Annons:
Etikettallmänt
Läst 5873 ggr
[vaniljen]
2012-07-24 18:41

Hur säger ni hejdå?

Fick inspiration från en annan tråd.
Hur säger ni hejdå när ni pratar med någon över telefon?

Jag och min pojkvän säger "Hejdå, älskar dig, puss puss" till varandra. Till alla andra säger jag "Hejdå" eller "Hejdå hej".

Men när min kille har pratat med sin mamma säger han alltid "Ha det bra, puss puss" och han är nästan 23 år. För mig låter det väldigt avtändande och mammigt att säga så när man är vuxen. Dessutom använder han ju samma fras till både mig och sin mamma "puss puss".
När jag säger att jag tycker det låter konstigt, så skrattar han mest och tycker att jag är för lite "mammig" eftersom jag aldrig skulle säga något liknande. Men jag känner att även om jag skulle bli kramig och så mot mina föräldrar skulle jag fortfarande aldrig pussa dom genom telefonen. :P Känner inget behov av det och särskilt inte i vuxen ålder. Tycker pussarna är till för min partner och ingen annan.

Någon som känner igen sig?

Annons:
hus-musen
2012-07-24 18:52
#1

Näe kan säga puss hej till både sambon, nära vänner, mamma, nära släktingar osv.
Annars är det väl typ, vi hörs hej! Säger nog aldrig hej då faktiskt.

Qui dormit, non peccat

 


Fridaaaa
2012-07-24 19:46
#2

Till pojkvännen säger jag: kyss kyss älskar dig mest
Till föräldrarna brukar det bli: Hejdå eller kram hejdå
Till faster ibland: puss hejdå
Kompisar: olika

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Carrolinline
2012-07-24 20:03
#3

Till vänner och familj säger jag bara hej!

Vissa vinner säger jag puss hej

Till pojkvännen min säger jag också puss hej å ibland några pusspuss till :D

kkarinn
2012-07-24 20:29
#4

haha rolig trådGlad

till pojkvännen: häjdo (haha vet inte varför) eller puss hej.

nära kompisar, familj: ha det bra hejdå eller vi ses/hörs hejdå. är jag på glatt humör kan det slinka med lite puss också ^^

personer jag inte gillar jätte mycket: hej

myndigheter: tack, hej

jag säger ofta "jag saknar dig" men skulle aldrig säga "jag älskar dig" på telefon! säger det bara öga mot öga.

makkeosv
2012-07-24 21:57
#5

Hejdå eller pusshej :)

Jag älskar dig, rätt ofta också!

pringles
2012-07-24 22:00
#6

Bara "hej".. "… "ha det bra.. hej"… "vi ses..hej" Inget kramande eller pussande, det får man göra när man ses

Annons:
Jespersen
2012-07-25 00:19
#7

Jag säger alltid "puss och kram" till mamma och syster, även om det bara är dom som pussar på mig och inte tvärt om ;)

Till pojkvännen brukar det bli "puss, hej". Vänner eller andra bekanta brukar jag aldrig säga puss eller kram till i telefon.

Toxics
2012-07-25 07:07
#8

jadu, det beror på vem jag pratar med =)

Men pojkvännen blir de "Älskar dig, puss puss"

Mamma&pappa "Hade bra , Hejdå "

Andra är de väll olika med. =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Vyer
2012-07-25 07:22
#9

Sambon: "poss haj" eller bara "puss puss". Ibland "hejrå". 
Familj osv är avslutas nog ofast med "mm hare", ibland efterföljt av "bra" eller "gött".
Vänner är nog "Mm hejdå" alternativt följt av ett "vi hörs/ses".


Honestyisdead
2012-07-25 07:58
#10

Säger puss till pojkvännen, till alla andra säger jag hejdå.

Pehpsii
2012-07-25 10:05
#11

"love you, bye!" till sambon

Alla andra får "hejdå", "hejhej" eller "bye"

www.freewebs.com/gypsymice/

http://pehpsii.blogspot.com/

Uncle Thomas
2012-07-25 10:10
#12

Jag säger "Hej då" till alla. Man kan säga olika saker INNAN  Glad

Min syster kom på sig själv med att säga "Puss på dig" till alla, då hon sagt det till någon myndighetsperson…   SkrattandeSkrattande

Honestyisdead
2012-07-25 10:12
#13

Nu när jag tänker efter säger jag nog puss hej till killen. Och bara hej till andra.

Annons:
patronsaint
2012-07-25 13:12
#14

Till päronen: jaja bra bra hej

Till vännerna bra bra hej

Till kunder eller jobb samtal: Ja Tack, Hej (typ)

Till killen puss puss hej eller jag älskar dig puss puss hej då :-)

I want to be like the patronsaint of reality.

Toxics
2012-07-25 17:36
#15

Måste tillägga att jag pratar med killen en gång i veckan i telefonen eftersom han är overseas. Därför jag säger att jag älskar honom när vi avslutar.

men om han skulle ringa varje dag skulle jag knappast tjata ut det ordet så mycket. De slits lixom då..

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Inaarah
2012-07-25 18:29
#16

Har (haft) ett långdistansförhållande, och då blev det oftast "hej då, jag älskar dig". Vi båda menade på att den frasen aldrig kan "slitas ut" - men det kan den definitivt. Nu för tiden, är vi i och för sig inte tillsammans, men även innan vi gjorde slut, blir det kort och gott "hej då". Känns enklast så. 

Är för övrigt inget fan av "pusshej" eller liknande. Hejdå hej, hej, hejdå eller så brukar det bli. Mamma får däremot ett "hejdå puss puss" oftast. Tungan ute

Mona22
2012-07-25 19:16
#17

"Hejdå söto/snygging" säger jag till min man.

"Vi hörs" till alla andra.

Uncle Thomas
2012-07-25 19:20
#18

#16  "Har (haft) ett långdistansförhållande, och då blev det oftast "hej då, jag älskar dig". Vi båda menade på att den frasen aldrig kan "slitas ut" - men det kan den definitivt."

Jasså, ni sa inte som det här norrlänska paret, som hade varit gifta 40 år:

- Du säger aldrig att du älskar mig, klagade kvinnan.

- Men det sa jag ju när vi gifte oss. Jag säger till om jag ändrar mig…Skrattande

(Jag kan en massa sanna lustigheter, men den här är nog påhittad.)

Inaarah
2012-07-25 19:29
#19

#18: Haha, nej, definitivt inte! Flört

[Malin3033]
2012-07-25 22:27
#20

Oj, jag är en sådan där som överröser med pussar till alla möjliga personer i telefonen. "Pusshej" är nog det vanligaste och de flesta blir offer till den.. "Puss puss" får mamma och nära kompisar. Pappa har turen att få "jag älskar dig" - också Cool

Sen lyckas man ju alltid klämma in lite "ha det bra" eller "ta hand om dig".

Annons:
oh-la
2012-07-25 22:37
#21

till sambon säger jag "ciao" och till mamma och pappa "puss puss på er" :P

mandyosv
2012-07-26 00:09
#22

Pojkvännen: Pusshej, Love Yaaou, eller: byebye brälsk

Mamma: Nu måste jag lägga på hejdååå puss

Pojkväns mamma: Ok bra kraam

Kompisar: Pusshej, eller Hejdåååååå, eller bajbaj eller BYEEE

Mormor: puss älskar dej

Morfar: Japp bra hej

Systrar; pusspuss

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

skotty
2012-07-26 05:02
#23

Pojkvännen - Puss, älskar dig, hejdå
Småkusinerna - Lavjo, myss (puss)
Alla andra - Hej eller hejdå, ha det bra ibland

Noa-Nisse
2012-07-28 02:40
#24

Jag pussar och Kramar mina föräldrar ofta när vi ses, även på munnen, är det bara jag som gör det? Haha alltså det är bara en snabb puss! Och jag säger ALLTID "hejdå älskar dig" när jag ska säga hejdå till mamma eller pappa! Jag får liksom lite ont i mig om jag inte gör det! Jag är 23 år och tycker inte det är löjligt! Jag visar bara att jag verkligen älskar dem! Jag har bara sagt "jag älskar dig" till mina föräldrar, min bror, min bästa vän sedan 16 år och min hund. Jag säger inte det till folk som jag verkligen inte till 200% säkert älskar! När jag pratar med kompisar och andra människor säger jag antingen "vi hörs/ses hejdå" eller bara "hejdå"

 Medarbetare på Hundar.ifokus

powerofthebass
2012-07-28 09:44
#25

när jag ska avsluta samtal så kvitar det vem det är . säger alltid samma sak .  Ha en underbar dag .

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

Upp till toppen
Annons: