Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1856 ggr
Honestyisdead
2012-09-05 21:59

Redan julklappspanik!

Snart är det jul igen, 109 dagar närmare bestämt. Och jag har inte inhandlat en enda julklapp i år!
Ekonomin är sämre än någonsin, så därför har paniken kommit.

Men lite tips på juklappar kanske man kan få :) Till mamma, pappa, bror och hans fru, pojkvännen och hans mamma. Det är dom jag tänker köpa till i år.

Annons:
Jennielinea
2012-09-05 22:05
#1

Jag börjar alltid i september varje år för att slippa paniken…=P

Förra året hade jag verkligen inga pengar alls…

Stickade halsdukar till kusiner och systrar med en lite personlig touch på…

köpte glas och franstyg och gjorde egna ljushållare till mamma, plastmamma och svärmor.

Köte och gjorde egen tvål till övriga. Mycket uppskattat.

till 100kronors rostade jag egen müsli och la i en fin skål…:)

Älskade sambon var enda som jag la ner lite pengar på eftersom han är lite småkräsen=P

Honestyisdead
2012-09-05 22:10
#2

Önskar jag kunde sticka, hade varit perfekt present till bror med fru att sticka något klädesplagg till deras bebis.

Liss
2012-09-05 22:14
#3

Jag tänker inte över det ännu… Jag tänker mer över oktober, då min pojkvän fyller år. Har inte den minsta aning om vad jag ska fixa till honom.

Julklappar är mindre viktigt, då jag inte tillhör de som har mani över sånt. Det brukar bli något litet till mamma och min bror med sambo. Och nu även pojkvän förvisso. Julen är för att samlas, äta middag och ha trevligt. Inte julklappar.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Honestyisdead
2012-09-05 22:16
#4

#3 Jag tycker julen handlar om att amlas och mysa, men sedan älskar jag att ge bort saker som passar perfekt också :)

Liss
2012-09-05 22:30
#5

#4 Jo, jag brukar ge bort något med eftertanke och tyvärr inget enormt - då jag inte har ekonomin för det. Och som sagt så prioriterar inte vi det. Tycker tanken räknas mer ^^
Blir ganska chockad över vad barn får ibland.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

PiganX
2012-09-06 00:49
#6

Oj vad tidigt.. Jag brukar inte handla julklappar förrän i november eller början på december, haha! Glad

Men det är nånting som jag gärna skulle kunna hoppa över. Får sån ångest när man ska ge varandra saker, som när någon fyller år, under julen, alla hjärtans dag etc. Vet aldrig vad jag förväntas ge, hur mycket/lite som är ok att det kostar och så. Måste nog hålla med Liss om att det är mera julmyset som räknas.

När jag var liten njöt jag mer av att ge och få julklappar. Tungan ute Då ville man ju alltid ha massor av saker. Nu är det enda jag vill ha pengar.

Annons:
[SallysPigge]
2012-09-06 01:35
#7

Oj säger jag med … redan? Du är ju värre än butikerna :-O

Själv har jag tre barn och en sambo att tänka på. Julklappar till barn som redan har allt vad gör man? :-S

[vaniljen]
2012-09-06 02:13
#8

Jag brukar alltid börja i september och har redan tänkt på det. Dock gör ekonomin att det får vänta lite och jag får köpa allt senare i år.

pyromanen
2012-09-06 07:13
#9

Alla mina 3 barn fyller år på jullovet så det är inte för att jag inte behöver hitta presenter men jag brukar ta tag i frågan efter 1 advent. Vill inte gärna tänka på jul före 1 advent,

#0 Du verkar ju vara duktig på mat o sånt. Finns det inget du kan göra själv i den väg som duger som present tilll vuxna?  Plocka o torka trattkantareller o ha i nån fin glasburk?  Hemmafixat lingonsylt?  trattisar och lingon finns det gott om just nu.

Fridaaaa
2012-09-06 08:14
#10

Jag börjar runt nov/dec haha :D
Dock som student är inte ekonomin så hög, så kommer börja redan nu att småhandla, så blir det inte så mycket på en gång :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ChristineL
2012-09-06 09:17
#11

Ta det lugnt Hera! ;) Jag har mest panik över att min sambo fyller 30 den 4:e december och jag vet inte vad hans ka få då :S Vill ju ge något lite speciellt och påkostat…

Maria
2012-09-06 09:46
#12

Va!!! Jul????

Hösten har ju knappt börjatFlört

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[WickedAlly]
2012-09-06 10:28
#13

Jag som tyckte att jag var tidig när jag börjar i oktober, haha.

Tycker att #9s idéer var riktigt bra, man kan ju göra egna etiketter till burkarna dessutom med en liten hälsning, rim eller något.

Nu har ju dessutom rean börjat innan jul i väldigt många butiker, är ju inget fel att handla på rea för värdet är ju detsamma. Fast kläder är ju dumt om man inte kan byta och det är fel strl.

Viktoria som driver pinkpastry.blogg.se har en hel del presenttips som man kan göra själv. T ex: http://pinkpastry.blogg.se/2012/august/pannkaksmix.html#comment
Det tycker jag är mysigt och tänk att kunna vakna på juldagen och börja dagen med en väldigt lätt pannkaksfrukost :) Alla grejer som behövs är ju sådant man kan köpa för en tia eller mindre mer eller mindre överallt.

Annons:
Honestyisdead
2012-09-06 11:27
#14

Jag har ju som sagt dålig ekonomi, därför brukar jag börja ännu tidigare med inlöpen så att allt inte kommer som en klump summa. Är det verkligen konstigt? :) Känner en hel del som börjar handla redan under sommaren. Framförhållning ;)

Kantareller var en bra ide. OM jag nu har vågat mig ut i skogen men det gör jag inte efter att jag blev biten av något som fick hela min hand att smärta och svullna upp under lång tid. Men något med mat får jag kanske fundera på :)

Tack för tipsen!

Fridaaaa
2012-09-06 11:47
#15

#14 Så gör jag med, bäst så :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

mikkan01
2012-09-06 14:05
#16

Gick själv och tänkte på julklappar, vad som ska köpas och till vem imorse när det var riktigt pissigt kallt ute…
Känns som att det närmar sig fast det är ett bra tag kvar (kom hösten tidigt i år??)

Brukar måla tavlor, göra tvålar, sy o.s.v. till julklappar, känns som att man lägger mer tid på dom man tycker om än att springa och köpa första bästa parfym liksom.
Samtidigt är det roligt och man slipper stressa med dom andra i affärn=) Böcker brukar också vara uppskattat här, kan springa och läsa baksidan på böckerna i flera timmar innan jag hittar någon som är perfekt ;)

~mikkan

kkarinn
2012-09-06 17:26
#17

jag tycker jag kom på den ultimata julklappen här om dagen till mina päron.Tungan ute

på panduro har dom en vägg almenacka som är tom, datum osv finns men så får man måla något på varje månad istället.

annars brukar jag göra godis, egna smycken, glögg. målat tavlor har jag gjort också.

ALLT detta passar en fattiglapp som jag.

Honestyisdead
2012-09-06 17:46
#18

Suck, tänk om jag kunde måla :P

ettlitetalias
2012-09-06 18:25
#19

Min förra arbetskamrat slår nog er alla i framförhållning dock! Hon handlar nästa års julklappar under mellandags-rean! Flört

Jag vet inte alls vad jag ska fixa i julklappsväg..
Till pojkvännens storasyster blir det nog antingen något att hänga på väggen, eller något alkoholhaltigt.
Till hans lillasystrar presentkort.
Till hans mamma och pappa kanske vi kan lägga in något roligt, typ oliver eller så.
Till hans morföräldrar har jag ingen aning.. Det där med att göra egen glögg lät iofs väldigt trevligt!

Till pojkvännen så har jag verkligen noll och ingen aning.. Antingen ett spel eller något han behöver tror jag.

Behöver tips på något man kan ge till en 21-årig tjej som älskar personliga gåvor dock! Vad finns det för något lite ovanligare (annat än typ muggar och t-shirtar som man trycker på) som man kan göra något personligt av?

mikkan01
2012-09-06 18:34
#20

#19 Jag beställde en plånbok till min pojkvän med hans hund tryckt på utsidan…den blev jättefin och uppskattad=)

~mikkan

Annons:
line84
2012-09-06 18:37
#21

Jag håller med Hera! Jag har redan köpt några julklappar. Älskar allt som har med julen att göra, även att köpa julklappar! :) Har tom inhandlat lite nya tomtar.. Oskyldig

Honestyisdead
2012-09-06 18:38
#22

Wee, snart får man julpynta. Tror jag började i oktober eller november förra året :P

line84
2012-09-06 18:44
#23

Jag vill börja redan nu men måste försöka hålla ut liiite till.. ;)

Fridaaaa
2012-09-06 18:48
#24

#20VArt köpte du det?:D

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

myhairlady
2012-09-06 18:56
#25

Ett tips om man är många personer men inte har så mycket pengar

I fjol började vi göra såhär: Alla köper EN julklapp som får kosta 100-200 kr. Sen samlas vi alla vid julklappsutdelningen och har en tärning. När man får en 6:a får man välja en juklapp ur säcken. Sen fortsätter alla tills de fått sin julklapp.

Vi är bara vuxna så då funkar det bra. Är det barn med går det inte lika bra förstås. Sen får man ju tänka på att köpa könsneutrala julklappar så inte pappa råkar få en bikini tex

Honestyisdead
2012-09-06 18:59
#26

#25 Det är bra förslag om man firar jul med alla tillsammans. Vi gär inte riktigt det :/ Inte ännu i alla fall :P

sundsvallstjej
2012-09-06 19:07
#27

#25 Ja vi gör ungefär så också. Vi köper bara en julklapp var. Men vi drar lott innan om vem man ska köpa till så man kan köpa något som man tror kan passa just den personen

Annons:
Buffaomini
2012-09-06 20:35
#28

Brukar inte börja köpa så här tidigt, men eftersom CSN lånar ut extrem lite då man jobbat under våren så måste klapparna börja köpas nu.
Än så länge är det bara en klapp. Har en hel del kvar :P

patronsaint
2012-09-07 08:06
#29

Förr köpte jag bara julklappar till mamma och pappa och ev någon kompis. men i år är det mamma, pappa, min homie, hennes son på 8 år, min pojkvän, hans syster, och något till hans mamma och plast pappa men dom tänkte jag nog bara köpa en flaska vin till.

Det värsta är dock att min pojkvän fyller år dan före julafton. Jag har verkligen inte en blekaste aning om vad jag ska hitta på till honom!!

I want to be like the patronsaint of reality.

Fridaaaa
2012-09-07 08:19
#30

#29 Ge kombinerad present? Man måste ju inte ge båda dagarna :)

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

patronsaint
2012-09-07 08:31
#31

Vi kommer ändå inte ses på hans födelsedag då han är på kryssning när han fyller år ^^ Så han får nog alla saker samtidigt.

I want to be like the patronsaint of reality.

[Devya]
2012-09-07 16:08
#32

Ojj, något sådant har jag inte ens börjat tänka på ännu. Brukar ta itu med det i början av december då jag får min skatteåterbäring. Då har jag råd att skaffa julklappar och det brukar vara skojigt. Ingen stress här inte utan det är ju något som man ska ha kul med. :)

Jag älskar att köpa presenter bara jag har pengar över. :)

Honestyisdead
2012-09-07 16:09
#33

#32 Det är ju där skon klämmer, att man ska ha pengar över ;)

Upp till toppen
Annons: