Annons:
Etikettallmänt
Läst 1774 ggr
JoJo!
8/16/12, 4:54 PM

Använder inget smink

Är det någon mer än jag här som inte använder smink ? Jag har liksom aldrig varit intresserad av det och är dessutom allergisk, vilket försvårar det hela när man ska hitta passande produkter Föredrar att vara naturell i stället Glad

Annons:
[Devya]
8/16/12, 4:56 PM
#1

Nja, jag använder smink men kan även gå helt utan också. Sminkar mig mest för att det är kul :)

pringles
8/16/12, 4:58 PM
#2

använder aldrig smink, fast är kille så det gills nog inte

fruktgumman
8/16/12, 5:06 PM
#3

Det är inte så att jag aldrig använder smink men ofta har jag bara lite mascara och läppbalsam. Inget man lägger märke till så mycket. Men inte så att jag inte kan vara bland folk utan smink.

Viccan92
8/16/12, 5:19 PM
#4

Jag använder aldrig smink. Gjorde det i mellanstadiet mest för att alla andra gjorde det. Nu använder jag det bara om jag ska på bröllop eller ja något annat fint. Annars aldrig.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Fridaaaa
8/16/12, 5:22 PM
#5

Använder lite smink: Kajas & mascara, ibland ögonskugga :)
Men det är enbart när jag ska iväg:D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Emelie-E
8/16/12, 5:25 PM
#7

Äh, försöker igen då.. Sminkar mig bara om jag ska iväg på kalas eller liknande.

ru4real
8/16/12, 5:25 PM
#8

Tycker det kan vara snygg på tjejer med smink, i lagoma doser. Tyvärr ser man ibland tjejer på tunnelbanan med så jävla mycket smink i ansiktet att jag måste hålla mig själv ifrån att gå fram och rista in små gubbar i det :)

[_hsleiufhbtv]
8/16/12, 5:29 PM
#9

Sminkar mig aldrig. Man är född till att vara den man är liksom ^^ visst, någon kompis har påpekat någon gång "när ska du börja sminka dig?" osv, men jag är nöjd med hur jag ser ut ändå, så var är poängen? :)

Fridaaaa
8/16/12, 5:31 PM
#10

#9 Viss sminkning kan göra att man t.ex ser piggare ut :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[_hsleiufhbtv]
8/16/12, 5:33 PM
#11

#10 Vadådå? :P inte så att jag ser halvdöd ut alltid, har ett bra ansikte samt hy, långa ögonfransar (folk tror jag har mascara..) så nej, smink är inte min grej.

Henrika85
8/16/12, 5:35 PM
#12

Läppglans och mascara är väl gränsen för vad jag brukar använda.

#8 Ja, eller hur?! Ibland ser jag tjejer som ser ut att ha 1 cm puder/foundation i ansiktet som ett extra lager hud. Obestämd Jag har undrat många gånger hur dom gör när det regnar ute? Dom borde väl se ut som indianer när det rinner och bildar ränder i ansiktet. Flört

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Fridaaaa
8/16/12, 5:45 PM
#13

#11 Tänkte bara på det du skrev "man är född till den man är" :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Annons:
citytjejen
8/16/12, 5:46 PM
#14

Smink är ju verkligen ingen livsnödvändigthet tycker jag. Fast jag tycker det är roligt att köpa smink och använda det, och så känner jag mig lite finare när jag är lite sminkad. Men hellre inget smink än too much!

/Christina

[_hsleiufhbtv]
8/16/12, 5:47 PM
#15

#13 ja det är man ju. Men jag måste väl få skriva vad jag vill och tycker utan att du ska påpeka? Går ur denna, orkar inte med det just nu.

JoJo!
8/16/12, 5:50 PM
#16

Kul med så många svar Glad Har flera kompisar som är väldigt intresserade av smink, så jag brukar känna mig lite annorlunda  Brukar få komplimanger om att jag ser yngre ut än vad jag är, så jag passar väl utan Använder ansiktscreme för att vårda min hy och är beroende av Nivea/Labello läppsyl

Kan också se att det finns fördelar med smink Och nackdelar

#8 och #12 Håller med Inte snyggt alls Har sett unga tjejer som sminkat sig så mycket att de åldrats 10 år Kanske inte riktigt lyckat

Fridaaaa
8/16/12, 5:53 PM
#17

#15 Har inte påpekat någonting? Vad har du fått det ifrån?
Kom med förslag hur man kan sminka sig men ändå se naturlig ut? Inget fel med det?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Destany
8/16/12, 6:53 PM
#18

Jag använder smink om vi ska iväg eller så jag använder aldrig smink på jobbet eller när jag bara e hemma

Sarah
8/16/12, 8:17 PM
#19

Nix, inget smink utom kanske en gång varannan månad om jag känner för det då jag ska gå ut.

[WickedAlly]
8/16/12, 8:49 PM
#20

Ska jag ut i nattvimlet (vilket sker typ tre ggr i året) så använder jag smink, aldrig annars. Tycker mest att det kliar och så glömmer jag mig och kliar mig i ögonen = smink överallt.

Annons:
[Devya]
8/16/12, 9:11 PM
#21

#20 Om det kliar så kan det hända att du är allergisk mot sminket. Det är inte meningen att det alls ska klias.

[vaniljen]
8/16/12, 9:26 PM
#22

Jag använder smink. Men inte dagligen, det går i perioder, ibland är det roligare, ibland inte. Ska man iväg eller något använder jag det.

[WickedAlly]
8/16/12, 9:31 PM
#23

#21 Tror att det är mest inbillning faktiskt då jag har allergivänligt smink, var också först inne på allergi så då provade jag med det. Hjälpte icke :)

[Devya]
8/16/12, 9:41 PM
#24

#23 Tja, det finns ju också de som inte ens kan använda så kallad allergivänligt smink. Men det kan ju förstås även vara inbillning. :)

[WickedAlly]
8/16/12, 9:44 PM
#25

#24 Nä, kan ju vara så att jag är väldigt känslig också :)
Men ibland glömmer jag bort att det kliar och att jag ens har smink på mig så det är nog mest inbillning i mitt fall, tänker jag på det så kliar det :P

pinku
8/17/12, 12:50 AM
#26

Jag har ganska lite smink på mig, för att jag inte orkar hålla på med det. Jag har vänner som sminkar sig mycket, och någon undrade i ett tidigare inlägg vad de gör när det regnar? Vattenfast smink!

Jag ser absolut inga problem med folk som sminkar sig mycket, det är väl ändå upp till var och en. Det är verkligen ingenting jag skulle bry mig om. Mina vänner däremot har många gånger fått höra (oftast från främlingar) att de skulle se "sååå mycket bättre ut" utan smink. De brukar bara svara, "vadå har du sett mig utan smink eller? du vet väl för f-n inte att jag ser bättre ut utan?". Vi har också klassikern "killar gillar inte tjejer med mycket smink" och svaret på det är "och? vad rör det mig?"

Man blir lätt less på folk som har åsikter om ens utseende, speciellt när de måste komma och trycka upp dem i ansiktet på andra människor som de inte ens känner. Som om man hade en skylt på sig "snälla bedöm mitt utseende"

[Devya]
8/17/12, 12:54 AM
#27

Jag testade en gång att ha på mig smink men göra det mer naturligt och så frågade jag killen min: "Ser jag bra ut fast jag inte har smink? "Ja, mycket bättre!"… FAIL… :)

Annons:
[vaniljen]
8/17/12, 1:54 AM
#28

#27 haha, lite gulligt fast det blev tokigt :P

Namiko
8/17/12, 8:41 AM
#29

Jag använde smink förut när jag skulle på fest och när jag klädde mig som gotare (eyeliner och mascara). Nu har jag inte rört sminket på över 2 år. Började köpa lite smink när jag var 17-18 men det var bara i gotarkläder som jag sminkade mig dagligen. Annars orkade jag inte med det.

#27 Jag fick höra av ett ex en gång att han aldrig sett mig utan smink, jag hade aldrig haft smink i närheten av honom..

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[Devya]
8/17/12, 9:31 AM
#30

#28 Haha, jag tyckte det var underhållande.

Killar vet oftast väldigt lite om smink. :)  Min kille har ju givetvis sett mig utan smink och inte reagerat något på det. Han har hela tiden tyckt att smink är onödigt men han vet ju inget om hur det görs. Därför tänkte jag visa honom att man inte ens behöver lägga märke till sminket om man gör det rätt och väldigt naturligt så som jag tycker om att göra.

Blanksteg
8/17/12, 12:44 PM
#31

Jag hade bara kajal i åttan och nian (såg jättefult ut), och lät min syster sminka mig två gånger. Men har aldrig tyckt om smink eller varit intresserad av det.

JoJo!
8/17/12, 1:02 PM
#32

# 26 Har inga problem med tjejer som använder mycket smink (Skriv tidigare att flera av mina tjejkompisar använder rätt så mycket) Grejen är hur de sminkar sig Om de är duktiga på det och kan "bära" upp det Då är det ett kul och bra sätt att ändra sitt utseende

Absolut tråkigt med folk som ger elaka kommentarer Hoppas dina kompisar fortsätter se ut precis som de vill Det har de all rätt i världen att göra Utan att behöva bli ifrågasatta av idioter

[gräshoppa]
8/17/12, 2:56 PM
#33

Jag använder sällan smink, förut hade jag det aldrig. Nu har jag det mest då jag är bortrest eller för att göra mig "fin" för mig själv och någon annan.

Liss
8/17/12, 3:00 PM
#34

Jag tycker smink är skitkul! Men jag använder väldigt lite i just ansiktet. Jag har ett koreanskt märke, som är lite tintad solskyddskräm. Och sen gör jag bara ögonen, med eyeliner, lite skugga etc. När jag ska ut, gör jag något roligt med ögonskuggan.

När jag inte gör någonting om dagarna, annat än att gå ut med min hund - struntar jag dock helt i smink. Och ibland när jag inte är på humör för det.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Annons:
StickyKitten
8/17/12, 4:10 PM
#35

Jag använder smink nästan varje dag med (foundation, massara, diskret läppstift), det gör sån himla skillnad tycker jag och man går från att se neutral och vardaglig ut till lite extra fin.

Men sen har jag inga problem med att gå utan smink heller, det är ju mycket bekvämare om än inte lika kul.

ChristineL
8/17/12, 5:32 PM
#36

jag sminkar mig aldrig till vardags, men när jag ska ut använder jag gärna mycket mascara, eyeliner och nån rolig ögonskugga. Jag har tom fått beröm av en make-up artist för min fina hy så foundation och puder använder jag aldrig.

Hanna
8/17/12, 5:43 PM
#37

Jag blir snart 18år och har aldrig använt smink till vardags riktigt. Har det om det är födelsedagar eller så, annars inte. :)

Sajtvärd på reptiler ifokus.
Medarbetare på leopardgecko ifokus

Sweelin
8/17/12, 6:08 PM
#38

Jag sminkar mig sällan. Endast för fest, middag eller dylikt. Men då blir det endast mascara samt lite kajal, mer har jag inte samt orkar inte kladda på eftersom jag redan enligt mig har fin hy.

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

tjiivans
8/17/12, 6:20 PM
#39

Använder smink kanske fem gånger om året typ.

Jag har tur som har väldigt slät och mjuk hud och får väldigt sällan finnar eller liknande. Sedan har jag långa mörka ögonfranskar och ögonbryn så jag tycker inte att det behövs. Ändå frågar folk om jag är sminkad =)

Måste erkänna att det ända jag gör är duscha, borsta tänderna, deo och parfym. Sedan går jag till jobbet. Har snällt hår =)

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Falurven
8/18/12, 4:28 AM
#40

Jag använder i princip aldrig smink. Det är bara vid speciella tillfällen eller på fest/utgång som jag vill piffa upp mig och vara lite extra fin. (Mascara, lite sotade ögon, concealer och ibland eyeliner/kajal)

Använder dock aldrig foundation, puder eller liknande eftersom min hud är fin som den är :)

Dock kan jag använda concealer under ögonen numer eftersom jag har varit väldigt, väldigt trött och grå på senare tid.

Mvh Nathalie

SofiaWe
8/18/12, 11:13 AM
#41

Använder aldrig smink :) Slutade med vanligt smink i nian då jag alltid blev röd i ögonen, sen försökte jag med mineralsmink i tre år tills jag gav mig nu i våras, bestämde mig för att sluta helt, min hud mår bättre av det :) och jag också!

Annons:
thildatessie
8/18/12, 11:22 AM
#42

Nu efter studenten har ag inte smink till jobbet, innan var det varje dag och jag hade extremt svårt att vara utan. Nu sminkar jag mig till helgen eller om man ska någonstans Glad

Upp till toppen
Annons: