Annons:
Etikettleva-tillsammans
Läst 6500 ggr
Honestyisdead
8/15/12, 9:44 PM

När flyttade ni ihop?

Hur långt in i ert förhållande flyttade du ihop med din partner?

Annons:
[madelaine]
8/15/12, 9:59 PM
#1

Vi har gjort det lite baklänges. Träffades på jobbet, blev vänner, flyttade ihop (jag, han och en gemensam vän), åkte på semester tillsammans… Efter ungefär 3 månader under samma tak tog vi det (äntligen!) ett steg längre, och sen dess har vi hållit ihop dygnet runt :)

[deen]
8/15/12, 10:39 PM
#2

#1 Vilken härlig historia!

Jag flyttade in hos min älskling efter nästan ett år. Nu bor jag tyvärr inneboende på annan ort pga jobb, sen en tid tillbaka. Vi hoppas kunna flytta ihop igen snart!

Mea_K
8/15/12, 11:41 PM
#3

Tog bara 1-2 månader tills vi var under samma tak =)

Honestyisdead
8/15/12, 11:43 PM
#4

#3 Och det fungerade bra? Hur länge har ni bott tillsammans nu?

Liss
8/16/12, 12:02 AM
#5

Om fem månader ungefär.
Då har vi varit tillsammans i ett år.

Fast fick provsmaka på det, när han hade semester. Då han bodde hos mig nästan hela semestern. Och jag har aldrig trivts så bra med någon förut, som med honom. Så jag är inte ett dug orolig.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Sarah
8/16/12, 1:20 AM
#6

Sambo 1 ca 2 år. sambo 2 köpte en lägenhet ihop efter ett halvår men jag bodde där själv drygt ett år medan han pluggade, sambo 3 ca 1 år, sen flyttade vi isär 2 år senare men är tillsammans fortfarande och har varit särbo i 3 år nu. Ska förhoppningsvis flytta ihop igen om ett år.

Annons:
pinku
8/16/12, 3:03 AM
#7

Vi hade vart tillsammans i cirka två år. Sedan flyttade han in för att hans brorsa behövde hans lägenhet "ett tag". Jag ville egentligen inte flytta ihop med någon igen någonsin, men samtidigt var det ju väldigt bekvämt att han alltid fanns nära. Sedan brann hans lägenhet ner, och då tänkte vi väl ja varför inte. Det funkade/funkar ju så bra!

MoaL
8/16/12, 4:18 AM
#8

Efter cirka 1-2 veckor. Och nu är det drygt 5½ år senare. :)

Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor

ettlitetalias
8/16/12, 7:39 AM
#9

Efter ca 1 år. Var inte planerat och var riktigt kämpigt i början då ingen av oss var redo för det då tror jag. Men det blev ju bra sen iaf! :)

Fridaaaa
8/16/12, 7:43 AM
#10

Tja hur ska jag räkna. Började med att han flyttade till ett eget ställe, sedan flyttade jag dit mer och mer av mina grejer haha sedan möblerna osv :P

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vyer
8/16/12, 8:02 AM
#11

Ett år.


[Devya]
8/16/12, 8:24 AM
#12

Efter 4 år.

drulleman
8/16/12, 8:31 AM
#13

Vi sov hos varann nästan varje natt redan från första helgen vi träffades. Antingen jag hos henne eller tvärtom. Efter 4 månader tyckte vi att det var lite onödigt att betala 2 hyror när vi ändå bodde i samma stad och ville vara tillsammans så jag flyttade in hos henne som hade större och sa upp min lgh. Hållit i 3 år

Annons:
Niini
8/16/12, 8:40 AM
#14

Eftersom jag gick i gymnasiet i hemkommunen när vi träffades så dröjde det knappt 2½ år innan vi flyttade ihop, annars hade det kanske gått snabbare. Är snart 5½ år sedan o vi har hunnit bo knappt 5 år i vår egna lägenhet o nu planerar vi husbygge :)

examynia
8/16/12, 8:43 AM
#15

efter ca 5 månader.. då vi hade distans först å hans jobb var slut där han bodde å vart tvungen att säga upp lägenheten så sa han att han lika gärna kunde flytta till samma stad som mig.. var inte meningen att vi sk ulle flytta ihop utan jag fick nyckel  åkomm aå gå som jag vill… men blev att jag stannade.. var bara hemma(bodde hemma hos pappa) ett par nätter i början sen så var jag fast här å nu bor jag här på riktigt:P de är 2,5 år sen=)

Emelie-E
8/16/12, 8:50 AM
#16

3-4 månader tog det ungefär.

viktoria91
8/16/12, 8:50 AM
#17

Ca en månad, han bodde med sitt ex under tiden och skulle flytta till sin mamma som bor ca 1 km från mig då, men han "råkade" bo hos mig istället. Nu bor vi i en tvåa och har nyligen skaffat katt nr 3. ^^ Har varit tsm i snart 7 månader.

Emelie-E
8/16/12, 8:51 AM
#18

Ska kanske tillägga att jag sov hos honom nästan varje natt från det att vi blev tillsammans.

StickyKitten
8/16/12, 9:53 AM
#19

Har, efter fem år, inte flyttat ihop. Vi pratar väl om det då och då, men vi bor ändå så nära och det är så skönt att vara själv ibland Glad

MjauMu
8/16/12, 9:55 AM
#20

Varit ihop i 10 månader, har börjat prata om att flytta ihop snart

Annons:
[Emma--]
8/16/12, 9:56 AM
#21

Efter ca 7 månader. Har snart bott ihop i 5 år.

ChristineL
8/16/12, 10:01 AM
#22

Efter drygt ett år. Dock blev vi nästan tvugna till att börja fundera på det redan efter fyra månader då han blev varslad från sitt jobb, och i örebro där vi bodde då fanns det inga jobb för byggingenjörer, så det blev att flytta ihop i göteborg :) Nu har vi snart varit tillsammans i fyra år, lägenheten blev ett hus lite utanför stan och nästa år gifter vi oss :)

Destany
8/16/12, 11:10 AM
#23

Efter 1 månad ungefär. Han bodde i princip hos mig hela hans semester sen en månad senare flyttade vi ihop :)

Mea_K
8/16/12, 11:18 AM
#24

#4 Vi har bott ihop sedan dess vilket är 2 år sedan nu :) Och med en liten på väg så det har funkat toppen :)

citytjejen
8/16/12, 11:48 AM
#25

Jag flyttade in till honom nästan direkt, dock hade jag kvar min lägenhet några månader. Sen sålda jag lägenheten och flyttade in till honom "på riktigt" efter drygt fyra månader.

/Christina

Viccan92
8/16/12, 12:52 PM
#26

Vi flyttade ihop ca sex månader efter att vi träffades första gången. Funkar ganska bra.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

CelsiusT
8/16/12, 1:37 PM
#27

Han sov alltid över hos mig efter dejter och att vi träffats och så. Snart så var han där mer och mer. Efter 2 månader så bestämde vi att han flyttade in hos mig och därmed betalade hälften. Dock sov han hos sig ibland ändå, mest pga jobb eller om jag skulle iväg. Han var sällan eller aldrig i lägenheten om inte jag var där (förutom när jag ville att han skulle hämta mig från någon fest, möte eller liknande, då kunde han vänta i lägenehten några timmar).

5 mån efter att vi blev tillsammans så skaffade vi en gemensam lägenhet som vi flyttade till. Så nu bor vi liksom här båda tvålika mkt och han är här även om jag inte är hemma.

Vi har nu varit tillsammans i drygt 9 månader.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Annons:
kkarinn
8/16/12, 3:05 PM
#28

vi har varit tillsammans i snart 8a år. dom fyra första bodde vi hoss våra egna föräldrar sedan böt vi stad och flyttade ihop.

men jag ångrar nu i efterhand att vi inte provade på att bo ensamma först, då jag tror det är nyttigt. men vi gillar varandra för mycket för att flytta isär "bara för att" :))))

SaraC
8/16/12, 4:01 PM
#29

Efter 5 månader, till vintern har vi bott ihop i 4 år.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

sundsvallstjej
8/16/12, 4:19 PM
#30

8 månader var vi tillsammans innan vi flyttade ihop

thildatessie
8/18/12, 12:16 PM
#31

Jag träffade grannen ca 3 dagar efter att jag flyttat in i min lägenhet. Sen var vi med varann på eftermiddagran och kvällarna. Jag började sova över efter 1-2 veckor och sedan efter kanske max en månad började ja ha lite kläder osv… sen flyttade jag in på riktigt, nu två år efter så bor vi i hyrt hus ihop :) Jag vra 16 när vi blev ihop så många tyckte det var väldigt speciellt :)

regskylt
8/18/12, 1:43 PM
#32

Nästan ett år. Jag var ihop med exet fortfarand enär vi träffades (trasigt förhållande, tog slut kort efter, vi har barn ihop). Tog några månader innan jag flyttade till eget med ungen varannan vecka. Så bodde jag själv i 6 månader när min "nya" bodde kvar i Göteborg pga studier (jag norrköping). En vecka efter att han hade flyttat in så gifte vi oss.

Under tiden som jag bodde ensam så var han hemma varje helg, ofta torsdag kväll till söndag.

pyromanen
8/18/12, 3:45 PM
#33

Jag hade två barn sen förrut som bodde hos mig varannan vecka. Dom veckorna jag hade barnen hälsade han bara på nån dag eller två, men de veckor jag var utan barn bodde han hos mig nästan från början.  Efter nåt år började han vara nästan hela tiden hos oss, men det dröjde 1,5 år innan han sa upp sin lägenhet och flyttade in på riktigt, bytte adress och så.

Catta-
8/18/12, 4:02 PM
#34

Efter ca 1,5 år

"Lycka och jubel att äga en pudel!"

Annons:
EmelieGustavsson
8/18/12, 6:51 PM
#35

ca två mån, var där varje dag pga av en taskig relation till mamma, så blev det bara att jag flyttade in :)

Sweelin
8/18/12, 7:05 PM
#36

Vi ska flytta ihop nu om 2 veckor efter 3,5 års förhållande :)

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Jetaime
8/18/12, 9:19 PM
#37

Vi har inte flyttat ihop än, men det är rätt nytt än.

Gia91an
8/18/12, 11:26 PM
#38

Efter dag ett… haha… helt sjukt egentligen!

[Besan]
8/19/12, 4:01 AM
#39

Cirka 5 månader efter att vi träffats flyttade vi ihop :)

SofiaWe
8/19/12, 5:09 PM
#40

Vi flyttade ihop efter 8 månader av långdistansförhållande :)

Susanna_w
8/19/12, 11:18 PM
#41

Vi flyttade ihop med en gång. Här kommer historien varför om någon är intresserad, ska fatta mig kort. Jag kommer från trollhättan/vänersborg och var enbart på semester i sthlm i några veckor och träffade min sambo där. Jag bodde då under tiden hos en gemensam vän. Hade det väldigt jobbigt under den tiden så kort sagt så hade jag inget att återvända till på så sätt, inget jobb, ingenting. Han bjöd mig på en resa till frankrike, vi bilade ner för jag vägrar flyga. Väl hemkommen från resan så bad han mig stanna hos honom, vilket jag gjorde. Vi bodde hos hans mamma i c:a 1 år innan vi köpta våran 2:a.

_All animals deserve a home, a family that cares, and a life to live.
_

Annons:
Zofia89
8/20/12, 4:51 PM
#42

Jag bara blev hos honom genast =D Jag åkte till honom på kaffe en kväll med en väninna (han var väninnans kompis), hade aldrig träffat honom förut men något bara klickade =) Min kompis lämnade dit mig och dit blev jag =P

Har sovit 1 natt hemma hos mamma efter jag träffade honom, den natten var han hos mig men har så obekväm säng så vi båda föredrar att vara hos honom, vilket jag kallar mitt hem också =)

Fast min adress är fortfarande hos mamma =)

drika
8/20/12, 6:00 PM
#43

Efter 5 år och det fungerar bra:)

Hälsningar

Fredrika

ElinaPersson
8/20/12, 10:00 PM
#44

Skulle börja studera sista året på gymnasiet så jag fick gott vänta med att flytta till Stockholm från Eskilstuna.. Men dagen efter student tog jag min resväska och trivs som fisken i vattnet hos min sambo <3

S*KungsgardenCats Origin of Zakouma
S*KungsgardenCats Qiss Me Prince Milo

teezan
10/7/12, 2:49 PM
#45

efter tre år. fast då var vi bara nitton så hade inte funkat  innan vi slutat skolan och skaffat varsitt jobb :)

Jespersen
10/7/12, 8:10 PM
#46

Jag ska flytta ihop med min pojkvän om två månader, då har vi vart ihop i tio månader :)

Hade vi inte haft distansförhållande så hade jag gott kunnat vänta ett tag till, men saknaden när vi inte ses är så himla jobbig nu..

isafisa
10/7/12, 9:26 PM
#47

Varit tillsammans i 6 veckor nu och jag ahr precis skickat in papprena om adressändring. Själva flytten sker i november när jag kan få enr mina grejer :)

LaSadie
10/8/12, 1:33 PM
#48

Flyttade in efter cirka 1-2 månader om jag inte minns fel.

Annons:
medmänniska
10/8/12, 2:09 PM
#49

Efter en vecka "bodde" jag hos honom. Hade min lägenhet kvar i ett halvår. Åkte bara dit ibland och vattnade blommorna

pringles
10/8/12, 6:08 PM
#50

flyttade ihop efter 3 månader, flyttade isär efter 3 år

Liss
10/8/12, 6:57 PM
#51

Nu är det bara 2 månader och tre veckor kvar tills vi flyttar ihop :)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

[Ninjakossan]
10/10/12, 2:23 AM
#52

Hade distansförhållande i ett år innan jag flyttade in hos honom.

misslyckad
10/12/12, 4:38 PM
#53

Efter 2 månader bodde vi under samma tak men det tog ett halvår innan vi gjorde det även på papperet så att säga. En del tyckte vi var för snabba men det har ju funkat bra i 4 år nu.

mocchino
10/15/12, 2:06 AM
#54

I december ska jag bli sambo för första gången. Har varit tillsammans med min kille i 8år och vi har två barn ihop men det är först i december som vi ska bli sambo på heltid. Tidigare så har han kommit hit och bott de dagar då han är ledig från jobbet och sen när han jobbar så bor han hos sin pappa då det är närmre jobbet plus att då får han sova på dagarna(han jobbar natt). Så det ska bli spännande att se om det funkar på heltid sas. ;) Thihi!

// Nathalie

hemmafru
10/15/12, 11:21 AM
#55

Efter ett halvår

Annons:
MegN
10/15/12, 11:46 AM
#56

Min nuvarande man uppvaktade mig i c:a 4 år medan jag hela tiden försökte hålla det på "vän-stadiet". När jag till sist insåg att jag var kär i honom flyttade han in hos mig ganska omgående. Så för hans del var det 4 års väntan, för min del ingen alls.

[KatjaH]
11/7/12, 10:43 PM
#57

Vi flyttade ihop samma dag vi hade 16 månader tillsammans, alltså nästan ett och ett halvt år. Glad

NinniH
11/8/12, 3:11 PM
#58

Vi flyttade ihop efter bara någon månad tillsammans. Pga jobbyte fick vi bli särbos ett tag, men är nu sambos igen sen snart 3 år.


Zvintos
Uppfödning av Dvärgvädur Rex med stamtavla

sali
11/8/12, 4:53 PM
#59

Vi träffades en helg sen efter två veckor åkte jag till honom och kom inte hem igen, vi har bott ihop i två månader nu och det känns super bra !

MarHai
11/8/12, 5:16 PM
#60

Vi bodde tillsammans redan innan vi blev ihop. Vi jobbar på samma ställe, och firman fick ett stort jobb på andra sidan Sverige(göteborg, vi bor i enköping). Det blev jag, han och en till kille som fick ta det jobbet. Efter att ha bott och jobbat tillsammans i några veckor så märkte vi att från att vara kollegor utvecklades det till vänskap, och sen vidare till kärlek. Trots att vi spenderade 24/7 med varandra så tröttnade vi aldrig på varandras sällskap, och oj så roligt vi hade, både på jobbet och privat :) Nu har vi varit tillsammans i ett år, vi bor hemma hos mina föräldrar på deras gård men letar efter eget. Hoppas på att köpa hus nästa år, har redan varit till banken och fått ett lånelöfte :) Vi jobbar fortfarande tillsammans och det fungerar jättebra. Visst kan man bli lite trött på varandra ibland när man spenderar så mycket tid tillsammans, men vi förstår varandra så bra så det är inga problem.:)

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

Virvlan
11/9/12, 10:58 AM
#61

Det tog ungefär 4 år.

Afturelding
11/9/12, 8:39 PM
#62

Strax över fyra år, ganska lagom faktiskt. Det känns inte som att jag skulle klarat mig så bra om jag hade flyttat hemifrån tidigare. Jag har fortfarande inte riktigt förstått att jag bor här, det känns fortfarande som att jag ska åka hem någon gång. Hem till mina föräldrar som kan tvätta och diska åt mig.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Annons:
ececilia
11/9/12, 10:49 PM
#63

Jag och min pojkvän bor hemma hos våra föräldrar men vi har varit med varandra och sovit med varandra nonstop sen första veckan. Gick lite snabbt fram kanske, men det är jag glad över och jag tror verkligen med heeeeela mitt hjärta att han är den rätta och just nu planerar vi att flytta till eget så fort vi bara kan :)

// Evelina

ececilia
11/9/12, 10:53 PM
#64

Kan tillägga att vi varit tillsammans i ett år och en månad

// Evelina

[Loca Diaz]
11/12/12, 10:19 PM
#65

Var tillsammans i strax över 2 år innan han köpte hus och jag flyttade in :) det var en månad sedan nu. Vi har sovit ihop nästan varje natt och har varit ifrån varandra max en vecka i sträck. Nu är det ju dock lite annat - måste diska och städa efter han och laga mat medan han gör annat… Men då är jag arbetslös och han jobbar så det känns ändå okej! :)

Gur4m1
11/13/12, 9:52 AM
#66

5 år, bor fortfarande inte tillsammans och vi är glada åt det :) Vi rpatar om att köpa hus/bostadsrätt tillsammans men det handla rju då minst om 2-3 år till innan vi kommer att bli sambosar. Detta är mitt första långa förhållande där jag inteflyttat ihop med partnern innom 2 år ;) Och detta är mitt längsta förhållande. Det är skönt att ha kakan och samtidigt få äta den, för vi bor så pass nära varandra. Skulle vi bott i olika städer eller stadsdelar så skulle jag nog vilja slå våra sängar ihop under samma tak, men nu är det bara så…skönt att bo isär och ha sitt eget hem att leka runt i när man inte vill umgås, eller andra vägen runt.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: