Annons:
Etikettfamilj
Läst 5095 ggr
Honestyisdead
8/1/12, 12:39 AM

Är dina föräldrar gifta?

Är dina föräldrar gifta? Skilda? Aldrig varit gifta?

Annons:
Itchy
8/1/12, 12:40 AM
#1

mina har varit gifta i 25 år nu

You can't spell Bitchy without Itchy

annainorrland
8/1/12, 12:41 AM
#2

japp!.. med varandra dessutom

Michaela-N
8/1/12, 12:44 AM
#3

Nej, dom är skilda.

PiganX
8/1/12, 1:46 AM
#4

Dom var tillsammans bara för att mamma blev med barn, och det höll i ca 2 år. Dom har aldrig varit förlovade eller gifta med varandra. Pappa har däremot varit gift med sin nuvarande sambo, och mamma är förlovad nu.

pinku
8/1/12, 4:32 AM
#5

Mina föräldrar gifte sig när jag var ett år, men de hade varit tillsammans länge innan. De gifte sig enbart för att det är mer praktiskt när man har barn ihop.

Fridaaaa
8/1/12, 8:13 AM
#6

Nej inte gifta men varit förlovade i 21 år :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
mandyosv
8/1/12, 8:34 AM
#7

Nej de är inte gifta. Och ej heller ihop. Och vi har ej heller kontakt med min pappa. =) De var ihop i 7 år. Gjorde slut strax efter jag föddes.

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Uncle Thomas
8/1/12, 9:20 AM
#8

#6 "Nej inte gifta men varit förlovade i 21 år :) "

"Motsatsen" till mina föräldrar. De hade bråttom att gifta sig, för jag var på väg, men de var så unga, de måste vänta på dispens, så de fick inte gofta sig förrän bara ett par veckor innan jag föddes. Det blev en dramatisk födsel, för taxin fastnade i en vak på sjöisen (vinterväg över sjön, men isen började bli svag i mars.) Sedan kom jag alldeles efter de lyckades ta sig upp på landsvägen. Så jag föddes som en förstasidesnyhet och snabb  Skrattande

På den tiden "skulle" man vara gift. De är fortfarande gifta. Vi har jämförelsevis väldigt få skillsmässor i min släkt.

Namiko
8/1/12, 9:26 AM
#9

Mina har varit gifta i över 30 år nu. Dom gifte sig på ren impuls vilket inte gick hem så bra i pappas familj då dom ville vara med på bröllopet och jag antar att dom hade velat att det skulle vara ett kyrkbröllop med. Dom skippade förlovningen helt.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Jespersen
8/1/12, 9:29 AM
#10

Mina skiljde sig när jag var en fyra-fem år. Mamma gifte sedan om sig när jag gick på gymnasiet men det höll tyvärr bara i sju år.

[malda]
8/1/12, 9:33 AM
#11

Ja, de är gifta, med varsin ny partner (mamma förra sommaren och pappa i midsomras). Innan de separerade (-99) var de "bara" förlovade och hade så varit ganska länge. Tror de var tillsammans i 22 år.

Fridaaaa
8/1/12, 9:41 AM
#12

#8 Hehe ok dem känner att dem inte behöver gifta sig :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Emelie-E
8/1/12, 10:08 AM
#13

Mina föräldrar skiljde sig i oktober förra året men flyttade ifrån varandra tidigt den sommaren. De var väl gifta i ca 22 år tror jag.

Annons:
Jetaime
8/1/12, 10:12 AM
#14

Mina föräldrar är gifta och har vatt det i 22 år.

drulleman
8/1/12, 10:19 AM
#15

Ja de var gifta tills far gick bort 2005

prästkragen
8/1/12, 10:28 AM
#16

Ja dom är gifta

JoJo!
8/1/12, 11:09 AM
#17

De är gifta och firade nyligen sin 35:e bröllopsdag

Ove-D
8/1/12, 11:29 AM
#18

De var gifta 1968-2002 då mamma gick bort efter en hjärnblödning. Pappa har haft en kvinna efter det men relationen tog slut för ett år sen.

OttoIsTheShit
8/1/12, 1:15 PM
#19

jadå dom är allt gifta (m varandra). på väg att skiljas innan men dom e fortfarande lika äckligt söta mot varandra xD

You know you're not the way you seem
You're not a puppet on a string
Maybe it's not too late
You could still feel the hand of fate
Just close your eyes and play the game <3

ettlitetalias
8/1/12, 1:20 PM
#20

De gifte sig när jag var 6 och är fortfarande så.

Annons:
Honestyisdead
8/1/12, 1:27 PM
#21

Vet inte hur länge mina föräldrar varit gifta men det är över 30 år, innan dess var dom tillsamman i nio år.

Sarah
8/1/12, 1:37 PM
#22

SKilda sen jag var 10 år. Båda träffade nya snabbt och pappa har gift om sig. De har nu varit i sina nya relationer i ca 20 år.

hus-musen
8/1/12, 7:19 PM
#23

Nej, de har aldrig varit gifta och kommer aldrig bli det heller. Har vart sambos i runt 25 år nu.

Qui dormit, non peccat

 


[WickedAlly]
8/1/12, 7:35 PM
#24

Nope, inte längre tack gode Gud

Pelle Långlös
8/1/12, 7:36 PM
#25

Nej, min mamma och pappa skilde sig när jag var 5 år gammal.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

freudiana
8/1/12, 7:55 PM
#26

Bra fråga Hera! :) Mina föräldrar har varit gifta i 39 år.

Jag har lagt märke till en sak genom åren -att de som är uppväxta med gifta föräldrar generellt har stabilare och varaktigare relationer än de som vuxit upp med skilda/separerade föräldrar. Varför det är så har jag inget bra svar på. Vad tror ni? Är det nån mer som tänkt på detta eller kanske har en annan syn?

Honestyisdead
8/1/12, 8:01 PM
#27

#26 Har aldrig tänkt på det faktiskt.

Annons:
Sarah
8/1/12, 8:28 PM
#28

#26 ja det tror jag på. Jag kan se det i min egen relation bla. Mina föräldrar är ju skilda och jag har lätt att gå ifrån en relation om den inte fungerar. Att stanna och jobba på relationen har varit ett väldigt svårt steg att ta. Enklare att lämna och träffa ngn ny. Min kille däremot är tvärtom, hans föräldrar är fortfarande tillsammans och för honom existerar det nästan inte att man lämnar en reation. Man stannar. Sen har han varit extremt skyddad och har svårt att hantera då det kommer problem. Det var därför det tog slut mellan oss en vända. Han teg och jag gick. Vi saknade varandra sjukt mycket och jag lärde mig att stanna och kämpa och han lärde sig att öppna munnen och prata :)

Sarah
8/1/12, 8:29 PM
#29

och varför, antar att det har med förebilder att göra.

Uncle Thomas
8/1/12, 8:56 PM
#30

#29 "antar att det har med förebilder att göra."

Ja, det finns det undersökningar på, har jag för mig. Det vore konstigt om det inte gjorts  Glad

Och om man växt upp med föräldrar, som har en bra fungerande relation, så har man fått många års träning i hur det kan gå till.

Fast det gäller bara ODDSEN för om man blir skild, alla kan ju påverka sin situation själva, t ex blir ju inte alla missbrukare om deras föräldrar är det, ibland blir det även motreaktioner gällande sådant man inte gillar hos föräldrar.

fidojunior
8/2/12, 8:24 PM
#31

Mina är gifta och det har de varit i minst 22 år nu.

Hälsningar Olivia

Titta gärna in på min blogg

Kibeshna
8/3/12, 4:41 PM
#32

nopes, inte ens en förlovning, så jag o syskonen e äkta bastards XD

nottheonly
8/3/12, 5:37 PM
#33

Mina är skilda, de gifte sig samma år jag föddes -93 och skilde sig 2008 tror jag..

[MiniPim]
8/3/12, 6:16 PM
#34

Mina föräldrar är gifta! ^^

Annons:
Pelle Långlös
8/3/12, 6:30 PM
#35

Det är nån som har suttit och klickat i Bra inlägg på alla vars föräldrar är gifta (gifta men vars ena förälder dött) men inte en enda där det skilt sig. Är det verkligen så bra att vara gifta om det inte funkar? Varför är det en dålig sak att skilja sig? Min pappa var alkolist och det ville inte min mamma stödja så därför skildes dom två.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Honestyisdead
8/3/12, 6:43 PM
#36

#35 Det är absolut inte fel att skilja sig om det inte fungerar! Men den som klickat kanske tycker det är fint med gifta? :)

Pelle Långlös
8/3/12, 6:45 PM
#37

Kanske det. Men jag känner mig som en dålig person för även jag har skilt mig från barnens far och att det anses vara något fult. Rynkar på näsan

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

pinku
8/3/12, 7:12 PM
#38

#37 Bry dig inte om det. Det finns de som tycker skilsmässor är fult och fel, men jag kan inte förstå det. Varför ska man tvinga sig själv att leva med nån man inte älskar? I min erfarenhet när det bara undertryckt vrede och kan även leda till hat. Att skilja sig gör en inte till en dålig människa, bara förhoppningsvis lyckligare!

[MiniPim]
8/3/12, 7:18 PM
#39

Men! 
#35: Det spelar väll ingen roll? Hur mycket betyder ett ''bra inlägg'' för dig ens?

Pelle Långlös
8/3/12, 7:31 PM
#40

#38 tack.

#39 ett bra inlägg är något som någon gillar eller någon som skrivit något bra, viktig med andra ord. För mig alltså.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

peterpeter
8/3/12, 7:31 PM
#41

mina föräldrar är gifta. jag tror man blir snellare som barn då. min tjejs föräldrar är sjilda. hon är argare och slåss ibladn

Annons:
Unicorns And Rainbows
8/4/12, 2:35 AM
#42

Mina föräldrar är gifta :)

Unicorns And Rainbows


Kramisar Kyss

Uncle Thomas
8/4/12, 11:28 AM
#43

#35 o 37  "Det är nån som har suttit och klickat i Bra inlägg på alla vars föräldrar är gifta (gifta men vars ena förälder dött) men inte en enda där det skilt sig. Är det verkligen så bra att vara gifta om det inte funkar? Varför är det en dålig sak att skilja sig? Min pappa var alkolist och det ville inte min mamma stödja så därför skildes dom två."

Du har rätt i att det inte är bra om det inte funkar,

MEN att skilja sig är bara ett mindre dåligt alternativ.

"Men jag känner mig som en dålig person för även jag har skilt mig från barnens far"

Om det inte blir en motreaktion, så tar man ofta efter föräldrarna (partnerval, barnuppfostran, arbetsfördelning i hemmet, skilsmässa, hur hårt man kämpar för att det ska hålla …)

(Iofs gillar jag Kvinnor, som liknar min mamma då hon var yngre, MEN jag bestämde mig redan som barn för att jag inte vill ha en, som inte tänker sig för  :)

(Det är inte jag som har klickat  :)

[vaniljen]
8/4/12, 12:04 PM
#44

Mina är gifta sedan många år. Har inga skilsmässor i släkten heller.

Sarah
8/4/12, 12:29 PM
#45

Jag gissar att folk inte tycker gilla på inlägg om skilsmässor då det är förknippat med en del sorg och smärta. Folk brukar gilla inlägg som är glada eller inger hopp och inte inlägg med ledsamhet.

Viccan92
8/4/12, 7:25 PM
#46

Japp mina föräldrar är gifta med varandra. Första giftemålet för båda och ja dem har alltid varit tillsammans liksom. Tre barn ihop.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

MarHai
8/4/12, 8:34 PM
#47

Mina föräldrar gifte sig 1979 och är fortfarande tillsammans =)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

[Puppan]
8/4/12, 9:57 PM
#48

Nej mina föräldrar gjorde slut innan jag var född. Mamma var i åttonde månaden.

Annons:
[Mairah]
8/4/12, 10:37 PM
#49

Gifta

[Fiction]
8/4/12, 10:50 PM
#50

De var gifta till dess att min pappa dog…

Mona22
8/5/12, 12:25 PM
#51

De hann vara gifta i 40 år innan pappa dog.

pyromanen
8/5/12, 7:01 PM
#52

Gifta sen 45 år tillbaka.

[Betleguise]
8/5/12, 7:51 PM
#53

Mina förädrar är gifta sen 36år tillbaka och är fortfarande lika lyckliga verkar det som!

malinmagnusson
8/5/12, 8:58 PM
#54

Dom är skilda men skildes som vänner. Det skedde när jag var 20 år. Pappa har en ny kvinna och jag misstänker att mamma träffar någon. Hon har blivit så sprallig på sistone :)

Honestyisdead
8/5/12, 9:39 PM
#55

#45 Tror du har alldeles rätt i det.

Annons:
freudiana
8/6/12, 9:15 PM
#56

#43 Jag håller med, jag tror att man "tar efter" sina föräldrar mer än vad man anar. Det blev lite OT det här men hoppas det är OK :)

Mina föräldrar är gifta sedan 39 år. Jag har precis skilt mig efter 4 års äktenskap. Jag har gjort ALLT och stått ut med allt för att få förhållandet att funka, så långt att det blev farligt för mig och det var då jag ansökte om skilsmässa… Min ex-man har ställt till det med otrohet etc och inte haft samma kämparglöd som jag, men ville ändå inte skiljas. Hans föräldrar är skilda, hans mor och farföräldrar är skilda. Jag tror säkert att det spelat in i hur han hanterat vår relation.

Fridaaaa
8/6/12, 9:43 PM
#57

#56 Ja kan vara så. Mina föräldrar är bara förlovade och varit i 21 år. 
Och jag är förlovad med men vill inte heller gifta mig :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Uncle Thomas
8/6/12, 11:03 PM
#58

#56 "Jag har gjort ALLT och stått ut med allt för att få förhållandet att funka, så långt att det blev farligt för mig och det var då jag ansökte om skilsmässa… Min ex-man har ställt till det med otrohet etc"

Jag tänkte mer på arr kämpa för att försöka ha ett tilltäckligt BRA förhållande, men bara OM partnern inte är misshandlare eller otrogen, det är något helt annat.

(På kusinavstånd har släkten råkat ut för otrohet, en gav partners en chans till, sedan ut. En råkade ut för en mer strulande partner, men det var när de fortfarande var runt bara 16 år, de är nu fortfarande gifta nu. En annan otrogen fru åkte ut direkt. Kusinerna (män) tog hand om skillsmässobarnen 100 respektive 60%).

Liss
8/7/12, 12:42 AM
#59

Skilda, sedan jag var sex år tror jag. De höll ihop längre, enbart för oss barns skull. Så det var absolut rätt, även om jag var ganska liten.

Finns ingen anledning för personer som inte älskar varandra, eller trivs med varandra/inte klarar av varandra, att behöva vara tillsammans enbart för barnens skull.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Algotgardens
8/7/12, 2:20 AM
#60

Mina var ej gifta men var tillsammans i 15år, de separerade när jag var 4år. Mamma är numera öppet homosexuell och gift med en kvinna, pappa är gift med en kvinna sedan mååånga år tillbaka.

[Emma--]
8/7/12, 8:22 AM
#61

Mina föräldrar är gifta. Dom gifte sig när jag var liten så de har varit gifta över 20 år.

[NoOrdinaryGirl5]
8/7/12, 8:55 PM
#62

Mina föräldrar är gifta och har varit det i 16 år =)

Annons:
JossanH
8/7/12, 10:58 PM
#63

Mina föräldrar gifte sig när mamma var 18 och pappa 19. Fortfarande gifta och närmar sig 55 år :)

Sajtvärd på Iller.ifokus

hippieflickan
8/8/12, 11:45 PM
#64

Mina har varit gifta i 27 år :)

Peak303
8/9/12, 6:01 PM
#65

Mina föräldrar har aldrig varit gifta och kommer aldrig bli det heller. De var tillsammans i 8-9 år tror jag, de separerade när jag var 1½..

-'  Malin Hultman _- Medarbetare på Kanin & Naturfoto
_Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Lund, Skåne
Portfolio | Instagram | Kaningenetik

citytjejen
8/18/12, 6:23 PM
#66

De är gifta, och det sen 43 år tillbaka.

/Christina

mikkan01
8/18/12, 6:44 PM
#67

Gifta i över 30 år =)
Har väldigt få skilsmässor inom släkten och nästintill alla är gifta. Jag själv vill inte gifta mig, inte ens med den rätte.

~mikkan

EmelieGustavsson
8/18/12, 6:50 PM
#68

förlovade, men mamma lämnade pappa när han jagade och hotade henne med kniv och sparka henne i magen när hon bar på mig. varit utan pappa i 18 år och mina relationer har varit bra.

Buffaomini
8/18/12, 8:10 PM
#69

nej skilda, sen -99.

Annons:
ChristineL
8/19/12, 10:34 AM
#70

Mina föräldrar skilde sig när jag var 6-7 år, och jag är oerhört glad och tacksam för att de inte höll ihop längre för barnens skulle!

coffealover
8/26/12, 3:36 PM
#71

Mina föräldrarär skilda och det känns så fel för att min pappa har hittat en ny tjej som inte tycker om migoch min mamma tycker att hon är ful och sådär bara för att pappa inte vill ha henne Gråter

PiganX
8/26/12, 5:11 PM
#72

Nej, dom har aldrig varit gifta. Mina föräldrar blev tillsammans bara för att morsan blev gravid, men det funkade ju inte alls så dom separerade 1 år efter att jag föddes.

(Såg nu i efterhand att jag redan svarat i tråden, vilket minne man har..)

snuttis
8/26/12, 6:07 PM
#73

Mina föräldrar har varit gifta i 45 år.

Upp till toppen
Annons: