Annons:
Etikettsingel
Läst 7013 ggr
[luneri]
2012-08-15 12:09

Fördelar med singellivet

Istället för att se det tråkiga med singellivet, så varför inte belysa det positiva med det iställetGlad

Det finns en frihet med att vara singel. Om man bor själv kan man alltid göra som man själv känner och tycker. Och framförallt städningen och diskningen blir det inget tjat över:P

Gå ut på krogen och flirta med killar.

Det finns mer tid att umgås med vänner.

Behöver inte trängas i sängen och kan ta hela täcket för sig själv.

Hmm, det var de jag kom på. Hjälp mig att fylla på listan med fördelar!Glad

Det blir så mycket lättare då att uppskatta vardagen till den dag då man träffar sin drömprins.

Annons:
[GunillaF]
2012-08-15 12:11
#1

Skrattande Håller med dig!

ru4real
2012-08-15 12:13
#2

Man kan äta vad man vill, man behöver inte slåss om fjärrkontrollen, man kan se vilken film man vill.

tjiivans
2012-08-15 17:50
#3

Man kan lyssna på precis vilken musik man vill, hur högt man vill.

Man kan plocka bara de goda godisarna utan att behöva tänka på någon annan.

Man slipper få kommentarer om man gör någon knas eller annorlunda.

Man behöver inte göra något man inte vill över huvud taget.

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Swadika
2012-08-15 18:16
#4

Det gör inget om man inte städa/diska en dag, för det är bara en själv som kommer vara hemma.

Mvh Swadika
Sajtvärd på reborns 

[WickedAlly]
2012-08-15 20:02
#5

Man kan vara uppe hela natten utan att riskera att störa någons sömn, man kan spela tevespel ett dygn på raken utan att någon tjatar på en om att h*n vill ha teven eller störs av ljudet. Och man slipper prata med någon om man inte har lust, inte för att man måste prata hela tiden om man bor med någon men hur kul är det att bo med en suris? ^^

[luneri]
2012-08-15 22:17
#6

Speciellt när man kan spela violken musik man vill dessutom! Glad

All musik brukar inte uppskattas av partnern tyvärr:P

Annons:
[deen]
2012-08-15 22:33
#7

Vilken rolig och positiv tråd! Glad Gillar att va två, men trivs faktiskt jättebra själv också!

Man kan sjunga hur illa och högt som helst utan att nån annan behöver lida! Ja, förutom grannarna då…Skrattande

[Devya]
2012-08-16 13:21
#8

Nu är jag inte singel men då min kille är borta någon vecka så märker jag fördelarna med att vara hemma ensam:

Jag kan hålla det fantastiskt rent och snyggt!!!!!!!!!!!!! ;D

Det skulle jag se som den allra största och bästa fördelen med att vara singel.

Allamej
2012-08-16 15:20
#9

Det blir ingen skidbacke i osten.

Smöret blir inte ihjälhugget varenda gång det kommer fram.

Man kan göra vad man vill, när man vill och hur man vill.

Om man inte är hungrig så behöver man inte laga mat åt en annan.

Min stereo, min musik.

Stephen Fry - There are many people out there that will tell you that "you can't". What you've got to do is turn around and say, "watch me". Veronica/ Sajtvärd på Smyckestillverkning och råttor

 

 

Sarah
2012-08-16 20:35
#10

Älskar friheten att vara singel, även om jag inte känner mig hindrad i min relation.

[vaniljen]
2012-08-16 21:37
#11

Jag gillar att vara två och vill vara med min kille mer än något annat. Men fördelar för er singlar är väl att ni kan hålla allt rent och fint, inte får köket nerkladdat, kökslådorna utdragna eller 100 smutsiga strumpor liggandes runt sängen :P

[WickedAlly]
2012-08-16 21:45
#12

#11 Fast det finns ju sambos vars hem är skinande rena där båda städar och hjälper till också :)

ru4real
2012-08-16 21:54
#13

#12 precis. Jag är kille och tycker om att ha det städat och rent. Problemet är ju att m småbarn, så ligger det prylar lite överallt och städandet blir lite undansatt de veckor jag har dem.

Irriterande att alla tror att killar inte kan städa el hålla rent. En del kan det inte och en del är jävligt bra på det. Generaliseringar är otroligt tröttsamma.

Annons:
[vaniljen]
2012-08-16 21:54
#14

#12 Javisst gör det.

[WickedAlly]
2012-08-16 22:14
#15

#13 Jag är tjej och jag är en riktig slarvmaja, dock med att jag lägger grejer överallt och inte med själva rengöringen som tur är. Fast ja, det är nog mest killar som får den stämpel av någon anledning trots att det är precis likadant bland oss tjejer :s

En annan sak som är bra med att vara singel att man inte har någon vars vanor stör en, haha. Många har ju vanor med sig hemifrån som egentligen kanske inte är så konstiga men som krockar med ens egna^^

[Devya]
2012-08-16 23:00
#16

#13 Nä, finns nog en hel del Kvinnor som är slarviga också, typ mina två systrar samt min mamma. De är omöjliga.  Men snälla ge lite av din vilja av att ha det rent och snyggt åt min sambo också!:)

Tror annars att det är lättare att hålla det rent då bara en person bor i lägenheten/huset. Sen spelar det väl ingen roll om det är tjej eller kille.

[WickedAlly]
2012-08-16 23:20
#17

#16 Om inte ena partnern gillar att städa. Fast jag skulle aldrig kunna överlåta det hela på min partner, känns väldigt orättvist.

[Devya]
2012-08-16 23:26
#18

#16 Jag har alltid gillat att städa men det blir lite för mycket att även plocka upp efter en annan. Då jag går hemifrån är allt i skick och då jag kommer hem så är det som en tornado har gått igenom lägenheten.:)  Men jag får väl vara glad och nöjd då han ändå lagar mat varje dag.

Så länge ens partner inte stökar ner ordentligt så är det ju inte så farligt att städa. Tyvärr är så inte fallet här. Men jag överlever. Vi har kommit fram till en bra kompromiss åtminstone.:)

[vaniljen]
2012-08-17 01:58
#19

#13 Vem skriver eller säger att killar skulle vara slarviga?

Om man är prydlig eller slarvig har ju inget med könet att göra, precis som du skriver. Det är ju personligheten. Jag är inte direkt den mest prydliga tjejen och inte min kille heller, men vissa saker är vi båda mer noga med än andra saker.

ru4real
2012-08-17 11:18
#20

#19 lite den känslan jag får när jag läser svaren från andra i den här tråden. Möjligt att jag har fel :)

Annons:
[Devya]
2012-08-17 13:05
#21

#20 Tycker inte att det finns alls något sådant här i tråden eftersom det står singlar och inget om Kvinnor eller män. :) Men om du är van med att få höra att män är dåliga på att städa så förstår jag om du misstolkar lite.

Jag har aldrig tänkt på det viset att män är slarviga och att Kvinnor är de som städar. Jag har så många olika erfarenheter om saken så jag vet att det är ytterst individuellt.

Simuala
2012-08-17 21:43
#22

Man slipper umgås med partnens exfru! :)

thildatessie
2012-08-18 12:03
#23

#22 nej det har du rätt i.

Jag har personligen mkt svårt för att vara singel, är rädd för ensamheten. Har som tur en jättebra sambo :)

[luneri]
2012-08-18 13:08
#24

#7 Ja visst är detGlad Att lägga mer fokus på singellivet tycker jag inte alls är en dum idé. Det brukar annars kännas så ensamt, men det behöver inte alls vara så.

Att män är dåliga på att städa har förmdligen bara blivit en orättvis stämpel, för det finns säkert lika många tjejer som är slarviga som killar. Min första kille var inget vidare på att städa och hans diskho är nog den värsta jag sett för där har ingen diskborste ens kommit i närheten. Min andra kille (ex) var däremot väldigt renlig av sig och höll ordning omkring sig, och då kände jag mig istället ganska slarvig när jag har klädhögar omkring sängen och han viker dem prydligt:P

[vaniljen]
2012-08-18 16:06
#25

#20 Okej :)

I min släkt är det väldigt blandat med om killen städar mycket eller lite och samma sak med tjejen. Så jag upplever att båda könen kan städa, likaväl som båda könen kan vara lite lata :P

Geru
2012-08-18 16:30
#26

Man slipper allt drama, helt amazing;)

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

pyromanen
2012-08-18 17:10
#27

Har i stort sett inte varit singel sen jag blev vuxen, men tänker på hur det varit när jag nångång varit ensam hemma en vecka när mannen och barnen varit bortrest. Tycker det är jätteskönt!  Man kan städa o göra fint och sen blir det inte skitigt eller stökigt igen annant än det man själv stökar. Ha tyst i huset eller höra sin egna musik. Sjunga med utan att störa nån Skrattande. Äta när man vill utan hela "laga mat- servera-duka-diska"- projektet man annars har när man är en familj på 5.

Annons:
carib
2012-11-25 22:09
#28

det bästa med singellivet har ni raringar redan tagit upp här men… jag tycker det är skönt att jag kan köpa snyggaste toppen för mina sista slantar i månaden istf mjölk Skrattande

jag bestämmer själv Kyss

kramisar

Honestyisdead
2012-11-25 23:06
#29

#28 Det där förstår jag inte riktigt.
Jag köper ju vad jag vill för mina sista pengar fast jag är i ett förhållande.

Jag bestämmer fortfarande över mig själv trots förhållandet. Man slutar inte vara en person ;)

Gur4m1
2012-11-26 07:38
#30

Ha sex med vem man vill när man vill.

Sova ensam i en sval, skön, stor säng :)

hmmm…

JA det var det. För min del och jag klarar mig utan båda för tillfället ^_^

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Gur4m1
2012-11-26 07:41
#31

#13 var skriver #11 i inlägget att det måste vara en kille som smutsar ner? :) ÄR ju inte en generalisering om det är så i just det förhållandet. I mitt förhållande är jag den som slarvar med disken (fördet stör inte mig) och min kille är den som är kass på att fixa med smutsen.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

[Fiction]
2012-11-26 15:29
#32

Man slipper relationsproblem! Cool

carib
2012-11-26 18:33
#33

#29 har man gemensam ekonomi tar man väl lite hänsyn iaf!?

Honestyisdead
2012-11-26 18:38
#34

#33 Oavsett om man har gemensam eller inte så har man rätt att köpa saker till sig själv också. Planering.

Det är väl samma sak som att vara singel, man får prioritera det som behövs mest. Är det en mjölk för att man inte kan dricka sitt morgon kaffe utan det så köpen man en mjölk, tröjan kan man alltid ta nästa månad. Eller så köper man tröjan för att man känner att det är viktigast.

Har man så dåligt med pengar i förhållandet att valet är antingen eller, så kanske man ska spara istället ;)

Men nu pratar vi ju om sambos, annars har man knappast delad ekonomi.

Annons:
carib
2012-11-26 20:26
#35

#34 men halllå naturligtvis har man rätt att köpa även om man har gem ekonomi! du missade lite av poängen - som singel behöver man inte ta den hänsynen. det var väl det det handlade om - fördelarna med att vara singel!

Honestyisdead
2012-11-26 20:31
#36

#35 Det behöver inte jag heller eftersom vi inte bor tillsammans. Men jag är inte singel :)

[Loca Diaz]
2012-11-26 23:47
#37

Största och skönaste fördelen hemma: att ha 100% koll på vart allt är och hålla rent och snyggt! Att slippa ta hand om saker efter andra! Sköta sitt, sin egna disk och städ :) Att slappa och bara ligga inne framför tv,n och sova hur länge man vill utan att sambon blir "grinig" för att jag inte gör något en dag haha (jag jobbar 3-4 dagar i veckan 5-6.5 h om ens det och han 4 dagar varannan vecka och 7 dagar varannan vecka i 8-9 h, helger 2-4 h) så han tycker jag borde göra vettiga saker hemma hela tiden (måla osv)

PogoPedagog
2012-11-27 10:06
#38

Kommer bara på en sak jag saknar just nu. Att kunna äta godis precis när jag vill och att inte behöva dela med mig av det. I vanliga fall är jag generös och delar gärna det mesta, men mitt lyxgodis är bara mitt!!! Hatar att få dåligt samvete när jag inte vill bjuda på min chokldkartong jag fått i födelsedagspresent t.ex.

Honestyisdead
2012-11-27 10:21
#39

Enda fördelen jag kan komma på är att man som singel slapp att sakna sin partner som jag gör nu då vi inte träffas. Bortsett från det ser jag inga fördelar med singellivet.

[eeklund]
2012-11-28 12:52
#40

Jag har varit singel i 9 månader nu och trivs bra. Hade en på G men det sket sig för jag kände att jag inte hade tid med partner när jag har min valp som är väldigt aktiv av sig; har knappt tid med mig själv så varför lägga min fokus på Molly och en partner när det borde vara Molly och mig själv?

I alla fall, detta anser jag om singellivet.. fördelarna alltså:

Slipper känna att man ska ringa, sms och höra av sig.

Egentid finns det gott om, bra för mig som behöver mycket egentid.

Behöver inte känna kravet att piffa upp mig inför min partner, dom där allmäna kraven finns inte.

Jag kan göra vad jag vill när jag vill utan att liksom behöva berätta det.

Kan komma hem när jag vill.

Jag känner väl allmänt att det bara är skönt att rå om mig själv istället för att finnas för någon annan :).

Honestyisdead
2012-11-28 13:19
#41

40 det där med att komma hem när du vill handlar ju pyer igen om sambos, inte bara partner. Bor man ensam kan man till ich med skita i att komma hem alls om man vill ;)

Annons:
[eeklund]
2012-11-28 13:24
#42

#41 Jag vet? Jag nämde bara allt jag kom på, spelar ingen roll om man är sambo eller inte :).

Honestyisdead
2012-11-28 13:28
#43

Sant, för även om jag sover hos killen kan jag komma hem när jag vill. :) En del saker som skrivits här får mig att undra vad det är för förhållanden vissa har bakom sig. Man ska inte sitta som i fängelse i ett förhållande, det ska vara bra!

[eeklund]
2012-11-28 13:32
#44

#43 Jag fick ofta samtal om när jag skulle komma hem och sådär för mitt ex kunde aldrig laga mat liksom… så ja, att få komma hem när jag än vill i sambolivet är viktigt för mig. Frihet liksom, inget fängelse-förhållande.

Honestyisdead
2012-11-28 13:46
#45

#44 Nej fängelseförhållande ska ingen behöva ha!

Piggelina7
2012-11-28 14:13
#46

Jag är inte singel, men fördelen jag ser med att vara singel är att man slipper träffa svärföräldrar och killens övriga släkt som man kanske inte trivs så bra med alla. Visst, jag är inte tvungen att träffa dom, men jag gör ju det för hans skull för att det betyder mycket för honom att jag är med.

VeronicaKahlbäck
2012-11-28 14:26
#47

Alltså jag älskar singelliv, troligtvis för mycket. Har aldrig saknat just att ha en partner. Jag gör precis vad jag vill när jag vill, tiden styr bara jag och kan lägga den på precis vad jag vill.
Vad man "tjänar" på att vara singel beror ju helt på vilken typ av förhållande man har, hur man själv är i ett förhållande respektive singel.
Visst skulle jag kunna tycka relationer var lika fantastiska om det var enbart på mina premisser men det skulle liksom inte vara rättvist om jag inte hittade någon som är exakt som jag och den chansen är väl ytterst liten ;)

När det klickar för mej är en av dom första tankarna; shit nu blir det att skärpa till sej. Det säger kanske en hel del om mej, framförallt skulle ett bara-för-att förhållande aldrig ske.

För mej är singellivet ett ständigt egobejakande leverne.

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Gur4m1
2012-11-29 06:27
#48

Det enda jag gör nu som jag gjorde osm singel är….att inte ha tillfälliga sexpartners. Sen kanske jag tänker till lite mer innan jag skulle få för mgi att flytta, jobba utomlands osv. Men en lång resa eller kort boende på annan ort i någon månad är jag trygg med. Han rotar mig i staden så att säga.

Men flirta (lite på bus, aldrig på allvar), uppskatta andras attraktion (med tillstånd-vi är noga med att inte göra avrandra svartsjuka men även det kna vara en krydda ibland) och bejaka mig själv gör jag hela tiden ^_^ Med eller utan honom…

Älskar honom så otroligt men han är min familj, inte min tonårskärlek där man går i bitar direkt man inte drunknar i varandras ögon. Nu är hans famn mer som en plats för vila, ett utbyte och mys, förr var en mansfamn nästintill bara för bekräftelse och egoboost.

_Jag behöver frihet i en relation för att orka stanna kvar, hur kär jag än är. I längden måste man få plats att växa som individ också, så länge man inte växer bort från varandra.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Annons:
Amizcupcake
2012-12-02 11:36
#49

Jag kan köpa vilka kläder och skor jag vill, utan att jag känner ett behov utav att från partnern om vad hen tycker om dessa innan jag köper dem.

Jag kan gå någon dag utan att tvätta och duscha håret utan att skämmas över att jag är lite äcklig under en helg!

[AnnaFannyKarolina93]
2013-10-07 18:57
#50

Man kan göra precis vad man vill hela tiden, du behöver aldrig ta hänsyn till någon annan och ja allt som ni redan nämnt 😃

Winta
2013-10-08 13:08
#51

Är en av de lyckliga singel! :) Sen ett år och 2 månader sen det tog slut mellan mig och min ex. Vi blev goda vänner. Sen har det bara varit skönt och vara själv, göra vad jag vill i livet, och mer annat.

Upp till toppen
Annons: