Annons:
Etikettsex
Läst 5581 ggr
eliisabettan
2012-09-05 16:21

Ni som är hetero

Skulle ni bry er om ifall er kille eller tjej var bisexuell?

Alltså det kanske är nåt fel på mig men när min förra kille sa att han var bi och att han haft sex med fler killar än tjejer så blev jag så himla äcklad att jag inte kunde ha sex med honom mer.

Alltså jag har INGET emot homosexuella eller bisexuella som kompisar men  jag måste vara med en straight kille. Tycker det känns äckligt bara att han varit i andra killars anal liksom.

Käner ni inte samma ni som är straighta?

Annons:
Honestyisdead
2012-09-05 16:22
#1

Även straighta kan ju ha varit i andras anal. Är det skillnad på tjejers och killars anal för dig?

gulzebra
2012-09-05 16:24
#2

Wtf är väl allt jag kan säga. Jag har ärligt talat aldrig ens tänkt på att folk kan ha såna problem med bisexuella O.o

"Thinking outside the box is for smart people. The box is for you" DeviantArt | Instagram

viktoria91
2012-09-05 16:24
#3

Jag skulle inte vilja vara tsm emd en busexuell kille eftersom han gillar båda könen och då hade jag bara känt mig bara halvt älskad.

eliisabettan
2012-09-05 16:26
#4

ja och jag kan inte säga varför men tycker det känns äckligare med kille i killes anal än kille i tjejs anal.

Honestyisdead
2012-09-05 16:27
#5

#3 Förstår inte den logiken, att du bara hade känt dig halvt älskad för att man kan bli kär i båda könen. Om killen blir kär i dig så blir han ju, man går inte runt och förälskar sig i fler bara för att man är bi. Risken att en hetero blir kär i någon annan än dig är lika stor.

Honestyisdead
2012-09-05 16:27
#6

#4 Även det är helt ologiskt. För mig gör det ingen skillnad. Anal som anal.

Annons:
Fridaaaa
2012-09-05 16:34
#7

Jag hade inte brytt mig :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

viktoria91
2012-09-05 17:02
#8

#5 Jag är bara ena könet, rätt självklart, och han älskar ju båda. Därav att jag bara skulle känna mig halvt älskad. Jag kan aldrig bli 100% det han älskar, alltså både man och kvinna.

Maria
2012-09-05 17:05
#9

Jag kan inte se att det har någon som helt betydelse.

Det enda jag kan tänka mig är att risken att han blir kär i någon annan fördubblasSkrattande i och med att det kan bli i både en kvinna som en man.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

viktoria91
2012-09-05 17:07
#10

#9 Lite så tänker jag också.=P

Honestyisdead
2012-09-05 17:09
#11

#8 Han älskar väl inte könen? Det är väl ändå personerna hoppas jag.

Fridaaaa
2012-09-05 17:24
#12

#8 Det handlar ju inte om det. Han är ju kär i personen i fråga?

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

sosanna
2012-09-05 17:33
#13

måste en bi-kille nödvändigtvis gilla analsex?

Annons:
[Emma--]
2012-09-05 18:12
#14

Nej förutom att jag kanske fått jobba ännu hårdare med min svartsjuka haha :P Förstår inte varför det skulle vara "äckligare" när det är mellan två killar.

Henrika85
2012-09-05 18:21
#15

Att det tog slut mellan er var nog det bästa som kunde ha hänt din kille. Förhoppningsvis kan han hitta någon person utan sådana fördomar som älskar honom för den han är.

MVH Henrika

Sajtvärd på HBT iFokus

Sarah
2012-09-05 18:55
#16

Hade inte kunnat bry mig mindre och håller med #15.

pyromanen
2012-09-05 20:14
#17

Nej, kan knappast ha någon betydelse.

Liss
2012-09-05 22:55
#18

Inte brytt mig alls! Är han med mig så är han med mig. Tidigare har inte med mig att göra. För då var jag inte påtänkt av honom. Och kärleken för personen man är med, blir inte mindre.

Nu är han inte bisexuell, men hade jag dömt ut honom för det - hade jag inte varit värd honom ändå!!!

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

PiganX
2012-09-06 00:55
#19

Jag hade inte brytt mig, anal som anal. Tungan ute

Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
vallhund
2012-09-06 05:43
#21

Skulle vara intressant att veta huruvida ålderskillnader förekommer mellan de mer öppensinnade o de heteronormativa, eller snarare homofober.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

Fridaaaa
2012-09-06 08:13
#22

#20 Då kan man ju tycka det är äckligt att ens tjej har haft en annan killes *** mellan benen då? Samma sak enligt min mening….

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ChristineL
2012-09-06 09:20
#23

Har svårt att tänka mig att jag skulle ha problem med det. Jag gillar inte hetronormen eller orden "Normal" och "vanlig". Kan inte folk bara få vara som dom är och älska varandra lite mer?

[WickedAlly]
2012-09-06 10:16
#24

#22 Precis vad jag tänkte, om jag blir tillsammans med en bisexuell tjej så har ju hon antagligen legat med en eller flera killar innan. Men det kan jag ju inte gå runt och vara äcklad av.

sundsvallstjej
2012-09-06 12:42
#25

Tycker inte det spelar nån roll vilka han varit med innan mig

mikkan01
2012-09-06 13:58
#26

Kunde inte brytt mig mindre…så länge han varken varit i en tjejs eller killes anal hahaha….ugh *rysningar*

~mikkan

Simuala
2012-09-06 14:56
#27

Så länge han tvättar sig emellan så borde det ju vara lugnt.

Nämen på riktigt nu. Tänker folk verkligen på sådant? Vems anal vem har varit i?

Annons:
mikkan01
2012-09-06 15:01
#28

#27 Skäms nästan lite över mig själv för att jag bryr mig om anal o.s.v. men tycker det är så extremt obehagligt…bara tanken ger mig rysningar….vem han annars varit med, hur, vart och när spelar ingen roll. Glad

~mikkan

sundsvallstjej
2012-09-06 15:41
#29

Bara jag slipper analsex är jag nöjd. Sen vet jag att han haft det med andra innan mig men det kvittar ju nu

vallhund
2012-09-06 16:05
#30

Hellre någon som är erfaren, gärna med olika partners än en oskuld.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

PogoPedagog
2012-09-07 12:05
#31

Jag skulle inte känna mig äcklad men i början kanske lite extra osäker. I början vill man ju så gärna duga och vet inte så mycket om den andre. Då skulle det kanske ha varit en extra påfrestning om man ska konkureramed folk av båda könen dessutom. Sedan när man vet vart man har varandra och att man är älskad gör det väl inte ett skvatt.

[[AcsJulia]]
2013-01-20 18:02
#32

Jag är själv bisexuell. Jag kan garantera att man inte älskar sin partner mindre för att man gillar båda könen. Att jag tänder på båda könen (eller är lesbisk) innebär inte att jag kollar på fler än vilken heterosexuell som helst kollar på det motsatta könet!

Jag känner mig ärligt talat lite stött över att folk skulle gå och tro att jag älskar min pojkvän mindre för att jag har varit med Kvinnor tidigare! Är det vanligt att folk tror sånt? Ska jag oroa mig för att min pojkvän misstänker att jag går och slickar ***** bara för att jag är bi?

Patetiskt folk. Skäms och försök att ha lite känsla kring ni uttrycker er.

Afturelding
2013-01-20 18:44
#33

Jag är också bisexuell, och det har ingen som helst inverkan på förhållandet jag har till min sambo. Det enda som skiljer oss åt från "vanliga" par där båda är straight är väll att vi ibland kan disskutera vilken kvinnlig skådespelerska som är snyggast ungefär.

Jag blir riktigt frustrerad av den här tråden, och håller helt med #32.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

citytjejen
2013-01-20 19:32
#34

Jag skulle inte bry mig det minsta, det skulle inte bekomma mig alls om min man skulle vara bisexuell.

/Christina

Annons:
Cochon
2013-01-20 19:47
#35

Jag säger som #32 & #33 jag är också bi och att folk kan tycka som du gör en bara ledsen, tycker synd om ditt ex… och håller helt med #22, han förtjänar någon som älskar honom för den han är. Och hur kan man påstå som man gör i #5 att man bara älskar sin partner halvt om man är bi? Varför skulle man vara tillsammans med en person som man bara älskar till 50%? Jag är tillsammans med min partner för att jag älskar honom till 100%.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Tomteslakt
2013-01-20 19:50
#36

Håller med både #32 och 33.
Dock har jag märkt att folk är så pass intoleranta och fördomsfulla, även här på iFokus tyvärr.
Det är ett problem som inte är så litet i dagens samhälle tyvärr.

Man kan ju tycka att acceptansen och toleransen borde vara högre idag än för 20 år sen. Men icke tydligen.
Avvikande personer är tydligen fortfarande inte något trevligt att möta idag.

Gur4m1
2013-01-21 10:23
#37

# 3 så nu känner ud dig helt älskad eftersom…? :D
#1 bra att du dumpade honom, du förtjänade honom inte.

Jag har varit tillsammans med bisexuella killar och tyvärr så fick jag ofta veta det långt in i relationerna. Det tråkiga då är ju att de helt enkelt inte litat på att jag skulle acceptera/tolerera/vara helt okej med det. Problemet då var att de faktiskt dolt det för mig och det är bara sårande.Det är avskräckande på ett sätt, svartsjukan ;) Om man är svartsjuk med en kille som gillar tjejer, hur blir det då med en som kan ha ögon för hela befolkningen?

hehe.. no rest for the wicked.

I övrigt tycker jag att det enda problemet är de som har problem med en sån här sak.

#13 Nej, alla bisexuella/homosexuella män gillar/utövar inte analsex som sin "färmsta" sexuella handling. Vi hetero vill gärna applicera vårt sätt att ha sex på de homosexuella, - tex att lesbiska MÅSTA ha en stor, fet dildo, etc för att ha sex. Jag har mött många killar som enbart ägnar sig till oralsex och annan stimulation. Mins något reportage eller om det var en artikel, då tyckte en bög från ett annat land att vi i Sverige 8svenska bögar) var lite väl fixerade vid just analsexet och att det var lite jobbigt. :))

#30 oskuld eller inte, kvittar då för min del. Här väljd ingen undan pga sina tidigare (eller brist av) sexuella äventyr. Mött oskulder som nuppat himlans bra för det och varit öppen för det mesta.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

jagga-ewe
2013-01-21 10:41
#38

Jag skulle nog känna mig MER älskad om min man var bi. Det skulle ju betyda att han valt just mig av ALLA människor, inte bara av alla Kvinnor. :)

I don't have hobbies - I have obsessions!
Ebmfh
Trollcaféet

Cochon
2013-01-21 12:17
#39

#35 Ojsan! Menade "…som man gör i #3…"

#38 Vad glad jag blev av att läsa det. Skrattande

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Carrolinline
2013-01-21 15:09
#40

I denna tråden vågar man nog inte skriva något med risk att bli påhoppad.. Men gör det iallafall, för alla ska väl få tycka olika eller? Alla har olika känslor och tur e väl de? Jag har absolut inget emot någon som är varken bi eller homo. Nej verkligen inget emot något sådant, men att jag skulle ha ett förhållande med en bisexuell kille skulle jag inte ha..

//Redigerat av admin. Vi tillåter inte svordomar.

[Qimsid]
2013-01-21 18:31
#41

#40 Du startade tråden och undrade om vi straighta kände samma sak som du. Du har fått svar, det är inte påhopp.

Annons:
VeronicaKahlbäck
2013-01-21 18:47
#42

Usch vilken arg tråd!

Jag tycker nog inte att någon har rätt att bestämma hur någon annan ska känna, om TS blev äcklad över att killen i fråga hade sex med killar ja då är det ju så. Det finns en hel del sexuella beteenden som faktiskt äcklar mej, inte att någon annan håller på med det men jag kanske helt enkelt inte ser en sexuell framtid med samma person.
Bara för att det kommer göras antaganden, NEJ jag tvivlar på att det skulle röra mej om en partner haft sex med någon av annat kön än mej!

Det är väl jättebra att det inte blev någon fortsättning på förhållandet, det fanns inga förutsättningar att de skulle bli lyckliga med varandra utan har nu möjigheten att finna lyckan någon annanstans :)

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Carrolinline
2013-01-21 18:52
#43

#41 Jag startade INTE tråden. Men får känslan här inne av att det är fel av trådstartaren att känna som den gör, det tycker jag är fel.

Fridaaaa
2013-01-21 18:54
#44

#41 Det var inte Carrolinline som startade tråden ^^

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
2013-01-21 20:31
#45

Ärligt talat hade jag personligen inte velat vara med en bisexuell kille, just för att jag, liksom TS, dessvärre blir äcklad av homosex… Har inget emot homosexuella alls (min sambos syster är lesbis och hans kusin är gay), jag skulle bara inte vilja ha det i mitt förhållande.

Cochon
2013-01-21 21:02
#46

#45 Men alltså…? Om din kille var bi skulle han ju inte precis tvinga dig till homosex? Jag fattar inte… Man kan inte döma folk för något de har gjort innan man har träffat dem.

Söker du ett annorlunda armband? Eller kanske ett mobilfodral eller en rem? Kolla gärna in på min shop eller skicka iväg ett PM.
Glöm inte gilla min facebook sida för mina trådar. 👋

Honestyisdead
2013-01-21 21:04
#47

#45 Så om din partner nu plötsligt "kom ut" och berättade att han är bi, hade du då dumpat honom? Trots att du älskar honom och han dig?

Afturelding
2013-01-21 21:04
#48

#45 Men då handlar det ju inte så mycket om sexualiteten, utan om personens erfarenheter? :) Jag är bi men har aldrig varit med en kvinna t.ex, och det finns säkerligen fler som jag. Har man inte den erfarenheten så är det ju bara hypotetiskt.

Finns ju många som inte definierar sig som bi som kan tänka sig vara med någon av samma kön ändå också.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Annons:
[Tilde]
2013-01-21 21:04
#49

#46 Nej såklart, men att veta att han har haft det eller tänder på det funkar bara inte för mig. Jag dömer inte folk, jag tycker bara det är riktigt avtändande FÖR MIG och man kan inte ha en partner som man inte tänder på. Jag hade kunnat umgås som vänner, men skulle inte vilja inleda en relation med en bisexuell kille just för jag tycker det är avtändande.

Fridaaaa
2013-01-21 21:07
#50

#49 Du skrev ju att du blev äcklad av homosex. Men vad är det för äckligt med det? Är bara samma kön som har sex istället för 2 av olika kön? :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[Tilde]
2013-01-21 21:09
#51

#50 Jag tycker det är riktigt avtändande. Kan inte direkt rå för vad jag tänder på och inte tänder på. Tycker allt analt är sjukt äckligt…

Afturelding
2013-01-21 21:13
#52

#51 Som tidigare sagt är det en ganska förlegad syn på sex mellan män. Det är väldigt många som inte tycker om analsex, och precis som i heterosexuella förhållanden kan man strunta i att ha det. Jag försöker inte ifrågasätta dig, men jag tycker att det är en väldigt hård bild. Denna tråd handlar ju om ifall man kan vara tillsammans med någon som är bisexuell, alltså någon som känner en sexuell dragning till båda könen, inte om man kan vara tillsammans med någon som gillar analsex.

/Rebecca
Sajtvärd på kladsomnad.ifokus.se
Medarbetare på fantasy.ifokus.se

Fridaaaa
2013-01-21 21:14
#53

#51 Nej men att tycka att det är avtända och att tycka det är äckligt, är 2 skilda saker för mig :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Honestyisdead
2013-01-21 21:15
#54

#51 att du finner det avtändande kan jag förstå. Men inte hur det påverkar DITT förhållande om NI inte kör med den typen av sex? Hur kan du bli avtänd på något ni inte gör?

[Tilde]
2013-01-21 21:19
#55

Oj vad alla reagerar på min åsikt! Som om det påverkar någon annan än mig och min pojkvän, som för övrigt är hetero, så vi har inget problem alls med det. Tungan ute

#54 Tanken av att HAN skulle göra det med en kille är avtändande för mig. Så simpelt är det.

Annons:
eliisabettan
2013-01-21 22:09
#56

Hej det är TS här.

Ni har rätt i att bisexuella/homosexuella män inte nödvändigtvis behöver ägna sig åt analsex. Men det gäller inte mitt ex iaf . Han älskade analsex och hade haft det med många killar innan han träffade mig.

Det kanske inte är normalt att känna så men det gör jag iaf. Jag känner väldigt lika som Tirin berättar

[Qimsid]
2013-01-21 22:16
#57

Men jag håller med dig TS, jag tycker inte heller om analsex och jag tycker det är väldigt avtändande. Speciellt som jag bara tänker på att det är andra saker som ska komma ut därifrån och man kan få hemorrojder och sprickor vilket gör väldigt ont och inte är så himla fräscht. Dessutom finns det väldigt mycket bakterier i analen och om dem tar sig in i slidan/urinmynningen så kan det orsaka infektioner därför råds man att torka sig framifrån och bakåt för att undvika detta.

LinaLj
2013-01-22 16:45
#58

För mig har det ingen betydelse, jag tror ändå mer på att man kan bli kär i en person oavsett könet på denna. Det vill säga att könet spelar mindre roll även om man föredrar det ena eller det andra. Lite som att alla mina pojkvänner har varit mörkhåriga men jag utesluter inte att jag kan bli kär i en blond man om attraktionen finns.

amandanill
2013-01-22 16:49
#59

Det spelar ingen roll om han är bi eller hetero. Men analsex äcklar mig också så han skulle aldrig aldrig få ha det med mig

Emmetem
2013-01-22 17:00
#60

För mig spelar det ingen roll om han är straight eller bi. Min pojkvän är staright, men jag skulle inte ha något emot om han var bi. Jag tycker att det är roligt med bisexuella personer jag! Oavsett kön. Jag tycker det är lika gulligt om det är kille/kille, tjej/kille eller tjej/tjej som kysser varandra! Jag är också straight, men om jag skulle känna mig attraherad av någon tjej någongång skulle det inte göra mig äcklad eller dylikt. Jag tycker egentligen inte kön spelar någon roll :)

/ Medarbetare på Hermelinkanin iFokus och Lejonkaniner iFokus.

lkmf
2013-01-22 17:44
#61

Skulle inte bry mig. Det som hänt tidigiager är historia. Ovasätt om det är killar elle tjejer han varit med.

Livet är som en chockladask men vet aldrig vad man får/ Forest Gump

Sofie-Marie
2013-01-22 23:30
#62

Håller med om att detta var en väldigt arg tråd. Men alla har rätt till sina åsikter.

Både jag och min pojkvän är bisexuella, båda har varit med andra av samma kön och ingen av hos har någonting emot analsex. Det känns som att fler än man tror i dagens Sverige har en väldigt ålderdomlig syn på hela homo/bi/anal-grejen. Visst, analsex kan äckla en del och då är det ju helt enkelt bara så att avstå från det? Men vad ens partner har gjort i tidigare förhållanden, är inte det i det förflutna? Älskar man någon så gäller det att man accepterar hela personen, inklusive det han/hon har i bagaget.

Annons:
mandyosv
2013-01-22 23:39
#63

Neej de hade varit sååå KUL!!!!

Hade kanske t.o.m velat se han bli påsatt av en annan kille eller sätta på en kille. Hade varit himla kul.

Jag har mindre emot bögar än lesbiska. Eller jag har inget svårt med båda av dom iofs :) Men jag tycker det är roligare med bögar!

______________________________________________________________

OBS alla måste respektera vad andra tycker, man behöver inte ifrågasätta vad andra tycker!

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Tomteslakt
2013-01-23 05:38
#64

Gud vad jag håller med #62. Verkligen precis så det känns rätt ofta, en ålderdomlig och förlegad syn på sexuella avvikelser från det "normala". Och ja, alla får tycka som de vill självklart. Men det är intressant dock att det är så fortfarande, år 2013.

Gur4m1
2013-01-23 09:31
#65

"Det finns en hel del sexuella beteenden som faktiskt äcklar mej, inte att någon annan håller på med det men jag kanske helt enkelt inte ser en sexuell framtid med samma person."

Bi och homosexualitet föds man ju ofta med så det är som att säga "vissa KÖN äcklar mig" eller "viss hudfärg äcklar mig".  Därför blir iallafall jag rätt arg, för jag upprörs av att "tanken" kring bisexuella män är så äcklande för så många tjejer där ute. Samtidigt är tanken på bisexuella Kvinnor drömfantasien för många män. Jag finner det så himla märkligt bara.

Är tjejer mer svartsjuka, är det problemet? Att konkurrensen blir för hård? Nu ha rju TS kille ahft analsex och vill inte sälv ha det men om killen INTE haft sex med andra killar, eller aldrig haft analsex, eller aldrig kräver att ha analsex med tjejen, eller är helt _trogen_ med sin heterotjej i et theteroförhållande (ivlket jag nästan utgår från- en dle verkar tro att bisexuell =MÅSTe vara med båda könen, helst samtidigt!) ;)

Jag älskar folks skilda åsikter men inte de åsikter som "bara finns" och mest finns där och sårar folk som inte har valt det.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

VeronicaKahlbäck
2013-01-23 10:24
#66

#65 Fint citerat ;)

Jag anser och kommer alltid ha väldigt starka åsikter kring att sex bör man enbart ha på sin egen grund alltså om det känns 100% rätt för en själv. Om inte är det ett självskadebeteende..
Att jag växt upp med en pedofil kan ha med saken att göra.

Om det nu är ett problem för exempelvis TS att ha sex med en partner som tidigare har haft det med killar så är det ju så och hur låter det helt ärligt med att hon borde fortsatt som vanligt fast det kändes fel? Är det bättre på något vis än att vara ärlig mot sej själv och partnern?
Det låter inte direkt som att hon sprang skrikandes ut genom dörren berättandes hur fel han var? Utan snarare efter övervägande insett att det inte fungerat för henne..

Har haft uppe den här frågan i lite olika sociala sammanhang för att höra hur andra tänker och ännu är det ingen som sagt att de bara skulle rycka på axlarna i en relation utan att reflektera kring saken, tror vi alla kommit fram till att vi faktiskt inte kan säga exakt vilken reaktion vi skulle få utan att varit i den sitsen..
Nu pratar jag vuxna, öppensinnade människor med livserfarenhet.

Anledningen till att jag blir lätt provocerad av den här diskussionen är att vissa anser sej ha rätt att bestämma hur andra ska känna, att man skulle trycka undan eller inte känna alls just för att det kanske är det korrekta rent moraliskt.

Känner att du är rätt generaliserande kring mannens dröm om den bisexuella kvinnan då jag har flertalet bisexuella väninnor som det kostat relationer för åt båda hållen. Mannen som ser kvinnan som ett oseriöst sexobjekt eller den lesbiska tjejen som inte tror på bisexualitit..
Visst kan porrmarknaden var vinklad men är inte männens intresse överrepresenterat där öht?

Ne jag tror att man ska acceptera och respektera andras val, åt båda hållen så skulle vi nog bli av med en hel del hat.

Har du tänkt på att många väljer att benämna tjejer som lesbiska medans killar är gay? Redan där har vi ett större problem, att ordet bög är så tabu att det av många undviks. Antingen är båda gay eller lesbisk respektive bög. Självklart händer det här med andra benämningar också men behövde en begränsning.
Eller att media framställer homo/bitjejer som älskande par medans homo/bikillar är nymfomaner..

Varför går argumentet tillbaka till osäkerhet? För vissa kan det nog vara det, kanske även fördomar men jag är helt säker på att det inte gäller alla och ser det som ganska nedlåtande.

Jag försvarar inte hela trådens ordval, eller hela trådens åsikter heller för den delen. Får samma känslor här som i diskussionerna kring polyamorösa, det är viktigt att påvisa just hur viktigt det är att acceptera andras val men en högre tolerans att kritisera normens val och det köper jag inte! På lika villkor, tack!

/ Veronica, sajtvärd för Iller.iFokus

Gur4m1
2013-01-23 11:13
#67

#66 jag är övertygad om att vissa saker kan man ändra med en tankejustering/attitydjustering ;) Dvs reflektera över varför man känner si eller så. T.ex så är jag fortf efter 32 år säker på att analsex inte är för mig, därför har jag inte analsex- däremot ha rjag en helt annan åsikt runt porr än för 15 år sedan, eller ens för 10 år sedan. Bisexualitet är ju faktiskt inget osm rent FYSISKT påverkar den andre partnern, därför är det öfr mig mer en åsikt/attityd, oftast ganska irrattionell sådan dessutom. JAg är helt med dig att TS inte ska ha sex som äcklar henne men jag tänker inte ignorera det faktum (med att äsga "jaja alla får tycka som de vill" utan att framhäva att honb orde försöka tänka kring det hon gjort och varför hon känner så starkt runt det).

Att en kvinna skulle äcklas opch avstå relation med låt os ssäga en pedofil- är jämlikt, rent i teorin. Perosnen har gjort något avksyvärt- skillnaden där är väl att pedofilen faktiskt skadat och untytjat någon annan, begått ett brott. En bisexuell relationer före TS är väl lika irrelevant, eller bryr hon sig lika mycket om en heterokilles tidigare anla/vaginala upplevelser?

Att man själv inte tänder på det stör mig inte, jag tände rinte på lebsiskt sex, därför utövar jag det inte men jag skulle aldrig kalla lesbiskt sex i sig för äckligt, vidrigt eller liknande. Att min kille uppenbart haft andra vaginor före mig ….is not my bizniz. Förävntade ohn sig en oskuld men fick veta att killen haft många bisexuella relationer så kna jag absolut förstå att ett förtorende har brutits. Men detta är min åsikt, och min rätt att uppröras över- lika mykcet osm TS tog sig rätten att uppröras över sitt (numera lyckligare) ex´s tidigare relationer.Ts sista mening är väl det osm alstrar sådan "folkstorm" i tråden, eftersom det uppenbart inte är "så alla hetero känner det", snarare tvärt om.

#0 "Tycker det känns äckligt bara att han varit i andra killars anal liksom.

Käner ni inte samma ni som är straighta?"

#66"Mannen som ser kvinnan som ett oseriöst sexobjekt eller den lesbiska tjejen som inte tror på bisexualitit.." - Det säge rju inte emot min generlalisering om att bisexuella Kvinnor är mer accepterade bland män än vice versa.

Att vi kommer runt till osäkerheten är pga att både TS och en del andra uttryckte, rätt tidigt i tråden, att bisexuell innebär saker osm att man bara älskas till hälften (logic failure) och ja, saker i det spåret. Att hon gör slut om hon äcklas av sin kile är jag HELT okej med, men jag är förvånad att folk gör sådan skillnad.

:)

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Sofie-Marie
2013-01-23 11:14
#68

#66 Mycket bra sagt!

När jag började läsa den här tråden så tog jag upp saken med hon jag delar lägenhet med (jag är alltså inneboende hos henne). Hon höll fullkomligt med TS, att hon aldrig hade kunnat vara med en man som varit med någon av samma kön och att det är skillnad på kvinnors anal och männens anal. Detta håller jag inte med om alls men man KAN helt enkelt inte vara överens om allting.

Och som det sagts här så hade det inte varit rätt för TS att stanna kvar i ett förhållande hon känner sig äcklad av. Det hade som sagt varit rent självdestruktivt beteende.

Så observera att man kan ha sina åsikter och man kan absolut dela med sig av dem, men att dömma känns bara allmänt fel enligt mig.

Mycket intressant läsning i denna tråd måste jag säga! :)

Tomteslakt
2013-01-23 19:04
#69

#68. Ja, vad det skulle vara för skillnad på en kvinnas och en mans anal förstår jag inte heller, skit som skit som finns där :D Luktar lika illa, oavsett kön.

Och jag håller med #65 att det är faktiskt något man föds till, att vara, homo eller trans (i det mentala alltså, en kvinna kan födas i en manskropp och vice versa, där har det med vad man har fötts till mentalt, ingen sjukdom eller dylikt).

Jag finner det faktiskt rätt skrämmande med all denna intolerans och "äcklande" av andras sexuella läggningar. Då är det inte så långt till att tycka att det är onaturligt, eller att det är något som kan botas. Och då är vi skrämmande nära utvecklingen kring början och mitten av 1900talet.
Jag trodde vi hade lärt oss bättre än så.

Man ska absolut få vädra sina åsikter, och alla hrar rätt till sin åsikt, det är något ingen ska ta någon ifrån. Men var också beredda på att få mothugg och bli ifrågasatta då.

Det är idag ganska oaccepterat att öppet säga att man äcklas av övervikt, att man finner feta människor avskyvärda. Då är man ute på väldigt hal is och lär få en hel del mothugg om att man är okännslig och att de minsann inte kan rå för det m.m.

Men att säga att man blir äcklad sexuella läggningar verkar vara helt ok. Och väldigt många håller med TS i att bs- och homosexuellt sex är äcklande och avskyvärt, och säger det helt öppet också.
Säger de samma sak om fysiskt handikappade, förståndshandikappade eller folk med andra medfödda atribut, precis såsom homosexualitet och bisexualitet eller transsexualitet eller bdsm-läggningar?

Annons:
eliisabettan
2013-01-23 19:29
#70

#69 Du tolkar ju som du själv vill. Men jag menade inte att bisexuella är äckliga eller sämre människor, men den jag ska leva med och ha sex med vill jag ska vara heterosexuell liksom jag är.

Sen tog du upp övervikt. Och jag känner faktiskt samma där. Jag tycker inte att överviktiga människor är äckliga eller sämre människor. Men en människa som är gravt överviktig skulle jag inte kunna tända på. och skulle inte välja att leva med  en gravt överviktig. Och i det fallet pratar jag om extrem fetma, såklart inte att om min partner går upp 15 kg så gör jag slut. Men skulle han gå upp 150 kg utan att vilja försöka göra något åt det skulle jag ha svårt att tända på honom, ja

[Jawa´s]
2013-01-24 14:47
#71

Jag håller med TS, har faktiskt varit tillsammans med en kille som nuförtiden (säkert då också) är bög och det vill jag väl helst förtränga, faktiskt, kanske mest för att jag kände mig "lurad".
Jag hade fått lite panik tror jag om min nuvarande sambo hade haft sex med killar. Jag tycker precis som Tirin att det inte är något fel med gay-personerna i sig, jag är kompis med några bi/gay utan problem och lyssnar gärna på deras sexhistorier även om jag inte riktigt kan förstå dom.
Men när det kommer för nära inpå i MITT förhållande så blir jag väldigt obekväm, för hur jag än Vill försöka förstå så Kan jag inte förstå sex med samma kön, det är en bit från min egen verklighet och känns för avlägset för att kunna sätta sig in i, därmed inte sagt att jag ser ner på utomstående som har den typen av sex.
Bara det att det känns obekvämt och "fel" i mitt eget sovrum och förhållande, kanske lika fel som det skulle kännas för en bög att ha sex med en tjej eller liknande, ja, egentligen precis exakt så.

Gur4m1
2013-01-25 17:31
#72

#71 men TS kille hade itne bög-sex i deras sovrum, inte med henne, inte under deras relation etc. Sen var din kille inte bög, han var bisexuell, såvida han inte bara försökt elura sig själv och aldrig tyckte om dig till att börja med. Jag har haft bisexuella pojkvänner och hetero pojkvänner- jag mår inte bättre eller sämre av att fundera kring min nuvarande pojkväns sexuella övervinningar före han mötte mig, än över mina bisexuellas "bisexualla/bögiga" utforskande.

Som Tomteslakt beskrev det: Jag finner det faktiskt rätt skrämmande med all denna intolerans (lite sönderklippt och tagen ur sin kontext- men den passade bra här.)

Att folk inte ska ha sex om de äcklas- sure thing. Folk har RÄTTEN att äcklas, men VARFÖR äcklas man etc.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

JenniferFahlander
2013-01-26 16:50
#73

ja skulle nog inte gå o blli tillsammans med någon kille som legat o vart tillsammans med en annan kille med tanke på alla sjukdommar som kan förekomma osv. Ja har inget emot bisexuella eller homosexuella då många av mina vänner är det. Men ja har däremot vart tillsammans med 2 killar som senare kommit på att dom e mer intresserad av killar :)

Fridaaaa
2013-01-26 16:59
#74

#73 Det är inte mer sjukdomar bara för att den man har haft sex med en annan man, än om en man har sex med en kvinna.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Gur4m1
2013-01-26 17:04
#75

#73

"…med tanke på alla sjukdommar som kan förekomma osv."

…för tjejer är ju så…..fria från könssjukdommar, de får aldrig AIDS, Hiv, klamydia, herpes…könsvårtor? :> Folk som tror att homosexuella = AIDS måste komma in i 2000-talet. ALLA sexuellt aktiva utan skydd = Risk för AIDS. AIDS sitter inte mer i rumpan än i muttan. Det där är en äkta "jg är inte rasit men…." Du försvarar dig med ett argument som är ett luftslott. Är du lika rädd för män som legat med andra (tjejer också) före dig så skulle jag absolut kunna respektera din ståndpunkt, det är bra att vara medveten om könssjukdommar, men det där lät bara som fördomar.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

m4rkus93
2013-01-26 17:14
#76

spelar ingen roll om min tjej är hetro eller bi

Annons:
JenniferFahlander
2013-01-26 17:32
#77

#75 ja innan ja hamnar i säng med en kille så vill ja ju såklart veta om han testat sej de kanske låter lite sjukt o typ fråga men ja hoppar inte i säng med nån jag inte är tillsammans med o är det så att killen inte har testat sej så ligger jag inte med honom förns han har gjort ett test om han nu haft en tidigare tjej osv

adoptera
2013-01-26 20:41
#78

Min svartsjuka skulle nog vara värre om min kille var bi faktiskt. Jag är rätt svartsjuk redan nu fast han är hetero. Hans bästa kompis är en tjej och dom gör himla många saker utan mig, som att åka iväg nån vecka på nån resa, eller ut och käka, bio, ja allt såntdär. Dom gör väldigt mycket på tu man hand och om jag inte heller skulle känna mig säker när han åker iväg med nån killkompis skulle det vara jobbigt tror jag.

Gur4m1
2013-01-27 10:37
#79

#78 jag är också svartsjuk ^_^ jag skulle inte ens gå med på det där du beskriver- åka iväg på resa, tu man hand med en tjejkompis. heh…utan mig. Nope. Då kan han dejta henne istället. Bio visst, fika visst, men resa bort i nån vecka, där går banne mig en gräns :D Jag dejtade bisexuell kille i gymnasoiet, kände samma sak där som du beskriver- värre för svartsjukan :P Alla ble vju "poentiala" ;) Men ja, jag blir inte äcklad av det, svartsjukan är ju tills törsta delen ens eget problem.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Tomteslakt
2013-01-27 11:31
#80

Vad är det med folk och svartsjuka.. litar ni inte på att er partner faktiskt bara är vän med någon av det egna eller motsatta könet?
Vad ska man gå omkring och vara småsint och misstänksam hela tiden för.
Har inte haft ett uns svartsjuka i mina relationer, inte från min sida iaf. Dock har jag ändå blivit bedragen flera gånger av tidigare tjejer, och då har det varit DE som varit de svartsjuka.
Varför inte bara acceptera att ens partner umgås med andra utan behöva ha några misstankar om att han/hon/det ska vara otrogen eller bli raggad på?

JenniferFahlander
2013-01-27 12:40
#81

Man ska inte va svartsjuk, om man har en pojkvän/flickvän så e de ju meningen att man ska lita på dom :)

min bästa kompis är en kille och de har mina pojkvänner accepterat hur bra som helst förutom 1 o då tog de slut mellan oss pga hans svartsjuka för ja tål inte sånna killar som är så svartsjuka men för mina andra pojkvänner ja har haft så har ja lixom gått ut kansske 03.00 för att träffa kalle som han heter för vi haft tråkigt eller inte kunnat sova o då sa ja de till min pojkvän o då sa han okej va inte borta för länge bara.

o ja o kalle gör allt tillsammans o han har ju en flickvän också o hon vet ju att kalle o ja e bästa vänner men hon är inte svartsjuk eller nått :) Man ska lita på varann i ett förhållande :)

Gur4m1
2013-01-27 14:06
#82

#80 Tror svartsjuka handlar om erfarenheter och säkert även ens uppväxt och "psyke". Jag är medveten om min svartsjuka, vilket jag anse rmig gett nyanser av då jag skrivit. Jag har åsikter rent intellektuellt men även åsikter som styrs av känslor- oftast svartsjuka, de försöker jag styra/hantera. Det handlar även om relationens natur. Så nej, den relation jag är inne i, där skulle jag inte lita på honom med en annan tjej, ute på resa i en/två veckor. Nope. Aldrig haft någon pojkvän där jag skulle litat å det. Jag kan inte "blint " av "princip" lita på folk. Därmeot om jag och min pojkvän skulle ha ett öppet förhållande liknande det du och din fru har, så skulle jag faktiskt, märkligt nog- känna mig mer trygg i relationen. :) Låter det märkligt? Nu vill inte min pojkvän ha en sådan relation, och jag är okej med det. Kanske jag inte kan lita på min pojkvän för att jag vet at tjag själv inte skulle vara att lite på i en sådan situation. Vad vet jag (fast nu har jag många killkompisar där jag skulle vara 120% trogen, på en resa). Jag är helt enkelt trasig och skulle må så dåligt i en sådan situation att jag hellre då blir singel än gneomlider dessa veckor.

Jag är inte missunsam, alls. Däremot har jag flera gånger gett mina pojkvänner detta utrymme men ändå blivit bedragen. De tär itne att jag inte litar på mannen i min relation, jag litar inte på _någon_. "man ska int evara svartsjuk" tyvärr styr man det sällan med "åh jag får inte vara svartsjuk *klick* nu är det avstängt". Däremot är jag medveten om den och försöker tygla den. Jag kan inte förbjuda min pojkvän at tumgås med tjejkompisar, men upplever jag ett hot eller t.ex att det inte är okej att de umgås mer än vi som par- så har jag rätten att avsluta min plåga, dvs göra slut. Nu kan inte jag se att min pojkvän någonsin skulle få för sig att res aiväg utan mig/med en tjejkompis. Vi lever alla olika liv.

Det är småsaker som triggar igång min svartsjuka- umgås min pojkvän med en tjej som inte känns som ett hot så är jag inte heller svartsjuk. Jag har ännu inte mött någon som inte haft en massa hmeligheter eller inte svikit mit töfrtroende. Sådant är inte bra för svartsjukan. JAg har otroligt svårt att förlåta sådant. Då tänker jag inte på sex, utan känslomässiga svek.

Min kille "låter" mig umgås med min bästis som är en man, men jag tror att även han är uppmärksam. Det är skillnad på att "inte va svartsjuk" och att "inte visa sig vara svartsjuk". Jag skulle dra en gräns vid då min kille börjar resa och ha en massa skoj med en specifik tjej hela tiden. Sådant JAG vill göra med honom, som jag upplevde att perosnen jag kommenterade kände det lite. Jag skulle inte stå ut med sådant.

Kolla gärna förbi mina bloggar.
dvärghamsterblogg: http://sleepyforestdwarf.blogspot.se
Akvarieblogg: http://sallskapsakvarium.blogspot.com

Upp till toppen
Annons: