Annons:
Etikettallmänt
Läst 2422 ggr
Pelle Långlös
2012-08-03 18:39

Inget av värde

Har chattat lite med en kille och häromdagen skrev jag att jag var på Pelaren (ett klubbhus för personer som har eller har haft psykisk ohälsa), tydligen visste han vad det var och sen dess har han inte svarat på mina meddelanden. Jag kände att det fanns hopp om vänskap och kanske lite mera men nä, jag är inget av värde och kommer alltid att vara ensam. Gråter

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Annons:
Honestyisdead
2012-08-03 18:45
#1

Nej, du kommer inte alltid vara ensam. Men ibland får det ta tid.
Jag vet ju lite om dig och kan nog känna att du behöver lite ensamtid för att ta hand om dig själv först. :)

Pelle Långlös
2012-08-03 18:46
#2

Sant, men jag känner mig även ensam och det skulle vara trevligt med lite sällskap. Nu har jag iaf en katt här hemma i några veckor. Han (katten alltså) och jag får väl snacka ihop oss. Tungan ute

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

PiganX
2012-08-03 19:04
#3

I så många månader har alla sagt åt mig att jag måste ta hand om mig själv innan jag kan träffa någon. Både folk i min omgivning, men också många medium. Och tänk, det stämde!

Nu mår jag ganska bra, har träffat honom nu, den jag väntat på så länge som alla medium pratat om. Och jag är glad att jag inte förhastade något, utan lyssnade på alla.

Och du, jag vet att du inte kommer vara ensam föralltid. Håll huvudet högt och älska dig själv, för du är värd att älskas.

Styrkekramar! Glad

Pelle Långlös
2012-08-03 19:08
#4

Jag kan tyvärr inte älska mig själv. Jag hatar min kropp och utseende. Har sjukt svårt att förändra mig som att gå ner i vikt, äter för många mediciner för att viktminksningen skall ge någon effekt. Kämpar hårt med att inte äta godis så jag går upp i vikt osv osv.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

PiganX
2012-08-03 19:14
#5

Vill du gå ner i vikt ska du träna, och äta nyttigt. Att proppa i sig massa tabletter för att gå ner i vikt skulle inte jag rekommendera. Obestämd

Du kan läsa mer om det på Viktminskning iFokus.

Henrika85
2012-08-03 19:32
#6

#5 Jag tror att TS menar att hen äter en massa mediciner (mot diverse saker) som gör att hen går upp i vikt, inte att hen äter mediciner för att gå ner i vikt. Lite skillnad där. Glad

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Annons:
PiganX
2012-08-03 19:35
#7

Oj, jag missförstod helt. Nu när jag läser det igen är det ju hur logiskt som helst. Förlåt!

Tack för att du rättade mig, Henrika! Glad

Pelle Långlös
2012-08-03 19:37
#8

Precis. Jag äter mediciner för psykisk ohälsa såsom depressioner och tvångsbeteende.

Piller tror jag inte heller på. Bara humburg. Men något som jag skulle vilja ha är en medicin som minskar på hungerkänslan men det får jag nog inte.

Hur jag jobbar med mig själv är också svårt. Kan ge råd till andra men till mig själv kan jag inte ge ett endra råd. :p

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

PiganX
2012-08-04 03:33
#9

Jag känner igen det där, jag sitter och peppar andra här på iFokus dagarna i ända, men jag har ingen aning om hur jag ska kunna peppa mig själv och hitta den kraften jag känner när jag försöker liva upp andra.

Men försök överföra det positiva till dig själv, de orden du brukar säga åt andra får du försöka rikta åt dig själv.

Uncle Thomas
2012-08-04 12:53
#10

#8 "Jag äter mediciner för psykisk ohälsa såsom depressioner och tvångsbeteende."

Depression kan TRÄNAS bort. Tillvägagångssättet är ganska enkelt i sig, men det behöver GÖRAS i tillräckligt stora mängder. Sådan träning kan t ex vara:

/Motion. Joggning skapar humörlyftande endorfiner. Vet inte om din vikt gör det svårt att jogga. Då kan man börja med cykling, simning, promenader gärna i fin natur för då får man lyft av den också.

/Yoga, Qi gong.

/INTE mental träning typ den grundträning (avslappningsdelen) då man är deprimerad, för då kan man bli "för djup" och inte orka ta sig upp. Men i ett SENARE skede kan det vara mycket bra för att skynda på förbättringen.

/Samla mental kraft kan man göra bättre t ex i en fin "mäktig" natur.

/En snabb metod för att samla mental kraft är "musikpumpning". (=Basmusik, bända ut bröstkorgen, tänka på något man gjort bra. Utförligare beskrivning skrev jag nyligen i någon annan träd här.) Kan inte överdoseras  Glad

Tvångsbeteenden och fobier är knepigare att träna bort, men det finns tekniker för att träna bort sådana också, men olika för olika problem. Många slags fobier finns det färdiggjorda ljudfiler (ofta på CD) för t ex tandläkarskräck, flygrädsla, rökavvänjning, permanent VIKTNEDGÅNG INTE bantning…

T ex fick jag en kompis att minska långtida medicinbehovet snabbt genom att jogga, och han fick bort en stark bilresefobi genom att träna på det. Så det går.

En viktig grundläggande sak är att börja samla på "lyckanden",   små räknas också. Det kan t ex vara att göra träningspass, undvika tröstätande en timme - en timme till - en timme till…

Geru
2012-08-04 13:38
#11

#10 Det där beror helt var i från deppressionen kommer kan jag säga dig. Och att träna när man mår så dåligt att man inte orkar gå ut känns ju… ja. Som det gör. Det är ett moment 22 där.

Tvångsbeteenden har man inte ens något att säga till om, där av namnet. Och trevligt att du tar upp CD-skivor som fungerar med hjälp av placebo effekten.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Uncle Thomas
2012-08-05 00:16
#12

#11 För att komma ur det så behöver man börja någonstans. Det finns träning man kan göra hemma också…

"Musikpumpningen" kan man börja med hur deppig man än är.

Skillnad för autustiska o d, men de "vanliga" går rimligtvis att träna bort med förändrat tänkande, eftersom det från början kommer av feltänk. T ex en båtflykting, som tvingades bo många år i flyktingläger, utan att ens veta om han skulle bli utsläppt därifrån någon gång, fick ett slags tvångsbeteende med att borsta tänderna mycket länge varje dag, jag antar boroende på att det var s g s det enda han hade kontroll på själv under de åren. Tröstätande och nervöst "städdille" räknas väl också till tvångsbeteende? Sådana går rimligtvis att träna bort.

Jag kallar det inte placeboeffect, för sådana är ju BARA att man TROR man fått något som fungerar, de här stoppar dit något ISTÄLLET för feltänk. Men även om det skulle kallas placebo - So what? Många mår ju dåligt av hur de TÄNKER, vilket ju är samma sak som sådan här träning, fast med effekt åt fel håll så de mår dåligt av det.

T ex själv är jag allvarligt skadad, så jag kan inte gå, och jag får en massa värk lång tid bara av att åka korta sträckor, så jag är s g s bunden vid bostaden sedan länge, MEN det mår jag bara mentalt då av då myndigheter fixar till att det blir ONÖDIGA problem. En försäkringshandläggare, sa efter att bara ha pratat med mig på telefon:

- Det hörs att du inte har några problem.

Bara för att jag var på bra humör!!! Vilken idiot! Hur skulle man HÖRA på telefon om en person är benskadad?…

Henrika85
2012-08-05 00:38
#13

#12 Jag undrar hur du hade behövt låta för att han skulle fatta att du har problem? Obestämd En del människor borde verkligen inte jobba med det dom gör.

Själv så har jag både en bokstavsdiagnos samt lider av kronisk migrän sedan många år tillbaka. Inget av dessa syns utanpå, men icke desto mindre så påverkas min vardag. Kan dock tillägga att jag med hjälp av mediciner klarar av min vardag utan problem. Är inte sjukskriven, utan driver mitt eget företag.

Tydligen ska ska det komma nya riktlinjer som skärper kraven för sjukpenning inom kort. Ett av kraven är att sjukdomen/diagnosen ska vara "kliniskt mätbar". Det bådar illa för alla dem som har nedsatt eller ingen arbetsförmåga p.g.a. t ex. ångestsjukdomar och smärta. Rynkar på näsan

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Annons:
Uncle Thomas
2012-08-05 01:36
#14

#13 Ja, extra illa när inkompetenta personer får makt. Helknäppt om det blir så, för det finns mycket som inte är så mätbart.

(F ö har jag jobbat heltid för det mesta även sedan jag skadades, fastän jag bara kan jobba från bostaden. Jag jobbade oftast från bostaden även innan jag blev skadad, även långt innan Internet, då slipper man slösa tid på att resa till arbetet  Glad Arbetsförmedlingen hävdar att jag inte är arbetsför, fastän jag redan hade jobbat heltid med skadan, och fastän jag bevisat att jag är arbetsför genom att ha två heltidsjobb efter det, så fortsätter de att hävda att jag inte är arbetsför!!! SkrattandeSkrattande

Geru
2012-08-05 17:47
#15

#12 Det är exakt så placebo effekten funkar, mer eller mindre. Du tror/hoppas på en förändring och så sker den pga din tilltro till det.

"Vanliga" […] Vilken del av det är vanligt? Att ha tvångstbeteende är en sak, kontrollbehov en annna.

Tröstätande gör man inte pga tvångsbeteende, utan att man mår bättre av det, i varje fall för tillfället. Ett beteende som sträcker sig långt ut över det "mentala" och är någonting som triggar hormoner. Det blir alltså ett beroende utan kontroll, men knappast ett tvångstbeteende?

Bara för att du är allvarligt skadad betyder inte det att alla känner så som du gör, eller upplever saker så som du gör det. Alla är olika.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Uncle Thomas
2012-08-05 20:12
#16

#15  Njae. I alla fall vad man brukar mena med det, så behöver de ju INTE anstränga sig, utan tar t ex bara piller,

MEN i gällande det här så måste man göra en omfattande TRÄNING, för att få det att fungera.

"Städdille" och tröstätande är mycket vanligt.

Båtflyktingen har FORTFARANDE tandborstningsbeteendet flera år efter att han fick komma till Sverige, han "måste" gå upp mycket tidigt på morgonen, för att borsta tänderna 2 TIMMAR varje morgon, det är väl tvångsbeteende (?)…

Vadå? ALLA, som håller på med tvångsbettende, har väl fått för sig att de mår bättre av det, för annars skulle det väl knappast fortsätta…

"Bara för att du är allvarligt skadad betyder inte det att alla känner så som du gör,  eller upplever saker så som du gör det. "

SÅKLART inte alla gör, eftersom många inte tränat sig att må så bra som möjligt…  Glad Det finns ju en hel del, som deppar ihop för småproblem, för att de tänker fel, och många med större problem, som mår onödigt mycket dåligt. Därför talar jag om att mycket går att TRÄNA inklusive psykiska styrkan. Det är inte konstigare än att man tränar muskelstyrka eller kondition…

Geru
2012-08-05 20:42
#17

#16 Jag vet vilka undersökningar jag läst, och att äta ge dig belöningshormoner. Så om du äter mycket så blir du mer belönad, och det märks mycket mer tydligt när man är depprimerad. Där av att många tröstäter.

Personligen så påverkas inte min aptit nästan alls av deppression. Den är likadan som den alltid är.

Suck… "SÅKLART inte alla gör, eftersom många inte tränat sig att må så bra som möjligt…" < Visar ju lite okunskap om människor generellt.

Det är väldigt sällan som det är små saker som gör att någon blir depp, det är normalt sätt flertalet anledningar bakom det.

Och innan man ens säger att man är depp ska man ju kolla så att man inte bara är omgiven av puckon, den möjligheten finns ju den med. Och då hjälper inga piller, kan jag säga dig.

Det handlar ändå inte lika mycket om att träna som att komma till insikt med saker, träning gör bara att du kan ta mer skit utifrån, men problemen kommer inte alltid där i från. Vad är meningen med att träna om man har den mentala versionen på leukemi, om du förstår vad jag menar då. Det är som att säga att man kan träna bort alla sjukdomar.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Uncle Thomas
2012-08-05 21:49
#18

#17  "Suck… "SÅKLART inte alla gör, eftersom många inte tränat sig att må så bra som möjligt…" < Visar ju lite okunskap om människor generellt."

Påstår DU ja.

(Jag har t o m skrivit en handbok om metoder för mental återhämtning efter att man råkat ut för något, åt ett företag, som jobbar med mental rehab, Företaget ville t o m att jag skulle vara "spökskrivare" åt en av de andra, men det ville jag inte då.)

"Det är väldigt sällan som det är små saker som gör att någon blir depp, det är normalt sätt flertalet anledningar bakom det."

Javisst, MEN fortfarande är det så att många mår onödigt dåligt, medan andra - som har STÖRRE grundproblem - INTE mår särskilt dåligt mentalt. Jag har redan skrivit exempel på flera personer.

"Och innan man ens säger att man är depp ska man ju kolla så att man inte bara är omgiven av puckon, den möjligheten finns ju den med. Och då hjälper inga piller, kan jag säga dig."

Varför säger du det till MIG för? Jag har ju redan skrivit om NÅGRA exempel på myndighetspuckon, som jag har råkat ut för, OCH jag har skrivit att använda TRÄNING ISTÄLLET. (Gällande depresioner - MÖJLIGEN kan piller vara bra KORTSIKTIGT AKUT efter att något mycket allvarligt nyss hänt.)

"Det handlar ändå inte lika mycket om att träna som att komma till insikt med saker, träning gör bara att du kan ta mer skit utifrån, men problemen kommer inte alltid där i från. Vad är meningen med att träna om man har den mentala versionen på leukemi, om du förstår vad jag menar då. Det är som att säga att man kan träna bort alla sjukdomar."

Det där stycket visar TYDLIGT att du inte begripit det grundäggande. Javisst kan det behövas insikt OCKSÅ gällande vissa slags problem. MEN vadå "bara" i "träning gör bara att du kan ta mer skit utifrån"?! Det är ju en viktig del av den GRUNDLÄGGANDE SKILLNADEN mellan HUR man kan TRÄNA sig till åt må bättre =kunna tåla motgångar bättre,

OBEROENDE av vilken mental eller kroppslig sjukdom man har, så kan man ju TRÄNA sig i att MÅ BÄTTRE MENTALT. Såklart är det svårt Glad att träna bort kroppsliga skador med mental träning, MEN tråden handlar ju i grunden om MENTAL sjukdom/må dåligt, och mycket av det går att träna bort med MENTAL träning… (Jag har redan tidigare skrivit flera exempel där sådant LYCKATS.)

Geru
2012-08-05 21:59
#19

#18 Jag är inte så intresserad i om du har skrivit en bok om det, vem som helst som är dedikerad till något kan göra det. Det gör inte boken bra, eller att din åsikt helt enkelt är bättre än någon annans. Där i mot att du anser det, och att du skulle ha rätt därför, är en härskarteknik, vilket påvisar att du har en del andra egenskaper.

Vissa kan inte träna sig ut ur en deppression. Att du inte förstår det syns ju tydligt.

Du verkar inte förstå hur människor fungerar, utom dig själv, eller varför dom gör som dom gör. Det är ett otroligt komplext ämne som du försöker förenkla genom att endast dra paraleller till dig själv.

Nej, det är ju inte det som det är? Det är inte alltid motgångar som skapar deppressioner, långt i från, och eftersom du skriver som du gör förstår du inte vad jag menar med leukemi referensen.

Klart man kan träna sitt sinne, men det gör inte att problemen försvinner? Jag menar, ett brutet ben är fortfarande jävligt brutet, även om jag försöker träna på det.

Du har inte en aning om vad människor har gått igenom. Sluta generalisera alla. Du är inte alla, och så jävulskt glad jag är för det.

Du påminner om hur jag var när jag kom till iFokus för 5 år sedan.

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
[Devya]
2012-08-06 14:09
#22

#20 Nu orkade jag inte läsa igenom hela ditt inlägg eftersom det fanns alltför många versaler och nu kommer jag att gå utanför ämnet. Jag är 25 år gammal och har redan skrivit flera handböcker åt olika uppdragsgivare som jag har haft men det betyder inte att jag vet allt bara för det.

Jag har skrivit om eftermiddagsverksamheter och hur man bör utveckla den genom att fokusera på barnets förmåga att uttrycka sig själv genom drama och musik, samt skrivit och utfört ett utvecklingsarbete för en organisation och för tillfället skriver jag en handbok åt Röda Korset.

Så om du skrev allt det där bara i ett försök att imponera så tror jag inte det var så imponerande som du försökte att få det att låta. Vem som helst i dagens läge kan skriva en handbok. Dessutom skulle jag trott att en erfaren person som du skulle kunna skriva utan att använda sig av capslock hela tiden.

Tillbaka till topic. Det finns massor med olika tips och råd för hur man ska göra för att må bättre och komma ur en depression. Vissa förespråkar ett sätt och andra ett annat sätt. Och det är bra eftersom vi alla är individer med olika behov.

Denna kommentar har tagits bort.
Honestyisdead
2012-08-06 14:56
#24

Nu har jag rensat lite i tråden, och jag hoppas att diskussionen är över nu angående det som jag tagit bort.

Uncle Thomas
2012-08-06 15:04
#25

#22  "Så om du skrev allt det där bara i ett försök att imponera så tror jag inte det var så imponerande som du försökte att få det att låta."

"Vem som helst i dagens läge kan skriva en handbok."

Javisst, MEN många får dem inte antagna…  Glad

"Dessutom skulle jag trott att en erfaren person som du skulle kunna skriva utan att använda sig av capslock hela tiden."

Erfarenheten GÖR Glad att jag använder det ofta för att markera viktiga ord, ungefär som man profesionellt gör med kursivt/fetstilt, men vid "gratiskonsultationer", men även i profesionella internmeddelanden,  använder jag ofta istället capslock, eftersom det går mycket FORTARE än att göra markeringarna med fetstilt/kursivt. Dessutom finns/fanns inga andra markeringsalternativ på vissa forum…

Är du mellanchef, eftersom du anmärker på sådant?  Glad

(Högre chefer skriver i genomsnitt FLEST skrivfel, eftersom man tycker BUDSKAPET (och tidsåtgången) är det viktiga då.)

"Tillbaka till topic. Det finns massor med olika tips och råd för hur man ska göra för att må bättre och komma ur en depression. Vissa förespråkar ett sätt och andra ett annat sätt. Och det är bra eftersom vi alla är individer med olika behov."

Ja, men det är DÅLIGT då någon som Geru hävdar att ofta bra fungerande metoder inte brukar fungera!!!… Detta bl a eftersom "musikpumpningen" är något som även mycket deprimerade personer kan KOMMA IGÅNG med.

[Devya]
2012-08-06 15:36
#26

#25 Mina handböcker har tagits i bruk men jag har aldrig fått betalt för arbetet eftersom det är oftast för frivilliga organisationer som jag har arbetat för under min studietid. Ingen vill dessutom betala för något en studerande gör oberoende hur bra arbetet är.

Du får tycka att det var en korkad kommentar men efter min erfarenhet så är det oftast människor som har svårt att uttrycka sig själv som måste använda capslock (du behöver inte vara en av dem). Jag tycker att man gott och väl kan uttrycka sig väl utan att behöva använda sig av capslock. Då jag skriver handböcker och andra arbeten har jag fått lära mig att man ska undvika att använda sig av att skriva meningar/ord i capslock eftersom det ses som oprofessionellt. Det är i alla fall något jag har lärt mig efter att ha studerat och arbetat en längre tid med diverse organisationer.

Visserligen går det snabbare att använda sig av capslock istället för att använda sig av kursiv eller fet stil men jag tycker inte att någon behöver ha bråttom med att skriva ett inlägg på ett forum. Inte behöver man heller skriva korrekt och fint alla gånger men om man försöker vara seriös och få respekt för det man vet och kan så lönar det sig att skriva ordentligt. Det jag har märkt är att om man använder sig mycket av att skriva meningar och ord med capslock så blir man sällan tagen på allvar. Jag hade även problem med att läsa din text eftersom det "hoppar fram" ord här och där, det kan helt enkelt göra en intressant text till att man ändå inte orkar läsa den. Därför undviker jag även själv sådant så långt det går.

Jag är inte mellanchef utan endast en studerande som är noga med att se till att bli tagen på allvar då jag söker efter projekt samt skriver handböcker åt mina uppdragsgivare. Jag antar att en studerande måste arbeta mycket mer för att bli tagen på allvar istället för en vuxen person som oftast anses ha mer erfarenhet än en yngre person.

Jag tror att det är först dåligt om man hamnar i dispyter om en sådan här sak. Om man är erfaren och vet en hel del om ämnet borde man även kunna föra diskussioner på en konfliktfri nivå.

Det är viktigt att komma ihåg att det finns en mängd olika teorier där ute. Alla tror att deras teori är rätt och förespråkar just den tills motsatsen bevisas och även om motsatsen kan bevisas så vill vissa fortsätta att tro på det de tror på.  Det känns som om man plötsligt hamnar tillbaka till konflikter om religioner om vad som är sant och inte sant. Det handlar mycket om vad man själv tror på och det kan vara väldigt individuellt och personligt.

Du tror det du tror på och Geru tror en annan sak. Så får det då vara och alla behöver givetvis inte tycka likadant. Tyvärr finns det väldigt få människor som kan acceptera att man tänker annorlunda om något visst ämne.

Geru
2012-08-06 15:37
#27

#26 Tack för ett otroligt bra inlägg :)

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Annons:
Honestyisdead
2012-08-06 16:07
#28

#26 Bra formulerat inlägg :)

Uncle Thomas
2012-08-06 17:58
#29

#26  "Ingen vill dessutom betala för något en studerande gör oberoende hur bra arbetet är."

Vet inte hur svårt det är nu, jag går inte i skola nu  Glad Iofs var det länge sedan, men jag fick betalt både av en av de halvstora tidningarna och för en intervju på TV då jag gick på gymnasiet.

"Då jag skriver handböcker och andra arbeten har jag fått lära mig att man ska undvika att använda sig av att skriva meningar/ord i capslock eftersom det ses som oprofessionellt."

Det skrev ju jag OCKSÅ i det du svarade på…

Att skriva profesionellt böcker/tidningar är ju något helt annat än att skriva internmeddelanden och på forum man skriver gratis på.

F ö skriver jag mycket olika beroende på vilket sorts media och ämne.  T ex passar det inte så bra med samma stil för både ekonomiska analyser och skämt  Glad

"Jag hade även problem med att läsa din text eftersom det "hoppar fram" ord här och där,"

Det är ju det som är MENINGEN.

Vissa ord är mycket viktiga och en del - ANDRA än du - har upprepade gånger försökt få det jag skrivit till något HELT ANNAT än det jag skrev genom att t ex hoppa över något viktigt ord, som gör betydelsen till något helt annan. (T ex en hävdade att ordest "oftast" inte hade någon betydelse, och hävdade att jag hade fel för att hon visste en som det inte stände på!  Glad Så inte ett dugg konstigt att jag lyfter fram viktiga ord när de FORTSÄTTER så…

"Jag antar att en studerande måste arbeta mycket mer för att bli tagen på allvar istället för en vuxen person som oftast anses ha mer erfarenhet än en yngre person."

Det har du nog rätt i, men det gäller inte mig, jag struntar i åldrar och går efter vad personer GÖR.

(T ex så valde jag en av studenterna före hans universitetslärare till att bli produktionschef på det kontoret, då jag startade upp en mjukvaruproduktion i utlandet åt ett svenskt företag. För studenten fattade mycket bättre. (Han jobbar åt Motorola nu, men stannade flera år med mycket lägre lön än vad de erbjöd, för han gillade min ledarstil (=Frihet under ansvar. Jag struntar i när och hur mycket de är på kontoret, jag går efter vad de får gjort.)

"Om man är erfaren och vet en hel del om ämnet borde man även kunna föra diskussioner på en konfliktfri nivå."

Vad man kan och vad man vill Glad behöver inte vara samma sak. Jag har redan sagt någonstans att jag är arrogant mot personer, som håller på sådär, som de, jag skriver extra mycket capslock till, eftersom de UPPREPAR samma sorts FALSKA svar.

"Alla tror att deras teori är rätt och förespråkar just den tills motsatsen bevisas"

(Njae.) Min bok om träning för att få bättre mental styrka, var en ÖVERSIKT av olika slags metoder, som bevisligen fungerar, med tillräckligt med exempel för att de ska kunna träna en del utan att skaffa något mer. Och jag har både lett och sett MÅNGA fall där det fungerat. De ENDA gånger det inte fungerat är då de personerna inte tränat. En av metoderna ger effekt direkt. D v s VET inte bara tror. Sedan kommer en BEEP och hävdar upprepande att det inte går!!! Vilket kanske gör att någon med sådant träningsbehov inte provar :( Varför ska jag vara trevlig mot sådana sabotörer för?

Honestyisdead
2012-08-06 18:03
#30

Snälla, håll er till ämnet.

Upp till toppen
Annons: