Annons:
Etikettsex
Läst 2512 ggr
kkkristina
7/29/12, 3:15 PM

Är ni trogen er kk?

Ni som har eller har haft ett kk-förhållande. Är ni trogen den eller har ni sex med andra fast ni har en kk.?

Annons:
hus-musen
7/29/12, 3:18 PM
#1

Hela grejen med ett kk-förhållande är väl just att man inte har "ensamrätt" på varandra och kan göra som man vill?

Qui dormit, non peccat

 


kkkristina
7/29/12, 3:22 PM
#2

#1 Man kan väl ändå komma överens med sin kk att man inte har sex med andra fast man inte älskar varann och bara delar sexet?

OttoIsTheShit
7/29/12, 3:24 PM
#3

jag har bara haft sex med mitt kk under 2 år nu. Det funkar för oss. Sen vill vi nu ligga med nån annan så kan vi ju självklart göra det.

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

Honestyisdead
7/29/12, 3:26 PM
#4

#1 Beror ju på vad man har bestämt.
För mig handlar KK om att man inte har ett förhållande utan bara träffas för sex. Många väljer att inte träffa andra för sex under den tiden.

Känner själv att det räcker gott och väl med en sexpartner i taget.

Nu har jag som tur är träffat kärleken, så förhoppningsvis behöver jag aldrig bry mig om sånt här mer :D

hus-musen
7/29/12, 3:32 PM
#5

#2 Då anser jag att man har ett förhållande med ensamrätt på varandra och inte nödvändigtvis är kk. Kk är ju knullkompis liksom, utan restriktioner.

Qui dormit, non peccat

 


Honestyisdead
7/29/12, 3:38 PM
#6

#5 Att man är knullkompis betyder väl inte på något sätt att man ska ha sex med andra samtidigt?

Väljer man att bara vara med en i taget betyder inte det att man har ensamrätt, bara att man valt att inte gå rundor.

Annons:
kkkristina
7/29/12, 3:39 PM
#7

#5 ja, jag har haft en kk = knullkompis. Vi kom överens att inte ha sex med andra under vårt "förhållande" iaf.  Men inte var vi mer än just kk:s för det, för vi var inte ett dugg kära. Vi var kompisar, och singlar, och ville ha sex.

Så jag tycker inte min frågeställning är fel. Det är ju fler som svarat första alternativet..

hus-musen
7/29/12, 3:44 PM
#8

#6 Knull kompis innebär friheten att ha sex med vem man vill, om man vill, när man vill. Inte att man måste vara trogen en person, men inte heller att man måste ligga med andra. Man har bara sex. men det är min tolkning, skulle jag i framtiden skaffa en kk som vill vara restrektiv så hade jag sagt nej tack, jag är inte intresserad av ett förhållande. Men det är min tolkning, folk får göra som de vill.Tungan ute

Qui dormit, non peccat

 


Honestyisdead
7/29/12, 3:46 PM
#9

Ja, jag kan då inte se det på samma sätt som du gör.
För mig är kk just en kompis man har sex med. Inte ett partnerförhållande men inet heller att man springer runt till andra om man inte vill det.

Huvudsaken är att man är öppen med hur man gör.

hus-musen
7/29/12, 3:49 PM
#10

#9 Fast det var ju det jag skrev..

Qui dormit, non peccat

 


Sweelin
7/29/12, 3:53 PM
#11

Är man då otrogen mot sitt KK om man har sex med en annan eller blir ihop med nån annan?

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Honestyisdead
7/29/12, 3:55 PM
#12

#11 Nej. Man har ju inte ett förhållande. Som jag skrev dock är det viktigt att man talar om för din KK att man varit med någon annan, och om man använt skydd.

thildatessie
7/29/12, 4:04 PM
#13

Har aldrig haft någon :)

Annons:
kkkristina
7/29/12, 4:05 PM
#14

Har man den överenskommelsen att, ha sex med hur många du vill är det ju helt ok. Men vi hade den överesskommelsen, uder tiden vi är kk:s (det var vi i 2,5 år) så har vi inte sex med andra)

#11 Sen om nån blir ihop med nån annan så är det inte otrohet men då avslutar man ju kk-förhållandet. Det var så det slutade för oss också. Han blev kär i en tjej. En tid senaare träffade även jag en kille och blev kär

drulleman
7/29/12, 4:18 PM
#15

Aldrig haft nån

trullsan88
7/29/12, 7:15 PM
#16

Jag har sex med andra fast jag har kk. Han vet inget, han har inte med det att göra

Honestyisdead
7/29/12, 7:23 PM
#17

#16 Fast med tanke på risken för sjukdomar anser jag att de man har sex med har rätt att veta att man har sex med fler än dom. Även om man använder kådis finns risken för crabs och kådisen kan gå sönder.

Geru
7/29/12, 7:24 PM
#18

Om jag hade en KK skulle jag nog prata med denne innan jag hade sex med andra, bland annat pga sjukdomar och liknande, och för att jag skulle anse det ofolkat att göra det på annat vis.

Sen är det precis som många sagt själva kk paret som bestämmer då om man har sex med andra medans man har kk relationen.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

trullsan88
7/29/12, 7:29 PM
#19

Men jag anser att då man inte är något par på så sätt. Bara har sex så har man inte lovat varann något heller. Inte har vi pratat om någon "trohet" och jag är ganska så säker att jag inte är hans enda ligg. (och ja vi använder alltid kondom och visst den kan spricka men..)

regskylt
7/29/12, 7:54 PM
#20

De kk's jag har haft har absolut inte haft ensamrätt på mig eller tvärtom, då skulle jag lka gärna kunna vara ihop med personen.

Annons:
Honestyisdead
7/29/12, 7:54 PM
#21

Nej, man kanske inte har lovat varandra något, men ja, upp till er om ni inte är mer intresserade av att veta om ni delar kön med andra.

Själv hade jag definitivt velat veta för att besluta om det var värt risken. Och jag hade berättat eftersom det inte hade kännts rätt att hålla det hemligt. Men så är jag väldigt öppen också.

#20 Nej? Om man inte är kär så blir man väl inte tillsammans.
Förstår inte hur ni kan få det til samma sak.
Det handlar inte om någon ensamrätt, uta om att själv välja om man vill ha sex med andra under tiden eller inte. Inte om att bestämma över någons sexliv.

Alla har inte ett stort behov av att ha sex med flera olika under samma period. Måste man då bli tillsammans med personen man valt att ha sex med bara för det? Njä. Hittar inte logiken.

OttoIsTheShit
7/29/12, 7:58 PM
#22

håller med Hera. Jag och mitt kk har bara sex m varandra pga sjukdomar å så. Sen hade jag i coh för sig inte orkat med ett till :P

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

PiganX
7/29/12, 8:52 PM
#23

Har haft 2 kks, men aldrig riktigt bestämt att bara hålla sig till varandra. Har samtidigt som jag haft kks, haft en del one night stands. Tycker inte att man har någon skyldighet att vara varandra "trogna" eftersom man bara är kks.

trullsan88
7/29/12, 9:14 PM
#24

Men nej det är inte hemligt. Frågar han om jag har sex med andra så kommer jag självklart svara ja. Men inte talar jag om spontant för honom om jag hade ett one night stand i helgen. Liksom att han inte för sina andra eventuella sexpartners på tal.

[vaniljen]
7/29/12, 9:15 PM
#25

Aldrig haft någon.

regskylt
7/29/12, 9:25 PM
#26

Angående könssjukdomar och sånt så hade jag regeln, när jag hade spiral, skulle vi ha oskyddat sex så skulle man inte ha knullat runt innan, gärna testat sig och hoppade man i säng med någon annan så skulle man skydda sig, om inte så skulle kondom användas efter med mig igen. 
Nu när jag inte har något skydd alls så sker sex alltid med kondom då jag inte vill ha fler barn. Min man är undantag dock

Honestyisdead
7/29/12, 9:29 PM
#27

#26 Du vill inte ha fler barn men använder inte skydd med in man? Eller missupfattade jag nu?

Annons:
regskylt
7/29/12, 9:33 PM
#28

#27 Stenkoll på när ja har mens och ägglossning. Så jag kan fuska med skyddet några dagar i månaden utan större risk för graviditet.

trullsan88
7/29/12, 9:35 PM
#29

#28 hmm lät riskabelt

regskylt
7/29/12, 9:42 PM
#30

#29 nedsatt fertilitet från min sida, och han lägger aldrig satsen i mig, sen så endast dagar efter ägglossning men innan mens.
Varit i råd med läkare om detta och min hälsa mår bättre av att slippa hormoner och risken att jag skulle bli gravid är i princip obefintlig om jag inte fuskar med mina dagar.

Sarah
7/29/12, 11:38 PM
#31

aldrig varit trogen en kk och de har de vetat om och gjort likadant.

Jetaime
7/30/12, 8:32 AM
#32

Jag har aldrig haft en kk..

regskylt
7/30/12, 11:18 AM
#33

#21 missade ditt svar, sorry Jag skrev att "jag", inte alla. Jag förstår andras tänk, men det skulle inte funka i mitt liv. Jag har polyamorös läggning.

Sarah
7/30/12, 11:39 AM
#34

#21 bara för att man inte är sin kk trogen så betyder det inte att man utsätter sig för risker. Jag förväntar mig att varje kille jag har en exklusiv relation med testar sig innan vi har oskyddat sex och jag gör det samma. Med ett kk skulle jag aldrig ha sex utan kondom, inte heller med ett ons.

Annons:
Honestyisdead
7/30/12, 11:44 AM
#35

#34 Ja, man kunde ju önska att alla såg det så.
Ber du om att få se resultatet eller du litar på KK;n ord?

Sarah
7/30/12, 11:48 AM
#36

#35 Nej nej, jag har aldrig haft exklusiva relationer med kk och därför aldrig oskyddat. Däremot i ett nytt förhållande förväntar jag mig att de kollar och då har vi altid gått tillsammans för att testa oss.

Liss
7/31/12, 1:30 AM
#37

Har aldrig haft en KK, då det inte är min grej.

För mig dock, betyder det att man kommer överens om "regler" sinsemellan. Man ska iaf inte behöva vara "trogen" sin KK, då det just handlar om en knullkompis - enbart sex.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Upp till toppen
Annons: