon var sur för att jag hade tackat Nej till henne direkt. Och så har det varit några, som var tabu att försöka för de var upptagna…)

Annons:
annainorrland
2012-08-06 19:22
#77

Jag frågade min sambo ganska tidigt i förhållandet hur många han haft före, både förhållanden och engångs. Inte för att det direkt spelade nån roll men jag var nyfiken att veta. Jag skulle kanske känna också om det varit väldigt många, en liten oro att… vill han verkligen bara vara med mig nu då, resten av livet?

Nu var det så att vi varit med exakt lika många.. eller få, får man nog kalla det.

Liss
2012-08-07 01:31
#78

Vad som skedde innan mig, har inget med mig att göra. För jag var inte ens påtänkt i hans liv då. Och kärleken vi har tillsammans, har inget med tidigare sexpartners att göra heller. Människor kan inte vara kyska tills de möter rätt. Och ibland måste man kyssa många grodor innan det händer. (Vissa kontakter kanske inte är så allvarliga dock, utan mer för nöjets skull)

Jag är dock tillsammans med en kille nu, med lika många ligg/förhållanden i bagaget som jag har. Båda har aldrig haft ONS eller KKs. Och det är något jag aldrig tänker över.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Upp till toppen
Annons: