Annons:
Etikettsex
Läst 7240 ggr
moonii
2012-08-08 21:00

Är du rakad?

Lite nyfiken över hur andra ser på det här.. Numera är ju normen att man ''ska'' vara rakad.

Är du rakad under trosorna? Förklara gärna varför/varför inte.

Annons:
MatVeronica
2012-08-08 21:07
#1

Endast bikinilinjen.

Jag trivs med att inte ta bort allt bara.. är väl den enkla förklaringen.

fruktgumman
2012-08-08 21:16
#2

Jag brukar raka bikinilinjen. Har alltid gjort så. Har bara tagit bort allt en gång och det var såå jobbigt när det skulle växa ut. Kliade nåt fasligt. Tycker det ser kvinnligare ut med hår kvar också

Geru
2012-08-08 21:21
#3

Var är "Jag är kille" alternativet:/?

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

line84
2012-08-08 21:28
#4

Det är inte ofta jag är helt rakad. Rakar bikinilinjen + lite till och klipper ner det andra med sax.

moonii
2012-08-08 21:29
#5

Oj, ursäkta Geru! Borde tänkt på det ;)

Honestyisdead
2012-08-08 21:38
#6

#3 Även om det står under trosorna så kan du ju svara som om det stod under kalsongerna ;)

Annons:
Geru
2012-08-08 21:40
#7

#6 Det bara känns… um, ja, skumt att säga att jag rakar mig under mina trosor. Vet inte riktigt varför;)

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Inaarah
2012-08-08 21:42
#8

Jag är rakad.

Jag ogillar normer starkt, och däribland normen om att tjejer "ska" vara rakade. En sådan sak tycker jag ska vara upp till var och en, och ska inte påverkas av något yttre. Särskilt bland ungdomar är detta ett hett ämne, och skulle det komma ut att någon är rakad sprider sig ryktet som en löpeld och man blir näst intill stämplad som en äcklig och ohygienisk människa. Dessa är i alla fall mina erfarenheter efter att ha bott på en liten ort. Kanske sprids sådant och blir en större grej när i stort sett alla känner alla (åtminstone på ett ungefär vet vem det är).

För att återgå till mig själv, är jag rakad då det är det jag trivs bäst med. Jag ogillar känslan av att ha hår där nere, och tar därför helst bort det. Om jag inte orkar, eller låter det vara ett tag, håller jag alltid efter bikinilinjen.

[Devya]
2012-08-08 21:45
#9

Skulle vilja ha haft andra alternativ.

För mig varierar det. Ibland kan jag raka mig helt och hållet, andra gånger ansar jag bara litegrann, sen kan jag ändra looken lite där ner och nu som då kan jag låta det vara orakat. Det är skoj då man kan faktiskt välja. Allt beror lite på humöret.

Maria
2012-08-08 21:47
#10

Du kanske rakar bikinilinjen GeruSkrattande

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

drulleman
2012-08-08 21:58
#11

Rakar inget!

Geru
2012-08-08 22:07
#12

#10 Hahahaha! Exakt:D

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

ru4real
2012-08-08 22:13
#13

Bara tjejerna som får svara? :)

Annons:
Honestyisdead
2012-08-08 22:28
#14

#13 Nejdå, TS glömde bara att det finns killar här inne också :)

Gia91an
2012-08-09 14:14
#15

Jag hatar verkligen att raka mig, det gör bara ont och är jobbigt. Oftast klipper jag bara ner skiten och ibland rakar jag bikinilinjen.

Jag har turen att ha hittat en man som är helt ointresserad av vad jag gör där nere. han kunde typ inte bry sig mindre om hår, såååå skönt!

PiganX
2012-08-09 15:27
#16

Ja, jag är rakad. Tycker att det är väldigt oskönt annars, trivs inte alls med hår.

examynia
2012-08-09 15:48
#17

jag brukar  försöka vara rakat..å anledningen är den att blir de för mycet hår så kliar de på venusberget så att jag kliar sönder mig. plus att de känn sskönt nä rman är nyrakad=)

Maria
2012-08-09 15:51
#18

Jag läste någonstans att trenden med att intimraka sig är på väg bort nu efter att ha hållit i sig ett tiotal år.

Man har märkt på ungdomsmottagningar främst att fler och fler väljer att inte raka. Det gäller både killar och tjejer.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

examynia
2012-08-09 15:56
#19

tycker att de är viktigt att man trivs själv.. sen hur man gör för att trivas ska inte spela nån roll=)

Maria
2012-08-09 16:00
#20

Visst handlar det om trivsel men någonstans också om rådande normer och påverkan utifrån.

Jag som är 50 upplevde aldrig denna trend när jag växte upp utan det kom långt senare.

Hade någon tjej eller kille rakat sig nertill så hade man väl fått slag på den tidenSkrattande

Så jag är helt övertygad om att det handlar om påverkan från andra och inte något man själv hittat på.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Annons:
myhairlady
2012-08-09 16:09
#21

#20 Håller med.Mycket gör folk som "alla andra" gör

När jag var tonåring var jag den enda som inte slätrakade mig av de jag umgicks med. Och det gör jag fortfarande inte. Bara bikinilinjen

patronsaint
2012-08-09 16:13
#22

Jag rakar mig ibland men rakprickar verkar älska mig så det är mest pest och pina att vara nyrakad. Säger som #15 har en himla tur att jag har en karl som inte kunde bry sig mindre om mitt hår.

Så jag rakar ibland när det blir "för" långt. Trivs inte alls när det blir över 1 cm.

I want to be like the patronsaint of reality.

examynia
2012-08-09 16:15
#23

min karl bryr sig inte heller å som sagt de är skönt.. så rakar jag mig så är de för min skull å inte för hans å de känns skönt=)

Fridaaaa
2012-08-09 16:24
#24

En karl som bryr sig mycket om ifall man har hår mellan benen eller inte, hade jag då inte haft sex med.
Han ska älska mig för den jag är, inte om jag rakar mig eller inte ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Pelle Långlös
2012-08-09 16:26
#25

Jag rakar bikinlinjen ibland. När det börjar lurvas utanför linjerna så är det dags att raka sig.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

ru4real
2012-08-09 17:19
#26

Som kille uppskattar jag verkligen att min flickvän är rakad, det blir mycket mysigare och mer intimt. Och självklart rakar jag mig själv också, för hennes skull. Klart jag tycker om henne för den hon är, men det är en extra krydda och jag skulle nog be en orakad att raka sig, men inte tjata om det.

Rådande norm eller inte, mer en mysig sak tycker jag. Och bekvämt, man slipper det här jobbiga m hår i munnen ;)

Honestyisdead
2012-08-09 17:22
#27

Ni som inte rakar. Får ni oralsex? Inser att det är en väldigt privat fråga, så ni behöver inte svara :)

Annons:
Maria
2012-08-09 17:25
#28

Man kan väl säga som så att oralsex har nog funnits i alla tider medan rakning har varit si och så med.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

fruktgumman
2012-08-09 17:27
#29

#27 Ja

Honestyisdead
2012-08-09 17:28
#30

JAg tänker mest på att jag själv aldrig skulle klara av att få könshår i munnen :)

[Devya]
2012-08-09 17:39
#31

#27 Jag får inte oralsex fast jag rakar mig vilket jag är också tacksam över. :)

myhairlady
2012-08-09 17:39
#32

Ja, absolut får jag oralsex fast jag har hår där nere. Men mitt ex uppskattade det inte alls. Det skulle vara "slätrakat och fräscht" Som om man inte kan vara fräsch med könshår. Fräsch associerar jag med hygien. Och att vara ren är ju en självklarhet. Men raka mig för  en killes skull det gör jag inte. Min sambo gillar naturligt och han rakar sig inte heller

Fridaaaa
2012-08-09 17:43
#33

Man kan ju trimma?:)
Jag trimmar enbart nuförtiden. Raka är inte så bra i längden, och mig passar inte det (olika anledningar). Och vill inte se ut som ett barn mellan benen (tycker jag att man gör om man rakar ner helt).

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ru4real
2012-08-09 17:43
#34

#32 Ingen kritik menad, men varför vill du inte raka dig för en (din?) killes skull?

Jag frågar mest av nyfikenhet, har full respekt för att du gör som du vill osv, men jag undrar bara, vill man inte göra saker för sin partner (då pratar jag inte saker man är helt emot eller under ngn form av tvång). Jag skulle ju göra saker för min partner, om hon bad om ngt. Kanske inte pierca mig eller tatuera mig, men saker som jag kan låta återgå eller byta tillbaka till (t ex klädstil osv). Så länge man inte gör våld på sin person tänker jag.

Annons:
[Devya]
2012-08-09 17:44
#35

#32 Tjaa, för mig handlar det  inte om huruvida det är fräscht eller ej att ha hår (som du sa så ser man väl till att hålla det rent där nere oberoende). Det är bara inte roligt då något hår fastnar långt bak i munnen. Därför har jag gubben min att ansa sig nu som då. Är verkligen jobbigt att ha ett hårstrå i munnen som man kämpar med att få bort sen efteråt. :)

Geru
2012-08-09 17:50
#36

Själv äter jag inte gärna f***a om det inte i varje fall är någelunda trimmat. Det blir för mycket hår då:/

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

myhairlady
2012-08-09 17:59
#37

#34 Jag gjorde det inte för hans skull för jag vill vara och se ut som jag själv trivs med. Jag provade en gång, men han ville att jag skulle hålla efter det så men jag trivdes inte så jag har aldrig gjort om det.

MatVeronica
2012-08-09 18:37
#38

Ja jag får också oralsex fast jag aldrig tagit bort allt hår. Ingen kille har heller kommenterat något om att jag har hår. Sen har jag väl iofs inte varit med så jättemånga heller

[vaniljen]
2012-08-09 18:44
#39

Jag är slätrakad, innan jag träffade min kille tog jag bara bikinilinjen. Men jag trivs med helrakat.

Emelie-E
2012-08-09 18:50
#40

Jag trivs med både och likaså min man. Ibland hjälper han mig till och med att raka och ibland ber han mig att låta det vara ett tag, vilket jag då gör för det stör inte mig så jättemycket bara det inte blir för långt. Och självklart får jag oralsex oavsett om jag är rakad eller inte.

JonnaH
2012-08-09 18:51
#41

Jag rakar bikinilinjen bara

Annons:
regskylt
2012-08-09 18:55
#42

Jag är helrakad, varit sedan jag var 16 (nu 24). Har aldrig gillat könshår på mig själv eller andra. Tyckte inte om det innan ajg ens visste att det var "mode". Har svårt att tenda på någon som inte ens har ansat ner håret till någon halv cm.

Jag rakar mig ca 1 till 2 ggr i veckan, så jag är inte slätrakad jämt, men börjar det klia av längden så är jag snabbt framme med hyveln.

Jetaime
2012-08-09 20:58
#43

Jag rakar mig för det mesta, men inte överdrivet ofta :)

Gia91an
2012-08-09 22:39
#44

27# Ja absolut.

Jag ansar ju lite för jag själv inte vill det ska va långt, och det är lan så mannen vill ha det. han vill inte det ska vara för långt för då kittlas det i näsan.

jag var ovan vid det på honom innan, men han gjorde det klart för mig i början av förhållandet att han absolut inte rakade, och då vande jag mig liksom. Sålänge jag slipper raka med! :)

homosexuell
2012-08-09 22:59
#45

Vi rakar bikinilinjen både jag och flickvännen. Vi ger varandra oralsex. Inget äckligt eller fel med hår

JoJo!
2012-08-09 23:02
#46

Rakar mig Tycker hår kliar, så det är mycket skönare att vara utan

Algotgardens
2012-08-09 23:55
#47

Rakar/vaxar oftast allt, jag trivs bäst så. Har haft killar som gillar hår men har aldrig velat låta det växa ut bara för deras skull, aldrig.

Zofia89
2012-08-10 07:49
#48

Jag rakar bort allt… känner mig äcklig och smutsig när jag har hår där nere =P

Annons:
Uncle Thomas
2012-08-10 09:07
#49

Bara i ansiktet, inte på huvudet, som många gubbar som blivit flintis Skrattande

aennill
2012-08-10 16:53
#50

jag rakar under armarna, och bikinilinjen och benen. Resten får vara kvar :)

kkkristina
2012-08-10 17:26
#51

Det är väl en missuppfattning att hår kliar?

Det kliar ju inte om det får vara där ifrån början. Det är ju när man rakat bort det och det börjar växa ut igen som det kliar. Så när man väl börjat raka gäller det nog att hålla efter det för att inte få obehag.

Jag rakar endast bikinilinjen för att jag trivs med hår. Det fyller en funktion. Skyddar mot urinvägsinfektioner bland annat

Angående oralsex så hälsar mannen: Lite hår i maten har ingen dött av

PiganX
2012-08-10 17:57
#52

#51 Hår kliar. Innan jag började raka mig höll jag på att bli vansinnig eftersom det kliade så mycket.

Och personligen tycker jag att det skulle vara vidrigt att gå ner på någon som inte rakade sig, och skulle aldrig utsätta en kille för att slicka mig när jag är orakad. Men, det är min åsikt.

kkkristina
2012-08-10 18:02
#53

#52 Mitt hår har då aldrig kliat. Förutom den enda gång jag provade att raka bort lite. Ett par dagar efter var det hemskt. Och jag "utsätter" inte mannen för något "vidrigt". För han tänder på mig, med hår. Och jag tänder på honom. Med hår

[Devya]
2012-08-10 18:03
#54

Hmm, har aldrig haft några problem med att det kliar då jag har varit orakad.. Konstigt…. Dock så börjar det klia en stund efter att jag har rakat mig, men det går över snabbt.

Om jag skulle få oralsex av min kille så  skulle jag dock vara noga med att vara helrakad men eftersom jag avskyr oralsex så behöver jag inte göra så. Så då jag rakar mig gör jag det för att jag själv vill och jag brukar göra det nu som då för skojs skull.

PiganX
2012-08-10 18:21
#55

#53 Det har mitt.

Och jag skrev ju att det var min åsikt, jag tycker det är vidrigt med könshår. Men det är ju bra att han tänder på det iallafall, eftersom det är så du trivs. Glad

Annons:
Birgith
2012-08-10 18:33
#56

Jag tillhör den äldre orakade gererationen jag. Maken likaså

JoJo!
2012-08-10 18:34
#57

# 51 På mig kliar det om jag låter håret växa ut, men det betyder ju inte att det gör det för alla Kanske beror på hur mycket hår man har … Värst kliar det då det är varmt och jag har binda För mig är det bättre att ha rakat Använder förresten Apotekets produkter, som man applicerar efter intimrakning Funkar jättebra

eva44
2012-08-10 18:39
#58

Rakar bikinilinjen åtminstone sommartid. På vintern är jag mindre noga

sannaanna
2012-08-10 20:10
#59

brukar raka bikinilinjen

känns naket utan hår - som ett barn eller tonåring… inte vuxen kvinna. inte min grej.

Liss
2012-08-10 20:42
#60

Påverkad har man säkert blivit, någonstans i livet. Men jag känner inte att jag går efter någon norm ändå.

Jag har alltid rakat mig helt, för att jag tycker hår är äckligt överlag. Det på huvudet är mycket viktigt att det finns där. Men på andra ställen på kroppen, har jag väldigt svårt för hår. Min partner rakar sig helt också, tack o lov.
Nu mera rakar jag allt, förutom en liten speciell rakning på venusberget. Because its fun.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Susanna_w
2012-08-10 23:09
#61

Jag är rakad av den enkla anledning av att jag känner mig fräschare då. Har svårt för mycket kroppshår.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Sweelin
2012-08-11 01:17
#62

Jag är rakad och tycker det är mest bekvämt så man har mens osv för det är lättare enligt mig att göra rent Flört

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Annons:
tjiivans
2012-08-11 08:25
#63

Jag rakar bikinilinjen och klipper ner resten kort.
Jag har hår som växer väldigt fort och blir långt och tjockt på alla ställen man har hår och under trosorna kan det göra lite ont i "håret" när det ligger tryckt under trosorna, därför klipper jag det kort. Gör ont när det fastnar i klistret på bindor också när det är för långt på kanterna!Glad

Och jag får oralsex även om jag är orakad. Säger som talare innan, vettefan om jag hade vart helt okej med att en kille bad mig förändra mig. Han skall ta mig som jag är om han älskar mig.

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

pyromanen
2012-08-11 09:35
#64

#27 Hår är naturligt och oralsex är naturligt. Om inte det gick att kombinera hade det varit märkligt ogenomtänkt från naturens sida. Kan inte tänka mig det är nåt problem annat än för personer som av någon anledning fått fobi eller blivit extra känsliga för hår eller kanske varit rakade så länge att det inte längre känns naturligt med hår.

PogoPedagog
2012-08-13 21:21
#65

Jag kan inte förstå hur fanken man gör när man rakar sig! Jag skulle prova en gång bara för att se hur det var men det var ju totalt omöjligt! Mjuka sladdriga kroppsdelar som man ska lyckas raka bort ganska grovt hår från och inte såg man vad man gjorde. Det slutade med en väldigt dålig rakning och det var obekvämt och fult, aldrig mer. Dessutom blev vi båda totalt sönderskavda så fort det blev minsta stubb. Sen fick man ju asont i nacken och resten av kroppem av att försöka se vad man gjorde + att det tog en jävla tid. Jag har verkligen viktigare och roligare saker att ägna min tid åt än sådant.

Hur gör ni som tydligen kan det här? Och måste ni inte raka varannan dag för att det inte ska skava när man ligger? Och hur har ni tid med detta inte minst?

[Devya]
2012-08-13 22:27
#66

#65 Brukar ta en minut att göra det då jag är i duschen. Jag brukar känna mig för och sen är det enkelt att titta efter för att se om det blev jämnt. Jag har åtminstone aldrig haft några problem med att raka bort håret där nere. Så jag förstår inte riktigt hur du lyckades ha så pass stora problem, förlåt om jag ler lite. :) Fast sen kan det väl bero lite på hur man är skapt där nere förstås.

Efter första gången jag rakade mig och då håret började växa ut så började det klias litegrann. Nu har jag inga sådana problem längre så jag antar att det är en vanesak. Minns att jag hade samma problem då jag skulle börja raka mig under armarna, det var dock värre än att raka sig mellan benen konstigt nog.

Sen blir det taggigt och mindre kul efter två dagar men endast på venusberget. Det brukar aldrig bli taggigt på blygdläpparna för mig. Det finns ju flera alternativ att välja mellan sen då det blir taggigt - raka eller låt det växa ut och senare kanske man rakar igen. Sen kan man ju eventuellt vaxa sig också.

hippieflickan
2012-08-13 22:41
#67

Jag använder hårborttagningscreme, det är lättanvänt och håret som växer tillbaka blir inte lika grovt så det kliar/skaver inte lika mycket :)

Honestyisdead
2012-08-13 22:43
#68

#67 Lika grovt är det, men eftersom det inte är avrakat=vasst, så känns det inte lika grovt.

Inaarah
2012-08-14 00:42
#69

#67: Var köper du den cremen? Förlåt för OT, blev dock nyfiken på att prova något nytt.

Annons:
PetitePuma
2012-08-14 00:51
#70

trimmar busken, häcken. För mycket hår är lite äckligt tycker jag..

[gräshoppa]
2012-08-14 18:38
#71

Jag varierar mig, men sällan jag rakar bort allt hår. Brukar för det mesta raka bikinilinjen och över blygdläpparna, sedan spar jag det ovanför.

Det är en speciell känsla när det är nyrakat och lent tycker jag. Fast det är ett jäkla jobb innan det är klart *pust*

Vill inte ha för mycket hår där nere, så brukar om inte annat klippa ner det då jag känner att det börjar bli för långt.

hippieflickan
2012-08-14 22:09
#72

#68, jag inbillar mig att det blir samma som med vaxning, att det bränner bort en del av hårroten. Jag upplever det mindre grovt sedan jag började med det, även om jag rakat emellanåt.

#69 Den finns överallt :) Lindex, H&M, vissa Ica till och med. Jag använder veets

decrepit
2012-08-14 22:13
#73

Rakar mig men det är inte livsviktigt att en partner ska vara slätrakad, dock uppskattar jag det eller åt minstone att det är trimmat och inte långt. Har inte något problem att ge oralsex till en som är hårig men är det rakat kan man slicka så mycket mer utan att koncentrera sig på att hålla bort håret.

pinku
2012-08-15 05:22
#74

Skulle aldrig orka raka mig, orkar inte ens raka benen. Min kille gjorde det när vi träffades, men jag fick honom att sluta. Vill jag ha ett barn eller

Honestyisdead
2012-08-15 14:41
#75

#72 Det är en myt att håret blir grövre av rakning. Det är bara som det upplevs.

[WickedAlly]
2012-08-15 15:09
#76

#75 Det är det ju inte. Jag hade tunna, fina hårstrån på benen innan jag började raka mig och nu är de grova och dessutom mörkare.

Annons:
hippieflickan
2012-08-15 15:32
#77

#75, Absolut inte. Det är därför många väljer epilering då håren blir mindre och mindre stärva av det då man konstant rycker bort en del av roten. Jag har i mitt liv rakat benen ovanför knäna max 2-3 gånger, och under knäna rakar jag vaje gång jag duschar, och det är myyyycket mörkare och grövre nedanför knäna. Testade även att låta det växa långt nedanför knäna och det var lika tjockt och svart när det var 5 mm och 1 mm.

[Devya]
2012-08-15 16:27
#78

#72 Så här har jag fått det förklarat för mig: Då man vaxar: Då är hårstråna tunna i början för att sedan växa till sig. När man rakar: De blir "tjocka" direkt när det växer ut eftersom dom är kapade rakta av. Men dom är ej tjockare än vad dom var från början. Rakat hår som växer ut ser tjockare ut eftersom topparna är kapade.

Alltså handlar det hela om en synvilla.

Honestyisdead
2012-08-15 18:26
#79

#76-77 Jo, det är en myt att hårstråna skulle ha annan tjocklek beroende på vilken metod man använder. Det KÄNNS och ser kanske tjockare ut vid rakning men är det inte. Det är precis samma hår. Det är generna som avgör tjockleken på vårt hår, inte rakning eller epilering ;)

Trodde faktiskt det var allmänt känt att det är en gammal myt.

[WickedAlly]
2012-08-15 23:08
#80

#79 Vad baserar du dina påståenden på då?

Honestyisdead
2012-08-16 00:13
#82

#80 På olika sidor på nätet. Tex länken i #81.
En googling får fram många sidor som talar om att håret inte blir grövre av rakning, men att det kan upplevas som det.

Har även pratat om det med en väninna som jobbar som vaxare. It´s a myth!

För mig är det enkel logik att hår inte blir annorlunda för att man rycker, rakar eller skrapar bort det. Det är samma hår i alla fallen. :)

http://www.galnanyheter.com/myter/rakat-har-vaxer-tillbaka-tjockare-snabbare-och-morkare/

http://hotellfaq.info/16/2011/12/gor-haret-vUxa-ut-tjockare-nUr-du-rakar-dig-.html

http://www.gillettevenus.se/sv_SE/tips_and_faqs/perfect_shave/index.jsp

[WickedAlly]
2012-08-16 02:22
#83

Fast jag upplever mina hår på benen precis lika grova och mörka om jag epilerar, vilket jag enligt länkarna alltså inte bör..? ^^

Annons:
Fridaaaa
2012-08-16 07:41
#84

#83 Att uppleva en sak är inte alltid samma som att det verkligen är så ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

MjauMu
2012-08-16 10:10
#85

Jag har rakat bort allt nån gång men tycker det var ett elände + att det började tok-klia sen så jag tar bara bikinilinjen numera. Pojkvännen säger att det kvittar för honom, och han tycker inte oralt är  äckligt för det och han rakar sig inte heller så känns bra att slippa det besväret

ChristineL
2012-08-16 10:20
#86

Jag anser inte alls att det är en norm, det är bara en fluga. Själv rakar jag bikinilinjen och ansar resten.

mattiasandersson
2012-08-16 10:42
#87

Jag har inga problem att slicka en hårig kvinna. Min nuvarande sambo hade inget hår på det stället då vi träffades. Inte förrän jag en dag undrade om det inte var joxigt att ta bort det med några dagars mellanrum. Jo sa hon det var det värsta hon visste men hon gjorde det för min skull. Jag blev helt paff. Älskar jag en person så ändras ju inte det om det skulle visa sig att hon har könshur.

Jag sa att om hon inte gör det för sin egen skull så ska hon låta bli. Nu nöjer hon sig med bikinilinjen och att klippa det övriga lite.

Honestyisdead
2012-08-16 10:51
#88

#83 Det beror ju på att dom är det ;)
Alla upplever inte att dom är annorlunda vid rakning, men som du kan se i tråden finns det folk som tror att rakat bli grövre.

ru4real
2012-08-16 11:00
#89

Om man funderar ett tag, och tänker på vad som sker vid rakning, så växer ju hårstrået upp ur en hårsäck som du har på kroppen, lite som om hårstrået kommer upp ur ett litet hål.

När du rakar/skär av det hårstrået m ett rakblad, så är det ju ungefär som om du klipper av ett grässtrå på mitten, den undre delen kommer att fortsätta att växa/knuffa upp hårstrået, där den gamla delen kommer upp och blir det nya. Så nej, det det kan inte förändra hårstråets struktur.

Läs mer här: http://www.beinggirl.nu/yourbody/urbanmyths_list.php

Sen kan känslan av håret vara annorlunda.

Hanna
2012-08-16 13:56
#90

Jäklar vilka monsterhår jag måste ha då. Skrattande

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Annons:
pyromanen
2012-08-16 16:01
#91

Hår blir slitet i spetsarna (d.v.s. tunnare längst ute). Det är bara att tänka på håret på huvudet - det är bara lite glest fnas längt ute om man inte klippt spetsarna på ett tag. Klart att hår på andra ställen på kroppen också blir slitet om det inte klipps eller rakas.

Mina benhår (och mer intima hår) som fått växa fritt är mjuka. Rakar jag så känns de nya håren mycket kraftigare och hårdare. Tror inte de längst inne är tjockare än förrut (om man nu skulle ge sig till att mäta deras diameter med nåt fint mätinstrument- de växer ju ur samma hårsäck,) -men eftersom de inte är slitna och mjuka i spetsarna så känns det som stubb.  Jag gillar inte känslan av stubb! - tycker mjuka hår på dessa ställen är mycket trevligare.

pringles
2012-08-16 16:48
#92

Jag rakar mig inte. Karlar ska väl vara lurviga eller?

[vaniljen]
2012-08-16 20:23
#93

#78, #79 o #89

Håller med er, det stämmer att håret inte blir tjockare vid rakning. Det är som vissa andra sagt en synvilla. Jag trodde det var en sån myt som de flesta räknat ut.

Sweelin
2012-08-17 18:29
#94

#92 Har gärna min karl slät.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

mandyosv
2012-09-22 04:14
#95

Jag är rakad, men rakar ju inte varje dag! Typ 1 gång i veckan på vintern, sen har jag inte så tjocka hårstrån åså.

Men det faller mig naturligt att raka bort det, jag rakade bort det första hårstråt som kom och sen fortsatte jag.

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

[KatjaH]
2012-09-30 19:09
#96

Rakar, lika mycket för den "lyxiga" känslan som för någon annan anledning. Det går ju fort att göra, i samband med rakning på andra ställen, och blir så lent efteråt. :)

[Kottschejk]
2012-10-01 06:16
#97

Man kan ju alltid kittla nån med mustaschen..Haha Skrattande

Här rakar vi med kniv & lödder, sen går det ju också bra & trimma ner om man blir för luden. Där som det trivs, där växer de:)

Annons:
[twtw]
2012-10-01 14:08
#98

nej de gör ja inte, de är upp till var o en

blir lite förvånad när folk tycker hår överallt utom på huvudet är äckligt o ofräscht för det är naturligt

littlemetoday
2012-10-01 14:28
#99

Jag rakar bikinilinjen så att inte hår ska sticka ut när man går i bikini, men busken under trosorna gör ju inget om den är kvar för bara pojkvännen som ser den :)

[Kottschejk]
2012-10-01 22:29
#100

Menade ju då först & främst ansiktet såklart.

Fy för släppa vasst i byssan - Snip snapp tjuuut Skrikandes så var familjelyckan slut Skrattande

isafisa
2012-10-02 10:56
#101

Jag är då slätrakad, och det trivs jag med. Men tycker att det är upp till var och en. Jag råkar bara vara så att jag inte trivs med hår där nere, men skulle jag trivts med hår hade jag absolut haft kvar det :)

m4rkus93
2013-02-01 08:59
#102

jag är kille och slätrakad… har vart hårig men provade en gång och har gillat det sedan dess… får inte oralsex men jag ger varesig det är hårigt eller inte… jag gillar mest rakat på tjejen men det är inget måste utan hon gör som hon vill ;)

EternalWinter
2013-02-01 10:47
#103

Jag är helrakad där nere. Simpel anledning till det är att jag hatar att ha hår där nere, tycker inte om hur det ser ut eller hur det känns. Usch!
Min pojkvän bryr sig inte så mycket om jag rakar mig eller inte.
För mig spelar det ingen roll om killen är rakad eller inte men föredrar att han är det om jag ska ge oralsex.

It's hard not to be a menace to society
When half the population is happy on their knees..

MedarbetareAvenged Sevenfold

Gur4m1
2013-02-01 11:18
#104

Hår är obekvämt men det har visat sig vara det mest hälsosamma för min egen del, så fåfängan får ge vika på den punkten i mitt fall. Så jag rakar mig inte. Tycker att folk får göra som de vill men att man kan skippa osmakliga kommentarer om att hår är äckligt eller att rakat är pedofil-underliv etc ;) När man gick i skolan ville man ju inte vara äcklig och det var så att i omklädningsrumme var det många tjejer som högt och ljudligt deklarerade att orakat var ju såååå äckligt/snuskigt/ohygieniskt (men det stämmer ju inte- man UPPLEVer det kanske så men det ÄR inte så). Har aldrig känt någon press från killars håll att behöva raka mig där nere, även där är smaken olika.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Afturelding
2013-02-01 18:06
#105

Mitt hålls kort. Inte nödvändigtvis slätrakat, eftersom att min hud blir irriterad om jag rakar mig för ofta. Men det hålls under 1 cm i alla fall, och det beror bara på att jag inte trivs med för långt hår där. Och det är ju anledning nog eftersom att det är jag som ska leva med det.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[helenal]
2013-02-01 20:11
#106

Jag vill att min partner ska vara helrakad därför är jag det också!

medmänniska
2013-02-01 20:29
#107

Jag rakar bara bikinilinjen. Resten får vara kvar och det stör varken mig eller min partner. Det är trist när man hör kommentarer om att hår är ofräscht, äckligt eller ohygieniskt. Som om man inte är renlig av sig bara för att man har könshår

Fridaaaa
2013-02-01 20:31
#108

#107 Alla får ju tycka olika om den saken :) Om man tycker hår är äckligt osv ^^, Men man ska ju inte säga det till någon såklart :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[waterlilly]
2013-02-01 20:52
#109

Jag rakar mig helt,men skulle säkert behöva låta bli med tanke på att jag har lätt för att få svampinfektioner.Men vantrivs verkligen med könshår och jag hade svampinfektioner innan jag hade rakat mig med.Min sambo gillar verkligen inte könshår,han blir avtänd.Vilket jag tycker är jobbigt eftersom jag vill känna mig mer fri med rakningen.självklart kan jag ju välja att göra som jag vill men det känns ju som lite press ändå.skulle kunna tänka mig ha "landningsbana". När det gäller killar ser jag gärna att dom är rakade men hår är okej bara det ansas när det blir för långt,helrakat är inte nödvändigt.Jag ber min sambo klippa eller raka lite om det kommer i munnen vid oralsex.Men han får göra som han vill.

[Tilde]
2013-02-01 21:21
#110

Ja! Jag tycker det känns ofräscht med hår och det är inte bekvämt alls. Rynkar på näsan

m4rkus93
2013-02-01 22:23
#111

jag tycker helrakat på båda… men tjejen gör självklart vad hon vill och jag älskar henne lika mycket med eller utan :)

Annons:
adoptera
2013-02-01 22:54
#112

Jag rakar aldrig nåt på vintern. Men på sommaren om man kanske går i bikini kan jag ta bort bikinilinjen.

En del killar har sagt att dom blir avtända av att jag har så mycket och mörkt hår därnere. Men då får dom väl bli avtända. Jag trivs som jag är och ändrar inget för nån annan

Tomteslakt
2013-02-02 09:58
#113

Helrakad då jag tycker det är skönare och lättare att hålla rent.
Varken ger eller tar emot oralsex om jag kan slippa det, då det för det första inte smakar gott att slicka någon (om personen inte är preciiiis nytvättad, då smakar det väldigt lite) och att få oralsex ger helt enkelt inget.
Föredrar också då att gå ner på någon utan eller med mycket trimmat hår då jag inte gillar hår i munnen.

En fråga till er alla, vi har fått frågan om ni FÅR oralsex, men hur många GER oralsex på orakade? Och vad tycker ni om det i den situationen. Att vara den givande när personen är orakad?

Gur4m1
2013-02-02 10:19
#114

#113 min kille  är rakad och får oralsex, jag är orakad och vill inte få oralsex, och vägrar honom denna ynnest ;) För min del skulle det inte göra någon skillnad, men rakart minska rju hår i munnen och är väl en fördel. Så länge det är rent och hygieniskt så är det sak samma gällande hårmängden….tycker jag :)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Fridaaaa
2013-02-02 10:26
#115

#133 Jag ger inte oralsex om det är en buske, enbart nedtrimmat eller rakat. Inte så kul med massor av könshår :/

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

drulleman
2013-02-02 10:29
#116

#113 Inga problem. Varken hon eller jag rakar oss utan att för den delen avstå oralt.

MatVeronica
2013-02-02 10:48
#117

#113. Ja eftersom jag själv bara tar bort bikinilinjen kan jag ju knappast komma och tycka att min partner ska raka sig för att få oralsex. Jag ger honom oralsex fast han inte tar bort något hår och han ger mig oralsex fast jag bara rakar bikinilinjen.

Afturelding
2013-02-02 10:49
#118

#113 Min sambo får det bara om håret är någorlunda kort. Gränsen är väll när det "lockar" sig då det gärna ställer topparna rakt upp så att man får det i både näsa och mun. Fast sen beror det ju också på hur man har oralsex med en man, man måste ju inte ha hela i munnen hela tiden menar jag (haha).

Om jag är med en kvinna så ser jag nog helst att det är trimmat i alla fall längs den "inre kanten" av samma anledning. Synen av hår gör mig ingenting, men jag vill helst inte ha det i munnen.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Annons:
[typellisch]
2013-03-07 12:27
#119

Jag rakar bara bikinilinjen och klipper ner håret :). Förut var jag rakad hela tiden men nu är jag singel och ser ingen anledning att hålla det ''fint'' liksom.. men vill heller inte ha någon stor buske så trimning får det bli.

Toxics
2013-03-07 12:47
#120

Jag försöker att hålla rakat. Men så här vintertid så blir de trimmning ibland bara.

~They say that "what does not kill you makes you stronger". i belive that if something is trying to kill you, it makes you angry.~

Gur4m1
2013-03-07 13:01
#121

117 faaast jag kan själv tycka att det är viss skillna dpå att raka ett kvinnounderliv och jämföra det med att en man rakar sig. Förvisso om han rakar pungen men fortf. Jag blev otroligt "sjuk" där nere när jag rakade mig. Slemhinnorna blev försvagade och det blev mer svettigt och sved och hade sig. Huden är enormt känlsig där. Sen är det otroligt jobbigt att komma åt överallt, tycker jag. Verkar 100% gånger mer riskfritt och problemfritt och enklare när pojkvännen rakar sig.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[typellisch]
2013-03-07 13:03
#122

Tillägg; jag känner mig mer kvinnlig med lite hår där nere än inte ha nåt.. jag vill inte ha en buske eller att det syns på sidorna liksom.. men att vara helt rakad är inte min grej längre :), hähä.

Bananbullar
2013-03-07 13:41
#123

Är också helrakad, mest för min egen skull. Tycker det är skönare, trivs mycket bättre och jag slipper att det kliar när det växer ut. Min pojkvän bryr sig inte alls (varför skulle han, han rakar sig sällan 😉) så jag gör det mest för min egen skull.


0utstanding
2013-03-07 13:45
#124

Nej alla andra rakar sig ju så då kan jag låta bli

[rumelle]
2013-03-07 14:45
#125

Rakad förutom en trekant i fronten. Gör det för att jag själv tycker det känns mest bekvämt så. Trimmar endast håret där fram, då jag inte önskar se ut som en åttaåring.  :P

Annons:
vallhund
2013-03-07 15:07
#126

#123 Det behöver inte växa ut o klia om man inte rakar sig.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

[typellisch]
2013-03-07 15:14
#127

Sist jag rakade mig så kliade det som tusan, inte kul att klia sig utomhus på hundpromenaden.. haha. Nej men, jag känner mig som en liten flicka rakad, det är inte så kul. Förut var jag alltid rakad för mitt ex skull men nu är jag fri som en fågel och dessutom känner jag mig mer kvinnlig på nåt sätt :).

Gur4m1
2013-03-08 00:53
#128

Jo, efter förra årets Hoa balloa runt tjejen med hår under armarna som hejjade under melodifestivalen- så tar jag mitt ansvar att berika världen med en fullkkomigt au naturelle kvinnokropp (ok, jag använder faktiskt deo!) och slutat raka mig under armarna, på benen och i skrevet. I skrevet hade jag förvisso redan gjort mitt val men jag skulle ju kunna göra något artistiskt i fronten men låter helt enkelt bli. Folk ska tammefan tåla lite hår,speciellt på folk de förmodligen aldrig behöver vara nakna med. Så ja, jag sprar ut mitt armhår lite för att jävlas, nu till våren ska jag ränna runt på gymmet med tanktop och dela med mig av mitt vackra hårsvall i alla dess former! :D

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[typellisch]
2013-03-08 07:31
#129

#128 Om jag bara hade ''modet'' så skulle jag sluta raka benen.. det är så tråkigt -.-

m4rkus93
2013-03-08 11:36
#130

jag ger även på orakat men kan ibland få hår i munnen det e självklart lättare om hon är rakad men inget måste jag gillar själv att ge oralsex så det gör inget…

CelsiusT
2013-03-08 12:24
#131

Jag rakar mig när JAG känner för det och då rakar jag så mycket som jag själv känner för just då ;P Jag brukar när jag har mens raka just runt "öppningen"/"sprickan" för om jag tex använder binda så känns det så kladdigt om det kommer blod i håret. Även om jag använder tampong/menskopp så känns det bekvämare att hantera utan massa hår i vägen. Så det brukar bli rakat typ en gång i månaden, då brukar "bikinilinjen" åka med av bara farten. Ibland rakar jag mer, ibland rakar jag mindre, ibland rakar jag inte alls. Men det är sällan eller aldrig som jag tar bort allt. Gillar att ha hår där, känner mig så barnslig utan + att jag tycker det är obekvämt utan hår.

Under armarna rakar jag varje gång jag duschar för jag upplever att det luktar lättare med hår där (även om jag vet att många anser att det inte gör skillnad så anser jag att det gör skillnad på mig). Benen rakar jag när jag känner för det och då är det ibland bara upp till knät och ibland alltihop. Jag har ljusa hår så det stör mig inte om jag har lite orakade ben även om jag går i kjol eller är på gymmet, men jag går inte i kjol med buskar på benen, på gymmet har jag ändå långbyxor så det är bara i duschen dom andra tjejerna ser så där bryr jag mig inte alls.

Medarbetare på westernridning.ifokus

m4rkus93
2013-03-08 12:31
#132

#131 det luktar mindre i en rakad armhålla då det är just håret som håller kvar doften… men håren håller även kvar deon vilket kan vara bra för vissa…

Annons:
kärtjej
2013-03-08 12:34
#133

Nej jag rakade mig när jag var tonåring för att jag trodde att det "skulle vara" så och för att "alla andra" gjorde så men sen upptäckte jag att killar gillar mig även med hår så då slutade jag för ärligt, jag tyckte bara det var drygt att hålla efter flera gånger i veckan när man kan ha det kvar lika gärna

Underbarn
2013-03-08 20:30
#134

Ja allt.

Skulle jag spara ut allt skulle jag inte behöva ta bikinilinjen, för jag har inte så mkt.

[Qimsid]
2013-03-08 22:19
#135

Jag rakar inte, jag använder epilator och jag tar bort allt. Tycker epilator känns så mycket säkrare, jag är så j-vla rädd att skära mig! Sen så tar det mycket längre tid för håret o växa ut så jag behöver bara ta kanske varannan vecka eller varje månad.

Gur4m1
2013-03-08 23:30
#136

#135 låter dock otroligt smärtsamt. Epilator är väl såndär osm rycker bort håret? Känns som att man riskerar att få blämmor av innåtväxande hårstrån. Plus den där smärtan dårå. Rakat mig i 30 år, aldrig lyckats skära mig i murran. Man kör ju med rakhyvlar inte rak-kniv alá old days.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Qimsid]
2013-03-08 23:46
#137

#136 Jag tycker det gör ondare på benen, är rätt smärttålig av mig. Har några få inåtväxande hårstrån, men mera på benen igen… är nog rätt individuellt men 100% lent blir det iallafall.

Gur4m1
2013-03-09 00:39
#138

Jo…..jag försökte vaxa mig själv…där nere. Det blev sånna där tårar, grät en hel flod innan ajg gav upp, jag kunde inte rycka bort den, blev tvungen att klippa loss vaxremsan (vaxet fastnade och klippade sen i trosorna som fastnade och det blev mer gråtande). Tårarna kom av sig själva, som om man råkat slå i näsan. Däremot älskar jag att sitta och noppa benhår för hand med pincett, hur skön känsla som helst! ^_^Se så olika man är!

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Qimsid]
2013-03-09 10:26
#139

#138 ahw herregud, lider med dig!!! Det är väl därför jag håller mig borta från vax också, vore inte så kul heller o vaxa de känsliga delarna som är hårlösa, man måste va himla försiiiiktiiiig! :(

Annons:
Fridaaaa
2013-03-09 19:03
#140

#135 Gör fruktansvärt ont xD Tycker jag i alla fall hehe :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

SimsBrooke
2013-03-09 19:39
#141

Jag trimmar bara, jag skulle ALDRIG raka mig för att en kille vill att jag ska göra det. Och jag kan inte raka mig då jag får röda prickar och det kliar. Och det tänker jag inte utsätta mig för. 

Den killen jag skaffar måste acceptera för hur jag är och ser ut inte försöka ändra på mig..

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Katti
2013-03-10 01:21
#142

Vet inte om normen är att man ska vara helrakad, eller kanske om porr är normen? Jag är ofta i simhallen och har nog aldrig sett någon helrakad där. Har i och för sig inte tittat så noga, men ska göra det nästa gång (som är imorgon) 🤫.

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

m4rkus93
2013-03-10 01:56
#143

#142 okej då går inte jag till simhallen imorn ;P

Katti
2013-03-10 02:20
#144

😂Jag har en känsla av att vi håller till i olika omklädningsrum, så det kan du göra😉

Sajtvärd på Kennel iFokus, medarbetare på BARF iFokus

m4rkus93
2013-03-10 08:38
#145

haha ja jag vet ju inte vart i vilket omkläningsrum du håller till ;)

Underbarn
2013-03-10 18:52
#146

#141 Rakar du medhårs ska man inte få röda prickar, det är när man rakar mothårs som man får det. Dock blir det inte lika lent då, men vad gör det när det blir stubb redan dagen efter ungefär.

Jag har inga "röda prickar", fruktansvärt fult.

#142 Håller med, alla tjejer jag umgås med helrakar sig. Men i badhusen har jag aldrig sett någon helrakad - men då är alla som är helt öppna och går runt och "visar sig" äldre damer. Har sett en enda utan hår och det var en mkt gammal tant, hört att man inte brukar ha hår i den åldern så hon kanske inte rakade sig men jag vet inte.

Annons:
SimsBrooke
2013-03-10 19:42
#147

#146 Har testat båda och jag kan inte raka mig. Så varför ska jag då utsätta mig för klåda och röda prickar? Det är väl ändå JAG som ska känna mig bekäm i hur jag ser ut. Det ska väl ändå inte någon annan bestämma. 

Skulle aldrig låta en kille bestämma över hur jag ska se ut mellan benen, gillar han inte att jag har hår där så fine då får han gå till någon som rakar sig då men jag tänker inte se ut som någon liten flicka. Jag är en snart 25 årig kvinna. 

Nu säger jag inte att du säger att jag ska raka mig, men jag känner så här och jag tänker gå efter det.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

CelsiusT
2013-03-11 11:02
#148

#147 Jag håller helt med dig, man behöver inte raka sig!! Om en kille inte kan acceptera mig med hår mellan benen så upplever jag att han inte accepterar mig för den jag är och då är han inte värd mycket faktiskt. Man måste kunna acceptera varandra för den man är.

Men om man vill raka sig så har jag ett tips och det är att använda rakapparat när man rakar sig mellan benen. Jag fick alltid röda prickar av att raka med hyvel och det sved alltid och gjorde riktigt ont. Otrevligt var det, men jag ville ha bort håret vid mensen så jag stod ut just då. Så köpte jag en rakapparat. Jag är ju inte så noga med att det alltid ska vara perfekt rakat nånstans på kroppen utan vill bara ibland få bort lite opraktiskt hår och då snabbt och smidigt. Köpte en rakapparat och den är min bäste vän =) Nu kan jag raka mig mellan benen utan problem! Svider inte längre. Men jag rakar oftast ändå bara en gång i början av mensen för jag ser ingen anledning till att raka där nere annars ;P

Medarbetare på westernridning.ifokus

Gur4m1
2013-03-11 11:10
#149

#148 är det inte lite riskabelt att man skär sig där nere även med rakapparat? För oss med inre blygdläppar osm sticker utanför de yttre så låter det riskfyllt :(

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
2013-03-11 11:21
#150

149 skära sig med en rakapparat? Hur skylle det gå till?

CelsiusT
2013-03-11 11:22
#151

#149 Jag har massa inre blygdläppar utanför. Bra mycket större risk att skära sig med hyvel (och jag får alltid lättare sprickor av att raka med hyvel). Apparaten ska det ju ganska mycket till för att det ska komma in något i skäret, det är ju liksom "skydd" utanför det som skär. När man rakar med apparat så gör man ju precis osm med hyvel, men håller i huden och sträcker ut den så den blir slät. Så inre blygdläppar är ju liksom inte i närheten när man rakar (varken med hyvel eller med apparat).

Medarbetare på westernridning.ifokus

Mona22
2013-03-11 11:23
#152

Är ansad. Vill inte ha världens buske men inte se ut som ett barn heller.

Greigh
2013-03-11 11:25
#153

Ansar ofta, då jag har en grov hårväxt som irriterar. Rakar gör jag bara under sommaren eller vid speciella tillfällen. Så det är ingen självklarhet att jag alltid rakar mig.

Annons:
Underbarn
2013-03-11 23:55
#154

#149 jag har inte blygdläppar som sticker ut lite och jag har helrakat mig i 6 år - aldrig skurit mig. Gäller att sära och vara smidig ;)

CelsiusT
2013-03-12 10:10
#155

#150 Ja det undrar jag med, möjligtvis om något skulle åka in i "kammen" och komma så långt in att det kommer åt skäret. Men jag vet inte om det är möjligt.

Medarbetare på westernridning.ifokus

[twtw]
2013-03-18 21:21
#156

Skönt att höra att alla är olika. Hoppas alla accepterar allas val med.

LinaLj
2013-03-18 21:40
#157

Jag fixar bikinilinjen på sommaren eller om jag ska till badhuset. Sedan kan jag trimma lite annars så att det inte är så långt. Har provat att raka men gillar det inte alls.

Gur4m1
2013-03-19 00:55
#158

AALdrig lyckats skära mig med rakhyvel men jag testade faktiskt min sambos rakapparat i skrevet och det kändes som att ja, det nöp i skinnet cå jag vågade inte fortsätta! :(  En rakhyvel är ju lite mindre och smidigare, kändes klumpigt att kunna räta ut huden och ha full kontroll. Huden är ju mjuk där och rätt fin, så ser inte alls det som märkligt om hud kan åka in i skäret om något hår fastnaroch dras med osv.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Honestyisdead
2013-03-19 11:11
#159

#158 Jag har en intimrakapparat och har aldrig känt något som helst obehag, Varken nyp eller annat. På min är det helt omöjligt att skinn skulle kunna komma i  skäret. Det är skydd över.

majaliten
2013-03-30 18:17
#160

Ja för annars blir jag irriterad och det stör mig bara .

Annons:
VildaVittra
2013-04-01 06:00
#161

Jag är naturell där nere. Testade en gång att raka mig där, då min dåvarande gillade sånt, men när jag fick så ont att han inte fick peta på mig där på flera veckor, så bad han mig aldrig göra det igen. 😛

Håret finns där av en orsak, det är varken äckligt eller fult.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Jessicahagstrom94
2013-04-01 16:35
#162

Naturligt här, bara drygt att sitta och raka när håret växer ut några dagar efteråt och jag vägrar vaxa, jösses vad jag skulle skrika av smärta. Nej. tänker fortsätta vara naturlig men självklart rakar jag det jag måste raka de få gånger jag ska ut och springa runt i bikini, tex utomlands. det händer dock tyo aldrig eftersom jag hatar att ha endast bikini på mig.

Upp till toppen
Annons: