Annons:
Etikettkänslor
Läst 1165 ggr
Tintin82
9/4/12, 7:50 AM

fortsättning på kompis

som jag nämde så har jag lagt en kille på fb som jag har ett visst intresse för förra veckan lade en gammal kompis till honom hon är duktig på att stjäla kompisar från mig…när jag frågar henne om varför hon lagt till honom så får jag svaret att hon tycker om att ha kompisar…men han har en stor rottweiler…men varje dag är hon inne och "gillar" inlägg han skrivit och visst han svarar henne…för några dagar sedan såg jag att hon "gillat"nästan alla bilder på honom och då kan jag ju inte "någon för det skulle vara sjukt…

I lördags var jag hos frisören och på kvällen la jag in det på fb…efter några timmar fick jag från honom "vart har du klippt dig"? och när jag svarade så fick jag "du är ju alltid så fin i håret" och sedan berättade han att två i hans familj jobbade som frisörer,,,i söndags kväll så skulle jag fråga om en sak jag köpt på hans jobb och eftersom min gamla kompis skulle läsa och kommenterar så skickade jag privat och sedan började vi snacka om hundar då vi bägge har det….han skrev att rottweilern kräver en bra uppfostran och att man är bestämd och då skickar jag

"så du är en bestämd man?

"när det gäller hunduppfostran:)

"Bara hunduppfostran"

Trodde inte att jag skulle få något svar men jag fick ett svar som hur han försökte vara i ett förhållande och liknande.

Känner att det är ingen tävligt men min gamla kompis är inne och skriver eller "gillar" honom varje dag och hon var likadan dan när vi gick gymnasiet…strävade efter uppmärksamhet…dom pratar hundar och djurplågeri men hon var själv djurplågare mot sin kanin förr. jag vill att hon tar bort honom för att jag har varit kompis med honom förut och visste vem han var innan jag lade till honom inte hon…vet att det låter barnsligt för vi är 30 men hon beter sig som en fjortis…men jag vill inte "gilla" och kommentera allt för att verka intressant…och ibland tycker jag att jag skriver tråkigt…men jag vet 75% av det hon skriver till honom är lögn…men dom kommentarerna jag fått av honom gör att det känns som om det finns ett visst intresse från hans sida…men jag behöver kanske inte skriva varje dag för att så fort jag skriver såvskriver hon och det är så jävla jobbigt…först tänkte jag skita i det hela för att det är jobbigt att hon ska fjäska…vad hade ni gjort??

Annons:
blondiie
9/4/12, 10:13 AM
#1

dissat din kompis.. ha haft flera såna kompisar dock klarade jag inte av att vara med dom då dom förstörde mitt självförtroende. de är inte lätt att lämna kompisar men de är lättare än att bygga upp sitt självförtroende igen.

Honestyisdead
9/4/12, 12:12 PM
#2

Varför är du kompis med "kompisen"?

Tintin82
9/4/12, 10:36 PM
#3

nu har jag tagit bort henne…på en vecka har hon varje dag "gillat" och kommenterat allt han skrivit och fått positivt tillbaka..idag på morgonen när jag var inne på fb chatten så började hon snacka med mig och jag frågade när dom skulle ut med hundarna…fick tillbaka "hurså" nej tänkte bara fråga hur det gick svarade jag och hon hade inte tid för tillfället att ut och gå med någon just nu…nu i kväll när jag var inne på fb så kunde jag läsa att hon skrev "igår var jag ute och gick med en jättesöt kille och hans hund:):)

och även han svarade att han hade varit ute med en söt och trevlig tjej…jag har lite svårt att ta bort vänner för en gång i tiden var vi kompisar men det var för elva år sedan när vi gick på gymnasiet och hon har inte förändrats ett enda dugg och jag är både förbannad och besviken men efter ett långt samtal med syrran så har jag tagit bort henne..hon vill ha en massa uppmärksamhet och det får hon från många men inte från mig…och eftersom han umgicks med henne så har jag funderat på om han verkligen är något för mig…han är snäll men så står han i butik också:)

pinku
9/5/12, 5:23 AM
#4

Kan du inte bara bjuda ut honom på en fika? Det låter så himla jobbigt att sköta allt snackat på fb, med en knäpp gammal polare som beter sig som ett svartsjukt barn.

Och apropå "varit ute med en söt och trevlig tjej", om hon skrev det först kanske han bara ville vara snäll tillbaka eller nåt. Det känns bara som att det är så mycket spekulationer, ta en fika och pejla läget istället. Men du har rätt, om han tycker hon verkar super är han kanske inte nåt för dig, men tänk på att alla inte är så bra människokännare, och kan inte genomskåda folk med en gång.

Namiko
9/5/12, 8:19 AM
#5

Bara för att du ser hur hon egentligen är så betyder det inte att han vet om den sidan än. Hon kan mycket väl vara duktig på att dölja det för honom och därför uppfattas som en helt vanlig trevlig tjej.

Men som #4 säger, gå och ta en fika och umgås lite IRL för att se hur det känns. Då får du en bättre känsla av hur han verkligen är och om det finns något intresse där.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Upp till toppen
Annons: