Annons:
Etikettsex
Läst 21763 ggr
FemmeDomme
2012-07-17 16:36

Dominanslekar i förhållandet

OBS! Sexuell natur på det här inlägget!

Efter några år med min pojkvän så har han börjat uttrycka önskemål om att jag ska dominera honom. Alltså låta min njutning gå före hans, "använda" honom för min egna njutnings skull och även integrera lite sexuella rollspel där jag t.ex. är en sjuksköterska/lärarinna/annan stark kvinnlig figur som är ute efter att "stjäla" hans oskuld/sperma/straffa honom. Jag har i sig inga problem med idén, vi har en strap-on som används regelbundet som "bestraffning" (med en stor glimt i ögat) och jag skulle gärna sätta mig själv i första rummet mer och ta kontrollen. Problemet är att jag är lite blyg, och känner mig ganska löjlig när jag ska "spela teater". Har läst runt lite på internet, men de flesta verkar bara säga "ryt i lite åt honom/befall honom" och det är ju inte riktigt det som jag är ute efter. Jag vill vara mer mentalt dominerande och kunna viska fram vad jag vill ha om så skulle vara - och ändå ha auktoriteten. Finns det någon som har mer erfarenhet som har några tips att dela med sig av?

Annons:
[Devya]
2012-07-17 16:49
#1

Jag har inte precis efarenhet av just det där och det känns väldigt fel att jämföra det med det som jag kommer att göra nu.

Ett exempel. Då jag blev eftisledare hade jag svårt med att vara bestämmande och säga till barnen att inte göra si eller så. Efter en stund vande jag mig och blev säker på min roll som eftisledare. Jag föreställer mig att det kan vara något liknande för dig, att vänja dig med dina nya "roller".

Men det är ju förstås lite annorlunda för dig eftersom som du säger så är det ju att spela teater. Jag tror dock det är bara för dig att öva. Men om du absolut inte tycker om konceptet och du vill inte göra det så måste du prata med din kille om det.

Honestyisdead
2012-07-17 17:12
#2

#1 Ursäkta OT, men vad är eftis?

[Devya]
2012-07-17 17:38
#3

#2 Ah, ursäkta! Det är ett väldigt vanligt ord här i Finland. Alltså det är en allmän förkortning på eftermiddagsklubb för 1-2 klassister, så eftisledare är då ledare för eftermiddagsklubb.

Geru
2012-07-17 17:47
#4

Du får helt enkelt göra som så att du viskar, och om han inte gör det så straffar du. Mycket handlar om att han vet vad som kommer hända om han inte gör som du vill:p

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

FemmeDomme
2012-07-17 19:16
#5

Jo, mycket handlar ju om att vänja sig vid rollen :) Behöver öva upp det där självförtroendet lite och öva på att vokalisera mina önskemål etc. Har inte riktigt kommit fram till vad en bra bestraffning skulle kunna vara heller. Vi är inte förtjusta i smisk/smärta någon av oss..

[vaniljen]
2012-07-17 19:28
#6

Jag har inte mycket till tips tyvärr, behöver tips själv så jag hänger gärna med i tråden. Kanske du kan hitta lite inspiration i "Fråga Olle" programmen eller i någon porrfilm?

Annons:
Tomteslakt
2012-07-18 06:30
#7

Om du vill ha tips och prata med likasinnade finns det en sida som heter www.darkside.se
Där finns många med den typen av relationer, sexuella relationer och tankar och funderingar. Kan rekomendera den sidan. :)

Fiana
2012-07-18 18:26
#8

#0 Viktigast tror jag är att reda ut om det är mest dominerad han vill bli eller om det mest är "leka rollspel" och "lekar". Rollspel som dina exempel skulle jag aldrig kunna med, inte min grej alls. Däremot dominera väl kan jag, och där behöver du inget "ryta till" osv. De som vill bli faktiskt dominerade mest brukar vara personer med mycket makt och ansvar i vardagen, chefer etc. som helt enkelt behöver känna att någon annan bestämmer helt, och gärna bli lite förnedrade också. Här behöver det inte vara något typiskt BDSM inblandat alls (även det ju är med i förkortningen, men relativt vad många föknippar med den biten).

Det viktigaste för att helt enkelt dominera är helt enkelt ordet "nej". "kanske" är ett annat bra också. Det är helt enkelt lättare att belöna bra beteende än att aktivt "bestraffa". Med enkelt och väl användande av nekande av njutning/sex får du snart en man i behov av dominans att be om att få diska och kanske komma på dina fötter efter om han gjorde ett bra jobb. Dvs ganska annorlunda från de mer "roliga lekar" och "rollspel" fler vill testa på, därmed ganska viktigt att reda ut mer exakt vad som önskas (även om den typen av diskande man i exemplet oftas inte har något emot att gå i koppel etc. också). Det är dock inte riktigt så lätt att hålla fast vid det i längre tid om det är någon man tycker om, i alla fall inte för de flesta av oss som ju vill vara snälla och inte alls förneka de vi tycker om det de vill ha (för stunden…. för att dominera någon som inte har det behovet/viljan blir ju bara elakt).

Ett annat litet tips är att inte garantera belöning, det är där "kanske" och bedömning av utfört "arbete" kvalitetsmässigt kommer in. Är belöningen i praktiken garanterad försvinner kraften i det hela.

Om det snarare mest är rollspels biten som efterfrågas kan det vara lättare att helt enkelt hoppa biten med att prata och istället kanske skaffa dig lite typiskt fetish dominanta kläder, piskor (gillar man inte smärta skaffar man sådana som låter och syns mer än de känns) och liknade och helt enkelt fysiskt visar honom tillrätta vad han ska göra, det kan vara lättare om man inte är skådespelartypen.

mandyosv
2012-07-18 20:50
#9

Ta fram en stor piska och ett hundhalsband och bind fast honom? hahaha!!

Jag och min pojkvän köpte handfängsel en gång, med rosa ludd på, jag satte fast honom med båda händerna under fönsterbrädan (som är på kortsidan av sängen) och utlovade något skönt… så han klädde av sej naken och lät sig bindas…

OCH JAG BÖRJADE KITTLA HONOM!! HAHAHAHAHAH! såå kul det roligaste i hela mitt liv!! Han sprattlade som en idiot och försökte nästan bitas medans jag skrattade hysteriskt! Helt genomsvettig blev han xD

Det roligaste är att jag brukar få göra det ibland bara för han glömmer hur hemskt det är ibland och jag mutar han med andra saker … hahahaha

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Honestyisdead
2012-07-18 20:58
#10

#9 Jag hade blivit hemskt förbannad om min partner lovade något och sedan börjat kittla istället! Verkligen inte okey beteende.

Man ska kunna lita på sin partner i en så utsatt situation som när man är fängslad.

mandyosv
2012-07-18 21:00
#11

#10 hahahaah nu ser jag framför mig, din partner göra det på dig och hur hemskt förbannad du hade blivit xD Nej skämt åsido, men det är ju inte så att jag började penetrera hans anal med något eller något liknande :D bara lite kittling, föräldrar kittlar deras barn och då är de inte alltid svårt att komma undan som liten ;) jag kommer aldrig åt att kittla honom, och tog min chans

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Honestyisdead
2012-07-18 21:04
#12

Att lova något och sedan missbruka det på det viset som du gör är väldigt fult, speciellt när man är så utsatt då man är fängslad. Ser verkligen inte det roliga. Hade inte kunnat lita på min partner om han hade gjort så!!

Geru
2012-07-18 21:44
#13

Är det inte tillit att det är okej att göra så utan att relationen får en negativ klang? I alla mina relationer har det varit okej, total tillit med andra ord.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
Honestyisdead
2012-07-18 21:48
#14

Nej, att göra så har ingenting med tillit att göra. Tvärt om.

myhairlady
2012-07-18 22:06
#15

angående att kittlas, så är jag superkittlig på vissa ställen och jag skulle bli riktigt arg om min partner utnyttjade det då jag var fastbunden

Geru
2012-07-18 22:34
#16

#14 Det var en fråga inte ett påstående. Jag har själv aldrig varit i den situationen riktigt.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Honestyisdead
2012-07-18 22:36
#17

Och jag svarade på frågan?

Fast om du inte varit i den situationen så förstår jag inte den här kommentaren; "I alla mina relationer har det varit okej, total tillit med andra ord." Vad är det som varit okey då om du inte varit i den situationen?

Geru
2012-07-18 22:57
#18

#17 Att man busar med varandra. Kittlandet. Självklart slutar man ju om man ser att partnern inte gillar det. Men själv busandet.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Honestyisdead
2012-07-18 23:00
#19

Klart man kan busa i ett förhållande, men man får välja sina tillfällen. Sitter man fast och har blivit lovad något, är det inte rätt tillfälle att kittlas. Då missbrukar man tilliten.

Geru
2012-07-18 23:13
#20

#19 Helt rätt, tycker jag.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
mandyosv
2012-07-18 23:45
#21

Jaja han blev inte arg sådeså jag känner väl om han hade blitt vansinnig! Vi känner varandra utan å innan så det är inga problem för oss..

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

patronsaint
2012-07-19 13:48
#22

Ot men jag tycker inte mandyosv har gjort något fel beror väl helt på hur deras relation ser ut? Jag och min man kan ibland teasa varandra. Kanske inte fullt ut som på det sättet men ändå. Båda är med på det så inget problem. Han vet att han till slut får de han vill iaf ;-)

on topic

Har inte riktigt haft de problemet. Min kille är väldigt svenson-svenson så att säga så är mer "vardags" dominant. Vilket brukar få igång honom.

I want to be like the patronsaint of reality.

[Devya]
2012-07-19 14:06
#23

#19  Kanske det skulle vara så i ditt förhållande eller någon annans förhållande men det betyder inte att det behöver vara så i deras. Det verkade ju inte som om han hade blivit sur på henne. Sen efter det jag har läst så verkar den här tjejen väldigt busig av sig och jag tror nog att killen vet vad han har gett sig in på.

Hon skriver ju själv att han inte blev arg och sen så verkar det ju som om han nästan tycker om att bli kittlad annars eftersom han brukar tillåta henne att göra det

Själv skulle jag aldrig göra det mot min kille för jag vet att han skulle bli flygförbannad. Jag känner min partner och vet vad jag kan och kan inte göra. Jag tror nog att mandyosv känner sin partner tillräckligt väl för att veta vad som är ok eller inte. :)

Honestyisdead
2012-07-19 15:38
#24

#23 Han brukar tillåta det?

"jag kommer aldrig åt att kittla honom, och tog min chans" TS egna ord.

[Devya]
2012-07-19 15:42
#25

#24 "Det roligaste är att jag brukar få göra det ibland bara för han glömmer hur hemskt det är ibland och jag mutar han med andra saker …"

Så med andra ord vet vi inte vilket som stämmer…hmm..

Honestyisdead
2012-07-19 15:43
#26

Haha sant :P

mandyosv
2012-07-20 00:52
#27

#24 Jag menar att, den första gången jag band fast honom och överraskningskittlade honom, så har jag ju inte kommit åt att kittla han ordentligt innan, för han kan ju bara lyfta bort mig när det blir för kittligt. Vi har ju provat att jag sa att han ska ligga med händerna bakom huvudet och jag kittlar han över bröstet osv, men när han får nog så kan han ju bara ta bort mina händer liksom.

Så det va jätteroligt att äntligen kunna göra de fullt ut så han blev helt galen och genomsvettig hahahaha!

#25 Menar att jag brukar muta honom så att jag får binda fasthan och kittla honom, för han glömmer hur fruktansvärt hemskt det är…

Tror verkligen inte han gillar det, utan det är väl mest grejen efter som jag mutar med som lockar han till den pinan.

Förstår ni?

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Annons:
Honestyisdead
2012-07-20 12:38
#28

"Tror verkligen inte han gillar det" Nej, men då fortsätter man ändå. För det är kul att plåga den man älskar? Va?

"men när han får nog så kan han ju bara ta bort mina händer liksom."
Ja, är det inte så det ska vara, att man ska sluta när ens partner fått nog?

Vet inte om du utrycker dig dåligt eller om du verkligen brister så i respekten?

Piggelina7
2012-07-20 12:44
#29

#28 Min gissning är att hon uttrycker sig dåligt.

Om hennes partner verkligen ogillade detta skulle han inte låta sig bindas fler gånger av en sådan respektlös person

dragonstar
2012-12-10 20:31
#30

Jag har inte läst allt utna mata TS inlägg oc jag förstår din kännsla har samma problem. Det jag råder dig till är att ni pratar om det, kanske att ni pratar om det medans ni gör det så att du känner dig bekväm i rollen. Det viktigaste är att skratta och ha kul. Själv har jag upptäkt att om jag tar rollenra seriöst så blir jag obekväm i dem.

To the world you may just be one person but to one person you may be the world.

[Loca Diaz]
2012-12-11 01:26
#31

Men herregud vilken stor grej det blev av Mandyosv inlägg. Det var en för dem, kul grej. Släpp det.

Förövrigt tycker jag det där är svårt TS. Med rollspel och vara något man vanligtvis "inte är". Kan tänka mig hur kul man skulle kunna haft om man verkligen gjorde all in och kunde det där med "skådespeleri". Som typ kändisarna. Tänk vad kul dom kan ha ;) haha. Jag själv är urkass… vågar väl inte heller.

Roamer
2012-12-11 09:12
#32

Dominans är ju något som är svårt att fejka om man inte är dominant lagd. Det går att "spela" men det blir ju inte samma sak som att vara genuint dominant. Darkside har ju ett hyfsat forum och många noveller som kan ge inspiration till lekar så titta där. Tips är att regga sig som kille om man inte vill bli överdröst med vänligt inställda personer som gör allt för att "hjälpa" dig.

Låt inte blygheten förstöra utan det är ju något som din partner vill så släpp de tankarna och ägna dig åt att göra det som du känner dig bekväm med. Efter några lekstunder så kommer det nog lossna och du vågar ta ut svängarna lite mer. Finns ju många nybörjar kit på de flesta onlinesexshops som kan få igång det om det är vad som önskas. Det viktiga är att veta bådas gränser innan och vara öppna och ärliga både före, under och efter så ni lär er till nästa gång.

Upp till toppen
Annons: