Annons:
Etikettsex
Läst 5434 ggr
nanneg
2012-09-06 10:17

Hur viktigt är det att han är "bra" i sängen?

Jag är 24 år och har haft  en del sexpartners sedan jag blev sexuellt aktiv när jag var 15.

För fyra månader sen träffade jag en väldigt fin kille; rolig social, glimten i ögat, omtänksam, kärleksfull. Ja vi klickade väldigt bra.

Första månaden hade vi inte sex utan vi lärde känna varann, gjorde saker ihop, allt kändes bra osv

Sen blev det då så att det kändes som att det var "dax" en kväll och han blev plötsligt väldigt förändrad. Jag menar då främst att han annars tar initiativ till att göra saker, verkar självsäker osv. Nu blev han extremt nervös väldigt tafatt, rodnade, visste inte vad han skulle ta sig till. Så kläckte han ur sig att han var oskuld. (han är yngre än mig, men han är ändå 22 år!!)

Ja iaf jag tänkte inte mer på det än att han ville väl vänta på den rätta kanske. Men det blev inte så bra alls, dels att han slaknade flera gånger och att jag fick ta alla initiativ. Han låg där och såg rädd ut ungefär.

Tyvärr har det fortsatt så trots att jag inte är blyg att tala om hur jag vill bli smekt, vad jag gillar osv… han försöker lite tafatt men ja jag vet inte.

Som sagt är en toppenkille på alla plan utanför sängen och han ser väldigt bra ut.

Jag har läst en del här på relationer i trådar om hur viktigt en del tycker det är att "testköra" personen och att är han inte "bra" i sängen så får det vara. Hur skulle ni gjort i mitt fall?

Jag törs nog säga att så gott som alla jag haft sex med innan har varit bättre än honom, men han är den jag klickar bäst med i övrigt förutom sexet. Det är därför jag inte vill ge upp honom

Annons:
Amorell
2012-09-06 10:26
#1

Men man kan inte räkna med att han ska veta exakt vad han gör eller våga ta initiativ om han aldrig gjort det förr. Det gjorde iallafall inte jag min första gång. Du får försöka tänka på att han inte har några erfarenheter att dra självförtroende från och han har inga "beprövade metoder" heller. Man föds ju inte som en bra älskare direkt. 

Jag tycker gärna sexet ska klicka, men i det här sammanhanget finns det ju verkligen förmildrande omständigheter till om det inte gör det. Sen kan det ju faktiskt vara en fördel med, hans första erfaranheter blir med dig så då kan du visa honom exakt hur du vill ha det, hehe. Jag tror att om ni har rätt känslor för varandra så kan ju sexet bli hur bra som helst i framtidenGlad

~ Ysmn

Namiko
2012-09-06 10:29
#2

Försök få honom att slappna av och gå sakta framåt så lär han sig också till slut. Att låta honom utforska lite själv utan att vara rädd för att göra fel kan hjälpa till att bygga upp hans självförtroende. Det kan krävas en del jobb men eftersom ni verkar fungera så bra ihop i övrigt så är du kanske beredd att lägga ner den tid som krävs för att få sexet att fungera.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Sarah
2012-09-06 10:34
#3

Hade killen varit oskuld hade jag gett det ett tag. Jag vill gärna testköra, men det har ju mycket med erfarenhet att göra. En kille som haft ett 10 år långt förhållande men som ändå är kass är ju en helt annan sak än en som inte haft sex alls.

Fridaaaa
2012-09-06 10:53
#4

Hjälp honom. 
Inte lätt att vara oskuld och veta vad man ska göra osv.
Pusha honom :)

Jag "testkör" aldrig då jag inte vill ha sex med någon jag inte är tsm med.

 Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ru4real
2012-09-06 10:59
#5

Pressen på en kille (den upplevda iaf) kan vara otroligt stor, så att han slaknar, kommer för fort eller liknande blir konsekvenser av det.

Men det brukar oftast bli bättre ju mer man lär känna varandra både vanligt och sexuellt. Det är lite av en myt att killar alltid är kåta, alltid vill och alltid kan prestera.

Som ngn sa, ta det lugnt, ge det tid och prata om det (även om det också kan vara känsligt och svårt). Det blir bättre om man vill att det skall bli det.

Honestyisdead
2012-09-06 11:13
#6

Perfekt tillfälle att lära upp honom att bli den perfekte älskaren för dig ;) Ge det tid. Som #5 skriver är pressen stor, därför är det lätt att han slaknar lite.

Uppunta allt du kan, så ska du se att det snart blir bättre :)

Annons:
PiganX
2012-09-06 16:31
#7

Säger som de andra, alla har ju varit oskulder i början, och det lär ju bli bättre med tiden. Visa att han är trygg med dig, så han inte får nån prestationsångest och inte vet vad han ska ta sig till. Det lär nog bli bättre när det gått ett tag, några månader kanske? Tungan ute

Klickar ni så bra annars så är det ju onödigt att bara lämna allt för att han var oskuld innan ni hade sex. Och fortsätter det att kännas bra mellan er så tycker jag att du ska ge honom lite tid.

[vaniljen]
2012-09-07 19:18
#8

Du har ju ett guldläge att göra honom till den du vill i sängen ;)

Jag håller med #2, #5, #6 och #7. Ta det lugnt och visa att han är trygg med dig, så löser det sig snart.

Loveofmylife
2012-09-07 19:21
#9

Jag skulle också säga som dom andra. Då jag också träffat en pojke som är allt du säger om den du träffat. Han var också oskuld och rent av hemsk dom första gånger vi hade sex, det blev dock bättre när han blev mer bekväm och insåg att han bara behövde koppla av för att det skulle vara mysigt och skönt.

Ge det lite tid, om andra saker känns bra med honom går alltid sexet att jobba på Glad

Gia91an
2012-09-08 15:21
#10

Min fästman var oskuld när vi träffades, det var inte jag… Vi hade en tid då jag i stort sett berättade hur man gör.. och vad jag gillar, sen blev han utan motstycke den bästa jag har haft… Vi har fantastiskt sex så jag skulle lätt hålla med #8 och säga att du har guldläge! Oskulder är kul som tusan!

Alibi
2012-09-08 20:29
#11

Jag skulle aldrig i livet ge upp någon som jag klickar med på så många sätt. Sexet kanske är något som han måste ta steg för steg, så känner jag i alla fall. Något som är ovant känns ju inte tryggt på direkten. Låt honom "vänja sig vid det". Ge honom tid. :)

I'm gonna let my little light shine

[Ai-chan]
2012-09-08 20:40
#12

För mig så är det väldigt väldigt viktigt att det är bra i sängen. Storleken och hur han gör det hela. Annars känns det inte som att det funkar för mig.  Har varit med riktigt dåliga - även oskuldar, och även killar som har varit super bra. 

Jag vet dock inte hur jag skulle göra i din situation. Då jag har mest stött på mindre trevliga killar och där det inte har klickat så mycket med. Om sexet eller storleken var dålig så slängde jag bort killen. Om han var bra i sängen så behöll jag han ett tag.

Dock är jag väldigt väldigt skraj för att träffa någon där det klickar på alla nivåer, men inte i sängen…

nanneg
2012-09-08 21:53
#13

Tack ni har så rätt. Jag måste ge honom mer tid. Det känns redan bättre och han är en toppenkille, hur gullig som helstKyss

Annons:
[vaniljen]
2012-09-08 22:15
#14

#13 Det låter bra :) Det ger sig snart, lär honom och gör honom till den du vill ha :) Härligt att ni klickar så bra i övrigt.

Upp till toppen
Annons: