Annons:
Etikettvänskap
Läst 4590 ggr
Honestyisdead
2012-07-25 13:16

Presentera oss

Tycker det är dags för en ny presentationstråd!
Ni delger bara så mycket som ni själva vill :)

Vem är du?

Annons:
Fridaaaa
2012-07-25 14:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Vem är jag?

Frida heter jag, är snart 22 år gammal och bor ute på landet nere i natursköna Blekinge Tungan ute
Har ett enormt intresse för djur och fotografering.
Älskar även leopard och zebramönster Flört
Har massor av djur: 1 hund, 2 katter, 6 marsvin, 6 kaniner och höns/kycklingar.

Ska läsa till förskolelärare nu i 3½år. Ska bli riktigt roligt och spännande! Glad
Vikarierat en hel del på förskolor.

Är tillsammans med min pojkvän sedan snart 5 år tillbaka och förlovade i lite mer än 4 år. Träffades på gymnasiet, blev tillsammans andra året där.

Är Medarbetare på jättekanin.ifokus, blandrashundar.ifokus och lantdjur.ifokus

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Toxics
2012-07-25 17:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jennie här.
går egentligen inte att skriva på ett inlägg vem jag är. blir svårt att förklara =)
men jag kan ta de lätta bitarna =) .

Jag är 22 år, har ett stort brinnande intresse för djur. Främst hundar.
Är extramamma åt ca 25 hundar som kommer och går. har självklart inte alla samtidigt. har satt gränsen vid 6 beroende på hur stora de är =) .

Jag tycker inte om krig. Men om alla krig var slut skulle min sambo inte ha något jobb. Haha xD Honom träffade jag för övrigt när han gjorde lumpen för fyra år sen.

Jag tycker heller inte om Majs. Faktiskt så hatar jag majs. Fast jag tycker om minimajs. Faktiskt så älskar jag minimajs.  haha

 
jag är ärlig, omtänksam och humoristiskt.
Älskar att skratta framförallt. Umgås jag med någon som inte kan få mig att le så blir det en kortvarig relation.

Slänger väll in en ego bild också., =)

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Inaarah
2012-07-25 19:56
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Mitt namn är Lisen, 16 år. Bor på västkusten med min familj, och kommer till hösten börja gymnasiet i Göteborg. Ska läsa samhällsvetenskapsprogrammet med inriktning beteendevetenskap, är det tänkt. Älskar att skriva, fika, prata, träna, läsa och lyssna på musik. Något annat jag trivs väldigt bra med är att vara på resande fot. Oavsett om det rör sig om resor i landet, eller utomlands. Det är känslan av att vara här och nu, var som helst, som lockar.

Ibland tror jag jag är humorslös, men så kommer jag på att jag inte är det… Är omtänksam, tillgiven och väldigt spontan. Bryr mig om andra människor, och kan vara väldigt lättrörd…
Allt går i perioder, men oftast trivs jag väldigt bra med livet. Glad

Bjussar på en halvknasig bild från London i våras. Har inte hunnit få in så många fler i min nya dator.

Geru
2012-07-25 21:09
#4

Halloj :)

Jag är då en inbiten stockholmare som heter Johan. Jag har försökt leva så gott jag kan på den här planeten i 23 år. Just nu är jag "arbetssökande"(värdelös) men jag har planer på att studera.

Tycker om att debattera, lära mig nya saker, promenera och njuta av livet. Sen självklart finns det mycket mer saker som jag gillar, men det känns onödigt att skriva det :p

Bästa egenskapen jag har är min nyfikenhet och rättframhet tror jag.

Sämsta egenskapen jag har är antingen att jag tappar humöret för fort eller att jag kan vara lite väl rättfram ibland.

Jag allmänt är nog en rätt excentrisk människa som har svårt att göra sig förstådd.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Maria
2012-07-25 22:02
#5

Här kommer en kärring på 50 år.Tungan ute

Är gift sedan över 30 år och vi har en son på 28.

Har haft cancer. En hjärntumör som är bortopererad och ännu har inget kommit tillbaka. (Det är helt tomt, hehe)

Jobbar i en forskargrupp med populationsstudier. (Neuropsykiatrisk epidemiologi)

Gillar katter och trädgård, läsa, och laga mat.

Och iFokus såklart.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Malin3033]
2012-07-25 22:14
#6

Spontan tös på snart 19 år. Tog studenten i somras (eller enligt vädret: i vintras). Är rättfram, ärlig och social. Fritiden ägnas åt hundarna och tävlar i agility på SM nivå. Har för tillfället två shetland sheepdogs på 5 respektive 2år.

Är "ledig" just nu men planen är att säsongsarbeta uppe i Åre i vinter, för att få lite distans från hemstaden Strängnäs.

Har enorm humor och älskar galna idéer och gör gärna spontana resor!

Annons:
makkeosv
2012-07-25 23:16
#7

Jag heter Marcus. Är 20 år och håller på med musik rätt ofta, har lagt musiken på hyllan atm. Har en flickvän och vi har massa kaniner ihop. Jag är en charmig jäkel som är oblyg samt jävligt sprallig när jag är glad eller rastlös :) Bor i Kungsbacka och jobbar med fastighetsservice (timmanställd) än så länge.

mandyosv
2012-07-26 00:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

#7 Och hamstrar & marsvin ._.

Jag heter Amanda och är 18 år men folk kallar mig Mandy. Jag har en massa djur som jag älskar mest av allt, har kaniner, marsvin, hamstrar och en ponny från irland =) Jag har även en pojkvän nämligen #7

Jag är väldigt glad av mig i vanliga fall förutom när jag är arg eller sur! Jag får panik när det är oordning bland mina djur!

Jag gillar att handla och laga nyttig mat till min pojkvän och mig! Blir det inte att jag lagar mat så äter vi oftast onyttigt :P Därför har jag även blivit något tjock det senaste året.

Jag har haft en knackig relation med min mamma men nu är allt jättebra!! Har bott i familjehem osv innan! Men nu bor jag och min pojkvän hemma hos han på övervåningen :)

Här är en bild på oss för typ etthalvårsen påväg till en djurpark i Gran Canaria Skrattande

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Niini
2012-07-26 09:09
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Niini som egentligen går under namnet Nina. En 24-årig tjej född, uppväxt o bosatt i Finland. Finlandssvensk. Bor med mannen i mitt liv samt vår bushund Turbo.

Jobbar som sjukskötare, planerar husbygge, forograferar samt tar en kaffe eller två med vänner ibland.

Niini.blogg.se

citytjejen
2012-07-26 11:08
#10

Okej, då var det min tur då!

Jag är en kvinna som är 37 år och bor strax norr om Stockholm med min man och hans dotter. Är tillfreds med det mesta i mitt liv just nu, enda frågetecknet är väl att jag inte har något jobb för tillfället, även om jag tycker det är skönt att vara ledig nu på sommaren. Jag har inget stort fritidsintresse som så många har, jag gillar mer att ta dagen som den kommer och fyller gärna dagarna med motion, träffa vänner, fixa hemma med allt vad det innebär, och resor tycker jag också om. Gillar att göra små utflykter och så tycker jag det kul att storhandla :) Något som intresserar mig är skönhetsprodukter såsom ansiktsprodukter, hårprodukter och att hålla naglarna fina. Är rolig och okomplicerad, det brukar min man i alla fall säga :) Vi gifte oss för en dryg månad sen och det är det bästa jag gjort! Några barn blir det dock inte eftersom jag inte är intresserad av den biten i livet.

Ja, annars gillar jag film, gärna skräck! Musik konsumeras också en del och just nu är det mycket Springsteen och Bob Dylan som spelas.

Det var lite om mig det!

/Christina

ChristineL
2012-07-26 14:32
#11

Christine, årgång 1984m född i Lindesberg, uppväxt i Örebro, flyttade till Göteborg 2009 och köpte radhus i Lerum 2011.

Här lever jag med min bästa vännen och mannen med stort M, Jesper, vi gifter oss 31/8 nästa år, på våran femårsdag! Mycket av livet består just nu av bröllopsplanering ;)

Vi får inte glömma bort pälsbollarna heller, Smokey och Baby Blue som jag adopterade från Örebro Katthem 2005, samt PR S*Winsnes Wilda Spirit, en Norsk Skogkatt som flyttade till oss 2010.

Jag gillar annars att läsa, se på film och matlagning!

Henrika85
2012-07-26 14:45
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#12

Henrika heter jag, är 27 år från Borås, fast ursprungligen kommer jag från Jönköping.

Jag är egen företagare inom grafisk design sedan två år tillbaka och trivs jättebra med det. Lever ensam med mina djur, som betyder ALLT, och är även hobbyuppfödare av leopardgeckos.

Jag ägs av följande: Viktoria (katt), Bossen (katt), Zeus (toypudel), Sid & Nancy (vattensköldpaddor) samt tre leopardgeckos och fyra crested geckos. Leker även med tanken på att skaffa orm inom en snar framtid. Flört

Jag är nybliven Sajtvärd här för HBT iFokus; fick "ärva" sajten efter en Sajtvärd som inte loggat in på nästan 2 år.

Jag gillar lååånga promenader med vovven, att läsa, film, och givetvis mitt jobb, som innebär långa timmar dramför datorn.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Emelie-E
2012-07-26 17:39
#13

Emelie heter jag, snart 24 år, gift sedan ca 2.5 år och vi har en son på 20 månader. Vi befinner oss på västkusten, några mil norr om göteborg. Jag älskar att läsa böcker, titta på film, umgås med familjen. Att se min son växa upp och utvecklas är det bästa som finns. Han är så rolig så han lättar verkligen upp livet :) Vi har även en speciell filur här hemma också, katten Diesel. Katter är det bästa djur jag vet, är så tomt utan att ha en kurrande kisse liggandes bredvid en i soffan :) Jag har diagnoserna atypisk autism och add, så livet känns inte alltid så roligt. Men man kämpar på och gör det bästa av allt. Det är tur att jag har en sån förstående man så man slipper all onödig press på sig. Så jag är en rätt tystlåten och försiktig filur. Men i övrigt skulle jag väl tro att jag är snäll och omtänksam mot dem som förtjänar det ^^ Var väl lite om mig.

Annons:
Ove-D
2012-07-26 22:27
#14

Jag är snart 40 och bor strax norr om Göteborg. Jag gillar hundar, familjeliv och att fotografera natur. Jag har haft egna hästar 1984-2007. Har öven haft blandrashundar, akvariefiskar, höns och katter.

Jag har haft hälsporre på båda fötterna och har bortopererad gallblåsa. Jag förlorade min älskade mamma när hon bara var 56 år pga hjärnblodning. Jag jobbar inom LSS och har utbildat mig till Aktiveringspedagog.

Har flera förhållande bakom mig. Har två söner varav den yngsta har genomgått en NP-utredning. Mitt ex fick diagnosen Asperger i vuxen ålder. Mitt nuvarande förhållande är sedan några år tillbaka då jag träffade min partner via en förening… en sån där som jag trodde hade familj som väntade där hemma men som visades vara singel.

Jag tycker att de mest givande diskussionerna är de när man inte har samma åsikt. Men tycker att man ska visa respekt för varandras åsikter och erfarenheter även om man inte håller med.

sundsvallstjej
2012-07-26 23:34
#15

Mia 35 Sundsvall.

Bor tillsammans med Katten Tusse och sambon Patrik och vi väntar vårt första barn i månadsskiftet mars-april.

Är mycket intresserad av hälsofrågor och kostens inverkan på oss. Äter själv LCHF-kost sen ett bra tag tillbaka, har gått ner 22 kg och mår toppen.

Andra intressen är trädgårdsarbete, matlagning, promenader, resa och att umgås med trevliga människor.

Jag jobbar på sjukhusets akutmottagning där jag trivs som fisken i vattnet. Ingen dag är den andra lik :)

Det var väl vad jag kunde komma på att berätta

PogoPedagog
2012-07-27 21:21
#16

Hej.

Susanne heter jag, 27 år. Bor ihop med min sambo sedan två år i ett hus som vi faktiskt fick klart köpet av idag:) Huset är stort och gammalt och ganska fult idag med många uthus och lite mark till. Att greja hemma med handgripliga sysslor tycker jag är roligt.

Än så länge har vi bara en katt men om en månad får vi en till sen väntar hästköp ihop med familjen.

Sista november är vårt första barn beräknat att komma och det känns både roligt och osannolikt på något vis.

Till vardags är jag egenföretagare inom byggnadsmåleri.

Ett av mina stora intressen är att åka runt på medeltidsevenemang.

[westerlind]
2012-07-27 21:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Sofia (eller Fia) heter jag, är 23 år och bor i Örebro. Ursprungligen från Säffle, uppvuxen i en liten stad (snarare by) som heter Nora. Värmlandsblodet väger dock tyngst, haha.

Är för snäll för mitt eget bästa, och verkar sakna genen för att bli arg.

Pluggar till gymnasielärare i engelska och psykologi och blir klar våren 2013. Som jag längtar! Jobbar säsongsvis som receptionist på en golfklubb, och fyller mina lediga dagar med träning, bakning och matlagning.

Är delbo med mannen i mitt liv, och tillsammans (mest han) rustar vi ett hus. Vi har varit tillsammans i tre och ett halvt år, and many mooooore. Ägare till en kanin som totalt har stulit mitt hjärta, och har en tvillingsjäl sedan fyra år tillbaka i den finaste människan jag träffat.

Gillar tatueringar, att bli jagad av zombies, sortera kläder, klå min pojkvän i TV-spel, långa promenade, kaningos och te i stora muggare. Gillar inte lakrits, stökiga garderober, att deklarera och maneter.

LitenPyssling
2012-07-27 22:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Evelina var namnet, född 1993 i en familj där föräldrarna skildes mycket tidigt och meningen "få vara barn" fanns inte på kartan. Här fanns inte utrymme till att få vara barn utan det var att växa upp och ta ansvar direkt, jobbade ihop egna pengar för att kunna ha råd med min kanin som 3åring - något som i andras ögon är helt oförstående och så men som för mig är en självklarighet. Ska man ha något så ska man betala det själv också! Så är jag uppfostrad och det sitter stenhårt i ryggraden.
Att ta ansvar och sköta djur samt gård var inget man pratade om här hemma utan det var och är fortfarande en självklarighet. Bor i underbara Jämtland.

Som mobbad i flera år fram till för 2år sedan så har jag växt upp och mognat mycket tidigare än mina syskon (två äldre och en yngre) trots att vi i överlag är väldigt mogna i jämförelse med jämnåriga och detta tack vare vår uppväxt och uppfostran.

Jag skiljer mig enormt till mina syskon både i beteende och utseende, jag kan i rätt vinkel ha liknande drag som mina syskon men för övrigt är jag väldigt olik min familj och släkt - inte adopterad.
Jag pratar även betydligt bredare Jamska än vad mina syskon och släkt gör, även mer än vad mina föräldrar gör.

Ovanstående text talar för sig själv, jag är ansvarstagande, mån om andra och samtidigt utstickande.
Har i alla år haft djur, pappa hade Jämthundsuppfödning när jag föddes men lade ner ungefär samtidigt. Tränade jakthundar tillsammans med pappa redan som 4åring och då var det i huvudsak spår och sök men jag följde även med till skjutbanan och slakteriet, fick vara med allt vad slakt handlar om redan som 3åring då vi också slaktade oxar. Har inga problem att se "trasiga" djur.

Är van med tuffa och hårda motgångar och tar mig an problemen bra och löser de, analyserar, kopplar ihop och reflekterar saker väldigt fort.

Intressen: Djur i överlag, fotografering, ridning och motorsport och då i huvudsak motocross som jag kör en del.  
Dock ligger ridningen på is då min häst tvingades avlivas i våras, en egenuppfödd fjording som jag själv ridit och och kört in - 6år gammalt sto vid namn Stårsa. Saknar henne enormt och trots att jag verkligen vill rida så kan jag inte då jag inte klarar det psykiskt. Detta är den första grej som hindrat mig i min vardag, jag tog extremt hårt gällande Stårsa och vet inte när jag kommer kunna rida igen. Trist då jag ridit i 14år varav 10år på egen hand, är helt egenlärd i princip och tränare samt andra ekipage ser upp till mig på tävlingar och liknande - väldigt roligt! Trist att "kasta bort" allt detta men ska upp på ryggen en vacker dag igen. 
Haft egen häst i 10år, totalt har här funnits 12-14 olika hästar varav 5st våra egna och resten inhyrda eller lånade.

Frågor? Ja, fråga på! ^^, 
Fotot är taget nu i år.

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

OttoIsTheShit
2012-07-29 15:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

jag som är så bra på att presentera mig själv också haha gör ett försök.
född 1991 i gbg men uppväxt några mil därifrån men har äntligen lyckats flytta tillbaka till gbg. Bor med mina sex män (råttorna) i en egen lägenhet och jobbar inom Göteborgs universitet.
Älskar historia (helst englands historia). läser även en hel del (för mycket enligt nåra vänner) , försöker skriva böcker och håller på med mina djur.
Släktforskar för tillfället så har fastnat i det. Hmm, ja är väl typ det mesta haha

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Sarah
2012-07-30 12:06
#20

Sarah- 30 år från Stockholm. Bor nu på landet en bit utanför tillsammans med 7 illrar, 2 katter och 2 hästar. Doktorerar i nationalekonomi med inriktning miljöekonomi och framförallt med olika policys för att minska miljöpåverkan från kött och mejeriprodukter. Är vegan. Förlovad med min älskling som jag varit tillsammans med i snart 6 år. Min nya besatthet är att göra stora pärlplattetavlor :)

Annons:
Jetaime
2012-07-31 19:31
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Får väl ta och lägga in en liten presentation om mig också då :).

Hanna heter jag, är en tjej på 19, snart 20 år. Bor hemma hos mina föräldrar i en villa i en liten håla längst ner i sydvästra skåne (där jag bott heeeela mitt liv och lääängtar efter att komma ifrån!).

Stort intresse för djur, och hade inte levt idag om det inte vore för dom. Särskillt katt, Ozzian - bästevän, någon som jag inte skulle klara mig utan. Han är det finaste jag har. Sen har jag även för tillfället sex kaniner (minsta jag haft på fleeera år). Haft kaninuppfödning, men den ligger på is på obestämd tid och mina små har gått i pension allihopa och agerar gräsklippare (dock får man stå ut med ett par gropar också)!

Jobbar i två olika djurbutiker i Lund och Malmö, vilket jag trivs rätt bra med.

tjiivans
2012-08-06 18:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#22

Hannah heter jag och är 25 år och bor några mil norr om Göteborg med min Franska bulldog Elsa och min katt Starbucks. Har även exets katt kvar än då han nyss flyttade ut.
Jobbar på ett kontor och trivs bra, men hade gärna jobbat inom reklam och kommunikation då jag har tre års utbildning i ämnet.

Älskar djur och tycker om att gå långpromenader med hunden med eller utan sällskap. Har alltid gillat att läsa och puzzla och kika på film.

På vintern stickar jag mössor och pysslar med lita allt möjligt och skall se till att fixa ett pysselrum i det nu tomma rum som tidigare var terrarierum för exets alla djur.

Ska se till att ta hand om mig själv nu framöver då jag blivit psykiskt nedbruten av mitt ex så jag tänker se till att bli lycklig och våga lita på mig själv igen.

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Sweelin
2012-08-06 23:03
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Hej hej!

Jag heter Elin och är en glad 19 årig tjej som nyss flyttat ner till Kalmar från Sundsvall pga kärleken och studier efter 3,5 års distansförhållande.

Vi ska i slutet av augusti flytta in i våran första egna lägenhet med våran lilla huskatt och köpa en Maine Coon hane nu till vintern Glad

Jag börjar i högskolan nu i höst i en designlinje och jag känner att det är rätt val! Jag ska även börja planera att köpa 2 st morhuvade papegojor men till de så behövs en stor bur som vi hade tänkt att bygga sedan Glad

Annars så gillar jag att spela, se dramafilm, planera saker, virka, baka, göra det fint runt mig och vara inne på forum samt kommunitysidor.

Bilden är från våran bal Kyss

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Upp till toppen
Annons: