Annons:
Etikettpsykologi
Läst 1063 ggr
[Kotten110]
8/13/12, 10:20 AM

Vad vill denna?

Hej, bor som skrivet i ett inlägg med föräldrarna för tillfället har varit sjukskriven och försöker söka jobb. Ständigt kontaktas man av en polares vänner och jag trivs med denna sporadiska kontakt.

Problemet är att jag i situationen blir sjukt trött(fysiskt) av hur det görs och av att inte förstå varför. Även varför människan dyker upp då och nu gör sin grej och försvinner illa kvickt.

Tyvärr ger detta beteende mest trötthet, endel förvirrning/ångest under några dagar/veckor vilket får mig att fundera över varför jag dras in i detta.Kanske missuppfattas nu men jagjag tycker om henne…även om jag inte fattar hälften av vad kontakten handlar om gör sitt bästa för att finnas då det behövs och vills.

Tar jag kontakt så får oftast inget svar. Detta sker med jämnare mellanrum då personen har det sämre i sitt egna liv så att säga. Blir det roligare där så verkar dessa kontaktförsök att försvinna. Hinner nästan glömma henne innan människan tar kontakt igen snabbt och försvinner.

Ska jag göra lika mot henne vilket betyder ingen kontakt alls, då vi kontaktar varandra om varann, ska jag be henne låta bli tills hon har ordnat sig?

Ursäkta om det är otydligt. Kan säkert klargöra.

Annons:
LitenPyssling
8/13/12, 10:39 AM
#1

Rent spontan känns det som en energitjuv som kommer till dig när det är något och så länge det är lugnt så "finns" du inte. Förstår du vad jag menar?

Har själv haft sådana omkring mig och det är otroligt jobbigt, jag tycker du ska sätta ner foten och säga att du faktiskt inte orkar med att hon vänder sig till dig bara när det är något. Vill hon ha en bra kontakt med dig så får hon också se till att kontakta dig även när det är bra, det ger också dig något positivt tillbaka = förhoppningsvis lite mer energi.

-.::Mvh Evve::.-  Medarbetare på Kanin.Ifokus
----------------------------------------------------
Hoppas på det bästa, var beredd på det värsta!
----------------------------------------------------
www.evveesbjornsson.blogg.se <--- Min blogg

[Kotten110]
8/13/12, 2:26 PM
#2

Du har rätt i att det kan vara så men det har inte stört mig förräns man knappt orkar upp ur sängen dagen efter. Hon är lite svår att prata med då som sagt personen inte svarar vanligtvis om det är något och man kan inte ignorera andra i längden. :/

jag är väl inte bättre själv…

Upp till toppen
Annons: