Annons:
Etikettförhållande
Läst 2374 ggr
Tintin82
2012-07-24 20:34

kort!!

En dum fråga säkert men jag måste bara fråga…om ni träffar en kille som är trevlig, lätt att prata, rolig ja allt det där ni söker hos en kille..men han är kortare än dig.? nu är jag inte jättelång (1,73) men han är kanske är 1,70 om inte något kortare…hade ni fixat en relation med någon som är kortare än dig själv?

Annons:
Fridaaaa
2012-07-24 20:53
#1

Man ska inte gå på längden :)
Men jag hade tyckte att det hade känts konstigt.

Var 2 st som var tillsammans en gång när jag gick på högstadiet, hon var ca 2 huvuden längre än han haha han hade ansiktet i brösthöjd på henne:P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Namiko
2012-07-24 21:35
#2

Visst tar det lite tid att vänja sig vid att vara med någon som är kortare när man är van med det motsatta, men för mig brukar det inte ta lång tid alls att vänja mig vid det. Jag har alltid varit med personer som är längre än mig, i vintras träffade jag en tjej som är några cm kortare och det tog inte lång tid alls innan jag vande mig vid det (då kändes det istället lite konstigt när andra var längre än mig). Nu har jag träffat en som är märkbart kortare och det är inga problem med det heller.

Kan man inte se förbi en sån liten sak som längden (särskilt om det handlar om några cm) så kanske man inte är redo för ett förhållande. Hade det gjort någon skillnad om killen var 1,74?

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Tintin82
2012-07-24 21:43
#3

men egentligen är väl inte längden det viktigaste…något som är viktig hur personerna fungerar ihop…deras personkemi

pringles
2012-07-24 21:46
#4

Det var ju nyss en tråd uppe om det där, om killen är kortare än tjejen..

Tintin82
2012-07-24 21:48
#5

ja men om tjejen är kortare inget problem jag menade om killen var kortare

Fridaaaa
2012-07-24 21:50
#6

#5 Det är inte mer problem om killen är kortare än tjejen….ö

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
hus-musen
2012-07-24 22:44
#7

Är man så ytlig och hänger upp sig på längd så har man inte träffat rätt person eller så har man problem. Är det kärlek så vill man vara med personen oavsett hur personen ser ut.

Nu har jag ioförsig aldrig träffat en vuxen kille kortare än 160, men det skulle inte störa mig ett dugg.

Qui dormit, non peccat

 


[vaniljen]
2012-07-24 22:51
#8

Jag föredrar längre killar och har aldrig fallit för någon som är kortare än mig. Nu har jag världens finaste pojkvän och han är ca 8 cm längre än mig.

Om du har hittat rätt kille så tycker jag du ska köra på och se var ni hamnar. Haka inte upp dig på längden om han är bra på flera andra sätt.

Henrika85
2012-07-24 23:02
#9

Jag vet att utseendet inte borde spela någon roll, om man gillar personen i övrigt, men jag tror ärligt talat inte att jag skulle kunna bli fysiskt attraherad av en kille som är kortare än jag själv. Nu är jag ju bara 160 cm, så en kille som är kortare än jag skulle ha rätt konstiga proportioner, om man säger så… Tror inte att jag skulle kunna tända på det.

Tjejer får däremot gärna vara kortare, tycker det är sexigt med korta, kurviga tjejer. Flört

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

viktoria91
2012-07-25 05:49
#10

Jag skulle inte kunna bli attraherad ev en kort man, alltså under ca 175 cm. Då jag vll vara attraherad av min partner så letade jag efter långa och har en ståtlg man på 185 cm nu.;)

Honestyisdead
2012-07-25 08:01
#11

"Är man så ytlig och hänger upp sig på längd så har man inte träffat rätt person eller så har man problem. Är det kärlek så vill man vara med personen oavsett hur personen ser ut."

Kan inte hålla med mer!

Sarah
2012-07-25 10:10
#12

ser verkligen inte problemet… ytligt fjanteri

Gronstedt
2012-07-25 10:51
#13

#1: Det kan ju vara en ganska trevlig huvudhöjd på en partner Flört.

Annons:
[Devya]
2012-07-25 12:34
#14

Men, det handlar ju bara om några cm? Om du är så fixerad vid längden så tycker jag att du borde skaffa en annan kille. Oroväckande då du redan har tänkt tanken eftersom den säkert lär dyka upp flera ggr igen. Om man är ytlig så är man. Svårt att arbeta bort sådana tankar hur än ytliga och fjantiga de är.

Jag har en killkompis som är lika lång som jag (159cm) och han är väldigt trevlig, humoristisk, charmig och snyg så man glömmer bort hans längd direkt då man ses. Utseendet ska inte inverka så mycket på vad man känner för någon, om det gör det så har man eventuellt större problem hos sig själv som man borde ta itu med.

Du har hittat en trevlig kille, varför slänga bort chansen för ett par cm?

Henrika85
2012-07-25 15:16
#15

#14 Jag håller med om att det inte borde spela någon roll om det bara gäller ett par cm (och det finns ju gott om killar i 170-centimeters zonen). Men icke desto mindre förstår jag långa tjejer som känner sig uttittade av att gå med en synbart kortare kille, och tar hon på sig klackar blir det ju lätt ett halvt huvud mellan dem. TS kanske tycker att det är pinsamt för henne, och enligt mig betyder det inte att hon är ytlig.

Och det är faktiskt stor skillnad på att vara vän med och att bli tillsammans med någon. En väns utseende spelar ingen roll, eftersom fysisk/sexuell attraktion inte behövs mellan vänner. En romantisk partner måste man känna sexuell attraktion till, annars fungerar det inte.

TS gillar den här killen för hans personlighet och är emotionellt attraherad av honom, men den fysiska biten är hon osäker på. Inget konstigt alls.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

[Devya]
2012-07-25 16:34
#16

#15 Jag tycker i alla fall att det är lite ytligt och dumt om man låter ett par cm komma i vägen. Om man verkligen tycker om någon så borde det inte spela någon roll, eller hur? Och nu menar jag också med det här att man är attraherad av personen och det tror jag också att ts menar eftersom hon frågar om vi skulle klara av att ha ett förhållande med en kortare person. Man inleder väl inte ett förhållande med någon om man inte alls är attraherad av personen?

Vi är alla olika och fastnar för olika saker. Om det verkligen stör en att ens kille är kortare än en själv så kan det vara svårt att komma ifrån det.. Om man inte är attraherad på grund av längden så ok, man kan inte styra över vad man attraheras av. Men om man är rädd för att bli uttittad….alltså jag vet inte men jag tycker det oerhört dumt….Så man baserar sitt förhållande på vad andra människor skulle tycka? Det känns som om man kan gå miste om en jättehärlig person då.

Jag kan säga att jag och min pojkvän blir uttittade varje gång vi är ute i stan. Vi har även hamnat i väldigt otäcka situationer och allt på grund av att han är vietnames. Men under de 9 åren vi har varit tillsammans så har vi klarat igenom de svåra situationerna eftersom vi verkligen älskar varandra. Så det finns värre saker än att bli uttittade pga längdskillnaden mellan två stycken i ett förhållande.

[Devya]
2012-07-25 16:38
#17

#15 Sen skriver hon ju inte att hon är emotionellt attraherad av honom, hon skriver inget om attraktion överhuvudtaget. Med andra ord så vet vi ingenting om vad hon annars tycker om honom förutom att hon anser att han är trevlig, lätt att prata med och rolig.

Henrika85
2012-07-25 16:49
#18

#16 Man inleder väl inte ett förhållande med någon om man inte alls är attraherad av personen?

Man kan börja som vänner och gradvis få mer än vänskapskänslor för personen. Som jag förstod det, så har TS inte inlett något förhållande med den här killen än, utan håller just nu på att fundera om hon vill det eller inte.

Men om man är rädd för att bli uttittad….alltså jag vet inte men jag tycker det oerhört dumt….Så man baserar sitt förhållande på vad andra människor skulle tycka? Det känns som om man kan gå miste om en jättehärlig person då.

Jag säger bara att det kan spela roll, speciellt för personer som inte har så bra självkänsla. Jag vet att många långa tjejer har komplex för sin längd (givetvis inte alla) och ogärna dejtar en kille som är kortare just för att det finns människor som glor och till och med fäller kommentarer.

Jag gick i samma klass med en tjej som var 182 cm redan i sjuan, och jag kan säga att det inte var lätt för henne. Hon kallades för "flaggstången", "kyrktornet" och "eken", och man såg tydligt att hon gjorde allt för att se mindre ut, till och med när hon satt så kröp hon liksom ihop. Sådant sätter spår senare i livet om man inte har ytterst bra självkänsla och kan även påverka vårt val av partner.

Jag kan säga att jag och min pojkvän blir uttittade varje gång vi är ute i stan. Vi har även hamnat i väldigt otäcka situationer och allt på grund av att han är vietnames. Men under de 9 åren vi har varit tillsammans så har vi klarat igenom de svåra situationerna eftersom vi verkligen älskar varandra. Så det finns värre saker än att bli uttittade pga längdskillnaden mellan två stycken i ett förhållande.

Jätteroligt att du hittat kärleken och inte bryr dig om folks fördomar! Tyvärr så är alla inte starka nog att ta steget ut som du och din pojkvän gjort av olika anledningar, och jag tycker faktiskt inte att man behöver höra att man är dum och/eller ytlig för det. Men det är bara min åsikt.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Honestyisdead
2012-07-25 16:58
#19

#18 Ofta växer man ifrån det här med att man bryr sig vad andra tänker eller kan tänkas tänka.

Henrika85
2012-07-25 17:01
#20

#19 Det vore givetvis det bästa, men när det finns okunniga/odrägliga människor som fäller nedsättande kommentarer kan det bli lite jobbigt.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Annons:
Honestyisdead
2012-07-25 17:07
#21

#20 Jag har i vuxen ålder aldrig varit med om att någon kommenterat kompisars/min längd, vikt eller något annat med utseendet.

Gör folk det så har man fel umgänge.

Namiko
2012-07-25 17:10
#22

#20 Det gäller att inse att oavsett vem man blir tillsammans med så kommer man förr eller senare troligen att få höra någon negativ kommentar om det. Folk har tydligen inget bättre för sig än att tracka ner på andra, ofta för att dom inte har det själva eller för att dom inte vågar gå emot normer. Antingen får man låta andra styra ens liv eller gå efter vad man själv vill och jag garanterar att man blir lyckligare om man väljer alternativ två, även om man får stå ut med andras idiotiska kommentarer lite oftare än annars. Med tiden lär man sig att inte lyssna och ta åt sig och kanske kommer på bra svar som får tyst på dom som är dumma nog att tracka ner på andra.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[Devya]
2012-07-25 17:10
#23

#18 Jag säger inte att personen är dum och ytlig utan att om man gör det så är det lite dumt och ytligt. Jag tycker det finns en viss skillnad där.:) Bara för att man gör vissa saker som är ytliga och lite dumma betyder inte att det definierar vem personen egentligen är.

Om jag har uttryckt mig lite galet så ber jag om ursäkt. Men jag håller fortfarande fast vid att jag tycker att det är lite dumt att låta några cm avgöra om man vill ha ett förhållande med personen eller inte.

Sen om man har andra större orsaker till varför man inte vill inleda ett förhållande med en kille som är kortare än sig själv, som du nämnde, ja då är det mera komplext.

Sen ärligt talat, vem stirrar på ett par där killen är kortare än tjejen då de går t.ex. i stan? Jag blev lite nyfiken nu då folk talar om att man blir uttittade. Jag kan i alla fall ärligt säga att jag gör det inte och kanske därför har jag de åsikter som jag har om ämnet?

Henrika85
2012-07-25 17:11
#24

#21 Jag menade rent allmänt nu, inte bara utseendet. Som icke-hetero har jag fått min del av nedsättande kommentarer, och jag har en bekant som även hon fick ta mycket skit för att hon dejtade en mörkhyad kille, även från sin egen familj(!).

Avviker man på något sätt så finns det alltid dom som har åsikter om det.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

hus-musen
2012-07-25 17:37
#25

Ja självklart finns det folk som har åsikter. Och ärligt talat, orka bry sig då. Förstår sig inte vänner och familj på kärlek och kan respektera det så är de inga vänner eller familj. En familj och vänner stöttar och respekterar även om det kanske inte är det val de själva skulle ha gjort.

Vad främlingar tycker spelar ju absolut ingen som helst roll. Man kan inte tassa runt på tå och undra vad folk ska tycka hela tiden och inte göra det man känner för. Den enda som hindrar dig från att göra något är du själv isåfall.

Qui dormit, non peccat

 


Henrika85
2012-07-25 17:46
#26

#25 Det är inte så lätt att "inte bry sig" om man är 18 år och fortfarande bor hemma och är försörjd av föräldrarna.

Nu är det visserligen slut mellan min bekant och den mörkhyade killen, och jag vet inte hur mycket berodde på hennes familjs ogillande, men det går inte bara att bryta kontakten med sin familj (lättare med sk. "vänner") om man inte har något att falla tillbaka på. Dessutom så är det inte något man bör göra lättvindigt, eftersom familjen (hur den än är) är det enda vissa personer har.

Vad anser du om homosexuella som inte vågar komma ut för att de är rädda för att bli förskjutna av sin familj? Anser du att de är fega som inte vågar stå för vilka de är även om de riskerar att bli totalt ensamma om de gör det?

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

hus-musen
2012-07-25 20:48
#27

#26 Vem har sagt att det är lätt då? Inte jag.
De flesta människor vill passa in, vilket är förståeligt för det ger en känsla av trygghet. Synnerligen barn och ungdomar är känsliga. 
Men bara för att föräldrarna tycker en sak så behöver man inte hålla med.

Jag förstår inte varför de tror att de ska bli totalt ensamma? Varför går familjen före när man själv lider? För mig är det oförståeligt.

Qui dormit, non peccat

 


Annons:
Tintin82
2012-07-25 21:04
#28

jag är nog lite smått intresserad av honom

regskylt
2012-07-25 21:29
#29

min man är ca 5 cm kortare än mig och inte bryr vi oss om det alls. Spelar ingen större roll vem som är längst anser jag. Jag är 177,5 och han är lite kortare. Mitt ex var 191 så lite skillnad är det, var lite omställning men inget jag tänker på nu direkt, förutom när han vill krama mig och ska lägga sina armar om min hals :P

Henrika85
2012-07-26 00:40
#30

Jag förstår inte varför de tror att de ska bli totalt ensamma? Varför går familjen före när man själv lider? För mig är det oförståeligt.

Det finns personer som är helt ensamma förutom familjen, som inte har något jobb, inga vänner, och knappt några bekanta. Om du tycker att det är oförståeligt, fine, då får du tycka det, men du bör i alla fall förstå och respektera att vissa hellre rättar sig efter familjens och/eller samhällets normer än bryter mot dessa och riskerar att bli utstötta.

Ett bra exempel på hur det kan vara är Amishfolket i USA. Antingen så lever du enligt deras normer, eller så är du inte välkommen i familjen längre. Många unga vill inte leva som Amish, men de är helt enkelt inte beredda att ta steget ut och ge sig ut i världen helt på egen hand, så de stannar kvar fast de hellre skulle vilja studera, skaffa sig en utbildning och leva i det övriga samhället.

Är det fel av dem? Jag tror inte att det finns något entydigt svar på det. Men däremot så tycker jag att de förtjänar respekt och förståelse. Alla har inte styrkan som krävs att bryta sig loss. Ibland väljer man trygghet framför frihet.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Algotgardens
2012-07-26 02:25
#31

Jag skulle inte gilla känslan av att vara större än mannen, skulle kännas knepigt, speciellt vid sex. Men det är ju jag som har "problem" och det är ju inget fel med att vara kort. Personligen attraheras jag dock av män som är i alla fall 10-15cm längre än mig, just på grund av att jag ej vill känna mig så "stor". För mig är det viktigt att jag attraheras av BÅDE mannens utseende och även personlighet, kräver "hela paketet" så att säga. Är ganska kräsen.  

Hänger nog ihop med att jag har haft ätstörningar tidigare.

Henrika85
2012-07-26 14:28
#32

Jag skulle inte gilla känslan av att vara större än mannen, skulle kännas knepigt, speciellt vid sex.

En väldigt intressant tanke du kommer med. Fast såvida ni har sex stående, så märks ju inte längdskillnaden när man ligger ner eller sitter upp (som man ju gör i de flesta samlagsställningar). Då är man ju för det mesta "face to face" även om ena parten är väldigt lång och den andra väldigt kort.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

fidojunior
2012-07-27 15:49
#33

Tror inte det för jag är nämligen väldigt kort själv. :P

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Sarah
2012-07-27 15:57
#34

Haha, så olika det är, jag gillar kortare killar, tycker att det är smidigare vid sex. Stora långa killar är så… långa och tunga, det är så mycket av dem.

Annons:
Algotgardens
2012-07-27 20:19
#35

#32 Fast det är ju klart att det märks ändå? En kortare kille blir ju mindre i kroppen överlag, det är ju inte bara längden som skiljer. Tycker att det skall kännas att det är en man man har sex med, inte en liten pojke!

regskylt
2012-07-28 00:02
#36

#35 men om den kortare killen har muskler då? Då måste det ju ändå kännas att det är mer en man än pojke.

Jag har dock upplevt på ett år min make som är ett par cm kortare än mig, från 62 kilo (ätstörningar, han var skinn och ben när jag träffade honom) till nu ett litet muskelberg med synliga muskler över kroppen och 14 kilo tyngre lika mycket man oavsätt.

Sarah
2012-07-28 03:46
#37

Haha, en manlig kropp är en manlig kropp oavsett längd.

[Devya]
2012-07-28 10:23
#38

#35 Knappast längden som avgör om han är manlig. :D

Algotgardens
2012-07-28 12:00
#39

Men förlåt för att jag känner så. :S HERREGUD, ni kan ju inte komma och säga att det JAG känner är fel. Det är väl mina egna känslor?

[Devya]
2012-07-28 12:32
#40

#39 Nej, vi kan inte komma och säga att det är fel det du känner. Men du hade väl heller inte haft sex med en som är kortare än dig själv?:)

Algotgardens
2012-07-29 12:38
#41

#40 Jo, det har jag?

Annons:
viktoria91
2012-07-29 13:26
#42

#34 Min sambo är 185 cm och väger ca 70 kg, inte så mkt så dem behöver knappast vara klumpiga! Har med vigheten att göra.;)

JossanH
2012-07-29 14:38
#43

Lever mitt liv med en kille som är några cm kortare än mig. Jag mätte honom inte när vi träffades ;)

Sajtvärd på Iller.ifokus

Sarah
2012-07-29 23:36
#44

#42 skrev inte klumpig, inte heller har det jag pratar om med vighet att göra…

viktoria91
2012-07-30 11:50
#45

#44 Man behöver inte vara tung för att man är lång. Känner killar som är kortare än min och är tyngre.

Sarah
2012-07-30 11:57
#46

#45 suck, jag tycker att det blir för mycket kropp, de killar jag dras till lever aktiva livsstilar och tränar en hel del. Det blir väldigt mycket kropp om de är långa. Flera har legat runt 100-110 kg muskler. En kille som ligger på dubbla min vikt blir förbannat stor. Tycker att nuvarande killen på 176 cm och 80 kg muskler är perfekt storlek, 10 cm till på honom och han skulle kännas som en jätte och jag tycker inte om känslan.

Upp till toppen
Annons: