Annons:
Etikettförhållande
Läst 2411 ggr
MonaAlexandra
2012-07-19 14:46

Vad ska jag göra?

Min sambo och jag har varit tillsammans i lite över ett år men känt varandra även sen tidigare.
Vi väntar nu barn (är gravid i v.32) och vi har flyttat från våran gamla tvåa till en fin lägenhet i ett hyreshus som han själv äger.
Vi har haft det ganska bra men det känns som att han inte känner något längre.

Han jobbar hela dagen (vilket är okej, man måste ju få jobba), sen kommer han hem. trycker i sig middagen på 5 minuter, går ut i garaget och gör något där (skruvar på bilen, cykeln, umgås med sin bror) och kommer inte in förrän vid 11 eller 12 på natten och då går han och lägger sig.

Ibland kan han säga snälla saker som att jag ser fin ut eller att han älskar mig. Men ord betyder inte så mycket när verkligheten visar annat känns det som.  

Ibland så överaskar han mig på höga nivåer. Han ska till exempel ta med mig till kolmården om några dagar (hans får semester) och det har jag velat jättelänge. Så det var väldigt gulligt.

Men känns mer som att vi är släkt än ett par ibland.
Han verkar bara tycka det är mig han ska vara med på högtider. Och på "fritiden" ska han göra allt annat.

Vet inte hur jag ska göra riktigt, han tycker inte om att sitta och prata. alls. Så ger inget att försöka.

Annons:
Toxics
2012-07-19 14:51
#1

Jag vill inte skrämma dig eller så.

Men hade en Vän som var tillsammans med en kille som gjorde likadant. Nu var det ju så att hand intresse för bilar var väldigt stort. Därför han var i garaget jämt sa han. Fast fallet var inte så. Han hade tröttnat och det tog inte lång tid efter en konfrontation innan de gjorde slut.

Men jag tycker att du ska sätta dig ner och prata med din kille. Kanske är han bara inne i en period där han behöver vara ifred.Sådana har jag också haft.

Men du kommer aldrig få veta varför han gör så eller få en lösning på problemet om du inte pratar med honom =) .

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

[Tassy]
2012-07-19 14:52
#2

Jag skulle inte oroa mig baserat på situationen du beskriver. Jag tror bara han behöver tid till annat också för att koppla bort jobbet och liknande.

Du skriver ändå att han uppmärksammar dig och gör saker då och då, enligt min erfarenhet sker inte det när man tappat känslorna. Glad

MonaAlexandra
2012-07-19 14:57
#3

#1. Ja det kan ju stämma. Dock har han ett stort intresse för bilar. för det hade han även när vi bara var vänner. 
Men det ska ändå inte gå före tjejen så pass mycket. Eller?!
Men du har förmodligen rätt. Jag måste prata med honom.

#2 
Ja han kan faktiskt vara väldigt gullig och snäll.
Och det stämmer med jobbet och de. Han hatar verkligen sina arbetsdagar ibland. Men han verkar ha så kul med sin bror och
när vi träffar andra verkar han så glad.
Känns som att jag är den enda han inte är glad med.
Han skrattar inte eller har lika positiv inställning vid mig som vid andra.

Till och med när jag ringer honom när han jobbar så låter han dryg och

störd, som att jag är i vägen.
Förut så ringde han mig jämt och babblade på i timmar.
Och när jag ville lägga på så ville inte han de.

Ja det är många saker som förändras.

Och det är ju vanligt. Man är nykär och det försvinner osv. Men detta känns nästan ovanligt konstigt.

[Devya]
2012-07-19 14:57
#4

Det finns inte så mycket annat för dig att göra än att bara försöka prata med honom. Du säger att han inte tycker om att sitta och prata, men det verkar som om det inte finns så många andra alternativ.

Ni måste kunna kommunicera med varandra, speciellt om ni ska ha barn tillsammans. Nu kan det ju hända att ingenting är fel men hur ska du veta det om han inte kan prata med dig?

Skit i att han inte tycker om att sitta och prata, gör det i alla fall för det är något som är viktigt för dig. Om han inte vill sitta, gå ut och gå.

Toxics
2012-07-19 15:00
#5

3# Ja, det är det enda som kan fixa grejen =) .

Men visst kan det vara så att han bara har ett väldigt stort intresse för bilar :) Det har min karl också. Kommer hem oljig och skitig. Hhaa så charmigt =) . Men jag är också intresserad av bilar. Så när han har varit i garaget i en vecka eller så isträck så brukar jag följa md ut och göra honom sällskap bara för att jag saknar honom så mycket och det brukar han uppskatta.

Men som sagt han kanske bara går igenom en tuff period =). Vi får hoppas på att det inte är något som inte går att lösa!
Lycka till!

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

MonaAlexandra
2012-07-19 15:01
#6

#4 Nä jag vet. Har försökt prata med honom förrut. Men får oftast höra en enormt stor suck. sedan tystnad tills jag har sagt allt jag vill säga.
Och då svarar han inte. Så jag frågar om han kan säga vad han tycker.
Och då säger han inte så mycket alls.

Kanske. Ja känner du så, så gör du de. Men så är inte fallet.

Mer än så får jag inte ut av honom.
Och försöker jag blir det bara bråk.

Annons:
[Devya]
2012-07-19 15:07
#7

#6 Knepig situation. Jag vet i alla fall inte vad du ska göra i det här fallet. Jag har alltid kunnat prata med min kille om det är något som jag har funderat på. Jag vet att jag skulle definitivt vilja kunna kommunicera väl med min kille om vi skulle ha barn tillsammans.

Förhoppningsvis kan någon som har erfarenhet av det här ge dig andra råd. Det kan ju förstås också hända att du förstorar upp saker och ting, speciellt nu då är gravid, men jag vet inte om det är sant eller om det ens skulle vara till någon tröst. =/

MonaAlexandra
2012-07-19 15:15
#8

#7 Jag förstår precis vad du menar med det här att förstora upp.
Och jag har varit extra tänksam nu så att jag inte ska förstora upp det.
Därför stämmer allt jag skrivit.

Sen finns det ju saker som jag inte har skrivit för det blir för långt inlägg och då kommer ingen orka läsa.
Men det är saker som inte har någon större betydelse.

Men i helhet så ser det ut såhär för tillfället.

Saker jag vill göra kommer alltid sist, efter han har gjort allt det "viktiga som måste göras" Dvs allt från att pumpa cykeldäcken till att bygga om ett garage.

Men när jag vill göra något med honom. Så säger han okej, jag ska bara #tvärkolla" en sak på bilen. Sen dröjer det tre timmar och man säger, ska du komma in snart?
- Jo säger han. Men märkte att det här också behövdes göras.
Observera att när han säger behövdes så är det inte alltid så behövt. Det är snarare något han vill göra/fixa/kolla osv..

Han sätter sig själv framför väldigt ofta.
Vet att jag låter elak som skriver detta om honom.
Men jag vet inte vad jag ska göra. Håller på att bli galen.

Toxics
2012-07-19 15:24
#9

8# Du låter inte elak. De låter bara som att ni har gått lite vilse på vägen. Och det går ju att hitta rätt igen.

=)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

MonaAlexandra
2012-07-19 15:27
#10

#9 Ja det har du rätt i.
Jag tror att det ordnar sig. :)

[Devya]
2012-07-19 15:31
#11

#8 Hmm, jadu. Som sagt, jag har tyvärr inga goda råd att ge förutom att du ska försöka prata med honom. Men du sa att du redan hade försökt så jag vet inte, kanske du måste försöka ännu mer fast det skulle kunna leda till ett bråk?

Ibland måste det ju komma ut på ett eller annat sätt.

Jag tycker inte alls att du låter elak, utan du låter bara väldigt frustrerad över situationen och det är väl förståeligt. Man blir ju faktiskt frustrerad då ens partner inte vill lyssna. Jag skulle känna att min partner inte bryr sig om mina känslor om han inte lyssnade på mig då jag försöker tala lugnt och sansat med honom.=/

Sweelin
2012-07-19 15:46
#12

Han kanske känner sig lite rädd för den kommande framtiden med barnet? Så mycket ansvar och så lite tid att göra eget. Så han kanske passar på nu att ha så mycket egentid som möjligt eftersom ett litet barn kommer att behöva all den tiden snart? Obestämd

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

MonaAlexandra
2012-07-19 16:18
#13

#12 Ja det kan vara helt sant. Men jag önskar bara att han kunde säga det till mig då. Det är nytt allting för mig med. Men jag ska prata med honom sen. Får uppdatera då jag pratat med honom :)

Annons:
[Tassy]
2012-07-19 16:20
#14

#13 Han kanske inte ens har hunnit erkänna sin oro för sig själv Glad män är ofta inte så bra på sånt har jag märkt Tungan ute

MonaAlexandra
2012-07-19 18:00
#15

Hade tänkt prata med han under middagen men han pratade typ bara i telefon under största delen av tiden. Sen planerade han via telefonen att fara ut och cykla med sin bror ikväll så han lär inte vara hemma ikväll heller. Och sen så for han direkt efter han ätit för att hämta posten hos sina föräldrar för adressändring har strulat till det för oss med adressen. Så kanske inte blir att vi pratar idag..heller..

Toxics
2012-07-19 18:06
#16

15# Det kommer fler dagar. Men ett tips är att du sätter dig ner. Kanske i soffa så du kan sitta nära. Hålla handen och allt som hör till. Och förklara med mjuk röst att du känner dig åtsidosatt.

Under ingen omständighet ska du höja rösten. för det kommer nog bara trigga till gammalt beteende. prata mjukt och fråga hur han känner sig i situationen med att du inte mår så bra av den. Säg gärna att du tycker att det är ensamt och så.

Nu vet ju inte jag om något av de här kommer fungera hos er. Men det fungerar med min karl när vi hamnar i ett döläge. Hålla honom i handen och klappa på den samtidigt. Får honom att lyssna bättre. Han tar in vad jag säger istället för att säga saker av irritation =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

myhairlady
2012-07-19 18:08
#17

Får jag fråga om barnet är planerat?

Jag skulle verkligen inte känna mig trygg i att planera ett barn tillsammans med en som efter jobbet slänger i sig maten på 5 min sen spenderar hela kvällen i garaget till 11-12 på natten.

Är han införstådd i att det kommer bli en stor omställning sedan och att han kommer få betydligt mindre tid över till sina intressen då barnet är fött?

Toxics
2012-07-19 18:10
#18

17 # Men man kan aldrig tvinga till sig att någon ska umgås med en. Då blir man ju bara helt avtänd och vill inte umgås alls med personen. Så att hota med att "vi kommer inte ha tid för varandra när barnet är fött" Tror jag är en dålig idé- Men det är bara min åsikt =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

MonaAlexandra
2012-07-19 18:18
#19

#16 Ska försöka med de. Tror också att det inte finns nå bättre sätt än de du föreslog. Skulle jag höja rösten blir de bråk. Men jag brukar inte göra så. Jag brukar vara ganska konstruktiv.

#17 Ja, barnet var planerat. Faktum var att det var han som föreslog det först. Han har varit såhär förut också. Det går som i vågor.
Men jag börjar bli less för jag är inte en leksak som man kan lägga undan i två månader när man känner för de :(

myhairlady
2012-07-19 18:19
#20

#18 Men jag jag menar inte alls att hota?? Förstår inte alls vad du menar Jag frågade ju bara om han är införstådd i att allt inte bara kan rulla på som det gör nu. Har man barn så blir det ju självklart mindre tid över till annat

Annons:
Toxics
2012-07-19 18:20
#21

19# ja det är bara att försöka =) Lycka till !!

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

JossanH
2012-07-19 19:47
#22

Kan det vara så att han börjat ta dig för givet? Att du kanske måste ge dig ut och göra saker också så att han får chansen att sakna dig i ert hem?

Sajtvärd på Iller.ifokus

viktmajja
2012-07-19 19:52
#23

Om du alltid kommer i sista hand och han alltid gör annat som han tycker är roligt före, sköter du allt i hemmet då också eller? Delar ni på städ tvätt disk matlagning osv?

Hur ska det gå när ni får ett barn. Ska du sköta det själv också medan han gör roliga saker med brorsan och mekar med bilar

Uncle Thomas
2012-07-19 20:32
#24

#TS   Hur gammal är han?

Många män är inte riktigt redo att bli pappa förrän de är 35-40 år - och en del blir det aldrig  Glad

Även om barnet var planerat, kan han ha fått lite "halvpanik" och känner det som att han "sitter fast" lite. Som #14 sa så är män och Kvinnor i genomsnitt väldigt olika, det gäller även hur bråttom man har att bli ihop "för alltid" och skaffa barn.

Jag antar att du är extra känslig nu p g a hormonerna under din graviditet, så jag förstår att det är jobbigt för dig, MEN det kanske från början lilla problemet kan bli stort om du vill "prata ut" alldeles för mycket enligt honom. Som #14 sa är de flesta män dåliga på att prata relationer. Titta bara på könsfördelningen här…  Glad

F ö är det normalt att man i ett -sunt- förhållande är ihop "hela tiden" i början, för att sedan bli delvis var för sig med sina intressen och egna kompisar.

Nu tycker han uppenbart att du redan "varit på honom" för mycket, så nu tror jag att det är bäst att du INTE försöker "prata ut" alls på minst en månad. Gör istället mer som han gör d v s va med dina kompisar och gör vad du tycker är kul. Då är det större chans att han inte känner sig instängd och kanske rentav börjar han känna att han får för lite uppmärksamhet från dig Glad och då är er relation "reparerad". Om den ens behöver det. Det beror på hans mogenhet. Om han inte är riktigt redo än, så brukar sådant kunna gå över med tiden, om tjejen har tillräckligt tålamod.

MonaAlexandra
2012-07-19 23:20
#25

#24 Hann redan prata med honom innan jag läste ditt inlägg.
Men först reagerade han precis som förväntat. Tyst och inte så brydd.
Men sen så sa han faktiskt att han är medveten om hur han varit, och att han ska ändra sig. Och han sa att han faktiskt längtar efter barn men har svårt att visa på samma sätt som mig.

Så det ordnade sig trots allt. Får se bara om han  håller det han lovat :)

Hanna
2012-07-19 23:30
#26

#25 Är inte du lite smått intresserad eller så av det han håller på med? Tänkte om du kunde följa med honom och sen nåon kväll får han följa med på det du vill göra. Hoppas det löser sig för er, men det låter som om det är påväg. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Toxics
2012-07-20 00:00
#27

25# Jag hoppas verkligen att det kommer ordna sig =) Hoppas att han förstod din frustration och oro =) .

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Annons:
Uncle Thomas
2012-07-20 07:49
#28

#25   Bra.  Tur  Glad

att vändningen kom innan det gått för långt.

#26 "Tänkte om du kunde följa med honom och sen nåon kväll får han följa med på det du vill göra."

Ja, det kan vara bra att vilja kolla vad partnern gillar någon gång  Glad (Om man egentligen inte är intresserad av det alltså, utan bara är där för att partnern är där, så blir det inget bra på sikt om man är där för mycket. Om man är intresserad själv också, så kan man såklart vara med mer.)

#27 "Hoppas att han förstod din frustration och oro =) "

Ja, det också, men hoppas för bådas skull att hon även förstår hans behov av utrymme  Glad

-

Många tjejer har ju tänkt på familjebildning sedan de var små, och planerat sitt bröllop i detalj många år innan de ens träffat blivande maken Glad

medan männen som pojkar normalt som mest har tänkt "Ja, jag ska väl skaffa fru/sambo och skaffa barn någon gång i framtiden"

så det kan dröja ett bra tag innan männen "tänkt ifatt" tillräckligt Glad för att vara redo, så ni tjejer behöver ta det lite lugnare för att inte skrämma bort männen. Många tjejer verkar tycka det är dags för giftemålsdiskutioner efter några månader, men för män brukar det vara dags efter några år…  Skrattande (kortare tid ju äldre han är.)

[Devya]
2012-07-20 11:19
#29

#28 Men i det här fallet var det ju mannens förslag att skaffa barn, om jag minns rätt. Så om han plötsligt skulle börja ångra sig så är det bara försöka vara vuxen och ta itu med saker och ting. Oberoende om man är en man eller en kvinna ska man ändå bete sig som en vuxen om man har bestämt sig för att bilda en familj.

Så det låter väl säkert fint det där att man inte ska skrämma bort mannen osv. Men jag tycker nog att mannen får skärpa sig och börja bete sig som vuxen och ta sitt ansvar.

JossanH
2012-07-20 11:59
#30

Ibland blir jag så trött på att män ska "komma undan" bara för att de är just män. Stackars mannen som inte mognat, som inte är redo, som inte förstår- bara för att han är just MAN. Vi får inte glömma individen!!.. Men hade det varit tvärt om i detta läge och mannen ville ha sin gravida flickvän mer hemma så hade det genast varit "självklart" att kvinnan skulle vara så illa tvungen att mogna och ta sitt ansvar, att stanna hemma och "växa upp".

En aning orättvist kan jag känna.
Han kommer inte undan pappa/sambo/make-rollen bara för att han är man. Han kanske har behov av att ha egen tid men inte varje kväll i veckan. Ska hans behov av egen tid vara så mycket viktigare för honom än att hans flickvän vill spendera tid med honom? Och hennes egen tid!? När barnet väl har kommit kommer alla ha förståelse för att han behöver komma bort från hemmet och ha egen tid, men kvinnan då? När ska mannen bli vuxen nog att kunna stå själv kvar i hemmet med ett litet barn och låta kvinnan göra saker helt för sig själv?

Jag hoppas TS att ditt samtal med honom har tagit och fått honom att förstå i vilket skede av livet ni BÅDA befinner er i! :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

hus-musen
2012-07-20 13:26
#31

#30 Jo men män är ju sega och korkade grottvarelser som man får slå med en klubba i huvudet för att de ska fatta något och som man ska förlåta för allt för "pojkar är ju pojkar" och lever i en Peter Pan-värld. Pojkar behöver aldrig växa upp om de inte är redo för det, om de någonsin blir redo Tungan ute
Sånna vet jag flera som är och nej, jag förstår inte hur deras flickvänner tänker. Vill de verkligen ha ett förvuxet barn?

Nee tacka vet jag riktiga män, som förstår sig på att ta ansvar, vara mogna och förståndiga nog när situationen kräver det och kan leka på fritiden!

Qui dormit, non peccat

 


MonaAlexandra
2012-07-20 13:38
#32

#26 Ja litegrann är jag ju intresserad. Förra sommaren hjälpte jag honom att skruva isär en motor till en w123 och det var faktiskt jättekul. Men det är svårt med denna gravidmage att böja sig ner, klättra upp eller speciellt att andas in farliga ångor. Som det garaget är fullt av.
Annars hade jag gärna offrat lite tid för skruvandet.

#27 Först gjorde han inte det. Men sen så tänkte han väl till för då erkände han allt som han tyckte.
Han sa att han faktiskt längtar jättemycket. Han visar det bara inte på samma sätt. Och han sa att han har inte varit med mig någonting för att det finns inte så mycket vi kan göra tillsammans när jag är gravid.
Men då blev jag skitarg för jag tycker att man inte kan utesluta sin tjej i ca 6 månader bara för att det inte är lika kul att göra saker som jag får/kan. Så han insåg väl själv hur dumt de lät och han lovade att vi ska hitta på saker tillsammans.
För skaffar man barn med någon måste man ju offra lite av sig själv också för tjejen. tycker jag :)

#28 Egentligen är det nästan tvärt om med mig och han.
Hans planer är att vi ska tillsammans hjälpas åt med hans företag.
Vi ska gifta oss, flytta till ett hus osv osv.
Jag vill ju självklart desamma, men jag stressar honom inte med sådant. Giftermål till exempel. Det kommer när det kommer.
Just nu vill vi båda ha barn. Så då kör vi på de :)

Men förstår vad du menar. Att man inte ska "kväva" sin partner.

#29
Ja i detta fall så får han faktiskt skärpa sig. För jag har försökt att ignorera "dissandet" mot mig. Och tänkte han behöver sin tid för sig själv. Men nog får vara nog. Visst kan han få några kvällar i veckan att skruva i bilen, hänga med en kompis, fara ut och cykla osv. Men inte varje dag, hela dagen.
Men efter vi pratade igår så stannade han hemma med mig och såg en film. Så det var ju kul :)

#30
Haha, ja när det kommer till att skaffa barn så kan man nästan inte säga att män måste få mogna, då dom varit med och valt barnet.

Men jag tror faktiskt han kommer bli en bra pappa.
Ibland så tänker han inte efter på vad han gör så han kanske planerar hela sin vecka efter sig själv. Men vi är ju två. Och då får man planera efter det. Eller åtminstånde fråga om den andra hade något planerat. Speciellt när vi har barn. Då kommer han inte kunna säga till sin kompis under arbetstid "Jo men vi far ut ikväll" och sen komma hem och bara dra. Hoppas bara han inser allvaret och ansvaret med barn.

Uncle Thomas
2012-07-20 19:53
#33

#32  "han sa att han har inte varit med mig någonting för att det finns inte så mycket vi kan göra tillsammans när jag är gravid.
Men då blev jag skitarg"

Haha, ja det var ju knasigt resonerat av honom, så inte konstigt att du blev arg. Du svarade aldrig på hur gammal han är. Ung förhoppningsvis, så det är större chans att han växer till sig i tänket  :)

MonaAlexandra
2012-07-20 20:58
#34

#33 Haha ja när jag hörde han säga det fick jag lite av en chock. 
Men han insåg lika fort själv hur idiotiskt det lät. Han behövde väl bara säga det rakt ut för att förstå att det kanske inte lät lika smart som när han tänkte de.

Han är 23 år. Så han är ung men han väldigt mogen i helhet.
Får se hur det blir med detta, alltså barn osv.

Annons:
Uncle Thomas
2012-07-21 03:56
#35

#34  Det förklarar en hel del.

Man kan vara mogen gällande sådant som ekonomi och omogen gällande relationer. Din pojkvän verkar vara LITE så, men eftersom han kom på det själv, så finns det gott hopp om honom  Glad

Däremot har jag gett upp hoppet om en kompis/bekant. Han är över 50, kan massor om ekonomi och typ frågetävlingsfrågor, men "analfabet" gällande psykologi och relationer. Well. Nästan "analfabet". Lite har fastnat i huvudet på honom efter att jag tjatat om sådant för honom i 20 år. Han har letat fru längre än så, men då han hittat någon intressant, har han gjort bort sig på en massa olika sätt utan att ens fatta varför, fastän det många gånger varit helt uppenbart om man har normal EQ. Han har gjort/sagt många helkorkade saker som t ex:

"Om hon inte säger inom tre dagar att hon älskar mig över allt på jorden, så är jag inte intresserad."   !!!

En gång för en massa år sedan hade vi (=ett gäng) gått på ett "innedisco", och eftersom han har lika dålig klädsmak som han har låg EQ, så passade han inte in där. (Jag har aldrig brytt mig om mode, men jag kan klä mig snyggt utan hjälp  Glad då jag har lust.) Han hade bjudit uppen massa "innetjejer" pch blivit nobbad av alla, fastän han är ganska snyggEfteråt sa han på sin gnälldialekt:

-Jag förstår inte det här. Jag är en av stans 10 bästa älskare, och inga tjejer gillar mig.

(Då hade jag redan försökt lära honom om vettigt beteende i flera år.) Då kunde jag inte hålla mig från att skämta och härmade hans gnäll och sa:

-Jag förstår inte det här. Jag är en av stans 10 sämsta älskare, och alla tjejer gillar mig…

(Det är såklart inte sant, men det lät roligare så   Skrattande

mandyosv
2012-07-21 04:15
#36

Kan tänka mig att jag är mot min pojkvän som din kille är mot dig. Ungefär ibland. Men jag älskar han likamycket ändå mest i världen.

Även om jag inte orkar prata länge i telefon längre som vi bruka göra i timmar eller om jag snäser av han ibland eller inte orkar pussas hela tiden, är hela tiden ute bland mina kaniner och åker på kaningrejer med min kompis t.ex.

Kan tillochmed somna ibland hos en kompis utan att ha pratat och sagt godnatt! Innan kunde jag inte ens sova utan honom. Kom ihåg att t.ex på julafton när jag skulle sova hos min mamma så kunde jag inte vara utan honom för vi hade inte sovit utan varandra på ett halvår typ.

Men som sagt. Bara för att jag inte är lika "kärleksfull" och kanske rent av nästan otrevlig ibland, så älskar jag han ändå och kan inte tänka mig någon annan.

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

MonaAlexandra
2012-07-21 14:05
#37

#35 Haha, ja det var mig en underlig man dedär. Och han har inte hittat en kvinna i sitt liv än den stackaren. Ja, jag hoppas att han är lycklig iallafall. :)

#36 Ja det har du helt rätt i. Även jag är inte samma som förr. Jag är inte ens sån som pussas så mycket till exempel. Kramas kan jag göra.
Men förut pussade jag honom hela tiden. Och jag älskar han lika mycket idag som då.

Men sen vi pratade har han faktiskt blivit bättre. Förut kunde han va dryg mot mig fast han egentligen var irriterad på någon annan.
Och nu tror jag han försöker tänka efter inom det området.
Så inte jag mår dåligt och tror jag har gjort något när jag i själva verket inte har de :)

Uncle Thomas
2012-07-22 01:54
#38

#37  Bra att din kille börjat tänka  Glad gällande det också.

-

Ja, jag skulle kunna skriva en stor del av en bok bara om kompisens/bekantens tokigheter  Glad Han har hittat bra Kvinnor minst två gånger, en hittade han själv och en, som jag sa åt honom kunde passa honom - till skillnad från nästan alla han normalt kollar. Fast så länge han fortsätter att inte fatta ens grundläggande relationssaker, så lär han få svårt.   (Han är rik, men det blir man ju inte lycklig av. Speciellt inte om man är så snål att man lever på vita bönor i tomatsås  Skrattande

MonaAlexandra
2012-07-24 01:50
#39

Tänkte uppdatera er med denna info:
Han har verkligen tagit till sig av det jag sagt.
Han har planerat våran semester med att åka till ett av sveriges största zoo (älskar djur så han gjorde nog det för min skull), sen sova på hotell, åka runt på gamla stan osv.
Och idag bjöd han mig på middag och efter middagen for han och köpte en ny cykel till mig som jag velat ha. Då for vi ut tillsammans runt stan och cyklade.

Ja, jag är helt chockad. Han har verkligen börjat bry sig.
Han berättade även för mig att han har tänkt mycket på det här med barn och att han faktiskt längtar otroligt mycket.

Blir så glad att han lyckats förstå min sida av historien och vända den till något bra.

Men självklart får han fortfarande sin egna tid.
Varje dag får han göra något för sig själv om han vill de.
Det spelar inte mig någon roll för vi båda är så glada. :)

Och en sak till, han köpte även ett fiskespö, så nu kan vi äntligen fara ut tillsammans och fiska (förut hade bara han ett, så var inte så kul för mig att bara titta på)

Ja det löste sig trots allt, får hoppas det håller i sig. :)

Sweelin
2012-07-24 01:56
#40

#39 Låter jätte roligt! Skönt att han lyssnade, tog till sig och gjorde något åt saken Glad

Men det blir lätt hänt att man återgår till gamla vanor senare så nöj dig inte bara med att han bryr sig för studen utan det ska hålla i sig framöver också! Och när ni får barnet så är egentid varje dag lite mycket tycker jag :/

Men lycka till! Glad

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Uncle Thomas
2012-07-24 12:17
#41

#39   Jättebra!

#40  "Och när ni får barnet så är egentid varje dag lite mycket tycker jag"

Ja. När man fått barn, får man vara glad om man får någon egentid per vecka. Många är glada om de får gå på toaletten ifred  Skrattande

Annons:
MonaAlexandra
2012-07-24 17:15
#42

Jo när våran dotter kommit då är det inte lika mycket fritid för någon av oss =)

Sweelin
2012-07-24 22:49
#43

#41 Haha ja precis Flört

#42 Låter som allt har ordnat sig Skrattande lycka till!

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Upp till toppen
Annons: