Annons:
Etikettkänslor
Läst 11214 ggr
moonii
2012-08-21 12:45

Att säga ''Jag älskar dig''

Blev lite nyfiken på efter hur lång tid, och hur ni sa till eran dejt/partner att ni älskade den personen? Hur kändes det när ni sa det för första gången ni sa det? Sa h*n samma sak tillbaka? Väntade ni på en ''special moment''? Hur länge dejtade ni, eller var ni tillsammans när ni sa det?

Ja, berätta lite om hur det gick till för er! ;)

Annons:
Fridaaaa
2012-08-21 12:47
#1

Jag sa det ganska snabbt efter vi blivit tillsammans, min pojkvän väntade ca 1 månad :) Kändes en bra härlig känsla när han började säga det :D
Var tillsammans när vi sa det :D
Varit tillsammans i snart 5 år nu så ;)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

moonii
2012-08-21 12:48
#2

Härligt! Hur länge kände du honom/umgicks du med honom innan ni blev tillsammans? Väntade du på en 'special moment' tills du sa det, eller bara slängde du ur dig det? Vad fick du för respons? :D

Geru
2012-08-21 12:50
#3

Jag har sagt det både efter en kortare tid och en längre tid. Beror helt och hållet på hur jag känner. Till slut blir det ju nästan omöjligt att hålla inne en sån känsla:p

“I don't think the human race will survive the next thousand years, unless we spread into space.”

-Stephen Hawking

Fridaaaa
2012-08-21 12:51
#4

#2 Vi gick på samma gymnasium.
Så pratade ju en del i skolan och på msn innan vi blev tillsammans :)
Var sedan på gemensam dejt med honom och 2 kompisar till oss, blev VI samma dag ;)

Var tillsammans knappt 1 månad innan, men tog slut av olika anledningar sedan tog det många månader innan vi blev tsm igen :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Niini
2012-08-21 12:58
#5

Minns faktiskt inte riktigt, några månader efter att vi blev tillsammans tror jag.. Vi sa det i alla fall samtidigt första gången.

[Devya]
2012-08-21 13:39
#6

Jag minns inte. Jag sa väl det då jag kände att jag älskade honom. Men jag skulle tippa på efter ett halvår. Vi säger det ganska ofta till varandra och det känns lika bra varje gång. :)

Annons:
citytjejen
2012-08-21 15:13
#7

Det dröjde nog några dagar bara om jag inte minns helt galet. Han sa det först och jag sa det tillbaka, och båda menade det!

/Christina

[Emma--]
2012-08-21 17:01
#8

Oj. Minns inte riktigt hur lång tid. Men det tog inte så lång tid. Dock hade vi pratat i månader innan och började tycka om varandra redan innan vi träffades. Vi sa det samtidigt, men minns inte ens vem som sa det först :P

Buffaomini
2012-08-21 18:02
#9

Jag var och hälsade på min sambo, vi bodde inte tsm då, och hade varit där hela helgen. Under hela helgen hade jag sagt..jag älskar..film..eller något som dök upp.
Jag vågade inte. Kände att jag skulle vara kvar några dar och om det skulle bli konstig stämning av att jag sa det hur skulle vi göra då?

Så på måndag innan jag for så sa jag det. men det tog ett tag och min sambo trodde jag skulle göra slut.

han blev jätteglad och sa det tillbaka :)

det kanske tog minst 6 månader, 6-8månder typ

drika
2012-08-21 18:58
#10

Efter 4 månader, han sa de först men såklart så älskar jag han tillbaka och sa det:)

Hälsningar

Fredrika

Piggelina7
2012-08-21 19:27
#11

efter 2-3 månader, han sa först, och jag sa att jag älskade honom också

Mona22
2012-08-21 20:22
#12

Det tog väldigt lång tid innan jag kunde göra det. Har inte under min uppväxt fått visa känslor så det var inte enkelt att visa sig så '' utlämnad''. Nu sägs det varje dag.

[WickedAlly]
2012-08-21 21:29
#13

Har bara sagt det till en enda person, har svårt att säga sånt och visar det hellre istället. Fast när det väl har sagts en gång så har jag inga problem att säga det :)

Vi hade varit ihop en månad ungefär men känt varandra ett tag innan, pratade och umgicks mycket så vi var väl på väg dit redan innan vi blev tillsammans. Han sa det först dock så jag har aldrig sagt det först till någon.

Var inte direkt något speciellt ögonblick, vi såg på en kass film, den nya exorcistfilmen (Se inte den) då han mitt i allt tittade mig i ögonen och sa det. Så ett helt vanligt ögonblick blev tillslut väldigt speciellt ändå :)

Vi höll ihop i fyra år nästan innan jag insåg att han var av fel kön, haha.

Annons:
Liss
2012-08-22 01:06
#14

Jag säger det inte, om jag inte verkligen menar det. Men så är jag otroligt säker den här gången.

Det hände nog efter att vi träffats 3-4 ggr, men känt varandra och pratat varje dag en längre tid.
Jag råkade nästan skriva det i våra dagliga meddelanden till varandra. Och han berättade att han velat säga det väldigt länge då. Så nästa gång vi sågs låg vi och myste tillsammans i sängen - då kom det ut natuligt från oss båda två.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Anne.K
2012-08-22 07:50
#15

Vi hade vart ihop i 6 månader och han sa det då först :) och jag svarade, jag hade ju längtat i evigheter på att få säga det till honom men jag vågade inte va den som sa först så jag väntade på honom. Och nu har vi vart ihop i över 3 år och är även nyblivna föräldrar och allt känns faktiskt helt fantastiskt än idag när vi säger de tre orden till varandra :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

Viccan92
2012-08-22 15:44
#16

Runt en eller två månader. Ville vänta tills jag var helt säker på mina känslor.

Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast

Honestyisdead
2012-08-22 18:52
#17

Ca 6 månader. Jag var först för jag kunde inte hålla inne det längre :P

Amizcupcake
2012-08-26 17:29
#18

Mellan 3-6 månader tror jag att det var :) Jag önska att jag hade kunnat hålla mig lite längre xD Men det gick verkligen inte när jag var så kär som jag var.

Min kompis och hennes pojkvän väntade 2 år med att säga det.

PiganX
2012-08-26 18:13
#19

#12 "Det tog väldigt lång tid innan jag kunde göra det. Har inte under min uppväxt fått visa känslor så det var inte enkelt att visa sig så utlämnad".

Jag förstår dig, jag har också ganska svårt att visa känslor sådär, har fått lära mig att man inte ska göra det, att man ska visa sig kall och stark. Så det är ganska svårt, jag känner igen det där med att känna sig utlämnad när man öppnar upp och berättar om sina känslor (eller säger dessa 3 ord).

För övrigt så sa han att han älskar mig för 2 dagar sen, har bara gått en månad. Vi har ju känt varann i ett år, men var en månad sen vi erkände känslorna för varandra. Får hoppas det håller. Blev jätteglad iallafall. Glad

Swars
2012-09-10 22:22
#20

Jag har aldrig sagt "jag älskar dig" till någon av mina ex, kände mig helt enkelt inte redo att säga det då mina känslor inte var så starka. Med min nuvarande kille råkade jag säga det på fyllan, vilket jag skämdes för eftersom det blev lite tafatt, men jag kände redan då så starkt för honom och känslan var ömsesidig från hans sida :) (Då hade vi varit tillsammans en månad om jag minns rätt)

Annons:
littlemetoday
2012-09-11 09:47
#21

Har aldrig sagt det men vi har varit ihop 3 veckor bara

patronsaint
2012-09-11 11:29
#22

Vi hade precis blivit tillsammans efter en månads dejtande. Han sa det först och jag svarade alla kännslor var ju besvarade. Numera säger vi det varje dag.

I want to be like the patronsaint of reality.

emmamf_2
2012-09-11 22:07
#23

Vi sa det första gången på nyårs afton hade då varit tillsammans en månad men dejat ungefär 1månad innan vi vart tillsammans. Han hade velat sagt det ett tag men vågade inte så jag sa det först till han på nyårs afton så sa han direkt efter mig att han älskade mig. Vi har varit tillsammans ett år snart ^^

isafisa
2012-09-12 12:59
#24

Jag sa det ganska långt innan honom, ca 4 månader innan vi blev tillsammans. Han sa det ca en vecka efter vi blivit tillsammans :) Det beror på att jag var kär i honom långt innan han blev kär i mig, och sen har vi väldigt olika "kärleks-bakgrunder" som gör att jag har lite lättare att säga något sådant :)

VeronicaKahlbäck
2012-09-13 11:51
#25

Jag har nog en annan syn av orden en flera ovan.
Älskar någon kan jag inte göra före vi gått igenom något tillsammans, före det "sanna" kommit fram.
Jag kan älska drag av personer eller företeelser men att ha kärlek till någon annan betyder inte för mej att automatiskt älska någon.

I mitt första riktiga förhållande sa min dåvarande pojkvän det tre månader efter vi träffades samt en månad efter det blev "vi", jag svarade "tack, vad snällt" - var inte förberedd och vi satt bland en massa folk..
Jag kommer ihåg att jag ett par månader senare sa det på fyllan när vi hade sex, mycket lyckat ;) "Tog tillbaka" det när jag nyktrade till och nästa gång var nog efter ett halvår, eftersom vårat förhållande var extremt destruktivt kom aldrig den villkorslösa (äkta) frasen utan det var från mitt håll alltid för att jag kände mej mer eller mindre tvingad.
Ja, när man saknar erfarenheter och är ung så är det inte alltid lätt att stå på sej själv.
I resterande förhållanden har det väl sätt ut lite på samma sätt, mer eller mindre destruktiva förhållande eller brist på kärlek från min sida men alla har dom sagt att dom älskar mej utan att få höra det tillbaka.
Det handlar absolut inte om att jag tror att förhållanden "ska" hålla för alltid när man säger de laddade små orden för saker förändras, jag har helt enkelt taskig smak ;)

När det kommer till vänner har jag nästan inga begränsningar i användandet, förutom att jag ska menat men har sjukt bra vänner så det är ju inga problem :D

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

drulleman
2012-09-13 15:30
#26

Jag var först att säga det. Hon sa direkt att hon älskade mig också. Det var väl efter ca en månad

[Jenniferaan]
2012-09-13 23:58
#27

Har sagt "Jag älskar dig" till en enda person jag varit tillsammans med under hela mitt liv. Visst har jag haft andra förhållanden innan just den personen, men sen har jag "hållt på" med andra efteråt och varit nära förhållanden några gånger men aldrig kommit så långt av någon anledning. Har däremot hört det av en person jag höll på med för några månader sen, men kände inte tillräckligt starkt föratt säga det tillbaka. Har alltid tagit förhållanden, kärlek osv som en sjukt stor sak och just därför krävs det en hel del för mig innan jag kan säga det.

Och innan vi sa det första gången åt varandra så hade vi känt varann i 4 år och hållt på i nån månad innan, men då var vi ganska små, 12-13 kanske. Men har gått fram & tillbaka i 5 år, så vet inte riktigt hur och när vi har sagt det. Blev mer att vi sa det när vi kände det, tillsammans som inte. & var vi inte tillsammans så blev vi det just då när någon av oss tog steget. Väldigt komplicerat kanske, haha. Idag är vi däremot inte tillsammans och har inte varit med varandra på 5 månader, men vi båda står nog på ett väldigt bra ställe just idag Glad

Annons:
Vidgar
2012-09-14 00:25
#28

Sa det efter någon månad med en dikt dock fick jag inte den bästa responsen (hon skämtade väl mer bort det) och det kändes som jag hade gjort bort mig. Tog väl kanske 1-2 månader efter jag hade sagt det innan jag fick höra det tillbaka. Även om det kändes jobbigt så var det värt det då vi är gifta nu.

fruktgumman
2012-09-14 07:56
#29

Efter 2 månader. Det var när vi hade sex första gången som vi sa det

Jojaton
2012-09-14 16:17
#30

Jag/vi har inte sagt det än. Vi har vart tillsammans i ugefär en och en halv månad, känt varandra i tre-fyra år.

Är väldigt rädd om de orden, förutom familjemedlemmar (och några vänner i fjortisåldern..) har jag bara sagt "jag älskar dig" till min allra bästa vän. Ingenting jag bara slänger mig ur, vill att det verkligen ska betyda något!

Johanna - Instagram

pinku
2012-09-22 05:48
#31

Vet inte när vi sa det första gången… Efter ett halvår kanske? Anyway jag sa det först, på fyllan, och han svarade samma med en gång. Lägger dock inte så vansinnigt stor vikt vid det, det är bara ord. Men det är trots allt lite småtrist om man inte får höra det tillbaka.

lkmf
2012-11-18 13:56
#32

Sa det nog gasnka titdigt kommer ej i håg när han sa det till mig men vi var tillsamans väligt länge.

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

teezan
2012-11-18 14:06
#33

tror det tog ett ganska bra tag innan vi sa det på riktigt. men jag tror vi båda hade känt det ett tag :) vet att vi sa det för tidigt och vi fick ta tillbaka det då det faktist inte kändes helt rätt! vi var bara 16 när vi träffades och då är det svårt att veta vad det betyder att älska någon. men efter 1-2 år var vi mer säkra på den saken :)

Upp till toppen
Annons: