Annons:
Etikettförhållande
Läst 1751 ggr
Honestyisdead
7/30/12, 11:10 PM

Ditt drömbröllop!

Hur ser ditt drömbröllop ut? VAr, när och vilka vill du ha där?

Annons:
Liss
7/31/12, 12:01 AM
#1

Jag vill gifta mig borgerligt. Absolut inte i kyrka med massa psalmer och ord jag ändå inte tror på. Och så vill jag vara utomhus, gärna på ett grönområde eller på en strand med massa blommor och fint inom växtriket. Det ska vara soligt och fint, så gärna på våren eller sommaren. Kanske utomlands, då Sverige inte är så bra på att leverera det.

Jag vill enbart ha familj och närmsta vänner där också. Så det inte blir för stort. Dessutom känner jag att det blir en mycket trevligare stämning utan "bekanta". Efter ska det vara fest i partytält, med massa lampor.

Sen skulle jag gärna ha mer seder som de har utomlands. Och inte tråkigt svenskt bröllop. Som jag uppfattat det iaf.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Honestyisdead
7/31/12, 12:06 AM
#2

Liss; låter som ett mysigt drömbröllop :)

[vaniljen]
7/31/12, 1:25 AM
#3

Först och främst vill jag förlova mig med min kille. :)

Har inte planerat bröllop som många andra tjejer kan ha gjort i halva sitt liv, så jag tänker i stora drag.
Förmodligen i en fin vit kyrka, med min och hans släkt och kanske några vänner, inte alltför kyrkligt upplägg. Klänningen har jag en ungefärlig bild av hur den ska vara och killen i fin svart eller grå kostym. Sedan fest i någon fin lokal och bröllopsnatt på ett fint hotell. Och dagen efter bröllopet skulle det vara kul att åka iväg på smekmånad, någon längre resa tex Australien, sydamerika eller Usa.

Dock kan jag mer och mer tänka mig att gifta oss utomlands tex på en strand eller annan fin plats. Problemet är att jag helst inte vill gifta mig borgerligt. :P

Liss
7/31/12, 1:32 AM
#4

#2 Ja, det ska vara mysigt och inte en stor, stressig grej av det hela :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

PiganX
7/31/12, 1:58 AM
#5

Om jag gifter mig nån gång, så vill jag inte heller ha det så stort och stressigt. Kanske utomlands, med de närmaste vännerna och familjen. Ganska likt Liss (#1) drömbröllop Glad Skulle nog inte kunna beskiva det bättre själv, är som taget ur mitt huvud.

citytjejen
7/31/12, 7:43 AM
#6

Jag har aldrig ens haft några tankar om hur ett bröllop eftersom jag inte trodde att jag ens skulle komma att gifta mig! Men nu blev det så och vi gjorde så här att vi höll det hemligt för nästan alla. De som visste var mina föräldrar, min mans dotter, guldsmeden som gjorde våra ringar, och vigselförrättaren. Så gifte vi oss i en enkel men väldigt fin ceremoni, föräldrar och dotter var med. Dagen efter åkte vi på bröllopsresa och på Arlanda innan vi klev ombord på planet så outade vi det hela genom att lägga upp bild + ändra relationsstatus på Facebook. Sen stängde vi ner dator och mobiler och flög iväg! Hade inte velat ha mitt bröllop på nåt annat sätt, är mycket mycket nöjd! Glad

/Christina

Annons:
Sarah
7/31/12, 10:53 AM
#7

Först tänkte vi rymma och göra det i hemlighet, men nu funderar vi på att göra det på en gård vi funderar på att flytta till. Bara närmaste familj och vänner på cermonin och sen stor fest för alla vänner och släkt efter. Absolut ingen kyrka. Om några år eller så… Vi förlovade oss på platsen där vi hade funderat på att gifta oss så nu behöver vi inte gifta oss där :)

oh-la
7/31/12, 12:43 PM
#8

helt klart i kyrka med närmaste släkten. jag är kristen, och jag tycker att det är jättefint att avlägga äktenskapslöftena och svära trohet inför gud tills döden skiljer oss åt.

 sanningen kommer bli bogerligt med eventuellt ett par vänner närvarande. anledningen till det är att även om jag är kristen och kan svar ainför gud, som jag tror på, är min sambo inte kristen, inte medlem i svenska kyrkan och är inte det minsta religiös. jag tycker att hans rätt att få slippa avlägga löften till något han inte tror på är större än min rätt att göra det så därför blir det borgerligt.

ettlitetalias
7/31/12, 4:12 PM
#9

Drömbrölloppet är i dopkyrkan. En liten gammal vitkalkad kyrka från 1300-talet omgiven av ängsmark och en liten bäck. Björkris och ängsblomster i kyrkan ska det vara också, så det får väl bli ett maj-bröllop! Flört

Klänningen ska vara vit och antingen lång och böljande med blomdetaljer, liknande den här, eller en enkel 60-talsinspirerad klänning, liknande den här. Absoluta drömmen hade varit en Downton Abbey-inspirerad klänning, men det passar inte riktigt in med resten..

Fest får det bli i gammelgården med rustikt tema, eller i trädgården om vi har tillräckligt stort hus och trädgård :) Vill inte bjuda in en massa släkt och vänner bara för att man "måste", så vill ha ett litet bröllop med bara de närmaste. Blir väl kanske 50-70 personer om vi slår ihop våra familjer och vänner.

Honestyisdead
7/31/12, 4:45 PM
#10

Jag kan tänka mig en svart sådan här klänning, med antingen de rosa detaljerna eller med vita detaljer. Dock utan handskar och puffväska! http://www.google.se/imgres?start=207&um=1&hl=sv&sa=N&biw=1280&bih=706&tbm=isch&tbnid=eCmnOnFbI2eMLM:&imgrefurl=http://www.weddinginspirasi.com/2010/02/03/sweet-wedding-dresses-from-barbie-bridal/&docid=bqH7bvHRl7fyqM&imgurl=http://www.weddinginspirasi.com/wp-content/uploads/2011/02/barbie_wedding_dress_gown.jpg&w=600&h=480&ei=he0XUIfkGeSC4gTs9IHAAQ&zoom=1&iact=hc&vpx=989&vpy=298&dur=6763&hovh=201&hovw=251&tx=110&ty=163&sig=111577621813580122255&page=8&tbnh=153&tbnw=191&ndsp=30&ved=1t:429,r:7,s:207,i:119

Eller en sådan här, med snörning i ryggen. http://www.google.se/imgres?um=1&hl=sv&sa=N&biw=1280&bih=706&tbm=isch&tbnid=0QeERu619KpOXM:&imgrefurl=http://louiiice94.gblogg.se/2011/07/21/black-wedding-dress/&docid=KeqgxYmZfrt_DM&imgurl=http://louiiice94.gblogg.se/files/2011/07/black-wedding-dresses-rl10w101.jpg&w=450&h=675&ei=5-wXUPiUBcHf4QTNx4DoDw&zoom=1&iact=hc&vpx=309&vpy=250&dur=2043&hovh=275&hovw=183&tx=130&ty=149&sig=111577621813580122255&page=2&tbnh=154&tbnw=103&start=20&ndsp=32&ved=1t:429,r:1,s:20,i:139

Eller en sådan här med snörning i ryggen och lite mindre urringning. http://www.google.se/imgres?um=1&hl=sv&sa=N&biw=1280&bih=706&tbm=isch&tbnid=ftsOXfalj-sIyM:&imgrefurl=http://www.9lover.com/shop/wedding-dress-bridal-gown-8396.html&docid=lQxNUSCVhKh9YM&imgurl=http://www.9lover.com/products/big/black_halter_wedding_ball_gown_0633_20110619063723.jpg&w=507&h=864&ei=5-wXUPiUBcHf4QTNx4DoDw&zoom=1&iact=hc&vpx=177&vpy=301&dur=6628&hovh=293&hovw=172&tx=108&ty=284&sig=111577621813580122255&page=2&tbnh=152&tbnw=89&start=20&ndsp=32&ved=1t:429,r:8,s:20,i:161

Var spelar inte någon större roll. Hade nöjt mig med garaget, det är själva saken och han som är det viktiga. Att lova varandra trohet och att lova varandra att ta hand om varandra! Gäster hade blivit nära vänner och släkt.

Nu kanske de klänningar jag visar inte riktigt passar i ett garage, men det hade jag stuntat i, för en gång i livet vill jag klä upp mig rejält :)

Kanske det aldrig kommer hända att jag gifter mig, men man kan ju hoppas :)

OttoIsTheShit
7/31/12, 5:50 PM
#11

helst skulle jag vilja ha ett bröllop på ludlow castle. enkelt och ord om gud å liknande ska vara så långt borta som det bara går. Sen den närmsta familjen och vännerna :)fint väder är ju aldrig fel heller

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

MatVeronica
7/31/12, 6:04 PM
#12

#10 Svart brudklänning var ovanligt, eller så är det jag som inte alls hänger med i modet. Men de var fina, speciellt den sista :)

Jag vill ha ett litet bröllop, med bara de närmaste vänner och släkt, gärna utomhus

Honestyisdead
7/31/12, 7:21 PM
#13

#12 Ja, det vanliga är ju vitt. Men jag tycker det är snyggare med svart :)

Annons:
Jetaime
7/31/12, 7:33 PM
#14

Jag har nog inget direkt drömbröllop.. jag vill nog mest bara gifta mig med den jag älskar och ha mina närmsta där, annars spelar det inte så stor roll för mig..

Niini
7/31/12, 7:59 PM
#15

Detta & detta är väl mitt drömbröllop Flört Fast egentligen skulle nog vad som helst vara ett drömbröllop så länge det innebär att jag får gifta mig med min make. Kyss

Fridaaaa
7/31/12, 9:40 PM
#16

På en stor äng under ett fint träd :)
Och sedan sitta ute vid ett långbord ute på ängen och äta om jag skulle gifta mig.
Skulle dock inte ha vit klänning :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

PogoPedagog
7/31/12, 9:56 PM
#17

Jag är inte säker på om jag vill gifta mig men jag vill gärna ha en stor rolig fest någongång. Då skulle jag be folk ta med varsin tårta istället för presenter coh så får man en stoooor tårtbuffé att frossa i! Sen skulle ett irländskt eller medeltida band spela och alla skulle dansa hejvilt.

[WickedAlly]
7/31/12, 11:18 PM
#18

Jag skulle vilja rymma iväg till Las Vegas och gifta mig, bara jag och tösen och sen slå runt i stan hela natten. Skulle unnat oss femstjärnigt hotell för en gångs skull och bara göra det som faller oss in. Sen skulle jag kanske vilja ha någon sorts fest hemma för familj och vänner efteråt och då låter #17s beskrivning helt underbar :)

Upp till toppen
Annons: