Annons:
Etikettsex
Läst 6666 ggr
lenaledsen
2012-08-25 17:01

öppet förhållande!?

Vad ska man göra när ens pojkvän efter 2 år vill "prova att ha ett öppet förhållande för att piffa upp!?? sexlivet"

Annons:
Henrika85
2012-08-25 17:05
#1

Jag antar att det inte är något som du vill?

Det är absolut inget fel med öppet förhållande om båda parterna är överens, men om du känner att du gör våld på dig själv och dina värderingar genom att gå med på det, så tycker jag inte att du ska göra det. Säg öppet och ärligt vad du tycker om idén till din pojkvän!

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

lenaledsen
2012-08-25 17:29
#2

Nej och jag har sagt till honom att jag vill ha ett "vanligt förhållande" med bara den jag älskar. Då säger han att det är okej om jag tycker så men att jag kan låta honom ha en lite friare syn på sex.

Men då är jag rädd för att jag kommer bli väldigt svartsjuk. Inte för att jag hittills varit ett dugg svartsjuk innan han  sa detta, men att jag kommer säkert tänka "jaha undrar om han går och letar nån tjej att ha sex med nu" om han är ute en helg med kompisarna osv..

Men jag vet inte hur det går till som? Ska han när han hittar nån att ha sex med fråga mig först och att jag vet att ikväll är han och har sex med den andra. Eller är det nåt han bara gör när som helst och att jag vet att han träffar andra men inte när? eller hur ofta? osv.

Det verkar väldigt osäkert otryggt och som att vi då?

SHV-Pysen
2012-08-25 18:12
#3

Hur det går till osv. kan väl bara ni komma fram till, vilka regler typ. Men om du inte trivs med det, så tycker jag det låter som en dålig idée. Ett öppet förhållande är väl inte det enda som kan "piffa upp" sexlivet, man måste ju kunna kompromissa.

Uncle Thomas
2012-08-25 21:01
#4

#2 "Nej och jag har sagt till honom att jag vill ha ett "vanligt förhållande" med bara den jag älskar. Då säger han att det är okej om jag tycker så men att jag kan låta honom ha en lite friare syn på sex."

Det går inte ihop, tycker jag. Antingen så väl har båda det, eller så har ingen det.

Henrika85
2012-08-25 21:07
#5

#3 Jag håller helt med. Öppet förhållande är helt okej om båda vill ha det, men om det bara är ena parten som vill ha "lite spänning vid sidan om" utan att den andra godkänt det, så är det otrohet.

TS Jag tycker att du ska sätta ner foten och tala om att du inte vill ha det så. Kan han inte acceptera det, så finns det bättre killar för dig.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Honestyisdead
2012-08-25 21:14
#6

Verkar inte som du TS vill ha ett öppet förhållande. Är du redan osäker nu på hur du kommer reagera om han får fria tyglar så kan det gå riktigt illa när du känner dig sårad.

Annons:
Åsa S
2012-08-25 21:15
#7

Japp håller med i ett förhållande vill man att den personen är tillsammans med mår bra man är inte självisk och enbart tänker på sin egen njutning,  och mår du inte bra av att han har sex med andra är det inget han borde eftersträva så sätt ner foten och säg att isåfall finns inte du i hans liv. >Han måste få fundera på vad han prioriterar i sitt liv, kommer han fram till att han vill ligga runt så finns det bättre killar.

lenaledsen
2012-08-26 09:48
#8

Det har väl pågått i ett par månader att han tjatat om det här. Ja jag kallar det tjat när han frågar var och varannan gång som vi har sex. Det får mig att tappa lusten.

Jag känner mig så otillräcklig, som att han egentligen önskat att han låg med nån annan? Det är ju det han vill göra? Måste ju innebära att jag är för tråkig/ful/ointressant/för lite spännande?

Jag känner sådan press på mig. Han förväntar sig ju att jag ska gå med på det. Annars skulle inte han fortsätta ta upp det.

Han säger att det inte alls är att han tappat lusten till mig eller att jag är tråkig. Nej det är inget fel på mig alls säger han. Och så är han väldigt kärleksfull mot mig, ger mig massage och säger att han älskar mig.

Varför kan det inte bara vara bra så? Varför har han behov av att blanda in andra i vårat sexliv. Jag vill inte!

Jag frågade förra veckan om han kommer lämna mig om jag vägrar öppet förhållande. Nej såklart inte sa han.

Inatt frågade han om jag funderat nåt mer på hans förslag. När han somnat var jag uppe och kräktes

Jag har gått ner 5 kg den här månaden. Jag var smal från början. Han säger att jag måste börja äta mer och det är sant men jag mår bara illa

lenaledsen
2012-08-26 10:11
#9

När jag var tonåring hade jag ätstörningar. Dom fick lägga in mig i perioder. Jag har varit frisk i 4 år och den här killen har ju varit en stor hjälp för mig att må bra. För han är väldigt kärleksfull.

Men det här som han vill genomföra rubbar allt det trygga i min värld. Jag är så rädd att fastna i den där skiten igen. Jag smyger undan och stoppar fingrarna i halsen när ingen ser. Precis som det började den förra gången. Men då var det bara för att jag ville gå ner lite i vikt.

oh-la
2012-08-26 10:50
#10

det är väl inget mer att dra på. du vill ju inte ha det på det viset. säg till honom att du inte är intresserad av ett öppet förhållande, inte ens åt ett håll. vill han ligga med andra får han helt enkelt lämna dig. här gå det ju liksom inte att kompromissa. ni har inte samma syn på det alls, och då kan ju inte bara han ha andra vid sidan av och du ha ett vanligt förhållande. ställ honom mot väggen och säg som det är. gör det snart, dra inte på det. du mår ju faktiskt inte bra av det. ge honom inte utrymme att förhandla.

pyromanen
2012-08-26 13:24
#11

Det låter helt klart som att du har tänkt efter och känt efter och kommer inte till någon annan slutsats än att du inte alls kan tänka dig något öppet förhållande. Så då är det dags att ge honom svaret: NEJ, Jag är inte med på att ha öppet förhållande!. Vill du ha sex med flera då är jag inte en av dom!

Uncle Thomas
2012-08-26 14:06
#12

Fast efter din beskrivning, så är det nog bäst att ta med

"Jag skulle må för dåligt av det"

för du vill ju inte ställa honom inför ett ultimatum utan vill ha honom kvar utan ett fritt förhållande.

Jetaime
2012-08-26 14:25
#13

För mig hade det fått vara antigen eller.. Hade jag själv vatt i din sisuation hade jag nog funderat på om det verkligen var värt det, jag hade mått jättedåligt övet att min pojkvän funderade på ett öpper förhållande och att ha sex med andra, då hade det lika bra fått va så.

Annons:
Honestyisdead
2012-08-26 18:48
#14

lenaledsen; det är dags att du med raka ord talar om för honom att du inte går med på ett sådant förhållande. Att du inte klarar av det så han slutar ta upp det.

Och du behöver söka hjälp! Du stoppar redan fingrarna i halsen, och det har redan gått för långt!

[vaniljen]
2012-08-26 18:50
#15

Säg som det är och gör det idag så du får det överstökat.

Bara att tala om att det är inget som passar dig och sålänge han är tillsammans med dig så är det ni två som gäller och inga andra med i sexlivet. Han har ju sagt att han inte lämnar dig oavsett vad du svarar, så försök att lita på det.

Jag tycker även att du ska förklara att det inte är okej att han tar upp sådana saker just när ni har sex och förklara hur du känner dig. Ta även upp att det finns massor av saker man kan göra tillsammans för att piffa upp sexlivet och att ni kanske kan prova på nya saker tillsammans.

Till sist, ta hand om dig själv och försök att bryta vanan att kräkas. Kanske du kan berätta för din kille att detta har fått dig att börja igen och att du kan behöva hjälp, så du inte kommer tillbaks i gamla farliga spår igen.

hus-musen
2012-08-26 22:49
#16

Dumpa honom eller be honom sluta tjata för att du kommer inte att gå med på ett öppet förhållande och du mår dåligt av hans envisa tjatande.

Visst kan man ha öppna förhållanden, om båda är med på det och anser att det är ok. Han kan ha hur fri syn på sex han vill, men ni är två i ett förhållande, inte en.

Qui dormit, non peccat

 


ru4real
2012-08-26 23:39
#17

Som kille kan jag ju säga att du som tjej inte skall ställa upp på det han vill. Be honom dra, eller gå själv.

Om man vill ha ett öppnare förhållande, så vill man inte har ett förhållande alls. Det skall vara ömsesidig respekt i ett förhållande, eller så skall man skita i det.

Bägge parter skall må bra, inte bara han, för att han vill kn*lla runt lite. OM det inte är ok för dig så är det inte det. Stå på dig!!

lenaledsen
2012-08-27 10:46
#18

Men det är inte så att jag velat eller varit otydlig om vad jag vill. Jag har varje gång han frågat sagt att jag inte vill ha ett öppet förhållande. Jag vill att vi inte ska ha sex med andra precis som vi bestämde när vi blev ihop! Men han verkar tro att regler kan ändras på vägen.  Och han verkar tro att jag går att övertala.

Och han kanske lyckas övertala mig tillslut men det är isåfall inte för att jag vill ha ett öppet förhållande utan det kommer vara endast för att inte mista honom och för att jag älskar honom.

Det kör han också med… att om jag älskar honom så borde jag gå med på det. Men jag har sagt till honom att om han älskar mig så borde han hålla sig till det som vi i början bestämde.

Iallafall så känns det svårt för mig att lämna honom. Jag förstår att ni tycker att det bara är att gå om det inte passar. Men jag är nog rätt svag. Han är min första kille och den enda jag haft sex med också.  Jag var som sagt sjuk många år (anorexi) och allt fokus var på att äta eller inte äta, ambulansturer hit och dit, behandlingshem. Så jag har inte lyckas hålla kvar någon bra vän heller!! Jag har ingen som stöttar mig. Min sambo är den enda som stöttat mig (ja mamma förstås också) men jag har ingen annan. Och lämnar jag honom känner jag mig otroligt ensam och utlämnad. Jag vill bara att han ska bli "som vanligt" och inte sukta efter sex med andra.

ru4real
2012-08-27 10:53
#19

Jag tror ju tyvärr att han utnyttjar att du är bräcklig. Kanske inte medvetet, men på ngtvis så gör han det.

Om man inte mår bra i ett förhållande skall man inte leva kvar, det kanske låter hårt, men det är otroligt enkelt att fastna i ngt som trots att man vet om att det inte är bra väljer att stanna kvar, kanske för att man inte vågar bryta upp, leva ensam eller liknande. Men, du mår ju inte bra just nu, vad är det som säger att du mår bättre om du stannar om ett halvår, ett år osv?

Och risken är ju stor att han kommer att vara otrogen, att han frågat är ju lite som en början till det. Det är 2 personer i ett förhållande, man måste vara överrens om saker och ting i dem. Inte alltid, men om de viktiga och stora frågorna iaf.

Har han börjat fundera, kommer han ju troligtvis inte sluta att sukta heller. Men om ert sexliv är bra idag förstår jag ju inte varför han vill ha mer? Tror du att det är en speciell person han funderar på? Eller är det bara lusten att kn*lla runt allmänt som han är intresserad av?

Men, vilket som. Lämna honom. Eller gå iaf i parterapi, prata med komunen, de kan hjälpa till. Detta för att han kanske skall fatta att han sårar dig och beter sig som en idiot.

Honestyisdead
2012-08-27 11:13
#20

#18 Jag lider verkligen med dig. Kan inte ens tänka mig hur jag hade mått om jag var i din situation.

Ni får sätta er ner, och du får tala om att du håller på att gå under av det här. Att du inte vill höra fler gånger att han vill ha sex med andra än dig! Att du inte kommer svara på det fler gånger. DU GÅR INTE MED PÅ DET.

Du ska absolut inte gå med på det för att du är rädd för att vara ensam. Hemska tanke att han går och har sex med andra och du ligger hemma och mår dåligt över det. Det kan sluta riktigt illa. Men jag förstår hur det känns att vara rädd att lämna den man älskar, även om det är för ens eget bästa.

Jag hoppas det löser sig, att han förstår att han inte kan hålla på så.

Annons:
lenaledsen
2012-08-27 11:25
#21

Jag glömde säga tack för alla svar och omtanke. Ni har rätt i det mesta. Tack snälla

Det var skönt att skriva av sig lite. Ni kan ju inte direkt lösa mina problem men ändå känns det bra att läsa era svar. Tack!

denstore
2012-08-27 13:00
#22

Tyvärr är det nog så att du måste ta beslutet själv, men jag misstänker att du innerst inne vet vad som gäller. Som ru4real säger, så är det här bara ett sätt för din pojkvän att antingen fixa ihop det med någon han redan har hittat, eller kunna ragga runt, och när han väl hittat något som han tror är bättre, så kommer han i alla fall att släppa dig. Eventuellt kommer han att behålla dig som en reserv, när saker och ting inte fungerar som han vill. Släpp det!

Jag har sett "öppna förhållanden" fem sex gånger i min vänskapskrets. Samtliga har slutat med separation eller skiljsmässa. Och det enda som den perioden har varit för deras förhållande har varit ångest för ena parten, och ett utdraget uppbrott, där till på köpet alla i omgivningen, inklusive barn i ett par fall, har varit helt oförstående.

lenaledsen
2012-08-27 13:33
#23

#22 Hur kan du veta att det bara är ett sätt för min pojvän att antingen fixa ihop det med någon han redan har hittat, eller kunna ragga runt och när han väl hittat något som han tror är bättre så kommer han iallafall att släppa mig! Hur kan du veta det??

Kan det faktiskt inte vara så att han har en friare syn på sex och inte alls har några planer på att lämna mig?? att ha ett öppet förhållande innebär väl inte att man inte älskar sin partner??

Men i vilket fall som helst så gillar inte jag tanken på öppet förhållande och därför kan jag inte fortsätta isåfall

Honestyisdead
2012-08-27 13:36
#24

#23 Det är väl det här med att han tjatar på dig fast du sagt nej som får varningsklockor att ringa.

[vaniljen]
2012-08-27 13:41
#25

#23 Det är nog ingen här som kan veta, men av din egen beskrivning förstår jag mycket väl #22's tankar.
Chansen att det skulle bli bra är ju väldigt liten, med tanke på att du mår väldigt dåligt över att han vill ha ett öppet förhållande och risken är ju att han är otrogen om han går och suktar efter sex med både dig och andra.

Uncle Thomas
2012-08-27 14:27
#26

#18 "Det kör han också med… att om jag älskar honom så borde jag gå med på det. Men jag har sagt till honom att om han älskar mig så borde han hålla sig till det som vi i början bestämde."

Bra svar.

Du kan förtydliga med att du mår dåligt av det.

#19 "Och risken är ju stor att han kommer att vara otrogen, att han frågat är ju lite som en början till det."

Inte säkert. Otrogna brukar INTE fråga.

#22 "när han väl hittat något som han tror är bättre, så kommer han i alla fall att släppa dig. Eventuellt kommer han att behålla dig som en reserv, när saker och ting inte fungerar som han vill."

Inte säkert. Min ingifta morbror var otrogen, sa att han ångrade sig och fick (minst) en chans till. Han var otrogen igen, men då moster kickade ut honom blev han väldigt ledsen, för han ville leva med henne, men då var det slut på chanser för honom hos moster…

=Han ville vara kvar.

denstore
2012-08-27 14:48
#27

#26 Visst, kan det vara så att man ångrar eller kommer över otro. Och jag hör till de som t.o.m. Skulle kunna förlåta det. Men "öppet förhållande" är som att be om frikort till kommande otrohet. Då är det inte något som bara hände i stundens begivenhet. Då är det planerat. #23 Självklart kan ingen veta vad din kille tänker. Kanske han är Jesus själv, och inte kan undgå att älska (med) alla människor. Men då borde han nog gjort klart det innan ni satte upp reglerna för ert förhållande. Som Hera säger, varningsklockorna ringer. För fullt, skulle jag vilja påstå.

Annons:
Uncle Thomas
2012-08-27 15:06
#28

#27 "öppet förhållande" är som att be om frikort till kommande otrohet."

Det är ju inte otrohet om partnern har sagt OK i förväg.

Honestyisdead
2012-08-27 15:27
#29

#27 Otrohet är det ju inte om man är två i förhållandet som kommit överens om ett öppet förhållande. Då är båda med på noterna och är okey med det.

pyromanen
2012-08-27 15:32
#30

Det kan ju faktiskt vara så att lenaledsens pojkvän är poly och skulle vilja leva ut det. Altså att det inte alls är för att vara otrogen eller utnyttja hennes "svaghet".  Men det funkar ju inte när inte poly-önsket är ömsesidigt!!!

Lenaledsen: Du skriver att du har varit tydligt och svarat honom att du INTE vill ha någon öppen relation, men har du också varit ärlig och berättat hur dåligt du mår av tjatet och tankarna på detta?  Så att han förstår vad han gör mot dig om han fortsätter fråga?

hus-musen
2012-08-27 15:41
#31

#27 Det är inte otrohet om båda är med på den saken, det finns många som älskar varandra och lever i polygama förhållanden. Otrohet är det först när man går bakom ryggen och döljer något för sin partner.

Qui dormit, non peccat

 


lenaledsen
2012-08-27 15:41
#32

Jag ska prata med honom ikväll och säga riktigt allt. Han vet inte att mina ätstörningar igen kommer tillbaka lite pga det. Han tror att jag bara fått för mig att banta igen

Honestyisdead
2012-08-27 15:43
#33

#32 Lycka till!

ru4real
2012-08-27 15:52
#34

Min erfarenhet är att män och Kvinnor pratar på olika vis, när en kvinna tycker att hon varit jättetydlig och klar, kan vi killar sitta och fundera på vad f*n menade hon egentligen.

Så vad jag försöker säga är väl att du måste vara jättetydlig i din kommunikation till/mot honom. Och han måste förstå hur allvarligt detta är för dig.

Annons:
Henrika85
2012-08-27 15:55
#35

#34 Hahahaha, så sant så! Tungan ute

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

pyromanen
2012-08-27 18:26
#36

#34 Ja, ibland är det tametusan så!  Foten i munnen. Ibland får jag för mig att jag skulle behöva skriva vissa saker med mycket stora bokstäver med tush på köksväggen för att min (annars älskade och snälla och mycket schyssta) man faktiskt ska ha fattat.

[vaniljen]
2012-08-27 19:15
#37

Stort lycka till och var tydlig och rak. Linda inte in saker, utan få ut allt du vill. Skriv ner saker om du känner att det hjälper, så du inte glömmer hälften.

#34 Det där verkar stämma väldigt bra Skrattande
Dock sa min kille till mig för ett par veckor sedan att jag är alldeles för rak och han vill att jag ska linda in saker lite mer. Jag sa tvärtom till honom, att han måste bli mer rakt på sak och sluta linda in.

Uncle Thomas
2012-08-28 03:55
#38

#32 Hoppas det gick bra.

#34 "Min erfarenhet är att män och Kvinnor pratar på olika vis, när en kvinna tycker att hon varit jättetydlig och klar, kan vi killar sitta och fundera på vad f*n menade hon egentligen."

Eller så har mannen inte fattat att kvinnan sagt något alls.

Ett klassiskt exempel:

De är på bilresa.

-Det skulle vara gott med kaffe, säger kvinnan då hon ser en fikavägskylt.

-Ja, det skulle det, säger mannen och kör vidare.

Kvinnan börjar sura, vilket mannen märker efter ett tag och fattar ingenting  Skrattande

ru4real
2012-08-28 07:26
#39

Fast det var inte så jag menade. Det jag försökte säga är att vi kommunicear på olika vis. Ditt exempel är iofs roligt, men du har missat poängen ju. Tungan ute

Uncle Thomas
2012-08-28 10:28
#40

#39  Vi kanske har kommunikationsproblem  Glad

Det jag skrev var väl ett extra tydligt exempel på vad du skrev? Han hade ju inte ens fattat vad det rörde sig om, fastän kvinnan tyckte hon varit tydlig.

fruktgumman
2012-08-28 11:01
#41

Usch vad jobbigt. Jag skulle ha svårt att fortsätta med min sambo om han börjar prata om öppet förhållande. Mår illa bara av tanken. Hoppas det löser sig för er!

Annons:
drulleman
2012-08-28 13:39
#42

Vad du än gör så gå inte med på att han får ha sex med andra om du inte själv tycker det känns bra. Säg till en gång för alla att nu är det sluttjatat och det får han respektera om han vill leva med dig

[vaniljen]
2012-08-28 22:43
#43

Hur har det gått?

lenaledsen
2012-08-30 16:08
#44

Ja vi satte oss ju ner och pratade om detta. Igen. Jag tycker jag varit klar tidigare men nu sa jag igen, typ att jag inte är med på något öppet förhållande jag vill inte att vi ska ha sex med andra under tiden vi är tillsammans.

Och jag sa också det att jag gått ner lite väl mycket i vikt på slutet att det garanterat beror på att jag känner sån press och stress när han frågar gång på gång = tjatar om något jag inte vill alls.

Och ja han var ganska tyst och så först. Han sa att han älskar mig och vill leva med mig, men att det där med öppet förhållande är något som vuxit fram hos honom allt eftersom och att det inte alls innebar att han var på väg ut ur förhållandet, inte att jag var någon reserv tills han hittar nån "bättre" och det var ingen som han redan utsett som han ville ha sex med sa han.

Han har känt sig osäker på om han vill leva monogamt. Han är säker på att han vill leva med en fast partner men han ser inget hinder med att ha sex med andra TROR han sa han. Det var därför han föreslog att vi kunde prova det, och om det inte var något som passade oss så bara att låta bli sen. Men lite för spänningen och så men att han ville inte gå bakom ryggen på mig.

Och ja jag kan väl kanske LITE förstå hans tankesätt, men tyvärr är jag rätt säker på att jag inte fixar det.  Jag skulle må så dåligt av att veta eller inte veta om han  far och sätter på nån annan nu. Ungefär så. Jag klarar inte det.

Ja iallafall sa jag att han måste sluta ta upp det och han lovade det,  MEN även om han håller det han lovat så undrar jag: Är det ändå något han bär inom sig? (alltså längtan att vilja ha sex med andra) bara det att han slutar tjata på mig? Bara för att jag sagt nej så ändras ju kanske inte hans tankar, om ni förstår vad jag menar. Som att säga till en bisexuell, att du får inte prova ha sex med en av samma kön. Kanske inte jämförbart men. den kanske vill prova det också

Äsch förlåt det här blev väldigt svamligt men hoppas ni förstår

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Honestyisdead
2012-08-30 16:25
#47

Självklart kommer han ha kvar denna längtan, men så länge han inte agerar på det så. Det är ju tyvärr så om man under ett monogamt förhållande plötsligt kommer på att man vill leva poly, att man får göra ett val om ens partner inte går med på det. Leva monogamt eller göra slut.

Uncle Thomas
2012-08-31 11:42
#48

#46 "Är det ändå något han bär inom sig? (alltså längtan att vilja ha sex med andra)"

Under ett långt förhållande är det inget konstigt om man attraheras av andra ibland, men det är stor skillnad på att tänka och att göra något. För de, som inte är otrogna skitskitstövlar alltså.

Kanske mer vanligt bland män att attraheras av andra ibland, men de flesta tjejer är nog någon gång blivit attraherade av t ex George Clomey, Justin Beaver (eller hur det stavas)  Glad

Annons:
Honestyisdead
2012-08-31 11:47
#49

#48 "För de, som inte är otrogna skitskitstövlar alltså." Va?

Och nej, jag har varken varit attraherad av George Clooney eller Justin Bieber haha

Amorell
2012-08-31 11:48
#50

#48 Förstår hur du menar! (George Clooney…….) Men samtidigt är det en skillnad på att längta efter sex med andra i allmänhet och att sukta lite efter en kändis. Jag kan förstå att TS tycker att det känns jobbigt men tiden kanske gör att det lägger sig lite, och när de går vidare ifrån det så kanske det känns lättare sen. Glad

~ Ysmn

Uncle Thomas
2012-08-31 12:13
#51

#50 Jag skrev det till TS bara för att hon inte ska ha orealistiska förväntningar om att han aldrig skulle tänka så, men att man kan ha förväntningen att partnern inte gör det.

#49 " "För de, som inte är otrogna skitskitstövlar alltså." Va?"

Du klippte av läsandet på fel ställe  Glad Jag skrev:

"det är stor skillnad på att tänka och att göra något. För de, som inte är otrogna skitskitstövlar alltså."

Honestyisdead
2012-08-31 12:15
#52

Såg nu att jag hade läst fel!

Amorell
2012-08-31 12:35
#53

#51 Jo jag förstod vad du menade Glad Att han inte skulle faktiskt begå handligen liksom. Men jag förstår att TS kan tycka att det är jobbigt, om man kanske går runt och undrar om han har det "suget" i sig liksom. Jag hade nog känt så.

Men kan tänka mig att det blir bättre med tiden.

~ Ysmn

pyromanen
2012-08-31 12:35
#54

Om han kanske är polyamorös egenltigen, då kommer han säkert tänka på andra och attraheras ibland.  Om du kan acceptera att han är sån - då behöver du inte heller tänka att han tänker på andra för att du inte räcker till eller nåt med eran relation skulle var amindre bra. För en polyamorös uteslutar en kärlek inte en till kärlek.  Sen finns det polyamorösa som galant klarar att inte leva ut det utan leva monogamt av respekt för sin kärlek som inte skulle må bra av fler inblandade.

Att han faktiskt är öppen och ärlig mot dig, inte vill gå bakom din rygg bådar bra tycker jag.

ru4real
2012-08-31 13:19
#55

Jag tror väl alla attraheras av andra ibland, särskilt i ett långt förhållande. Men så länge man inte gör ngt åt saken är det väl ok. Man kan ju liksom inte rå för sina känslor (beroende på typ av attraktion). Det viktiga är ju hur man hanterar det som sagt.

Annons:
Upp till toppen
Annons: