Annons:
Etikettvänskap
Läst 51925 ggr
Honestyisdead
9/4/12, 10:47 PM

SÖKER DU VÄNNER? Titta då hit! 2

Här har vi nu andra tråden för vänsökning. Första tråden hittar du här.

Håll tråden ren från onödiga kommentarer så det är lätt för den som letar att hitta det den söker. Tråden ska alltså bara innehålla vänsökninginlägg.

Det är inte tillåtet att lägga ut sitt nummer, utan bäst är att första kontakten sker te via PM här inne. Skriver man ut sin mejladress kan det finnas program som börjar skicka reklam och skräp till en, så försök undvika att lägga ut det öppet.

Lycka till :)

Annons:
Erkaaan
9/4/12, 10:55 PM
#1

Hejsan :) jag heter Erik och är 18 år gammal. Fyller 19 om två månader. Jag gillar att spela gitarr, sjunga, hitta på en massa olika saker (spelar ingen större roll) och gillar dessutom att spela olika spel, kolla på fantasy filmer etc. Jag går tredje året på gymnasiet, går på NVSP-programmet. Det är både natuvetenskapligt och samhällsvetenskapligt inriktat. Får väl se vad jag blir i framtiden, lite svårt att veta nu :D dock har jag en bred grund i alla fall :)

Jag saknar vänner rent generellt, har några, men vi är inte ofta. De är så kallade "vänner", mer i den stilen. Jag känner att jag behöver fler vänner som man kan umgås med och verkligen känna att de finns där för en. Jag är trött på att dagarna bara ska rulla förbi, det känns som om man bara slösar bort en massa tid, på ingenting. Jag vill inte att mitt liv ska vara helt tomt, vill ha en historia :)

Jag tycker att jag är en bra kille, förstår inte varför jag inte skulle kunna få fler kompisar.. Jag mår inte bra utan vänner, det fungerar inte. Hoppas att det finns någon där ute som kan tänka sig att bli min vän :) det spelar ingen roll vilket kön du har eller what so ever. Jag är en väldigt respektfull, ärlig, lojal och omtänksam person.

Jag bor som sagt i närheten av Västerås. Mer detaljer får du om du hör av dig :) tveka inte, jag bor i Västmanland, men det spelar ingen roll för mig vart du bor. Det underlättar bara lite..

Denna kommentar har tagits bort.
blondiie
9/7/12, 2:27 PM
#3

Hej! Vet inte riktigt vad jag ska skriva är dålig på de här med att berätta om mig själv men börjar väl med vad jag heter ;) Heter Emelie och är 18år. 1 månad efter jag fyllde 18 fick jag reda på att jag väntade barn, så nu är de två månader kvar till beräknad förlossning.

Just nu så gör jag väl inte så mycket mer än att hålla på lite med djuren(hund och katt) och köpa/leta bebis saker :) Jo, gnäller och skäller på soc en del oxå då dom inte kan få fingrarna ur r*ven och hjälpa till lite! I vanliga fall är jag en glad tjej som älskar att prata/umgås med människor. Men sedan jag blev gravid ha jag blivit lite mer nogrann med vilka jag vill ha i mitt liv. Är lite väl mån om hur andra mår och kan lätt ta på mig andras problem, både positivt och negativt!

Mina intressen är då djur, internet och lite pyssel av alla möjliga slag! :)

Söker inte några speciella personer utan vill prata med dom flesta då de brukar bli väldigt mycket hemma kvällar nu när man inte dricker längre. Då får man bli djur/barnvakt istället. Men händer fortfarande att man hänger med på något/någon fest då och då, utan att dricka dock.

Bor i Västernorrland, tråkigaste länet i landet… haha.

Men har inte så mycket mer att säga. Undra ni något eller vill prata lite så tveka inte att pm:a! :)

Jess89
9/8/12, 5:02 PM
#4

Hej alla glada och trevliga människor! Glad

Jag är en tjej på 23 år som snart ska flytta hem till gamla hemstaden Norrköping igen. Söker därför lite nytt folk att ha kontakt med då jag känner att jag inte har kontakt med mycket folk där.

Jag tycker om filmkvällar, fotografera, djur, webbdesign och ta en fika med vänner.

Åldern har ingen betydelse.

Vänliga hälsningar Jessica
medarbetare på socialt stöd & Anhöriga

eeemma
9/9/12, 12:00 AM
#5

Hej! Jag är en tjej på 18 år som bor i norrköping. Växte ifrån alla mina kompisar för några år sedan, och har väl inte så många kompisar nu, och bland dom jag har känner jag mig ofta som andrahandsvalet för. Skulle gärna lära känna lite nya kompisar. Är nog ganska vanlig. Vill ha kompisar att göra alla vanliga saker med, typ gå på stan, ta en fika och festa. Gärna nån som är skapligt spontan med att ses, är så trött på att allt måste planras och va nåt särskilt för att ses. Tycker det kan va kul att ses för en promenad bara. Allt måste inte bli så stort. Så hör gärna av er. Så kanske vi kan ses och ta en fika och lära känna varandra :)

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[Axia]
9/10/12, 9:28 AM
#7

Hej! :) Jag är en tjej på 23 år från Skellefteå (norra Västerbotten) som har vuxit ifrån de flesta av mina gamla vänner och söker nu efter nya bekantskaper :)

Jag är en glad, spontan livsnjutatre! En omtänksam person som har nära till skratt :) och är en väldigt öppen, förstående och lojal vän.

Ser gärna att personer från skellefteå-området hör av sig men det spelar egentligen ingen större roll vart du bor, så länge ett genuint intresse för att ses finns :)

Hoppas vi hörs :) Kram på er!

eeeliin
9/12/12, 2:06 PM
#8

Hej!

Jag är 20 år och bor i Klippan, utanför Helsingborg. Har bott här sen mars i år, då jag flyttade hit till min pojkvän. Trodde inte det skulle va såhär svårt att skaffa nya vänner, men ja, det är bara att erkänna att det är skitsvårt! Att jag pluggar på distans är förmodligen en ganska stor anlednig, men det var för långt att pendla.

Pluggar inredning, har en hund som är min bästa vän (whippet, en vinthund). Älskar hundar och andra djur, är pratglad, gillar att diskutera allt möjligt, fotografera, vara spontan.

Har alltid hatat att vara ensam, men nu sitter jag här med hunden (som för mig betyder hur mycket som helst men kan ändå inte ersätta mänskliga vänner :P ) och en sambo som inte har flyttat ifrån sina vänner och sitt liv.

Någon? :)

isafisa
9/18/12, 1:14 PM
#9

Hej!

Jag är 22 år och är mitt i processen att flytta från norrbotten ner till Sundsvall, och med det lämna hela bekantskapskretsen kvar i norr. Jag har hund och pluggar på distans, vilket betyder att det är lite svårt att få kontakt med folk :)

Tycker om att ta långa promenader, gå på stan eller bara ta en filmkväll :) Tränar en hel del :) Brukar ses som snäll och omtänksam. Är inte den som flänger runt på krogen i tid och otid :)

Hör av dig om du vill ha lite kul nån dag :) Har du hund är det ju en strålande möjlighet till extra träning även för hundarna :D

Cerrin
9/18/12, 10:11 PM
#10

Jag är en kille, och letar efter vänner eller nått sånt som jag kan umgås och hitta på roliga saker och aktiviteter med och allt möjligt. Alltså i verkligheten, och jag bor i Gävle så Gävle eller närheten av Gävle så man inte behöver resa i mer än en timme för att kunna träffas. Går självklart utmärkt om du bor längre bort också, så länge du kan.. Typ tänka dej att flytta hit eller älskar att resa. ;p Jag är extremt blyg för folk jag inte känner, och känner inte en endaste person häromkring eftersom alla jag känner ens ytligt bor långt bort, och jag är dessutom en person som inte gillar att göra saker ensam och inte trivs ensam, så i brist på vänner går jag knappt utomhus utan är mest inomhus och vid datorn typ dygnet runt, vilket blir tråkigt i längden.

Och jag lyssnar på musik, ser på film, spelar dataspel, läser serier/manga, redigerar och skapar, mailar skriver och läser, fyller tiden med den typen av saker. Så jag pysslar med en hel del, men jag saknar sällskap rent generellt och saknar någon att göra andra saker med i verkligheten.

Förutom när jag är deppig över att jag är ensam så är jag för det mesta onormalt glad och positiv, och bara vi pratat lite och verkar ha bra personkemi så är jag öppen för det mesta; en promenad i skogen, odla tomater, klättra i träd, bio, fjällvandring, en resa jorden runt, ja det mesta. Förslagsvis något enklare till att börja med däremot eftersom jag (som de flesta andra) inte har nån lust att resa jorden runt med någon jag bara pratat med i ett par timmar. ;p

Och ja jag är onormal och konstig, och jag trivs bra med det. Trivs du också bra med att jag är det så hör av dej. :)

Denna kommentar har tagits bort.
Jhall
9/21/12, 9:57 PM
#12

Hej hej!

Mitt namn är Jakob, är 19 år, bor I kapitalet, Stockholm. Har några få vänner som jag ibland pratar med över skype eller så men ingen "riktig" kompis/ar utan bekanta som man träffar i skolan men inte så mycket mer.

Är en rätt trevlig, oftast glad, rolig, varm person, pratar jättemycket och är intresserad i alla och inte de jag favoriserar (har blivit utsatt för en del psykisk mobbning). Sjunger på fritiden, läser böcker (skräck är favoriten :) ) och filmer (Sci-fi, fantasy, drama m.m.), lirar en del spel men jag är inte speciellt tävlingsinriktad, lyssnar en del på musik, öppen för fler grejer annars.

Har varit ensam ett ganska långt tag nu men jag är less på det nu och vill göra något åt det, hit me up om ngn vill prata, tjoflöjt xD

Bine93
10/1/12, 4:00 PM
#13

Hej!

Jag hetar Sabine och är 19 år. Har precis flyttat ifrån lilla Lidköping till Malmö :). Trivdes inte alls bra där jag bodde förut men nu trivs jag superbra :)! Dock har jag svårt att hitta vänner… 
Jag har kompisar eller bekanta som jag pratar med i skolan, men eftersom de flesta redan bott här länge eller kommer härifrån har de redan sina egna vänner… 
Därför söker jag riktiga vänner att umgås med, prata med, skratta och ha kul med :). Någon som tycker förtroende är viktigt och som accepterar en för den man är :). Kille eller tjej spelar ingen roll :).

Jag pluggar till förskollärare. Har precis börjat på programmet och trivs rätt bra :). 
Jag kan vara ganska blyg men det brukar gå över ganska fort :). Annars är jag trevlig, oftast glad, väldigt pålitlig, varm mm :). 
Jag älskar djur, har just nu två gerbilpojkar och två dvärghamster pojkar :). Men i framtiden vill jag ha både katt och hund. De betyder väldigt mycket för mig :). Annars gillar jag att kika på serier, läsa, skriva, kanske gå en promenad om vädret är fint, mm :).

Så om ni vill pm:a mig gärna :)!
Stor kram till er!

Annons:
amandakylen
10/10/12, 11:04 PM
#14

Hej! Jag heter Amanda och är 20 år. Jag flyttade från Göteborg till Stockholm för ett och ett halvt år sen för att flytta ihop med min pojkvän. Jag började om mitt andra år på gymnasiet här, men tråkigt nog klickade jag inte med de andra i min klass och nu när jag tagit studenten och pluggar distans så har jag blivit vänlös.

Jag gillar att måla, konst, laga mat, naturen, böcker, filosofi, kläder, fynda saker på loppis eller dylikt, djur särskilt katter och fika på mysiga ställen. 
De vänner jag haft har jag haft väldigt starka band med, jag tycker om att hjälpa mina vänner, ge dom råd och stöd, eller konstruktiv kritik när de gjort något. 
Jag har en katt boendes här med mig i lägenheten, och en hemma i barndomshemmet.

Jag gillar inte att gå ut på krogar och festa, alkohol är inte så kul tycker jag nu på senare tid. Det finns annat man kan göra…

Jag har alltså varit väldigt ensam i ett halvår (egentligen innan det med, men då hade jag ju i alla fall skolan) och utvecklat en rädsla för att prata med folk, vara i nya situationer och ta för mig. Jag har liksom glömt bort hur man gör, och jag var blyg redan innan jag blev ensam.
Så jag söker någon som kanske kan ha lite tålamod i början, för jag kommer antagligen vara ganska tyst och rädd.

Helst vill jag ha en tjejkompis, saknar en tjej/kvinna (när blir man kvinna ): jag vet inte) i mitt liv då jag redan har en man 24/7.

Ålder spelar inte jättestor roll, men vill inte att klyftan ska vara för stor.

[RoxannaH]
10/28/12, 4:37 PM
#15

Hej!

Jag heter Roxanna & jag är 18 år. Jag bor i Sandviken, Gävleborg, tillsammans med min fästman och våra djur. För det mesta är jag bara hemma om dagarna, och känner mig då ganska ensam, trots alla djur. Så nu letar jag efter personer som har liknande intressen som bor i närheten.

Jag tycker om djur, film, musik, dator, gå på stan och ta en fika, shoppa ibland.

Jag kan tillbringa en hel dag och bara sitta och titta på film. Jag går även ofta ut på promenader då jag har två hundar, ena är en valp på 13 veckor ungefär. Den andra är en valp på 10 månder. Jag har även katter, kaniner, möss, dvärghamstrar, igelkottar och lite annat.

Jag tycker även om att gå ut på fest någon gång ibland. Dock är det inte så ofta det händer. För det mesta är det i samband med högtider eller födelsedagar.

Ålder eller kön spelar ingen roll för min del. Jag är öppen för de mesta. Men helst runt min egen ålder så från 18-28 typ. =)

Skriv ett PM så kan vi prata vidare där!

EmmPeps
10/29/12, 3:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Hej! Jag är en tjej på 18 snart 19 år som har en pojkvän på 23år Jag skulle vilja ha ett par att umgsmed. Ta en öl på fredagkvällar hitta på roliga saker med som par. Vi bor i jordbro- hanige i stockholm. Vi har en hund på 1,5 år som är hur go som hällst.

Skriv så berättar jag mer

älvses
11/2/12, 9:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Hej alla glada människor som söker nya personer att umgås med! Glad

Mitt namn är Sandra, jag är 17 år och bor tio minuter utanför **Göteborg.
**Är en tjej som älskar konst, musik och litteratur. Nyss blivit väldigt intresserad utav konst och skulle gärna vilja hitta någon människa att umgås med.

Jag är väldigt mogen för min ålder och kommer bättre överns med äldre personer än mig själv.
Älskar att dricka kaffe/te, äta mat och bakelser, det är min passion i livet om man bortser från allt skapande så som att måla tavlor, skriva och spela gitarr.

Bor du i närheten så skriv! Hade varit jätte roligt om jag kunde få träffa någon som kan dela sina tankar och drömmar med mig över en kopp kaffe eller något annat!

Kramar till alla! Skäms

När någon kastar sten mot dig, ge bröd tillbaka.

Afturelding
11/3/12, 7:33 PM
#18

Hej där!

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, men jag kör väll på samma mall som alla andra då.

Jag är en ung kvinna som fyller 20 i januari. Jag heter Rebecca, ett sådär lagom originellt namn, och har ganska nyligen flyttat till Gävle. Här bor jag med min sambo och våran katt Charlie i vår lila tvåa. Ja, den är lila, och det kommer skära sig oerhört mycket när de röda juldekorationerna kommer upp. Jag pluggar på distans, så det är svårt för mig att hitta vänner här.

Jag gillar då katter, så klart. Men även att måla och sy, och teckna. Och tja, det mesta där man får skapa. Gillar även Harry Potter och bakning, och jag lovar att du får smaka om du blir min vän.

Jag saknar någon att ta en fika med där man kan sitta och prata om allt och lite till.

Jag är egentligen väldigt social inkompitent. Jag försöker jobba på det, men det går långsamt. Tills dess att jag vet hur man för en vanlig konversation med främlingar behöver jag någon slags mentor som har förståelse för mina egenheter ;)

Hör av dig, så tar vi det därifrån!

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

[Tuulikki]
11/5/12, 8:24 PM
#19

Hejsan! :)

Jag heter Sofia och fyller 17 nu i vinter. Föddes till skogsmulle och älskar naturen, att va ute är så galet mysig! Växte upp i Småland men flyttade sommaren 2011 till en sommarstad på Västkusten.

Det bästa jag vet är min lille vovve på 5 år. När jag inte är ute med honom brukar jag fota, kolla på serier, pyssla och spela Minecraft!

Enligt både mig själv och andra är jag kreativ, snäll, knasig, glad och rätt knäpp ;)  Pluggar Hotell & Turism men har ingen aning ifall det är rätt för mig, men jag vet i alla fall att jag vill jobba med människor då det verkar sjukt kul :)

Jag är social och jag är glad. Lätt att ha att göra med oavsett ålder, kön osv. Skulle va sjukt kul att hitta någon ny att babbla av sig med!

PMa ifall du vill, så fortsätter vi där! Kram!

molalala
11/9/12, 8:09 PM
#20

Tja allihop! Mina vänner är hur fina som helst men dom har faktiskt allihop gått och skaffat barn, så nu har dom fullt upp med sina små spralliga liv där hemma. Jag däremot saknar spontanitet och det är ju sjukt trögt att bara "hitta" nya polare bara sådär.

Vill bara påpeka att jag har ett förhållande så det jag söker är endast vänskap, tjejer då alltså.

Gillar att göra vad fan som helst, sitta och snacka skit, fika, träna, gå ut och ta en drink..you name it!

Allt som krävs är att du är en skön person, öppensinnad och är positiv!Det är sådana människor jag gillar att omge mig med :D

Tjej: 23

Bor: Malmö

Annons:
lindaforever
11/15/12, 4:18 PM
#21

Hej!

Jag heter Linda och är omtänksam, snäll och glad, positiv person som inte dömer människor. Har haft en del vänner, men många har flyttat eller helt enkelt lever sina egna liv med nya kompiskretsar osv.

Är en 22-årig tjej som studerar till beteendevetare. Tycker det är intressant men kan fortfarande tänka mig att arbeta inom allt ändå efter examen. Men mitt mål har varit i mitt liv att plugga på högskola :)

Jag bor i Köping med min sambo (som är från Västerås) och 2 katter. Så söker tjejvänner där runtomkring, Köping/Västerås. Sen kommer jag bo mycket där jag är uppväxt, ute på landet, utanför Norrköping nu i höst/vår då jag lättare kan ta mig till skolan i Örebro där jag studerar så kan även tänka mig att umgås runtomkring Norrköping med.

Mina intressen är bland annat inredning, promenera, träna, djur, läsa och skriva, festa osv. Tycker om att göra det mesta! :)

Söker vänskap med andra tjejer i åldern 18-30, att man träffas och t.ex. tar nån fika, går ut och festar (så bra om du tycker om att dricka alkohol!) eller hittar på nåt annat skoj. Det viktigaste är att man har någon att göra nåt med, sen spelar det oftast ingen roll vad man gör! :)

Hör av dig/er om det låter intressant, skicka ett PM. :) Kram!

ooja
11/20/12, 10:24 PM
#22

Jag tycker någon trevlig typ från Bollnäs kan skriva till mig. Jag har killen där så vi blir väldigt upp-i-varann när vi ses då jag är från Gävle och alltså mer eller mindre bor där varje veckoslut. Har lite dåligt med bekanta där så vore trevligt att ha någon att kunna hitta på något med.

Jag är 21 år, inte särskilt partyparty. Kan gå ut på ett glas och umgås men inget kroghäng. Hittar hellre på nåt annat, jag brukar komma på saker med jämna mellanrum som jag vill hitta på, just nu är det en stand-up grej jag vill iväg på och har även tankar kring Ullared. Men det får nog vänta till sommarn!

Annars tycker jag om att promenera, baka/laga mat, småpyssla med små projekt, filmkvällar, kolla läget på stan, fiska har jag börjat gjort nu i sommar också. Träningskompis där uppe vore ju inte helt fel heller!

Vore självklart trevligt att träffa någon i Gävle med ifall någon därifrån läser då jag även bor där :)

frontera1
11/21/12, 10:58 PM
#23

Jag är en 32 årig skånetös som bor i Lund.Jag tycker mycket om Djur natur och bilar.

Söker vänner som vill ta en fika gå på bio eller vad vi känner för att göra.

Jag är lite blyg men väldigt snäll och ärlig.

jtm
11/24/12, 6:40 PM
#24

Hejsan! :)

Är en 20 årig tjej från norrbotten, har ett stort djurintresse och tycker om att promenera, läsa, hitta på nått skoj samt att fotografera. Är glad och positiv som person.

Alltid kul att lära känna nya människor, så bara att höra av dig om du vill prata, eller hitta på nått om du bor i närhetenm, skulle vara skoj :)

shadowzshadowz
12/16/12, 9:55 PM
#25

Hej! Malin heter jag, 26 år och bor i Varberg med sambo å hund (söker alltså enbart vänskap). Jag gillar att umgås med vänner, fika, shoppa, festa ibland, laga mat å bantning är ett stort intresse :) Hör gärna av er via pm så kan jag berätta mersmak mig då :)

Mattias_87
12/18/12, 3:39 PM
#26

Hejsan hejsan!

Mattias är Ny inflyttad till Helsingborg bot här nu i ett år. Sitter i samma situation som alla andra här. Inga vänner alls tråkigt nog och börjar bli riktigt jobbigt nu då det behövs för att man själv ska må bra! :)

Är 25 år gammal

intressen umgås med familjen, träffa vänner, fika, film, träna, festa Gillar o testa på nya saker helt enkelt, med sällskap kan de mesta bli roligt faktiskt! =)

Så vad finns där och säga om mig, är en trevlig grabb med lätt och torr humor Väldigt lätt och umgås med, omtänksam, spontan, rolig, glad, rak, ärlig och öppen av mig, väldigt lätt och umgås med helt enkelt! =)

Söker folk mellan 20-28 killar som tjejer i eller nära Helsingborg

E-mail: Mattias_olsson87@live.com

Kollar den varje dag, så vid intresse hör mer än gärna av er! =)

MVH Mattias

[Tilde]
12/19/12, 3:10 PM
#27

Mitt namn är Tilde och jag är 21 år gammal (född 91). Jag är bosatt utanför Köpenhamn med min danska sambo och våra 30+ djur. Som ni kan förstå så älskar jag djur och har kaniner, en kameleont, flera leopardgeckos, trynsnokar och ögonfransgeckos, samt en pictagecko och en krokodilödla. Vill gärna ha hund i framtiden också. Skrattande

Förutom djur, så är jag intresserad av mode, mat, resor och film. Jag älskar att gå och shoppa/fika med tjejkompisar, men också att ha myskväll hemma med sambon eller ett gäng nära vänner framför en bra film. Gillar att laga mat och att baka också. :)

Jag känner inte allt för många i Danmark och vill därför lära känna folk som bor i närheten av Köpenhamn, eller som ofta besöker Köpenhamnsområdet! Vore jätteroligt att få nya vänner här som jag kan träffa ibland! Om inte annat så kan vi prata via mail/facebook och träffas några enstaka gånger om du bor långt bort.

Jag vill lära känna tjejer i åldrarna 17-26, men åldern är inte lika viktig som personligheten! Glad PM:a gärna, eller kontakta mig på kik-messenger: Twinkledoll

Annons:
[Tilde]
12/19/12, 3:12 PM
#28

Lägger till att jag besöker min familj i Västerås 2-3 gånger om året, så om du bor i Västerås går ju det också bra! Om vi blir bra kompisar får du mer än gärna besöka mig i Danmark i en en vecka eller så. Glad Har en ganska stor soffa som du då kan bo på ;)

[hannamarie]
1/5/13, 12:19 PM
#29

Hej! Jag heter Johanna, men föredrar helst att bli kallad Hanna. Jag är 20 år gammal och bor i Växjö tillsammans med min Sambo Jesper.

Jag söker någon att prata med, via sms, skype, Kik, vad som!
Är du i min ålder och också söker någon att prata med så hör gärna av dig, mitt användarnamn på Kik är "hannamaries".

Jag tycker mycket om musik (hardstyle särskilt för er som vet vad det är), sitta vid datorn och surfa runt på internet på Facebook, iFokus, Dayviews.. Aftonbladet osv Glad
Är arbetslös för tillfället men jag söker, så nu spenderar jag mina "lediga" dagar hemma framför dator/tv och ibland umgås med kompisar. Jag behöver något att sysselsätta mig med så därför tänkte jag det kunde va kul att hitta någon ny vän! Så hör gärna av dig Glad

Och jag säger redan nu.. jag är ingen djurmänniska, tycker inte så speciellt mycket om att prata om djur så ni är förvarnade.

När och om ni nu hör av er, tala gärna om vem ni är, både namn och användarnamn här på iFokus och vart du läste detta inlägget (lägger ut det på fler sidor)

Ha det bra! Kyss

Sweelin
1/10/13, 12:09 AM
#30

Hej hej! Jag heter Elin och fyller 20 år nu i februari och flyttade till Kalmar för att börja på universitetet inom design. Annars så är jag född och uppvuxen i Sundsvall.

Jag har inte sådär jätte mycket kvinnliga vänner i Kalmar då jag endast går i en klass med killar typ Tungan ute Så hade varit roligt att hitta på tjejgrejer då jag lämnade allt sådant i flytten Rynkar på näsan

Mina intressen är att rida som jag gör ungefär 2 gånger i veckan  och försvarskampsport. Jag är inte så mycket inne på att festa men inte anti heller, utan jag älskar att ta det lugnt men också att umgås med folk Flört Jag är inte heller så mycket för smink och mode, utan jag gillar att vara avslappnad i mitt utseende.

Jag är bosatt med min pojkvän och mina två katter som tar upp mycket av min vardag.

Det jag söker är en vän att umgås med, men jag är rätt dålig på att ta kontakt med folk och kan vara rätt osäker och blyg av mig. Men trivs jag i sällskapet så blir jag ett retsamt busfrö som inte kan lugna ner sig Flört

Lite luddigt skrivet kanske men hör gärna av dig om jag inte låter helt fläng Skrattande

Va lycklig och gör andra lyckliga<3

Druiden
1/21/13, 9:20 PM
#31

Emelie här! 
Bor i Sundsvall
Jag är 21 år gammal och söker en vän som jag kan byta några meningar med.

Mina intressen: Djur, Music, Dator, Tv-spel.
Söker helst spelintresserade personer då jag spenderar 90% av min tid med spel av olika slag. 

Skicka gärna ett pm! :)

Medarbetare på Pokémon Ifokus

m4rkus93
1/23/13, 9:25 PM
#32

tjo tjo letar efter nån att prata med ämne spelar ingen roll… känner du att det låter som något för dig skicka PM till mig isf

jag är nämligen en go och glad kille som just nu inser att jag ska fylla 20 snart dammm tiden går fort ;) gillar att fota vara med vänner och djur med mera

brukar använda kik men har ni några förslag kan ni komma med dom :) vi hörs sedan ;)

Ashsol
1/29/13, 10:58 PM
#33

Tjej, snart 24 år, bosatt strax utanför Halmstad.

Älskar att träna och tränar gärna allsidigt men yoga är ändå den stora favoriten! Älskar känslan av harmoni i både kropp och själ som yogan ger. Andra intressen är inredning, foto och bildbehandling. Tycker också om att baka när andan faller på :)

Har glidit ifrån mina närmsta vänner då de flyttat till annan ort vilket har bidragit till att vår vänskap inte är som förr och jag har fått lära mig att acceptera läget. Livet går vidare och jag är nu redo att släppa in nya fantastiska människor i mitt liv! :)

Söker vänner för fikaträffar, shopping, träning, mysiga pratstunder m.m.

Ser fram emot svar :) Kram

Dasy
2/3/13, 7:17 PM
#34

Hej hej

Jag är en tjej som söker lite nya vänner, jag är helt öppen för förslag på saker att göra och ratar inget innan jag provat det. Jag bor i Ljungby så vänner runt där skulle vara bra men jag letar även msn: vänner och så Skrattandemin msn är: maria.svensson70@hotmail.com och vill ni så kan ni höra av er vetja.

Annons:
m4rkus93
2/3/13, 8:55 PM
#35

söker alla vänner ^^ efter som jag är nyinflyttat vill jag gärna ha några vänner att umgås med men för er som bor längre bort så kan vi gärna höras över sms/kik/msn/skype ja jag har det mesta och om inte annat så går det att fixa oftast hör gärna av er då jag är UTTRÅKAD SOM BARA DEN hoppas vi hörs

Denna kommentar har tagits bort.
Bananbullar
2/6/13, 9:00 AM
#37

Hej, jag heter Matilda och är 19 år gammal, men fyller 20 i år i Maj. Jag har precis börjat på Mälardalens Högskola i Västerås på sjuksköterskeprogrammet och skulle uppskatta lite vänner här borta i Västeråstrakten! 
Jag bor hemma hos min pappa i Kungsängen som ligger ungefär 3 mil norr om Stockholm. Min pojkvän bor i Bålsta och där hänger jag en del. Jag pendlar (alt. tar bilen) alltså varje gång jag åker till skolan!

Förövrigt är jag en glad tjej som kan vara lite blyg i första mötet men ganska fort släpper det. Jag tycker mycket om djur och har för tillfället två stycken råtthonor som bor hemma hos mig i Kungsängen.

Andra intressen är TV-spel (samt andra spel), jag tycker om att gå ut och ta en öl/cider (även om det för tillfället tyvärr inte händer så ofta) samt att hitta på saker. Men även dagar där man bara ligger och kollar på tv kan jag njuta av. Träning har också alltid varit en stor del av mitt liv. Har spelat tennis på hög nivå i Sverige men fick lägga ner det för två år sedan ungefär på grund av andningsproblem (vcd). Försöker fortfarande hålla igång träning, men just nu är det lite svårt på grund av skolan och all resväg hit och dit.

Jag skulle som sagt vilja få vänner i Västeråstrakten så man inte känner sig som en dum stockholmare när man åker hit! Det är ju ändå nästan 1,5 timme kommunalt samt 50 minuter med bil som jag åker några dagar i veckan.

Skicka ett pm :)


Kello
2/7/13, 10:27 AM
#38

Hej :)

Jag är en tjej på 25 år som bor i Umeå och läser på universitetet.

Jag spenderar mycket tid i stallet, men annars gillar jag att umgås med vänner, bowla, promenader dricka vin eller göra något annat roligt.

Det skulle vara kul att träffa nån/några i umeå trakten som vill ses och hitta på saker! Jag tycker det är kul att lära känna fler människor!

Skicka ett mail :)

MrsPugsley
2/7/13, 2:01 PM
#39

Hej, jag är en tjej som gärna skulle hitta lite nytt folk att prata med/kanske hitta på nåt. Jag bor i Stockholm och är 25 år.

Jag gillar djur, tv-spel, film, kläder, vin, foto+konst+design.. allt möjligt!

Skicka pm :)

Sabsan
2/9/13, 6:34 PM
#40

Hej!
27årig tjej söker vänner i Skåne. Intressen: pyssel, film/bio/tvserier, mat & vin, spela spel, djur, läsa, skriva mm.

Skicka ett PM om du vill veta mer! :)

Nosen
2/11/13, 9:56 PM
#41

Dalkulla, 23 år, bor med min sambo utanför Härnösand

Söker en väninna att hänga med, snacka och hitta på roliga grejer med.

Jag volontärarbetar på Öbacka Djurhem så katter ligger mig varmt om hjärtat. Har två egna sibiriska honor som betyder allt för mig.

Jag är ingen äventyrsmänniska utan gillar att ta det lugnt och äta gott och skratta. Förutom då en gång om året som jag åker till Stekenjokk och fjällsvandrar! Gillar att vara i naturen, gillar även att fota.

Du får gärna tycka om att ta en girls night out på krogen, eller bara dricka kaffe och snacka skit :)

Skicka ett PM så kanske vi kan snacka på skype eller nåe!

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
milliwonka
2/16/13, 6:37 PM
#43

Hej allihopa!

Jag har flyttat lite runt i landet och har nu hamnat i Karlstad. Förr bodde jag ett halvår i Halmstad och innan det bodde jag i Stockholm. Nu hoppas jag att jag kan stanna här i Karlstad och känner att jag verkligen behöver träffa nya fina människor. Jag känner ingen här förutom min kille och hans syster + familj.

Jag kan aldrig riktigt bestämma mig om jag trivs bättre i storstan eller på landet.. jag älskar naturen och att ta långa promenader med min hund, cykla, utomhushäng etc. men samtidigt älskar jag att shoppa, att ta en fika på ett mysigt café och att gå ut och festa..

Jag saknar verkligen våra roliga tjejkvällar i Stockholm när jag och tjejgänget träffades, lagade mat tillsammans, drack det ena eller andra glas vin och gick sen ut och kollade vad natten hade att erbjuda.. :)

Så om någon där ute i Karlstad och omgivning har lust att ta en fika, en promenad eller en öl och att förhoppningsvis skratta mycket och vill hitta på mer roliga saker, hör gärna av er! :)

Jag är förresten 22 år gammal, men åldern spelar ju egentligen inte så stor roll tycker jag.

Så skicka gärna ett mail! :)

JessicaOlin
2/17/13, 12:33 PM
#44

Hej mitt namn är jessica och är 19 år fyller i oktober Min hobby är ju då kaninuppfödningen och djur över huvudet taget Jag är född i skövde men flyttade till Småland till Lammhult för ett halv år sedan Jag söker då kompisar i närheten då jag inte känner nån här knappt Jag gillar att umgås med kompisar och kolla filmer bland annat om man räknar bort de största intresset som då är djuren Jag har 2 katter och 10 kaniner och kaninungar påväg :) Tjejkvällar älskar jag att ha ! Hör gärna av dig om du vill bli min vän Mvh jessica

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

mattetillalvin
2/23/13, 9:39 PM
#45

Hej. :)

Mitt namn är Isabella och jag är en 20 årig tjej ifrån Skåne!

Mina intressen är djur (har en liten dvärgkanin på 4 mån), blogga men också läsa andra bloggar, läsa böcker, musik, umgås med vänner, träna osv.:)

Jag hade behövt komma i kontakt med fler människor som delar samma intressen och lite så. :)

I Juni flyttar jag till Helsingborg då jag ska bli sambo! Har inga vänner i eller i närheten av Helsingborg, så det vore jätte kul om man fann någon!😉

linda88
2/28/13, 2:55 PM
#46

Hej

Jag heter Linda fyller snart 25 och bor med mina två hundar och en katt utanför nyköping. Har några riktiga vänner som bor långt härifrån och de jag lärt känna här är inga jag "umgås" med. Jag är just nu sjukskriven och kommer inte ut så mycket. När man dessutom inte har vänner i närheten sitter man mest inne.

Jag gillar att vara ute med hundarna och pröva nya saker. Åker gärna på hundutställningar och andra hundaktiviteter. Att kolla på film, skratta åt ingenting gå ut o ta en bit mat eller ha shoppingsällskap  och bara umgås är saker jag saknar. Trött på att nästan alltid sitta själv hemma. 

Pga en tuff tid i skolan kan jag vara lite blyg och osäker. Självförtroendet är väll inte på topp alltid men jag mår bättre o bättre för var dag och ett socialt umgänge skulle ju verkligen hjälpa.

Jag tar mig lätt runt i sörmland men även till norrköping då det endas tar ca 30 min dit.

Swedishdolphin
3/11/13, 10:35 PM
#47

Halló!

Jag är en 20-årig kille som bor ensam i Karlstad där jag studerar på universitetet. Jag har inte direkt någon riktig vän, bara massa ytligt bekanta. Är inte direkt utstött eller så i skolan, men känner mig ändå inte riktig "med" på sätt och vis. 
Så jag skulle gärna vilja hitta en vän jag kan umgås med på fritiden, så om du bor i Karlstad (eller i närheten) så vore det bra. Men bor du längre bort så går det bra att höra av dig ändå, så kan vi prata via mail/msn eller liknande. Vill dock helst att du är ungefär i min ålder, men sätter ingen åldersgräns.

Intressen är väl att skriva, kunskap, göra manus och spela in film, (något jag aldrig kan göra pga brist på någon att spela in den med), spela/samla på äldre tv-spel, geografi, historia och att gå omkring i städer/platser jag aldrig har varit tidigare på.

Så ja, hör gärna av er till mig.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[Daniela1983]
4/28/13, 11:19 PM
#49

Hej, jag är en tjej som bor norr om Stockholm och söker vänner inte alltför långt bort. Ska inte bli långradig med intressen och så, är öppen för det mesta för det mesta blir kul i rätt sällskap. Men jag har en hund bland annat så djur är ett utav intressen. hör gärna av dig, saknar någon likasinnad att umgås med ibland.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[apriljuni]
5/10/13, 12:52 AM
#53

Hej! Jag är en tjej på snart 18 år. Jag bor i Stockholm och söker någon som vill prata och kanske till slut träffas och umgås. Jag bor tillsammans med min pojkvän och min hund. 

Jag har inga speciella intressen men jag tycker om djur och att gå på stan och fika m.m. 

Jag har knappt några vänner, ingen jag umgås med iaf då jag inte har bott här så jätte länge.

Jag är väldigt blyg men när man väl lär känna mig är jag en väldigt rolig person och gärna skämtar och får andra att skratta. Jag är inte så jätte bra på att beskriva mig själv haha 🙂

Ifall jag verkar intressant så skicka gärna ett PM.

Anne.K
5/10/13, 1:00 PM
#54

Hej! En 26 årig tjej här som lever tillsammans med min sambo och våran dotter. Jag har tappat många vänner pga att de flyttat så känner mig ganska ensam nu för tiden så söker nu efter likasinnade. Jag är mycket djurintresserad (djur är en stor del av mitt liv), och jag spelar även en del TV-spel (blivit dock mindre av det sedan jag blev mamma) och en stor passion jag har är att teckna och skapa. Har naturligtvis andra intressen också :) Så jag ser gärna att du är helst en tjej runt 18-30 år som antingen har intresse för djur, tv-spel eller är kreativ (har du alla 3 så är det ju en bra bonus ). Är ju alltid trevligt om man har nått gemensamt att kunna prata om och dela tankar runt :) Jag som person är glad, snäll och framförallt ärlig. Är dock även blyg och osäker pga olika saker som hänt under livets gång, men det brukar släppa när jag blivit trygg med den jag lär känna. Jag bor i Skara men blir gärna vän oavsett vart du bor då jag gärna har mailvänner eller liknande också som man kan dela tankar med och skriva med regelbundet :) Är du intresserad av att lära känna mig mer så är det bara att skicka PM. Glöm då inte att berätta om dig själv :)

 Föredetta: Registrerad uppfödare av Gerbiler: Myomorpha - Gerbiluppfödning

juli11
5/17/13, 4:06 PM
#55

Hej!

Är en snart 28-årig tjej som bor i Norrköping med min sambo och varannan helg även hans 4-åriga dotter.

Gillar kultur i olika former, gå på teater, museum m.m. Är ingen festmänniska, fika och promenader är mer min grej.

Vore kul att lära känna likasinnade. :)

Jag har tidigare i mitt liv hållit på mycket med film, men då mina vänner som jag filmade tillsammans med flyttade åt olika håll har det avstannat sedan några år tillbaka. Skulle vara roligt att hitta andra filmintresserade och återuppliva intresset igen.

Annons:
annajohannan
5/31/13, 2:14 AM
#56

jag är en konstutövande och mentalt instabil 22åring från gävle och jag tror jag går under om jag inte får en vän snart. en sådan som jag kan ligga i mysbyxor på soffan hos och fisa och äta chips. någon jag kan ringa mitt i natten när ångesten blir för jobbig. ja, men en RIKTIG vän. jag har ingen.

[Pandoraelf]
6/11/13, 2:46 PM
#57

Hallådär, är en glad och kreativ tjej som snart är 18.
Intresserar mig mycket av nailart, konst, djur, musik, diverse aktiviteter, dataspel och gillar att hitta på nya saker.
Bor i Värnamo och Växjö men håller även till i skåne rätt ofta och i närheten av hbg.  Går en djurvårdslinje och har en otroligt fantasifull humor.
Har två små gullepluttar som älskar sällskap. Sheldon, afrikansk pygmeigelkott, 2 år samt min lilla chihuahua Nalleman på tre år.
Är även lyckligt förlovad med världens underbaraste fästman.
Som person är jag väldigt förstående, snäll och i princip omöjlig att hamna i bråk med, då jag är så neutral som person. Är lugn och även livlig när det behövs. Gillar att hitta på saker och inte bara sitta hemma hela tiden, men ibland kan även det vara trevligt. Att bara sätta på någon film, ta det lugnt, prata och umgås. Är också väldigt rak på sak och ärlig, men kommenterar inte saker sålänge man inte frågar då folk lätt kan ta illa upp ibland. Är väldigt öppen för förslag också.
Gillar att snacka bort en massa tid. Spelar även Leauge of legends, neverwinter samt lite annat… haft en hel del med spel att göra även i det förflutna vilket kanske är lite ovanligt som tjej, men men..
Kan även tillägga att jag är väldigt lätt att prata/hitta på saker med :)

Pawprint
6/13/13, 6:47 PM
#58

Hejsan!

Nu när sommarlovet har börjat så vill jag prova nånting nytt! Jag är en 18-åring tjej som bor i stockholm och pluggar djurvård. Mina husdjur består av 2 katter och ett gäng gerbiler. Min dröm är att flytta utomlands där palmerna bor 😃. Det vore kul om man kunde träffa nån då jag inte har så många vänner och är inte heller så bra på att skaffa. Mina intressen är djur, natur, historia, äventyr, resor m.m. lite svårt att säga men bra att nämna! 😉

Är snäll, ärlig och jordnära (ibland blyg), vill gärna uppleva lite äventyr till att gå på bio och helt enkelt snacka om livet. Om jag låter intressant så skicka ett pm så gör du min dag! 🙂

blåbanan
6/24/13, 11:29 PM
#59

tjej på 20 år som inte har så mycket att göra jag jobbar ju och så men annars rätt ensamt kan prata med alla och gärna över kik :) pma så kan vi ta mer där :D

brandellskan
6/30/13, 1:05 PM
#60

Oj, nu när jag sitter och kikar på de övriga som sökt vänner här så känner jag mig ganska gammal. Är en inflyttad skövdebo som gärna skulle vilja få tag på nån att umgås på fritiden. Inte lätt att hitta några vänner när man inte är ute på krogen eller med i några föreningar.

Jag är snart 45 och har 2 söner som snart båda har flyttat ut ur boet, så börjar ha mer tid för mig själv.

Hör gärna av dig om du vill ha kontakt med mig så berättar jag gärna mer.

Denna kommentar har tagits bort.
Malyna
7/5/13, 10:59 AM
#62

Hej!

Jag är en glad tjej som är 21 år. Bor i Uddevalla, har ganska tråkigt på fritiden då jag inte tränar. Svårt att hitta vänner i en ny stad som man har flyttat till. Skulle vara trevligt om det finns några (tjejer helst) i min ålder som bor runt här som vill träffas eller så. Det är ju alltid trevligt med nya kontakter & vänner.

För övrigt så har jag partner, jag bor ihop med honom. Jag tränar mycket & jag pluggar inom vården. Kan berätta mer om ni skriver..

Hör av er om ni finns där ute! 😃

Sajtvärd på Polen

Annons:
AWES0ME
7/6/13, 9:59 PM
#63

Hej på er! :D

Jag är en tjej på 17 år (96:a) som bor i Göteborg. Jag har hästar som ett stort intresse, men även löpning (och övrig träning), att målasamt att läsa. 

Jag skulle gärna vilja prata med någon, det spelar ingen roll hur gammal du är eller vart du bor. Skicka ett PM så kan du få min skype eller något. :)

Carrolinline
7/7/13, 3:16 PM
#64

Hejhej! Tjej på 22 från Kristianstad.. Bor med min sambo och katt :D Har få men bra vänner men dock är det alltid som så att när jag är ledig så är dem upptagna osv. så Kanske finns någon som är ledig när jag är ledig? :D Jag tycker om att….. kommer snart på något….. åka på utflykter, sola (fast jag aldrig blir brun), gå på stan och glo, festa, gå på spökrundor, fika, tragga skit. Mmm bara att skicka ett pm om ni vill veta mer eller låta mig veta mer? :)

Arboga
7/13/13, 12:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#65

Tja!

Kille 23 år. Bor för närvarande i Trollhättan. Flyttat runt i hela Sverige senaste åren känns det som. Jag och polarna åker ofta ut med båten och fiskar, hemmakväller med matlagning, filmkvällar och massa godis händer ofta.

Någon person som vill åka med ut på fiske, wakeboard, vattenskidor, filmkvällar eller annat häng så är det bara att höra av sig. Jag och polarna har alltid varit mogna för vår ålder. De flesta av oss har slutat med barhäng och festkvällar. Inte för att vi tycker det inte är vuxet nog, utan för att vi redan har levt det livet fullt ut.

PS. Jag har världens finaste flicka redan, så detta är ingen dejtannons ;)

Hurris
7/14/13, 9:27 PM
#66

Hejhej, jag är en tjej som nyligen blivit 20. Jag har inget jobb och inte heller så många vänner, så dagarna blir ju rätt tomma och ensamma.

Jag gillar djur, tvserier, film, träning, att läsa, resa, laga mat, gå på bio, möta intressanta människor, vara med om spännande grejer, testa nya saker osv.

Söker efter folk i hela landet att snacka med, mail/chattvänner är aldrig fel :) Om någon eventuellt vill träffas längre fram vore det bäst ifall du bor inom Sthlms län. Dyrt med tåg annars :< Spelar ingen roll om du är kille eller tjej!

Denna kommentar har tagits bort.
[Toastskagen]
8/4/13, 3:07 PM
#68

hallååå, är en jävligt chill tjej som söker vänner  runt min ålder (20) i gävle/sandviken. Har intresse för att spela ps3, åka bräda, kolla på film/serier, ja men lite allt möjligt. Är väldigt öppen av mig när jag väl lärt känna personen.

Har en underbar pojkvän som tyvärr precis flyttat till karlskrona därav att jag behöver umgänge! Är arbetssökande vilket suger men gör mitt bästa! Är du lika chill som jag så tveka inte höra av dig! pusssis

dryas76
8/5/13, 12:53 AM
#69

Söker nya vänner för att träffas över en fika eller hitta på nåt med barnen!

Inflyttad till Katrineholm sen i januari, sambo och har en son som är 7 år. Hemmet består även av 4 katter och 3 råttor.

Gillar musik, tyngre toner såsom black, Death etc.

Är nykterist samt intresserad av det andliga, ockultism, forn sed mm!

Annons:
zzzAnGeLzzz
8/5/13, 5:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#70

Hejsan söker vänner i sthlms området, jag bor i södertälje och är 32år tjej. Har precis börjat träna på Fitness24seven och skulle vara trevligt att ha någon att gå med :) just nu gör jag inget så d e lite tråkit att bara stirra på datan åså. Behöver vänner har inte haft nån speciell bästis..skulle vilja ha det.

Jag är snäll och omtänksam tycker om att ha kul och skämta o skratta,lyssna på musik, gå ut å dansa,sola,kolla på film/serie osv..hör av dig ifall du vill vara kompis :)

Felliiis
8/8/13, 3:11 PM
#71

Hej!
Jag är en tjej på 19 år som letar efter sköna människor i Göteborgsområdet. Själv bor jag i Mölnlycke. Har mängder av intressen så som musik, teater, fotografering, trav, hästar, häxkonster, teckna, djur och natur… You name it!
Är en väldigt glad och spontan tjej som älskar att hitta på tokiga saker lika så att ta det lugnt och kolla film och käka sig tjock, haha.

Har och har alltid haft nästan bara killkompisar(killar… hör av er ni också!) så skulle verkligen vara kul att hitta några tjejkompisar att vara sådär löjligt tjejig med liksom!

Hör gärna av er! Tjejer som killar.

xoxo Tahki
http://tahki.blogg.se

emmashrna
8/11/13, 2:25 PM
#72

Tjena!

Mitt namn är Emma och är snart 23 år gammal. Jag bor i Västervik med min sambo. Jag älskar att pyssla, sticka, virka och läsa böcker.

Visst, jag låter som en pensionär… Men vilket jag inte är :)

Jag skulle vilja hitta en vän/vänner som har samma intresse som mig. Det spelar ingen roll om du är nybörjare i området eller om du är jätte bra. För jag är inte bra men inte dålig. Något där mittimellan.

Sen träffa några gånger i månaden och snacka, pyssla, sticka eller virka. Det spelar ingen roll om du är kvinna eller man.

Om du inte bor i närheten av mig, så skulle det ändå vara roligt om vi mejlade eller chattade och delar olika erfarenheter med varandra.

Ha en superbra dag! Hör gärna av er! :)

Mvh Emma

[KittKatt]
8/14/13, 1:27 PM
#73

Hej,

Jag är en tjej på snart 24 år och som bor i Stockholm. Jag har ett stort intresse för bl.a. djur (har katter), bakning och att träna. Jag är troligtvis manodeprissiv med deprissioner till stor del och är därför väldigt speciell och har även svårt att träffa nytt folk då jag inte är social av mig. Det finns dock stunder då jag faktiskt saknar att ha någon vän, en riktigt sådan som man kan vara sig själv med och prata med om precis allt och som kan acceptera mig för den jag är. Jag söker nya vänner med mail som första kontakt, för att om det skulle stämma kanske kan gå över till att ses.

Hör gärna av er om det känns rätt!

Cherrypie1978
8/24/13, 1:39 AM
#74

Hej!

Jag är en tjej på 34år som söker en vän/vänner.. :) Jag bor med sambo och våra barn i Kungälv.

Mina intressen är djur (tokig i katter), musik, läsa böcker, se film.. Är ingen krogmänniska. Har aldrig haft det intresset, utan jag gillar att ha det mysigt hemma istället.

Vill gärna hitta en vän att hitta på kul saker med, och som man kan prata med om allt! :)

Så skriv om du har lust!

Kram :)

minchan
8/26/13, 9:27 AM
#75

Hej jag är teje och 27 år jag komer från japan men jag ska bo i sverige länge så min svenska jätte dåligt så jag behöver tränn på svenska :) jag går bara skolan så jag har ledig mycket Jag söker jobb också men första måste jag klara på svenska och jag viilja aktivit tillsamans vänner ..jag tycker om gå på bio och piknik och simma och resa och fest och promonerar Och FIKA jag är öppnar pason och positiv och treviig och skrattar och snäll Jag bor i uppland väsby men jag går ofta i stockholm. Sedan söker jag bara tejekompisar därför att jag har sambo.. Och 20-33 år bättre för mig m du är intressenant mig snälla skicka massa till mig jag hoppas att intressenant mig Tack vi hör Kram

carmen556
8/31/13, 7:38 AM
#76

Hejsan! Jag är en 20 årig tjej som bor i västragötaland. Jag söker vänner mellan 18-30. Det spelar ingen roll om det är tjej eller kille och var ni/du bor. Vi kan ha kontakt via mail/ sms/kik/ facebook. Dock vill jag lära känna dig och veta lite om dig innan tillläggning av vän på fb. Mina intressen är djur, bakning, inredning och promenader. Det vore kul om det fanns någon där ute som bor hyfsat nära, så man kan hitta på saker tillsammans. Det kan vara ta en fika, shoppa på stan tillsammans, ta en promenad, bio eller gå ut ta nån öl osv. Jag är öppen för förslag. Dock kan jag vara ganska blyg och svår att lära känna. Så tålamod för dig är viktigt. Jag har även varit med om en del i mitt liv och mår inte alltid bra. Så om du ska bli min vän så är det viktigt att du har egenskapen att kunna lyssna, stötta och finnas där. För det mesta är jag en glad positiv tjej. PM:a mig vid intresse och skriv lite vem du är :)

Annons:
mickiz94
9/6/13, 1:23 PM
#77

hej!

jag är en 18 årig tjej som bor i uddevalla.

jag söker vänner mellan 18-25. Kan ha kontakt via mail/ sms/brev/ facebook.

Men först och främst söker jag vänner som delat min kroppsfigur. Är en stor tjej och söker efter andra i samma situation.

minna intressen är böcker, bakning, promenader, film, resa, anime/manga.

Min favorit författare är sherrilyn keyon.

Jag gillar inte att gå på fester eller liknande.

om du bor hyfsat nära så hade det varit kul att träffas någon gång.

På grund av min kroppsfigur är jag ganska blyg men när jag väll har lärt känna någon så släpper det.

mitt liv har inte varit en dans på rosor men är oftast en glad och livslusten tjej.

PM:a mig vid intresse och berätta lite om dig själv. :)

“It's easy to look at people and make quick judgments about them, their present and their past, but you'd be amazed at the pain and tears a single smile hides. What a person shows to the world is only one tiny facet of the iceberg hidden from sight. And more often then not, it's lined with cracks and scars that go all the way to the foundation of their soul.”
Sherrilyn Kenyon, Acheron

 


Lillefot93
9/7/13, 2:50 PM
#78

Halloj! Kan väl ta o göra ett inlägg här jag med! :)

Jag heter Jessica, är 20årig tjej som har ett brinnande intresse för fotografering. Bor utanför hultsfred tillsammans med min pojkvän och våra(mest hans) två hundar - Rottweiler tiken Molly och Amstaff hanen Devin. 

Kommer egentligen från en by några mil norr om Örebro men är nerflyttad till min pojkvän Richard och har bott här permanent sen Februari iår, men har varit här i princip hela tiden sen vi blev tillsammans den 17 Augusti 2012.

Jag älskar som sagt att fotografera, men samtidigt gillar jag att hålla på med djur, speciellt hundar och katter, dock har vi inga katter men de är så söta! haha..
Håller även på en hel del med webdesign ex. bloggdesigner på blogg.se.

Tja vad kan man säga mer.. jag är en spontan tjej som gillar äventyr och nya människor, samtidigt som jag kan vara blyg i början innan man lärt känna varann men det brukar släppa fort, speciellt om man klickar från början! :)

Söker inget speciellt utan mest någon att prata med, kanske träffas nån gång om man bor inärheten av varann när man pratat ett tag. Har i princip inga vänner här nere än sålänge så umgås mest med pojkvännen.
Ålder kön spelar egentligen ingen roll, men alltid trevligt med någon i min egen ålder osv.  =) men iallafall kanske mellan 18-30år ? :)
Har heller inte emot personer som är bi-/homosexuella eller liknande! :D

Finner du detta intressant kan du ju alltid skicka iväg ett mejl! :)

Strutsknuff
9/7/13, 10:48 PM
#79

Hej!

Glad, snygg, rolig, smart, social  och självklart ödmjuk ( ;) ) 26-årig kille från Stockholm. Söker främst killkompisar som delar mina intressen (har massor av tjejkompisar, haha!). Gillar gaming, allt från skjutare till strategi (tre favoriter är borderlands, Civilization-serien och total war-serien). Träning är också ett stort intresse. Sjunger allt från rock till musikal (utbildad sångare), och spelar lite gitarr.

Hör av dig! Tar gärna en kaffe/bira och snackar lite.

/A

Jespersen
9/13/13, 10:57 AM
#80

Hej!

Jag heter Frida och är 26 år gammal. Jag flyttade till Eslöv i slutet på förra året för att bli sambo med min pojkvän :) Tyvärr så känns det snudd på omöjligt att träffa några nya vänner här, så det börjar bli ganska ensamt.. 

Mitt största intresse är djur och jag har två hundar som jag ägnar ganska mycket av min fritid åt. Annars gillar jag att kolla på film och serier, gå ut och äta/fika, träna (jag tränar på Friskis här i Eslöv) mm. 

Om det finns någon i Eslöv eller i närheten som kan tänka sig att träffas och gå en promenad eller bara ta en kaffe och snacka lite så bara hör av dig! Jag jobbar i Malmö så jag har möjlighet att träffas även någonstans på vägen mellan Eslöv och Malmö då jag har pendelkort däremellan :) 

/Frida

Ellasratties
9/24/13, 12:43 AM
#81

Hej! Jag är en tjej på 18 år som bor i gamleby, Kalmar län. Jag har precis blivit dumpad från en 3 år lång relation med en tjej som nu fyller 21. Jag har lärt mig mycket av relationen och separationen, är dock fortfarande inne i en svår period men tycker det är ett utmärkt tillfälle att skaffa nya vänner på. Jag älskar att fota, måla, spela gitarr och vara ute i naturen. Älskar mina djur och är intresserad av ridning också. Jag är en person som tror på andar men inte så att det förändrar en vardag från någon annans. Jag är stjärtecknet lejon med gränsfall till kräftan, vilket gör att jag är passionerad, givmild och håller gärna en riktigt nära relation till de jag tycker om. Jag är pratglad men rädd i nya situationer vilket kan göra att jag skämmer ut mig själv genom att säga fel saker:( Jag är nyfiken och tycker inte om att kallprata utan jag tycker om när man får känna personen och prata fritt utan att det känns jobbigt. Något som är jätte viktigt för mig är att man tycker om djur. Alla djur är lika mycket värda som oss människor tycker jag, men du behöver naturligtvis inte vara på den nivån. Men är du sån som inte tycker om djur alls eller enbart ett djurslag så kan vi nog inte komma jättebra överens. Annars är jag en sån som LEVER för att hjälpa mina vänner så gott jag kan med alla möjliga saker. Hör av er!

Mvh, Ella Ler Har du svår mensvärk? Kika in på Endometrios i fokus



Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Liinddaaa
10/2/13, 11:52 PM
#85

Linda, 21 år. Bor i ödet. Utbildad undersköterska som e i stort sätt väldigt galen och inte rädd för någonting. Testar gärna på alla möjliga sorters intressen. Allt från att klättra till att renovera. Kan lite av allt:) söker socila roliga personer att skriva med och gärna träffas o kanske ta en kaffe lr öl :)

87motala
10/6/13, 11:08 AM
#86

Jag är en 26 årig tjej från motala. söker tjejkompisar att hitta på saker med. träna,festa, shoppa, kolla film, vad som helst :)

Nimtyel
10/7/13, 4:23 AM
#87

Hej!

Jag är en tjej på 24 år från Jämtland som flyttat till Gävle för ett år sedan och har inte lyckats hitta någon att vara social med förutom pojkvän. Lever med mina två missar, jag är ofta glad (alla har vi några dåliga dagar) och tycker mycket om att pyssla med garn :P Gillar också att fotografera, prata, dricka kaffe och spela såna där sällskapsspel ^^, Jag är inte mycket av en festare, jag kan kan ha kul utan vuxendrickat, men nog kan det vara gott med en öl ibland ;)

Nyfiken på mer? Skriv gärna! :)

Mvh/ Liv

decembercelsius
10/7/13, 3:26 PM
#88

Hej!

Andrea heter jag och blir snart 21 år. Jag flyttade till Göteborg för ca 8 månader men känner ingen här förutom min pojkvän. Söker alltså vänner att hänga med 🙂

Jag älskar djur! Har två katter, en hamster och en mus. Annars gillar jag att bara ta de lugnt, laga mat (vegetariskt) festa (dock inte för mycket) och fika. 

Skulle vara såååå kul om någon ville skriva och sedan kanske träffas! 

/Andrea😃

Medarbetare på Vegetariskt Ifokus


Zacinca
10/30/13, 1:53 AM
#89

Hejhej

Jag heter Moa, är 15 år. Jag kommer från Malmö, och bor inte långt därifrån. Jag spelar piano, målar naglar, och jag älskar djur, musik, filmer och tv-serier.

Jag har inte många riktiga vänner, nästan inga, och jag känner mig oftast extremt ensam. Om ni vill höra historien om hur det blev så, så skicka gärna ett PM. :)

De få kompisar jag har tycker att jag är extremt konstig och annorlunda på ett bra sätt.

Skulle vara jättekul att prata med någon härifrån, skicka gärna ett PM :)


[Nikolina1]
11/3/13, 2:16 PM
#90

Hej jag är 23år och söker tjejkompisar i växjö trakten, att umgås, att träna, fika med eller vad som helst. Ha det bra :)

Annons:
Roxy333
11/10/13, 7:42 PM
#91

Hej,hej! 32årig Smålands tjej (kanske ska skriva kärring när jag läste dom andra åldrarna ;-)) är sambo och mamma. Söker någon att Prata, skiva, kanske så småningom träffa. Känner att det är väldigt svårt att träffa nya vänner i denna ålder. Känner mig ensam och vore underbart att ha någon att snacka skit med! :-) Skicka ett mess! Kramis

John30
11/18/13, 2:37 PM
#92

John heter jag och är 30 år. Jag bor i södra delarna av Stockholm. Jag är en lugn kille som gillar konst, formgivning och friluftsliv. Jag har en del kompisar och har kul med dem. Jag är ute efter fler kompisar som är intresserade av att vinterbada. Det betyder bada isvak och basta. De flesta kompisar tycker inte att det var deras grej.

Jag söker tjejpolare som vill testa och förhoppningsvis fortsätta. Det är ett lugnt och riktigt avslappnande tidsfördriv. Mysigt att bara sitta i värmen och prata. Sen är baden uppfriskande och bra för hälsan sägs det. Jag är inte ute efter ett förhållande utan bara någon som vill hänga med så det inte blir så ensamt. Många går dit med polarna så jag vill också ha kompisar med mig. I bastun snackar vi om dittan och dattan. Sen badar vi i sjön och bastar lite till. Det spelar ingen roll om du är blyg eller högljudd, bara du pratar och inte är för pryd. Ålder är inte viktigt.

Det är en badanläggning där det finns bastu och en sjö. Det brukar vara en hel del folk där på eftermiddagar och helger, men mitt i veckan och mitt på dagen är det lugnare vilket jag föredrar. Det finns även ett enkelt gym med yoga och annat. Fin natur och lugnt ställe. Enkelt med buss eller bil.

[SammieS]
11/19/13, 8:12 AM
#93

Hej alla!

Jag och min flickvän bor i stockholm.

Vi har en jack russel terrier valp här hemma och gillar djur! gillar att sitta vid datorn, spela spel chatta lyssna på musik gå på cafe bio umgås prommenera matlagning m.m 

vi har båda svårt att skaffa vänner då vi har lätt att känna oss blyga!

Men nu vill vi försöka ändra på detta och söker en bekantskap som kanske kan leda till vänskap? vi är 18 & 19 år…

Tycker du detta låter intresant? släng iväg ett mejl så kan vi dela mer information me varandra.

Kakanapan
12/8/13, 9:25 PM
#94

Hej Joakim heter jag är 33år och bor i Ulricehamn. Har aldrig haft några riktiga vänner att umgås med egentligen pga blyghet och svårt att träffa nytt folk. Mina intressen är musik, film, tv-serier, datorer, spel(dator), fotografera och hundar. Har en jack russell valp på 7 månader. Vill gärna komma i kontakt med nån som kanske har liknande intressen. Om detta verkar intressant så skicka gärna iväg ett PM. Spelar ingen roll om du är kille eller tjej!

ChristianK
12/8/13, 11:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Va inte så chicken nu, kom och nosa lite på farbror Christian, han är jättetrevlig, komsi komsi! ;)

Hej du :)

Mitt namn är Christian, snart 29 år och bor i Västmanland, utanför Västerås. Bor själv i min lilla lägenhet.

Innanför den lugna ytan på den här grabben så hittar man rätt mycket "knäpp humor" om man trycker på rätt knappar. Är väl ganska lättsam som person överlag att lära känna. 

Det verkar som en hel del av de människor jag mött i livet, ser mig som en pålitlig kille..har hänt ganska ofta att man vill gärna prata om sina livspussel, problem med mig, fast de inte känner mig så bra alltid, haha..

Är en sucker för all möjlig typ av musik. Är inte någon hardcore stereonörd, men vill att det ska låta bra åtminstonde, så har ett visst stereointresse.

Gillar motorsport, följer F1 t.ex. Vill gärna utveckla racingintresset för egen del i framtiden.

Alla bra tv-serier som går nu måste man ladda ner enligt mig..svensk tv..baaah.. :) Har ett brett register när det gäller serier/film med, det mesta funkar..som är bra ;)

Försöker vara duktig och gå till gymmet några gr. i veckan, jag lyckas väl hyfsat med det..när jag inte har dagar när det känns aptråkigt och hellre äter choklad och pillar naveln.

Kollar inte så mycket på sport, men utövar gärna olika sporter. Fotboll på sommaren, skridskor på vintern t.ex.

Söker vänner att träffa IRL helst. Tjej el kille spelar ingen roll.

Ha det gott // Christian

Maedry
12/30/13, 7:20 PM
#96

Skulle vilja ha en vän att bygga snögubbar och ha vattenkrig med. :D Och gå ut och dansa i regnet, och lukta på blommor och äta blåbär, och klättra upp på höga saker bara för att det går, kanske spela lite kort eller dataspel eller nått, eller bo i ett tält långt ute i skogen, eller kanske städa och göra fint i staden genom att gå runt och plocka upp skräp som folk slängt överallt i naturen, bara titta på film eller lyssna på musik, kanske bada i nån sjö eller bara sitta och titta på havet eller stjärnorna. :)

Nu tror ni förstås att jag är en jätteaktiv person som brukar hitta på en massa saker hela tiden, men det är ju inte alls lika kul att ha vattenkrig mot sej själv till exempel, och de flesta verkar föredra att till exempel sitta med sina vänner och dricka alkohol istället för att bygga en fin snögubbe.

Kanske tror ni att jag är typ fem år också. :D Fast vore ju extremt bra på att skriva för att vara en femåring isåfall så då skulle jag nog ha ett IQ på 200. Nej att jag skulle vara en femåring med 200 i IQ vore nog inte så sannolikt. Därför gissar ni säkert istället att jag är sådär mellan 15-20. Men enbart eftersom jag säger det så tänker ni säkert att jag nog är äldre än så. Men förmodligen inte så gammal, verkar inte vara en hundraåring direkt tänker ni. Så om någon läser det här och jag inte bara pratar för mej själv så kan den ju om den vill säga hur gammal den gissar att jag är, blir ju kul att se om nån gissar rätt. :D

Undrar om nån ens lyckats lista ut ifall jag är en kille eller tjej eller kanske rentav båda delarna? Killar och tjejer skriver och tänker ju lite olika så då tänker man ju undermedvetet att den där personen den skriver på ett killigt/tjejigt vis. Men, är iaf en kille ifall ingen har gissat sej till den saken. :)

Själv så bryr jag mej inte så mycket om hur gammal någon är eller vart den bor heller, hellre någon som bor 50 mil bort än ingen alls, för det är svårt att hitta personer som gillar mej. Vilket ju får det att låta som att jag är hemskt onormal, men jag är ganska normal egentligen. Normala kläder, normal hårfärg, normal vikt för att vara vegetarian, och för att vara ganska ljushyad så är min hud normalljus. Det går att göra en ganska lång lista på allt som är normalt med mej faktiskt, men det tänker jag inte göra för tror inte någon egentligen är så intresserad av att läsa en sån lista.

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
anders87
1/1/14, 1:27 AM
#98

Hej mitt namn är Anders, och är 26 år.
Jag letar efter vänner i Växjö, både tjejer och killar då jag flyttat runt en del, och alla mina andra vänner bor långt bort.

Jag har ett intresse för tvspel/datorspel, film, tvserier, djur och att bara umgås.

Hör av er! 😃

JTphoto
1/1/14, 4:20 PM
#99

Jag söker nya vänner. Alla sorter, karaktärer och personligheter. 

Själv är jag en tjej som älskar djur och natur. att få frisk luft och vara i skogen är viktigt för mig. Hästar är en stor del av mitt liv och jag har även två egna. Dröm hade varit att träffa någon att dela detta intresset med.

För mig är festande och alkohol inte viktigt. Jag sitter hellre hemma hos någon och tittar på en film, spelar spel eller bara snackar. Inte för många utan några få personer jag känner mig trygg med. 

För utom hästar ägnar jag mig gärna åt fiske eller fotografering. 

Jag bor hos mina föräldrar på en gård i Kungsbacka, som ligget några mil nedanför Göteborg. Vi har hästar,  får, hundar och katter. 

Skicka gärna PM om du vill veta mer :D

MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"



Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Eliinn
1/24/14, 5:11 PM
#102

Hej!
Elin heter jag och är 21 år. En glad, djurintressad och lite smått tokig tjej (men det får man lov och vara ibland tycker jag;) från Västerås.

Utbildad djurskötare, jobbat i allt från djurpark, fårgård, grönyteskötsel till att jag nu håller på med snöröjning under vintern!
Bor i en lägenhet med mina två håriga sambos ragdolkatten Milton och den mer vilde huskatten Tequila!
Har även ett stort akvarieintresse tillsammans min pappa så ett akvarium med malawiciklider har jag såklart gett plats åt här hemma.

På fritiden håller jag även på med hästar, har nyligen tagit en liten paus men börjar redan sakna hästryggen och dröjer nog inte länge förrän jag är uppe i sadeln igen om jag känner mig rätt!

Som ni säkert redan förstått så har jag ett stort djurintresse och det skulle va väldigt kul att få dela det med en annan djurtokig person, men självklart får ni som inte är fullt lika djurtokiga höra av er, jag har ju andra intressen också ;) Kan va en riktig pratkvarn och älskar att diskutera allt mellan himmel och jord men är såklart även en bra lyssnare :)
Folks första intryck av mig brukar va att jag väldigt glad men också att jag är lugn, jordnära och i även lite blyg i vissa situationer innan man lärt känna mig helt eller om jag känner mig obekväm. Har man lärt känna mig så är jag full av positiv energi och det är inte ofta jag inte har ett leende på läpparna!

Låter jag som en vän för dig? jaaa men skriv ett PM till mig då :]

/Elin
Sajtvärd på Ragdoll ifokus

eirwen
2/21/14, 11:15 PM
#103

Är en 20 årig brud som bor i Stockholm. Tar studenten i år, vilket ska bli läskigt och spännande på samma gång. 

På fritiden gör jag inte så mycket, umgås mycket med min pojkvän och träffar någon enstaka vän ibland. Brukar mest sitta framför datorn och surfa runt eller spela, läsa (om koncentrationen tillåter), gosa med min katt, lyssna på musik och titta på massvis med serier och filmer. Är väldigt intresserad att psykologi, matte och naturvetenskap.

Jag älskar att hjälpa folk, det är någonting jag lever för. Jag vill kunna göra skillnad i folks liv - stor som liten. Jag är väldigt öppen och bryr mig otroligt mycket om folk, speciellt de som står mig nära.

Jag söker vänner i alla dess former - jag bryr mig inte om ålder, kön, utseende osv så länge du har lite vett i skallen. Jag har själv Borderline och social fobi (ingenting som hindrar mig från att vara en awesome person dock, höhö) så jag kanske inte träffar någon irl det första jag gör, men det betyder inte att det inte kan ske i framtiden.

Skicka gärna iväg ett PM. (:

Värd för https://socialtarbete.fria.ifokus.se och medarbetare på Psykologi ifokus.

Skitgalen
3/1/14, 5:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

Hellu Glad

Johanna heter jag, snart 22 år gammal och bosatt i Växjö.

Har jättesvårt för att presentera mig, men jag ska göra mitt bästa.
Jag jobbar för tillfället deltid på ett nystartat företag här i Växjö, jag har inga särskilda fritidsintressen utan gör mest det jag känner för vilket oftast blir att sitta vid datorn eller kolla på tv-serier/filmer. För en annan låter detta säkert som ett ganska tråkigt liv och det börjar jag med känna nu, jag vill ha något att göra. Framförallt känner jag mig väldigt ensam för jag har börjat tappa kontakten med mina vänner och känner inte riktigt att jag har någon att prata med, jag saknar någon att umgås med, prata med sent om kvällarna om allt mellan himmel och jord.

Anledningen till att det blivit såhär är för jag "lider" av ADHD och en hint av Autism vilket gjort att jag dragit mig tillbaka mer och mer och avståndet mellan mina vänner har blivit väldigt långt.
Jag kan vara lite "speciell" ibland men jag ser mig själv som en väldigt go och glad tjej med ett extremt stort hjärta och mycket plats för empati och kärlek. Finns det någon där ute som har lust att prata så hör gärna av er, skulle vara jättekul att lära känna nytt folk.
Helst ska ni vara inom min ålderskrets vilket är mellan 20-30, spelar ingen roll om det är kille eller tjej.

Ha det bra! Vinkar

Annons:
Lilithium
3/1/14, 5:13 PM
#105

Jag är en tjej på 24år som bor i staden Karlstad/värmland.

Det är mest djuren och tv/dator spelen som fyller mina dagar men gillar även att måla och vara ute och hitta på saker som inte låter värst specifikt men det beror jue lite på :)

Jag har två katter varav den ena är lat och fet som heter Snooze och den andra är lite korkad och okontrollerbar vid namn Snarf.
Sen har jag jue en flock på 7 råttor och en liten fjunig mus (mus, som i liten gnagare med svans) ;)

Jag söker framförallt någon att umgås med IRL men kön och ålder spelar ingen roll.
Anledningen till varför jag söker vänner är för att alla mina vänner jag hade för har sakta men säkert försvunnit och det är inte lätt att hitta nya när man har social fobi.

Skicka gärna PM om det låter intressant :3


Denna kommentar har tagits bort.
mikkan01
3/15/14, 10:59 PM
#107

Hallådär!

Tänkt skriva här ett tag men har aldrig vetat riktigt vad jag ska skriva…
Är en tjej på 19 år som bor lite utanför stockholm, ända sen pojkvännen kom in i mitt liv har mina vänner sakta men säkert fallit bort en efter en och nu börjar det bli lite ensamt. 

Jag är en sån person som är väldigt på för att testa nya saker om jag är på humör för det, har en släng av ADD och social fobi så vissa grejer kan vara lite svårare än andra. Är allt som oftast glad och trevlig, kan vara något blyg i början men det släpper lätt med rätt personer. 
På fritiden sitter jag oftast här…klistrad framför datorn ;-)… tar långa promenader med hundarna, målar, tittar på serier/filmer…
Annars gillar jag att läsa, laga mat, djur i alla former, fota, resa (du kanske vill bli en framtida reskompis?) 😃

Söker lite vad som, tjej som kille, ålder spelar ingen roll men gärna runt min egna ålder, folk som vill träffas eller bara hålla kontakt via nätet. 

Ääh…får duga, släng iväg ett PM vid intresse! 🙂

~mikkan

[Mikaelann]
3/16/14, 11:01 PM
#108

Tjena! Jag är en kvinna på 19 år som bor i stockholm.

Jag är lite osäker av mig och kan vara blyg har egentligen inga vänner men har såklart haft! mina intressen är djur mat röra mig ja allt möjligt som är roligt.

Skriv bara jag lovar att jag är snäll!

skum-tomte
3/20/14, 11:00 PM
#109

Hej alla!

Är en tjej på snart 24 år från Växjö som söker nya vänner, helst tjejer men även killar får gärna höra av sig! Gärna inom rimligt avstånd..
Är intresserad av och öppen för det mesta, är glad så länge det händer saker i mitt liv! För tillfället tar väl träning och jobb upp det mesta av tiden, men får jag lite tid över hänger jag gärna i garaget med mina bilintresserade vänner. Sen är jag ju en sån där typisk tjej som älskar mode, smink och såna där grejer klart, gå ut på krogen eller fika. Gillar att fotografera också, eller ja egentligen tycker jag om både att fota och att bli fotad… och roadtrips och utflykter är nog det bästa jag vet. Läsa och skriva gör jag mycket också, eller ja mycket och mycket, det beror ju klart på vad man jämför med, men jag gillar att göra det i alla fall :)

Har många kompisar och bekanta så det jag söker är väl egentligen någon att snacka om allt med och någon som är lika göra-galen som jag som vill hänga med på mina upptåg utan att jag behöver tjata mig sönder och samman! 
Och att jag inte tackar nej till mysiga hemmakvällar med ett glas vin, godis eller en bra film får ju inte glömmas bort heller… det är viktiga inslag i vardagen måste jag säga.

Hör gärna av dig om du känner lite som jag sådär och behöver någon att hänga med! Finns här inne eller på mail, skum-tomte@hotmail.com :)

Semper_Solus
3/25/14, 9:34 PM
#110

Tjo!

Är en kille, fyller 17 om typ 2 månader.
Jag bor i jönköpings län och staden jönköping i det länet (är inte säker på hur man skriver det..)

För 3 år sen så var jag väldigt mobbad i skolan och efter 1,5 år av det så fick jag nog, gjorde lite grejjer, blev inlagd på behandlingshem, blev utskriven och bytte skola, blev inlagd igen och det gjorde så att jag förlorade alla vänner utan 1 som "stannade kvar" och det gav mig rätt mycket svårigheter socialt. Men tyvärr så är han ingen som man kan prata känslor med eller nånting som är personligt och inte har med tvspel att göra, och eftersom att jag är en rätt känslig person så har jag ingen att prata med och då nästan ingen att vara med på dagarna…

Jag älskar musik (rock, pop, lite allt möjligt), skriver lite egna låtar och är helt okej på trummor.
Är också rätt duktig på datorer och kollar typ alltid på film eller serier (skräck, humor, thriller, action, drama).

Är alltid schysst mot de som är schyssta mot mig, respekterar alltid andra och blabla.. har rätt dåligt självförtroende så har ingen aning vad jag kan skriva mer om mig..

Anyways, jag saknar verkligen att ha någon att va med på dagarna eller iallafall ha någon att messa eller skriva med.

Skicka gärna ett PM, jag är nästan alltid inloggad här :)

/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus 
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.

[tralala Livi]
3/27/14, 9:53 PM
#111

Hejsan hejsan! Olivia heter jag, kallas dock Olivi, Livi eller Livia. Är 15år och tvättäkta Närking :) ;) Har en shettis på fem år som jag tävlar med, i stallet finns även 5 andra underbara ponnysar som jag ser som mina! ;) Jag är en otroligt glad person. Jag har lätt för att lära mig, satsar på A i alla ämnen. Nära till skratt, humor och glädje! Lyssnar nästan alltid på musik. Läser en del, allmänbildad typ ;) Är ganska öppen och glad som person även ärlig! :) har mycket att säga till om och älskar att diskutera! Bara o PM:a här, är nästan alltid inne ;) *no life*

Annons:
borntorun
4/1/14, 3:22 PM
#112

Tja ! Kul att kunna presentera sig såhär :) Jag heter Mattias och är 24 år. Jag spelar musik, och driver en studio som jag älskar. Sedan 2012 har jag haft panikångest och allt som tillkommer i de vilket har ställt till det då jag innan detta sjung i ett band med enormt mycket spelningar och nysläppt album och allt. Är intresserad av folks livshistorier, jag tycker att var och en är unik, en livshistoria är aldrig tråkig att lyssna på, alltså, jag är en bra lyssnarez. Jag söker väl lite nya kontakter och vänner bara för att, why not? Jag pratar om allt och lyssnar om nån vill tjöta. Ärlig, härlig och rolig, där har du mig. rocknroll! Älskar musik somsagt, lyssnar på allt, springsteen är en liten husgud men somsagt, allt! Hör av dig för fasen, alltid trevligt. Vem du än är, ung som gammal, i dont care. Friendship is tha shit.

examynia
4/1/14, 5:05 PM
#113

Hej! får man uppdatera sig? skrev här för länge sen vet jag.. men tänkte ifall man fick skriva på nytt?

jag gör de iaf. är en tjej på 28 år..tycker kvinna låter så gammalt å jag känner mig inte så gammal:P

söker vän att prata med.. om allt å ingenting, ålder spelar egentligen ingen roll så länge som du är dig själv å är ärlig med vem du är å mot dig själv.

jag har en sambo, häst å letar hus.

jag älskar att vara istallet, ute i naturen, trädgårdar(trots attjag inte har nån än) inredning kan vara kul. filmer å serier.laga mat å baka.

har inte svårt att skratta, skämta å ha roligt. vissa dagar har jag dock smärta i nacke  å ner i ryggen å kan då vara lite "tråkig" men de går lätt över=)

men hör av dig vettja.. så kan vi snackas vidare=)

heathers
4/4/14, 1:18 PM
#114

Hej! 
Jag är en blivande 18-åring från de värmländska skogarna som hade med bland mina nyårs-löften att skaffa spontana vänner. Jag läser teater på gymnasiet, mitt andra år. På fritiden spelar jag så ofta jag kan musik (gitarr, piano och sång), inredning, umgås med min familj och mina djur (jag har häst, katt och ett glatt gäng höns), jag älskar att resa och har varit näääästan överallt förutom i Asien och Sydamerika (jag jobbar på det), blogg, shoppning & kläder, film & serier, träning & politik sammanfattar min vardag.

Mina främsta egenskaper är att jag är ambitös, intensiv, kreativ, social, självständig och målmedveten. I framtiden vill jag arbeta med film; både framför och bakom kameran, även musik!

Jag söker vänner som jag kan skriva mycket med om allt mellan himmel och jord. Det är inte viktigt för mig att ses, utan skriva är lika bra! Jag är inte ute på jakt efter ett förhållande, så både tjejer och killar är välkomna att skriva, helst i min ålderkrets.

[niklaeri02]
4/4/14, 8:53 PM
#115

Hej

Jag är en 25-årig kille som är intresserad av kontakt via internet. Är bland annat intresserad av meditation och fotografering.
Har haft en tids sjukdom (psykossjukdom) och befann mig på sjukhus förra året i nästan fyra månader. Men mår bättre nu!

Är ni intresserad av kontakt, eller vill veta något mer, så skicka mig ett PM!

Hälsar
Niklas

Cornelian
4/7/14, 9:30 PM
#116

Hej hej!

Jag är en tjej på 29 år som bor i södra dalarna och känner mig ensam då mina tidigare vänner försvunnit i.o.m min sociala fobi och brist på förståelse för den.
Idag lägger jag all min energi på min pojkvän sedan 5 år tillbaka och på våra 2 hundar. Planerar att läsa upp högskolebehörighet på komvux det närmaste året, samt att jobba med min fobi som är en jädra plåga!

Mina intressen är psykologi.. meditation, religion (är inte själv religös men spirituell) meditation, personlig utveckling, djur, natur, musik, foto, skratta och ha roligt!

Jag önskar investera min tid och själ i att hitta nya, djupa relationer att bygga vidare på genom hela livet!! En nära vän att dela hela mig med, och vise versa.

Jag är blyg men impulsiv! Ärlig! Omtänksam! Estetiskt lagd och tycker om att hålla mig fysiskt aktiv, samtidigt som jag älskar att bara slöa och har en stor passion för choklad! ;)

Skicka gärna ett PM! Har du skype så pratar jag gärna mer där!

Hoppas på svar!! Trött på att vara så jäkla ensam i livet, det kan inte vara meningen!
Kram!

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[melowi]
4/11/14, 2:20 PM
#119

Hej! 
Gör ett försök här jag med och hoppas på det bästa🙂
Är en tjej på 19 som blir 20 i år, för tillfället bosatt i Jämtland tillsammans med min fästman och våra två Rottweilers. 

Hundar är ett stort intresse för mig, även sång, fotografi och bilar. Jag är väldigt intresserad av det övernaturliga och skulle väl säga att jag tror lika starkt på det som vissa tror på gud 🙂 
Som person skulle jag säga att jag är ganska enkel när man väl lärt känna mig, kan ha lite svårt att inleda konversationer med nya människor men det släpper efter ett tag. 
Är väldigt omtänksam, ärlig, förstående, stöttande och dömer inte. 
Brukar ibland träna, beror helt på hur jag mår då mina psykiska problem ibland kan stå i vägen. 
Är dessutom hel-nykterist, älskar choklad, serier, skräckfilmer och övergivna byggnader 😃

Att träffas är inte det viktigaste, går lika bra att skriva. Gärna runt min ålderskrets och med liknande intressen 👍

Hoppas vi hörs, kram! 🌺

Denna kommentar har tagits bort.
JustMySelf
4/12/14, 10:32 PM
#121

Jag är en tjej på 19 (snart 20) år som gärna hittar någon att prata lite med, förslagsvis på mail :) Bor i Uppsala och pluggar på universitetet, är intresserad av mode, djur, musik, hästar/ridsport etc. Tycker om att shoppa, röra på mig, snacka skit över en fika och lite allt möjligt annat. Är glad, öppen och lätt att prata med.

Skriv gärna i PM om ni vill, är väl mest intresserad av någon 18-25 år men allt är egentligen okej. Tjej som kille spelar ingen roll, har dock pojkvän så det är endast vänskap som gäller ;)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
[mr_mac]
4/16/14, 5:23 PM
#126

Hej johan heter jag och är en 27 årig kille från skåne!

Lever i ett sambo förhållande men har för få vänner så söker väl de här då…är en bra lyssnare men har också ofta massor o säga har massor av intressen men datorn och mat och träning och min tele(iphone) är ett stort intresse för mig. Gillar serier kör pb återigen efter att sätt den ett flertal gånger filmer av alla de slag går också hem ja allt funkar.

söker vänner i åldrarna 18 och uppåt finns ingen max gräns där

hoppas ni hör av er! pma eller gästboka!

ha en fortsatt bra dag

mvh:)

Malinkaa
4/30/14, 9:53 AM
#127

Hej,

Är 23år och bosatt i en 1a i Farsta, Stockholm. Jag har precis kommit ut ur ett jobbigt förhållande med mycket psykisk misshandel och har pga det förlorat nästan alla mina vänner på vägen. 

Jag älskar musik, går ofta på spelningar och konserter, gillar att promenera på stan, fika, baka, gå på bio, glo på serier, lyssna på musik, bara sitta och snacka, lite vad som!

Är som person ödmjuk, omtänksam och väldigt öppen, men kan vara blyg i början innan det släpper. Med rätt person har jag nära till skratt och är ganska spontan av mig. 

Är i en jobbig fas just nu och hittar gärna någon som man kan ventilera lite med, och hitta på roliga saker.

Börjar gärna med mailkontakt och sen får vi se! :)

Hör av er!

teddykaniner
5/4/14, 5:25 PM
#128

Hej alla! Är en glad och pratsam tjej på 18 år! Jag tycker om att diskutera allt från vänner, politik till djur och mode! Är väldigt språkintresserad och kan engelska, tyska och finska. Har även ett stort djurintresse och många djur! :) åldern och kön spelar ingen roll, söker alla slags vänner! Pma här eller skriv på kik, jgjenny :)

Med vänlig hälsning,
Jenny

Candela
5/10/14, 3:22 PM
#129

Jag är en kvinna på snart 29 år som bor i Linköping. Har två söner, 10 och 8 år, som bor hos mig varannan vecka. Det skulle vara kul att få nya vänner med barn i liknande ålder, så att man kan umgås både med och utan barn.

Jag vill ha en vänskap baserad på känslor och tillit. Jag vill ha någon att kunna prata om allt med, någon som inte skyggar tillbaka om man anförtror denne privata saker.

Jag kan inte sätta några krav/önskemål på personlighetstyp eller intressen bara sådär, för mig handlar det helt och hållet om ifall det "klickar". Om det känns som att man kan ha naturliga samtal och att man efter första mötet känner att man verkligen vill träffas igen.

Denna kommentar har tagits bort.
[Konstig]
5/11/14, 5:41 PM
#131

Hej!

Jag är en kvinna med sociala problem jag är 19 år och bor med min sambo vi har en hund och stort djurintresse.

Annars är mat & bakning promenader och Dator/internet ett STORT intresse. 

Mejla! :D 

Bor i stockholms län!

[Juel70]
5/14/14, 12:12 PM
#132

Oj vad alla är unga här som söker vänner, känner mig gammal 😎

Jag bor i Västmanland och söker nya vänner. Jag är en kvinna i yngre medelåldern. Mina intressen är: Djur, natur, Jesus (är kristen), promenader, prat om livet, resa, sy, måla, skriva, fota, återbruk/återvinning, cafeer, konserter, cykla, simma och hundpromenader.

Hör av dig om du bor i krokarna 🙂

Annons:
Jonsson9
5/18/14, 2:26 AM
#133

Hej, Jag har få riktiga vänner. Men skulle gärna vilja lära känna och få fler vänner. Jag bor i Malmö och fyller snart 26 år. Är intresserad av alla typer av kontakt, via Internet eller träffas på riktigt. Tjej eller kille, gammal som ung, det kvittar. Jag gillar att spela fotboll, träna (löpning och styrketräning), spela Playstation 3 (någon som vill spela tillsammans kanske? =)), gillar att kolla på film och bara ta det lugnt. Hör av er till mig, lovar att svara! Och jag är jättesnäll ;)

Vänlig hälsning, Martin

[Elry]
5/22/14, 1:00 AM
#134

Är en kille och intresserad av nya vänner att maila med och kanske träffa, helst runt Uppsala/Gävle, och gärna någon som vore en aning alternativ och annorlunda. Bryr mej inte om ålder och sånt utan bara att det är nån som det vore kul och intressant att prata med. :)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
[VGN]
6/4/14, 9:41 PM
#138

Hejhej! 🙂

Jag är 22år gammal och söker först och främst efter människor som eventuellt är intresserade av att umgås IRL i framtiden. Det går jättebra om vi har kontakt via mail, telefon m.m. till en början för att med tiden utveckla kontakten. Även om jag helst vill ha IRL-kontakter är du fortfarande välkommen att höra av dig. Det viktiga är att vi har intressanta diskussioner och har något gemensamt att prata om.

Jag är en person som gillar att utmana olika normer och system och mina främsta intressen är veganism, feminism och psykologi. Jag ser mig själv som en väldigt djup person som är social och som gillar att prata om det mesta. Jag varken röker eller dricker och uppskattar väldigt mycket när andra också låter bli. På min fritid läser jag böcker, skriver mycket, tränar Tai Chi, ägnar mig åt teater och så är jag aktiv i olika föreningar.

Om du vill prata med mig eller vill träffas IRL har varken ålder eller kön stor roll. Ärlighet, lätt för skratt och öppenhet är sådant som jag värdesätter väldigt mycket.

När allt kommer omkring spelar det ingen roll vad jag skriver här för den bästa bilden får du genom att prata och umgås med mig. Jag hoppas att jag har väckt intresse hos dig. Var inte rädd för att höra av dig.

Kärlek till alla ❤️

[MikaelaR]
6/21/14, 11:45 PM
#139

Jag har stora problem med det sociala jag vill ha en vän inte några få bekanta utan en riktig vän en sån där vän man kan prata ut med en vän som inte bedömer mig för mina brister (och det är många) en vän som orkar lyssna.

Jag kanske ska försöka leta efter en vän över internet? vem är jag, jo jag är en 19 årig tjej med ett inte helt normalt liv jag har två hundar (Ja djurintresset är stort)

Jag har INGA krav på dig känn dig inte rädd för att skriva till mig om vi inte passar ihop så är det bara så vi måste inte heller bli bra vänner man kan iallafall försöka få kontakt

Jag bor i stockholm, skriv mer än gärna!

Annons:
AmandaJE
6/23/14, 2:03 PM
#140

Hejsan 😃

Är en tjej på 18 år som antingen söker människor som bor i Paris eller som bor lite varsomhelst och bara vill skriva, flyttar nämligen till Paris om en vecka (😍)

Jag älskar sport (spelar innebandy) och musik och är en människa som tänker mycket. Funderar ofta över livet, meningen med saker, orättvisor, kärlek osv. Jag gillar att sjunga och spela piano, men jag gör det bara för mig själv när ingen annan hör :) Jag gillar smileysar!

Har en jättesöt hamster! Älskar The Sims, The OC, The Hungergames och Divergenttriologin (fast THG kommer före) och jag gillar att läsa :)

Är för det mesta glad, ibland blyg och ibland känslig när det kommer till olika saker. Oroar mig ofta över allt och inget 🤔

Jag har lätt för att gråta till t.ex. tv-serier (ofta dokusåpor av någon anledning) men bara när jag är för mig själv :)

Älskar språk!! Läser engelska, franska, tyska och italienska (och har även läst latin!) Språk är kul!

Ser helst att du är i ungefär samma ålder som jag, kön spelar ingen roll :) Blir glad om du pm:ar, ha en bra dag! Kram ❤️

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

EmmPeps
6/23/14, 4:06 PM
#141

Okej kör igen då nu några år senare.

Jag och min kille söker annat par eller liknande att umgås med. Jag är 20 år och Robert (min kille) är 25.  Vi bor i ormkärr (mellan hagsätra och stuvsta) Stockholm. Vi är väl som folk är mest gillar att umgås vara ute och gå med hunden.

Jag har ett stort intresse av hundar och djur även växter intresserar mig mycket.

Robert gillar det mesta han är lastbilschaffis och gillar dataspel. 

Skulle vara super att träffas och kanske grilla någon gång pm:a så kan vi träffas

Felicia1995
6/25/14, 1:27 PM
#142

Hej!

Är en tjej på snart 19 år och bor utanför Varberg som ligger i Hallands län. Pluggade nästan 3 terminer på plönninges hundinriktning tills jag bytte till munkagårds djurvårdsinriktning där jag går ett extra år. Går alltså ut nästa år istället.

Jag har varit utstött och psykiskt mobbad över att jag varit/är liten och smal sen i 3:an till 9:an av mina dåvarande ''närmsta'' vänner och klasskompisar, vilket har lett till att jag har skolkat rätt mycket under min skolgång. Haft extremt dåligt självförtroende under den tiden och haft svårt med sociala situationer vilket fortsatte tills jag bytte till mitt nuvarande gymnasium. Har fortfarande dåligt självförtroende och är lite känsligare än andra men det är mycket bättre, har några få nära vänner och flertals andra. Går för tillfället hos en psykolog och fått utrett om en medelsvår depression och ska fortsätta vidare med en utredning om ADD.

Jag själv är inte så tråkig, jag är för övrigt en glad person som älskar att retas och skämta, jag kan vara lite väl barnslig ibland haha. Jag är väldigt mån om mina vänner och finns där och stöttar i tid och otid, därmed att jag är rädd att förlora mina närmsta. Jag är lätt att prata med, pratar nog nästan för mycket och om vi skriver kan det hända att det blir långa noveller. Jag står väldigt starkt emot mobbning och jag vet att alla är olika, jag accepterar mina vänner som dem är, alla har bra och dåliga sidor. Jag tänker mer på hur jag beter mig 😉

Mitt största intresse eller passion som jag kallar det är hundar. Äger två egna tikar här hemma och en del andra. Djur är ett stort intresse i övrigt. Andra intressen är sång, musik(all musik! Rock, metal, pop…), jag kan inte spela några instrument men sjunger mer eller mindre bra. Jag läser gärna böcker, mest fantasy/action/romantik/drama, älskar manga och anime sen flera år tillbaka vilket bara vissa av mina vänner vet om. Serier är en del av mitt liv haha. Annars umgås jag gärna på fritiden med kompisar när dem kan.

Spelar ingen roll om du är tjej eller kille som svarar, ser helst att du är min ålder men annars har jag en del äldre vänner med så det kan gå ändå. Roligt att DU orkat läsa. Skulle vara suuuper om du pm:a mig! 😃

// Med vänliga hälsningar, Felicia Vinkar
 ~ Ett hem utan hund är bara ett hus ~

Janne72
6/26/14, 7:12 AM
#143

Hej,

Är en kille som bor och jobbar i Västerås. Jag är singel och har inga barn.

Har många intressen men bilar är väl det största och då helst snabbare sportbilar.

Söker vänner att lära känna och hitta på saker ihop med irl eller typ prata med online. År öppen för det flesta varianter o alla slags vänner. Ålder har ingen betydelse. Har aldrig direkt brytt mig om ålder utan mer om hur man trivs ihop.

Hmm var väl det för tillfället så bara dra iväg ett Pm :)

Niniz
6/26/14, 12:56 PM
#144

Hej :)

Jag är en tjej på snart 17 som söker kompisar både killar/tjejer i, dock bara vänskap :P Jag bor i norra Halland. Jag pluggar natur på distans och i med att jag flyttade förra året lämnade jag många vänner bakom mig :( som tur var har vi fortfarande lite kontakt men inte lika mkt som jag skulle vilja. De har fått nya vänner i med gymnasiet, inte jag eftersom jag pluggar hemifrån.

Jag är storasyster till snart nio och bor på en liten gård. Djur är nog mitt stora intresse men gillar mkt och är väldigt "bred" Träning, musik, teckning osv.  Vi har hund, katt, kanin, getter, får och fjäderfän :) Jag är blyg men när du lärt känna mig är jag en riktig pratkvarn. Jag är sprallig och lyckas alltid komma in i pinsamma situationer pga ngt jag säger eller gör. Exempel; springa in i väggar, ramla in i skolans bäck (nian) och nästan slå till eller springa in i människor…  Jag är tydligen rolig att reta eftersom vart jag än flyttar så är bland det första jag gör att träffa ngn som kan reta gallfeber på mig… Dock kan det vara en bra start för att bli min kompis o få bort blygheten!   Jag har blivit kallad en pojkflicka men kan vara tjejig. Tror jag.

Mina negativa sidor är bla att jag kan vara ganska självisk, väldigt glupsk och så. Men jag är ärlig och brukar INTE prata skit om människor. Avskyr sånt! Ok, jag har pratat skit om en tjej… Men det var flera år sen! Och till mitt försvar så var hon taskig mot mig :'( :P (here I go again)

Jag söker framför allt mejlvänner (tills jag vågar träffa dem) Öppen för alla sorters människor, dock helst i ungefär min ålder (+-5 år)

Skicka ett PM så ser vi om vi kommer överens! :)

Mimmi20
7/1/14, 7:08 PM
#145

Är en lättsam och trevlig tjej bosatt i södra dalarna. Söker någon att hitta på roliga saker och en trygg vänskap, helst en tjejkompis, vart du bor spelar inte någon större roll då man ofta är ganska flexibel i detta avlånga land. :) Har tidigare handskats med social fobi under flera år och det har tyvärr lett till att jag tidigare avstått från att träffa mina egna vänner och att relationer då runnit ut i sanden . Så nu när jag är kvitt min sociala fobi och bara vill ta igen en massa roligt jag missat och socialisera med människor så finns det inte många kvar alls att göra det med. Annars då? Är löjligt förtjust i gamla amerikanare (bilar såklart. ;) och rockabilly, åker mer än gärna på sådana evenemang och bilträffar , inget intresse vi behöver dela, är spontan av mig och provar gärna på nya saker också :) Är ganska pigg på att gå ut men att ta det lugnt funkar också fint. Hör gärna av dig!:) är ny på sidan så det kanske tar ett tag att knåpa fram meddelandet, om der kommer något vill såga.

camilla85
7/3/14, 7:18 AM
#146

Hej jag heter Camilla är 29år och bor i sala som ligger i västmanland. Jag har 3 små barn som jag har varannan vecka då jag och pappan är separerade. Jag skulle vilja ha några fler vänner att prata och umgås med =). Är en glad och positiv människa med djur och natur som mina största intressen. Gillar också att fika, gå ut och äta, ta en krogvända ibland och lite sånt =). Finns det några fler här som bor i närheten? Tjejer eller killar spelar ingen roll =).

Annons:
[mr_mac]
7/4/14, 5:59 AM
#147

Ser att många av er inte har bild här:) de tycker jag är bra för kan du ej vara vän med en för hur den ser ut är det ingen riktig kompis ;)

P4go
7/4/14, 4:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#148

Hej!
Jag heter Linnea och är bosatt i Göteborg och fyller 20 i Augusti.
Då jag gått igenom en extrem folkfobi har dom flesta vänner jag hade gått vidare och sagt upp kontakten. Nu känner jag mig tillräckligt bra att jag vill ha nya kontakter. 
Jag bor med mina två chinchillor i en etta och ska precis börja plugga vidare till hästcoach. Utbildad djurvårdare och spenderar hellre min tid i stallet än i stan. 

Då jag är överdrivet social trots fobi så får man gärna skriva ett pm!

Det som överhuvudtaget är värt att göras, är värt att göras bra.

Kalli
7/12/14, 9:49 PM
#149

31-årig Norrländska boende i Göteborg. Pratar gärna om allt möjligt men ska det bli givande samtal går kanske mode och liknande bort. Största intresset är nog husdjuren, trivs bäst i naturen. Gillar musik och lyssnar mycket på böcker. Pysslar en del i lägenheten och köper gärna begagnat. Vill någon ses så absolut men har lika gärna kontakt över PM. :)

Denna kommentar har tagits bort.
[sweetolloe]
7/21/14, 1:32 PM
#151

Hej. Jag heter Frida, jag är 15 vårar och bor en bit utanför Karlsborg, Västra Götaland. Jag letar efter en vän att skriva med, eller kanske träffa beroende på avstånd. Spelar ingen roll ifall du är tjej eller kille , det skulle bara vara trevilgt att ha någon att prata med,. Jag kan prata om både djupa, och lättsamma saker. om det behövs. :) Jag är vanligtvis inte så social kanske men skulle verkligen vilja ha någon ny vän. :P Jag älskar musik, (mest indie/rock/pop/punk) ochär ganska okej på att sjunga och spela piano. Film och tvspel är stora intressen. Spelar ps3 och wii/wiiU när jag får chansen, just nu mest typ skyrim, dragon age, mario kart och south park. (Spela tillsammans? ;) ) Kollar på mycket olika filmer och det skulle vara kul att diskutera film då ingen jag känner orkar kolla på filmer. -.- Gillar folk som är schysta och inte typ snackar skit och så. Tyckte ni att jag verkade intressant kan ni skicka ett PM så får vi se hur det går. :) Och om någon ska till närcon så kan vi gärna ses där!^^

nyfikenkba
7/22/14, 8:44 AM
#152

Hejsan. 
Jag blev precis medlem här på iFokus och råkade surfa förbi det här forumet om att hitta nya vänner. 

Jag är en glad och social kille/man på 42 år från Kungsbacka/Göteborgstrakten.
Tycker. förutom att lära känna nya människor, även om att plåta, fika, fiska, sjunga och promenera med min hund. 

Arbetar med människor genom aktiviteter och stödjande samtal och trivs väldigt bra med mitt jobb. Har fått höra att jag är en bra samtalspartner och lyssare även privat, så det är väl en läggning då kan man gissa.  ;-)

Skulle gärna vilja träffa nya vänner att både chatta med och träffa irl. Så du som är kvinna, man eller annat är supervälkommen att höra av dig. Vi märker nog rätt snabbt om kemin funkar. 

Jag trivs bra med människor som både har humor och djup och gärna i kombination. 

Hör av dig.

Sandy1980
7/28/14, 12:35 PM
#153

Hej! Jag är en trevlig, glad, social tjej med två döttrar på 3 år och 9 månader och som är lyckligt gift. Jag bor i närheten av Stenungsund och kommer från Örebro. Skulle vilja lära känna lite folk för en eventuell vänskap om allting känns bra. Söker vänner kring Tjörn/Stenungsund/Kungälv och Göteborg. Hoppas att vi hörs.

Annons:
Deny
7/28/14, 3:37 PM
#154

Hej alla där ute!

Jag heter Denisa och är 16 år gammal. I höst ska jag börja gymnasiet spännande tid är det.  Hm vad ska jag säga om mig… jag är en tjejglad positiv för det mesta samt mogen vid min ålder.  Jag älskar fotboll.. är en idrotts älskare… man bor i närheten av Helsinborg.  Älskar även musik. Man vill också bevisa vem man  är och vad man står för.  Är alltid hjälpsam och behöver någon mig finns jag alltid där.. bor du i närheten eller vi lära känna mg bättre släng en kommentar så hörs vi ..

Ha det bra alla kärlek till er <3 :*

Denna kommentar har tagits bort.
AL1986
7/29/14, 6:42 PM
#156

Jag är en glad och trevlig tjej på 28 år, bor i en 2:a med min sambo med  hund (mops) och marsvin.

Är en aktiv person och gillar när de händer saker, är mkt ute och går då jag har hund.

Eller tar en sväng på stan :)

På kvällen blir de mkt film, ser de mesta men skräck och thriller blir de nog mest.

Hör av gärna av er om ni känner för de, bor i Piteå :)

Ha de bra!

//AL

Trevlig sommar

Denna kommentar har tagits bort.
LeoRehn
8/1/14, 11:55 PM
#158

Hej!

jag heter Leo och är 23år.

Jag söker en vän att umgås med i närheten, kille eller tjej spelar ingen roll så länge man kommer överens och kan ha kul tillsammans. 

eller kanske bara en mailkompis?

kika gärna in på min profil så får du veta mera och om det verkar intressant så skriv så får vi väl se :)

molam
8/2/14, 1:31 AM
#159

Halloj!! ^^

En presentation var det… Jaaa! Tjej på 20 somrar, Bosatt i Västernorrland, eller Sundsvall mer exakt
Jag är en trevlig och positiv tjej som dock ha lite svårt att Prata med folk pga x-antal händelser… eller snarare har problem att tala med odm i min egen ålder xD Gamla och Barn inga problem alls, men mellan 17-18 och 25-26 är nästan omöjligt, vilket är en rädsla jag vill bli av med! ^^
Få se, Jag bor hemma med mamma och pappa och mina 8 syskon pga att jag ska börja studera igen till hösten, och jobb är svårt att hitta samt att en lägenhet är ännu svårare att hitta…
Men men!! jobbar för tillfället extra, så ca 2 helger per månad resten av tiden tillbringas med hundarna, eller syskonen.. även Anime får en del av min tid xD
Jag är inte en sån som Vill Supa och festa, eller snarare jag Gillar inte alkohol av vissa anledningar x3 och håller mig därför hellre hemma än på en Bar och blir nedspydd.
Gilalr att läsa böcker, Lyssna på musik, Spela trummor, Sjunga, Rita, kolla på film, träna med hundarna… jaa det mesta!!!

Bara skicka ett PM om det är nått ni undrar över!! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

[klösbrädan]
8/4/14, 8:33 PM
#160

=====================================================================================================================================

Tjo-hoo!

===========

Kille bosatt i södra Sverige önskar komma i kontakt med vem eller vad som helst som kan tillföra lite dialog till vardagen. Ålder eller kön spelar absolut ingen roll! Jag har några bokstavskombinationer som för mig mest påverkar hur pass lätt/svårt jag hanterar stress i olika sociala sammanhang, men är utöver det "normal" och småknäpp när det finns tid över! :)

På tal om tokigheter så har jag lite spretiga intressen som involverar allt från att teckna människor till att illustrera de galnaste av fantasifoster, till att styrketräna på hyfsat hög nivå, till att spela Pokémon i omklädningsrummet. Musik är även det ett kärt och mycket brett intresse som förvisso förpassades till att bli en hobby efter gymnasiet - läste inriktning sång - men som fortfarande gör mig glad. Sedan har vi mitt tv/datorspelande, manga & anime nördande, skräckfilmstittande, intresse för vilda djur, kost, facklitteratur, kroppsmodifikationer, berg & dalbanor blaha-blahä mot oändligheten och vidare!

Jag är öppen för det mesta och vill nog påstå att min största fascination här i livet finns för de människor som brinner för något som de känner att de kan och vill dela med sig av, oavsett vad det är.  Jag älskar känslan av att existera i en svunnen tid där man är barn igen och tillsammans vågar vidga sina vyer och upptäcka såväl nya intressen som sidor av varandra. 

Till hösten kommer jag att plugga till webbredaktör över distans via högskolan i Borås, men i nuläget är min huvudsakliga sysselsättning ett sommarvikariat som butiksbiträde, take that social fobi! 

Jaha… Då jag inte kommer på vad som mer kan skrivas så lämnar jag denna "kontaktannons" öppen för frågor - vilka som! - för att därefter bege mig mot köket innan något bränns vid. ^^

Annons:
Llani
8/4/14, 9:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#161

Hejsvejs!
Jag är inte alltför bra när det kommer till att skriva en presentation, men jag får väl ge det ett försök bäst jag kan helt enkelt. :D

Namnet är då Victoria, men jag föredrar att bli kallad för Vicky. Är en sprallig tös på 17 vintrar. Flyttade med familjen från Göteborg till strax utanför Borås när jag var 6 år. Älskar att rita, sjunga, lägga ner tid på min hund och kaniner samt att spela datorspel.. fotade även en hel del tidigare i år och något år tillbaka, men inte lika mycket längre.. så bara några enstaka bilder då och då när jag känner att det är rätt tillfälle. Musik är också av intresse!

Lyssnar mestadels på Flyleaf, Bring Me The Horizon, Eyes Set To Kill, Issues, Disturbed, Armor For Sleep, Get Scared, Drowning Pool, Thousand Foot Krutch, Savant, All That Remains, Architects, A Day To Remember, Crown The Empire, Ghost Town, Icon For Hire, Korn, Motionless In White, Of Mice & Men, My Darkest Days, Pierce The Veil, Sleeping With Sirens, Slipknot, Story Of The Year, You Me At Six och Attack Attack! o.s.v för er som är intresserade av samma musiksmak. :3

Vill som sagt ha någon vän att prata/umgås/spela med, vilket som går bra. Tjej som kille spelar ingen roll, varken gör ålder heller. Snackar gärna på kik/facebook/skype/pm eller annat, så det är bara att ta kontakt. :D

Spelar mestadels World of Warcraft, HearthStone, Minecraft och Diablo 3 (RoS). Hade inte alls varit fel att ha någon eller några polare att spela med. :)

Nämnde lite längre upp att jag har kaniner, 3 stycken för att vara exakt. Har dock haft fler då jag födde upp kaniner från 2010-2012. Fick min första kanin sommaren 2008, som tyvärr gick bort för mig den 23 september 2012 - vilket var en hemsk tragedi för min del då han betydde allt för mig. 

Köpte även min allra första hund den 19 juni 2013, alltså förra året, som jag älskar något otroligt mycket!

Börjar även andra året på gymnasiet, som grävmaskinist (bygg och anläggningsprogrammet) på Viskastrand i Borås! 

Jag har min pojkvän (som är 22) i Göteborg, som jag åker till rätt ofta. Så om någon bor i Göteborg och vill bli vän, inga problem. :3

zickan
8/15/14, 8:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#162

Klickade på nått nytt inlägg och hamnade här av en slump. Lät intressant så här kommer jag. 

Jag heter Victoria, gotlänning på 30år. Singel. Fast jobb som personligassistent.
Har flyttat lite och bor numer i Västerås. Detta gör att många vänner befinner sig på fel ort. Vore kul att hitta folk och umgås med närmare. 
Normalt är jag lätt att va med. Även för folk med lite problem. Flesta jag känner har nån form av funktionsnedsättning, depression mm.  Är själv väldigt jordnära och enkel. Även om jag har adhd. Varit med om mycket i livet som jag lyckats skaka av mig. 
Tål mycket och är bra på att lyssna. Men även bra pratare, ibland för bra ;-)
Inte alltid jag kan göra mellan lägen. Ibland kan jag va impulsiv, aktiv, glad. Ibland kan jag va seg, vill ta det lugnt eller va själv. 
Bjuder ofta på mig själv, kan skämta en hel del. Ibland även lite grövre munhugg med rätt person. Brukar kunna säga ifrån, diskutera och ibland kan jag va rätt envis.

När det kommer till intressen är jag lite som jag umgås. Gillar rätt mycket saker och testar oftast gärna nytt. Just nu är det mest dator, kamera, pyssel och djur. Innan nån kollar min press och avskräcks. Så nej djuren är inte hela mitt liv och jag kan lämna dom utanför. Rätt aktiv där för att jag inte har så mycket vänner i västerås eller vänner utan djur.  Min granne är dock biltokig. Själv kan jag inte mycket, men ibland kul att åka med på bilträff. 
Går mer än gärna en sväng på stan och fönstershoppar, tar en fika eller glass. 
Reser gärna, har inge körkort men räds inte tåg. Min tillflykt blir ofta gotland då föräldrarna har både hus och sommarstuga där. 
Inom musik lyssnar jag på det mesta, samma med film och mat. Jag kan va den där nörden som kör ett film maraton med action, anime, komedi, thriller osv. Även personen som ännu sitter med ett supernintendo ;-). 
Aldrig fel att slänga en köttbit eller grönsaker på grillen med en kall öl eller bjuda på hemlagad middag som ta en tur till restaurang. 
Oftast är det musik på i bakgrunden hemma, blivit mer sällan men går gärna på konsert. Även om jag har lugnat mig en del, så festar jag gärna. Kan gå ut och dansa men inte direkt nått jag älskar.  När man bodde i sthlm körde vi ofta kortkvällar med/utan alkohol för att umgås lite. En del jag saknar nu. 
Jag är även av typen som ännu gillar minigolf och kan gå ett varv utan att slänga iväg klubban. 

Just nu har gravitationen spelat mig ett spratt och gjort min mage lite rund. Eller kan vi säga att jag varit för lat att bry mig. Har sakta men säkert börjat dra mig mot gym. Vill nån annan få hjälp med pusch dit eller ha nån att gå med, sitter jag här. Tidigare i livet har jag även cyklat, simmat mycket som spelat badmington, innebandy, åkt inlines. Även ridit stor del av mitt liv men inte hittat nått ställe lätt att nå nu. 

Och avslutar här för att inte få en novell.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Jessica91
8/18/14, 12:56 AM
#163

Hej, jessica heter jag och är 22 år blir (23) i oktober. tycker mycket om allt som till talar 20- 50-talet och raggakulturen. på fritiden söker jag jobb och dom dagarna som jag inte söker så spelar jag lite gitarr skriver lite texter, tre katter har jag. tycker om att laga mat, baka och ut å gå och försöka göra något som är positiv på dagarna.  som person är jag väldig glad,lugn och väldig godhjärtad.  bor i Västernorrland.  :-D

borntorun
8/24/14, 7:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#164

Tja ! Kul att kunna presentera sig såhär :) Jag heter Mattias och är 24 år. Jag spelar musik, och driver en studio som jag älskar. Sedan 2012 har jag haft panikångest och allt som tillkommer i de vilket har ställt till det då jag innan detta sjung i ett band med mycket spelningar och nysläppt album och allt. Är intresserad av folks livshistorier, jag tycker att var och en är unik, en livshistoria är aldrig tråkig att lyssna på, alltså, jag är en bra lyssnarez. Jag söker väl lite nya kontakter och vänner bara för att, why not? Jag pratar om allt och lyssnar om nån vill tjöta. Älskar musik somsagt, lyssnar på allt, springsteen är en liten husgud men somsagt, allt! Hör av dig för fasen, alltid trevligt. Vem du än är, ung som gammal, i dont care. Friendship is tha shit.

Ceccan
8/27/14, 1:55 PM
#165

Hej !

Jag lever ett mycket komplicerat liv , vilket gör att jag inte kan nämna namn m,m hur som helst så önskar jag mejl vänner / ha det gott

SofiaWe
8/28/14, 11:40 AM
#166

Hejhej! 
Jag heter Sofia och bor i Eslöv, Skåne! Skulle jättegärna hitta en liksinnad vän som bor i närheten. Mina intressen är djur, har en hund som är 2 år :) Jag älskar att pyssla i hemmet och renovera gamla möbler och att inreda! Jag är intresserad av träning och kost och är nu i en process att gå ner i vikt :) Jag har fler intressen än detta och det skulle ta en hel evighet att skriva ner allt! Men där är inte mycket jag inte gillar att göra, om man säger så. :) Jag hoppas med hela mitt hjärta att jag kan hitta någon här som känner sig träffad och skriver till mig! <3

Kram på er!
/Sofia

Katstad
8/31/14, 11:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#167

Hejsan!

Känner väl att det är dags för mig att skriva här med :)

Lisa heter jag och är 18 år gammal och bor i en liten håla i Södermanland! Flyttade upp hit i våras och är ursprungligen ifrån Kristianstad i Skåne :)

Pluggar till bagare/konditor på gymnasiet i Norrköping och på fritiden brukar jag spendera tid med familjen och pojkvännen, ska väl även komma igång med träningen igen så smått nu efter sommarlovet 😃 Pluggar även i rasande fart till körkortet! Så snart ska även det vara på G :)

Finns inte så mycket mer att skriva om mig tyvärr då jag faktiskt inte har så mycket att komma med då jag flyttade 50 mil uppåt landet ifrån allting! Har därför inte några direkta vänner heller och det känns sådär om jag ska vara ärlig, och kan ju inte hänga i hasorna på pojkvännen hela tiden :/

Vet inte riktigt mer vad man kan berätta om sig själv.. Söker väl mest såna kompisar man kan prata om allt med! Har lite dåligt om det om man säger så.. Så tveka inte att slänga iväg ett pm så snackar vi vidare! :)

Annons:
I want to belive
9/1/14, 1:52 PM
#168

Ida heter jag , 23 år gammal , ingen bild på mig tyvärr ! :/

Har SNART 2 barn, min första fyller 7 år i november, och min andra ska förhoppningsvis komma innan jul.

Mitt intresse är att rita /måla, tv/dator spel, spelar mycket League of legends och monster hunter  för dom som är intresserade ,är väldigt öppen för det övernaturliga,jag är VÄLDIGT rak och ärlig  av mig, är jag värt något att prata med så tveka inte att höra av dig ! :D

skype: Dragonmother96
KiK:fruityraptor

I want to belive, And I do belive, dosent matter what you others think, we already know the truthMåne

rockstar
9/4/14, 7:42 PM
#169

Hej hej! Cicci heter jag och bor i Örebro, 25 år. Mina intressen är pyssla, tv-spel, måla, träna (löpning, klättring, styrketräning och kampsportsinspirerat) svag för musik också mellan genrerna power metal till pop (lite blandad smak men beror ju på humör) sånna här presentationer känns lite framkrystat så skriv gärna så vi får igång en konversation :)

Zyperior
9/4/14, 10:44 PM
#170

Hejhej.

Andreas heter jag. 28 år och bor i Kungsbacka utanför Gbg. Har jobb och barn och egen bostadsrätt. Söker vänner i Gbg med omnejd främst men också kontakter över allt. Vem vet var man hamnar i framtiden.

Är ganska kravlös som person, tänkande och hobbyfilosof. Intressen är film, att bara få vara ute och prata, hänga i en park, käka lunch. Allt för att slippa va instängd i min tillvaro med mig själv.
Har planer på att ta fallskärmscertifikat, så om någon känner sig taggad att haka på hade det varit kul.

Är för tillfället sjukskriven pga medelsvår depression och satsar nu allt jag kan för att bli frisk, åtminstone bättre.

Killar som tjejer går bra, jag brukar oftast ha ganska lätt för att kommunicera med tjejer så det hade varit trevligt att utmana sin sociala sida om nån kille vill ta kontakt.

Jag dömer ingen efter ålder, kön, sexuell läggning, kulturell bakgrund etc. Jag avgör om folk passar som vän efter man pratat. 18+ dock. 

Ha en asbra helg!

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Martina6574
9/10/14, 9:15 PM
#171

yo!

jag är en tjej på 14 somrar som bor en bit utanför Stockholm.

Jag vet att det här kanske är helt fel sida att skriva på eftersom det inte finns så många i min ålder, men jag vill hellre ha vänner som är något äldre så jag kan lära mig någonting samtidigt av någon som har levt längre än mig.

I alla fall, jag har vänner, men inte speciellt många och skulle jättegärna vilja ha fler. Är ofta utstött och är "svansen" efter mina vänner. Har inte speciellt bra självförtroende heller.

Jag har ett stort intresse för djur, speciellt marsvin, hundar och hästar. Jag gillar att läsa och skriva och läser en del böcker. Jag gillar youtube enormt mycket och håller själv på och redigerar bilder osv.  Jag spelar minecraft ibland, men inget annat.

Hör gärna av er, skulle vara kul och få lite nya vänner.. xd

[Fusion200]
9/16/14, 9:49 PM
#172

Hej!

Jag heter Emma, och jag är väldigt ensamm, jag vill ha vänner, just nu har jag inga :( Jag älskar djur och gillar att spela spel, har olika djur hemma, marsvin, råttor (Ja, jag vet, men dom är faktiskt väldigt trevliga, så vänd er inte bort på grund av råttorna! :D), hamster, katt, hund… Jag har väldigt rolig humor, gillar south park, family guy, men också andra serier som passar lite yngre (Cartoon Network, t.e.x)

Jag är 17, snart 18, har väldigt svårt att hitta vänner, bor I Stockholm, Tumba, Segersjö, är väldigt lekfull och rolig när man väl knner mig!

Gillar också att rita, har ingen skola just nu då jag behöver special skola som jag än inte funnit, så jag har MYCKET fritid ^^

carmen556
10/12/14, 12:27 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#173

Tja folket! Jag är en 21 årig tjej som har långvariga psykiska problem. Depression/bipolär sjukdom/autistiska drag. Söker vänner då eftersom jag är en ensam typ. Det har jag tröttnat på. Bor numera i en liten håla i Skaraborg. Jag har haft en tuff bakgrund med psykisk misshandel och uppväxt i familjehem. De få vänner jag haft under uppväxten har lämnat mig. Jag har svårt att få nya vänner, är en tillbakadragen och tyst tjej. Svårigheter med att vistas bland mycket folk och att lita på nya människor. Då jag har blivit lämnad och sviken ett flertal gånger. Mina intressen är förövrigt att gå promenader, gillar att träna, fika och äta mycket bakelser och choklad är en stor passion, lyssnar på mycket musik, älskar film och bara chilla! När man väl har lärt känna mig så kan jag släppa loss och ha djupa diskissioner. Så folk mellan 20-24 år får jättegärna skriva till mig i pm! Då blir jag jätteglad! Kram från Carmen

IceTee
10/12/14, 5:15 PM
#174

Jag ger väl detta ett försök jag med.

Hej, Therese heter jag, men föredrar Tessa (aldrig Tess, har en kompis som heter det, och vi blev alltid ihopblandade på dagis) och är en 19årig halmstadbo. Jag älskar djur, och har en förkärlek för reptiler och kan snacka om dem i evigheter! Har en söt lite pucko-hund vid namn Dixie av rasen Canaandog också! 
Är väl rätt ensam av mig, även om jag har en handfull bra vänner! Är bisexuell, men i ett lyckligt förhållande med en pojkvän. På fritiden tar jag hand om djuren, ritar och spelar The Sims 3 i mängder! Jag har inte mycket övers till religion, men dömer inte folk så länge de inte dömer mig! Kropsmodifikationer är asballt i mina ögon och jag har för närvarande bara 5 piercingar och en tatuering. Är även en kontrabas-spelare (utan kontrabas för tillfället) och ÄÄÄÄÄÄÄLSKAR att sjunga!

Jag "lider" av ADHD med autistiska drag samt depressiva perioder och har en tendens att ta på sig andra människors problem vilket får mig att må ännu sämre. Så pratar helst med personer som är peppiga och glada (självklart mår alla dåligt ibland, men folk som hela tiden mår dåligt och alltid vänder sig till mig med sina problem försöker jag hålla mig undan ifrån för min egen hälsas skull)

Jag gick aldrig ut gymnasiet pga mina svårigheter och är just nu sjukskriven. Jag är dessutom en riktig kaffe-tant!

Jag säger otroligt dumma saker ibland, men jag saknar helt enkelt filter och tänker oftast medan jag pratar, inte innan.

Jag skulle gärna lära känna folk i min ålder (17-23)

Medarbetare på Skor iFokus

Annons:
Jessicahagstrom94
10/13/14, 7:48 PM
#175

Vet inte om jag har skrivit förut, haha.

Hejsan hoppsan! 
Mitt namn är Jessica Hagström, jag är en tjej på 20 år från Gävle. 
Snart flyttar jag till forsbacka och kungsgården, min mamma och pappa bor inte ihop så därför blir det två olika ställen då jag bor varannan vecka hos mamma och varannan vecka hos pappa.
Jag är jobbsökande och går alltså mest hemma om dagarna nu för tiden utan något att göra när jag inte är med min fantastiskt fina pojkvän som tyvärr bor i Uppsala så vi ses inte så mycket som vi hade velat. 

I mitt liv finns det 6 underbara små kissekatter och så har jag ett litet akvarium. Jag är volontär på Gefle katthem där jag ansvarar för fotograferingen och hemsidan. 
Fotografering är något jag älskar att hålla på med, fotar helst djur och natur.

Något annat jag älskar är ridning och hästar. Jag red i ca 13 år innan jag fick sluta och nu vill jag jättegärna börja rida igen.

När det gäller vänner.. jag kan ju säga att jag känner att min så kallade bästa vän verkar tycka att jag duger att vara med för att jag har bil och körkort och kan skjutsa runt henne, men nu är det stopp för det eftersom jag flyttar härifrån och då kommer hon väl inte vilja umgås för jag var ju bara den där vännen som kunde skjutsa.

That´s why jag kan behöva någon att iaf prata med över nätet som gör mina dagar lite roliga och sociala :) vill man börja ses och hitta på saker så gärna! 

Jag finns på instagram, snapchat och facebook. Och här, men här blir det lite svårare att prata med mig då jag inte alltid har datorn igång. :)

Hoppas någon hör av sig, gärna runt min ålder. :)

Denna kommentar har tagits bort.
Ethina
12/28/14, 12:10 PM
#177

Hej! Jag är en 18årig tjej boende i Stockholms innerstad. Behöver lite nya vänner då jag växt ifrån och tappat kontakten med de jag umgicks med förut. Jag är för tillfället sjukskriven så jag har väldigt mycket fritid. Intresserad av lite allt möjligt, spel, träning, utöva sport, shopping, resor, mode, kost osv. Gillar att hålla mig uppdaterad om vad som händer i världen. Är ingen festmänniska men har inget emot att ta en drink ibland heller. Uppfattas av andra som extremt ärlig, snäll och omtänksam. Gillar att laga mat och fixa hemma. Jag har en hund på 9år samt en pojkvän på 32. Du ska vara mellan 15-25 år gammal, kön spelar ingen roll. Hoppas vi hörs, kram! /Fanny

Turast
12/28/14, 12:54 PM
#178

Skriver väl här jag också, i brist på vänner ;) 

Jahapp, Turast heter jag och är 18 år. Jag bor på Gotland med min korthåriga Collie Jamie (och snart en Australian Shepherd tik!) på en stor gård ägd av min mormor. Bor i eget hus på gården dock, och har eget hushåll :P

Jag går naturbruk med inriktning HUND så det är väl det jag håller på med mest och gärna pratar om. Musik och illustration ligger mig också varmt om hjärtat och jag spelar gitarr, piano och ukulele samt sjunger. 

Är tydligen en bra lyssnare och får ofta leka lite psykolog med vissa av mina vänner, vilket inte gör mig något. :)

Jag är även en skvallerälskare som älskar att höra på skvaller och hemligheter, utan att själv föra dem vidare (makes sense?) 😂

Ålder och kön spelar ingen roll för mig så det är bara att skriva på! 😃

Konstinstagram: @toxiccetacean

Peta inte på salamandern. Den sover.

johkru0218
12/29/14, 3:17 AM
#179

Hej. Jag heter Johannes och jag är 20 år. Jag bor i Göteborg, men pluggar i Olofström, Blekinge där jag studerar samhälle. Kommer förhoppningsvis byta riktning till musikproduktion som är en stor passion för mig efter sommaren. Jag är en musikproducent redan. Jag säljer online. Jag har även ett skivbolag jag styr över och jag gör mixtapes till en radiostation i Polen. Min stil är House, oftast Deep House. 

Jag är väldigt försiktig när jag väljer vänner. Jag vill inte hamna i en vänkrets där jag inte passar, och jag försöker undvika negativt tänkande personer. Jag är ingen person som går ut och super. Jag undviker alkohol så mycket jag kan och jag röker inte heller. Jag blir sällan arg. Jag har ett bra temperament, men det är också en blockering jag har att jag inte kan få utbrott av någon anledning.  Jag är inte snabb med att ge ut mitt telefonnummer osv då jag har jobbig erfarenhet från det. 

Jag är en ganska introvert person och älskar att ha egentid. Är dock social när det behövs. Jag är ingen vild person direkt, snarare laidback. Jag föredrar en fredag med att lyssna på musik och käka godis eller något än att gå ut och festa och supa. Tackar dock ibland ja till inbjudningar, men undviker som sagt alkoholen. Eftersom jag är singel så har jag all tid i världen åt att hitta på något roligt. Jag är lätt autism vilket visar sig efter att man spenderat mer tid med mig. Ser mig själv som en positiv person med livsmöjligheter.

Jag älskar djur. Har haft hund hela mitt liv, men är nyfiken i framtiden på att skaffa ett mer exotiskt djur som fiskar, ödlor eller någon fågel. Inga spindlar dock. Jag gillar att spendera tid i naturen.

Jag gillar allt från spiritualism till astrologi. Jag gillar att kolla upp på stjärnorna och fråga mig själv hur det ser ut på en annan planet långt bort på andra sidan universum. Har de också samhälle där?

Jag kan uppfattas av andra som att jag har svårt att uttrycka mig själv, vilket är sant. Jag gillar inte konfrontationer och jag undviker helst bråk.

Jag kollar på animes och läser manga. Jag kan ibland även kolla japanska draman. Jag håller på Gais.  Jag börjar ta itu med mitt liv och börja motionera mer. Inte springer så mycket dock, snarare promenader. Jag gillar nästan all typ av musik men oftast lyssnar jag på House, Meditationsmusik eller Pop. Jag lyssnar även på J-music. Jag mediterar och försöker leva ett Zen-liv. Jag strävar efter att uppnå mina livsmål och jag ger mig inte.

Skicka gärna ett meddelande :)

JenniferSoderberg
1/7/15, 5:52 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#180

Ska man ge detta en chans kanske?

Hejsan alla goa och glada!
Jag heter Jennifer (som kanske är ganska solklart nu när jag tänker efter..) jag är en 19årig tjej som (enligt mig själv) är alldeles lagom.

Jag vet som inte vad jag ska skriva om mig själv.
Jag är väl en allmän Svensson Svensson från Norra Norrland (Piteå, Norrbotten)
Jag gillar att vara ute i skogen, speciellt med min söta lilla Goldenpojk Homer på 10år, som jag är hundvakt åt om dagarna.

Med de vänner jag umgås med brukar vi mest sitta och dricka kaffe, se film, eller supa, inte det roligaste direkt.. Sen är vi typ 5 personer, såå..

Förutom hunden så har jag 5 råttor:
Milli, Cruella DeVil, Doreen, Master Splinter
och
**Rufus
**
Jag är väldigt öppen och är det något mer nu undrar så är det bara att fråga i PM! (:


tjiivans
1/24/15, 9:05 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#181

Jag kör jag med då :) Hannah heter jag och är 28 år bor utanför Göteborg. Jobbar heltid på ett elbolag och efter jobbet blir det just nu inte så jäkl mycket faktiskt. Jag har en hund, en fransk bulldog tik på 4 år som heter Elsa, och hon är med mig vart jag än är typ. Fast på jobbet är hon hos daghusse. Jag vill träna mer och håller precis på att komma igång. Intressen är fil, musik, foto, böcker, tatueringar, djur, natur, ja en himla massa. Hade gärna haft nån att tjöta med. Tappade de flesta äldre vänner då jag flyttade för att plugga, men de stannade kvar och kom inte vidare. Så om du är kille eller tjej i nån ålder som har lust att till en början tjöta och sedan kanske fika eller promenera så hojta till :) Ha det!

tjiivans.blogg.se

spindeohana.blogg.se

Annons:
jjjosa
1/29/15, 4:31 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#182

hej!

Jag är en social tjej från Göteborg, typ 2 mil utanför. Flyttade hit till pojkvännen. Men tyvärr försvann mina vänner då i samma resa. Så har inte så många kvar. Men jag söker nya folk att umgås med. Hitta på kul saker. Vad som helst är så spontan. Annars pratar jag gärna med någon på Skype,snapchat, kik, Jag finns lite överallt. Bara skriva pm om mad jag heter. Jah har intresse för djur(hästar,katter,råttor) har jag själv. Men rider en del. Har även2 ganska stora hobbys till och det är datorer (gaming) samt bilar. Älskar kläder, skor, väskor :). Vill ni prata/spela/hitta på något/chatta med så finns jag här :). Jag är glad och sprallig och hittar gärna på nya saker.

Kram Josefin

klass_13
2/8/15, 12:37 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#183

Mitt namn är Johanna och är 20, fyller 21 i sommar men känner mig äldre. Jag bor i Borlänge i Dalarna. Jag jobbar för tillfället som barnskötare/elevassistent inom förskola och trivs verkligen. Efter jobberbjudande jag inte göra särskilt mycket. Har en sambo som oftast går till jobbet när jag kommer hem så för det mesta sitter man hemma ensam och kollar på tv. Har inte så många bekantskaper kvar efter gymnasiet pga att man har växt ifrån varandra. Vill mer än gärna skaffa kompisar men vet inte riktigt hur man ska göra, hur man börjar. Jag tycker om att träna, vara ute och gå om jag har energi och möjlighet, vilket är någonting som är ännu roligare om man har någon med sig. Mina övriga intressen är att läsa böcker, musik, rita/måla, kolla på film, matlagning och bakning och sitta o snacka skit över en kaffe eller ett glas vin. Om du känner att det är något som tilltalar dig, gärna Borlängebo eller närliggande men ej ett krav, skicka gärna iväg ett meddelande här så kan vi nog fixa något 😊

Jenny
2/8/15, 6:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#184

Hallå! Emma heter jag!
Jag är 18 år gammal och är bosatt i Göteborg. Jag har bott här i cirka 2,5 år och bodde dessförinnan i Stockholm, men från början så kommer jag från Malung! Jag har bott lite överallt. :')
Jag har tenderar att vara introvert och ibland lite blyg, men så fort spärren släpper blir jag rätt social och har dessutom en rätt sjuk humor. Jag pratar väldigt gärna om allt och inget, men jag lyssnar hellre så om du som läser detta är väldigt pratsam kommer du definitivt att komma överens med mig (Du skulle säkert komma överens med mig ändå, men särskilt om du pratar mycket, menar jag).

Ett av mina största intressen är spel. NintendoNintendoNintendo. Jag älskar Nintendo. Mina favoritspelserier är klassiker som Pokémon, Zelda, Smash Bros och Animal Crossing. Jag har spelat alla utkomna Pokémon-spel och även Pokémon Ranger och Dungeon. Jag har spelat de flesta Zelda-spelen, men de jag inte ännu spelat är The Legend of Zelda, The Adventure of Link, Oracles of Seasons och Oracles of Ages!
Jag äger också andra konsoler, så som PS3! Till det tycker jag väldigt mycket om stealth-spel som Assassin's Creed, Dishonored och Thief vilka förövrigt är några av mina absoluta favoriter genom tiderna!

Min föredragna musikgenre är metal. Jag lyssnar mest på Djent, Doom-, Nü- och Thrashmetal, men jag gillar också annan musik som Die Antwoord, Eminem, Yann Tiersen, Yiruma och Chef'Special. Självklart gillar jag många fler artister, men just nu lyssnar jag väldigt mycket på just dessa! :)

Är en språknörd som går en språkinriktad utbildning och som i framtiden kommer jobba med språk.

Tveka inte att skicka ett meddelande så pratar vi vidare därifrån! :D

// Jenny Blomma
Sajtvärd på Nintendo iFokus

tötenöten
2/16/15, 10:25 PM
#185

Kanske ska försöka mig på detta då jag trots allt flyttar till ett helt nytt ställe i sommar och inte känner en enda kotte utom min familj där! Jag bor just nu i Lycksele som ligger i Lappland och kommer mot sommaren flytta ner till Bålsta och börja om ettan på gymnasiet 😮Jag är då alltså född 98, så är 16 år.. Är väl en ganska blyg men annorlunda tjej, älskar djur och har just nu två hundar, 1 katt och 4 råttor.. Prioriterar väl mest råttorna om vi säger så! Jag kände att jag behövde en nystart på livet så flyttar då med min pappa som hittat sitt livs kärlek 80 mil hemifrån Lycksele.. Planerar som det ser ut nu att gå skola i Enköping, vet dock inte vilken linje än.. Så jag skulle väl mest bara vilja hitta någon jag kan känna mig trygg med i Bålsta och som kanske kan lära mig lite om stället.. 

Så bor du i Bålsta/Enköping eller därikring så tveka inte att skriva till mig, ålder eller kön spelar väl inge större roll :) På kik heter jag nikkienr1

Ciao!

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

Mandusius
2/21/15, 9:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#186

Rolig tråd så kan väl även jag testa detta då^^

Mitt namn är Amanda är 23 år och bor i Katrineholm Södermanland.Jag bor med mina två småkatter Mollie & Essie (Fluff). Katter är ett stort intresse men inte det enda så ingen crazycatlady här inte (inte än i alla fall) ;)
Andra intressen jag har är scouterna och friluftliv, hantverk så som virkning och filtning, även film och böcker står mig varmt om hjärtat. 
Jag jobbar på Burger King här i staden och trivs som fisken i vattnet^^ 

Vad jag annars för människa då? Jo lie allmänt galen skulle man väl kunna säga, är social, trevlig, ärlig och älskar att träffa nya människor^^

Så bor du i närheten, tveka inte att slänga iväg ett Pm ålder och kön spelar ingen roll^^ 

Bye bye :D

Mvh Amanda

Är även medarbetare på Dokumentärer :)

sandrank
2/25/15, 12:29 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#187

Aa hej. Jag heter Sandra och är snart 18 år. Läser trav på gymnasiet.

Jag är trevlig och rolig (tycker jag själv haha) men kan vara blyg i början innan man lär känna varandra riktigt. Tycker om piercingar och tatueringar.

Älskar att festa men blir inte av så ofta tyvärr 😃

Söker nya vänner i Dalarna främst. Skriv på kik; 65nykvist eller snapchat; ssandranykvist :)

saradormin
3/2/15, 8:38 AM
#188

Hejsan!

Andlig man 39 år söker likasinnade för utveckling.  Står på en personlig utveckling och andlig utveckling där man inte passar in mer, mycket djup person. Uppvuxen i Sverige ursprungligen från Turkiet. Intressen är träning, drömtydning, personlig utveckling, andlig utveckling.

sajtvärd  drömmar ifokus

Annons:
xxmammaxx
3/2/15, 5:31 PM
#189

Är en tjej på 27 år bor med min kille å våra barn.. Hade vart kul om någon kulig tjej nära Trollhättan hade velat följa med mig på mina pass.. Försöker träna nu efter tvillingarna så jag slipper va så lös å sladdrig till sommaren. Maila mig :D

Molekylflickan
3/2/15, 8:46 PM
#190

Alla är typ runt 20 här… men har sett några runt 15 så försöker skriva något litet i alla fall.

Jag  är en 14 år gammal, kreativ och lite introvert tjej med konstig humor…

Jag gillar djur, att rida, löpning och att måla ponnyer och fjärilar 😊

Jag känner inte riktigt att jag har någon vän att lita på, bytte skola nyligen. Det är då man märker vem som är ens vän och inte. Ingen har fortsatt hålla kontakten, även om jag bor på samma ställe fortfarande.

 Söker en vän att skriva lite med för skojs skull som bor någonstans i Västra Götaland. Det hade varit trevligt att kanske träffas någon gång också, kanske.

Jag tar dig som du är, bara du tar mig som jag är tillbaka😃

Skicka mig ett trevligt PM, bara🙂

//Förvirrad tjej som älskar glada citroner och sura apelsiner

Forgetful
3/9/15, 7:10 AM
#191

Jag är en 23-årig tjej som för ett år sen flyttade till Nybro då kärleken bodde där :) flyttade 10 mil ifrån hemstaden så ni förstår nog att det är svårt för mig att umgås med de gamla kompisarna x) någon som bor i Kalmar eller till och med i Nybro vore ju galant! Om ni är ett par, vi umgås gärna! :) har letat hela morgonen men ingen verkar ens ha skrivit i närheten xD vi har en sjuk humor, tittar på en del serier och har två underbara jyckar :) hör av er!

//Forgetful

Mrsarrow
3/29/15, 2:49 PM
#192

Hej! Jag är på jakt efter nya vänner, att skriva med eller att träffas om någon skulle bo i närheten, men bara att hitta nya vänner att skriva med är också alltid kul! :-) Jag är 27, bor i Tidaholm och jobbar som lärare. Jag har en son på 3 år, älskar musik, film, smådjur och att grejja i vårat nya hus :-) Jag älskar att diskutera om allt och inget! Hör gärna av dig om du vill ha någon att prata med :-)

kalltkaffe
4/24/15, 2:53 PM
#193

Hejhej, skriver väl här med!
21 årig tjej som känner sig lite ensam..
Bor någonstans i mitten av detta avlånga land ^^
Söker främst någon att skriva med här på iFokus eller kanske igenom kik?
Kan skriva med både tjejer och killar men gärna någon i min egna ålder.
Är så blyg och feg (har även lite socialfobi och ångest) så vågar inte riktigt träffa någon IRL men kanske kommer till det också en vacker dag..

Tycker om djur, fotografering, läser mycket böcker. Tycker om att baka och laga mat men är inte speciellt bra på det.. 
Lyssnar mycket på musik (Lyssnar på det mesta men mest rock) och tycker om att skriva. Både till andra människor, dagböcker och ja lite allt möjligt.. Tycker  om att promenera och gärna i skogen med vovven jag har (schäfer/labrador tik på 5 år)
Skriv gärna ett meddelande om du vill prata med mig! :)

sallyloxo
4/25/15, 10:58 AM
#194

Hej! Jag är en sprallig 17-åring som älskar att prata och kan bli kallad galen ibland haha. Jag älskar naturen! Är bosatt i Uppsala! Jag har inte så många vänner bara 3. Passar inte riktigt in med vissa människor, ogillar musik, spel, smink, ogillar fester och utseendefixering. Många av mina gamla vänner brukade tycka att jag var konstig för att jag ogillade dessa saker. Det jag gillar att diskutera om är politik, galenskaper mm..egentligen diskuterar jag allt mellan himmel och jord!

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Maja92
4/25/15, 8:22 PM
#196

Hej! Skriver snabbt och kort här. Har för ett tag sedan flyttat till Stockholm och söker nu nya kontakter mellan 20-30 år ca :). Säger redan nu att jag röker och vill inte ha gnäll på att jag ska sluta. Räcker med de folk som redan är på mig. Gillar att träna och vara ute i skog och mark, gå på stan och lite allt möjligt. Går gärna ut och gillar smink. Hör gärna va er om det verkar intressant :)

Nelley
4/26/15, 4:14 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#197

Jag heter Nellie och är 15 år (99), är vegan och ganska galen. Gillar konstiga hårfärger, teater, bodyart och dykning.Oskyldig

Kön spelar ingen roll, gärna omkring min ålder 13-18 typ. Bor i Örebro och skulle gärna träffas "på riktigt" i framtiden så du får gärna bo i närheten. Kan diskutera feminism eller djurrätt, eller kanske bara prata lite casual.😉Har konstig humor btw, haha.

Velinga1984
4/26/15, 2:52 PM
#198

Hej! Skriver lite kort då jag försöker hålla mig relativt anonym. Bor i en liten håla i Skaraborg, är 31 år i sommar och skulle tycka det vore kul att finna någon man kan dra med på barn-äventyr. Vi åker ofta till skogen, Borås djurpark och badhuset. Har även en jänkare som sällan rullar ;) Hör av er om ni vill veta mer, eller bara tjöta över nätet ;)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
miamaria1970
4/27/15, 11:47 PM
#201

Att det ska vara så svårt att presentera sig! Hur ska jag få till det utan att det låter alltför deprimerande. Jag är en gift tvåbarnsmamma som har stött på många baksidor av livet. Pga av all otur har det varit svårt att möta någon som förstår/respekterar hur det är/varit och varför det är svårt att vara som "alla andra". Kanske kan vi förgylla vardagen för varandra på något sätt oavsett vilken relation vi har. Är: rök, drogfri, lugn, ärlig, snäll, försiktig, m.m. Tycker om: ärlighet, respekt, djur, hantverk, handarbete, natur m.m. Tycker inte om: elakheter, ytlighet, orättvisor, stökigt uteliv m.m. 

Min E-mail: mia2@home.se

Min bloggadress: miamiamia.bloggplatsen.se

/Mia.     

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Mijopie
5/10/15, 7:39 AM
#204

Hej!

Det känns som att man har skrivit tusentals sådana här inlägg nu, att det ska vara så svårt att hitta en kompis!

Jag är 24 år och bor i Nybro med pojkvän och hund sedan ett år tillbaka, jag känner absolut ingen här och det känns helt tragiskt faktiskt. 
Familj och vänner finns i Stockholm så det är inte ofta man får känna lite galenskap i sin vardag. 

Så, intressen så ni ska veta om ni passar ihop med mig alls, haha.
Jag är faktiskt intresserad av allt, dock har min pojkvän gjort mig allergisk emot fotboll och hockey då han är besatt. 

Jag läser Harry Potter och Game of Thrones böckerna varje dag så är en fullblodad nörd. 
Älskar alla sorters spel, bräd, tv och datorspel i alla dess former. 
Jag har sett mer än 5000 filmer i mitt korta liv, och följer just nu 20 stycken serier.
Jag älskar alla djur, har nog ägt de flesta vanliga husdjur någon gång i mitt liv, nu har jag fått upp ett intresse för hästar, dock kan jag inte göra så mycket åt saken just nu utom att titta på dom, då jag tycker att det är lite tråkigt att gå och testa ridning ensam, så om det finns någon med samma intresse så skulle det vara super kul!

Jag jobbar som volontär på Second hand, och hoppas på att komma igång med studierna snart då jag ska studera till butikssäljare. 

Jaja! Slut på babblet, hör av er om ni bor i Nybro eller någonstans i närheten!
(Det går ju faktiskt tåg :D)

[mr_mac]
5/13/15, 5:24 AM
#205

Söker vänner av alla de slag.

Mina intressen: Datorer, laga mat, baka, promenera och vara ute i allmänhet. 

Om man skall vara min vän får man vara beredd på att jag är väldigt skiftande i humöret de brukar stå mellan deppig eller riktigt glad. Den som vill vara min vän skall klara av att finnas där dygnet om en nåbar kompis värderas högt i mina ögon. Sen för mig är de väldigt viktigt att den som är min vän inte kräver något av mitt yttre. Jag ser inte så bra ut jag har ett handikapp men jag är inte värdelös för de.

Men är du en av de som tycker att allt detta är ett bekymmer så önskar jag dig all lycka i livet. 

Till den som faktiskt inte ser detta som problem utan ser de som jag att finnas för en ensam person tveka ej hör av dig.

[Endless mind]
6/10/15, 5:51 AM
#206

Hej!

Mitt namn är Oskar och är en kille på 24 år som är bosatt i Skånes södra del.

Anser mig själv vara en väldigt trevlig och rolig kille som älskar att ge folk ett leende på läpparna, livnär mig på att få andra att skratta och må bra, sätter oftast andras behov före mina egna vilket är på både gott och ont. Älskar friluftslivet, sportfiske, gaming, film samt djur, listan kan göras lång. Kan även tillägga att jag är väldigt lugn som person samt väldigt blyg, tar en hemma kväll före en ute kväll alla dagar i veckan, inte alltid varit så dock. Har även väldigt lätt för att prata men även väldigt lätt för att lyssna, kommunikation är nyckeln till det mesta.

Letar efter någon likasinnad som man först och främst kan börja snacka med över nätet för att sedan se vart det leder vidare till.

Puss och kram!

Drjohnlg
9/14/15, 4:16 PM
#207

Hej,

Är en glad, 32 årig, äventyrlig och spontan kille som njuter av livet och allt det goda!
Dock något jag saknar så är det fler vänner. Bara kunna prata, skrivas, ses och höras… dela sina tankar och funderingar med….

Tycker om de mesta, t.ex. gå promenader, måla, fika, bio, träna resa till solen eller städer.
Drömresemål är New York. Det är bara höra av dig så hittar vi på något och börjar med att skrivas.

mail: johnlg82@hotmail.com

Honestyisdead
9/14/15, 4:33 PM
#208

#207 Var bor du?

fiafia89
9/20/15, 1:28 PM
#209

Söker en ny vän i Falunområdet som vill umgås, fika, träna tillsammans osv. 

Jag är 26 år, bor utanför Falun, sambo, inga barn, inga djur. För tillfället arbetslös sedan 3 v tillbaka. Gillar att träna, styrketränar på gym, åker längdskidor och cyklar, för skoj och motionens skull, är absolut inget proffs. Tidigare haft häst men lagt pållarna på hyllan ett tag efter 15 år.  Annars så är jag mest hemma och tar det lugnt, pysslar i hemmet, servar sambon med mat ;) 

Som person är jag introvert, blyg, tyvärr. Jag jobbar på att bli lite mer öppen, det är svårt. Är du en öppen och pratglad person blir jag bara glad, det får igång mig att prata också =) 

Jag är aldrig ut på krogen, festar aldrig, i princip nykterist,  Går gärna ut och äter istället men händer tyvärr väldigt sällan. Jag går gärna ut och fikar på stan. Ingen direkt shoppingmänniska (om man inte räknar med nätshopping, då är jag definitivt en :P) men ibland kan det vara kul att slå en kik i någon klädaffär.

Annons:
Elisabeth A
9/24/15, 8:50 AM
#210

Söker framförallt en livskamrat, men nya bekantskaper och vänner är också välkomna :) Jag är 31 år och ganska blyg men gör väl ändå ett försök :)

Djur och naturvän, skogen och svampplockning hör till mina största intressen. Bor och trivs på landet men reser gärna, och gör gärna stadsbesök då och då för att njuta av restaurangbesök eller kulturupplevelser :) Jag odlar en hel del och vill gärna bli i det närmaste självförsörjande så långt det går.

Söker dig som är rökfri, öppensinnad och är något sånär aktsam om miljön.  Är för övrigt hemskt dålig på att skriva såna här presentationer ;) så hör av dig så berättar jag mer.

[Garntroll]
10/7/15, 7:30 PM
#211

Hej är ny på sajten. Kvinna på 44 år bor i Dalarna. söker kompisar att umgås med irl. Är intesserad av kvinnliga kompisar.

Har Aspergers Syndrom och kommer lätt i depressionsliknande tillstånd. Är ensam. förtidspensionär pga  depression, mental utmattning i kombination med min asperger.

Mina intressen är:

Stickning,virkning och småpyssel

Pelargoner och katter

Gillar även musik och allmänt umgänge irl.

Hör av dig gärna på min gästbok eller i pmform.

[Hadraniel]
10/11/15, 5:11 PM
#212

Hej. Jag söker dels efter nya vänner som gillar samma slags socialt umgänge som mig själv, men det bästa är ju såklart Kvinnor i närheten av min egen ålder då jag också är ute efter en livspartner. Själv är jag en 33 år gammal man och bor i Jönköpings län.

För egen del gillar jag inte att umgås i stora grupper eller i stökiga miljöer utan jag föredrar lite lugnare aktiviteter som att spela sällskapsspel eller att ha djupa intressanta samtal om alla möjliga olika ämnen. Är dessutom inte alls intresserad av populärkultur, sport eller andra ytliga samtalsämnen alternativt umgänge bara för sakens skull som att kolla på en film tillsammans (om man inte ligger och myser tillsammans samtidigt förstås).

Några egenskaper jag värderar högt hos andra människor oavsett vilken relation man ska ha med varandra är ett öppet sinne, nyfikenhet och ödmjukhet.

Friiduus
10/13/15, 3:24 PM
#213

Hej!

Jag heter Frida, är 21 år, tjock och bor i Norrbotten, Piteå. Jag bor i lägenhet tillsammans med min man, vårat monster till katt, Molly och gerbilerna Pingu och Zimba. Jag flyttade hit från Luleå när jag skulle börja gymnasiet, träffade kärleken och blev kvar.

Jag beskrivs nog som rak, ärlig, pessimistisk och humoristisk. Jag gillar att hänga, spela sällskapsspel, snacka skit, se en film. Kan absolut ta en grogg i trevligt sällskap men är ingen krogmänniska.

Söker efter härliga människor att umgås eller chatta med. Kön och ålder spelar ingen roll. Detta är definitivt ingen dejtingannons då jag är gift.

Låter det intressant? Släng iväg ett meddelande, helst på kik (heter Friton där) då jag inte är överdrivet aktiv här inne.

Tjarå!

Denna kommentar har tagits bort.
olle94
10/14/15, 7:58 PM
#215

Hej! :)

Jag heter Olle och är 21år bor i Sthlm. Jag är ny här btw :P

Jag är en glad, ärlig och ambitiös person med sinne för humor. Gillar kaffe, matlagning,  spela spel(bräd osv. och datorspel) och katter.

Jag jobbar inom Restaurang/hotell/cafe har 3 extrajobb därför alla olika ställen.

Söker efter någon eller några att vara med och kön eller så spelar ingen roll men skulle uppskattas om du är typ 5-/+ min ålder :).  Skicka gärna iväg ett PM.

Yaneth.C
2/2/16, 5:48 PM
#216

Har man och en dotter på 2 år + att det i detta nu bakas en ny liten som kommer början av sommaren :)

Har insett att det är så många som söker nya vänner där ute men visst är det svårt i forum där trådarna bli långa och svårt att hitta bra matchningar!

Jag tror att alla måste fylla på ibland, med tjejkompisar och väninnor. Flytt till ny stad, barn tidigt eller sen, gamla vänner som känns urvuxna eller så skulle man vilja hitta någon i sin närhet som gillar pepperoni lika mycket som man själv gör! Oavsett så blir livet lite härligare om man delar det med rätt vänner :)

Kika gärna in på min profil!

Annons:
Kanja_
2/28/16, 1:48 AM
#217

Hej tjej på 20 år och bor i örebro men söker vänner i alla län i närheten. Jag har alltid vart väldigt ensam och haft få att prata med. Nu söker jag några vänner som kanske har lust att ta fika,bio eller något annat skojigt, öppna förslag. Mina hobbys är att måla och lyssna på musik och bara ha skoj.

[Marshmallows]
3/17/16, 1:11 PM
#218

Tjej i 20 års åldern bor i närheten av Stockholm

Äger 2 hundar och bor med min Sambo, jag har en del intressen men mina största är nog djur speciellt hundar om jag ska säga några andra intressen så är det väl mat, poesi, långa promenader, internet/datorspel osv. Jag är en väldigt blyg person och ingen sån som festar eller dricker alkohol, jag gillar att umgås och blir social när man väl lär känna mig :) 

Har bara en vän och vi skriver mest över internet jag skulle gärna vilja lära känna fler vänner/bekanta. Skriv Gärna till mig :)

plaathen
4/15/16, 12:45 PM
#219

Jag är en kille på 20 år, snart 21. Född och bosatt i Dalarna. 

Bor för tillfället hemma hos min mamma och hennes familj, tills jag byggt upp en stabil ekonomi. Arbetar som lagerarbetare. 
Jag är en person som är väldigt givmild, generös och social. Älskar att hjälpa och se andra bli glada. 

Jag har en del intressen, så som resa, engelska språket, musik och kampsporter. Finner det även underhållande att se på hockey och amerikansk fotboll med kompisar. Jag är en sån som festar mer än gärna om jag har pengar.  Varken röker eller testat på det dock. 😃

Är du någon som delar intressen eller kanske helt tvärtemot? Tveka inte att skicka ett PM eller två! :)

Semper_Solus
4/20/16, 12:02 PM
#220

Hej!

Är en kille, fyller 19 om typ 1 månader.
Jag bor i Jönköpings län och staden Jönköping i det länet (är inte säker på hur man skriver det..). Och jag är vad många skulle kalla "konstig" eller "annorlunda", men vafan, hellre det än en samhällsklon ;)

För 6 år sen så var jag väldigt mobbad i skolan och efter 1,5 år av det så fick jag nog, gjorde lite grejjer, blev inlagd på behandlingshem, blev utskriven och bytte skola, blev inlagd igen och det gjorde så att jag förlorade alla mina vänner, och det gav mig rätt mycket svårigheter socialt. Så tyvärr så har jag ingen att prata med eller träffa längre, och jag är en sån person som trots mina sociala svårigheter verkligen behöver människor i mitt liv, klarar inte av ensamhet.

Jag ÄLSKAR musik (lite allt möjligt), skriver lite egna låtar och är helt okej på trummor.
Är också rätt duktig på datorer och kollar typ alltid på film eller serier (skräck, humor, thriller, action, drama).
Kan vara lite blyg i början men när jag känner att du är en som jag kan vara mig själv med så är jag väldigt social, omtänksam, älskar att bara träffas och ta det lugnt och jag finns alltid där för dem som behöver mig.

Är alltid schysst mot de som är schyssta mot mig, respekterar alltid andra och blabla.. har rätt dåligt självförtroende så har ingen aning vad jag kan skriva mer om mig..

Söker inte en chattkompis eller en bekant utan jag vill ha någon att träffa på fritiden. Klart jag kan skriva i början men mitt mål är att ha någon att träffa, som bor relativt nära iallafall :)

Skicka gärna ett PM, jag är nästan alltid inloggad här :)

/Robin | Medarbetare på Tonåringar iFokus 
No one is weird or "not normal", because what's weird to one person is normal to someone else.

nafurie1
7/3/16, 3:45 PM
#221

Tja! 25 årig tjej här som söker vänner :) Jag är relativt nyinflyttad i Sundsvall och söker någon som kan förgylla min vardag med att hänga, filmmys, äventyr, etc. Jag är estetisk, snäll, ärlig, rolig och älskar att bada/sola/se film /rita/etc. Jag kan omöjligt beskriva mig själv till punkt och pricka, man får väl skapa sin egen bild egentligen. Jag saknar en vän som är villig att ge likamycket som den tar och som är ärlig :) Tror du att du är rätt? Tveka inte, skriv en liten rad vettja!

[Emanon]
7/6/16, 6:40 PM
#222

Hej är en glad och trevlig kille på 30 år och söker nån att lära känna och allt. :)

Och helst nån som kan tänka sej att träffas inom 1 eller högst 2 månader, för hinner man inte bli tillräckligt intresserad på den tiden så är det stor sannolikhet att man aldrig kommer att bli det.

Och jag är typ öppen för allt tänkbart när det gäller allt möjligt, men såvida jag inte vet exakt vad den andra personen tänker om allt möjligt innan jag träffat den så blir det lätt stelt, tyst och osäkert när man träffas. Så jag fungerar generellt dåligt med personer som döljer vad de tänker och känner och vill alltså, och fungerar bättre ju mer öppen och ärlig någon är.

Gillar saker som till exempel att gå eller cykla i skogen, läsa manga och serier och annat, kolla på saker på youtube, se på filmer, fjällvandring om jag bara hade nått sällskap, sitta och titta ut över nån sjö eller nått kanske med fötterna i vattnet, eller bara ligga och sola lite (påklädd) på nån ödslig liten brygga/bro eller liknande, gå barfota på varm sand/jord/gräs, utforska intressanta platser jag inte varit på tidigare. Bland mycket annat.

Och intresserar mej för ämnen som miljö och miljöförstöring, vetenskap, astronomi, universum, politik, historia, jämställdhet, och en massa annat, men har rätt breda intressen och kan prata om allt möjligt.

Har aldrig haft något arbete eller nått sånt men håller mej väldigt sysselsatt ändå med en massa saker. Inget intresse överhuvudtaget av alkohol och tobak och allt sånt eller att slösa pengar på onödiga prylar. Är för övrigt även vegetarian btw.

Pratar helst via mail, för jag har betydligt lättare för att uttrycka mej i text än muntligt. Chatta och smsa och sånt gör jag sällan annat än om det handlar om nått viktigt och brådskande. 

Iaf så enligt min statistik baserad på över 100 personer så om någon svarar på det här och jag skriver tillbaka till den, så är det 50% chans att den inte kommer att skriva något mer efter det första mailet, 80% chans att den slutar skriva inom en vecka, 90% chans inom en månad, 95% inom ett halvår, 99% inom ett år, och 2-3% att jag någonsin kommer att träffa personen överhuvudtaget.

Och enligt statistiken så lär jag även få högst 2-3 svar på det här, men även 50% chans att jag inte får ett endaste svar. 90% av de 20% som inte slutat skriva inom en vecka har för övrigt varit 18-23 år, och av alla som har bott på ett avstånd kortare än 15 mil så har 100% slutat att skriva inom en vecka, så avståndet är alltså totalt oväsentligt på så sätt.

Inte så noggrant ihopräknat men ungefär sådär. Så bara att ta en chans och skriva nått, är ju typ bara 1% chans att någon visar sej vara en person jag fungerar bra med, men ingenting är ju omöjligt! :D

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: