Annons:
Etikettallmänt
Läst 1118 ggr
LitenPyssling
8/10/12, 9:24 PM

Min dag

Både bra och dålig, kan jag väl säga.

För ganska precis 2 veckor sedan började jag jobba på ett lager, något som visade sig vara ett misstag då min rygg inte alls orkade med allt lyftande av olika vikter till/från olika höjder. Haft rygg/nackproblem sedan 10år tillbaka, utan goda resultat ifrån sjukgymnast/läkare.
Så idag blev jag arbetslös, fick ett slag i magen utav pappa när han tog upp det då han tyckte jag skulle bita ihop ett tag till då värken säkerligen släpper efter några veckor.
Anledningen till att det var ett slag i magen var för att jag har haft detta problem i flera år, jag har tidigare fått avsluta eller ta längre pauser ifrån det jag gjort tack vare att min rygg tagit stryk. Jag har hittills bara hållit på med tyngre arbeten så som lager och stallarbete då vi haft häst i 10år. De senaste 6-7åren så har jag blivit tvungen att låta någon annan ta hand om stallet och hästarna (annars har det i princip varit jag som tagit hand om 3st hästar själv + ett stall). 
Då har pappa fått hoppa in, min syster har aldrig hjälpt till något utan hon har låtit oss göra allt, och efter två veckor är pappa arg för att "jag lämnar allt" åt honom och han får ont.
Jag har alltid bitit ihop, oavsett vad det är men nu kände jag att det får vara nog för en gångs skull.
Så kom slaget ifrån pappa, jag känner att jag svikit honom genom att sluta på jobbet "bara" för det här, men jag har redan nog med problem med min rygg och detta arbete var inte bra alls för mig.
Jag och pappa är väldigt lik varandra, vi biter alltid ihop tills att det verkligen är kört - så är vi uppfostrade. Uppfostran fastnade inte lika hårt på mina syskon som den gjorde på mig.

Men i alla fall, tryckte undan känslorna av att ha svikit pappa och sedan åkte vi till en privatperson som sålde Ancistrusyngel. Var sagt att jag skulle köpa 3st men kom hem med 5st, efterlängtat måste jag säga!
Efter att ha säkerställt att de kommit till rätta i akvariumena så gick jag ut och klippte gräset, så då var det 5 timmar gräsklippning framför mig och oj så skönt det var att vara ute på landet igen och inte inne i den vidriga stan! Hatar stan, uscha.
Var en massa grodor som hoppade in under gräsklipparen så jag undrar om de var självmordsbenägna? Var dock "bara" 1 av 9-10 som dog då jag hann få bort gräsklipparen i tid på de andra.
En unggroda och resten smågrodor, ingen vuxen groda var det.

Nu är jag trött, skönt att vara hemma med fiskarna, katterna och kaninen igen. Ska snart lägga mig i världens skönaste säng och sova med katterna. Diesel har fått något ticks att alltid ligga på mina lår eller min rumpa när jag ska sova, antingen det eller tätt tätt intill benen eller i svanken (jättebra för min rygg, inte). Och jag är ju som jag är, kan inte förstöra så jag ligger ju så tills att jag verkligen måste ändra position. Haha.
TC ligger alltid vid fötterna, några gånger har han legat uppe vid huvudet och DET, det är ovanligt! Båda är förvildade katter för er som inte vet, så de är långt ifrån hanterbara även om de går att klappa ibland.

Oj, långt blev det. Men skönt att skriva av sig lite också, aldrig skrivit så här så det var något nytt!

Gonatt på er! Glad

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

Annons:
thildatessie
8/11/12, 9:50 PM
#1

Ta hand om dig själv, bara du vet hur du mår! Har själv släktingar som är som din pappa… hur gammal är du TS? Om jag förstår rätt så bor du med din pappa?

LitenPyssling
8/12/12, 6:07 PM
#2

#1 Hela min släkt är känd för sitt "typiska" beteende och personligheter, både negativt och positivt även om det är mestadels positivt.

Jag är snart 19, arbetssökande för fulla muggar och bostadssökande för fulla muggar. Har jag tur så ska jag dock till Italien och provjobba, fick veta det idag. Mycket spännande och hoppas mycket på det!

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

thildatessie
8/12/12, 8:29 PM
#3

#2 önskar dig all lycka till.Fokusera på framtiden, det blir bättre!!

Upp till toppen
Annons: