Annons:
Etikettförhållande
Läst 4939 ggr
Mixa20
2012-07-22 21:30

Hur ser ni på att partnern vill ha en paus?

Vi hade en bra pratstund idag om vårat förhållande och vad och hur vi

har det. Vi är särbos idag från att varit sambos.

Han har mycket med sin hobby och vi har svårt att få till oss i de hela då han har sina barn VV och då ses vi inte alls om det inte är för att han hinner med ett besök innan han åker hem till sina barn.

Annars ses vi kankse 8- 10 ggr / månad. Pratar varannan dag på telefon. Han säger att han tycker så mycket om mig. Känner att han får dåligt samvete av att han inte hinner ses så ofta pga hans hobby som tar sådan tid av honom. Jag respekterar hans tid för sin hobby då jag vet hur mycket det betyder för honom.

Men jag önskar att vi åtminstonde väl ska kunna ha 1 dag / månad som är bara våran. De sa han ja till.
Men sedan sa han om vi skulle ha en paus. För mig betyder en paus slutet. Men jag frågade vad det betyder för honom …han ville inte behöva känna sig självisk pga att han lägger så mycket tid på sin hobby. Han sa att han inte skulle springa efter andra fruntimmer.
Hur ska jag se på pausen. Jag måste ju vädera min insikt i detta oxå. Vad jag önskar och vad jag har att förvänta mig.

Vad tror ni?

Annons:
Maja2
2012-07-22 21:35
#1

Men … Paus??  Alltså … lägga förhållandet på is? Varför? Om han FÅR tid till sina intressen …. varför vill han då lägga det på is och ta paus?

Personligen har jag svårt att se att man ska behöva ta paus i ett förhållande …. JAG skulle nog ifrågasätta engagemanget och viljan i att ha ett förhållande överhuvudtaget då.

hus-musen
2012-07-22 21:43
#2

Om man pausar för att hålla på med sin hobby så är det nog bara ett sätt att dra ut på det för att det är jobbigt att göra slut. Lättare att kalla det paus så man kan träffas lite ändå med gott samvete. :/

Kan vara så att han är för stressad med hundra saker att göra och därför vill ha en paus och fundera på vad han vill. Han kanske kommer på att han älskar dig eller så inte. 

Jag hade inte suttit och väntat på att någon ska reda ut vad han kanske känner för mig när han har tid och ork för mig.

Qui dormit, non peccat

 


Mixa20
2012-07-22 22:11
#3

#1 skrivetav Maja2

Ja det tycker jag oxå. Fast jag kan förstå att man kan behöva tid för att tänka

hur man ska göra i sitt stressade liv som han oxå har. Men visst de ska man ju kunna klura ut ändå eftersom vi inte ses så ofta.

#2 skrivetav hus-musen

Jag sa att om vi ska ha paus så vill jag inte heller ses under tiden.

Då vart han tyst om de.

Jag tror lite som du att han är stressad med allt han gör.

De är min tanke oxå. Jag sa att jag inte vill ha de så här i mitt liv framledes.

Så de tål ju att tänkas på.

Jag vet vad jag vill men frågan är om han är beredd på att ofra lite av sin hobby. Men om känslorna finns kvar vilket vi bekräftade idag så hoppas jag på det bästa.  Jag får väl se men jag ger det inte hur lång tid som helst.

Honestyisdead
2012-07-22 22:15
#4

Paus är samma sak som att göra slut, fast på ett fegt sett då man inte vågar säga det rakt ut.

En hobby borde inte vara viktigare än kärleken. Man måste hitta en balans och få plats med både och. Gör man inte det så vill man inte.

Maja2
2012-07-22 22:23
#5

#3 Inte behöver man be om ett uppehåll i relationen, för att tänka?? eller rättare sagt: Behöver han det, så ska du nog dra öronen åt dig.

Mixa20
2012-07-22 22:31
#6

#5 skrivetav Maja2

Ja, det är ju därför jag försöker få era tankar kring detta nu då jag sitter mitt i smeten och inte riktgigt tänker klart känner jag.

Annons:
Mixa20
2012-07-22 22:34
#7

#4 skrivetav Hera

Javisst så skulle jag oxå tycka. För det har tillkommit saker kring hans hobby.

De gör ju till viss del att jag känner mig åtsidosatt och bara behövs ibland.

Maja2
2012-07-22 22:35
#8

Ts, usch så tråkigt för dig.  Känner verkligen med dig.

Honestyisdead
2012-07-22 22:38
#9

#7 Inget kul. Men mitt råd är att ställa honom mot väggen.

[vaniljen]
2012-07-23 11:48
#10

För mig finns det inga pauser, antingen är man tillsammans och kämpar för att ha det bra och hålla en balans mellan allt i livet. Eller också gör man slut och går skilda vägar.

[Devya]
2012-07-23 12:32
#11

Om min kille skulle sagt så skulle jag definitivt tro att han hade någon på sidan om. För den där ursäkten som du fick var den löjligaste jag någonsin hört….=/

Mixa20
2012-07-23 15:35
#12

Nu är jag singel och Fri!

Honestyisdead
2012-07-23 15:43
#13

Verkar som det känns rätt för dig?

Annons:
Mixa20
2012-07-23 15:55
#14

Ja det är bäst så här tror jag ju på i alla lägen.

Känner mig bara tom och är inte ledsen eller glad heller….

Vet inte vad jag kommer att känna….

Mixa20
2012-07-23 23:29
#15

Varför känner jag inget…. Har inte gråtit inte varit arg kännt mig lite besviken bara… Alltid en känsla…. När kommer smällen?

hus-musen
2012-07-23 23:36
#16

Kanske för att du innerst inne visste svaret hela tiden?
Smällen kan komma om 10 sekunder eller om 2 veckor, eller inte alls, du behöver nog bara lite tid för att komma underfund med saken.

Qui dormit, non peccat

 


Mixa20
2012-07-24 00:01
#17

# 16 Ja de kanske stämmer. Jag har ingen känsla av saknad eller att behöva prata med honom. Inte likt mig. Men som du säger så har jag troligen redan rett ut saker och ting i mitt huvud. Att de blev så här kan kanske vara min befrielse i att ta beslut och tro och undra då de har krävts en del energi från mig. Nu behöver jag inte fundera eller undra eller tro utan bara vara. Jag har två veckor semester till och tänker nu bara göra saker för mig. Inte ta hänsyn och undra vilken tid och dag vi kanske hinner att ses på. Får se hur de artar sig ….. :-)

[vaniljen]
2012-07-24 00:09
#18

#17 Jag håller med #16. Det kan komma om ett tag eller kanske inte alls. Förmodligen har du redan rett ut en del saker för dig själv, medvetet eller omedvetet och den sista tiden kanske bara har varit en utdragnings process av att veta att det inte kommer fungera.

hus-musen
2012-07-24 00:09
#19

Jo att undra och fundera kräver mycket energi, nu har du liksom gjort klart allt det där och vet hur det ser ut.

Låter som en bra plan att göra precis det du känner för sista semesterveckorna Glad

Qui dormit, non peccat

 


Mixa20
2012-07-24 22:44
#20

#18

Veta och vilja är två skilda saker. Jag har alltid viljat att det ska fungera (Då jag har känslor kvar)men ensam kan man inte ro iland det. It takes two to tango.

Men vill inte heller vara tillags för någon som på ett sätt utnyttjat mig så som jag ser det idag. Visst han säger att han tycker mycket om mig men det räcker inte för mig då jag har en annan och mer seriös syn på vad jag ville haft med honom. Äta kakan och har den kvar. NOT.

Jag önskar mig mer och det kan jag inte få från honom.
Så de ända rätta för mig är att bryta allt!

Har dessvärre vacklat med mina känslor idag fast först nu på kvällen….Det kommer väl att kännas så lite fram och tillbaka. Dock fortfarande inga tårar.

Försöker nu att bestämma saker med vänner och se till att bli "upptagen".Planera alla dagar i veckan ett tag framöver.
Har ändå inga tankar om eller vilja att höra av mig till honom….
Det är väl bara lite rester kvar av känslorna jag har för honom som kommer och går men som jag hoppas på kommer att försvagas och försvinna tids nog.

Annons:
Mixa20
2012-08-01 21:47
#21

1,5 vecka har gått och jag har inte gråtit en enda gång……Känner mig så avslappnad och tillfreds på något märkligt sätt.

Jag undrar vad som hänt mig? Vart tog känslorna vägen?

Har inget som helst behov av att vilja prata med honom om någonting.

Känns mycket märkligt. Vad var det jag har känt för honom egentligen.

Undrar hur jag reagera den dagen jag kommer att träffa honom på klubben som vi båda går och tränar. Har ännu ej sett röken av honom och inget jag skulle vilja göra för att viil de. För de har jag inget intresse av.

Bryr mig inte. Så som det känns just nu.

Märkligt!

Upp till toppen
Annons: