Annons:
Etikettförhållande
Läst 2912 ggr
[Surina]
2012-09-02 12:18

Hur svårt kan de vara!

Hej!

Jag måste verkligen få ut lite frustration!

Jag säger en sak till min sambo att jag var så stolt över mig själv att jag tog cykeln istället för bussen till honom senate gången, när jag kunde tagit bussen som jag brukar göra..

Jag var så lycklig och de jag får höra av honom är: Det är väl inte så mycket? 1 mil cyklade jag varje dag till jobbet förra sommaren..

Blev lite ledsen så det kändes som om det var en tävling så jag sa att det var jobbigt att han inte bara kunde vara glad för min skull.

Sen frågade jag honom om han kunde iaf be om ursäkt för att han gjorde mig ledsen och fick mig att känna som om jag inte hade gjort nått bra alls…

Men de gick tydligen inte alls… så jag stände bil dörren utan att ge honom en kram gick sen upp till min lägenhet…

Allså jag kan inte förstå! Han känner att de är jobbiht hemma hos honom osv… men jag börjar tycka att ska de vara svårt att förstå att man kan såra folk med vad man säger.. så kanske det är helt rätt att han har de jobbigt hemma… Man blir ju behandlad så man behandlar andra…

Samma med att när jag ville blanda ut kattmat som var lite smulig med påsen(inte slösa!) Då ville han att jag skulle slänga en hel skål! Jag undrade varför för katten brydde sig inte.. men han sa sen att blandar du i så kommer jag fan dra till dig! Så jag slängde de tillslut.

Sa till honom att så säger man inte! Hans förklaring var att jag inte lyssnade annars! Men jag fortsatte att säga att man kan säga på ett annat sätt! Man kan också resa på sig ifrån häcken vid datorn! Nee jag blev riktigt arg… För allt ska vara så himla svårt att vara artig för honom? ..

Reagerade jag fel med att berätta så jag kände??

Annons:
Sarah
2012-09-02 12:54
#1

ommer han dra till dig? Vad menar han med det? han låter otrevlig och om dra till dig är ngn typ av hot, ja då tycker jag att det låter som att du borde gå…

JonnaH
2012-09-02 13:00
#2

Hur gammal är killen?

Och det där med kattmaten förstod jag inte riktigt. Du får väl göra hur du vill om det gäller din katt? Eller var det hans katt?

drika
2012-09-02 14:50
#3

Han verkar ostabil, om han inte trivs med sig själv att han bryr sig om dig eller hotar med att slå bör du lämna honom.

Hälsningar

Fredrika

Maria
2012-09-02 15:42
#4

Ingen har rätt att hota att dra till någon för småsaker.Skrikandes

Gnabbet du beskriver är småsaker och det är sådant man ofta får fila på i  ett förhållande. Hur man uttrycker sig osv. Kommunikation är A och O.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Mona22
2012-09-02 19:30
#5

Man ska kunna bli osams om småsaker utan att någon ska"dra till en".

Jag har haft en jobbig uppväxt men bara för det har jag ingen rättighet att behandla andra som jag blev behandlad. man har ett val och tyvärr verkar han valt att ta ut det mot dig.

Han har ingen rätt att hota dig för att du ska lyssna, kommer han dra till med det den dagen då han smäller till dig också??

PogoPedagog
2012-09-03 15:09
#6

Jag skulle nog säga ifrån rejält om jag var du: "Hotar du mig en gång till gör jag slut med en gång". Sånt beteende är inte ok från någon!

Annons:
PiganX
2012-09-04 02:28
#7

Jag skulle inte acceptera att någon hotar mig, eller är sådär otrevlig. Och jag hade definitivt inte gjort som han sa om han hade hotat mig, just för att han inte ber på ett snällt sätt. Han hade kunnat uttrycka sig på ett mycket vänligare sätt, och få fram samma budskap. Nej, fortsätter han sådär kan det gå illa.

Upp till toppen
Annons: