Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 2129 ggr
Anonym
Anonym
7/22/12, 9:28 PM

Ska det verkligen vara så??

Hej! Jag och min sambo har varit ihop i 8 månader och han har 2 barn från tidigare… När barnen är hos oss är jag bara en kompis till pappan, det får absolut inte märkas att vi är mer än det… Han sover med dem i deras rum eftersom vänner ju inte delar säng och när det ska badas bastu är det inte passande att jag kommer med… Ja ni fattar väl galoppen?? Undrar om det verkligen ska funka såhär.. Efter 8 månaders förhållande… Jag själv skulle önska att vi kunde fungera som en familj när barnen är hos oss… Men hur tycker ni?? I övrigt har vi ett väldigt bra förhållande.. Barnens föräldrar har varit skilda i 2 år, barnen är 4 & 6 år gamla och exfrun vet om att han har ny.. Det har hon oxå och de är nog överallt tillsammans med barnen med… Så detta borde inte bero på att inte exet skulle ta med sin nya i familjen… Vill ännu tillägga att barn ju inte är dumma.. De har nog räknat ut att vi är pojkvän pch flickvän redan… Men jag får inte sambon att förstå det…

Annons:
hus-musen
7/22/12, 9:39 PM
#1

Varför får det inte märkas att det är mer? Har han gett någon förklaring?

Jag kan förstå det där med att skydda barnen och inte ta hem flera nya partners då och då och låta dem träffa barnen osv. Men efter 8 månader borde han ju veta om det är lite mer seriöst mellan er och det är dags att bli introducerad för barnen som flickvän. Han kanske tror att barnen kommer ta illa upp på något vis eller tro att han inte vill vara med dem, eller försöker byta ut deras mamma, finns många anledningar att spekulera om. Men bästa är nog om ni pratar om saken, och sen pratar med barnen så de förstår.

Qui dormit, non peccat

 


Anonym
Anonym
7/22/12, 9:47 PM
#2

Tak.. De har flera gånger frågat om jag bor här osv. Men han säger nej… Jag får ingen förklaring om något och han undviker hela samtalsämnet… Vårt förhållandr blev seriöst redan i början så seriöst är det nog och vi bor ju ihop… Har gjort det i 6mån…

myhairlady
7/22/12, 9:54 PM
#3

Det lät verkligen konstigt.

I och med att du fått träffa hans barn så ska du ju presenteras som den du är - hans nya flickvän. Ingen kompis som råkar vara på besök.

Och om ni är sambos som du skriver?  Då är det väl tillräckligt seriöst för att dom ska få veta.

Simuala
7/22/12, 9:57 PM
#4

men oj. Om ni bor ihop måste han väl ha talat om det för barnen? Annars borde han verkligen göra det.

Honestyisdead
7/22/12, 10:19 PM
#5

Mycket märkligt måste jag säga. Ni har varit tillsammans i 8 månader, inte nog med det, ni BOR ihop! Ändå vill han inte berätta för barnen?

Jag hade ställt honom mot väggen. Hade inte accepterat något sådant. Ska man vara sambos så ska man också dela liv.

Sweelin
7/22/12, 10:35 PM
#6

Tycker det låter hemskt om jag ska vara ärlig. Jag som är lite av brutalt ärlig ibland hade ju sagt det till barnen själv om dom frågade och gett min pojkvän en puss på munnen framför dem…

Typ om dom frågade om vi var ihop så hade jag sagt "ja det är klart vi är Glad Vi har bott ihop ett bra tag nu" men det är ju jag det Flört

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Annons:
Geru
7/22/12, 11:12 PM
#7

Det blir dessutom ett sorts bortstötande beteende. Jag hade själv aldrig tolererat något sånt, det är ju, rent utsagt, förjävligt beteende.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Anonym
Anonym
7/22/12, 11:13 PM
#8

Jag skulle hemskt gärna tala om det för dem men tycker det är han som bestämmer hur mycket dom vet… Blev ordentligt arg på honom tidigare idag och sade rakt ut vad jag tänker… Jag gick i säng då de gick i bastun.. När de kom in bäddade han ner dem.. Sade godnatt och kom till mig i sängen… Kanske han börjar fatta??

Geru
7/22/12, 11:15 PM
#9

#8 Det får man hoppas att han gjorde. Men det är kanske inget beteende som försvinner direkt, så prata och hantera det så kommer det nog lösa sig. Kommunikation är ju A och O i en relation :)

Jag hoppas det löser sig.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Simuala
7/22/12, 11:20 PM
#10

Är barnen där så mycket så att det är deras hem också?

I sådant fall så tycker jag att dom borde ha varit med i planeringen när du skjulle flytta in från första början.

Det är såklart pappans ansvar att ta den dialogen, som du säger.

Honestyisdead
7/22/12, 11:23 PM
#11

#6 Det är faktiskt föräldrarnas ansvar att berätta sådant.

Sweelin
7/22/12, 11:34 PM
#12

#11 Jag ser inga nödvändigheter i att ljuga om sådant. Om det inte är i början av förhållandet. Varför ljuga anser jag? Jag är rätt ärlig med barn gällande det mesta.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Honestyisdead
7/22/12, 11:38 PM
#13

För mig handlar det inte om själva ärligheten utan om att inte inkräkta på föräldrars område!

Annons:
Sweelin
7/22/12, 11:39 PM
#14

Hon får ju inte ens vara en inneboende i sin egen lägenhet! Daltat med honom hade jag inte gjort en sekund till. Eller förresten, hade aldrig accepterat det från början om jag flytatde in med honom.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Honestyisdead
7/22/12, 11:41 PM
#15

#14 Nej, jag hade inte heller accepterat det och jag hade sagt att det antingen blir ett liv utan med, eller ett med mig helt och hållet.

Sweelin
7/22/12, 11:46 PM
#16

#15 Precis!

Och jag har märkt sedan jag "flyttade" in hos min pojkvän vars familj har otroligt mycket problem, är att ingen vågar vara rikitigt ärlig med varandra om problemen, utan accepterar endast för husfridens skull och när dom väl säger ifrån så blir det ingen ändring alls ändå för att dom inte är skarp med hur dom tycker och känner.

Så att vara helt rak på sak och TYDLIG tror jag hade passat i detta fall. Tycker du TS ska sätta ner foten för hur länge hade han tänkt att detta ska hålla på?

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

[vaniljen]
7/23/12, 11:44 AM
#17

Det var ett hemskt dåligt beteende av din kille. Jag skulle flytta ut om han inte förstår och skärper sig/gör sitt val mycket snart. Ni kan ju inte leva som särbos i er egen lägenhet.

JonnaH
7/23/12, 2:31 PM
#18

Jag skulle bli riktigt ledsen på min pojkvän om han sa att jag var en kompis bara inför sina barn efter att vi flyttat ihop.

Jag skulle helt enkelt säga att nästa gång barnen är här så pratar du med dem om hur det ligger till annars får du bo själv hädanefter

sundsvallstjej
7/23/12, 3:33 PM
#19

Tycker barnen har rätt att veta att pappa träffat en ny innan han flyttar ihop med nån

Anonym
Anonym
7/23/12, 6:14 PM
#20

Ni har alla rätt… Idag har det varit bättre nog :-) barnen bor hos sin mamma och är hos oss någon dag i veckan så det är ju inte dag ut och dag in det är problem… Eftersom vårt förhållande i övrigt är väldigt bra…

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: